NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
82
Ei ne muistit edelleenkään ole se maaginen ratkaisu, on niitä kortteja kuollut Samsungin muisteillakin.. :rolleyes:
Aijjaa, en ole itse yhtään tapausta lukenut että kortti olisi kuollut Samsungin muisteilla, missäs tämmöisiä tapauksia on? Tuskinpa NVIDIA ihan huvikseen vaihtoi Samsungin muisteihin.. :)
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Aijjaa, en ole itse yhtään tapausta lukenut että kortti olisi kuollut Samsungin muisteilla, missäs tämmöisiä tapauksia on? Tuskinpa NVIDIA ihan huvikseen vaihtoi Samsungin muisteihin.. :)
Ja Nvidiahan taitaa käyttää muutenkin molempien muisteja saatavuuden vuoksi, ei sen takia että toinen ois luotettavampi/parempi.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
82
Ja Nvidiahan taitaa käyttää muutenkin molempien muisteja saatavuuden vuoksi, ei sen takia että toinen ois luotettavampi/parempi.
Minä taas käsitin että he vaihtoivat Samsungin muisteihin, kun alkoi näytönohjaimia hajoilemaan paljon:

Faulty RTX 2080 Ti: Nvidia switches from Micron to Samsung for GDDR6 memory | PC Builder's Club

"Nvidia is now shipping the RTX 2080 Ti with Samsung memory. The RTX 2080 and RTX 2070 as volume models were already converted to Samsung memory earlier".
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Okei, ei ole itselle sattunut silmiin, olen ulkomaalaisia foorumeitakin selannut aika hyvin. Tosin parihan voi mennä aina ihan maanantai korttien piikkiin.
....ja kun jokainen muaailmassa tulisi myöskin vielä kertomaan että 2080(ti) kortti toimii niin kävisiköhän siinä taas klassisesti että niitä olisikin ihan älytön määrä versus nämä surulliset tapaukset ---> Internet vääristää asioita turhan helposti :sori:
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Minä taas käsitin että he vaihtoivat Samsungin muisteihin, kun alkoi näytönohjaimia hajoilemaan paljon:

Faulty RTX 2080 Ti: Nvidia switches from Micron to Samsung for GDDR6 memory | PC Builder's Club

"Nvidia is now shipping the RTX 2080 Ti with Samsung memory. The RTX 2080 and RTX 2070 as volume models were already converted to Samsung memory earlier".
Näköjään varmuuden vuoksi tekivät niin mutta muut vendorit taitavat silti toimittaa vielä molemmilla muisteilla koska lopullista syytä ei taidettu kunnolla löytää...
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
82
....ja kun jokainen muaailmassa tulisi myöskin vielä kertomaan että 2080(ti) kortti toimii niin kävisiköhän siinä taas klassisesti että niitä olisikin ihan älytön määrä versus nämä surulliset tapaukset ---> Internet vääristää asioita turhan helposti :sori:
No ei nämä hajoamiset minun mielestä ihan normaaleja enään ole. En muista kyllä mistään NVIDIA:n sarjasta tämmöisiä totaali hajoamisia, omistanut kuitenkin GF1 ajoilta jokaista sarjaa. GTX 1070 / 1080 julkaistiin BIOS micron muisteille että ne saatiin täysin stabiiliksi. Tietty GTX 970 muisti bugit 3.5Gb jälkeen, mutta ei silti tämmöisiä totaali hajoamisia.. :|
 
Viimeksi muokattu:

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Hajoamisprossat näyttiksille on tyypillisesti jotain 2-3% mitä katellu kauppojen statistiikkaa, RTX 2080 Ti:lle lukema pyörii 5-6% tuntumassa esim. Verkkokauppa.com.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Jos hajoavat, niin toivottavasti hajoavat 3v sisällä sitten. Perseestähän se toki on, jos on korttinsa modannut tavalla X, jotta se ei mene takuuseen, ja sitten kortti kilahtaakin modeista riippumattomasta syystä.
Onneksi tuli otettua evga:lta lisätakuu siihen..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
179
Kuulostaa ihan normaalilta nää mun lämmöt! Ihan parasta :lol:.. Sit vaan jännätään että minkä tuomion ne verkkiksen huollossa antaa tuolle...
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
720
Palitia ei kiinnosta pätkääkään, jos tarra on rikki niin se on voi voi. Yks irlantilainen kaveri siitä lähti sit vääntämään ja loppujenlopuks Paypalin kautta chargebackillä rahat takaisin. PayPal käänsi homman asiakkaan voitoksi sillä kertaa, mut oli kyllä aikamoista vääntöä mitä se kertoili siitä hommasta.

EVGA:lla ilmeisesti tarra jossain muualla kuin ruuvin päällä niin voi blokittaa huoletta?
MSI:lla oli ainakin aiemmin niin, että näyttis menee takuuseen kunhan siihen on laitettu alkuperäinen jäähy takaisin asianmukaisesti, ts ei näy fyysistä vahinkoa. Siinäkin oli kyllä ruuvin päällä tarra, mutta sen sai ongelmitta pihdeillä käännettyä irti.

Palitissa tuo tarra vaikuttaa siltä, että se voisi lähteä ihan itsekseen tosta irtikin. Se on kyllä vittumaisesti laitettu tuollaiseen upotettuun kohtaan:



Tietysti jos noheva haluaa olla, uuden tarran varmaan printtaa vaikka tulostimella itse. Design kun on noin geneerinen.

Olen myös lukenut, että jotkut valmistajat ovat evänneet takuita sen takia, että ruuveissa on ollut kulumaa. Kukaanhan ei haluaisi vaikka varmistaa, että ne ovat kunnolla kiinni...

Oikeasti voisivat alkaa vaan myymään noita kortteja ilman koko jäähyä, kun lähes aina valmistajasta riippumatta kortissa on turhan äänekkäät tuulettimet ja hieman alakanttiin jäähdytysteho. Mielestäni 2080 Ti hinnoittelu on keskimäärin sen verran kovaa, että monta sataa enemmän RGB-valaistuksesta ja himpun verran paremmasta jäähystä ei kuulosta hyvältä diililtä.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Gainward Geforce Rtx 2080 Phantom Glh, 8gb Gddr6, Hdmi Dp*3 Us - Mikroaitta
Minkähänlainen tuo gainwardin jäähy on? Näyttäisi järeältä mutta mitenkohän tuulettimien melun laita?

Ainakin valmistajan sivujen mukaan tuossa pitäisi olla 0rpm fan toiminto, eli työpöydällä kait äänettömänä menee.
Gainward RTX 2080 Phantom GLH im Test – Vernunftkarte hinter Gittern | igorsLAB – Tom's Hardware Deutschland

Tuolla valitellaan kevyestä moottoriäänestä. Kokonaisuutena kuitenkin hiljaisempi kuin FE ja etenkin tuo tuulettimien pyörimisnopeus paljon alempi.

Moottoriäänet on joskus yksittäisten korttien vikoja. Toki mahdollisesti myös tyyppivika.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
MSI:lla oli ainakin aiemmin niin, että näyttis menee takuuseen kunhan siihen on laitettu alkuperäinen jäähy takaisin asianmukaisesti, ts ei näy fyysistä vahinkoa. Siinäkin oli kyllä ruuvin päällä tarra, mutta sen sai ongelmitta pihdeillä käännettyä irti.
Edelleen menee msi kortit takuuseen vaikka sinetin rikkoo, just täällä siitä kerroin kun 980ti meni kaverilla joku 6kk sitten komiasti takuuseen vaikka sinetti rikottu :tup: Ei fyysistä vahinkoa ja orkkis puhallin kiinni, no problem :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
179
Testasin kaikki täysillä, RTX ON, 2560x1440. Koppana vanha kunnon sotaratsu HAF X :rofl:
Tässä vielä verrokiksi oma gpu-z kuvat

Eli tässä on gpu ja kotelotuulettimet 100%


Ja tässä gpu tuuletin default asetuksilla, ja kotelotuulettimet edelleen täysillä. ois varmaa noi lämmöt tosta vielä noussut jos olisi odottanut.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
18
Noita Gaming Trio X vertailukuvia kun kattelee, niin toinen vetää 295W ja toinen 265W. Suattaapi vaikuttaa lämpöihin...

SubV1sa vetää vakiokelloilla jne?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
491
Onhan sulla myös vähän watteja enemmän, 265.5w vs 290.9 mutta voiko 30w vaikuttaa noin paljon lämpöihin? Vaikea uskoa.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
Mulla silti corella ja muisteilla enempi kelloja, vei välillä kyllä enemmänkin mut otin vaan jostain kohdasta screenshotin n. puolen tunnin pelaamisen jälkeen.

Edit:
Siinä heaven looppia vedeltynä 10 minuuttia vähän isommilla kelloilla vielä.
Tossa 67-69 noi lämmöt tolla pyörii.
Saahan toi näyttis kyllä mulla ilmaakin kun tossa hafx on toi 200mm kylkituuletin.
heavenloop.jpg


Edit2:
Metro tossa latautumassa ni täytyy seurata miten siinä käyttäytyy.
 
Viimeksi muokattu:

hrm

Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
40
Sekä 2080ti Gaming Trio X:n ja non x:n omistaneena en saanut lämpöjä 80`c tuntumaan muuten kuin asentamalla non x:n kuvan riserillä pystyyn Fractalin R6 kopassa. Tällöin lämmöt nousivat lähelle ja taisivat mennä ylikin 80`c ja tuulettimet pyörivät lähes maksimeilla. Kellottamattomina molemmat kortit pyörivät n.70`c+/- lämmöissä. Kellotettuna non x pyöri n.75`c tienoilla.

Edit: löytyi kuvakin non trion pystyasennuksen lämmöistä.

2216EDD8-F9ED-4568-AF3F-4C4B209F4035.jpeg Rajattu RTX pysty lasi kiinni.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Series^

Super huolto jumala
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
456
Metroakin päässyt nyt testaamaan RTX:än kanssa, lämmöt otettu pelin aikana huippulukemasta, vastaa aika hyvin asteen parin tarkkuudella sitä missä lämmöt huitelee kokoajan pelatessa.

Avoin testipenkki + Asus STRIX RTX 2080 TI OC
Kortti vakioasetuksilla + tuuletin 100% = 63C
Lievästi ylikellotettuna + tuuletin 100% = 73C

Vielä testaamatta toisella kortilla onko tässä jäähy jotenkin vinossa tai kontakti paska, vaikuttaa kuitenkin helvetin kuumalta omasta mielestä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
c700p_LightningZ.jpg

Oma Lightning on tän hetkisessä setupissa noin ja lämmöt on siinä 75-90c pelatessa. Kellot pyörii noin 2ghz/muistit 16000.
Kortin omat tuulettimet pysyy aika hiljaisena kun noctuat puskee tuossa vieressä.
Enpä ole noita kummoisena pitänyt, samoja lämpöjä sain Gigabyten kortilla orkkis jäähyllä, kotelona silloin juurikin R6 ja kortti pystyssä.

Vesileikkejä toi kaipaa eniten. Saa näkymänkin sitten hienommaksi kun ei tarvitse tuijottaa tuota isoa möhkälettä.
Ehkä myös joskus pääsen kellottamaan korttia kunnolla :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Oma Lightning BFV vakaa 2085mhz, muistit +1200, 65astetta pitkässä pelisessiossa. Tuulettimet tyyliin 80-90 prossaa ja melu sen mukainen. Kotelon tuuletus melko kovalla myös. Luurit päässä juuri ja juuri sietää. Edellä mainitut arvot ovat erittäin solid. Kellot saattaa käväistä 2100 mutta lämpö ajaa alas lopulta. Heti jos nostaa 2115mhz niin alkaa v core limitti päälle ja lopulta kaatuu pelin raskaimpiin kohtiin esim suuriin V pommiräjähdyksiin. Muisteja välillä kokeillut +1300. Ei ainakaan mitään grafiikkavirheitä oo näkynyt. Mutta peli kaatuilee suoraan. Eikös muistien kellot pitäisi alkaa antamaan vinkkejä ensin grafiikkavirheillä? Poweria vie 350w maks piikit.
 
Viimeksi muokattu:

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
Kerkesin vähän yöllä tota metroakin testaan kaikki täysillä RTX ON.

Vakiona 1950MHz kellot laskee pelissä tonne 1905-1925MHz, tuulettimet n. 73% virtaa haukkaa sen n. 300w 66 astetta aika tasanen.
Powerlimitti tappiin ja vähän kelloja 2000MHz laskee tonne 1950-1975MHz, virtaa vie n. 330w, tuulettimet n. 75-78%, 68-70 astetta.
Powerlimittiin tuntuu hakkaavan kokoajan.

Enempi tuo metro tuntui imevän kaikki irti kuin tuo bäfä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Kerkesin vähän yöllä tota metroakin testaan kaikki täysillä RTX ON.

Vakiona 1950MHz kellot laskee pelissä tonne 1905-1925MHz, tuulettimet n. 73% virtaa haukkaa sen n. 300w 66 astetta aika tasanen.
Powerlimitti tappiin ja vähän kelloja 2000MHz laskee tonne 1950-1975MHz, virtaa vie n. 330w, tuulettimet n. 75-78%, 68-70 astetta.
Powerlimittiin tuntuu hakkaavan kokoajan.

Enempi tuo metro tuntui imevän kaikki irti kuin tuo bäfä.
Huh ku oli eile säätöä tunteja ku sain ton rtx 2080 ek x kortin. En tie mitä ihmine ajatteli ku ei ajatellut mitää, edes ku pitelin korttia kädessä ja olin ottanut vega64 pois. No, eihän se jättiläinen sopinut alkuun sitten mitenkään. Oli kerta d5sen 100ml säiliö tiellä. Tuli kyllä semmone face palm viilis että morjes.
Siitä sitte tutkimaa ja miettimää kiireellä että mitä seuraavaks ostais tms. Kaikki kävi mielesssä, kopan vaihdosta pumpun vaihtoon, etäisesti jopa toisen kortin osto.

No, so far so good ja sain ku sain kaiken aseteltua uudelleen ja sain ajettua yö myöhään pari testiä vaika oli Cryofuelitkin vähissä, kiitti avusta @Sampsa meinas tökätä vielä tohon. Oli kyllä melkosta touhua.

Asiaan. Ajoin tosiaan vakiona fire striken ja kellot oli jotain 1980mhz ja vähän alle. Tuon Super Positionin ajoin myös 1080p extremellä ja kellot oli 1965mhz. Lämmöt pyöri 44c-47c mutta koppa oli vielä auki. Mitä täällä peloteltiin näistä korteista niin ei se kontakti nyt huonolta vaikuttanut noitten lämpöjen perusteella. Harjotukset jatkuu kun saan aikaa.

I scored 22 740 in Fire Strike

Graphics Score: 28 860pts

Ps. Tänään sain Odyssey+:ni jota varten tämän kortin ostin kun Vega ei riittäny :lol::tup:
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
213
Onko jollain/jossain tietoa että mitä tekevät taustalla itsestään pyörivät Nvidia Container -prosessit? Minulla näyttää toimivan kone sekä hieman nopeammin että vakaammin, jos ne pistää pois päältä msconfig.exellä. Joku etäinen muistikuva, että olisi jotain tekemistä ainakin videotallennustoimintojen kanssa.
 
Liittynyt
12.02.2018
Viestejä
27
Onko jollain/jossain tietoa että mitä tekevät taustalla itsestään pyörivät Nvidia Container -prosessit? Minulla näyttää toimivan kone sekä hieman nopeammin että vakaammin, jos ne pistää pois päältä msconfig.exellä. Joku etäinen muistikuva, että olisi jotain tekemistä ainakin videotallennustoimintojen kanssa.
Liittynee NVIDIAN GeForce Experienceen ja ShadowPlayhin. Jos ei tuolle ole käyttöä niin kannattaa asentaa NVIDIAN ajurit uudelleen ns. advanced tilassa missä määrittelet ettei tuota GeForce Experienceä asenneta. Itse jätän myöskin turhat 3D ajurit myös aina pois kun asennan uusia ajureita..
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
Eikös muistien kellot pitäisi alkaa antamaan vinkkejä ensin grafiikkavirheillä?
GDDR6 piireillä ei tunnu olevan tota "ominaisuutta" mikä vanhemmilla sukupolvilla, ite en ainakaan oo nähny vielä ainuttakaan näytölle asti ilmestynyttä virhettä johtuen muistin epävakaudesta, usein ohjelma vaan kippaa suoraan.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Mikäs noista ei ti RTX2080 malleista ois hyvä jos haluaa hiljaisen ja ei kellottele? Vai onko noilla niin paljon eroa eri valmistajien ja mallien kesken.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
213
Liittynee NVIDIAN GeForce Experienceen ja ShadowPlayhin. Jos ei tuolle ole käyttöä niin kannattaa asentaa NVIDIAN ajurit uudelleen ns. advanced tilassa missä määrittelet ettei tuota GeForce Experienceä asenneta. Itse jätän myöskin turhat 3D ajurit myös aina pois kun asennan uusia ajureita..
Geforce Experiencestä on vähintään se hyöty, että siinä on jopa toimiva (puoli)automaattinen ajurienpäivitystoiminto, joka säästää aikaa/vaivaa. Eli taidan itse pitää nuo prosessit pois päältä msconfigilla.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
112
Tässä minun non X-mallin gaming trion lämmöt yms. kaikki kortin asetukset defaulttina. Kuva otettu pubgin pelaamisen yhteydessä, en kyllä pelannut ennen kuvaa kuin noin 10min. Kotelo on vaihettu tuosta aiemmin mainitusta huonon ilmankierron omaavasta vähän parempaan, mutta varmaan vielä lisäkotelotuulettimella sais asteen tai pari alemmas kortin lämpöjä. Jotenkin nuo lämmöt vain tuntuu aika kovilta ihan default asetuksille.:grumpy:


pubg.jpg


E: kortin tuulettimet täysillä:
pubg2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Mikäs noista ei ti RTX2080 malleista ois hyvä jos haluaa hiljaisen ja ei kellottele? Vai onko noilla niin paljon eroa eri valmistajien ja mallien kesken.
Ainakin Palitin Gamerock (Premium) jota saa Suomessa ihan järkevään 800e hintaan. Asuksen Strix on myös hyvä mutta tossa on monessa paikassa jäätävät Asus-lisät hinnassa. Saksan Amazonissa Strix OC olisi about 860 euroa alvilisän jälkeen. Itse pistin läpällä ja lotolla tuon Evgan FTW3 Ultran tilaukseen, saa nähdä millainen jäähy tossa on.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
12


Tossa toki TI malli, mutta voisi kai tuo kikka auttaa non-TI mallissakin.

Tässä töiltä kerennyt kokeilla, saisiko tuota mitenkään henkiin enää. No ei tietenkään enää kun kerran menny muistit sököksi niin ne oli sitten siinä. Kortti toimii jotenkin ilman ajureita, mutta hyötyhän jää käyttämättä ellei asenna ajureita. Kokeilin kolmea eri versiota ja kaikilla sama juttu. Ajurit sisää ja uudelleen käynnistys niin ei pääse edes kirjautumaan sisään kun jumittaa koko koneen ja pienet vihreät miehet vilisee näytöissä ja kuva pätkii. (Voi toki kirjoittaneellakin. Ainakin fps on nollissa ja verenpaine 180/110...)

Lähtee takuu kierrokselle ensi viikolla, mutta saa nähdä milloin saan uuden tilalle. Onneksi en kerennyt vielä tilata blokkia tuolle Strix mallille. Tämä siis oli vielä micronin muisteilla ja näyttää olevan tuurista kiinni onko sampan vai micronin muistit että miten toimii. Lämmöt tässä oli kyllä oikein kohdillaan max tuota 66 vai 64c ja ajettu tosin kotelon kylki avonaisena ja oli vielä hiljainen tuulettimiltaan.

Seuraavaa korttia odotellessa. Toivottavasti on pitempää entä 8pv kiinni koneessa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Nyt olisivat hyvät ideat tarpeen. Olen alkanut epäillä, että mun RTX 2080 Strix kortissa on DLSS ominaisuus rautatasolla rikki tai jotakin muuta outoa.
Ray Tracing toimii peleissä sekä 3dMarkissa, mutta DLSS ominaisuus ei. Esimerkiksi Metro Exoduksessa en näe koko DLSS boksia asetuksissa. 3DMark puolestaan sanoo, että testi vaatii näytönohjaimen, joka tukee DLSS ominaisuutta.

Olen asentanut useaan kertaan DDU:ta käyttäen 418.91 ajurit. Tänään asensin myös tuota uudemmat ajurit, eikä mitään vaikutusta. Windows 10 on myös ollut ajantasalla koko ajan.
Näytön resoluutiollakaan ei tunnu olevan mitään merkitystä tai vaikutusta asiaan.

Ei sillä, että DLSS-ominaisuutta kaipaisin, mutta nyt on kyllä jokin kortin ja softan välillä solmussa. Netistä ei paljoa apua löydy, koska kaikkialla hehkutetaan vain uusia ominaisuuksia ja niiden erinomaisuutta.

Kertokaas nyt mulle, että onko ajureissa tai Geforce Experiencessä jotakin sellaista asetusta, joka vaikuttaisi DLSS-ominaisuuden aktivoitumiseen?
Windowsin uudelleenasennus todennäköisesti varmistaisi, saanko DLSS asetukset toimimaan vai onko kortti rikki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 932
Nyt olisivat hyvät ideat tarpeen. Olen alkanut epäillä, että mun RTX 2080 Strix kortissa on DLSS ominaisuus rautatasolla rikki tai jotakin muuta outoa.
Ray Tracing toimii peleissä sekä 3dMarkissa, mutta DLSS ominaisuus ei. Esimerkiksi Metro Exoduksessa en näe koko DLSS boksia asetuksissa. 3DMark puolestaan sanoo, että testi vaatii näytönohjaimen, joka tukee DLSS ominaisuutta.

Olen asentanut useaan kertaan DDU:ta käyttäen 418.91 ajurit. Tänään asensin myös tuota uudemmat ajurit, eikä mitään vaikutusta. Windows 10 on myös ollut ajantasalla koko ajan.
Näytön resoluutiollakaan ei tunnu olevan mitään merkitystä tai vaikutusta asiaan.

Ei sillä, että DLSS-ominaisuutta kaipaisin, mutta nyt on kyllä jokin kortin ja softan välillä solmussa. Netistä ei paljoa apua löydy, koska kaikkialla hehkutetaan vain uusia ominaisuuksia ja niiden erinomaisuutta.

Kertokaas nyt mulle, että onko ajureissa tai Geforce Experiencessä jotakin sellaista asetusta, joka vaikuttaisi DLSS-ominaisuuden aktivoitumiseen?
Windowsin uudelleenasennus todennäköisesti varmistaisi, saanko DLSS asetukset toimimaan vai onko kortti rikki.
Mikä Windows 10-versio on ajossa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
491
Ajaisin testiksi ajurit puhtaaksi DDU:lla (display driver uninstaller) ja asentaisin uusimmat Nvidian ajurit uudelleen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Onko kukaan purkanut Gigabyten RTX-näyttistä? Juuri omasta 2080 Ti Gaming OCsta otin jäähyn irti ja ihmettelin kun ei ollut mitään takuutarroja paikalla. Tuossahan voi vielä saada kortin takuuseen jos tulee vikaa! :cigar2: Ja löytyi ne paremmiksi kehutut Samsungin muistit piirilevyltä.

Pienenä vinkkinä tuohon purkuun: Kortti kylmään puoleksi tunniksi ennen purkua, lämpötyynyt ei lohkea ja tahna irtoaa paremmin. Ruuvien aukaisussa käytin ohueksi venytettyä sähköteippiä ruuvarin ja ruuvin välissä ettei tule jälkiä ruuveihin.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Geforce Experiencestä on vähintään se hyöty, että siinä on jopa toimiva (puoli)automaattinen ajurienpäivitystoiminto, joka säästää aikaa/vaivaa. Eli taidan itse pitää nuo prosessit pois päältä msconfigilla.
Oliko niin että experience tarvii olla että joku ray tracing ominaisuus toimii vai muistanko väärin??

Ainakin Palitin Gamerock (Premium) jota saa Suomessa ihan järkevään 800e hintaan. Asuksen Strix on myös hyvä mutta tossa on monessa paikassa jäätävät Asus-lisät hinnassa. Saksan Amazonissa Strix OC olisi about 860 euroa alvilisän jälkeen. Itse pistin läpällä ja lotolla tuon Evgan FTW3 Ultran tilaukseen, saa nähdä millainen jäähy tossa on.
Ite olen tyytyväinen 853euron msi rtx 2080 ek x malliin :tup:
 
Liittynyt
12.02.2018
Viestejä
27
Oliko niin että experience tarvii olla että joku ray tracing ominaisuus toimii vai muistanko väärin??
Ei tarvitse Geforce Experienceä että RTX ja DLSS ominaisuudet toimisivat. Tuossa tulee vain jotain turhakkeita yms. sekä ehkä joillekkin ihan käyttökelpoinen Shadowplay ominaisuus striimaamiseen ja videoiden tallentamiseen jos ei halua käyttää OBS:ää.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Ei tarvitse Geforce Experienceä että RTX ja DLSS ominaisuudet toimisivat. Tuossa tulee vain jotain turhakkeita yms. sekä ehkä joillekkin ihan käyttökelpoinen Shadowplay ominaisuus striimaamiseen ja videoiden tallentamiseen jos ei halua käyttää OBS:ää.
Hyvä tietää, ei siis tommosta ollut sillon ihan alussa?? o_O Ei sitten jos ei ollut :tup:
 
Liittynyt
14.03.2018
Viestejä
37
Minulla oli MSI GeForce RTX 2080 Ti LIGHTNING Z siinä sitten tuli ongelmia eli rikki. Samsungin muistit ei hajukaan olliko muistien kanssa mitään tekemistä. Tämän näköistä
.
Nyt Sea hawk ek 2080 ti tuntuu toimivan.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
Onko kukaan purkanut Gigabyten RTX-näyttistä? Juuri omasta 2080 Ti Gaming OCsta otin jäähyn irti ja ihmettelin kun ei ollut mitään takuutarroja paikalla. Tuossahan voi vielä saada kortin takuuseen jos tulee vikaa! :cigar2: Ja löytyi ne paremmiksi kehutut Samsungin muistit piirilevyltä.

Pienenä vinkkinä tuohon purkuun: Kortti kylmään puoleksi tunniksi ennen purkua, lämpötyynyt ei lohkea ja tahna irtoaa paremmin. Ruuvien aukaisussa käytin ohueksi venytettyä sähköteippiä ruuvarin ja ruuvin välissä ettei tule jälkiä ruuveihin.
Gigabyte 2080 Ti Turbossakaan ei missään takuutarraa, äläkä kysy miksi kyseisen kortin ostin :darra:. Eipä ole noin heikkoja (=repeää) lämpötyynyjä tosiaan vastaan tullu aiemmin, oli kyllä oikeissa paikoissa tosin kun MSI:n Duke:ssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 690
Gigabyte 2080 Ti Turbossakaan ei missään takuutarraa, äläkä kysy miksi kyseisen kortin ostin :darra:. Eipä ole noin heikkoja (=repeää) lämpötyynyjä tosiaan vastaan tullu aiemmin, oli kyllä oikeissa paikoissa tosin kun MSI:n Duke:ssa.
Takuutarran puuttuminen vesille laiton kannalta ei ollenkaan huono asia. :) Tuo kylmään laitto auttoi paljon jäähyn irroituksessa, ei revennyt yksikään tyyny. Tiettyihin kortteihin saa Gigabytelta yhden ylimääräisen vuoden (3v -> 4v) takuuta rekisteröimällä tuotteen.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
Minulla oli MSI GeForce RTX 2080 Ti LIGHTNING Z siinä sitten tuli ongelmia eli rikki. Samsungin muistit ei hajukaan olliko muistien kanssa mitään tekemistä. Tämän näköistä
.
Nyt Sea hawk ek 2080 ti tuntuu toimivan.
Kyllähän tuon videon perusteella näyttää vahvasti muistipuolen (VRAM) vialta/ongelmalta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 507
Viestejä
4 164 567
Jäsenet
70 417
Uusin jäsen
teboxi

Hinta.fi

Ylös Bottom