Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
153
Taksikuskihan on sulla kuskina ajamassa ajo-ohjeiden mukaan. Jos tahdot sanoa risteyksittäin ohjeet ja vaikka viis kierrosta liikenneympyrää päälle niin sehän ajaa kun sinä maksat bensat ja palkan.
Esitin ehkä asian epäselvästi, mutta en löytänyt mistään firmaa jolla näkee hinnan jo ennakkoon tuon Krunan koukkauksen kanssa.
Eli jos tilaat appilla kyydin, niin älä maksa etukäteen vaan valitset
- ajankohta
- nouto-osoite
- kohde, eli lentoasema
- sitten kerrot kuskille lähtiessä että koukataan krunikan kautta.
Niin mikä niistä apeista? En siis ole Helsingistä niin vähä hakusessa noi firmat.
Valopilkkua on toki tullut käytettyä.

Siis rahallahan selviää helposti kun tilaa sen taksin sinne Lauttasaareen, mutta mietin tässä mikä on halvin vaihtoehto.
 
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Esitin ehkä asian epäselvästi, mutta en löytänyt mistään firmaa jolla näkee hinnan jo ennakkoon tuon Krunan koukkauksen kanssa.

Niin mikä niistä apeista? En siis ole Helsingistä niin vähä hakusessa noi firmat.
Valopilkkua on toki tullut käytettyä.

Siis rahallahan selviää helposti kun tilaa sen taksin sinne Lauttasaareen, mutta mietin tässä mikä on halvin vaihtoehto.
Esim. Etusivu | Taksihelsinki
Sieltä arvio hinta. Pystyy lisäämään välietapinkin.

Yksi tapa on katsoa vaikka Google mapsilla matkan pituus. Sitten katsot eri firmojen km hinnat ja jos pysähdys menee odotusajalle niin arviot itse sen kauanko siinä menee ja hinta sen mukaan.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Englanninkielinen Windows 10. Miten saan laskimen desimaalierottimeksi pilkun? Tällä hetkellä laskinsofta tarjoaa numerot ja desimaalierottimen jenkkiformaatissa, vaikka Winukan regional settings on valittu suomeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Mistä "raksahyväksytyt" aurinkolasit? Eli infrakohteiden rakennustyömaille, ja aurinkoiseen säähän muutenki. Tällä hetkellä Bolle Hustler-lasit käytössä, enkä keksi noista kuin huonoja puolia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Suhteellisuusteoriaa maanläheisesti

Miten voidaan olla varmoja, että painovoima hidastaa aikaa, eikä tuota kelloa jolla aikaa mitataan? :confused:
Minä en ymmärrä fysiikasta oikein mitään, joten en sinänsä voi vastata tuohon. Mutta mietin, että mitä aika on? Onko se abstrakti käsite joka menee omalla vauhdillaan, vai onko aika juuri tuota liikettä, muutosta? Eli painovoiman vaikuttaessa hidastavasti kaikkeen, onko sen ulkopuolella olemassa jokin muukin "aika" joka kuluu nopeammin? Eikös aika riipu juuri siitä, mistä sitä havannoidaan?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
86
Minä en ymmärrä fysiikasta oikein mitään, joten en sinänsä voi vastata tuohon. Mutta mietin, että mitä aika on? Onko se abstrakti käsite joka menee omalla vauhdillaan, vai onko aika juuri tuota liikettä, muutosta? Eli painovoiman vaikuttaessa hidastavasti kaikkeen, onko sen ulkopuolella olemassa jokin muukin "aika" joka kuluu nopeammin? Eikös aika riipu juuri siitä, mistä sitä havannoidaan?
Hain tuolla kysymyksellä sitä että miten saataisiin varmuus että hidastaako painovoima oikeasti aikaa vai vaikuttaako se pelkästään ajanmittaukseen käytettyihin välineisiin? Onko pystytty todentamaan että esim. jokin orgaaninen eliö (kasvi, eläin, tms) vanhenee oikeasti hitaammin painovoiman vaikutuksesta?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 663
Hain tuolla kysymyksellä sitä että miten saataisiin varmuus että hidastaako painovoima oikeasti aikaa vai vaikuttaako se pelkästään ajanmittaukseen käytettyihin välineisiin? Onko pystytty todentamaan että esim. jokin orgaaninen eliö (kasvi, eläin, tms) vanhenee oikeasti hitaammin painovoiman vaikutuksesta?
Vähän vaikea todistaa minkään elävän kanssa, koska erot on niin pieniä pitkällä aikavälillä. Huomaatko itse vanhenevasi päivällä? Tai toisinpäin, jos nuorenisit päivällä? Ja tuo sadan vuoden aikana.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Englanninkielinen Windows 10. Miten saan laskimen desimaalierottimeksi pilkun? Tällä hetkellä laskinsofta tarjoaa numerot ja desimaalierottimen jenkkiformaatissa, vaikka Winukan regional settings on valittu suomeksi.
Mene Control Paneliin, sieltä Region, siitä Additional Settings. Vaihda nämä:
Decimal symbol: pisteen tilalle pilkku
Digit grouping symbol: pilkun tilalle välilyönti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Hain tuolla kysymyksellä sitä että miten saataisiin varmuus että hidastaako painovoima oikeasti aikaa vai vaikuttaako se pelkästään ajanmittaukseen käytettyihin välineisiin? Onko pystytty todentamaan että esim. jokin orgaaninen eliö (kasvi, eläin, tms) vanhenee oikeasti hitaammin painovoiman vaikutuksesta?
Eikö se orgaaninen eliö ole ihan samanlainen "laite" kuin kellokin? Eli sen vanheminen hidastuu tai nopeutuu samalla tavalla kuin sen kellokin. Samanlaista "liikettä" molemmat ovat.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Meille tyhmemmille nuo termit voisi olla Suomeksi.... :sori:
No nyt taas, miten vaikeaa voi olla IHAN ITSE™ koittaa taiteilla suomeksi 5 yksinkertaista termiä, tai jopa googlettaa tuo mystinen temppu itse.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
756
Miksi en saa kuin 1920x1080 resoa irti HDMI kaapelilla?

Näyttö tukee 2560x1440 resoa ja DVI-kaapelilla tuonkin saa ulos. Displayport kaapelikin on mutta siitä ei tule jostain syystä mitään kuvaa, oli sama juttu toisellakin näyttiksellä. Näytönohjain ihan uusi, 2060 kait.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 611
Miksi en saa kuin 1920x1080 resoa irti HDMI kaapelilla?

Näyttö tukee 2560x1440 resoa ja DVI-kaapelilla tuonkin saa ulos. Displayport kaapelikin on mutta siitä ei tule jostain syystä mitään kuvaa, oli sama juttu toisellakin näyttiksellä. Näytönohjain ihan uusi, 2060 kait.
Minkä version HDMI-kaapeli käytössä?
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
756
Kokeile toista dp-kaapelia jos mahdollista. Ja olihan tuo painettu pohjaan asti? Joskus liitin voi olla vähän tiukka. Ja edelleen mikä näyttö kyseessä?
Samsung l27b970ds tai s27b970

Känsin kaapelin ja koitin tunkea niin syvälle kuin sai, ei ollut tiukka.

Ei vieläkään kuvaa. Ei ole toista kaapelia
 
Viimeksi muokattu:

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Samsung l27b970ds tai s27b970

Känsin kaapelin ja koitin tunkea niin syvälle kuin sai, ei ollut tiukka.

Ei vieläkään kuvaa. Ei ole toista kaapelia
Koita vetäistä virtapiuha hetken pois ja pistä uudestaan näyttö päälle jos auttaisi.
Ainakin oma näyttö tekee sen välillä' kun on ollut valmiustilassa niin ei tule kuvaa.
HDMI liitin toimii silti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 885
Samsung l27b970ds tai s27b970

Känsin kaapelin ja koitin tunkea niin syvälle kuin sai, ei ollut tiukka.

Ei vieläkään kuvaa. Ei ole toista kaapelia
Kyseessä LS27B970DS?

Olihan tuossa PC Mode päällä, ettei ole vahingossa AV-tilassa?

upload_2019-2-24_22-0-4.png


Oletko kokeillut manuaalisesti valita tuon displayportin lähdöksi?
Marti77:n ehdotus kannattaa kanssa kokeilla ja jos tuokaan ei auta, niin voisi kokeilla palautella tehdasasetukset näytöstä.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
756
Kyseessä LS27B970DS?

Olihan tuossa PC Mode päällä, ettei ole vahingossa AV-tilassa?



Oletko kokeillut manuaalisesti valita tuon displayportin lähdöksi?
Marti77:n ehdotus kannattaa kanssa kokeilla ja jos tuokaan ei auta, niin voisi kokeilla palautella tehdasasetukset näytöstä.
Kokeilin molemmat moodit, ja PC tila on ollut päällä, mutta AV:kaan ei toiminut.

Jos tarkoitat manuaalista valintaa että painan vaan tosta näytön source nappulasta eri moodit läpi ja displayport sieltä. Lisäksi olen valinnut setupista auto sourcesta manual nyt, aikaisemmin oli automatic.

Olen koittanut sammutella näyttöä ja ottaa poweria pois. Sammutin myös koneen kokonaan virroista. . Koitan vielä resetoida ton myös ton näytön.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Kokeilin molemmat moodit, ja PC tila on ollut päällä, mutta AV:kaan ei toiminut.

Jos tarkoitat manuaalista valintaa että painan vaan tosta näytön source nappulasta eri moodit läpi ja displayport sieltä. Lisäksi olen valinnut setupista auto sourcesta manual nyt, aikaisemmin oli automatic.

Olen koittanut sammutella näyttöä ja ottaa poweria pois. Sammutin myös koneen kokonaan virroista. . Koitan vielä resetoida ton myös ton näytön.
Koitithan niiin että molemmat laitteet kii laita DP-piuha paikallee ja sit laitteet päälle, se liitin ei oo hotplug.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
En tiedä mitä speksi sanoo mutta osa näyttiksistä ei tunnista dp:tä jos se kytketään päällä olevaan koneeseen.
Ok. En ole tähän törmännyt. Enemmänkin liian tehokkaaseen hotpluggaukseen, kun joissain tapauksissa virtanapin painaminen saa Windowsin kuvittelemaan, että monitori irroitettiinn kokonaan. :(
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Pikainen kysymys asiasta tietäville.

Minulla on maksusitoumus apteekkiin, jolla saan ilmaiset lääkkeet.

En ole käynyt vielä tämän vuoden puolella apteekissa ja lääkeostoissahan on joku 50€ alkuomavastuuosuus, jonka pitää täyttyä.

Joudunko raottamaan kukkaroa, vai saanko lääkkeet ilmaiseksi?

EDIT: Nyt haettavat lääkkeet tulisivat maksamaan noin ~180€.
EDIT2: Soitin apteekkiin sieltä sanottiin, että Kelan maksusitoumus kattaa koko alkuomavastuun, eli ei tarvitse maksaa mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Onko rasioissa tollaset nastat?



No pistorasian ulkonäöstä pitäisi pystyä moinen päättelemään. Lopullisen tuloksen saa sitten sähkäriltä joka avaa ja katsoo.

https://www.hongkong.fi/i/hkg/64381...inen-maadoitettu-pistorasia-uppo.jpg?$flyout$

yllä maadoitettu pistorasia.
Okei kiitos pojat. Eivät ole maadoitettuja mulla sitten. :( Paljonkohan maksaisi niiden korvaaminen maadoitetuilla versioilla?

Ei taida ylijännityssuojatut jatko-johdotkaan nyt auttaa ollenkaan.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 174
Okei kiitos pojat. Eivät ole maadoitettuja mulla sitten. :( Paljonkohan maksaisi niiden korvaaminen maadoitetuilla versioilla?

Ei taida ylijännityssuojatut jatko-johdotkaan nyt auttaa ollenkaan.
Jos on kovin vanha asunto, niin sähköt pitää vetää kokonaan uusiksii käsittääkseni. Eli eihan ihan halpaa hommaa.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Okei kiitos pojat. Eivät ole maadoitettuja mulla sitten. :( Paljonkohan maksaisi niiden korvaaminen maadoitetuilla versioilla?

Ei taida ylijännityssuojatut jatko-johdotkaan nyt auttaa ollenkaan.
Oletettavasti piuhat ei sisällä maadoitusjohdinta, niin pelkkä rasian vaihtaminen ei auta mitään. Toki se kannattaa tarkistaa ennen kuin repii seiniä auki, jos johdot on seinän sisään vedetty.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 174
Oletettavasti piuhat ei sisällä maadoitusjohdinta, niin pelkkä rasian vaihtaminen ei auta mitään. Toki se kannattaa tarkistaa ennen kuin repii seiniä auki, jos johdot on seinän sisään vedetty.
Sähkäri paikalle katsomaan. Saattaahan ne tuurilla olla vedetty putkien sisälle niin vaihtaminen on helpompaa. Lisäks taitaa mennä uusiks sähkökeskus?
 
Liittynyt
25.09.2018
Viestejä
111
Intel I7 4790 hashwell 22nm technology

8gt single channel ddr3 800mhz

Asustek computer inc b85m-g socket 1150

Nvidia geforce gtx 1050 ti msi
931gb seagate st100dm003 1er162
Koppa joku 70e uutena ja niin myös prossun jäähy

Mitä pyytäisitte pelkästä koneesta + näytöstä käytettynä rahaa? Kaverin puolesta kyselen

15511033966954629527390587141350.jpg
 
Liittynyt
25.09.2018
Viestejä
111
Intel I7 4790 hashwell 22nm technology

8gt single channel ddr3 800mhz

Asustek computer inc b85m-g socket 1150

Nvidia geforce gtx 1050 ti msi
931gb seagate st100dm003 1er162
Koppa joku 70e uutena ja niin myös prossun jäähy

Mitä pyytäisitte pelkästä koneesta + näytöstä käytettynä rahaa? Kaverin puolesta kyselen

580€ liikaa?
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Kanna aateekoo vessaan tai keittiöön. Kosteissa tiloissa on luultavasti maadoitetut vanhemmassakin torpassa.
Ja maadoitetusta huoneesta ei sitten saa mennä vetämään jatkoroikkaa maadoittamattomaan huoneeseen. Selitys löytyy varmasti googlettamalla mutta siinä oli mahdollisuus että laitteen vikaantuessa voi saada hengenvaarallisen sähköiskun.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 309
Kukaan tilannut tavaraa osoitteesta porvoonres.fi?

Näyttää vähän epäilyttävältä mun silmään tuo sivusto.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Kukaan tilannut tavaraa osoitteesta porvoonres.fi?

Näyttää vähän epäilyttävältä mun silmään tuo sivusto.
Paskaa google translate tason suomea. Kaikki tuotteet yli 50% alennuksessa. Ei yhteystietoja. Eiköhän se jonkunsortin kusettussivusto ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Kukaan tilannut tavaraa osoitteesta porvoonres.fi?

Näyttää vähän epäilyttävältä mun silmään tuo sivusto.
Höpöjuttuja tuolla, katselin vähän lenkkareita. Kaikissa lähtöhinta 200-250€ jotta saadaan hyvännäköiset alennusprosentit. Esim. Adidaksen Gazelleja saa joka paikasta 50-100€. Ei jatkoon.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 309
Nämä olivat minun epäilyni, harmi että on noinkin vakuuttava domain. Voi moni mennä heittämään rahansa sinne.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Katselin gigantista kuulokkeita 49€ hintaan ja varasinkin ne myymälään, takaisin tuli viestiä että myymälässä on ko. Kuulokkeet vain asiakaspalautuksena, tarjosivat näitä 39€ hintaan, testattuina ja täydellä takuulla, onko hyvä diili vai koitanko tinkiä vielä 10€ pois?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
No et kai sä siinä mitään häviä jos yrität tinkiä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom