Mikä auto minulle?

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Pistetääs tänne nyt viestiä kun menikin äskisen koeajon perusteella vähän suunnitelmia uusiksi. Tilanne on sellanen että nykynen -07 farkku Avensis bensakoneella menee parin kuukauden päästä emännän nimiin ja itselle pitäisi hommata joku tilalle. Kilsoja kertyy kohtuu reippaasti (30-40tkm/vuosi) pari vuotta ainakin vielä. Vaihtoehtoja olen päissäni mietiskellyt seuraavasti:

1. Edullinen käyttöauto ála 2-3ke (joku warm hatchback tyylinen tai takaveto talveen) ja erikseen kesäauto (haaveillut MX-5:sta jo vuosikausia)
+hauska kesäauto
-halvempi käyttis vaatii varmasti korjauksia

2. Käyttis/harraste yhdistelmä bensana (type r, focus st, bmw 325/330 etc.) ála 10ke
+vain yksi auto
-bentsuunia menee ja kilsoja tulee vuodessa paljon

3. 200 tai yli hp (ohjelmoituna) diisseli käyttis (bmw 3-sarja e90 tai e46 330d, mb w204 etc.)
+polttoainekulut
+vain yksi auto
-diisseli ei olekkaan niin hauska

3.-kohta ollut nyt se mieleenkiintoisin mutta kävin tänään koeajamassa bemarin -10 vuotista 320d manuaalina ja se oli suoraan sanottuna aika karmeaa siihen nähden mitä odotin. Tärisi kuin traktori, ohjaustuntumasta ei kyllä tässä yksilössä ainakaan ollut tietoakaan (varmaan johtui halvoista nastarenkaista korkealla profiililla) eikä se kulkukaan mitenkään vakuuttanut. Eli vaatii pakosti ohjelmoinnin. Alusta ja jarrut kyllä olivat erinomaiset eikä lumiröykytykset teillä paljoa haitannut. Kaiken kaikkiaan oli kyllä melkonen pettymys.

Onko antaa vinkkejä mitä mennä seuraavaksi ajelemaan? Haluan Avensiksen jälkeen joko selkeästi hauskemman tai selkeästi mukavamman auton.

Tuota 10ke ylärajaa olen pitänyt sopivana, koskien joko yhtä tai molempia autoja.
Tolla budjetilla menisin itse 1. vaihtoehdon kannalle. Ehkä jopa niin että "työmatka" sdi-golf tms. mahdollisesti pakettiautoksi rekisteröitynä ja luokasta 1000€. Liikaa korjattavaa -> paaliin ja uutta tilalle.

Typer R ei ole hauska auto arjessa. Kova alusta ja huono mukavuus. Lisäksi EP3 mallin autot rupeaa olemaan turhan kalliita ja paljon ajettua.

10k ei meinaa riittää 330d:hen kohtuu kilometreillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Kilsoja kertyy kohtuu reippaasti (30-40tkm/vuosi) pari vuotta ainakin vielä.
Ykkönen taitaa olla joku varmatoiminen ja riittävän tehokas diesel hintaluokassa 2000-10 000€. Ja jos jää rahaa yli, niin voi ostaa jotain mielenkiintoista.

Diesel kannattaa olla myös farkku, niin saa sen pakettiautoksi ja pienemmälle dieselverolle. Oikeastaan hintaluokka voisi olla sieltä 500-1000€ ylöspäin. Itsellä 130hv hdi diesel Peugeot 406. Ei ole hauska, mutta toimii tosi hyvin. Lisäksi on riittävän tehokas ohjelmoituna.

Plussana itse pitäisin kahta autoa, jos oikeasti haluat sen mx-5 kesäautoksi. Mazdan rinnalle kannattaa ostaa taloudellinen diesel, kun kilsoja tulee paljon.

Mitään sdi Golfia ei kannata ostaa, mutta tdi varmaan jo menettelee.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Ykkönen taitaa olla joku varmatoiminen ja riittävän tehokas diesel hintaluokassa 2000-10 000€. Ja jos jää rahaa yli, niin voi ostaa jotain mielenkiintoista.

Diesel kannattaa olla myös farkku, niin saa sen pakettiautoksi ja pienemmälle dieselverolle. Oikeastaan hintaluokka voisi olla sieltä 500-1000€ ylöspäin. Itsellä 130hv hdi diesel Peugeot 406. Ei ole hauska, mutta toimii tosi hyvin. Lisäksi on riittävän tehokas ohjelmoituna.

Plussana itse pitäisin kahta autoa, jos oikeasti haluat sen mx-5 kesäautoksi. Mazdan rinnalle kannattaa ostaa taloudellinen diesel, kun kilsoja tulee paljon.

Mitään sdi Golfia ei kannata ostaa, mutta tdi varmaan jo menettelee.
SDI lähinnä sen takia, että ihan pomminvarma kone ja ne on edullisempia ostaa ja huoltaa, koska ei turboa. Ei se kyllä mihinkään liiku.. Toisaalta polttoaineena käy mikä tähänsä öljy esim. vanha ranskisrasva.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
116
Jos autoon on vara laittaa 10t€ niin onko sillä parin sadan säästöllä vuositasolla mitään merkitystä pakettiauton ja henkilöauton välillä. Muutenkin noilla penkittömillä farmareilla olen nähnyt ajavan vain köyhien. Semmoisen kerran omistaneena en voi suositella, kun aina pitää miettiä millä autolla on liikenteessä että mahtuu sakkia kyytiin jos on tarvis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Jos autoon on vara laittaa 10t€ niin onko sillä parin sadan säästöllä vuositasolla mitään merkitystä pakettiauton ja henkilöauton välillä. Muutenkin noilla penkittömillä farmareilla olen nähnyt ajavan vain köyhien. Semmoisen kerran omistaneena en voi suositella, kun aina pitää miettiä millä autolla on liikenteessä että mahtuu sakkia kyytiin jos on tarvis.
Ajattelin että jos aikoo ostaa mx-5, niin ei silloin varmaan ole takapenkeille mitään käyttöä.

Oma 406 oli jo valmiiksi paku, niin ei tarvinnut sitä sitten miettiä. Saattaa siinä säästää noin 400€ vuodessa kaksipaikkaisena. Nyt maksaa 399€ vuodessa ja henkilöautona olisi enemmän. Toki saatan muistaa dieselveron väärinkin. Kumminkin aika raskas auto.

Itse laitan aina koiran oven kautta häkkiin, niin ei tarvitse koskea likaiseen tai lumiseen takaluukkuun.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Ajattelin että jos aikoo ostaa mx-5, niin ei silloin varmaan ole takapenkeille mitään käyttöä.

Oma 406 oli jo valmiiksi paku, niin ei tarvinnut sitä sitten miettiä. Saattaa siinä säästää noin 400€ vuodessa kaksipaikkaisena. Nyt maksaa 399€ vuodessa ja henkilöautona olisi enemmän. Toki saatan muistaa dieselveron väärinkin. Kumminkin aika raskas auto.

Itse laitan aina koiran oven kautta häkkiin, niin ei tarvitse koskea likaiseen tai lumiseen takaluukkuun.
Vähemmän rahaa vuodessa on enemmän rahaa muuhun. Lisäksi noihin tonnin katiskoihin ei tarvitse edes osa-kaskoa ja liikennevakuutuskin on halpa.

Ei toi pakuksi rekisteröity vanha auto varmasti mukavin ole, mutta luultavasti edullisin. Mutta jokaiselle omansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
SDI lähinnä sen takia, että ihan pomminvarma kone ja ne on edullisempia ostaa ja huoltaa, koska ei turboa. Ei se kyllä mihinkään liiku.. Toisaalta polttoaineena käy mikä tähänsä öljy esim. vanha ranskisrasva.
Joo, jos teho vaan riittää, niin kelpaa sekin. Jos saa toimivan auton halvalla.
Vähemmän rahaa vuodessa on enemmän rahaa muuhun. Lisäksi noihin tonnin katiskoihin ei tarvitse edes osa-kaskoa ja liikennevakuutuskin on halpa.

Ei toi pakuksi rekisteröity vanha auto varmasti mukavin ole, mutta luultavasti edullisin. Mutta jokaiselle omansa.
Verossa säästyy vain noin 350€ vuodessa. Mutta myös vakuutusmaksu on halvempi pakussa, eli säästöä tulee vähän enemmän. Tosiaan kaskon voi jättää pois turhana, niin siinäkin vähän säästyy.

Peugeot 406. 2075 kg.

Henkilöauto:
Perusvero: 0.906 330.690
Käyttövoimavero: 1.155 421.575
Yhteensä: 2.061 752.26

Pakettiauto:
Perusvero: 0.906 330.690
Käyttövoimavero: 0.189 68.985
Yhteensä: 1.095 399.67

Kesäautoksi sitten joku kiva peli.

Ei toi pakuksi rekisteröity vanha auto varmasti mukavin ole, mutta luultavasti edullisin. Mutta jokaiselle omansa.
Pakussa kannattaa kaataa se istuimen selkänoja alas ja lukita siihen. On tasainen pohja ja ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä auton korista. Ei siitä sitten sen isompaa haittaa ole ollut. Jos on lapsia, niin silloin ei 2 paikkainen tietysti käy.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Käyttöautoa ~10k€ hintaluokassa etsimässä. Kilsoja n. 25tkm/vuosi, pääasiassa 50km työmatkaa joka 95% maantietä. Tärkeimmät kriteerit suht hiljainen ja vakaa ajettava 80-100km/h vauhdissa ja toisena edulliset ylläpitokulut (luotettava, ei mikään järkky kulutus, edulliset huollot). Meneekö pahasti pieleen Honda Accord 2009-> 2.0 bensalla? Noilla alkaa tuossa hintaluokassa olla 200k mittarissa mutta ei varmaan pitäisi vielä niissä hirveästi tuntua? Olisi kaiketi ajomelulta ja jämäkyydeltä parempi mitä vaikkapa Toyota mutta kuitenkin käsittääkseni melko pomminvarmaa tekniikkaa.

Tietenkään ei haittaisi vaikka löytyisi paremmat soittimet (bluetooth ja suht hyvälaatuiset kaiuttimet) ja tehoa ~200hv ilman että kulutus nousee, mutta ei taida tässä hintaluokassa olla mahdollista ilman että tinkisi luotettavuudesta. Pitäisi melkeinpä olla joku vanha paljon ajettu premium (Audi, MB, Lexus) ja niissä taas kulutus ja ylläpitokulut karkaa pahasti käsistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
151
Ihan mielenkiinnosta, että miksi hatchback jos Mondeoon päätyisit? Farkkuna se on kuitenkin huomattavasti kätevämpi lapsiperheelle ja on ihan oikeasti reilut tilat omaava. Hatchbackina saa vaan ison auton ulkomitat kuitenkaan hyötymättä ison auton täydestä kuljetuspotentiaalista. Farkkuna taitaa olla valikoimaakin paremmin.
Mieluummin farkku, mutta tilanpuolesta varmasti myös hatchback riittäisi. Pitääpi käydä viikonloppuna autokaupoilla katselemassa.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Tietenkään ei haittaisi vaikka löytyisi paremmat soittimet (bluetooth ja suht hyvälaatuiset kaiuttimet) ja tehoa ~200hv ilman että kulutus nousee, mutta ei taida tässä hintaluokassa olla mahdollista ilman että tinkisi luotettavuudesta. Pitäisi melkeinpä olla joku vanha paljon ajettu premium (Audi, MB, Lexus) ja niissä taas kulutus ja ylläpitokulut karkaa pahasti käsistä.
Itsellä IS250 lexus liikuttimena, ja ikää sillä alkaa olla jo se +11 vuotta. Öljynvaihto omilla metreillä kerran vuoteen. Kerrassaan huoletonta ja erittäin hiljaista ajoa, vaikka kikottimella ikää jo on. Normiautoilijalle riittävät hifit, ja noinkin vanhaksi yllättävän laadukkaan tuntuinen. Tosin perusjapsi vihreä digikello vähän häiritsee. Takapenkit ei taitu ollenkaan, on vaan suksiluukku. Huoleton 6-vaihteinen momentinmuunninaski ja yllättävän bensapihi kone. Matkassa pääsee mataliin seiskalla alkaviin lukuihin helposti.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Itsellä IS250 lexus liikuttimena, ja ikää sillä alkaa olla jo se +11 vuotta. Öljynvaihto omilla metreillä kerran vuoteen. Kerrassaan huoletonta ja erittäin hiljaista ajoa, vaikka kikottimella ikää jo 12 vuotta. Normiautoilijalle riittävät hifit, ja noinkin vanhaksi yllättävän laadukkaan tuntuinen. Tosin perusjapsi vihreä digikello vähän häiritsee. Takapenkit ei taitu ollenkaan, on vaan suksiluukku. Huoleton 6-vaihteinen momentinmuunninaski ja yllättävän bensapihi kone. Matkassa pääsee mataliin seiskalla alkaviin lukuihin helposti.
Tuo suksiluukku harmittaa, muuten tekisi mieli ostaa tuollainen, mutta omissa kriteereissä on, että polkupyörä pitää mahtua sisälle helposti.
 
Liittynyt
03.10.2018
Viestejä
15
Autokuume iski ja nyt onkin sitten pohdintaa eri vaihtoehdoista ja kaipaisin raadin ehdotuksia mitä katsella ja nykyisen auton kookasta tavaratilaa ei enää tarvitse koska tenavat on jo päässeet kärryistä.

Kävin 2008 Audi S5:ä koeajamassa mutta kyseinen V8 kuluttaa ehkä vähän reippaanlaisesti mutta suurin syy oli kyllä ahdas muksujen lastaaminen takapenkille. Oli sillä ajettukkin vähän liikaa. Muutoin kyllä olen aika kallellaan uudempaan S5:n V6-koneella mutta ennen kuin vedän ostohousut jalkaan niin kaipaisin kuitenkin vertailupohjaa myös muista merkeistä ja malleista.

Eli perheen(2+2) liikutteluun koslaa. Kriteereinä on:
- Bensa
- Vähintään kohtuullisesti tilaa
- Farkku/sedan tai joku muu mutta ei kuitenkaan SUV
- Mieluiten 4-ovinen mutta 2-ovinenkaan ei ole poissuljettu
- Tehoa riittävästi eli mieluiten yli 300hp
- Nelivedot etusijalla mutta ei aivan pakollinen
- ~100-150tkm ajettu
- Hintaluokka ~20-35k€

Eli mihin kannattaa katseet kohdistaa tuon Audin lisäksi, ehdotuksia?
Auton hakeminen Ruotsista/Saksastakaan ei ole poissuljettu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Autokuume iski ja nyt onkin sitten pohdintaa eri vaihtoehdoista ja kaipaisin raadin ehdotuksia mitä katsella ja nykyisen auton kookasta tavaratilaa ei enää tarvitse koska tenavat on jo päässeet kärryistä.

Kävin 2008 Audi S5:ä koeajamassa mutta kyseinen V8 kuluttaa ehkä vähän reippaanlaisesti mutta suurin syy oli kyllä ahdas muksujen lastaaminen takapenkille. Oli sillä ajettukkin vähän liikaa. Muutoin kyllä olen aika kallellaan uudempaan S5:n V6-koneella mutta ennen kuin vedän ostohousut jalkaan niin kaipaisin kuitenkin vertailupohjaa myös muista merkeistä ja malleista.

Eli perheen(2+2) liikutteluun koslaa. Kriteereinä on:
- Bensa
- Vähintään kohtuullisesti tilaa
- Farkku/sedan tai joku muu mutta ei kuitenkaan SUV
- Mieluiten 4-ovinen mutta 2-ovinenkaan ei ole poissuljettu
- Tehoa riittävästi eli mieluiten yli 300hp
- Nelivedot etusijalla mutta ei aivan pakollinen
- ~100-150tkm ajettu
- Hintaluokka ~20-35k€

Eli mihin kannattaa katseet kohdistaa tuon Audin lisäksi, ehdotuksia?
Auton hakeminen Ruotsista/Saksastakaan ei ole poissuljettu.
Leon Cupra niin saa jopa takuunalaisen auton.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Tuo suksiluukku harmittaa, muuten tekisi mieli ostaa tuollainen, mutta omissa kriteereissä on, että polkupyörä pitää mahtua sisälle helposti.
Mahtuu, jos irrottelee osia fillarista. Oman alamäkipyörän etu- ja takapyörä konttiin ja runko takapenkille. Ilman keulaa ja tankoa menee hyvin. (tanko leveys 750mm ja keula pituus 800mm). Pienellä miekkailulla varmaan koko runko menisi keuloineen tankoineen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
122
Olisiko toyotan yaris ihan asiallinen ostos, kun budjettina n. 3ke ja tarve turvalliselle (abs, airbagit), huoltokustannuksiltaan edulliselle ja suht. vähäruokaiselle autolle? Onko muita ehdokkaita samasta hintaluokasta?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Olisiko toyotan yaris ihan asiallinen ostos, kun budjettina n. 3ke ja tarve turvalliselle (abs, airbagit), huoltokustannuksiltaan edulliselle ja suht. vähäruokaiselle autolle? Onko muita ehdokkaita samasta hintaluokasta?
Yariksessa ei mitään muuta vikaa, kun se että ovat kalliita. Kolmella tonnilla joutuu katselemaan aika iäkkäitä autoja. Toisaalta näillä säilyy myös arvo, eli vaikka pitäisit viisi vuotta niin edelleen tuosta saa rahaa.

Ajomukavuus on niin ja näin, mutta erittäin luetettava ja edullinen huollettava.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Olisiko toyotan yaris ihan asiallinen ostos, kun budjettina n. 3ke ja tarve turvalliselle (abs, airbagit), huoltokustannuksiltaan edulliselle ja suht. vähäruokaiselle autolle? Onko muita ehdokkaita samasta hintaluokasta?
Yaris tai sitten esim Ford Fiestasta löytyy enemmän valikoimaa 3000€ ja alle hintaluokasta. Yaris vain aavistuksen kalliimpi.

Ford Fiesta vaihtoautot

Toyota Yaris vaihtoautot
 

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
213
Olisiko toyotan yaris ihan asiallinen ostos, kun budjettina n. 3ke ja tarve turvalliselle (abs, airbagit), huoltokustannuksiltaan edulliselle ja suht. vähäruokaiselle autolle? Onko muita ehdokkaita samasta hintaluokasta?
Tsekkaa myös Hyundai Getz. Huolettomia pelejä ovat nekin ja vähän tuoreempaa/vähemmän ajettua saat kuin mitä yariksista.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Mahtuu, jos irrottelee osia fillarista. Oman alamäkipyörän etu- ja takapyörä konttiin ja runko takapenkille. Ilman keulaa ja tankoa menee hyvin. (tanko leveys 750mm ja keula pituus 800mm). Pienellä miekkailulla varmaan koko runko menisi keuloineen tankoineen.
Juu, mahtuu purkamalla, mutta ei huvittaisi alkaa pyörää purkamaan joka kertaa autoon lastatessa. Sen takia alkup. kommentissani oli oleellisena viimeinen sana "helposti".

Edellisessä autossani piti etupyörä ottaa pois, nykyisessä menee kokonaisena.

Tuon farkkumalliin tosin varmaan mahtuisi kokonaisena, mutta sen perä on mielestäni melko ruma.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
Minkäslainen tuo E87 Bemmin 1.6 bensamotti on? 122hv versio. Sellainen olis tarjolla, vm.2008 ~120tkm ajettu.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Tuon farkkumalliin tosin varmaan mahtuisi kokonaisena, mutta sen perä on mielestäni melko ruma.
Ei taida olla farkkumallina olemassakaan, mutta nyt itsellä kiikarissa Citroen Berlingo tai muu outo ja halpa vehje pakuksi rekattuna. Toyotan Lite-Ace olisi hieno.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Ei taida olla farkkumallina olemassakaan, mutta nyt itsellä kiikarissa Citroen Berlingo tai muu outo ja halpa vehje pakuksi rekattuna. Toyotan Lite-Ace olisi hieno.
Mulla oli Berlingo, ja yhtymän muilta merkeiltä löytyy samaa paskaa eri merkillä. Tuota järjettömän paljon ajettua autoa oli kyllä korjattu vuosien varrella sen verran että luultavasti kori ja sisusta oli ainoa mihin ei oltu koskettu. Ainoa tiedossa oleva isompi remppa oli kun kone lauennut. Laiska 1,9d ilman turboa, ei kulje mihinkään, satasta korkeintaan, eikä kiihdy siihen muuta kun ajan kanssa. Muuten kiva auto ajaa, tilaa yli kolme kuutiota pakuna, ei kuluta juuri mitään sekä halpa pitää. Olihan siinä niitä pikkujuttuja, mutta muutaman satasen vehkeenä mainio peli kun tilaa tarvitsi. En sanoisi huonoksi jos isommat rempat on tehty jo valmiiksi.

Lite-acea nyt ei mistään saa, olishan siinä tyyliä:drool:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
4-pyttyisissä n-sarjan koneissa on ainakin jakoketju vikoja.
Rek.nro perusteella tuossa näyttäisi olevan koneena N43-B16A. Bemareista en tiedä mitään, omistanut lähinnä VAGgilaisia (ja pari meseä). Eli onko tuo nyt juuri mahdollinen ongelma kone? Kuinka pahoja ongelmia vrt. Volkkarin TSI ketjuongelmiin?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Toyota Lite-Ace kulutti muistaakseni 13l kaupungissa (bensaa) ja oli kyllä aika mielenkiintoinen ajella, sellainen nyökkijä menemään. Rattivaihteet ja kaikki. Tosin tästä on aikaa niin paljon, että muistikuvat on aika hämäriä, mutta se vois olla hauska auto ainakin kesällä. Talvella ei (kuulemma) mene oikein mihinkään.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Rek.nro perusteella tuossa näyttäisi olevan koneena N43-B16A. Bemareista en tiedä mitään, omistanut lähinnä VAGgilaisia (ja pari meseä). Eli onko tuo nyt juuri mahdollinen ongelma kone? Kuinka pahoja ongelmia vrt. Volkkarin TSI ketjuongelmiin?
Tuohan on vapaasti hengittävä kone. Ne jakopääongelmat on ahdetuissa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
Rek.nro perusteella tuossa näyttäisi olevan koneena N43-B16A. Bemareista en tiedä mitään, omistanut lähinnä VAGgilaisia (ja pari meseä). Eli onko tuo nyt juuri mahdollinen ongelma kone? Kuinka pahoja ongelmia vrt. Volkkarin TSI ketjuongelmiin?
Kyllä niite ketjuja on vaihdettu myös vapaastihengittäviin n-sarjan koneisiin. Laajuudesta ei mtn käsitystä, sillä foorumeilla tulee ainoastaan ne rikkinäiset esille.

Juttua N43 -moottorin ongelmista
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI - BTCF Forum
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
Sen verran ristiriitaista juttua tuolla btcf:ssä, että taitaa olla parempi jättää väliin :dead: Takatuupparia tekis mieli ostaa taas näin monen vuoden jälkeen, mutta eipä tuo mikään ehdoton kriteeri ole. Saako näillä kriteereillä mitään järkevää:

- 5000-9000€
- Ilmastointi
- Ajettu max. 200tkm, mieluummin alle 150tkm.
- Taka-/nelivedosta plussaa, muttei pakollinen
- Min. 2005 vm.
- Pitäisi edes näyttää autolta. Nykyinen on -00 vm. Ibiza ja onhan tuo nyt aikamoinen pikkukippo
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Sen verran ristiriitaista juttua tuolla btcf:ssä, että taitaa olla parempi jättää väliin :dead: Takatuupparia tekis mieli ostaa taas näin monen vuoden jälkeen, mutta eipä tuo mikään ehdoton kriteeri ole. Saako näillä kriteereillä mitään järkevää:

- 5000-9000€
- Ilmastointi
- Ajettu max. 200tkm, mieluummin alle 150tkm.
- Taka-/nelivedosta plussaa, muttei pakollinen
- Min. 2005 vm.
- Pitäisi edes näyttää autolta. Nykyinen on -00 vm. Ibiza ja onhan tuo nyt aikamoinen pikkukippo
Ajettujen kilometrien yläpäästä löytyisi esim Audia A3a nelivedolla. Itsellä vajaavetoinen -06 1.6l bensavapari kakkosautona, mukava ja tukeva auto ajaa. Bensaturbojen luotettavuus saattaa olla vähän niin ja näin, mutta kuvailkoot tietävämmät tarkemmin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
Vaggilainen ennen TSI ja dsg ongelmia kyllä menisi kieltämättä tuohon kastiin, ainakin jos kilometreistä vähän tinkii.

Minkäslaisia nuo 07-11 välin Hyundait on? Niitä saisi kohtuu hintaan. Esim. -07, 150tkm 4-neliveto Tusooni. Onko täyssusi?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
Itse laitan aina koiran oven kautta häkkiin, niin ei tarvitse koskea likaiseen tai lumiseen takaluukkuun.
Tämä ongelma on onneksi nykyään ratkaistu sillä, että auton mobiiliapissa tai kaukosäätimessä on nappi, josta takaluukku nousee ylös sotkematta sormia.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
116
Sen verran ristiriitaista juttua tuolla btcf:ssä, että taitaa olla parempi jättää väliin :dead: Takatuupparia tekis mieli ostaa taas näin monen vuoden jälkeen, mutta eipä tuo mikään ehdoton kriteeri ole. Saako näillä kriteereillä mitään järkevää:

- 5000-9000€
- Ilmastointi
- Ajettu max. 200tkm, mieluummin alle 150tkm.
- Taka-/nelivedosta plussaa, muttei pakollinen
- Min. 2005 vm.
- Pitäisi edes näyttää autolta. Nykyinen on -00 vm. Ibiza ja onhan tuo nyt aikamoinen pikkukippo
käviskö 120D bmw, katsoo tarpeeksi vanhan ettei ole DPF ja on M-sarjan koneella tai sitten 3-sarjalaista samoilla specseillä?
Kävin tuollaista 120d bemua ajamassa automaatilla, kiva peli, kulki mukavasti muttei päästy hinnasta sopuun niin jäi kauppaan. Pienihän toi on eli takapenkille ei mahdu, ainakaan aikuinen.

Vaggineita löytyy tuohon hintaa paljon, sitä en osaa sanoa mikä kannattaa sitten ostaa, toiset syö öljyä, paskoja laatikoita yms. ongelmia. Tarkkana saa olla!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
käviskö 120D bmw, katsoo tarpeeksi vanhan ettei ole DPF ja on M-sarjan koneella tai sitten 3-sarjalaista samoilla specseillä?
Kävin tuollaista 120d bemua ajamassa automaatilla, kiva peli, kulki mukavasti muttei päästy hinnasta sopuun niin jäi kauppaan. Pienihän toi on eli takapenkille ei mahdu, ainakaan aikuinen.

Vaggineita löytyy tuohon hintaa paljon, sitä en osaa sanoa mikä kannattaa sitten ostaa, toiset syö öljyä, paskoja laatikoita yms. ongelmia. Tarkkana saa olla!
Näin pienillä ajokilometreillä ei kyllä dieselissä ole järkeä. Toki joudun työssäni ajamaan viikosta riippuen aika paljonkin + meidän toimisto muuttaa nykyisestä paikasta, niin työpaikan ja kodin välinen matka kasvaa 1,5km => 6,5km ja sitä kautta tietysti kasvaa kilometrit myös mitkä kertyy työpäivän aikana. Teen siis IT-hommia ja riippuu ihan päivästä ja kuun asennosta paljonko tulee työajoja. Joskus saattaa tulla 50km päivässä, joskus kaikki hoituu etäyhteydellä. En nyt kuitenkaan usko että kilometrien perusteella kuitenkaan Diesel on järkevä. Ei ne toki täysin pois suljettuja ole, mutta hyötyä ei niistä itselleni ole. Varsinkaan tuolla Dieselin nykyhinnalla.

Ja taloudessa on jo toinen diesel vehje ja siinäkään ei Dieselille sinällään ole tarvetta, että kaksi diesel autoa, taloudessa jossa yhteensä kilometrejä kertyy about 20-25tkm vuodessa, kuulostaa vähän järjettömältä yhdistelmältä. Toki ei nämä autoasiat ole ennenkään ollut järjellä seliteltävissä :D
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Sen verran ristiriitaista juttua tuolla btcf:ssä, että taitaa olla parempi jättää väliin :dead: Takatuupparia tekis mieli ostaa taas näin monen vuoden jälkeen, mutta eipä tuo mikään ehdoton kriteeri ole. Saako näillä kriteereillä mitään järkevää:

- 5000-9000€
- Ilmastointi
- Ajettu max. 200tkm, mieluummin alle 150tkm.
- Taka-/nelivedosta plussaa, muttei pakollinen
- Min. 2005 vm.
- Pitäisi edes näyttää autolta. Nykyinen on -00 vm. Ibiza ja onhan tuo nyt aikamoinen pikkukippo
A4 quattro manuaalina ja vanhalla 1.8T (ei TFSI) koneella. Ei siinä mahdottomia pitäisi olla.

Tää on vähän yli budjetin, mutta antaa suuntaa https://www.nettiauto.com/audi/a4/10220343

Tai sitten kolmossarjan Bemari kuusimukisella koneella. Bemarin kuusimukiset toimii, mutta noita nelosia ne ei ole oikein koskaan osanneet tehdä.

https://www.nettiauto.com/bmw/325/10219863
https://www.nettiauto.com/bmw/330/10216684
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
A4 quattro manuaalina ja vanhalla 1.8T (ei TFSI) koneella. Ei siinä mahdottomia pitäisi olla.

Tää on vähän yli budjetin, mutta antaa suuntaa https://www.nettiauto.com/audi/a4/10220343

Tai sitten kolmossarjan Bemari kuusimukisella koneella. Bemarin kuusimukiset toimii, mutta noita nelosia ne ei ole oikein koskaan osanneet tehdä.

https://www.nettiauto.com/bmw/325/10219863
https://www.nettiauto.com/bmw/330/10216684
Paikallisessa autoliikkeessä olisi tarjolla tuollainen Audi Sedanina. Vähän vanha toki, kun 2001 vm, mutta eiköhän tuo silti olisi ihan luotettava pirssi? Kilometrit menee yli omasta rajastani (olisi 229tkm ajettu), mutta kaikkea ei voi saada, ainakaan jos ei nosta budjettia tuonne +10k€.
 

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
213
Sen verran ristiriitaista juttua tuolla btcf:ssä, että taitaa olla parempi jättää väliin :dead: Takatuupparia tekis mieli ostaa taas näin monen vuoden jälkeen, mutta eipä tuo mikään ehdoton kriteeri ole. Saako näillä kriteereillä mitään järkevää:

- 5000-9000€
- Ilmastointi
- Ajettu max. 200tkm, mieluummin alle 150tkm.
- Taka-/nelivedosta plussaa, muttei pakollinen
- Min. 2005 vm.
- Pitäisi edes näyttää autolta. Nykyinen on -00 vm. Ibiza ja onhan tuo nyt aikamoinen pikkukippo
Lexus IS200, tai 250?
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Lexus IS200, tai 250?
Tää se olis. Jos takatuupparia haet niin yleensä ei hirveesti mee tolla pieleen. Itellä etusijalla olis BMW ja Mersu mutta niitä saa hieman tutkia ja katsella mitkä vuosimallit on vähempiongelmaisia.
Näin mututietona Lexus on hieman luotettavampi
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
543
Jos hankinnalla ei ole kiirus - n. 2021 paikkeilla olisi taas sähköFiskeriä tulossa. Eiköhän jotain ole sielläkin opittu. Tuulilasi: "Henrik Fisker haluaa rakentaa Fisker-brändin alle verrattain edullisen sähköauton, jonka hinnaksi tulisi Yhdysvalloissa 40 000 dollaria eli 35 000 euroa. Auton on tarkoitus tulla markkinoille vuonna 2021."
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Lexus IS200, tai 250?
200 alkaa olla pitkälti jonnekäsiteltyjä yksityisillä, mutta kohtuullisesta 250 saa sitten jo kaivella taskuja yli kympin verran, ellei pätkällä hanki liikkeestä. Sinänsä ei kalliita. Itsehän päivittäisin IS äffään jos olisi tarpeeksi syvät taskut. Viisi litraa veekasia tuo jo hyvää hiilijalanjälkeä ja olisi taistelemassa ilmaston puolesta näitä kylmiä talvia vastaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
Lexus IS200, tai 250?
Tässä olisi kyllä ihan erilailla asennetta. Ei olisi joka marketin pihalla samanlaista vaikkeivat nuo nyt mitään maailman harvinaisimpia olekaan. Mahtaakohan näissä olla kalliit huollot?

200 alkaa olla pitkälti jonnekäsiteltyjä yksityisillä, mutta kohtuullisesta 250 saa sitten jo kaivella taskuja yli kympin verran, ellei pätkällä hanki liikkeestä. Sinänsä ei kalliita. Itsehän päivittäisin IS äffään jos olisi tarpeeksi syvät taskut. Viisi litraa veekasia tuo jo hyvää hiilijalanjälkeä ja olisi taistelemassa ilmaston puolesta näitä kylmiä talvia vastaan.
Näinpä näyttää olevan. Kohtuullisesti ajettuna maksaa jo sen 12-13k€, niin pistää miettimään. V6 kyllä toisalta kutittelisi :D

Tää auton osto on kyllä joka kerta yhtä vaikeeta:wtf:
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
Tässä olisi kyllä ihan erilailla asennetta. Ei olisi joka marketin pihalla samanlaista vaikkeivat nuo nyt mitään maailman harvinaisimpia olekaan. Mahtaakohan näissä olla kalliit huollot?


Näinpä näyttää olevan. Kohtuullisesti ajettuna maksaa jo sen 12-13k€, niin pistää miettimään. V6 kyllä toisalta kutittelisi :D

Tää auton osto on kyllä joka kerta yhtä vaikeeta:wtf:
Se on Toyota silti ja kun vähän kattoo mihin vie huoltoon niin selviää varmasti varsin huokealla euromäärällä. En välttämättä veis ihan nimikoituun Toyota-huoltoon kun siellä saattaa tulla "Lexus"-lisää.

Itse suosinut tiettyjä "nyrkkipajoja" -> Pienempiä korjaamoja jotka tekee mitä lupaa ja usein varsin hyvään hintaan.
 

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
213
Tässä olisi kyllä ihan erilailla asennetta. Ei olisi joka marketin pihalla samanlaista vaikkeivat nuo nyt mitään maailman harvinaisimpia olekaan. Mahtaakohan näissä olla kalliit huollot?
En kyllä huoltohinnoista tiedä. 12-15 vuotta vanhaa autoa huoltaisin tosin melko pitkälti itse, tai pienillä pajoilla. Veikkaisin kumminkin, että ylläpito saattaa olla edullisempaa lexuksessa, kuin saman ikäsessä bemarissa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Ainakin LS mallissa oli merkkiliikkeen osat aika hinnakkaita, mutta löytyyhän niitä muualtakin osia, toki ei ihan kaikkia jolloin pitää merkkiliikkeessä asioida. Mutta esimerkiksi imusarjan tiiviste oli 80e, moniurahihna 100e ja takaylätukivarret 400e, että olihan niillä hintaa. Mutta voisin kyllä ostaa toisenkin Lexuksen, nykyään on Pösö ja toista Pösöä en taatusti ostaisi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
Ainakin LS mallissa oli merkkiliikkeen osat aika hinnakkaita, mutta löytyyhän niitä muualtakin osia, toki ei ihan kaikkia jolloin pitää merkkiliikkeessä asioida. Mutta esimerkiksi imusarjan tiiviste oli 80e, moniurahihna 100e ja takaylätukivarret 400e, että olihan niillä hintaa. Mutta voisin kyllä ostaa toisenkin Lexuksen, nykyään on Pösö ja toista Pösöä en taatusti ostaisi.
Mikäs pösössä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Itsellä Peugeot 406 2001 diesel. Oon tykännyt, kun toimii niin luotettavasti ja ajettavuus ja ajomukavuus on ikäisekseen ihan hyvät. Vielä saa ajaa ainakin joulukuuhun asti. Pienet käyttökulut on myös. Toimii pakkasellakin oikein mallikkaasti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
No liian arkinen (lue tylsä) mulle tuollainen 307 vaikka nyt avo onkin. Sähkövikoja ja huonot penkit, mutta muuten se on ollut ihan ok ja sähköviatkin on aika lailla kaikki olleet pelkkiä liittimien puhdistamisia. Aika edullinen pitää myös kun itse laittelee tai on hyvä ja halpa korjaaja, mutta ei vaan innosta yhtään millään tasolla eikä oikeastaan muutkaan uudemmat Pösöt. Aikoinaan ajoin 205:sella kortin ja se oli oikeasti hauska auto ajaa, ei tuollainen 307 enää sitä ole.

Lexus on myös arkinen mutta sillä hyvällä (toimivalla) Toyotan tavalla ja lisäksi siinä on vähän extraa kuten vaikkapa se kutoskone ja automaatti ja takaveto. Yllättävän paljon lisää kuitenkin fiilistä tuollaiset pienet asiat.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 470
Viestejä
4 163 201
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom