Koodari

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Eli haen osaavaa koodaria erääseen hommaan. Mun pitäs saaha sellainen automaattinen backup ohjelmisto joka vie datan suoraan minun NAS-palvelimelleni. Ohjelman täytyisi osata varmuuskopioida myös muuttuneet tiedostot. Minulla on Seagaten Blackarmor NAS-220 jossa tuli mukana varmuuskopiointiohjelmisto mutta se ei toimi kympissä. Olen yrittänyt saaha sitä toimimaan yhteensopivuustilassa mutta turhaan. Ohjelman täytyy olla täysin automaattinen ja Suomenkielinen.


Nyt etsin koodaria joka osaisi koodata tuon ohjelman niin että se toimisi Windows 10. Ellei tuosta saa koodattua toimivaa joka kympissä toimii, niin sitten täytyisi koodata uusi.

Jos pätevä ja asiansa osaava koodari löytyy niin maksan siitä hänelle sovitun palkan, ja palkka on urakkapalkka.

Yhteyttä voi ottaa seuraavilla tavoilla

Whatsapp:0413659915
Facebook: Matias Isosomppi
sähköposti: matias.isosomppi@protonmail.com
Puhelin:0413659915

PS: OHJELMALLA ON KIIRE!!


Kiitos jo etukäteen!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Mikäs vika valmiissa ohjelmissa tai kympin File Historyssa (Tiedostohistoria) on? How to use Windows 10's File History backup feature
Tuota tullut itse käyteltyä NAS:lle varmuuskopioitaessa ja täyttää hyvin nuo vaatimuksesi.

Mitäs tuo NASsisi mukana tullut ohjelma sitten valittelee kun yrität asentaa kympille? Nähtävästi kyseessä kuitenkin Blackarmor Backup, joka on Acroniksen valmistama softa Seagaten brändäyksellä.

Olethan ladannut täältä uusimman .iso imagen, jossa on uusin versio tuosta Seagaten tarjoamasta versiosta? Business NAS CD for Windows | Seagate

Jos olet koittanut asentaa tuon mukana tulleelta levyltä, niin ei välttämättä enää toimi. Mitä äkkiä testasin, niin ainakin tuo aiemmasta linkistä ladattu versio näyttäisi asentuvan ok ja käynnistyvän omassa kympissä, mutta vaatii Seagaten NAS:n toimiakseen.

Edit:
Tässä vielä paremmat ohjeet verkkojakoon backuppaukseen tuolla File Historylla: How to back up Windows 10 to a Synology NAS
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Tuo uusi ohjelma ei jostakin syystä asennu loppuun vaan se vihreäpalkki jaa seisomaan suurinpiirtein keskelle.

ohjelma2.JPG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Poistitko vanhan version tuosta ensin alta? Itse siirtyisin kuitenkin tuon File Historyn käyttöön, jos tuossa Seagaten backupissa ei ole jotain välttämätöntä ominaisuutta.

Edit:
Ja tuossa File Historyssa onnistuu nykyään varmuuskopioitavien kansioidenkin määritys erikseen. Tätä ei ennen ollut, niin ei tullut tätä itsekään aiemmin tuon takia käytettyä. Löytyy sijainnista: Asetukset -> Päivittäminen ja suojaus -> Varmuuskopioi -> Lisää asetuksia.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Ohjelman täytyy olla täysin automaattinen ja Suomenkielinen.
Tämä vaatii tiukimmissa tulkinnoissa ohjelmalta paljon. ;) ;) ;) Mutta tosiaan, valmiita hyviä ohjelmia on maailma pullollaan. Suomea niistä voi olla vaikea löytää, pahimmassa tapauksessa on tehty konekäännös, jolloin teksteissä ei ole mitään järkeä suomeksi väännettynä.

Ehkä Windowsin oma tosiaan on paras, saa ainakin suomeksi.
https://support.microsoft.com/fi-fi/help/17143/windows-10-back-up-your-files
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Poistitko vanhan version tuosta ensin alta? Itse siirtyisin kuitenkin tuon File Historyn käyttöön, jos tuossa Seagaten backupissa ei ole jotain välttämätöntä ominaisuutta.

Edit:
Ja tuossa File Historyssa onnistuu nykyään varmuuskopioitavien kansioidenkin määritys erikseen. Tätä ei ennen ollut, niin ei tullut tätä itsekään aiemmin tuon takia käytettyä. Löytyy sijainnista: Asetukset -> Päivittäminen ja suojaus -> Varmuuskopioi -> Lisää asetuksia.

Kyllä poistin. Tuo seagate olisi minulle helpoin käyttää ja koska haluan että data menee automaattisesti tiettyinä ajankohtina NAS-palvelimelle. Jos joku osaa robocopyn minulle laittaa niin se käy minulle. Maksan siitä palkkion jos joku voisi etänä sen minulle laittaa? :)
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Jos joku osaa Robocopy nimisen ohjelmiston konfiguroida niin voisiko joku minulle sen etänä tulla asentamaan? :)
 
Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
69
Asensitko "Run as administration" oikeuksilla? Se auttaa monesti. Itse hakkasin päätä seinään, kun ei F-securen asennus mennyt loppuun.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Kyllä niillä. Joku keino pitäs keksiä että sen seagaten varmuuskopiointiohjelmiston saa asennettua. Onko mitään emulaattoria olemassa tms? toimisko se virtuaalikoneen kautta?
 
Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
69
Katsoin vielä tuota asennusohjelman kuvaa. (katso liite) Siinähän on "Discover" painike. Mitäs jos laitat sen Seagate Blackarmoriin virrat päälle ja painat sitä?

nas

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Ja jos tuo Finplayer76:n ehdotus ei auta, niin asennus kannattaa kokeilla käynnistää suoraan Seagate NAS Backup kansion alta tiedostosta SeagateNAS_Backup_en-US.msi. Täältä tuli itse tuo asennettua onnistuneesti.
Jos ei tuokaan toimi, niin saattaa ihan koneen boottikin auttaa ongelmaan.

Voisit toki laittaa tuosta Seagaten asennuksesta logituksen päälle seuraavasti: msiexec /i SeagateNAS_Backup_en-US.msi /l*v loki.txt
Tämä luo lokin samaan kansioon asennustiedoston kanssa.

Ja tosiaan File Historyssa ei saa määritettyä mitään tiettyä kellonaikaa. Tuolta kuitenkin löytyy seuraavat vaihtoehdot:
upload_2019-2-20_16-17-34.png
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Tuota discover nappia ei pysty painaa ja se vihreäpalkki jaa suurinpiirtein keskelle eli ei asennu loppuun.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Nyt selkis se mistä johtuu et toi ohjelma ei asennu, eli toi ohjelma on 32bittinen ja mun käyttöjärjestelmä 64bittinen. Onko mitään keinoa miten saaha se asentumaan? Toimisko toi ohjelma silleen että asentaisin virtuaalikoneen, ja asennan ton ohjelman sinne?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
64 bittisellä toimii 32 bittiset ohjelmat ihan normaalisti. 16 bittiset ei taas sitten toimi, mutta kuten totesinkin, niin itsellä tuo asentui ja käynnistyi. Käytössä Win 10 Pro 64 bittinen. Joko kokeilit noita ehdottamia juttujani? Selvisikö lokista mitään?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Olen käynnistänyt koneen uusiksi ja se ei auta. En osaa laittaa tuota logtusta päälle voitko laittaa kuvan siitä kohdasta mistä se pannaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Kokeilitko kuitenkin käynnistää asennuksen suoraan tuosta SeagateNAS_Backup_en-US.msi tiedostosta?

Lokituksen saa päälle menemällä Seagate NAS Backup kansioon, josta tuo SeagateNAS_Backup_en-US.msi löytyy. Sen jälkeen klikkaa kansion sisällä tyhjää aluetta hiiren oikealla painikkeella samalla kun SHIFT on painettuna alas. Valitse sitten valikosta Open PowerShell Window Here tai Open Command Window Here. Kirjoita nyt komento: msiexec /i SeagateNAS_Backup_en-US.msi /l*v loki.txt
Tuo sitten tekee samaan kansioon lokitiedoston loki.txt.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Kokeilitko kuitenkin käynnistää asennuksen suoraan tuosta SeagateNAS_Backup_en-US.msi tiedostosta?

Lokituksen saa päälle menemällä Seagate NAS Backup kansioon, josta tuo SeagateNAS_Backup_en-US.msi löytyy. Sen jälkeen klikkaa kansion sisällä tyhjää aluetta hiiren oikealla painikkeella samalla kun SHIFT on painettuna alas. Valitse sitten valikosta Open PowerShell Window Here tai Open Command Window Here. Kirjoita nyt komento: msiexec /i SeagateNAS_Backup_en-US.msi /l*v loki.txt
Tuo sitten tekee samaan kansioon lokitiedoston loki.txt.

Tulee vaan näin :( error2.JPG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Käynnistä kone uudelleen tai tapa aiempi installeri Task managerista ja sitten uusi yritys. Sinne on nyt jäänyt tuo aiempi asennus pyörimään taustalle.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
302
Robocopy-scripti ajastettuihin tehtäviin, ei tuossa graafista käyttöliittymää tarvita. :tup:
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Tällänen lokitiedosto sinne oli ilmestyny kun uudelleen käynnistin.
Robocopy-scripti ajastettuihin tehtäviin, ei tuossa graafista käyttöliittymää tarvita. :tup:

Kun osaiski robocopyn konffia.... Jos hallitset homman niin haluatko tulla etänä jelppiin? :) Saat maksun Perjantaina kun saan rahaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Menikö asennus läpi uusiksi käynnistyksen jälkeen vai jumittiko? En näe viestissäsi mitään lokitiedostoa.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Menikö asennus läpi uusiksi käynnistyksen jälkeen vai jumittiko? En näe viestissäsi mitään lokitiedostoa.

Jumitti ihan samaten ei vaikutusta restartilla. Lokitiedostoa ei voinut liittää tänne, ja se on aika pitkä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Heitti tuon saman ilmoituksen, että Another installation is in progress? Katsopa löydätkö Task managerilla prosesseista mitään MSI Installeria tai Windows Installeria ja tapa nämä. Tuo kun viittaa siihen, että siellä pyörii taustalla joku asennus, jonka takia ei anna tuota asentaa.

Edit:
Jos taas jumitti ihan kokonaan, eikä antanut tuota ilmoitusta, niin loki olisi hyvä saada johonkin ladattua. Heitä vaikka tänne: Uploadfiles.io - Upload files, for free, securely, anonymously, without limits.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Laitan sen mun omaan driveen ja annan linkin. Mites onnistuisko se virtualbox jos sen vanhemman version asentais sinne?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
VirtualBoxin kanssa menee vähän turhan vaikeaksi, eli en näe hommassa järkeä. Sinun kun pitää ensin asentaa tuohon VirtualBoxiin Windows, sen jälkeen tuo ohjelma ja saada vielä jaettua varmuuskopioitavat kansiot koneelta, niin että näkyvät VirtualBoxin guest käyttöjärjestelmällä. Ja toki VirtualBoxin pitää pyöriä silloin kun varmuuskopiot on ajastettu otettavaksi. Sanoisin, että koko viritys on jo itsessään aika epäluotettava.

Lokista ei saa oikein mitään irti. Tuon mukaan voisi päätellä, että koko asennusohjelma ei ole edes käynnistynyt tai ainakin sulkeutunut heti. Voitko kertoa tarkalleen mitä tuo asennusohjelma nyt tekee kun käynnistät sen?
Voisit myös kokeilla tuota lokitusta uudelleen, niin että poista vanha loki ja käynnistä asennus lokituksen kanssa ja anna mennä siihen vaiheeseen kun tuo jumittuu.

Itsellä tuo ehtii lokittaa jo 400kt tavaraa vaikka ei mene vielä edes asennukseen asti.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Kaikki ilmenee tästä kuvasta eli ohjelma menee vain tähän saakka kun yritän asennusta käynnistää, eli asennus ei edes käynnisty.seagate.JPG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Latasithan täältä sen uuden version tuosta asennuslevystä? Business NAS CD for Windows | Seagate
Purit tuon johonkin ja käynnistit sieltä sen SeagateNAS_Backup_en-US.msi tiedoston? Voisit myös ottaa tuon levyn pois asemasta, ettei vahingossa sotke.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Juu ja se pysähyy se vihreepalkki keskelle eli ei asenna loppuun.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Siitä olisi hyvä saada lokitiedosto. Lokitus käyttöön ja silloin kun tuo jumittaa keskelle vihreetä palkkia, niin kopioi loki talteen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Tuosta ei tosiaan selviä käytännössä mitään. Tuo lokitiedosto taitaa olla tehty silloin kun antoi tuon installation was interrupted ilmoituksen, eli siitä ei ole hyötyä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
En oikeen tiedä mitä pitäs tehä automaattisen backup ohjelmiston tarvin joka ottaa kahdestiviikossa backupit muuttuneista ja uusista tiedostoista. Toi vanha seagaten ohjelma ois ollu just sellanen.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Osaiskin koodata niin ei ois ongelma eikä mikään mutta kun en osaa. Osaavalle koodarille toi ei ois mikään ongelma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Osaiskin koodata niin ei ois ongelma eikä mikään mutta kun en osaa. Osaavalle koodarille toi ei ois mikään ongelma.
No ei varmasti ole joo ylipääsemätön ongelma, mutta sitä voi laskeskella että montako minuuttia kannattaa käyttää koodaukseen, jos asiaa tekeviä softia on jo saatavilla ilmaiseksi tai joillain kympeillä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Jos joku tekee tarvittavat muutokset ton vanhan seagaten backup ohjelmiston koodiin jotta se asentuisi niin kyllä mä hänelle maksan. Tarvin sitä ohjelmaa koska se on itselleni helppokäyttöinen, ja tehty juuri tuota nas palvelintani ajatellen. Täältä foorumilta löytyy varmasti sellainen henkilö joka osaa tehdä tuon muutoksen koodiin jotta tuo toimisi.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Olen nyt värkännyt päivän tämän kanssa itseasiassa puolitoistapäivää ja homma ei etene.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Jos joku tekee tarvittavat muutokset ton vanhan seagaten backup ohjelmiston koodiin jotta se asentuisi niin kyllä mä hänelle maksan. Tarvin sitä ohjelmaa koska se on itselleni helppokäyttöinen, ja tehty juuri tuota nas palvelintani ajatellen. Täältä foorumilta löytyy varmasti sellainen henkilö joka osaa tehdä tuon muutoksen koodiin jotta tuo toimisi.
Tuskinpa on Seagate niitä lähdekoodeja avoimena julkaissut, joten aikalailla mahdotonta sinne on mitään muutoksia lähteä tekemään. Tarvitset ennemmin jotain ATK-lähiapua, joka selvittää sulle sen ongelman miksi se softa ei asennu, etkä koodaria.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Olen minä itsekin koneiden kanssa värkännyt paljon ja asennellut yhtä sun toista, mutta nyt en onnistu jostakin syystä. Hermot tässä on jo mennyt kun ei onnistu. Pidän itseäni keskitason käyttäjänä.

Mutta nyt minulla on kädet tyhjät tämän ongelman suhteen ja en tiedä mitä teen. Jos joku voi etänä auttaa niin se on hyvä mutta emt mitä tälle pitäs tehä. Kaiken olen kokeillu mitä mieleen tulee.

Ei täällä Evijärvellä ole atk-alan yritystä joka voisi osata auttaa, joten täältä sen on löydyttävä.

tietenkin nyt joku sitten hajoaa kun ei ole sitä ohjelmistoa vielä asennettuna kun ei onnistu.

Onko mitään keinoa enään?

Pystyiskö sitä mitenkään komentokehotteella asentaa?

Kai se täytyy luovuttaa ei tälle keinoa vissiin löydy. Ois vaan kiva saaha automaattinen varmuuskopiointijärjestelmä tähän, ja että tavara menis omalle nas palvelimelle. Vituttaa suoraan sanoen.

tolla uudellakaan versiolla ei tee vittujakaa

Anteeksi mutta ottaa vaa päähä ku ei onnistu vaikka mitä yritän ja kun tuota tarvin oikeasti.

Oisko sitä robocopyä joku voinu mulle laittaa? Maksan kyllä palkan siitä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
295
Jos joku tietää keinon niin kertokoon. Mulla on kädet ylhäällä tämän suhteen. tämän jälkeen oon hiljaa ja hakkaan päätä vaikka seinään ku ei onnistunu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kokeile kirjautua toisena käyttäjänä koneelle ja testaa asentuuko sovellus sitä kautta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 457
Viestejä
4 162 616
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom