Vivaldi - Uusi selain Operan entiseltä CEO:lta

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Miten saan Vivaldista pois asetuksen, ettei tämä muista mitä kirjoitan nettisivujen tekstikenttiin? Salasanojen muistamiselle on asetus, mutta tälle en löydä, kuten muissa selaimissa.
Se on ominaisuus kuulikko.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Se on ominaisuus kuulikko.
Sitä vähän pelkäänkin. Kotona tuo ei haittaa mutta töissä ihan oikeasti hankaloittaa tiettyjä hommia, jos kentässä on jo valmiiksi tekstiä. Kuitenkaan en haluaisi mennä incognitona kun sitten tulee aina samat cookie-gdpr-varoitukset.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Tämän löysin itsekin, mutta nykyversiossa ilmeisesti ei tuollaista valintaa löydy.
No tuo mun kuvakaappaus on uusimmasta snapshotista (2.3.1435.4), en tiedä sitten mitä tarkoitat nykyversiolla. :) Ja toimii ihan chrome: tai vivaldi:, jälkimmäiseen se muuttuu automaattisesti (eli lopulta siis vivaldi://settings/search#autofill ).
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
No tuo mun kuvakaappaus on uusimmasta snapshotista (2.3.1435.4), en tiedä sitten mitä tarkoitat nykyversiolla. :) Ja toimii ihan chrome: tai vivaldi:, jälkimmäiseen se muuttuu automaattisesti (eli lopulta siis vivaldi://settings/search#autofill ).
Siis mitenkä tuo pitää laittaa:

vivaldi://settings/search#autofill

osoiterivillekö? Eihän tuo tee mitään muutaka kuin avaa asetusten aloitussivun.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
589
vivaldin sijaan chrome niin toimii.
Tämä vivaldi://about löytää kaikki. Sori, siinäkin pitää käyttää chrome.
Outoa, että se kumminkin muuttaa ossun alun vivaldiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Jos vaihdan Vivaldiin niin mitä ominaisuuksia menetän vs Operaan, noin yleisesti? Siis HTML ja JS yms. Mouse gestures?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Jos vaihdan Vivaldiin niin mitä ominaisuuksia menetän vs Operaan, noin yleisesti? Siis HTML ja JS yms. Mouse gestures?
Eikö helpompi olisi esittää niitä Operan ominaisuuksia, joiden vuoksi sitä kiinalaiseksi muuttunutta selainta edelleen käyttää, ja kysyä löytyykö niitä ominaisuuksia Vivaldista (tai mieluummin ottaa itse selvää). :)

Ainakaan itsellä ei ole tietoa mitä Operassa on, lopetin jo aikaa sitten sen käyttämisen. :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
No tuo mun kuvakaappaus on uusimmasta snapshotista (2.3.1435.4), en tiedä sitten mitä tarkoitat nykyversiolla. :) Ja toimii ihan chrome: tai vivaldi:, jälkimmäiseen se muuttuu automaattisesti (eli lopulta siis vivaldi://settings/search#autofill ).
No aika jännä, koska minulla kahdella koneella menee tällaiselle sivulle.

upload_2019-1-26_9-27-43.png



EDIT: Näköjään menemällä chrome://settings/autofill pääsen tuolle tarkoitetulle sivulle. Tuo chrome://settings/search#autofill vie aiemmin mainitsemalleni sivulle.
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
No aika jännä, koska minulla kahdella koneella menee tällaiselle sivulle.

Hieaman kun on yritystä niin pääsee perille tuosta sinunkin kuvan tilanteesta.


EDIT: Näköjään menemällä chrome://settings/autofill pääsen tuolle tarkoitetulle sivulle.
No niin, tämähän oli hyvä löytö. Nyt varmaan jokainen löytää tuonne.:tup:
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Saako vivaldissa lisättyjä sivuja pikavalintaan muuten, kuin yksitellen osoitteen liittämällä? Operassahan ne sai lisätyksi oikean hiiren valikosta.

Whatsappiakaan ei taida saada yhtä hyvin integroitua, kuin Operassa?
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Itse odottelen seuraavaa stable versiota ja sitten sen pistän ajoon (Chrome 72 stable tulee 3 päivän päästä, eiköhän Vivaldi 2.3 tule joskus kuukauden pari sisään)
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Saako vivaldissa lisättyjä sivuja pikavalintaan muuten, kuin yksitellen osoitteen liittämällä? Operassahan ne sai lisätyksi oikean hiiren valikosta.

Whatsappiakaan ei taida saada yhtä hyvin integroitua, kuin Operassa?
Et sitten kokeillut olenkana että mitä vaihtoehtoja siitä hiiren oikeanpuoleisesta napista löytyy, kun yleensä kokeilemalla saa vastauksen heti toisin kuin fooruminkautta odottaen.

PS Klikkaa se oikenpuoleinen hiirennappi välilehdenpäällä ei nettiosoiteenpäällä.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Et sitten kokeillut olenkana että mitä vaihtoehtoja siitä hiiren oikeanpuoleisesta napista löytyy, kun yleensä kokeilemalla saa vastauksen heti toisin kuin fooruminkautta odottaen.

PS Klikkaa se oikenpuoleinen hiirennappi välilehdenpäällä ei nettiosoiteenpäällä.
Ei minulla ainakaan moista valintaa näytä.

Kuvakaappaus 2019-01-26 20-05-34.png
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Ei minulla ainakaan moista valintaa näytä.

Siellä näyttäisi olevan vaihtoehto

"tee välilehdestä kirjanmerkki"

Vivaldissa voi hyvinvapaasti kirjanmerkin tekovaiheessa määritellä millainen kirjanmerkki siitä tulee ja mitä lisättietoja se sisältää.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Siellä näyttäisi olevan vaihtoehto

"tee välilehdestä kirjanmerkki"

Vivaldissa voi hyvinvapaasti kirjanmerkin tekovaiheessa määritellä millainen kirjanmerkki siitä tulee ja mitä lisättietoja se sisältää.
:confused:

Jos valitsen kansioksi speed dial, niin ei ne pikavalintaan tule.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
:confused:

Jos valitsen kansioksi speed dial, niin ei ne pikavalintaan tule.
Onko sulla Pikavalinta kansiao jos on ja halaut sen olevan Speed Dial pitää sen Pikavalinta nimisien aknimisen aknsion asetuksista määrittää se näkymään Speed Dialina.

Vivaldissa voi kaiken määritellä toimimaan niin kuin haluaa joten myös sen mikäkansio on Speed Dial ja mikäkansio on Kirjanmerkkipalkki voi määritellä vapaasti tuon lisäksi sekä Speed Dial että Kirjanmerkkipalkki voi sisältää toisia kansioita.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Onko sulla Pikavalinta kansiao jos on ja halaut sen olevan Speed Dial pitää sen Pikavalinta nimisien aknimisen aknsion asetuksista määrittää se näkymään Speed Dialina.

Vivaldissa voi kaiken määritellä toimimaan niin kuin haluaa joten myös sen mikäkansio on Speed Dial ja mikäkansio on Kirjanmerkkipalkki voi määritellä vapaasti tuon lisäksi sekä Speed Dial että Kirjanmerkkipalkki voi sisältää toisia kansioita.
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Kirjanmerkit on kirjanmerkkejä ja pikavalinta on pikavalinta. Minulla on kirjanmerkkeinä sata sivua, joilla en vieraile ehkä koskaan, mutta olen ne talteen merkannut. En niitä pikavalinnaksi halua etusivua sotkemaan.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Kirjanmerkit on kirjanmerkkejä ja pikavalinta on pikavalinta. Minulla on kirjanmerkkeinä sata sivua, joilla en vieraile ehkä koskaan, mutta olen ne talteen merkannut. En niitä pikavalinnaksi halua etusivua sotkemaan.
Oletko tutustunut ihan rauhassa Vivaldin ohjeisiin asiasta?
Speed Dials | Vivaldi Browser Help
"Eihän tuossa ole mitään järkeä." Kyllä siinä on nimeomaan eritttäinpaljon järkeä että kaiken voi säätää toimimaan just nin kuin haluaa, ts lue ne ohjeet.

Vivaldin koko idea on se että se on yhtäsäädettävä kuin se alkuperäinen Opera (ts ei ole puhe tästä Crome Opera irvikuvasta).
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
"Eihän tuossa ole mitään järkeä." Kyllä siinä on nimeomaan eritttäinpaljon järkeä että kaiken voi säätää toimimaan just nin kuin haluaa, ts lue ne ohjeet.

Vivaldin koko idea on se että se on yhtäsäädettävä kuin se alkuperäinen Opera (ts ei ole puhe tästä Crome Opera irvikuvasta).
Onhan se hienoa, että kaikki on säädettävissä, mutta saisi ne perusasiat olla kunnossa jo alkuunsa ja ne kenellä intoa riittää voi kikkailla mielin määrin. Minua ei kiinnosta käyttää aikaa kaikenlaiseen turhaan säätämiseen. Operassa on melko mukavasti lähes kaikki ollut valmiina, paitsi medioiden toimivuus, joka leviää joka toisessa päivityksessä. Vivaldissa ei ainakaan toistaiseksi ole moisia ongelmia esiintynyt.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Onhan se hienoa, että kaikki on säädettävissä, mutta saisi ne perusasiat olla kunnossa jo alkuunsa ja ne kenellä intoa riittää voi kikkailla mielin määrin. Minua ei kiinnosta käyttää aikaa kaikenlaiseen turhaan säätämiseen. Operassa on melko mukavasti lähes kaikki ollut valmiina, paitsi medioiden toimivuus, joka leviää joka toisessa päivityksessä. Vivaldissa ei ainakaan toistaiseksi ole moisia ongelmia esiintynyt.
Tässätapauksessa se perusasia on se että et haluat Speed Dialia kutsuttavan sen omalla nimellä vaan haluat sitä kutsuttavan nimellä Pikavalinta joka ei ole Vivaldin nimitys sille vaan Operan nimitys, mielestäni on vähän kohtuutonta vaatia että Vivaldin pitäisi matkia jotain Crome Operaa nimeämisessään niin että jos sinä halut matkia muuta se nimi itse kun Vivaldi vartavasten antaa sinule mahdollisuden tehdä sen.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Tässätapauksessa se perusasia on se että et haluat Speed Dialia kutsuttavan sen omalla nimellä vaan haluat sitä kutsuttavan nimellä Pikavalinta joka ei ole Vivaldin nimitys sille vaan Operan nimitys, mielestäni on vähän kohtuutonta vaatia että Vivaldin pitäisi matkia jotain Crome Operaa nimeämisessään niin että jos sinä halut matkia muuta se nimi itse kun Vivaldi vartavasten antaa sinule mahdollisuden tehdä sen.
Mistä vitun nimeämisestä tässä on puhuttu vaan siitä pikavalinta toiminnasta, mikä on vivaldissa toteutettu päin persettä. Kai se speed dial nimellä operassakin on.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Mistä vitun nimeämisestä tässä on puhuttu vaan siitä pikavalinta toiminnasta, mikä on vivaldissa toteutettu päin persettä. Kai se speed dial nimellä operassakin on.
Jos kerta puhe on Speed Dialista niin mitä siitä muka puutuu kun siihen voi lisätä/poistaa sivuja hyvin monella eritavalla sekä yksittäin etää suurissä erissä.

Speed Dial ei ole Vivaldissa purkalla päälleliimattu toiminto niin kuin Operassa joten Vivaldissa Speed Dialin käyttölogiika on tasansama kuin muidenkin kansioiden ja kaikki samat massatoiminnot toimii siinä samoin kuin muissakin kansioissa.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Jos kerta puhe on Speed Dialista niin mitä siitä muka puutuu kun siihen voi lisätä/poistaa sivuja hyvin monella eritavalla sekä yksittäin etää suurissä erissä.

Speed Dial ei ole Vivaldissa purkalla päälleliimattu toiminto niin kuin Operassa joten Vivaldissa Speed Dialin käyttölogiika on tasansama kuin muidenkin kansioiden ja kaikki samat massatoiminnot toimii siinä samoin kuin muissakin kansioissa.
Eihän tuohon voi lisätä kuin yhdellä tavalla, eli käsin kopioimalla osoitteen. Todella paska toteutus.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Pystyy tietenkin, esim. vetämään osoitteen auki olevaan kirjanmerkki-paneeliin. Siis yksi esimerkki vain. Ei voi olla noin vaikeaa...
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
234
Eihän tuohon voi lisätä kuin yhdellä tavalla, eli käsin kopioimalla osoitteen. Todella paska toteutus.
Vivaldissa on kaikki perusasiat hyvin kunnossa. Teet asiasta nyt paljon vaikeampaa kuin se oikeasti on tai sitten ymmärsin väärin mitä haet.

Lisäät kirjanmerkkeihin right clickillä ja valitset kansioksi sen speed dial -kansion.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Pystyy tietenkin, esim. vetämään osoitteen auki olevaan kirjanmerkki-paneeliin. Siis yksi esimerkki vain. Ei voi olla noin vaikeaa...
Näköjään sen noinkin hankalasti voi tehdä. Jospa tuon joskus tulevaisuudessa saavat järkevästi toimimaan...
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Ei helvetissä. Tässä on ilmeisesti menty nyt trollin halpaan. Enempää ei mene ainakaan minä. Terve.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
mitä täällä tapahtuu :rofl::rofl:
ja muuten vivaldin itse saanut säädettyä ihan hyvin toimivaksi mutta tuo autoscrolli (rullanapista painamalla) jää joskus jumiin sivuilla ja kestää hetken että selain toipuu siitä ja saan taas vierityksen omaan hallintaani.
speeddial vähän itseänikin ihmetytti kun pitkästä aikaa aloin lisäämään sivua mutta siitähän se toimi kuitenkin.
ite käytän chromessa ja FF speed dial lisuria, sen verran siihen tottu joskus operan alku ajoilta että kun opera paskottiin niin piti muissakin selaimissa siihen siirtyä.
Ja täytyy myöntää että lisurit toimii ehkä vähän paremmin kuin vivaldi mutta kehitystä kait siihenkin tulee jatkuvasti.

tuon autoscrollin jäätymisen jos vielä korjais niin ei paljon muita selaimia tarvis käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Pieni pettymys ettei Androidille ole vielä toteutusta. Muutoin kyllä ottaisin välittömästi käyttöön.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Mitkä asetukset synkkautuvat jos syncin käyttöön? Ohjeissa sanotaan, että jotkut. Tuleeko kustomoidut teemat ja ulkoasu muutenkin?
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
234
Mitkä asetukset synkkautuvat jos syncin käyttöön? Ohjeissa sanotaan, että jotkut. Tuleeko kustomoidut teemat ja ulkoasu muutenkin?
Teemat ei tule vaan lähinnä kirjanmerkit, mutta voi olla et on päivittyny. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
[Bug Report] Vivaldi 2.3 "minor update" doesn't start on Linux (Xubuntu) : vivaldibrowser

Harmi, oli hyvä selain :(

Uusi päivitys tuli tänään, ei käynnistynyt enää. Pelkkä tyhjä sivu ilman nappeja yms ja keskellä vivaldin logo, odottaminen ei auttanut, eikä uudelleen asennus, sama vika.



Pari tuntia sitten vielä vanhempi versio pelitti ihan täydellisesti.

Edit: näyttää olevan muillakin sama ongelma kuin minulla, onneksi... ei ole vain omaa kuvitelmaa.

Edit2: korjaus tulossa pian
https://forum.vivaldi.net/post/271785
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Heh, snapshot (eli testiversio, tilannekuva yms.) toimivampi kuin julkaisuversio. No, näitä sattuu. Bugejahan aina on. :)
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Uusin versio näyttää toimivan hyvin Windows 10:llä (juuri ladattu) 2.3.1440.41
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
589
Molemmissa stablessa ja snapshotissa (*.45) sama bugi, jos on poistanut speed dialista kansiot. Aloitussivu tyhjäksi tai määrätyksi kotisivuksi poistaa ongelman.
Stableen näyttäisi jo tulleen tänään korjauspäivitys.
 
Viimeksi muokattu:

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Pystyykö Vivaldia päivittämään kuten Chromea eli käyttäjä-oikeudet omaavalla tilillä?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
44
Saakos tuota alapalkkia jotenkin piilotettua? Koittanut asetuksia käydä läpi, mutta en löytänyt tuolle mitään.

upload_2019-2-15_20-1-8.png


Edit: Löytyihän se: Valikko - View - Show Status Bar.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Kauan kyllä mietin miten tuon välilehtipalkin värin muuttamisen saa pois :p olikin niin helppoa että teemoista vaan toista teemaa päälle, tai sitten muokkausnapilla muokkaa uuden teeman.

"Subtle" veti pidemmän korren :D
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Mikä hitto tämä on ja miten sen saa pois? Mitä sillä tekee edes.

upload_2019-3-27_17-24-55.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 893
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom