Poliisin takaa-ajot Suomessa

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
242
Autolla olisin voinut suorittaa, mutta prätkällä en. Edelleenkään en tapahtumahetkellä tiennyt tai edes ajatellut, että kyseessä olisi voinut olla poliisi. Ensimmäisenä tuli mieleen rattijuopot ja muut hörhöt. Suomi on siitä paska maa, että vaikka kokee terveytensä uhatuksi, niin asialle ei saa tehdä mitään laillisesti.
Nyt en ihan ymmärrä miksi olisit turvassa rattijuopolta ajamalla hieman kovempaa vauhtia?
Jos viimeisellä lauseella viittaat tähän kertomaasi tapaukseen niin mikä esti sinua vain päästämästä tätä autoa ohi?
Ohi päästäminen, kun käsittääkseni olisi ollut täysin mahdollista sekä täysin laillista.

Kerrot, että yhdestä risteyksestä käännyit ja tämä auto tuli perässä mutta en tätä näe mitenkään erikoisena asiana jos olet jo ajanut ylinopeutta ja takanasi oleva poliisi aikoo pysäyttää sinut.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Suomi on siitä paska maa, että vaikka kokee terveytensä uhatuksi, niin asialle ei saa tehdä mitään laillisesti.
Meinaatko että TX tjstp. olisit ampunut takaatulevaa poliisi-Golffia ?

Kyllä pyörälläkin voi väistää jos näyttää että urpo roikkuu liian perässä. Ymmärrän toki että oikeessa tai ei, itseen sattuu aina ensin.

Autolla helpompaa, vauhtia vaan kylmästi pikkuhiljaa pois.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Helppoa se on foorumilla sanoa "olisit tehnyt näin ja mikset tehnyt tällä tavalla". Vai oletteko te aina tehneet ne oikeat ja viisaimmat päätökset lennosta?
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Helppoa se on foorumilla sanoa "olisit tehnyt näin ja mikset tehnyt tällä tavalla". Vai oletteko te aina tehneet ne oikeat ja viisaimmat päätökset lennosta?
Ei todellakaan olla. Tosin, ajan aina juuri sakotusrajalla, ja silti kymmeniä/satoja kertoja joku liimautunut ihan perseeseen.

Enkä koskaan ole edes kuvitellut kaasuttavani jättääkseni takanaolijan.

Aina on hiljennetty. Pari kertaa kävelyvauhtiin.

Pyörällä tuota ei viitsi tehdä kovin härskisti, mutta sillä pääsee taajamanopeudessa sivutielle ennenkuin autokuski ehtii reagoida.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Helppoa se on foorumilla sanoa "olisit tehnyt näin ja mikset tehnyt tällä tavalla". Vai oletteko te aina tehneet ne oikeat ja viisaimmat päätökset lennosta?
Nää lainkuuliaiset foorumipoliisit on aina oikeessa, ihan sama mitä sanot tai teet. Jos et olis ajanut edes ylinopeutta ja poliisi olisi ajanut päällesi, niin nämä olisi todennut että koska sinulla oli reppu selässäsi, niin siellä olisi voinut olla vaikka huumeita tai pyöräsi olisi voinut olla varastettu, koska sillä alueella niitä on ilmoitettu varastetuiksi. Sen takia poliisilla oli siis täysi oikeus ajaa päällesi. Vaikka oikeuslaitos olisikin todennut poliisin syylliseksi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Nää lainkuuliaiset foorumipoliisit on aina oikeessa, ihan sama mitä sanot tai teet. Jos et olis ajanut edes ylinopeutta ja poliisi olisi ajanut päällesi, niin nämä olisi todennut että koska sinulla oli reppu selässäsi, niin siellä olisi voinut olla vaikka huumeita tai pyöräsi olisi voinut olla varastettu, koska sillä alueella niitä on ilmoitettu varastetuiksi. Sen takia poliisilla oli siis täysi oikeus ajaa päällesi. Vaikka oikeuslaitos olisikin todennut poliisin syylliseksi.
Ai nyt se poliisi koittaa jo tappaa, eikä vain yllyttää rikokseen? Jos se olisi halunnut tappaa niin olisi varmaan ajanut päin.

Oikea tapa toimia, kun joku ajaa liian lähellä, on hidastaa eikä kiihdyttää.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Nää lainkuuliaiset foorumipoliisit on aina oikeessa, ihan sama mitä sanot tai teet. Jos et olis ajanut edes ylinopeutta ja poliisi olisi ajanut päällesi, niin nämä olisi todennut että koska sinulla oli reppu selässäsi, niin siellä olisi voinut olla vaikka huumeita tai pyöräsi olisi voinut olla varastettu, koska sillä alueella niitä on ilmoitettu varastetuiksi. Sen takia poliisilla oli siis täysi oikeus ajaa päällesi. Vaikka oikeuslaitos olisikin todennut poliisin syylliseksi.
Joulu meni jo, kukaan ei tarvitse noin paljoa olkiukkoja.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
... takaraivo niskatuessa ja silmät peilissä. Tuolla on täysiä hulluja liikenteessä. Pari vko sitten ei minun mutta edellämenijän perässä roikkui mustalla jäällä 60-70 alueella yksi naiskuski 10 km matkan. Sai taajamassa iloiset terveiset valoissa kun pääsin rinnalle.

Kerran olen kävelyvauhdissa etsinyt työkaluja (jakaria tms.) autossa kun idiootti ei mene ohi satasen tiellä ja vauhtia on jo noin 10 km/h.

Ymmärrän kyllä pyöräkuskia, mutta vauhdin lisääminen voi johtaa mihin vain. Pyörällä pääsee toiselle kaistalle tai sivuun helposti.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Hohhoijaa. Kylläpä täällä taas muutamat puolustelee poliisin toimintaa toteamalla "Muttakun ajoit ylinopeutta; olet rikollinen."

Jos toisaalla tyyppi on saanut sakot pois kiistämällä poliisin tutkan näyttämän nopeuden, niin täällä ollaan hyväksymässä poliisin "ajoin 150km/h enkä saanut kiinni" lauseen luotettavana todistuksena ylinopeudesta. :facepalm:

Kyllä minä lähtisin siitä, että oikeusvaltiossa rangaistukset perustuu joko tapahtuman myöntämiseen (kuten @Sasos teki), tai luotettaviin todisteisiin (tutka, videotallenne tai muu vastaava tekninen todistus nopeudesta).

Itsekin tiedän tyypin, joka on käynyt laitoksella revityttämässä sakkolapun, jossa luki "Ajoi silmämääräisesti arvioiden vähintään 80km/h 50km/h nopeusrajoitusalueella."

Toinen entinen esimies sai sakot peruttua, kun toimitti moottoripyörän rakenteellisesta maksiminopeudesta dynamometritulosteen, jossa huippunopeus oli mitattu. Kyseisessä tapauksessa oli tutkalla mitattu nopeus jotain ihan älytöntä kaverin oikeaan nopeuteen.
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
Hyvää spekulointia täällä. Mulla on omakohtainen kokemus, kun siviilipoliisi lähtee kuumottamaan kun olin prätkällä liikenteessä. Tuli parin metrin päähän takarenkaasta 50km/h alueella. Annoin vähän lisää kaasua ja poliisi kiihdyttää välimatkan umpeen. Sitten loppumatka 80km/h seuraaviin valoihin, jossa poliisi laittaa hälytysvalot päälle. Tuon tiepätkän pituus on noin 2km. Ei kamerakuvaa, ei tutkalukemaa ja autossa oli vain yksi poliisi. Väitti että ajoi mittarin mukaan 150km/h ja ei saanut kiinni. Kolme todistajaa kertoi miten lähellä poliisi oli ajanut minua ilman hälytys- tai pysäytysvaloja. Vein oikeuteen myös pyörän rekisteriotteen ja sen (tehojen) mukaan kyseinen pyörä ei mene edes yli 140km/h. Oikeuden mukaan poliisi toimi täysin oikein, todistajilla ei ollut mitään merkitystä ja olin ajanut 125km/h ja poliisi 150km/h ja välimatka kasvoi. Aivan, korkeasti koulutettu tuomari vai mikä lienee, oli sitä mieltä että pääsen kovempaa kuin poliisi, vaikka poliisi ajaa minua kovempaa.

Kyseessä perjantai/lauantai-ilta ja kello noin 23.00. Vitustako minä tiedän että onko siellä mustassa Golfissa rattijuoppo vai siviilipoliisi. Ei kelvannut oikeudessa, kun vetosin että koin olevani vaarassa takana tulevan auton takia.
Tämä vaikuttaa sen verran villiltä jutulta että onko sulla postata vaikka noita oikeuden päätöksiä / kuvauksia? Käsittääkseni ne saa ihan kuka vaankin (jotain maksua?) vastaan, mutta itseltäsi varmaan löytyy tallesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
242
Helppoa se on foorumilla sanoa "olisit tehnyt näin ja mikset tehnyt tällä tavalla".
Totta tosin se mitä joskus teit ei muutu oikeaksi tai vääräksi sillä, että siitä keskustellaan foorumilla.

Vai oletteko te aina tehneet ne oikeat ja viisaimmat päätökset lennosta?
Monesti tullut tehtyä typeryyksiä joista jälkikäteen on miettinyt, että olisi pitänyt toimia toisin tai vain yksinkertaisesti, että tein väärin. Sen verran pitää löytyä kykyä katsoa peiliin, että pystyy tunnustamaan jos itse on tullut mokattua.

Tosin tästäkin asiasta meillä on vain ja ainoastaan sinun kertomuksesi ja jokainen joka on edes hieman elämää nähnyt tietää, että jos uskoo vain toisen osapuolen kertomuksen 100%:sti ei välttämättä tiedä koko totuutta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
En ole varma oliko tämä jo täällä, mutta pahoittelut jo etukäteen jos tulee toistona.

Pissikset kaahaavat karkuun varastetulla bemarilla (tarkempi selostus tapahtumista videon kuvauksessa):



Ja kaupan päälle hieman huvittavaa takaa-ajotilanteen harjoittelua:

 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 009
En ole varma oliko tämä jo täällä, mutta pahoittelut jo etukäteen jos tulee toistona.

Pissikset kaahaavat karkuun varastetulla bemarilla (tarkempi selostus tapahtumista videon kuvauksessa):



Ja kaupan päälle hieman huvittavaa takaa-ajotilanteen harjoittelua:

Ei toi pemarilta näyttänyt, joku nissanin räppänä.... :think:
"Pissikset" eli pikkulikkoja kaahaamassa....? o_O
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ei toi pemarilta näyttänyt, joku nissanin räppänä.... :think:
"Pissikset" eli pikkulikkoja kaahaamassa....? o_O
Joo, Nissan näytti olevan. Sekoitin sen toiseen vastaavaan videoon, mitä katselin samaan aikaan.

Ja pissis, kussis, jonne jne. Samaa sarjaa kaikki.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Joillakin ihmisillä on aivan käsittämätön luotto poliisiin, tyyliin mitään ei kiistetä mitä poliisi sanoo ja uskotaan sokeasti virkavaltaa. Minä en luota poliisiin missään olosuhteissa!
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Joillakin ihmisillä on aivan käsittämätön luotto poliisiin, tyyliin mitään ei kiistetä mitä poliisi sanoo ja uskotaan sokeasti virkavaltaa. Minä en luota poliisiin missään olosuhteissa!
Yllätys, kun ottaa huomioon, että juuri toisessa ketjussa kerroit että varastaminenkin on ihan ok, jos vain tilaisuus osuu kohdalle.

Onko sinulla jotain erityistä syytä olla luottamatta Suomen Poliisiin toimintaan?

Ja siis kyllähän epäselviä tilanteita kiistetään tämän tästä ja sitten niitä käsitellään eri oikeusasteissa. Kyllä tuo aika läpinäkyvältä ja oikeudenmukaiselta toiminnalta ainakin minun silmissäni vaikuttaa.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Onko sinulla jotain erityistä syytä olla luottamatta Suomen Poliisiin toimintaan?
On. Ja niin pitäisi olla sinullakin olkoon kyse vaikka Marokon, venäjän tai ihan kotimaisenkin poliisin toiminnasta. Ihmisillä on jokin outo juttu just toi että SUOMALAISET poliisit on ystäviä ja 100% luotettavia.. Samanlaisia konnia ne on ku kaikki muutkin usko pois!
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
On. Ja niin pitäisi olla sinullakin olkoon kyse vaikka Marokon, venäjän tai ihan kotimaisenkin poliisin toiminnasta. Ihmisillä on jokin outo juttu just toi että SUOMALAISET poliisit on ystäviä ja 100% luotettavia.. Samanlaisia konnia ne on ku kaikki muutkin usko pois!
Ok, tosi kiva kun kerroit. Nyt voidaan kuitenkin palata niihin takaa-ajoihin. Jään odottamaan pätkää, jossa syytön Lager7 vetää pahaa poliisia karkuun. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Pissikset kaahaavat karkuun varastetulla bemarilla (tarkempi selostus tapahtumista videon kuvauksessa):

Mikä ihme siinä on, että ei osata väistää kunnolla pientareelle kun poliisi tulee pillit päällä takaa? Tuossakin alussa tuo asuntoauto vaan vetelee muina miehinä omalla kaistallaan ja samoin hetkeä myöhemmin joku farmari-Skoda. Ei voi ymmärtää :confused:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mikä ihme siinä on, että ei osata väistää kunnolla pientareelle kun poliisi tulee pillit päällä takaa? Tuossakin alussa tuo asuntoauto vaan vetelee muina miehinä omalla kaistallaan ja samoin hetkeä myöhemmin joku farmari-Skoda. Ei voi ymmärtää :confused:
Joku näistä:

a.) ei uskalleta väistää, kun ei tunneta oman ajokin mittoja
b.) osaltaan edelliseen liittyen ei ylipäätään ymmärretä tarvetta väistää
c.) säikähdetään vilkkuvaloja ja aivot menevät lukkoon
d.) ei huomata poliisia takana lainkaan
e.) kyttä on natsisika, eikä niitä tule auttaa millään tavoin
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
On. Ja niin pitäisi olla sinullakin olkoon kyse vaikka Marokon, venäjän tai ihan kotimaisenkin poliisin toiminnasta. Ihmisillä on jokin outo juttu just toi että SUOMALAISET poliisit on ystäviä ja 100% luotettavia.. Samanlaisia konnia ne on ku kaikki muutkin usko pois!
Mä olen täällä ollut 40v ja kertaakaan en ole saannut huonoa palvelua poliisilta, kerran on jopa syyttömänä kannettu maijan takakonttiin kun kävi vain huonoa tuuria että olin väärässä paikassa väärään aikaan ja joku sivullinen osoitti mua että toi oli se joka uhkasi ampua mut.

Siinä kun olisin ruvennut huutamaan MINUN OIKEUKSIA ja vankäämään vastaan niin varmasti olisin aiheuttanut vain ongelmia, mutta kerta olin selvinpäin (autolla liikenteessä) niin asia selvisi 30s puhumisella ja poliisi pyysi vilpittömästi anteeksi eikä mulle siitä pahaa mieltä jäännyt, työtänsähän hekin tekevät ja kukaan ei ole täydellinen.

Toki jos tykkää pahoittaa mielensä joka asiasta ja olla uhriutuva niin poliisistakin saa vihollisen kun oikein haluaa ja uskoo.:facepalm:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 009
Joillakin ihmisillä on aivan käsittämätön luotto poliisiin, tyyliin mitään ei kiistetä mitä poliisi sanoo ja uskotaan sokeasti virkavaltaa. Minä en luota poliisiin missään olosuhteissa!
On. Ja niin pitäisi olla sinullakin olkoon kyse vaikka Marokon, venäjän tai ihan kotimaisenkin poliisin toiminnasta. Ihmisillä on jokin outo juttu just toi että SUOMALAISET poliisit on ystäviä ja 100% luotettavia.. Samanlaisia konnia ne on ku kaikki muutkin usko pois!
Onko poliisi tehnyt sulle pahaa...? o_O
Minä olen ryypännytkin niiden (poliisi) kanssa ja on muutamia hyvinä ystävinä.. ;)
Ja että KAIKKI poliisit ovat luottokelvottomia...? :facepalm:
Miten Marokon ja Venäjän poliisit tähän liittyy, oletko mennyt niillekin vittuilemaan...? :beye:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Nuorisokriminaalin asenne on asia erikseen, mutta on ihan vain viisautta olla luottamatta poliisiin. En minä lähtökohtaisesti luota muuhunkaan tuntemattomaan ihmiseen, varsinkaan tilanteessa jossa olen altavastaajana. Tämä siis vaikka en ole koskaan ollut itse ns. asiakas. Asioin järjestys- ja liikennepoliisin kanssa vain minimimäärän jos on aivan pakko.

Tämä periaate ei muutu miksikään vain sen takia, että Suomessa riski poliisin kohtaamisessa on hyvin pieni verrattuna vaikka Teksasiin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Nuorisokriminaalin asenne on asia erikseen, mutta on ihan vain viisautta olla luottamatta poliisiin. En minä lähtökohtaisesti luota muuhunkaan tuntemattomaan ihmiseen, varsinkaan tilanteessa jossa olen altavastaajana. Tämä siis vaikka en ole koskaan ollut itse ns. asiakas. Asioin järjestys- ja liikennepoliisin kanssa vain minimimäärän jos on aivan pakko.

Tämä periaate ei muutu miksikään vain sen takia, että Suomessa riski poliisin kohtaamisessa on hyvin pieni verrattuna vaikka Teksasiin.
Ei tässä nyt mistään "no kun se käski hypätä, niin minä hyppäsin" -tyyppisestä luottamisesta varmasti olekaan kysymys. Kyllä jokaisen luulisi osaavan ihan maalaisjärjellä arvioida milloin niitä sanomisia/väitteitä pitää epäillä. Jostain syystä tuo epäilykynnys vaan on joillakin niin kovin alhainen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tässä vähän erilainen "takaa-ajo", jossa virkavalta ei vielä ehtinyt kuvioihin mukaan lainkaan. Pappa taitaa ajella kotiin Mondeollaan lähinnä ulkomuistista.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
868
Tässä vähän erilainen "takaa-ajo", jossa virkavalta ei vielä ehtinyt kuvioihin mukaan lainkaan. Pappa taitaa ajella kotiin Mondeollaan lähinnä ulkomuistista.

Kylläpä kylmäsi kun pikkupoika nousi autosta. Onneksi ei sattunut mitään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kylläpä kylmäsi kun pikkupoika nousi autosta. Onneksi ei sattunut mitään.
Joo, siinä kun olisi pappa lähtenyt liikkeelle, niin olisi voinut päättyä tarina ihan eri tavalla. Aika huolettomasti lähti pysäyttämään Mondeota se maasturityyppi muutenkin, kun oli lapsi kyydissä.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Harmittaahan poliiseja, kun mopoja ei millään saa pysäytettyä. Tässä jutussa tytölle tullut uutisen mukaan jalkaan vammat, jotka vaatineet toistuvia leikkauksia. Viimeisin yli 2 vuotta kolarin jälkeen.
Itsehän näkisin, että mopolla ajaminen ei voi tehdä ketään immuuniksi poliisin pysäytysyritysille. Keinovalikoiman on oltava sellainen, että jokainen joka ei pysähdy vapaaehtoisesti saadaan kyllä pysähtymään.

Siten, että poliisilla on vakiintuneita käytäntöjä suhteuttaa kiinniottoja rikoksen vakavuuteen.
Ei vaan kiinnioton vastustamisen vakavuuteen. Mitä kovemmin panet vastaan sitä enemmän voimaa poliisi käyttää, kuten hyväksyttävää ja järkevää onkin.

Sellaiset defenssit tällä kertaa. Kyllä se pitäisi aikuiselle miehelle olla ihan selvää, että mopotyttöä ei lähdetä suistamaan tieltä ylinopeuden saati takavalon vuoksi. Sellainen on tapon yritys. Ihan sama, käytetäänkö ajoneuvoa, kaasua vai ampuma-asetta. Se on väärin.
Minusta on älytöntä väittää, että mopoilijaa ei saisi väkisin pysäyttää mikäli mopoilija on tyttö. Kun poliisi pysäyttää niin silloin pysähdytään tai poliisi auttaa pysähtymään.

Noin parikymmentä vuotta sitten kun olin mopojonne ja tuli useammin kuin kerran ajettua poliisia viritetyllä pv:llä (lähes) onnistuneesti karkuun, oli virkavalta useimmiten kotipihan läheisyydessä odottelemassa, kun jossain vaiheessa luopuivat takaa-ajosta. Nykypoliisi ei ilmeisesti omaa moista järjenkäyttöä.
Poliisilla lienee muutakin tekemistä kuin päivystää jonnen portilla. Parempi vaan pysäyttää heti tarvittavaa voimaa käyttäen.

Helppoa se on foorumilla sanoa "olisit tehnyt näin ja mikset tehnyt tällä tavalla". Vai oletteko te aina tehneet ne oikeat ja viisaimmat päätökset lennosta?
Yleensä olen ainakin osannut välttää turhat ongelmat.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tällainen muutaman vuoden vanha epäillyn huumekuskin takaa-ajo tuli vastaan, ei kaiketi ollut täällä vielä?

Se oli jo parissa paikassa lähellä ettei päässyt karkuun. Olisi pysynyt noilla 40-50km/h teillä niin olis päässyt karkuun, lähti liian pienille teille...
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
@kusiainen opetteletkos usean viestin lainaamisen yhdessä viestissä niin ei tule spämmittyä useaa viestiä putkeen. Kiitos.:tup:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Itsekin olen ollut mukana kun poliisi on ilmiselvästi yrittänyt asettaa ansaa liikenteessä. Isä oli kuskina, eikä kiistämisen jälkeen asiasta kuulunut enää koskaan mitään. Siinäkin poliisit siis rikkoivat lakia kun asiaa ei kirjattu ja käsitelty oikein.

Siviili-Skoda oli parkissa n. 10 metriä valtatien risteyksestä keskiviivassa kiinni, ilman valoja. Näytti lähinnä siltä, että auto oli vain jätetty siihen. Isä ohitti auton oikealta ja kääntyi tyhjästä risteyksestä vasemmalle. Kohta tuli Skoda takaa pysäytysvalo päällä tuhatta ja sataa.

Poliisi yritti kirjoittaa sakkoja oikealta ohittamisesta, väärästä ryhmittymisestä, toisen auton eteen kääntymisestä (vaikka tulivat siis ainoana autona heti perään), vaarallisesta kiihdyttämisestä (kuulemma tuli viivaa tiehen, ei löytynyt tapahtumapaikalta) ja ylinopeudesta (ei mitattu). Oliko maalaiskunnan poliisilla liian hiljainen päivä vai mikä lie. Ainoa lakia tilanteessa rikkonut oli kuitenkin poliisi pysäytettyään autonsa risteysalueelle keskelle ajorataa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 009
Itsehän näkisin, että mopolla ajaminen ei voi tehdä ketään immuuniksi poliisin pysäytysyritysille. Keinovalikoiman on oltava sellainen, että jokainen joka ei pysähdy vapaaehtoisesti saadaan kyllä pysähtymään.



Ei vaan kiinnioton vastustamisen vakavuuteen. Mitä kovemmin panet vastaan sitä enemmän voimaa poliisi käyttää, kuten hyväksyttävää ja järkevää onkin.



Minusta on älytöntä väittää, että mopoilijaa ei saisi väkisin pysäyttää mikäli mopoilija on tyttö. Kun poliisi pysäyttää niin silloin pysähdytään tai poliisi auttaa pysähtymään.



Poliisilla lienee muutakin tekemistä kuin päivystää jonnen portilla. Parempi vaan pysäyttää heti tarvittavaa voimaa käyttäen.



Yleensä olen ainakin osannut välttää turhat ongelmat.
Jos lähtee karkuun niin tietäkööt seuraukset....! :shifty:
-Turhaan mitään piikkimattoa viritellä, ampuu kuljettajaa haavoittaen, jos menehtyy niin ei ole iso vahinko, olisi vaan pysähtynyt....
-Eipä ehkä olisi ajanut ketään ehdotukseni vastustaja inisiän omaista, tai ketään muitakaan kuoliaaksi....? :dead:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Lyhyillä välityksillä varustettu supermoto vetää tällä kerralla pidemmän korren:

 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Voi mennä hankalaksi noissa vauhdeissa mopopoliisilla ammuskella millään turvallisesti. :tdown:
Ei tässä varmaan mistään turvallisuudesta ollut kyse missään vaiheessa kun tuota ajamista katsoo. Olisihan tuossa ollut mahollisuus tönäistä kumoonkin mutta takaa-ajon ilosta varmaan taas ajeltiin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Motoristit pakenivat kovalla vauhdilla poliisia karkuun. Pako tallentui videolle, jota käräjäoikeus ei olisi halunnut sinun näkevän.

Tässä on takaa-ajovideo, jota oikeuskaan ei olisi halunnut sinun näkevän
Onpa raflaavfasti uutisoitu, kun otsikossakin annetaan vähän niinkuin olettaa, että poliisit olisivat tehneet jotain väärää ja että oikeuskin olisi halunnut pimittää sitä tms.

Todellisuudessa videota ei kuitenkaan olisi haluttu luovuttaa medialle, koska siinä on tunnistettavissa tilanteeseen liittymättömiä ulkopuolisia henkilöitä mm. omakotitaloalueen pihoilla jne, joiden yksityisyydensuoja olisi ollut vaarassa ilman videon pätkimistä ja ulkopuolisten sumentamista.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
973
Ihan turhaan jatkaa kovalla vauhdilla takaa-ajoa taajama-alueella. Karkuun ajavaa pyörää ei näy edes enää asfaltille tulon jälkeen niin mahoton tietää mihin mennyt.

Lyhyillä välityksillä varustettu supermoto vetää tällä kerralla pidemmän korren:

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Tässä vähän erilainen "takaa-ajo", jossa virkavalta ei vielä ehtinyt kuvioihin mukaan lainkaan. Pappa taitaa ajella kotiin Mondeollaan lähinnä ulkomuistista.

Olipa kyllä ihan älytöntä ajamista Mondeo-kuskilta. Normaalit virheet liikenteessä ymmärtää, mutta hyvä vaan että löytyi tässä tapauksessa noin vastuullista porukkaa että saivat pysäytettyä auton.

Tässä vasta Mikkelissä tuli vastaan tilanne, missä itse olin ryhmittyneenä vasemmalle kääntyvien kaistalle ja oikealla puolella oli oikealle kääntyviä. Joku vanha mies luuli jalkakäytävää kolmanneksi ryhmittymiskaistalle oikealle kääntyville, ajeli suoraan tuosta lumen alla olleen ruohoalueen yli ja ryhmittyi jalkakäytävälle. :facepalm: Sen verran oli autoja edessä niin ei pystynyt lähtemään seuraamaankaan, toivottavasti joku toinen hänen perässään olleista kiinnitti asiaan huomiota.

Pitäisi kyllä näiltä vanhuksilta saada aikaisemmin kortit pois. /OT


etetud.jpg
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
519
Mopopojan älynväläys -->

Mikähän tuonki sai alunperin karkuun lähtemään? En ymmärtänyt mopoiässä, enkä tänäkään päivänä, että miten joku kuvittelee pääsevänsä mopolla autoa karkuun. Tuossakin tilanteessa melko kevyellä kosketuksella kävelyvauhdeista nurin, oisko pelkkä sakko harmittanut pikkasen vähemmän?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mikähän tuonki sai alunperin karkuun lähtemään? En ymmärtänyt mopoiässä, enkä tänäkään päivänä, että miten joku kuvittelee pääsevänsä mopolla autoa karkuun. Tuossakin tilanteessa melko kevyellä kosketuksella kävelyvauhdeista nurin, oisko pelkkä sakko harmittanut pikkasen vähemmän?
En tiedä, eihän tuossa ole tosiaan mitään järkeä. Jos vaikka olisi suikannut jonnekin metsäpolulle, niin sen olisi voinut jotenkin ymmärtää, mutta ajaa nyt maijaa karkuun kelvillä ja suoralla ajoradalla. :facepalm:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 417
Viestejä
4 160 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom