Suositellut virtalähteet 2016-

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 336
Miten usein porukka vaihtelee powereita yleensä? Katsoin kun omalle corsairin ax860i powerille tullut 6v täyteen niin olisko jo aihetta uusia pikkuhiljaa? Mitään problematiikka tuossa ei tosin ole ollut ja takuutakin vielä löytyy...
Viimeisen 10v aikana olen vaihtanut virtalähteen aina isomman päivityksen yhteydessä ja pyrkinyt ostamaan parhaasta päästä. Syynä pari tapausta siinä 2007...2009. Piti murosta kaivaa vanhat jutut esiin kun aloin muistelemaan :kahvi:

Ensin kosahti Antec NeoHE 550W oikein savun ja liekin voimalla. Alkoi vaan rätinä käymään ja kun kurkkasin koneen taakse niin keltainen loimotus kävi virtalähteen sisällä. Onneksi satuin olemaan kotona koneen ollessa päällä. Tämä vei myös komponentteja mennessään. Emon ja muistit ainakin :mad:

Sitten kosahti Coolermasterin virtalähde alle parissa vuodessa, mallia en muista mutta kalliimasta päästä ja piti olla erittäin hyvä.

Vajaa kk sitten tein taas isomman päivityksen ja vaihdoin ~4v vanhan Corsair Ax860i platinum virtalähteen SuperFlowerin 750W Leadex Titanium virtalähteeseen. Varmaan Corsairilla olisi ollut vielä monia hyviä vuosia edessä mutta palava Antec teki minut vainoharhaiseksi :rofl:

Bannissa on seuraavat merkit:

Coolermaster
Antec
Seasonic

Seasonicin mallia en muista...se oli ennen Corsairia hetkellisesti. Platinum tason laitos kuitenkin mutta se tykkäsi sirittää. Koneen ollessa muuten hiljainen tämä tuppasi ärsyttämään. Laitos maksoi kuitenkin kiitettävästi ja kiitokseksi sain heinäsirkkoja huoneeseen. Ei jatkoon :btooth: Vaihdoin tällöin Corsairiin.

Tämä SuperFlower vaikuttaa ainakin pätevältä peliltä toistaiseksi...hyötysuhdekin on kunnossa :tup:
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
186
Itsellä oli sähkönkulutusmittari koneessa kiinni ja oma kokoonpano vei enimmilläänkin vain noin 380 W, kun kaikki komponentit oli kellotettu.
Minulla vei 253w Valley benchmarkissa 3570k @4.4 ghz ja msi gtx 1070 ti gamer.
Aika kova on tuo 380 watin kulutus?
Super Flowerin virtalähteet vaikuttavat kestäviltä? Itselläni ollut 6 vuotta käytössä tuollainen 750 w golden king platinum. Koputtaa puuta..
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
346
Minulla vei 253w Valley benchmarkissa 3570k @4.4 ghz ja msi gtx 1070 ti gamer.
Aika kova on tuo 380 watin kulutus?
Super Flowerin virtalähteet vaikuttavat kestäviltä? Itselläni ollut 6 vuotta käytössä tuollainen 750 w golden king platinum. Koputtaa puuta..
Käytössä oleva resoluutio vaikuttaa myös virran kulutukseen 4k vs fhd ainakin jos youtubevideoihin on uskominen.

1:18 eteenpäin. Toki on 2 näyttistä, 4k:lla 1110w kulutus joka tippuu full HD:lla reiluun 450w
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Hintaa lukuunottamatta ei ole enää mitään syytä olla mitoittamattampoweria selkeästi vaikka tuplat yli mitä joku laskuri tai minimivaatimus sanoo. 80+ ratingien 20% effiencyn mittapiste on ylemmissä luokissa vaativampi kuin 80%:n mittapiste. Eli powerien on pakko toimia pienillä kuormilla paremmin kuin isoilla.

IMO jos hinta ei ole este, niin kaupasta ei kannata alle tonnisia kantaa enää ulos.

Tai no ehkä jotain matalavirtaidlekokoonpanoa varten kyllä.

Edit:kirjoitusvirheitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Hintaa lukuunottamatta ei ole enää mitään syytä olla mitoittamattampoweria selkeästi vaikka tuplat yli mitä joku laskuri tai minimivaatimus sanoo. 80+ ratingien 20% effiencyn mittapiste on ylemmissä luokissa vaativampi kuin 80%:n mittapiste. Eli powerien on pspak toimia pienillä kuormilla paremmin kuin isoilla.

IMO jos hinta ei ole este, niin kaupasta ei kannata alle tonnisia kantaa enää ulos.

Tai no ehkä jotain matalavirtaidlekokoonpanoa varten kyllä.
No se hinta tietenkin.

Myös näytönohjain on ollut viime vuoteen saakka alle 200W perus-midrange. Nyt, kun suurempi osa käyttää niitä 400€+ näytönohjaimia, niin ehkä voi ostaa isomman virtalähteen. Sille ei vaan ole tarvetta tonnin pelikoneessa - ja se hinta kirpaisee enemmän kuin joku muu tiukka päivitys kokoonpanossa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Hintaa lukuunottamatta ei ole enää mitään syytä olla mitoittamattampoweria selkeästi vaikka tuplat yli mitä joku laskuri tai minimivaatimus sanoo. 80+ ratingien 20% effiencyn mittapiste on ylemmissä luokissa vaativampi kuin 80%:n mittapiste. Eli powerien on pspak toimia pienillä kuormilla paremmin kuin isoilla.

IMO jos hinta ei ole este, niin kaupasta ei kannata alle tonnisia kantaa enää ulos.

Tai no ehkä jotain matalavirtaidlekokoonpanoa varten kyllä.
Ymmärrän ajatuksen mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että parhaan hinta/laatusuhteen saa noin 100€ hintaan (eli joku 650-850W 7-12 vuoden takuulla gold tms.).

Itse olen ymmärtänyt asian siten että nykyisin ei ole enää perusteltua "kaiken varalle" hankkia 1500W virtalähdettä koska tulevaisuudessa sekä näytönohjaimet että prosessorit (ja muut mahdolliset laitteet kuten kiintolevyt) jatkuvasti vaatisivat enempi virtaa.

Toki siinä olen samaa mieltä että se mahdollisimman halpa ns "noin 30€ 400W tai alle, kyllä se vuoden kestää eikä tule mulle" tavara kannattaa kiertää kaukaa.

Edit: esim. jos vertaa tästä 750W hintaan 88€ ja tästä saman tekijän 1600W en nyt ihan oikeasti ehdottaisi kenellekään tuota 1600W versiota noin 400€ kalliimpaan hintaan.
 
Viimeksi muokattu:

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Ymmärrän ajatuksen mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että parhaan hinta/laatusuhteen saa noin 100€ hintaan (eli joku 650-850W 7-12 vuoden takuulla gold tms.).

Itse olen ymmärtänyt asian siten että nykyisin ei ole enää perusteltua "kaiken varalle" hankkia 1500W virtalähdettä koska tulevaisuudessa sekä näytönohjaimet että prosessorit (ja muut mahdolliset laitteet kuten kiintolevyt) jatkuvasti vaatisivat enempi virtaa.

Toki siinä olen samaa mieltä että se mahdollisimman halpa ns "noin 30€ 400W tai alle, kyllä se vuoden kestää eikä tule mulle" tavara kannattaa kiertää kaukaa.
Useissa 650-750w luokan sadan euron powereissa on ollut viime aikoinakin ongelmia. Minulta löytyy yksi tällainen eli se focus+ gold.

Neuvosi tekniseltä kannalta on minusta kovin huono. Ja tällaisessa tapauksessakin hinta-laatu lähestyy nollaa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Useissa 650-750w luokan sadan euron powereissa on ollut viime aikoinakin ongelmia. Minulta löytyy yksi tällainen eli se focus+ gold.

Neuvosi tekniseltä kannalta on minusta kovin huono. Ja tällaisessa tapauksessakin hinta-laatu lähestyy nollaa.
Ehdit vastata ennenkuin huomasit tuon mitä editoin postiini joten laitan sen uudestaan tähän:
Edit: esim. jos vertaa tästä 750W hintaan 88€ ja tästä saman tekijän 1600W en nyt ihan oikeasti ehdottaisi kenellekään tuota 1600W versiota noin 400€ kalliimpaan hintaan.

Jos katsot esim. arvosteluja molemmista tuotteista:
EVGA Supernova G2 750W Review
EVGA Supernova T2 1600W Review

En silti näkisi eroa noin 400€ arvoiseksi. Vai mitä nyt en ymmärrä tässä?
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Ehdit vastata ennenkuin huomasit tuon mitä editoin postiini joten laitan sen uudestaan tähän:
Edit: esim. jos vertaa tästä 750W hintaan 88€ ja tästä saman tekijän 1600W en nyt ihan oikeasti ehdottaisi kenellekään tuota 1600W versiota noin 400€ kalliimpaan hintaan.

Jos katsot esim. arvosteluja molemmista tuotteista:
EVGA Supernova G2 750W Review
EVGA Supernova T2 1600W Review

En silti näkisi eroa noin 400€ arvoiseksi. Vai mitä nyt en ymmärrä tässä?
Jos puhun itse tonnisista ja käytät esimerkkinä kalleimpia mahdollisia 1600 wattisia, niin koko keskustelu on aika lailla turha.

Vastaan kysymykseen: Et oikeastaan ymmärrä pointista mitään.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Jos puhun itse tonnisista ja käytät esimerkkinä kalleimpia mahdollisia 1600 wattisia, niin koko keskustelu on aika lailla turha.

Vastaan kysymykseen: Et oikeastaan ymmärrä pointista mitään.
Itse kirjoitit että "ei ole enää mitään syytä olla mitoittamattampoweria selkeästi vaikka tuplat yli mitä joku laskuri tai minimivaatimus sanoo" <= jos nyt pelkkä noin 300-400€ näytönohjain (esim. mikä itselläni on käytössä eli 54 Vega) sisältää suosituksena 650W virtalähteen ja sinusta "ei ole enää mitään syytä olla mitoittamatta selkeästi vaikka tuplat yli" suosituksen (mistä tulisi jo 1300W), listään että kellotan tuota ja prosessoria joten itse laitoin maltillisen 750W (oma virtalähteeni) mikä tuplattuna (sinun suosituksesi tai voisi kuvitella esim. 64 Vegan suosituksen olevan, eli 750W) olisi noin 1500W?

Siitä "hyppy" 1600W ei ole enää kovinkaan paljoa?

Eli laita nyt sitten se suosittelemasi 1500W mikä olisi nyt sitten hyvä ja "ei liian kallis" mutta huomattavasti parempi kuin esimerkkini 88€ virtalähde?
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Itse kirjoitit että "ei ole enää mitään syytä olla mitoittamattampoweria selkeästi vaikka tuplat yli mitä joku laskuri tai minimivaatimus sanoo" <= jos nyt pelkkä noin 300-400€ näytönohjain (esim. mikä itselläni on käytössä eli 54 Vega) sisältää suosituksena 650W virtalähteen ja sinusta "ei ole enää mitään syytä olla mitoittamatta selkeästi vaikka tuplat yli" suosituksen (mistä tulisi jo 1300W), listään että kellotan tuota ja prosessoria joten itse laitoin maltillisen 750W (oma virtalähteeni) mikä tuplattuna (sinun suosituksesi tai voisi kuvitella esim. 64 Vegan suosituksen olevan, eli 750W) olisi noin 1500W?

Siitä "hyppy" 1600W ei ole enää kovinkaan paljoa?

Eli laita nyt sitten se suosittelemasi 1500W mikä olisi nyt sitten hyvä ja "ei liian kallis" mutta huomattavasti parempi kuin esimerkkini 88€ virtalähde?
Sopivasti leikkasit osan viestistä pois että pääsit jauhamaan omaa agendaasi. Samassa lauseessa oli hinta mainittuna. Jos sinulla ei ole rahaa 1500 wattiseen, niin älä osta 1500 wattista. Osta se tonninen joka oli samassa viestissä minun mielipiteenä minimijärkiostos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
En kyllä oikein itsekään näe miksi kukaan perusjannu tarvitsisi koneeseensa yli 750W powerin. Tuota alkaisin itse pitää sillä tasolla, mikä riittää käytännössä kaikkeen. Lisäksi nuo 650-750W powerit on sitä parasta "bang for buck" niinkuin ylläkin jo todettiin. Ja todennäköisesti tietokoneiden rautakaan ei tule enää virrankulutukseltaan kasvamaan vaan kehitys on enemmänkin luokkaa 'lisää tehoja pienemmällä kulutuksella'. Toki jos kyseessä on kuluttaja, joka hankkii 9900K ja kellottaa sen tappiin sekä lisäksi koneeseen laitetaan SLI-setti tehokkaimpia näyttiksiä niin toki sitä yli tuhatwattista poweria rauhassa koneseen. Siihen tonnin koneeseen vaan ei kukaan oikeasti tartte yli 750W poweria. Nykyhinnoilla ei taida saada koneeseen edes kahdella tonnilla rautaa, joka vaatisi yli 750W. Voihan tuollaisen 1000W+ powerin hankkia jos haluaa mutta tuota samaa mentaliteettia voi käyttää ihan kaikkiin muihinkin osiin. Rahalla saa aina parempaa ja futureproofimpaa. Tuo tonnin poweri on luokkaa sama asia kuin iskeä pelikoneeseen 32GB RAM, jotta ei lopu hamaassa tulevaisuudessakaan kesken.

Hintaa lukuunottamatta ei ole enää mitään syytä olla mitoittamattampoweria selkeästi vaikka tuplat yli mitä joku laskuri tai minimivaatimus sanoo.
IMO jos hinta ei ole este, niin kaupasta ei kannata alle tonnisia kantaa enää ulos.
Eli nämä osat voi ihan hyvin yleistää "hintaa lukuunottamatta ei ole enää mitään syytä ostaa alle X-komponenttia" ja se X voidaan korvata vaikka i7/R7 prossulla, 80-sarjan näyttiksella ja sillä 32GB RAMilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
En kyllä oikein itsekään näe miksi kukaan perusjannu tarvitsisi koneeseensa yli 750W powerin. Tuota alkaisin itse pitää sillä tasolla, mikä riittää käytännössä kaikkeen. Lisäksi nuo 650-750W powerit on sitä parasta "bang for buck" niinkuin ylläkin jo todettiin. Ja todennäköisesti tietokoneiden rautakaan ei tule enää virrankulutukseltaan kasvamaan vaan kehitys on enemmänkin luokkaa 'lisää tehoja pienemmällä kulutuksella'. Toki jos kyseessä on kuluttaja, joka hankkii 9900K ja kellottaa sen tappiin sekä lisäksi koneeseen laitetaan SLI-setti tehokkaimpia näyttiksiä niin toki sitä yli tuhatwattista poweria rauhassa koneseen. Siihen tonnin koneeseen vaan ei kukaan oikeasti tartte yli 750W poweria.
Miksi toisaalta jättäisi hankkimatta tehokkaamman virtalähteen, jos raha ei ole este? Ne on mitoitettu suuremmille virroille, joten oletettavasti komponentit ovat jytympiä ja tuuletin tuskin edes käynnistyy, kun kuormitus on vain murto-osa maksimista. Nykyään isojen virtisten hyötysuhteetkin ovat kunnossa. Eikä tarvitse pelätä Wattien loppumista kesken ja jää päivitysvaraa tulevaisuuden kokoonpanoihin.

Ylimitoitus ei tosiaan ole välttämätöntä ja oleellista virtalähteissä on laatu ja suojaukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Miksi toisaalta jättäisi hankkimatta tehokkaamman virtalähteen, jos raha ei ole este? Ne on mitoitettu suuremmille virroille, joten oletettavasti komponentit ovat jytympiä ja tuuletin tuskin edes käynnistyy, kun kuormitus on vain murto-osa maksimista. Nykyään isojen virtisten hyötysuhteetkin ovat kunnossa. Eikä tarvitse pelätä Wattien loppumista kesken ja jää päivitysvaraa tulevaisuuden kokoonpanoihin.

Ylimitoitus ei tosiaan ole välttämätöntä ja oleellista virtalähteissä on laatu ja suojaukset.
Mutta kun edelleen se kysymys on miksi kitsastella mistään, jos raha ei ole este. Jos raha ei ole este niin kokoonpanossa ei säästetä yhtään mistään osasta vaan isketään kone täyteen parasta osaa. Raha tuppaa kuitenkin olemaan kaikilla jossain kohtaa este ja aina pakko säästää jostakin, jos budjetti ei ole ääretön. Peruskuluttajan koneessa se valinta voi olla esim. käyttääkö lisää rahaa siihen 650W --> 1000W powerin (turhaan) päivitykseen vai ostaakko tuolla rahalla kenties astetta tehokkaampi näyttis pelikoneeseen. Tottakai poweri on kokoonpanon tärkeimpiä ja pitkäaikaisimpia osia mutta loppupeleissä se poikkeaa muista osista siltä osin, että jos kokoonpano syö vaikka 450W niin on ihan sama onko koneessa 550W poweri tai 1000W poweri. Se ylimääräinen teho ei tuo powerissa mitään "lisäarvoa" siihen olemassa olevaan kokoonpanoon toisin kuin ne muut osat, jotka parantavat suorituskykyä. Jos nyt pitäisi vaikka sitä tonnin pelikonetta kasata jollekin niin en todellakaan lähtisi etsimään siihen mitään 1000W poweria vaan katsoisin jonkun järkevän 650W tai 750W powerin (esim. Corsairin RMx tai Evgan G2/G3).
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Mutta kun edelleen se kysymys on miksi kitsastella mistään, jos raha ei ole este. Jos raha ei ole este niin kokoonpanossa ei säästetä yhtään mistään osasta vaan isketään kone täyteen parasta osaa. Raha tuppaa kuitenkin olemaan kaikilla jossain kohtaa este ja aina pakko säästää jostakin, jos budjetti ei ole ääretön. Peruskuluttajan koneessa se valinta voi olla esim. käyttääkö lisää rahaa siihen 650W --> 1000W powerin (turhaan) päivitykseen vai ostaakko tuolla rahalla kenties astetta tehokkaampi näyttis pelikoneeseen. Tottakai poweri on kokoonpanon tärkeimpiä ja pitkäaikaisimpia osia mutta loppupeleissä se poikkeaa muista osista siltä osin, että jos kokoonpano syö vaikka 450W niin on ihan sama onko koneessa 550W poweri tai 1000W poweri. Se ylimääräinen teho ei tuo powerissa mitään "lisäarvoa" siihen olemassa olevaan kokoonpanoon toisin kuin ne muut osat, jotka parantavat suorituskykyä. Jos nyt pitäisi vaikka sitä tonnin pelikonetta kasata jollekin niin en todellakaan lähtisi etsimään siihen mitään 1000W poweria vaan katsoisin jonkun järkevän 650W tai 750W powerin (esim. Corsairin RMx tai Evgan G2/G3).
Minä luettelin isomman virtalähteen hyödyt ja kyse oli tilanteesta, jossa muutaman satasen sijoittaminen lisää virtalähteeseen ei ole este, joten turhaan alat jankkaamaan peruskuluttajan valinnoista. Se on tosiaan koneen pitkäikäisin komponentti ja jotkut rakentavat koneita isolla rahalla käyttäen tuon parin satkun erotuksen verran rahaa koneen ulkonäköseikkoihin jopa ilman että budjetti on ääretön.

Ja aiheesta sivuten, niin en näkisi tuota 32 GB ram kovin överinä edes.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Kerro nyt vaikka sitten jokin tilanne, jossa oikeasti on hyödyllistä laittaa kokoonpanoon vaikka sen RM750x sijaan RM1000x? Tuossa on enemmän kyse oman mielenrauhan takaamisesta kuin todellisesta tarpeesta. Komponenteissakin yleinen trendi on se lisää tehoa ja vähemmän virrankulutusta, joten hyvin vaikeaa nähdä tilanne, jossa kokoonpanon kokonaisvirrankulutukset kasvaisivat merkittävästi nykyisestä. Virrankulutus voi kasvaa ehkä tilanteissa, joissa siirrytään jostain low-end kokoonpanosta high-endiin mutta tuskin sitä 1000 wattista poweria iskettäisiin muuhuin kuin valmiiksi high-endiä edustavaan koneeseen. Ei tuossa argumentoinnissa ole mitään järkeä, kun sen voi edelleenkin yleistää koskemaan käytännössä kaikkia komponentteja. (Yleisesti ottaen tilanne on enemmänkin "jos muutaman satasen sijoittaminen lisää kokoonpanoon ei ole este niin minne se kannattaa käyttää?". Mutta väittäisin, että virtalähteen kasvattaminen 750W --> 1000W ei ole se järkevin paikka vaikka toki niinkin voi tehdä, jos haluaa mielenrauhaa. Moni kuitenkin arvostaa enemmän käytännön parannuksia esim. prossussa tai näyttiksessä, joita tuolla rahalla voisi myös hankkia.)

Ps. Otin muutenkin kantaa noihin Cirruksen juttuihin, sitten tulet heittämään omaa settiäsi väliin omilla tilanteillasi ja yhtäkkiä minä jankkaan? Ok. :)
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Ps. Otin muutenkin kantaa noihin Cirruksen juttuihin, sitten tulet heittämään omaa settiäsi väliin omilla tilanteillasi ja yhtäkkiä minä jankkaan? Ok. :)
Luulin, että myös minä saan tulla tänne muiden viestejä kommentoimaan, mutta jatkakaa toki keskenänne. :)
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Kerro nyt vaikka sitten jokin tilanne, jossa oikeasti on hyödyllistä laittaa kokoonpanoon vaikka sen RM750x sijaan RM1000x? Tuossa on enemmän kyse oman mielenrauhan takaamisesta kuin todellisesta tarpeesta.
Can confirm, mielenrauhan sai juurikin kyseisellä vaihdolla :kahvi:

Eikä lopulta ollut kuin ~30e ero Verkkokaupassa, ja pääsi vähän kasailemaan konetta vielä puoliksi uusiksi, joten aika win-win (mitä nyt itse hupi maksoi tosiaan sen 30e).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Ite ostin joskus viime vuoden puolella saksan amazonista sen Corsairin HX1200 platinum-hyötysuhteella olevan virtalähteen hintaan 113€. Eipä tuossa sen suurempaa pointtia ollut, silloinen 750w focus+ platinum olisi hyvin riittänyt, mutta tulipahan vaihdettua, hintaa hankinnalle jäi kuitenkin joku säälittävä 30-40€ muistaakseni. Ärsyttävin hommahan tuossa oli koko roskan vaihtaminen, on nimittäin ärsyttävin palikka vaihtaa koko koneessa kun kaikki kaapelivedot menee uusiksi :D

Perusteinahan tuolle oli juuri tuo parempi hyötysuhde kun on matalammalla kuormalla (ellen ole täysin väärin ymmärtänyt jotain) ja se, että voi lätkiä käytännössä mitä tahansa koneen sisälle ja virtalähde riittää vaikka kellottelisi kaiken tappiinkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Luulin, että myös minä saan tulla tänne muiden viestejä kommentoimaan, mutta jatkakaa toki keskenänne. :)
Saat toki tulla kommentoimaan mutta en nyt oikein näe ideaa tuollaisissa "turhaan alat jankkaamaan" tyylisissä asioissa. Ilmeisesti sinä saat kuitenkin ottaa tuolla tavalla kantaa toisen viestiin mutta siitä ei saa sanoa takaisin? Vai oliko tämä vain keino väistää kaikkeen muuhun tuossa viestissäni esitettyyn vastaaminen?

Can confirm, mielenrauhan sai juurikin kyseisellä vaihdolla :kahvi:
Mielenrauhaa tuolla tosissaan voi saada mutta aika harvalle ne nelinumeroiset wattisummat on powerissa mitenkään muutoin perusteltuja (sullakin kuitenkin aika poikkeuksellisen järeä tietokone, kun on i9 ja 1080Ti). En siis sano, että tuollaista ei voisi ostaa jos ylimääräistä rahaa siihen lohkeaa ja sen kokee itse ajatusmaailmassaan järkevänä. Noin loogisesti ajateltuna sellaisen tarvetta on vain teknisesti aika vaikea perustella, pl. jotkut erikoistapaukset. Menee enempi siihen luokkaan "ostin koska voin" eikä niinkään oikeaan tarpeeseen mutta eihän sellaisessa siis mitään väärää ole.


En nyt silti yleisesti ottaen itse todellakaan lähtisi kaikille suosittelemaan vähintään 1000W powereita vaikka rahaa liikenisi. Lähinnä siis pidän joitain noista aiemmista @Cirrus sanomista argumenteista/väitteistä hieman heikohkoina. Esimerkiksi nämä lainaukset:

"IMO jos hinta ei ole este, niin kaupasta ei kannata alle tonnisia kantaa enää ulos." --> Hyvin tilannekohtainen väite josta jää myös kuva, että kaikki alle tonnin powerit ovat nykyään turhakkeita. Esimerkiksi laadukas 750W poweri pyörittää i9 9900K + RTX2080Ti settiä ja tuokin on jo melko virtarohmu combo sekä muutenkin varmaan alle 1% väestöstä on edes tuollaisia koneita (i9 + xx80Ti). Millä perusteella alle tonniset on turhia, jos sellaista ei tarvitse edes tuollaiseen settiin jossa jo pelkän prossun ja näyttiksen yhteishinta on n. 1800€. Vähän järkevämmin hinnoiteltuja osia ostaessa jo tuo 750W on overkill. Jotain 2700X + RTX2080 settiä pyörittäisi käytännössä ongelmitta varmaan 550W powerillakin vaikka toki suosittelisin sellaiseen 650-750W. Tuossa Hardwarecanucksin videolla pyöritettiin stressitestissä 8700K+1070Ti comboa 400W powerilla ongelmitta.. Eli tuollekin setille 550W riittäisi hyvin ja se 750W on jo tuplat mitä oikeasti tarvitaan.
"Useissa 650-750w luokan sadan euron powereissa on ollut viime aikoinakin ongelmia." --> Niin mitä ongelmia? Tätä asiaa ei oikeastaan missään kohtaa avattu. En ainakaan itse ymmärrä, että miten matalampi wattimäärä aiheuttaa powerissa ongelmia, pl. tilanteet, joissa ongelmat tulee alimitoituksesta (mutta silloin on pitäisi asiaa powerin ongelmana vaan kokoonpanoon epäsopivan osan valintana).
"Osta se tonninen joka oli samassa viestissä minun mielipiteenä minimijärkiostos" --> Edelleen en ymmärrä minkä takia tonninen on mitenkään (yleinen) minimijärkiostos, kun valtaosalle jo se 750W poweri on selkeä overkill. Ja jo noita 650-750W powereita suositellaan monille sen takia, että niissäkin on jo melko paljon sitä ylimääräistä eikä sen takia, että se kokoonpano oikeasti tarvitsisi niin paljon.

Minkään teknisen syyn tai järkevän esimerkin kautta ei oikeastaan edes perusteltu tuota tarvetta tonniselle powerille. Argumentti noiden puolesta oli kärjistettynä lähinnä tuo "jos on rahaa, osta parasta" (..vaikka ei tarvitsisi parasta). Ja sitten kun joku esittää vastaväitteenä joitain perusteluita miksi se ei ole järkevää niin comebackina on "Neuvosi tekniseltä kannalta on minusta kovin huono. Ja tällaisessa tapauksessakin hinta-laatu lähestyy nollaa.". Sanoisin itse, että argumentointi noiden tonnin powerien puolesta oli aika heikkoa. Ja ihmettelen, että mitä ihmeen hinta-laatua tuollainen tonnin poweri tarjoaa henkilölle, jolle vaikka jo se 750W poweri on overkill.

Jokaisella saa nyt tietysti olla tästä asiasta mitä mieltä tahansa (toki voisi sitten yrittää ymmärtää myös muiden mielipiteitä) ja ostaa mitä haluaa mutta en nyt todellakaan tuollaisia 1000W powereita lähtisi ehdottelemaan esim. tuolla konepaketit -osiolla, jossa ihmiset kysyvät apua järkevien ja tasapainoisten kokoonpanojen hankkimiseen. Poislukien ne tilanteet, joissa oikeasti kasataan jotain monsterikoneita i9 prossuilla ja SLI-näyttiksillä. Ei tuollaista järjettömän ylisuurta poweria pysty oikein perustelemaan edes futureproofingilla, kun komponenttien virrankulutus nyt ei todennäköisesti yhtäkkiä tule räjähtämään käsiin. Esimerkiksi 8700K syö vähemmän virtaa kuin 2700K ja on samalla huomattavasti tehokkaampi. Yleisesti ottaen laadukas poweri on aina suositeltava ja virtalähteestä ei kannata pihistellä mutta liika on silti liikaa, eikä siitä ole mitään hyötyä jos powerissa on 500W enemmän tehoja kuin mitä todellisuudessa tarvitsee. Suurimmalle osalle ne rahat menisi hukkaan tuossa tonnin powerissa, kun siinä maksetaan ylimääräistä rahaa tehoista mitä ei koskaan tule tarvitsemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Mikähän tässä nyt on, kun RM1000x pitää aivan järkyttävää sirinää minkäänlaisessa loadissa (varsinkin peleissä Forza Horizon 3/4, Battlefield V jne.)? Vanha RM750x oli täysin äänetön. Nyt kamala surina heti loadissa päälle. Ilmeisesti vaihtohommiksi menee heti..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Oma kikantin BF tarjous rm750x v2 piti myös järkyttävää ininää kellotettaessa 9900k, seuraavana päivänä ei sitten enää buutannutkaan, powerin rele vaan naksahti ja emon ledit välähti, ei toiminut makkarin koneessakaan niin takaisin lähti.
Ei ole kikantin valikoimissakaan enää rm750x niin en saanut uutta tilalle vaan rahat (80e) takaisin. :mad:

(edit) vanhalla superkukan powerilla kone buuttasi heti, ja uudelleen korsulla kokeillessa ei mitään eloa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Vaihdoin takaisin 750W ja huomasin että kun koneesta sammuttaa virrat, niin pitää sitten jotain pientä coil whineä. Ei auttanut mobon ledien sammuttaminen ainakaan. Normaalia?

Rasituksessa ei tuntunut olevan niin paha kuin tuo 1000W minkä kuuli huoneen toiseen päähän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Tulikin ostettua 2070 Rtx, eikös tuo Corsair riitä sillekkin? :D
Riittää helposti. Veljellä on i7 9700k + RTX2070 combossa kiinni 550W virtis ongelmitta ja tuo i7 syö kuitenkin enemmän kuin R5. Itseasiassa hän hankkii nyt tuon saman RM650x:n tuolle setilleen.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Olikohan toi normaalia koneen ollessa pois päältä (shutdown, ei sleep tai hibernate), että virtalähteestä kuuluu pieni surina vierestä kuunneltuna? Katkeaa heti kun painaa vielä virtalähteen kytkimen off-asentoon. Että pitääköhän tässä ruveta vielä vaihtopuuhiin kolmannen kerran..
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Olikohan toi normaalia koneen ollessa pois päältä (shutdown, ei sleep tai hibernate), että virtalähteestä kuuluu pieni surina vierestä kuunneltuna? Katkeaa heti kun painaa vielä virtalähteen kytkimen off-asentoon. Että pitääköhän tässä ruveta vielä vaihtopuuhiin kolmannen kerran..
5V standby on aina päällä kun poweri saa virtaa.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Toiseen koneeseen olisi tarkoitus ostaa virtalähde, muut osat ovat maksaneet noin 8€ (postit kun vaihdoin machon phenom 9500/4gb ram [laitan omista lisää] ja abitin lankun)

Kaavailin Seasonicin Eco 430w, minulla vain ei ole alle 60€ powereista kunnon tietoa, eikös tuo paras ole tuohon hintaan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 073
Joo, paremmasta päästä kyllä. Jos kerta muu konekin on käytettyä rautaa niin joku ~450W laatupoweri (gold, modu, jne.) irronnee samaan hintaan tai halvemmallakin. Ainakin tuo omani...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Joo, paremmasta päästä kyllä. Jos kerta muu konekin on käytettyä rautaa niin joku ~450W laatupoweri (gold, modu, jne.) irronnee samaan hintaan tai halvemmallakin. Ainakin tuo omani...
Todennäköisesti ostan vaan uuden, ei ainakaan heti kosahda. Käytetyt varmaan toimii ihan hyvin, mutta vaikka halpaa rautaa on niin vähän tekee mieli säilyttää hyvässä hapessa.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Mikähän on kun Corsair AX1600i:n hinta pomppasi vuodenvaihteessa koko Euroopassa? Pitäisi saada semmoinen 600W passiivisen tilalle, kun siinä ei hönky riittänyt virtapiikeissä, eikä ilmeisesti mikään muu virtalähde toimi passiivisena koneeni pelikuormalla. Tuolla vehkeellä huoneenlämmössä tuuletin käynnistyy jossain 640W kuormalla ja 45 Celciusasteessakin vasta 450W kuormalla!

Aikanaan vaihdoin EVGA 1000 T2:sta passiiviseen, kun ajoittainen tuulettimen tohahdus alkoi pänniä. Nyt on EVGA 1000 G2 väliaikaisesti käytössä ja se pitää hirveää meteliä.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
287
Mikähän on kun Corsair AX1600i:n hinta pomppasi vuodenvaihteessa koko Euroopassa? Pitäisi saada semmoinen 600W passiivisen tilalle, kun siinä ei hönky riittänyt virtapiikeissä, eikä ilmeisesti mikään muu virtalähde toimi passiivisena koneeni pelikuormalla. Tuolla vehkeellä huoneenlämmössä tuuletin käynnistyy jossain 640W kuormalla ja 45 Celciusasteessakin vasta 450W kuormalla!

Aikanaan vaihdoin EVGA 1000 T2:sta passiiviseen, kun ajoittainen tuulettimen tohahdus alkoi pänniä. Nyt on EVGA 1000 G2 väliaikaisesti käytössä ja se pitää hirveää meteliä.
Itsellä oli evga G3 1000w ja lähti pöhisemään yhtäkkiä ja varoittamatta pelkästään työpöytä käytössä jo. Kun muu kone on käytännössä äänetön, niin alkoi nopeesti tuo vituttaa. Tilasin sitten tuon seasonic Prime titanium 1000w ja se on hiljainen ollut tähän mennessä työpöydällä ja pelatessa. Jotkut sanoo että noista kuulunut naksumista ja muita ylimääräisiä ääniä, mutta en ole itse huomannut sellaista vielä.

Kallishan tuo on, mutta jos hiljaisuus on mitä haetaan niin kait parhaita.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
346
Mikähän on kun Corsair AX1600i:n hinta pomppasi vuodenvaihteessa koko Euroopassa? Pitäisi saada semmoinen 600W passiivisen tilalle, kun siinä ei hönky riittänyt virtapiikeissä, eikä ilmeisesti mikään muu virtalähde toimi passiivisena koneeni pelikuormalla. Tuolla vehkeellä huoneenlämmössä tuuletin käynnistyy jossain 640W kuormalla ja 45 Celciusasteessakin vasta 450W kuormalla!

Aikanaan vaihdoin EVGA 1000 T2:sta passiiviseen, kun ajoittainen tuulettimen tohahdus alkoi pänniä. Nyt on EVGA 1000 G2 väliaikaisesti käytössä ja se pitää hirveää meteliä.
Sulla ilmeisesti vesisetit koneessa niin hanki samantien vesijäähdytetty virtalähde niin on hiljainen kai... FSP’s Liquid-Cooled Power Supply: The Hydro PTM+ 1200W, Only $700, With RGB
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Koneen kokoonpano on muuttumassa ja vanha 750w ahtaalla. Kellotetun 8700k lisäksi joudun varaamaan näyttispuolelle 500w-520w. Olisko aika siirtyä tonniseen?

Mikä 1000w virtalähde kannattaisi hankkia? Olisiko syytä olla jo platinum tuossa kokoluokassa. Plussaa olisi hyvät kaapelit. Ainakin pcie sais olla todellinen 8 pinninen kummastakin päästä. Eikä sellanen 6+2 joka haaroitetaan/ryöstetään viereiseltä. Tosin en tiedä onko tämä enää yleistä varsinkaan näissä hintaluokissa.

Koteloksi tulossa FD S2 jonka powerin etupuolella pohjassa olevat tuuletinpaikat haluan säilyttää. Ettei ihan mahdotonta möhkälettä kiitos. En ole löytänyt vielä tarkkoja mittoja.

Olisi kiva päästä noin 200€ budjetilla. Jimmssin valikoimassa vähän kauhistelen hintoja ettei onnistu. Muualta voin tilata myös.

Ilmeisesti Evgan saa jättää tänäkin vuonna väliin ku tätä lankaa lukee.

En hae mitään erityistä hiljaisuutta. Työpöydällä äänetön riittää. Pelatessa kuitenkin muut tuulettimet huutaa lujempaa kuin powerin.
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Koneen kokoonpano on muuttumassa ja vanha 750w ahtaalla. Kellotetun 8700k lisäksi joudun varaamaan näyttispuolelle 500w-520w. Olisko aika siirtyä tonniseen?

Mikä 1000w virtalähde kannattaisi hankkia? Olisiko syytä olla jo platinum tuossa kokoluokassa. Plussaa olisi hyvät kaapelit. Ainakin pcie sais olla todellinen 8 pinninen kummastakin päästä. Eikä sellanen 6+2 joka haaroitetaan/ryöstetään viereiseltä. Tosin en tiedä onko tämä enää yleistä varsinkaan näissä hintaluokissa.

Koteloksi tulossa FD S2 jonka powerin etupuolella pohjassa olevat tuuletinpaikat haluan säilyttää. Ettei ihan mahdotonta möhkälettä kiitos. En ole löytänyt vielä tarkkoja mittoja.

Olisi kiva päästä noin 200€ budjetilla. Jimmssin valikoimassa vähän kauhistelen hintoja ettei onnistu. Muualta voin tilata myös.
Mikä näyttis noin paljon virtaa vie vai onko useampi näyttis? Ylikellotetulla RTX 2080 Ti kokoonpanolla kulutus on 450 watin luokkaa:
"Testikokoonpanon tehonkulutus nousi ylikellotettuna 363 watista 430 wattiin eli 57 wattia. "

Kokoonpano:
  • Intel Core i7-8700K (6/12 ydintä/säiettä, Turbo 4,7 GHz)
  • ASRock Z370 Taichi (Intel Z370)
  • 16 Gt AORUS RGB Memory 3200 MHz (16-18-18-36)
  • Kingston 480 Gt HyperX Predator PCIe M.2 SSD
  • Kingston 960 Gt HyperX Savage SSD
  • Cooler Master COSMOS C700P -kotelo
  • Cooler Master MasterLiquid Maker 240 -vesiijäähdytys prosessorille
Lähde: Testissä Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC (TU102) - io-tech.fi

Ei siinä, ainahan isommalla virtalähteellä pärjää :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Koneen kokoonpano on muuttumassa ja vanha 750w ahtaalla. Kellotetun 8700k lisäksi joudun varaamaan näyttispuolelle 500w-520w. Olisko aika siirtyä tonniseen?
Uteliaisuudesta, millaista näyttissettiä olet koneeseen lyömässä? Nuo näyttikselle varatut wattimäärät kuulostaa aika järisyttäviltä. Lähinnä nyt siis sillä, että onko se setti oikeasti syömässä noin paljon vai onko tässä enemmän kyse tilanteesta "valmistaja ilmoittaa näyttikselle 500W"? Meinaan jopa 2080Ti vie rasituksessa nettiarvostelujen mukaan sen ~300W (ja ihan älyttömällä rääkkäykselläkin pitäisi jäädä alle 400W). Vaikea vaan keksiä miten edes kellotettu 8700K + näyttis voisi vetää 750W powerin ahtaalle ellei vedetä jotain 2080Ti SLI:tä.

E: Ja yllä näköjään ihmeteltiin samaa.

Mikä 1000w virtalähde kannattaisi hankkia? Olisiko syytä olla jo platinum tuossa kokoluokassa.
Eikös tämä nyt ole enemmän mielipidehommia? Toki mitä isompi virrankulutus koneessa niin sitä enemmän hyvä hyötysuhde auttaa. Mutta eihän se platinum kultaan verrattuna nyt mielestäni merkittävästi muualla näy kuin sähkölaskussa ja powerin hintalapussa.

Ja jotta nyt vastattaisiin kysymykseen niin löytyyhän tuosta RMx sarjastakin 1000 wattinen poweri. Samoiten suositusta Evgan G3:sta. RM1000x on kohtuullisen hintainen (Verkkiksessä 157€) mutta isohko, Evga kalliimpi mutta pienikokoinen. En nyt vaan ehkä oikeasti lähtisi päivittelemään poweria suinpäin, etenkin jos ne hinnat yhtään hirvittää. Voihan sen päivityksen tehdä sittenkin, jos huomaa ettei nykyinen riitäkään. Vähän kuitenkin veikkailen, että 750W riittää mille vain yksittäiselle näyttikselle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
En kehtaa tulevasta kokoonpanosta kertomaan vielä enempää. Varmaankin 200w tarttis olla enemmän kuin 2080ti.

Siis tottahan silloinkin riittää vaikka 750w mutta kannattaisko ottaa vähän edes varaa piikkeihin?

Juu tuo platinum on vähän 50/50 että maksaako nyt vai vähän kerrallaan. Tuntuu että powerin hinta nousee liian paljon mitä parempi hyötysuhde.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
En kehtaa tulevasta kokoonpanosta kertomaan vielä enempää. Varmaankin 200w tarttis olla enemmän kuin 2080ti.

Siis tottahan silloinkin riittää vaikka 750w mutta kannattaisko ottaa vähän edes varaa piikkeihin?

Juu tuo platinum on vähän 50/50 että maksaako nyt vai vähän kerrallaan. Tuntuu että powerin hinta nousee liian paljon mitä parempi hyötysuhde.
Tuolta uusien nvidioiden ja vegan ketjusta voimme lukea että todellakin joillain 750w luokan powereilla on ollut ongelmia piikkien kanssa. Seasonicci on se etunenän
kampe tässä ongelmassa. Voi olla että sinun 750w kestäisikin ne.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Tuolta uusien nvidioiden ja vegan ketjusta voimme lukea että todellakin joillain 750w luokan powereilla on ollut ongelmia piikkien kanssa. Seasonicci on se etunenän
kampe tässä ongelmassa. Voi olla että sinun 750w kestäisikin ne.
Noita lukeneena mietinkin uutta poweria. Pelottaa antaa näyttikselle täydet voltit ja sitten poweri sammuu ilman varoitusta. Tai siis noin oli jollekin käynyt. Ja ottaen huomioon paljonko 2000 sarjan rikkinäisiä näyttiksiä keskusteluissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
41
Viisaammilta mielipiteitä, onkohan aihetta päivittää powerikin, kun koneeseen on tulossa i9 9900K + emo ja ram setti ja jatkossa myös näyttis, mutta se on vielä auki. Hieman epäillyttää riittäiskö tuossa potkua. Nykysessä koneessa siis ollut seasonicin 520w ja i5 4690K/gtx 1060 kombo. Ja jos tuolla seasonicilla ei enään kannata ajella niin minkälaista kannattas hommata tilalle?
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Viisaammilta mielipiteitä, onkohan aihetta päivittää powerikin, kun koneeseen on tulossa i9 9900K + emo ja ram setti ja jatkossa myös näyttis, mutta se on vielä auki. Hieman epäillyttää riittäiskö tuossa potkua. Nykysessä koneessa siis ollut seasonicin 520w ja i5 4690K/gtx 1060 kombo. Ja jos tuolla seasonicilla ei enään kannata ajella niin minkälaista kannattas hommata tilalle?
RM750x:lle ääni täältä.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Viisaammilta mielipiteitä, onkohan aihetta päivittää powerikin, kun koneeseen on tulossa i9 9900K + emo ja ram setti ja jatkossa myös näyttis, mutta se on vielä auki. Hieman epäillyttää riittäiskö tuossa potkua. Nykysessä koneessa siis ollut seasonicin 520w ja i5 4690K/gtx 1060 kombo. Ja jos tuolla seasonicilla ei enään kannata ajella niin minkälaista kannattas hommata tilalle?
Jos laitat seuraavaksi 2080ti niin rm1000x olis aika järkevä. Niin pieni ero hinnoittelussa. Jos 2080 tai alempitehoinen kortti riittää niin ottaisin rm850x

Itselle tulossa 2080ti 500w ”rajoittamattomalla” biossilla ja aattelin laskea mukaan mahdollisen tulevaisuuden päivityksen 8700k -> 9900k. Oon etsimässä tonnista corsairia. En vaan osaa päättää minkä mallin otan. Tietääkö joku miksi Jimssillä muut rmx on (2018) paitsi rm1000x? Onko tämän mallin tehdaspäivitys tekemättä tai tulossa? Hinta houkuttais. Ax1000 hirveen kallis ja hx sarja jo melko vanha vai onko se kokenut faceliftiä? Toisaalta erot hyvin pieniä ja rm, hx ja ax mallit kaikki rewikoiden mukaan hyviä kilpailijoihin nähden.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Jos laitat seuraavaksi 2080ti niin rm1000x olis aika järkevä. Niin pieni ero hinnoittelussa. Jos 2080 tai alempitehoinen kortti riittää niin ottaisin rm850x

Itselle tulossa 2080ti 500w ”rajoittamattomalla” biossilla ja aattelin laskea mukaan mahdollisen tulevaisuuden päivityksen 8700k -> 9900k. Oon etsimässä tonnista corsairia. En vaan osaa päättää minkä mallin otan. Tietääkö joku miksi Jimssillä muut rmx on (2018) paitsi rm1000x? Onko tämän mallin tehdaspäivitys tekemättä tai tulossa? Hinta houkuttais. Ax1000 hirveen kallis ja hx sarja jo melko vanha vai onko se kokenut faceliftiä? Toisaalta erot hyvin pieniä ja rm, hx ja ax mallit kaikki rewikoiden mukaan hyviä kilpailijoihin nähden.
RM1000x ei ole tehty samaa lyhennyspäivitystä kuin noihin pienempiin malleihin. Takuu on tosin kasvanut 7v->10v vrt. "vanhoihin" RM1000x.

Eikös nuo 2080Ti kuitenkin jää alle 400W, jolloin kokoonpanon koko kulutus esim. (epärealistisessa tilanteessa) Furmark ja Prime95 AVX päällä olisi n. 600-650W, eli riittäisi se 850W:kin hyvin. Mutta eipä niissä paljoa hinnassa eroa ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Jos laitat seuraavaksi 2080ti niin rm1000x olis aika järkevä. Niin pieni ero hinnoittelussa. Jos 2080 tai alempitehoinen kortti riittää niin ottaisin rm850x

Itselle tulossa 2080ti 500w ”rajoittamattomalla” biossilla ja aattelin laskea mukaan mahdollisen tulevaisuuden päivityksen 8700k -> 9900k. Oon etsimässä tonnista corsairia. En vaan osaa päättää minkä mallin otan. Tietääkö joku miksi Jimssillä muut rmx on (2018) paitsi rm1000x? Onko tämän mallin tehdaspäivitys tekemättä tai tulossa? Hinta houkuttais. Ax1000 hirveen kallis ja hx sarja jo melko vanha vai onko se kokenut faceliftiä? Toisaalta erot hyvin pieniä ja rm, hx ja ax mallit kaikki rewikoiden mukaan hyviä kilpailijoihin nähden.
Virtalähteet on onneks sellasta sorttia ettei sinällänsä haittaa vaikka ostaakin pari vuotta vanhan mallin. Laadukas virtalähde on siltikin laadukas, eikä se siitä mihinkään oikeastaan muutu. Eli voit käytännössä huoletta ostaa vaikka HX:änkin, itellä on 1200w HX jonka sain saksan amazonista joskus alkusyksystä aika polkuhintaan. HXi sitten on toi corsair link tsydeemi millä voi sitten monitoroida virrankulutusta ja muuta nippelitietoa, varmaankin ihan kätevä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 403
Viestejä
4 159 911
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom