Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Stail

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
610
Menee aiheen ohi, mutta tuohan alkoi kiinnostamaan, eli mitähän tuolla (pyörittää nopeammin,hardware ei muutu) nyt oikein tarkoitat? :)
Tässä videossa on ainakin jotain, että ntsc konsolilla voi pelata pal pelejä, jos oikein ymmärsin:
Ntsc konsoli tunkee ulos ~30fps ja pal 25fps. Siinä ero. Jos peli on tehty 25fps ja pyöritetään konsolilla jossa 30fps niin voi tulla kieroutumia.

Ei kyllä varmuutta onko dc:ssä sama ongelma. En jaksa alkaa hankkimaan ntsc peliä ja testaamaan :)
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Mistä tuon Ebay:n saa kutsuttua mukaan "talkoisiin" siinä vaiheessa on tuotteesta on tehty palautus-ilmoitus ja myyjä on sen hyväksynyt ?

Ongelma on siis siinä, että palautuskulut jäisivät minun maksettavikseni joka on enemmän kuin tuotteen hinta. Tuote ei ollut samanlainen kuin kuvissa/kuvauksessa.

Eli se "ask us to step in" on nyt hukassa. Ohjeiden perusteella pitäisi jotenkin löydyä "return details" sivulta muttei missään näy mitään siihen viittavaa :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 057
Huutonet taas muuttunut huonompaan suuntaan. Enää ei näe milloin kohde sulkeutuu suoraan, vaan joutuu avaamaan yksittäisen kohteen ja sieltä katsomaan milloin se sulkeutuu. Lisäksi kohteiden kuvat ovat suurentuneet ym. Paljon huonommaksi on kyllä taas menty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Huutonet taas muuttunut huonompaan suuntaan. Enää ei näe milloin kohde sulkeutuu suoraan, vaan joutuu avaamaan yksittäisen kohteen ja sieltä katsomaan milloin se sulkeutuu. Lisäksi kohteiden kuvat ovat suurentuneet ym. Paljon huonommaksi on kyllä taas menty.
Joo, niin näyttää. Eikä taida sitä "perinteistä" lista näkymää saada vaan ainoastaan tuo ruudukon. Millähän filosofialla tuolla oikeasti kehitetään sivustoa.
 
Liittynyt
11.09.2018
Viestejä
294
Huudossa kivasti hakutulokset täynnä mainosspämmiä.

Luulisi että huutoplussasta maksamalla pääsisi tästä paskasta eroon vaan ei näemmä. Saa olla tasan viimeinen vuosi kun tuota ostan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Huuto.net meni kyllä varmaan jo 5 vuotta sitten paskasta käyttökelvottomaksi. Täynnä mainoksia, eikä minkäänlaista aikomustakaan siivota pois niitä väärille alueille tuotteitaan postaavia euron kiinarihkamaa myyviä tahoja, joiden takia alueiden selailu on täysin mahdotonta. Harmillisesti vaihtoehdotkin vaan on aika vähissä, kun ei tuo torikaan nyt mikään täydellinen kauppapaikka ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
774
huutis menny rankasti huonompaan suuntaan....minkä takia kaikesta pitää tehdä niin helvetin isoa. hakuvahtiakaan ei oo korjattu ja listauksessa näköjään joka viides tavara on hintaseurannan mainos
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 057
Huuto.net meni kyllä varmaan jo 5 vuotta sitten paskasta käyttökelvottomaksi. Täynnä mainoksia, eikä minkäänlaista aikomustakaan siivota pois niitä väärille alueille tuotteitaan postaavia euron kiinarihkamaa myyviä tahoja, joiden takia alueiden selailu on täysin mahdotonta. Harmillisesti vaihtoehdotkin vaan on aika vähissä, kun ei tuo torikaan nyt mikään täydellinen kauppapaikka ole.
Missä näet väärille alueille euron kiinarihkamaa postaavia tahoja? Vilkaisin ->näytönohjaimet, kovalevyt, pöytäkoneet, retrokoneet ja en nähnyt kyllä sellaisia ainakaan heti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Missä näet väärille alueille euron kiinarihkamaa postaavia tahoja? Vilkaisin ->näytönohjaimet, kovalevyt, pöytäkoneet, retrokoneet ja en nähnyt kyllä sellaisia ainakaan heti.
Ainakin puhelinosasto on ihan täynnä niitä. Siellä olisi omat alialueensa kaikille lisätarvikkeille, mutta kun ei, se kaikki kiinapaska tuutataan sinne puhelimien sekaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 057
huutis menny rankasti huonompaan suuntaan....minkä takia kaikesta pitää tehdä niin helvetin isoa.
Luulen että puhelimien takia. Jotenkin tuli mieleen kun selaili, että saattaa olla, että puhelimella voi olla parempi selailla, jos on isommat kuvat.
Eikö olisi mahdollista tehdä kahta eri versiota, PC:lle oma ja puhelimille oma?
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Palautusraja umpenee mun tapauksille tänään (Ebay). Ilmeisesti siinä kohtaa kun myyjä on hyväksynyt palautuksen, ei Ebayta voi pyytää enää ratkaisemaan ongelmaa tai ainakaan millään ohjeilla en löytänyt enää sitä "ask us step in" juttua ja tuotteesta ei voi aloittaa "request or case" kohdasta. Molemmissa kiinni jotain 40€ ja toisen myyjä ilmoitti ottavansa tuotteen takaisin, mutta pitäisi maksaa postit (30€) itse...
Toisesta ei taas ole kuulunut yhtään mitään muuta kuin että "return accepted" Laitoin oma-aloitteisesti vielä perään ilmoituksen mitä toimituskulut tulevat olemaan ja mulle riittäisi 50% refund.

Yllättäen taas yksi suojakuori myyjä ilmoitti palauttavansa rahat jos vaihdan negatiivisen arvostelun pois.

Ai näin Ebay toimii.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
524
Kiusa se on pienikin kiusa. Nyt ne muutti Torissa ettei pysty enää aukasemaan ilmoituksia uuteen välilehteen.

Onkohan siellä pyydetty virka-apua Huudosta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
Facebookin marketplacesta on kyl hyviäkin kokemuksia ja hyviä löytöjä, mutta tässä erehdyin kauppaamaan PC näyttöä afrikkalaiselle;
- Saapui paikalle ja luuli sitä TV:ksi, kauppoja ei syntynyt
- Otti ensin kassin olalle, ja oli vähän niinku liikkeelle lähdössä ennen maksua... kunnes kysyi, missä on kaukosäädin

Taidan jatkossa katsoa kaikki nämä pois...
Itse olen ostanut vastaavalta pc näytön, ei ongelmia ja hinta oli sopiva.
Voi olla että sellaisella vaikempaa myydä suomalaiselle, joten ei ollu ylihintainen.

Torissa oli viime kuussa joku isompi päivitys, muuttivat montaa kohtaa palvelussa. Päivitys toi myös ongelmia, mutta ne lienee nyt jo korjattu.

Näköjään nykyään, kun ilmoitukseen vastataan, ei saa enää vastaajan yhteystietoja niinkuin ennen. Olen nyt useammalle kysyjälle vastannut, mutta mitään ei ole kuulunut enää takaisin. Jää askarruttamaan saiko he vastauksiani ollenkaan. :tdown:
Samat viestit tulee sähköpostiin ja Torin omille sivuille. Lähtettää ja lukea voi kummasta paikasta hyvänsä.
Olettaisin että tulee luettua kun viestit kulkee tuplana.
 
Viimeksi muokattu:

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Selailin Nettimarkkinaa ja Toria taas illanratoksi. Löytyi pari helmeä jo heti.

Miten olisi Mummonpyörä Cresent vain 575 euroa?
Mummopyörä, Liperi

Tai ihan hyvässä kunnossa oleva vanha Iphone 6S. Pari naarmua saattaa olla ja laturista tai muista kamppeista ei mainintaa. Hinnasta voi toki neuvotella. Tarjosin vittuillessani kympin (sis. pm) https://www.nettimarkkina.com/iphone-6s/1560552

No tuo lasin korjaus varmaan viiskymppiä ja jos ei ole muuta, niin ok peli. Epäilen tosin tuonnäköisenä ja noinkin kattavilla tiedoilla. Kallista serriä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 057
Nyt on kyllä tehokasta toimintaa. Kirjoitin huutonetin asiakaspalveluun ettei ilmoituksissa näy enää sulkeutumisaikoja, niin tänään olivat asian korjanneet :)
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Tuli fb:n myynti-ilmoitukseen kyselyitä sellaisilta veijareilta, että en ihan helpolla sopisi kauppoja kodissani. Jätän ihmisryhmän mainitsematta, jottei kukaan pahoita mieltään. Sikäli onni että homma taisi kaatua tinkimiseen. Kurja toisaalta olisi yhtään painavamman esineen kanssa lähteä kaupantekoon mihinkään merta edemmäs ja rappukäytäväkin on kovin huonosti valaistu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Onko kokemusta eBayn Global Shipping Programmista? Olisin tilaamassa englannista tavaraa, näkeekö mistään etukäteen toteutuvia toimituskuluja? Myyjälle laitoin kysymyksen eikä tiennyt, totesi vaan käyttävänsä ebayn omaa Global shippingiä. Vissiin ensimmäistä kertaa hän lähettämässä ulkomaille
Ne lukee siinä ostettavan kaman kohdalla postikuluissa, jos myyjä on merkinnyt että postittaa suomeen tai worldwide tms. Muutoin ne pitää kysyä, enkä tiedä miten ne sitten saa selville jos ei lue valmiiksi.

MUTTA, jos tavara on huutokaupassa eli "or best offer", niin osa kuluista (import fees) määräytyy tuotteen lopullisen hinnan perusteella.

Itselle tuli pari mittalaitetta GSP:n kautta jenkeistä ja aika hyvin ja nopeasti tuli perille. Euroopan päässä tulivat UPS Expressillä. 1-2 viikkoa meni myyjän lähetyksestä. Toinen laite oli kokonaan pakattu pitney bowesin toimesta ja oli kyllä riittävästi toppausta eli siitä pisteet. Tavara painoi 15 kg eli ei ihan pelkällä kuplamuovilla säily ehjänä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 712
Ne lukee siinä ostettavan kaman kohdalla postikuluissa, jos myyjä on merkinnyt että postittaa suomeen tai worldwide tms. Muutoin ne pitää kysyä, enkä tiedä miten ne sitten saa selville jos ei lue valmiiksi.

MUTTA, jos tavara on huutokaupassa eli "or best offer", niin osa kuluista (import fees) määräytyy tuotteen lopullisen hinnan perusteella.

Itselle tuli pari mittalaitetta GSP:n kautta jenkeistä ja aika hyvin ja nopeasti tuli perille. Euroopan päässä tulivat UPS Expressillä. 1-2 viikkoa meni myyjän lähetyksestä. Toinen laite oli kokonaan pakattu pitney bowesin toimesta ja oli kyllä riittävästi toppausta eli siitä pisteet. Tavara painoi 15 kg eli ei ihan pelkällä kuplamuovilla säily ehjänä.
Toi best offer homma ei minusta kyllä ole huutokauppa vaan tarjouskauppa?!
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Samat viestit tulee sähköpostiin ja Torin omille sivuille. Lähtettää ja lukea voi kummasta paikasta hyvänsä.
Olettaisin että tulee luettua kun viestit kulkee tuplana.
Olettaen, että olet rekisteröitynyt tori käyttäjä. Itse olen laittanut ilmoituksia vain ei rekkautuneena tähän mennessä. No nyt on tunnukset. Tosin nyt ainakin minulla on kaikki pelannut niinkuin pitääkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Eikö vaikuta selkeältä huijaukselta, jos englanniksi joku tarjoaa 50€ yli hintapyynnön ja haluaisi ehdottomasti maksaa Paypalissa?

Kyseessä 250€ paketti kameran objektiiveja.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Huijaus. Menetät sekä rahat, että objektit jos lähdet siihen.
Miten nämä toimii? Vedetäänkö se maksu sitten takaisin kun tavarat on lähetetty vai mitä? Itsellä oli kanssa joku huijausyritys kun kaveri olisi halunnut Paypalilla maksaa sohvan ja lähetys jonnekin Ukrainaan. Oletan että olisivat halunneet mun maksavan kuljetuksen ja jotenkin tossa sit olisivat saaneet multa rahaa. En oo kovin Paypalilla muutakuin maksanut joitakin juttuja, en tiedä miten se pelaa mutta oletan että huijaus olisi mennyt niin että mulle olisi tehtu Paypalilla isompi kokonaismaksu, minä olisin hoitanut "kuljetusmaksun" eli siirron jollekin tilille ja sen jälkeen se alkuperäinen Paypal maksu olisi vedetty takaisin?

Ei tullut kauppoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Miten nämä toimii? Vedetäänkö se maksu sitten takaisin kun tavarat on lähetetty vai mitä? Itsellä oli kanssa joku huijausyritys kun kaveri olisi halunnut Paypalilla maksaa sohvan ja lähetys jonnekin Ukrainaan. Oletan että olisivat halunneet mun maksavan kuljetuksen ja jotenkin tossa sit olisivat saaneet multa rahaa. En oo kovin Paypalilla muutakuin maksanut joitakin juttuja, en tiedä miten se pelaa mutta oletan että huijaus olisi mennyt niin että mulle olisi tehtu Paypalilla isompi kokonaismaksu, minä olisin hoitanut "kuljetusmaksun" eli siirron jollekin tilille ja sen jälkeen se alkuperäinen Paypal maksu olisi vedetty takaisin?

Ei tullut kauppoja.
Hiukan tutkailin, kun ihmettelin samaa. Ilmeisesti yksi tapa ainakin on, että pyydetään Paypal-tunnus (sähköpostiosoite) ja sitten sähköpostiin tulee linkki feikkipaypaliin, johon hyväuskoinen myyjä sitten syöttää kirjautumistunnuksensa. Tämän jälkeen voro pääsee kirjautumaan myyjän Paypal-tilille ja ryöväämään rahat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
945
Onko kenelläkään kokemusta mitenkä Amazon.co.uk palautukset oikein toimii? Läjä papereita pitää liimata laatikon kylkeen ja sitten viedä postiin ja maksaa itse postimaksut. 20minuuttia ihmeteltiin matkahuollossa työntekijöiden kanssa että mitä helvettiä ja mihin tämä pitäisi oikein toimittaa, lopulta olisi maksanut 80€ lähettää minun 1kg 110€ lähetys takaisin DHL:llä. Amazon ilmeisesti jälkikäteen hyvittäisi "kohtuullisen summan" sitten noista posteistakin. Mitenkä vitussa tuo homma oikein toimii?
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
703
Miten nämä toimii? Vedetäänkö se maksu sitten takaisin kun tavarat on lähetetty vai mitä? Itsellä oli kanssa joku huijausyritys kun kaveri olisi halunnut Paypalilla maksaa sohvan ja lähetys jonnekin Ukrainaan. Oletan että olisivat halunneet mun maksavan kuljetuksen ja jotenkin tossa sit olisivat saaneet multa rahaa. En oo kovin Paypalilla muutakuin maksanut joitakin juttuja, en tiedä miten se pelaa mutta oletan että huijaus olisi mennyt niin että mulle olisi tehtu Paypalilla isompi kokonaismaksu, minä olisin hoitanut "kuljetusmaksun" eli siirron jollekin tilille ja sen jälkeen se alkuperäinen Paypal maksu olisi vedetty takaisin?

Ei tullut kauppoja.
Joko sieltä tulee feikki sähköpostia paypalin nimissä että pitävät rahojasi jäädytettynä ennen kuin olet lähettänyt tavaran eteenpäin tai sitten haluavat että siirrät osan heidän lähettämistään rahoista "kuljetuspalvelulle".

 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Onko kenelläkään kokemusta mitenkä Amazon.co.uk palautukset oikein toimii? Läjä papereita pitää liimata laatikon kylkeen ja sitten viedä postiin ja maksaa itse postimaksut. 20minuuttia ihmeteltiin matkahuollossa työntekijöiden kanssa että mitä helvettiä ja mihin tämä pitäisi oikein toimittaa, lopulta olisi maksanut 80€ lähettää minun 1kg 110€ lähetys takaisin DHL:llä. Amazon ilmeisesti jälkikäteen hyvittäisi "kohtuullisen summan" sitten noista posteistakin. Mitenkä vitussa tuo homma oikein toimii?
Lähetä ihan normipostilla. Maksat itse. Ota kuva lipareesta/postimaksukuitista.

Osoitelappu ulos, ja se ohut liuska jossa palautuksesi tunniste sisään ehdottomasti.

EUn sisällä muut on aika turhia lappuja.

Sitten pyydät vaan postimaksut takas niiden tuesta, liität kuvan mukaan.

PS. Ja vähän väärä ketju, Amazon tilaaminen nimisessä voidaan jatkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Ikävä juttu. Tosin tuo vain osa tiedoista on perseestä koska huuto-pakettiin tulee tiedot suoraan huuto.netin järjestelmästä. Saa ne toki käsin aina muutettua mutta vaiva.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Onko kukaan muu saanut tällaista

Tuotteeni ostettiin huudossa, nimen ja tietojen perusteella ajattelin että joku jonne mutta sitten tuli tällainen sähköposti

"Hei, Huutonet Käyttäjä
Tämä on Automaattinen viesti kansainväliseltä hakkeri ryhmältä Anonymous Finland.

Olemme ostaneet myymäsi kohteen ja tällä tavoin saanet sinun henkilötiedot.
Nimi, Osoite, PuhelinNumero, Sähköposti on tallennettu Tietokantaan
Identiteetti Varkaus Haittaohjelma on aktivoitu sinun tiedoillasi.

Ohjelman toiminnot:
*Päivittäiset Pizzatilaukset(Kotipizza/Pizza-online)
*Rekisteröi Deitti/Seksinhaku sivustoille (Nimi,Osoite,Puh numer julkista tietoa.)
*Tekee tilaukset yli 200 verkkokaupasta joissa maksutapana on lasku/postiennakko.
*Viimeinen funktio on yllätys joka selviää mikäli ohjelma aktivoituu.

Jos haluat poistaa kerätyt tiedot ohjelmasta, lähetä 300Euron arvosta Bitoineja. (kryptovaluutta).
Tämä on minun Bitcoin-lompakko: 1EZ1qht42J2i4fxHFzw2qNsvxq9g1ozCYw

Sinulla on 18tuntia aikaa tämän kirjeen lähettämisen jälkeen.
Jos aikaraja menee umpeen ohjelma aktivoituu automaattisesti ja suorittaa toiminnot.

Voit ostaa Bitcoineja helpoiten käteisellä automaatista katso sijainnit: Bittimaatti Bitcoin-automaattien sijainnit
Verkkopankilla voit ostaa https://bittiraha.fi

Määräajan umpeutuessa haittaohjelma käynnistyy automaattisesti!!!
Jos maksu on suoritettu ohjelma poistaa tietosi automaattisesti tietokannasta 5minuutin sisällä maksun saapumisesta.

Vain maksamalla vältyt ohjelman aiheuttamalta haitalta sinulle.
Jodut selvittämään pizzatilauksia, satoja postitoimituksia ja vaihtamaan puhelinnumerosi deitti/seksi ilmoitusten takia.
Voit myös mahdollisesti saada maksuhäiriömerkinnän ja menettää luottotietosi."

Tässä tili

No, valitettavasti "anonymous finlandille" en ole laittanut kaikkia tietojani huutoon ja numero on prepaid ja sähköposti on sellainen mitä käytän vain myymistä ja muuta krääsää varten joten vaikka uhka olisi oikea niin se ei tuota mulle mitään ongelmia.

Suosittelen kuitenkin että laitatte vain osan tiedoistanne esim vain etunimi ja kadun nimi mutta ei asunnon numeroa ja teette kuten minä eli hankkikaa prepaid numero ja sähköposti vain myyntiä varten.
Olithan fiksu ja ilmoitit tästä myös huuto.nettiin?
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Olemme ostaneet myymäsi kohteen ja tällä tavoin saanet sinun henkilötiedot.
Nimi, Osoite, PuhelinNumero, Sähköposti on tallennettu Tietokantaan
Identiteetti Varkaus Haittaohjelma on aktivoitu sinun tiedoillasi.

Ohjelman toiminnot:
*Päivittäiset Pizzatilaukset(Kotipizza/Pizza-online)
*Rekisteröi Deitti/Seksinhaku sivustoille (Nimi,Osoite,Puh numer julkista tietoa.)
*Tekee tilaukset yli 200 verkkokaupasta joissa maksutapana on lasku/postiennakko.
*Viimeinen funktio on yllätys joka selviää mikäli ohjelma aktivoituu.
Nimi, osoite ja puhelinnumero löytyy aika isolta osalta suomalaisia ihan tuolta numerohausta. Ja sähköpostiosoitteen monen kohdalta arvaa, löytää googlella tai siihen voi keksiä itse mitä huvittaa.

Onnistuuko muka noilla tiedoilla verkkokaupoista tilaaminen ilman, että tarvitsee maksaa etukäteen? Tuollaista muuta kiusantekoa toki pystyy helposti tekemään.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 809
Nimi, osoite ja puhelinnumero löytyy aika isolta osalta suomalaisia ihan tuolta numerohausta. Ja sähköpostiosoitteen monen kohdalta arvaa, löytää googlella tai siihen voi keksiä itse mitä huvittaa.

Onnistuuko muka noilla tiedoilla verkkokaupoista tilaaminen ilman, että tarvitsee maksaa etukäteen? Tuollaista muuta kiusantekoa toki pystyy helposti tekemään.
Ilmeisesti aika paljon kaikkea voi tilailla netistä ilman maksua etukäteen:

Ilkivaltaiset tilaukset internetissä

Ilmeisesti tuon Torin kiristyksen takana ei ole mikään rikollisnero kun kiristyspisnes kaatuu siihen jos alkaa olemaan tuhansia jotka eivät maksa kun firmat muuttavat tilaussysteemeitään niin etteivät ilkivaltaiset tilaukset enää onnistu jos kun firmasta on tilattu tyyliin tuhat pitsaa ilkivaltaisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Huuto.netissähän myyjänä tämän riskin voi kiertää vaatimalla ostajalta/huutajalta tunnistautumista. Muistelen että tuollainen on vaihtoehtona.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Nyt on kyllä sen sortin näpertelijät liikkeellä, että unohtaisin koko jutun. Maksuhalukkaita idiootteja löytyy parhaiten kun spämmilista on tarpeeksi suuri ja osaava löytää pikkurahalla valtavia listoja sähköpostiosoitteita jne.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Juu en ole maksamassa, sähköposti ja numero ei ole tärkeitä. Vaikka olisi tärkeitä niin miten tietäisin että ne poistavat tietoni kun maksan.. Eli no brainer. Vähän tietenkin pelottaa että jotain mennyt pieleen ja huuto antanut enemmän tietoa mitä halusin. Ja nämä pellet ovat sitten niin isoja mulkkuja että alkavat tosiaan tilamaan kaikkee paskaa mun tiedoilla.. toisaalta heidän nimi "anonymous finland" antaa kuvan että ovat amatöörejä kun ei löydy omaa nimeä. Kirjoitan kuitenkin tänne mitä tapahtuu kun aika menee umpeen.
No aina on tietty se vaihtoehto, että on käynyt äärimmäisen huono ja epätodennäköinen tuuri ja joku jonne päättää haaskata aikaansa sinun kiusaamiseen. Mutta voisin kyllä melkein vannoa, että kukaan tosissaan rahan perässä oleva ei koodaa mitään suomalaisia palveluita edes jollain tehokkuudella käyttävää automatisoitua häirintäsoftaa.

Jotta tuollainen toiminta kannattaa, tarvitaan valtava määrä ihmisiä, joista löytyy tarpeeksi osaavia hölmöjä siiretelemään bitcoineja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
225
Onko kukaan muu saanut tällaista

Tuotteeni ostettiin huudossa, nimen ja tietojen perusteella ajattelin että joku jonne mutta sitten tuli tällainen sähköposti

"Hei, Huutonet Käyttäjä
Tämä on Automaattinen viesti kansainväliseltä hakkeri ryhmältä Anonymous Finland.

Olemme ostaneet myymäsi kohteen ja tällä tavoin saanet sinun henkilötiedot.
Nimi, Osoite, PuhelinNumero, Sähköposti on tallennettu Tietokantaan
Identiteetti Varkaus Haittaohjelma on aktivoitu sinun tiedoillasi.

Ohjelman toiminnot:
*Päivittäiset Pizzatilaukset(Kotipizza/Pizza-online)
*Rekisteröi Deitti/Seksinhaku sivustoille (Nimi,Osoite,Puh numer julkista tietoa.)
*Tekee tilaukset yli 200 verkkokaupasta joissa maksutapana on lasku/postiennakko.
*Viimeinen funktio on yllätys joka selviää mikäli ohjelma aktivoituu.

Jos haluat poistaa kerätyt tiedot ohjelmasta, lähetä 300Euron arvosta Bitoineja. (kryptovaluutta).
Tämä on minun Bitcoin-lompakko: 1EZ1qht42J2i4fxHFzw2qNsvxq9g1ozCYw

Sinulla on 18tuntia aikaa tämän kirjeen lähettämisen jälkeen.
Jos aikaraja menee umpeen ohjelma aktivoituu automaattisesti ja suorittaa toiminnot.

Voit ostaa Bitcoineja helpoiten käteisellä automaatista katso sijainnit: Bittimaatti Bitcoin-automaattien sijainnit
Verkkopankilla voit ostaa https://bittiraha.fi

Määräajan umpeutuessa haittaohjelma käynnistyy automaattisesti!!!
Jos maksu on suoritettu ohjelma poistaa tietosi automaattisesti tietokannasta 5minuutin sisällä maksun saapumisesta.

Vain maksamalla vältyt ohjelman aiheuttamalta haitalta sinulle.
Jodut selvittämään pizzatilauksia, satoja postitoimituksia ja vaihtamaan puhelinnumerosi deitti/seksi ilmoitusten takia.
Voit myös mahdollisesti saada maksuhäiriömerkinnän ja menettää luottotietosi."

Tässä tili

No, valitettavasti "anonymous finlandille" en ole laittanut kaikkia tietojani huutoon ja numero on prepaid ja sähköposti on sellainen mitä käytän vain myymistä ja muuta krääsää varten joten vaikka uhka olisi oikea niin se ei tuota mulle mitään ongelmia.

Suosittelen kuitenkin että laitatte vain osan tiedoistanne esim vain etunimi ja kadun nimi mutta ei asunnon numeroa ja teette kuten minä eli hankkikaa prepaid numero ja sähköposti vain myyntiä varten.
Eikö tuosta melkein kannattaisi tehdä rikosilmoitus? Jos jonnet lähtee oikeasti tilaileen kamaa sun tiedoillasi niin luulisin että on helpompi kiistää osuutensa asiasta kun on tehnyt asiasta ilmon ennakkoon.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
hmm. no käyttävät sähköpostia joka on anonyymi joten oletan että ovat tarpeeksi fiksuja pitämään tiedot salassa. Siinä mielessä luultavasti turha, luulen edelleen että heillä ei ole tarpeeksi tietoja tilamaan mitään. Voivat kuitenkin pilata sähköpostini ja numeroni spammillä
Kyllä minäkin silti poliisille ilmoittaisin, etenkin kun tällä kertaa kyseessä voi olla Suomessa asuvat henkilöt. Ja luultavasti nuo palvelut varoittavat sitten muitakin asiakkaita, etteivät haksahda maksamaan. Ja kyllähän se pornokiristysyritelmäkin ylitti kirkkaasti uutiskynnyksen kaikessa säälittävyydessään ;)
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Nimi, osoite ja puhelinnumero löytyy aika isolta osalta suomalaisia ihan tuolta numerohausta. Ja sähköpostiosoitteen monen kohdalta arvaa, löytää googlella tai siihen voi keksiä itse mitä huvittaa.

Onnistuuko muka noilla tiedoilla verkkokaupoista tilaaminen ilman, että tarvitsee maksaa etukäteen? Tuollaista muuta kiusantekoa toki pystyy helposti tekemään.
Ei onnistu. Pitää olla henkilötunnus myös tiedossa laskutusta varten. Postiennakolla voi toki tilata
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tietokone pöytä myynnissä, 250€maksaa uusi mulla hintapyynti 50€ silti joku rupeaa tinkimään sillä verukkeella kun tulee kuluja pakun vuokraamisesta:facepalm:

Saattaa olla että pilkon palasiksi ja poltan saunan kiukaassa:lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Tietokone pöytä myynnissä, 250€maksaa uusi mulla hintapyynti 50€ silti joku rupeaa tinkimään sillä verukkeella kun tulee kuluja pakun vuokraamisesta:facepalm:

Saattaa olla että pilkon palasiksi ja poltan saunan kiukaassa:lol:
Tämä nykypäivänä ihmetyttää. Osalla tavaroista vaan ei ole käytettynä juuri minkäänlaista rahallista arvoa, silti osa ihmisistä on valmiita näkemään suurtakin vaivaa että hävittävät tuotteen ennemmin kuin laskisivat hintaa tai lahjoittasivat sen pois.
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
@henkilöllisyyS Onko tuo kiristysviesti suora kopio alkuperäisestä? Ei oikein vaikuta, että olisi minkään porukan tekemä vaan jonkun yksittäisen henkilön. Aloitetaan kertomalla, että olemme ostaneet, mutta Bitcoin lompakko on kuitenkin minun eikä meidän.
Miten se menee noissa bitcoin maksuissa. Näkeekö vastaanottaja keneltä maksu tulee tai voiko maksuihin liittää mitään viestiä?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tämä nykypäivänä ihmetyttää. Osalla tavaroista vaan ei ole käytettynä juuri minkäänlaista rahallista arvoa, silti osa ihmisistä on valmiita näkemään suurtakin vaivaa että hävittävät tuotteen ennemmin kuin laskisivat hintaa tai lahjoittasivat sen pois.
Itse en halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa, joiden mielestä suunnilleen ilmaisen noutamisessa on niin paljon vaivaa, ettei haluaisi sitäkään vähää maksaa mutta tavara kuitenkin pitäisi saada. Punainen lippu ongelmaostajasta ja oma taloudellinen hyöty mitätön.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Kyllä mä voin halvallakin myydä, jos ei aleta heti leikkimään oman elämän huutokauppakeisaria näkemättä tuotetta ensin. Jos sattuu asiallinen tyyppi paikalle, katsoo ja tarkastaa tavaran, niin reilukin tinkaus on ok, kun kerran paikanpäälle vaivautui. Sensijaan nämä intternetsissä kolmasosaa tarjoajat vituttaa, annan tavaran vaikka naapurin mummolle mieluummin ilmaseks jos sattuu tarviamaan.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Tämä nykypäivänä ihmetyttää. Osalla tavaroista vaan ei ole käytettynä juuri minkäänlaista rahallista arvoa, silti osa ihmisistä on valmiita näkemään suurtakin vaivaa että hävittävät tuotteen ennemmin kuin laskisivat hintaa tai lahjoittasivat sen pois.
Se on monesti helpompaa myyjälle hävittää kuin alkaa siihen "AV/YV/JONO/Tulen torstaina ehkä voi olla kattoo ny" -rumbaan. Varsinkin jos kyse on 50€ hyödystä niin myyjän kuitenkin pitää olla sovittuna aikana sovitussa paikassa ja toivoa, että ostaja vaivautuu paikalle.
Oma lukunsa ne, joille on selkeästi ilmoitettu hinnan olevan tämä ennakkoon ja sitten paikan päällä aletaan tinkimään ja monkumaan.
Olettaen, että "hävittämiseen" lasketaan myös Kontti jne. kierrätysmestat. Itsellä järjestys on;
1. tutut&tuttujen tutut
2. Kontti/Kierrätyskeskus
3. SER/Romunakierrätys

Olettaen tietysti, ettei tuotteessa ole suurta rahallista arvoa.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 057
Yllä oleva juttu on tietysti vähän eri asia koska noutona. Kuitenkin sadoissa kaupoissa ei ole koskaan tullut kertaakaan vastaan av,yv,av2,av3,jono tai muutakaan, eikä varmasti ole tullut toisellekaan osapuolelle. Yksinkertaisesti ->ostaa heti->paketti postissa :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 642
Viestejä
4 197 253
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom