Mikä auto minulle?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Eikös se ole nyt ihan sama mitä dieselille käy jatkossa, jos säästöä sun ajoilla tulee useampi tonni vuodessa. Ei pienintäkään tolkkua bensalla ajella. Merkittävin säästö ei ole bensan ja dieselin hintaero vaan se, että dieseliä kuluu 2-3 l/100 km vähemmän.

e: Älä nyt sit ainakaan powershi(f)tiä mee ostamaan, jos traktoreissa pysyt.
e2: Citroen C5, Peugeot 508 kannattaa käydä katsomassa. Saa helvetisti vastinetta rahoilleen. Harmi, että facelift 508 on tonnin-pari liian kallis budettiisi.
 
Viimeksi muokattu:

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Jostain Helsingin ydinkeskustasta saatetaan ehkä kieltää vanhempia dieseleitä (tuskin edes sitä ja toisaalta sinne saattaa joku cityvihreä yhtä hyvin keksiä vaikka vaan autokiellon). Muuten en näe kyllä mitään riskiä dieselin ostossa, tai siis sen enempää kuin tässä poukkoilevan verotuksen maassa on minkä tahansa auton ostossa.
 

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
Halvan auton huoltaminen kalliilla ei tosiaan ole kovin mielekästä. Toisaalta jos ostat kallimman niin häviät arvonalenemassa ihan kivasti. Lisäksi se, että ostaa max 130k ajetun 10k auton ei todellakaan takaa sitä, etteikö ylimääräistä rahaa menisi huoltoihin. Yleensä tuossa 150k kohdalla saa viimeistään alkaa vaihtelemaan jarruja ja alustan osia ym.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Jostain Helsingin ydinkeskustasta saatetaan ehkä kieltää vanhempia dieseleitä (tuskin edes sitä ja toisaalta sinne saattaa joku cityvihreä yhtä hyvin keksiä vaikka vaan autokiellon). Muuten en näe kyllä mitään riskiä dieselin ostossa, tai siis sen enempää kuin tässä poukkoilevan verotuksen maassa on minkä tahansa auton ostossa.
Yksi riski on halvat tuontiautot, Euroopassa dieseleiden hinnat on romahtanut kun monessa isossa kaupungissa saa ajaa vain Euro6 normit täyttävällä bensa-autolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Yksi riski on halvat tuontiautot, Euroopassa dieseleiden hinnat on romahtanut kun monessa isossa kaupungissa saa ajaa vain Euro6 normit täyttävällä bensa-autolla.
En olekaan kuullut bensa-autojen rajoituksista. Oletko varma ettei toi euro 6 koske vain dieseleitä?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
En olekaan kuullut bensa-autojen rajoituksista. Oletko varma ettei toi euro 6 koske vain dieseleitä?
Äh, ajatuskatkos mutta joo, bensa-autoilla saa tietääkseni ajaa normaalisti. Mutta tosiaan ei tarvii olla kovin montaa vuotta vanha diesel niin ei ole kuin Euro5.
 
Liittynyt
25.09.2017
Viestejä
242
Ajatuksena vaihtaa nykyinen vanha skoda uudempaan. Onkohan noi 1.8T DSG automaatilla varustetut (2014-2015 tms.) huonoja? Jossain kohtaa oli tarinaa että ainakin pienellä moottorilla varustetut DSG autot hajoili. Tai yleensäkin mikä tuon Skodan DSG automaatin laatu on, pitääkö välttää?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Ota neliveto, niin ei tule ainakaan sitä kuivakytkinlaatikkoa josta kaikki pelottelee (hyvin nekin ovat kyllä pelanneet, siis ne yksilöt joita omassa ajossa ollut).

Mutta 1.8TSI DSG etuvetona taisi olla noissa vuosimalleissa se älytön viritys jossa koneen pariksi on väkisin laitettu tuo kuivakytkinlaatikko DQ200 ja kuohittu sitten koneesta maksimivääntöä alaspäin, että loota kestää. Neliveto samalla koneella on siis myös väkevämpi, kun loota kestää isommankin väännön.
 
Liittynyt
25.09.2017
Viestejä
242
Ota neliveto, niin ei tule ainakaan sitä kuivakytkinlaatikkoa josta kaikki pelottelee (hyvin nekin ovat kyllä pelanneet, siis ne yksilöt joita omassa ajossa ollut).

Mutta 1.8TSI DSG etuvetona taisi olla noissa vuosimalleissa se älytön viritys jossa koneen pariksi on väkisin laitettu tuo kuivakytkinlaatikko DQ200 ja kuohittu sitten koneesta maksimivääntöä alaspäin, että loota kestää. Neliveto samalla koneella on siis myös väkevämpi, kun loota kestää isommankin väännön.
Kiitos näistä kommenteista. Ei huvittaisi maksaa nelivedosta tonneja lisää vaan sen takia, että saa paremman kytkimen. Toki neliveto olisi mannaa, mutta kun on tottunut olemaan ilman niin en koe tarvitsevani.

Onko tuo kuivakytkin ongelma yhä VAG konsernin autoissa vai uudemmissa jo jotain muuta tilalla?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Sama tilanne ilmeisesti vieläkin. Eli pienissä moottoreissa kuiva DSG.
On sitä vaihteistomallia (DQ200) ymmärtääkseni parannettu noihin uusiin autoihin, tosin joskut ainakin netissä väittää että kestävyyttä on lisätty hidastamalla vaihtonopeutta. Väittäisin kuitenkin että aika merkittävä osa DSG ongelmista tulee siitä että ihmiset ei osaa käyttää niitä oikein, ei niillä voi ajaa samalla tavalla kuin perinteisellä automaatilla jos haluaa että kytkin kestää edes 50tkm.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
On sitä vaihteistomallia (DQ200) ymmärtääkseni parannettu noihin uusiin autoihin, tosin joskut ainakin netissä väittää että kestävyyttä on lisätty hidastamalla vaihtonopeutta. Väittäisin kuitenkin että aika merkittävä osa DSG ongelmista tulee siitä että ihmiset ei osaa käyttää niitä oikein, ei niillä voi ajaa samalla tavalla kuin perinteisellä automaatilla jos haluaa että kytkin kestää edes 50tkm.
Itsellä nyt kaksi autoa missä toi 7 Pykäläinen eikä mitään ongelmia ole ollut. Verrattaessa vm 2010 ja 2015 niin toi 15 käyttää kytkintä paljon äkäisemmin eli siis vaihto nopeutta on nopeutettu ja liikkeelle lähtiessä tarraa nopeammin. Varmaankin nuo tehty ettei kytkin luista niin paljoa ja sitä myöten kulu.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Mites noilla pitää ajaa? Kiinnostaa, kun, itselläni on moinen peli.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Helsingin aamu-ja iltapäiväruuhkissa päivittäin köröttelevänä tuota ei oikein voi välttää. Noh, elämä on. :cigar2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Helsingin aamu-ja iltapäiväruuhkissa päivittäin köröttelevänä tuota ei oikein voi välttää. Noh, elämä on. :cigar2:
Itse aiemmin olin Pasilassa ja noissa ruuhkissa köröttelin niin pistin s-modeen, ei luistata silloin yhtään niin paljon.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Mites noilla pitää ajaa? Kiinnostaa, kun, itselläni on moinen peli.
7-vaihteisella ykkösvaihde on jo varmasti täysin kelvollinen 5-10km/h köröttelyyn, mutta sen alle jos menee niin se laatikko joutuu luistattamaan kytkintä. Sitten myös ylämäessä pidä aina auto paikallaan jarrujen avulla, eikä kytkintä vasten.
 
Liittynyt
19.09.2018
Viestejä
179
Maximissaan tonnin kiesi pitäis hommailla. Ei varmaan kauheena kaupunkiajoa. Mahdollisimman luotettava, vähän litkua syövä vehe! Onkos Mitsubishit hyviä? Carismoja sais halvalla. Toyotan Carina on vissiin luotettava peli?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 157
Maximissaan tonnin kiesi pitäis hommailla. Ei varmaan kauheena kaupunkiajoa. Mahdollisimman luotettava, vähän litkua syövä vehe! Onkos Mitsubishit hyviä? Carismoja sais halvalla. Toyotan Carina on vissiin luotettava peli?
Tuon hintaiset (lue: ikäiset) laitteet ovat lähinnä yksilöitä. Saattaa kestää hyvinkin tai sitten ei, juurikaan korjaamaan ei kannata ruveta. Jos autossa on jotain kallista tyyppivikaa, niin se menee pääsääntöisesti paaliin ennen kuin hinta tippuu noin alas. Jos on mennyt lähiaikoina katsastuksesta huomautuksitta läpi ja mukaan saa kahdet kelvolliset renkaat, niin siitä vaan lotto vetämään :D Jos autoista tietää enemmän, niin pystyy jonkun verran nostamaan "voittomahdollisuuksia", mutta jos täällä kyselee, niin näin ei liene asia.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Yksi riski on halvat tuontiautot, Euroopassa dieseleiden hinnat on romahtanut kun monessa isossa kaupungissa saa ajaa vain Euro6 normit täyttävällä bensa-autolla.
Se, että hinnat on laskeneet on vain hyvä asia ostajalle. Ja uusia Euro 5 ei missään myydä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Tuon hintaiset (lue: ikäiset) laitteet ovat lähinnä yksilöitä. Saattaa kestää hyvinkin tai sitten ei, juurikaan korjaamaan ei kannata ruveta. Jos autossa on jotain kallista tyyppivikaa, niin se menee pääsääntöisesti paaliin ennen kuin hinta tippuu noin alas. Jos on mennyt lähiaikoina katsastuksesta huomautuksitta läpi ja mukaan saa kahdet kelvolliset renkaat, niin siitä vaan lotto vetämään :D Jos autoista tietää enemmän, niin pystyy jonkun verran nostamaan "voittomahdollisuuksia", mutta jos täällä kyselee, niin näin ei liene asia.
Samaa mieltä, vaikka yleisesti japsit on vähävikaisen maineessa niin tuossa hintaluokassa ollaan melkolailla arpapelillä liikenteessä. Itse varmaan unohtaisin tietyt merkit ja katselisin jonkun laitteen millä vaan saa mahdollisimman paljon autoa pieneen rahaan. Eli hiljattain katsastettu, mahdollisimman uusi mistä löytyy toimiva ilmastointi, vakkari ja mikä mukava ajaa matka-ajoa. Tuossa joitain:

Peugeot 307 1.6 sw Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
Renault Megane 1.6 16V Confort Authentique Break Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
Saab 9-5 2.0t 4d KATS.25.1.19.EI KORJAUS KEHOITUKSIA!! Porrasperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
321
Uutta autoa olis tarvetta saada. Onko Volvon XC60 kuskeilta kokemuksia? 2009-2015 vuosimallien autoja tullut katsottua. Mitä muita maastureita vastaavassa hintaluokassa, jota kannattaisi käydä kattomassa.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
301
Kuis?

Joo, onhan siinä kuskin puolen umpiossa jotain häikkää
siinähän on etupuskuri ihan tohjona,keskeltä alaalta poikki ja vasemman sumarin vierestä yritetty jollain paikata.rekisterikilpi ihan mutkalla ja onko konepeltikin vääntyny vai puskuriko vaan roikkuu kun niiden väli noin irvistää. vissiin kaksikilpinenkin kun eu kilvet tuli vasta seuraavana vuonna,muistaakseni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
eu kilvet tuli vasta seuraavana vuonna,muistaakseni.
2001 tuli Eu kilvet.

Kaipa tonnin auto saa olla vähän solmussakin, pikkukolhut ei haittaa liikaa. Tosin tolla yksilöllä on leima edessä jotakuinkin nyt.

E: bilteman mukaan rekisterinumero ei ole voimassa

Tämähän taas näppärää kun traficom ei anna mitään tietoja autosta, tai no maksamalla kai.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
2001 tuli Eu kilvet.
Jep, ja muutenkin ei tuosta nyt voi päätellä, että auto olisi kolaripoistossa käynyt. Ei se mitenkään harvinaista ole, että vuosituhannen vaihteen autoihin vaihdettiin kilvet (siis fyysiset kilvet, ei tunnusta) ihan vaan että auto näyttäisi uudemmalta silloin kun EU-kilvet oli uuden auton merkki. Plus sitten tuontiautot tai ihan vaan pikkukolhut, joiden jälkeen haluttu uusi kilpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Jep, ja muutenkin ei tuosta nyt voi päätellä, että auto olisi kolaripoistossa käynyt. Ei se mitenkään harvinaista ole, että vuosituhannen vaihteen autoihin vaihdettiin kilvet (siis fyysiset kilvet, ei tunnusta) ihan vaan että auto näyttäisi uudemmalta silloin kun EU-kilvet oli uuden auton merkki. Plus sitten tuontiautot tai ihan vaan pikkukolhut, joiden jälkeen haluttu uusi kilpi.
Totta tuo, mäkin vaihtanut kahteen autoon EU kilvet, ihan sen takia että näyttäisi uudemmalta. Tilasin tosin samalla tunnuksella, niin ei tarvi selitellä kenellekään mitään autoa myydessä tai vaihtaessa. Kaks viikkoa toimitusaika. Random kilvet saa samantien.

2001 kyllä vielä ruuvailin sekä vanhoja että EU kilpiä uusiin autoihin, 02 vanhoja ei enää ollut.

Saahan toki vaikka uuteenkin autoon vaihdettua vanhan mallin kilvet, jos on EU vastainen, mutta tää on jo leppäkertun rakastelua:vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Jos käy paljon ulkomailla niin nuo uudemmat oli kätevämmät kuin se ruma FIN-tarra auton persiissä.
Vieläkö niitä FIN tarroja saa jostain? Välillä vanhoissa rotiskoissa näkyy niitä olevan, siis harvoin kun silmään sattuu. Sikäli varmasti kätevämmät kun nykyaikainen kilpi.

Mutta taas mennään OT :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
767
Maximissaan tonnin kiesi pitäis hommailla. Ei varmaan kauheena kaupunkiajoa. Mahdollisimman luotettava, vähän litkua syövä vehe! Onkos Mitsubishit hyviä? Carismoja sais halvalla. Toyotan Carina on vissiin luotettava peli?
mulla nyt talviautona -06 peugeot 107 eli sama kun toyota aygo....lohkolämppäriä ei oo tarvinnu tänä talvena vaikka joka päivä ajossa....nyt on menny vähän yli 6 litran pakkasten aikaan mutta lämpimillä keleillä pääsee alle 6 litran sekalaisessa ajossa.
ostin ton viime kesäkuussa 700e hintaan just leimattuna....mitään ongelmia ei oo ollu...öljyt vaihdettu kerran ja sit vain ajoa.
mittarissa 270k joka on melko paljon tolle litraselle kirpulle mutta kaikki toimii eikä tohon oo konettakaan koskaan rempattu.
maantiellä ei kovin hyvä mutta kulkee sielläkin vakaasti jos ei tuule kovasti ja pisin yhden päivän reissu tolla oli lähes 1000km
vakuutus ja verot tosi matalat....tosi halpa pitää niin ajelen tolla nyt talvet kun avoauto seisoo tallissa.

carismat taitaa olla enemmän tai vähemmän ruosteisia ite en ostas
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Ajatuksena vaihtaa nykyinen vanha skoda uudempaan. Onkohan noi 1.8T DSG automaatilla varustetut (2014-2015 tms.) huonoja? Jossain kohtaa oli tarinaa että ainakin pienellä moottorilla varustetut DSG autot hajoili. Tai yleensäkin mikä tuon Skodan DSG automaatin laatu on, pitääkö välttää?
Varmaan hieman yleistäen voisi sanoa niin että 2010-luvun taitteen Skodaa (tai muutakaan VAGia) ei kannata ostaa vaan mieluummin juurikin esim. 2014 -> mallia jos vaan pätäkkä riittää. Ainakin esim. 1.4 TSI ja muut pienemmät bensakoneet on taas hihnalla eli jakopään pitäisi olla varempaa kaliiberia. 2.0 TSI:ssä (ja 1.8 TSI:ssä?) puolestaan on ketju mutta niistä ei ainakaan vielä ole käsittääkseni tullut ongelmia ilmi. 2.0 TSI:ssä (eli RS) on myös 6-pykäläinen märkä DSG. Toki sitten bensankulutuskin vähän toista mallia etenkin pätkä-/kaupunkiajossa.
 

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
213
Maximissaan tonnin kiesi pitäis hommailla. Ei varmaan kauheena kaupunkiajoa. Mahdollisimman luotettava, vähän litkua syövä vehe! Onkos Mitsubishit hyviä? Carismoja sais halvalla. Toyotan Carina on vissiin luotettava peli?
Joko löyty tonnin menopeli?

Jollei, niin juu. Jotain tommosta ja lisäksi vaikka Nissan Almeraa ennen vuotta 1999. Esim. 1998. 1998 on tehty Japanissa, joten mitä nyt hommaatkaan tuon ikäistä japskia niin kato vin-numerosta, että on Japanissa kasattu. Pohjan, pyörien kaaret ja helmat joudut kattoo, että on tällä vuosikymmenellä hitsailtu. Näin toimien itse tekniikan pitäisi pelata täältä iäisyyteen. Nivelet, tukivarret, puslat ja laakerit maksaa kymppejä joten niistä ei tartte välittää vaikka uusimaan joutuiskin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 045
Yksi tuttu osti subarun foresterin kun ei muissa riittänyt säätövara penkissä. Tiedä sitten voisiko sinun tarkoitukseen toimia?
Tuota voisi kyllä vilkaista. Jotenkin on jäänyt sellainen kuva ettei sisätiloiltaa tai tavaratilaltaa olisi kovin iso mutta pitää käydä kattomassa. Myös outback voisi olla mielenkiintoinen mutta tästäkin ollut sama mielikuva.
Käytiin kurkkaamassa outbackkiä ja siinäkin oli tosiaan hyvin säätövaraa penkissä eikä pelkoa että olisi pää katossa. Takapenkilläkin pituussuunnassa hienot tilat. Hyvä vinkki muillekin kenellä haasteita sopia standardi-apinan kanssa jämptisti suunniteltuihin autoihin. Valitettavasti tuo ei muuten täysin osunut kriteereihin. Forresteria ei sitten käyty kattomassa ainakaan vielä kun ymmärrykseni mukaan ainakin tavaratila olisi outbackkiä pienempi.
 
Liittynyt
19.09.2018
Viestejä
179
Joko löyty tonnin menopeli?

Jollei, niin juu. Jotain tommosta ja lisäksi vaikka Nissan Almeraa ennen vuotta 1999. Esim. 1998. 1998 on tehty Japanissa, joten mitä nyt hommaatkaan tuon ikäistä japskia niin kato vin-numerosta, että on Japanissa kasattu. Pohjan, pyörien kaaret ja helmat joudut kattoo, että on tällä vuosikymmenellä hitsailtu. Näin toimien itse tekniikan pitäisi pelata täältä iäisyyteen. Nivelet, tukivarret, puslat ja laakerit maksaa kymppejä joten niistä ei tartte välittää vaikka uusimaan joutuiskin.
Tossa viikonloppuna varmaan lähen katteleen jotain menopeliä. Laitetaan Almera korvan taakke, josko löytys läheltä joku hyvä käyttis.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Tossa viikonloppuna varmaan lähen katteleen jotain menopeliä. Laitetaan Almera korvan taakke, josko löytys läheltä joku hyvä käyttis.
G-astraa voisin suositella.
Ei happane käsiin, niinkuin nuo japanin raadot. Tekniikka on yksinkertaista ja osat halpoja.

Kaikenlisäksi paljon parempi ajaa kuin nuo yllämainitut.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Onhan hankala tuo 15000€:n hintaluokka, ei tuolla summalla saa mitään mieleistä. Haluaisin kohtuullisen tuoreen ja luotettavan bensafarkun. Tuo viimeinen vaatimus poistaa valikoimista vagit ja käytännössä myös bemarit. Sitten jos lisää vielä vaatimukseksi, että auton pitäisi olla suurinpiirtein inhimillisen näköinen, niin ei pysty ostamaan edes Avensista tai Aurista. Uusi Hyundai i30 menisi farkkuna, mutta ne ovat 24t€. Uusi Corolla menisi farkkuna myös, mutta ne ovat todennäköisesti alkaen 25-26t€, ei jaksaisi ottaa 13000€:a lainaa, että pystyy ostamaan sellaisen. Nykyinen -10 Mazda 6 menee todennäköisesti vaihtoon keväällä tai alkukesästä, mutta en kyllä todellakaan keksi, että mitä ihmettä sen tilalle laittaa.
Tämä asia ratkasi. Mazda hävisi pihasta ja kävin hakemassa tilalle Avensiksen, katokseen tuli -12 2.0 valvematic farkku. En tiedä onko tuossa 2.0 koneessa mitään järkeä vs 1.8, mutta tällä mennään. Sattui löytymään valkea auto tummilla laseilla ja xenonvaloilla, niin jopa ulkonäkö on suurin piirtein inhimillinen. Mazdassa oli paremmat penkit ja sen ajotuntuma oli parempi kuin Avessa, mutta pienet ja kiusalliset ominaisuudet häiritsivät yhteiseloa liikaa.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
Tossa viikonloppuna varmaan lähen katteleen jotain menopeliä. Laitetaan Almera korvan taakke, josko löytys läheltä joku hyvä käyttis.
2 x GTi Almeraa(1998(1,5vuotta itsellä) ja 1997(5vuotta itsellä)) itsellä ollut ja aika hyvin tiedossa mistä kori ruostuu ja mitkä on ongelma paikkoja.
Se 1.6 (Esim. SR) on ihan loistava käyttöauto, ei vie hirveästi bensaa ikäisekseen, huollot on halpoja ja tuossa moottorissa itsessään ei mitään lastentauteja ole ja plussaa vielä ketju-jakopäästä.
Takajarrut on kaikkien N15 koristen ongelma. Liian heppoinen korroosiosuojaus hapettaa/ruostuttaa takajarrujen männät -> takajarrut/käsijarru ei toimi.
Takalokasuojat ovat herkät ruostumaan ja ne kannattaakin aina tarkistaa missä kunnossa ovat.
Helmat ruostuu yleensä takaosasta mutta koko matkalta kannattaa tarkistaa.
Eturipustuksen puslat voi todeta ajaessa -> jos klonksuu niin jokin kolmiotukivarren puslista on rikki.
Jonkin verran näissä on myös vetoakseli vaivaa mutta senkin voi koeajossa todeta.
Pakoputkesta sen verran että varsinkin GTi:tä vaivaa etuputkenjouston hapertuminen mutta myös 1.6:ssa on samaa vaivaa. Takavaimennin hajoaa(menee poikki) usein takimmaisen liitoksen takapuolelta.
Korissa ruostepaikat on usein etulokasuojat, takakaaret ja takakontti(varsinkin rekisterikilvenvalojen ympäriltä).
Ilmastointi "voi" vuotaa ja se on usein tyyppivikoihin mainittu -> voi olla kallis huoltaa/korjata.
Muuta dramaattista en tähän hätään muista mainita.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
No ihan sama asiahan se varustelematon 100hv perusmalli on, kun molemmissa lukee Ceed.

Uusi ProCeed 1.6 T-GDI 204 hv on alkaen 33k, mutta toki täysin eri auto jo.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
Mitäs mieltä autoraati on tästä Köyhien Ihmisten Autosta: https://www.nettiauto.com/kia/proceed/10084069 ?
On siinä tehdastakuu 7v eli 2020 Heinäkuuhun asti.
Varmaan ihan liukaskippo liikenteeseen... Bensiini varmasti maistuu tuollekin kun härnäämään alkaa :rofl:

Pikkusiskolla on 2011 Ceed 1.6CRDi. Eipä siinä mitään järkyttäviä vaivoja ole ollut.. Jonkin verran auto on käynyt takuuhuolloissa mutta takuun ulkopuolisia vaivoja on ollut katkennut etujousi ja takajousi(Kuormaamaton auto 99% ajoista, syy: tuntematon).
Toki tuo on ProCeed josta itsellä ei kokemusta. Perusrakenne noissa taisi olla hyvinkin sama.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Ei uskoisi että paljon tarvii lisätä niin saisit ihan uuden
20 000€ maksaa uusi Ceed, 1,0 T-GDI ISG 120hv LX EcoDynamics. Plussana olisi 6 vuotta uudempi auto ja olisi kauemmin huolettomia kilometrejä.

Itse olen ajanut vain tuota uutta Ceediä. Myös uusi Focus on hyvä. Huomasin että tuo Ford on aika huomattavasti hiljaisempi kuin Kia. Eli rengasäänissä oli eroa, vaikka tie oli ihan sama.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
20 000€ maksaa uusi Ceed, 1,0 T-GDI ISG 120hv LX EcoDynamics. Plussana olisi 6 vuotta uudempi auto ja olisi kauemmin huolettomia kilometrejä.
Eli saisi karvalakkimallin, 200 heppaisen "hauskuttelumallin" sijaan, vailla mitään parempaa penkkiä, teräsvanteilla, ei kaksia renkaita tms. mitään kivaa. Kuitenkin 41tkm ajettu auto tuskin on ihan lopussa, kun oma 160tkm fiiattikin jaksaa hyvin rullata. Takaovilla en tee mitään ja uuden mallin ulkonäkö ei itseäni miellytä, koska tykkään tuon korimallin Ceedista enempi. Eihän tämä mikään järkikauppa nyt ole, kun tarkoitus on hankkia auto jossa on edes jotain kivaa. Fordin Fiestat ja Focukset taas karkaa hinnoiltaan turhan kauas ja esim. edellisen korimallin Fiesta ST on aika jäätävä pulkka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Eli saisi karvalakkimallin, 200 heppaisen "hauskuttelumallin" sijaan, vailla mitään parempaa penkkiä, teräsvanteilla, ei kaksia renkaita tms. mitään kivaa. Kuitenkin 41tkm ajettu auto tuskin on ihan lopussa, kun oma 160tkm fiiattikin jaksaa hyvin rullata. Takaovilla en tee mitään ja uuden mallin ulkonäkö ei itseäni miellytä, koska tykkään tuon korimallin Ceedista enempi. Eihän tämä mikään järkikauppa nyt ole, kun tarkoitus on hankkia auto jossa on edes jotain kivaa. Fordin Fiestat ja Focukset taas karkaa hinnoiltaan turhan kauas ja esim. edellisen korimallin Fiesta ST on aika jäätävä pulkka.
Aika vähän näyttää olevan tuota Kiaa saatavilla. Voi olla ihan hyväkin ostos. 2014 malli löytyi, mutta on paljon laimeamman näköinen. Hintakin on vähän kalliimpi.
KIA Ceed 1,6 T-GDI GT 5D **RECARO, VAKIONOPEUDENSÄÄDIN, BLUETOOTH** **** Nyt vähintään 1 500 e takuuhyvitys n Viistoperä 2014 - Vaihtoauto
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 365
Viestejä
4 158 508
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom