NVIDIA julkaisi uudet GeForce 418.81 -ajurit näytönohjaimilleen

Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Mitenkäs 1800p + TAA vs 4k dlss
(fps ja kuvanlaatu näitten välillä?)

En pääse itse testaan ku oon lomareissulla :(
Suuruusluokkaa +40% nopeampi 4k DLSS 2080:llä.
18,37fps 1800p vs 25,83 4K DLSS

1440p näyttönä, niin en lähde kuvanlaatua kommentoimaan.

Miten tuo nyt olisi reilu vertailu? 4k DLSS on tähän astioissa esimerkeissä renderöity aina 1440p, ei 1080p
Ehkä Mendel muistelee tuota Hardware Unboxedin Infiltrator demo analyysiä jossa vertailtiin 1800p:tä ja 4K DLSS:ää. Suorituskyky noiden välillä oli sama.

 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
40
ainuut kunnon toimivat 400 sarja ajurit 1080ti on 417.35 ainaki omalla kohalla mutta käytössä silti 398.18 tuntuu pelit nykivän iha ihmeellisesti noilla 400 sarja ajureilla
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Käytät jatkuvasti ihmeellisiä ylisanoja antamatta mitään oikeaa perustetta miksi asia on mielestäsi niin, tai miksi uskot että siellä on parannettavaa siiinä ja tuossa jne.
Kuten todettu jo jossain näistä ketjuista, vastaavaa tekniikkaa toteutettuna DirectML:llä on esitelty jo.
En takerru yksityiskohtiin vaan puhun kokonaisuuden tasolla. Kuten sanoin jo toisessa topicissa niin sen keskeneräisyyden voi päätellä jo siitä, että kuinka monta peliä on DLSS:llä varustettenu tällä hetkellä ulkona ja kuinka kokoajan kehitys on mennyt parempaan päin kuvissa ajan kanssa. Myös täytyy ymmärtää ettei tuollaista huimaa tekniikkaa ja sen softa toteutusta ihan päivässä tai kahdessa saada toimimaan.

Moniko peli skaalaa DirectML:n tai muun avulla kuvaa korkeampi resoluutioisen näköiseksi? Uskallan veikata, että nolla. Eiköhän pelintekijät ole tajunneet, että ne kuormittaisi GPU:n muuta laskentaa kohtuuttomasti hyötyyn nähden, ellei ole tensor-ytimien tapaista teknistä lisäystä.


Kaikki laskenta vaikuttaa tietenkin suorituskykyyn jollain tasolla, mutta se riippuu lukemattomista eri asioista että miten huomattavasti se näkyy (jos lainkaan). Olisiko? Koneoppimisrajapinnat ovat vielä loppuviimein tuoreita etenkin kuluttajapuolella ja esimerkiksi DirectML esiteltiin vasta viime keväänä.



En muista kuka sen sanoi, mutta ei välttämättä osunut kauas (tai sitten osui, tuskin kukaan NVIDIAn ulkopuolella varmaksi tietää) kun totesi että DLSS vaikuttaa ominaisuudelta, joka on luotu kun on todettu että "meillä ois tässä näitä tensoriytimiä, voisiko näitä käyttää edes johonkin pelikäytössä?"

Kuten sanoin jo viime vastauksesta niin jos sen voisi toteuttaa ilman liiallista suorituskyvyn laskua niin eiköhän se olisi jo DirectML:llä tai muulla tavalla jo tehty.

Sanoit että joku sanoi että "meillä ois tässä näitä tensoriytimiä, voisiko näitä käyttää edes johonkin pelikäytössä?", itse uskon että Nvidialla on osattu asioita suunnitella vähän enemmän ennakkoa ajatellen.



Varmasti, mutta ei se niitä sieltä poista. Ihan samalla logiikalla voidaan vetää puolet pelin asetuksista pykälää tai paria pienemmälle "kun sitä on vaikea huomata liikkeestä" ja eiköhän siitä resostakin voida vähän nappailla pois jne.
Olen eri mieltä tästä "samalla logiikalla" asiasta. Jos tiputat pelin asetuksista puolet niin sen varmasti huomaa. Mutta jos DLSS:llä pääsee tarpeeksi lähelle pelin näyttämään samalta liikkeessä kuin ylemmällä 4K kuvalla niin voidaan onnistua ilman että sitä eroa edes liikkeessä huomaisi, jos yksityiskohta erot ovat tarpeeksi pienet.



Taas ihan outoja väitteitä ilman mitään tukevaa sanojen taakse laitettavaksi. Miten se DLSS on "kehittynyt pikkuhiljaa lupaavasti"?
Esittelyn jälkeen tuki on saatu lisättyä yhteen benchmarkkiin ja beetaversiona yhteen peliin*. Kumpikaan ei ole muuttunut miksikään ajan myötä.

*beetaversiona koska julkaisija päätti että pelin pc-version kehitystyö loppui nyt eikä heti.
Tähän vastasinkin jo ylenpänä.


Paha sanoa, koska sitä X2:ta ei ole annettu julkisesti testattavaksi, tuo tieto että syö suorituskykyä löytyy ihan tästä ketjusta UL Benchmarksin Jarniksen toimesta postattuna. X2 siis renderöi sillä natiivilla resolla, toisin kuin pelkkä DLSS

Odotetaan sitten että julkaistaan.

Se suorituskykydroppi saattaa olla iso tai pieni ilman tensoreita, sitä on paha arvioida pääsemättä testaamaan.

Luultavammin se on iso, koska kukaan ei ole peleihinsä sellaista vielä lisännyt, vaikka aikaa on ollut vuosikymmeniä. Kaikella järjellä ajatellen se on iso, koska sen suorituskyky on poissa tavalliselta GPU:n laskennalta mikä on yleensä tapissa peleissä jo valmiina.

Missä se on parantunut? Toistat viestistä toiseen samaa kaavaa, ylisanoja ja väitteitä jos jonkinnäköisiä, mutta ei mitään sanojen taakse laitettavaa.

Kuvanlaatu ainakin nähtävästi. Taustalla varmasti myös algoritmien optimointi yms. on tässä takana. Asetusten optimointi jne. Toteutuksen ja softapuolen arkkitehtuurin optimointi supertietokoneiden "kuvaus"ohjelmassa.
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 355
Kuten jo joku huomasi testata 3DMarkilla, jos rendataan DLSS Test samalla input-resolla, DLSS (1440p input) vs 1440p ilman mitään, ero on hieman yli 10% DLSS-skaalatun tappioksi. Voisi arvella että DLSS X2 frameraten menetys olisi karkeasti tuossa luokassa. Suurin duunihan tapahtuu tensore coreilla joilla ei ilman tätä ole mitään tekemistä.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Kuten jo joku huomasi testata 3DMarkilla, jos rendataan DLSS Test samalla input-resolla, DLSS (1440p input) vs 1440p ilman mitään, ero on hieman yli 10% DLSS-skaalatun tappioksi. Voisi arvella että DLSS X2 frameraten menetys olisi karkeasti tuossa luokassa. Suurin duunihan tapahtuu tensore coreilla joilla ei ilman tätä ole mitään tekemistä.
Voi hyvinkin olla, että 3DMark testiä ei ole optimoitu loppuun asti. Odotetaan että Nvidia ja 3DMark hiovat molemmat kruunun kiveä lopullisempaan suuntaan. Ensimmänien Ray Tracing testitkin olivat ihan susia, kun optimointi osaaminen ei riittänyt alkuun uuden teknologian kanssa.

"Suurin duunihan tapahtuu tensore coreilla joilla ei ilman tätä ole mitään tekemistä."

Oletko ihan varma? Kuulemma ovat erinomaisia tekoälylaskentaan, tekoälysovelluksiin yms. Ellen nyt aivan väärin muista.

Siinä harvinaisessa tapauksessa että nuo lukemat jäisivätkin niin tuohan kanssa kertoo siitä, että ilman tensor coreja esimerkeksi AMD näyttiksellä teho hukka olisi paljon karmeampi vaikka sen DirectML avulla, kun pitäisi samalla GPU:lla laskea upskaalauksen lisäksi muut grafiikka jutut. Se siitä AMD:n valmiista DirectML upskaalauksesta..
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Melkoista blurria tämä BFV DLSS:
1440p TAA


1440 DLSS:


1440p TAA


1440p DLSS

FPS buusti ei ollut noin suuri kaikkialla. Nämä kuvat otettu spectator modessa kuormittaa laitetta vähän eri tavalla kuin normaalisti.

DLSS käytettävissä vain DXR modessa, mikä nihkeä homma heille jotka halusivat pelata 4k näytöillään ilman DXR:ää. Ei myöskään DLSS2X:ää. Ehkäpä näitä lisäillään myöhemmin.

Ei kyllä kovin vakuuttava esitys näillä näytöillä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 589
Melkoista blurria tämä BFV DLSS:
1440p TAA


1440 DLSS:


1440p TAA


1440p DLSS

FPS buusti ei ollut noin suuri kaikkialla. Nämä kuvat otettu spectator modessa kuormittaa laitetta vähän eri tavalla kuin normaalisti.

DLSS käytettävissä vain DXR modessa, mikä nihkeä homma heille jotka halusivat pelata 4k näytöillään ilman DXR:ää. Ei myöskään DLSS2X:ää. Ehkäpä näitä lisäillään myöhemmin.

Ei kyllä kovin vakuuttava esitys näillä näytöillä.
No on kyllä suttua etenkin siellä missä olettaisikin, eli pienissä detaileissa.

Saako kuviasi lainata toisella foorumilla?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Melkoista blurria tämä BFV DLSS:
1440p TAA


1440 DLSS:


1440p TAA


1440p DLSS

FPS buusti ei ollut noin suuri kaikkialla. Nämä kuvat otettu spectator modessa kuormittaa laitetta vähän eri tavalla kuin normaalisti.

DLSS käytettävissä vain DXR modessa, mikä nihkeä homma heille jotka halusivat pelata 4k näytöillään ilman DXR:ää. Ei myöskään DLSS2X:ää. Ehkäpä näitä lisäillään myöhemmin.

Ei kyllä kovin vakuuttava esitys näillä näytöillä.
Onpas melkoista mössöä, tähän asti heikoin DLSS-suoritus mitä nähty ja tässä se on ensimmäisenä oikeassa käytössä, joten eipä lupaa kovin hyvää. Pitää itsekin testata kunhan Apexin peluulta malttaa.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Jaha metro exodus ja RTX on+DLSS:

Metro Exodus Benchmark Performance, RTX & DLSS

Melkoista blurria tämä BFV DLSS:
1440p TAA


1440 DLSS:


1440p TAA


1440p DLSS

FPS buusti ei ollut noin suuri kaikkialla. Nämä kuvat otettu spectator modessa kuormittaa laitetta vähän eri tavalla kuin normaalisti.

DLSS käytettävissä vain DXR modessa, mikä nihkeä homma heille jotka halusivat pelata 4k näytöillään ilman DXR:ää. Ei myöskään DLSS2X:ää. Ehkäpä näitä lisäillään myöhemmin.

Ei kyllä kovin vakuuttava esitys näillä näytöillä.
Tuo miksi vain DXR:lle on ymmärrettävää, sehän pitäisi treenauttaa ei-DXR kuville erikseen. Mutta joo ehkäpä se tulevaisuudessa niillekkin tulee. Törkeesti beyond3d:ltä varastan kuvan tähän:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 939
Mun mielestä nuo Metron RTX-kuvat näyttää tosi hienoilta ja tuo selkeästi jotain lisää. Tulevaisuuden tekniikkaa.

Mutta samalla tuntuu että RTX on myös vahvasti päin honkia, niin pimeä se joissain paikoitellen oli. Varmaan se johtuu siitä, jos pitäisi seurata ekaa heijastusta pidemmälle ja siihen ei ole vielä kapasiteettia. Eihän kirkkaassa päivanvalossa ole niin, ettei puolivarjossa olevaa kohdetta ollenkaan näkisi. Hetkeksi ehkä, jos on oikein häikäistynyt, mutta silmä tottuu niin äkkiä muutokseen valon määrässä.

Ja RTX ei ilmeisesti sovelleta lampun tai nuotion valoon, ainoastaan taivaalta tulevaan. Vanhoissa Metroissa ei edes näkynyt taivasta kuin parissa kohtaa.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
40
Ootko kokeillut noita muita 398.xx ja 399.xx ajureita, kuten 399.24, 399.07 tai 398.82?
juu ei noissakaan mitään vikaa iha ok mutta tuntuu et noi 398.18 on vaa parhaat.. nyt käytössä nää uusimmat 418.91 tuntuu iha ok ajureilta pubgi kyllä jääty jostain syystä kerran en tiiä johtuko niistä vai jostain muusta
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 304
Viestejä
4 193 773
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom