Huawei P20 / P20 Pro

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Täällä ei vieläkään tarjoa. :rofl:
Kokeilin myös full package, ja myös restarttia väliin ihan kuin sillä olisi väliä. :btooth:
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
180
Pari tuntia sitten tuli Pie P20:lle ja ihan itse luuri ehdotti päivitystä!

Eikä tarvinnut edes odotella kuukausitolkulla...

Ensifiilikset hyvät, kaikki toimii ja ehkäpä jopa vielä hieman nopeammin kuin ennen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
182
Viikko sitten sain Pien P20 Proohon. Oli Elisan prepaid sisässä, jos mitään merkitystä. Voisi olla tullut aikasemminkin, mutta Mate käytössä ja en koko ajan ollut kokeilemassa päivityksen saatavuutta. P20 Pro meni isäpuolelle, kun tarvitsi hyvää kameraa.

Täytyy myöntää, että laittaessani tehdasasetuksia isäpuolen Proohon, niin tuli kyllä ikävä navigointi/sormenlukijanäppäintä. Mate Proossa ei perkele lue näytön alta sormenjälkeä, kuin vitun kovaa painaessa ja näytön taipuessa. Kuivilla sormilla aivan turha edes yrittää.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
298
Ite jouduin ottaa always in displayn pois päältä ku päivityksen jälkeen näyttää kellon vain 12h mukaan. Kello säädetty 24h ja muuten näkyy oikein.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Taitaa mun Pro olla maailman viimeisellä päivityssijalla. :shifty:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
33
Ite jouduin ottaa always in displayn pois päältä ku päivityksen jälkeen näyttää kellon vain 12h mukaan. Kello säädetty 24h ja muuten näkyy oikein.
Aivan suunnattoman ärsyttävä "ominaisuus", vaikka sinällään hyvinkin pieni ongelma. :mad:
 

bsh

Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
110
Taitaa mun Pro olla maailman viimeisellä päivityssijalla. :shifty:
Eipä ole näkynyt päivitystä vielä minunkaan Prohon. Olen yrittänyt asetusten kautta hakea täyttä pakettia ja hicaren kautta katsella, mutta vielä ei tarjoa päivitystä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Juuh, ei löydy ei. En tosin jaksa sen jonkun Huawei Firmware Finder kautta tehtävää päivitystä säätää mistä voisi onnistua. Odotellaan OTA.

Ehkä se sieltä lähiviikkoina. :D
 

bsh

Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
110
Minullekin tipahti päivitys tänä iltana. Eiköhän se sullekin @TML kohta :)
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
No luulisi, ei kai porrastuksia yhdessä maassa voi kovin enempää olla.
Nyt ei vielä ollut, mutta ehkä illalla. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
33
En ymmärrä mikä tässä päivityksessä on niin himoittavaa? :confused:

Normaalissa käytössä olen huomannut vain kaksi asiaa:
- äänenvoimakkuuden säätö on erilainen
- always on displayn kello on rikki

Parempi olisi ollut ilman koko päivitystä :tdown:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
En ymmärrä mikä tässä päivityksessä on niin himoittavaa? :confused:

Normaalissa käytössä olen huomannut vain kaksi asiaa:
- äänenvoimakkuuden säätö on erilainen
- always on displayn kello on rikki

Parempi olisi ollut ilman koko päivitystä :tdown:
Ja tummalla teemalla ilmoitukset on paskoja. Valkoista tekstiä vaalella tekstikuplalla.
Samoin esimerkiksi nordnetin sovelluksessa on joku outo värinvaihto keskellä alavalikkoa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
547
En ymmärrä mikä tässä päivityksessä on niin himoittavaa? :confused:

Normaalissa käytössä olen huomannut vain kaksi asiaa:
- äänenvoimakkuuden säätö on erilainen
- always on displayn kello on rikki

Parempi olisi ollut ilman koko päivitystä :tdown:
Ääntä tuli lisää ja miten tuo kello on rikki, itsellä kyllä toimii niin kuin pitää.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Ääntä tuli lisää ja miten tuo kello on rikki, itsellä kyllä toimii niin kuin pitää.
Jos käyttää kelloa 12h moodissa niin toimiihan se joo...
Katsopa mitä nyt näyttää kello siinä "näyttö aina päällä" moodissa. Lienee 1.34 eikä 13.34
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
33
Samoin kuin nämä uudet hienoudet:



Tuo alempi täytyy näköjään klikata auki että näkyy kunnolla. Saattaa johtua myös sovelluksesta, mutta sattumaako että samaan aikaan ilmaantui kun sain päivityksen?
Sanoisin että kinukit on vetäneet homman vituilleen. Ajattelin että hidastelu päivityksen jälkeen oli vain sattumaa, mutta kyllä tämä nyt näyttää siltä vinosilmäkännykkä lataa varmaan 180 kpl/sek tietoja Pekingiin.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 652
Joo kertokaattes, jos löytyy joku ratkaisu tuohon kello-ongelmaan. Niin pieni juttu, mutta pää hajoaa sen kanssa :)
 

samsena

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
26
Joo kertokaattes, jos löytyy joku ratkaisu tuohon kello-ongelmaan. Niin pieni juttu, mutta pää hajoaa sen kanssa :)
Kello ongelmaan ei ole kait ratkaisua. Uudempi päivitys jo jossainpäin jaossa, mutta ilmeisesti siinäkään ei korjausta. Huawei ei tunnetusti nopeimpia softan päivittäjiä vähänkään vanhempiin malleihin.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Mä luovutin jo. :D
EDIT: Tuli muuten just nyt tarjolle. :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bsh

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Youtubessa jää nyt notch ikävästi videon päälle, ennen ei ole jäänyt.
Itsellä ei ainakaan jää.
Fullscreenissä normaalin video kuvasuhde ei oikein edes mahdollista sitä?
Sitten taas pystyssä katsoessa eli videon tiedot yms alla, niin ei siinäkään jää mulla notch videon päälle.
Onko tässä vielä jokin muu skenaario sitten.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Tuosta AOD kellosta muuten, mulla se on edelleen 24h?
Ei siis mitään AM/PM only ongelmaa.

En tiedä mistä ero voi syntyä. Puhelin on mulla enkuksi, onko ongelmaa kokevilla?
Kellona (herätykset yms) käytän Googlen omaa, mutta ei kai se AOD kelloon vaikuta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 250
Itsellä ei ainakaan jää.
Fullscreenissä normaalin video kuvasuhde ei oikein edes mahdollista sitä?
Sitten taas pystyssä katsoessa eli videon tiedot yms alla, niin ei siinäkään jää mulla notch videon päälle.
Onko tässä vielä jokin muu skenaario sitten.
Liittynee Linus Tech Tipsin superlaajakuvavideoihin joita puhelin ei nyt jostain syystä enää osaa sovittaa näytölle oikein. Ennen ei ole ollut mitään ongelmia.
 
  • Tykkää
Reactions: TML

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Jos yksi asia tässä on mun mielestä huonompi kuin ennen, niin toi uusi recent apps on paljon huonompi.
Tuossa jos näkyy vähän edellistä, niin sitä painamalla ei edes aukea se. Sen lisäksi ihan turhaa että ne ruudut näkee kokonaan, ei tuolla voi niin nopeasti ja tarkasti rullaa tiettyyn aiempaan softaan.

Saakohan mistään takaisin entistä? Asetus? Launcherit ei varmaan voi tuota korvata?
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
256
Jos yksi asia tässä on mun mielestä huonompi kuin ennen, niin toi uusi recent apps on paljon huonompi.
Tuossa jos näkyy vähän edellistä, niin sitä painamalla ei edes aukea se. Sen lisäksi ihan turhaa että ne ruudut näkee kokonaan, ei tuolla voi niin nopeasti ja tarkasti rullaa tiettyyn aiempaan softaan.

Saakohan mistään takaisin entistä? Asetus? Launcherit ei varmaan voi tuota korvata?
Käytät custom launcheria? Tuo ongelma mistä kerroit esiintyy ainoastaan niillä, jotka käyttää muuta launcheria kuin originaalia.
Mulla joskus heittää sinisen filtterin päälle, mikä katoaa kun avaa jonkun listan sovelluksista. Joskus en näe mitään sovelluksia näkymässä, ainoastaan roskiksen kuva ja paljonko muistista on käytössä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Käytät custom launcheria? Tuo ongelma mistä kerroit esiintyy ainoastaan niillä, jotka käyttää muuta launcheria kuin originaalia.
Mulla joskus heittää sinisen filtterin päälle, mikä katoaa kun avaa jonkun listan sovelluksista. Joskus en näe mitään sovelluksia näkymässä, ainoastaan roskiksen kuva ja paljonko muistista on käytössä.
Kappas joo näemmä, vaihdoin Novasta tuohon default launcheriin ja tosiaan voi painaa myös niitä osittain näkyviä.

Noh, ei se sitä muuta että imho edelleen toi on paljon huonompi kuin aiempi versio. :)
Asteen parempi se on kun voi jopa painaa osittain näkyviä, mutta kyllä se vanha versio oli paljon nopeampi ja tarkempi käyttää.
Edelleen kyllä aivan turhaa nähdä kokonaan noi softat tuossa. Plus tuo ei tunnu edes ns. "lukittuvan" softien kohdalla jos rullaa vaan vähäsen. Eli toi koko paletti liukuu vaan menemään.

Sinisenä toi kyllä loistaa myös custom launcherilla, mutta oletin olevan joku design ratkaisu. :rofl:
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
28
Tuosta AOD kellosta muuten, mulla se on edelleen 24h?
Ei siis mitään AM/PM only ongelmaa.

En tiedä mistä ero voi syntyä. Puhelin on mulla enkuksi, onko ongelmaa kokevilla?
Kellona (herätykset yms) käytän Googlen omaa, mutta ei kai se AOD kelloon vaikuta.
Kiitti vinkistä. Itsellä AOD toimii 24h, kun kieleksi vaihtaa English (UK), kuten sinullakin. Jos kielenä on Finnish (Finland) tai English (Finland) niin AOD kello ei toimi 24h moodissa. Rasittava bugi, mutta ehkä tää englanninkielinen leiska on pienenpi paha
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Hoi P20 käyttäjät. Tämä taitaa olla yleinen huawei ongelma mitä googlailin mutta olisko joku löytänyt ratkaisua moiseen ongelmaan;
Kuuntelen podcasteja tietyllä ohjelmalla ja BT kuullokkeilla pitkin päivää. Kun on painanut pausea kuullokkeista ja odottelee vaikka 1h tai vasta yhdistänyt kuullokkeet ja sitten painaa play-painiketta niin huihai päättää käynnistää oman Music ohjelman ja sieltä soittaa ekan biisin vaikka podcast appi on edelleen hengissä ja notification bar:ssa näkyy pausella olevan. Podcast ohjelmaa ei voi valita default music playeriksi, enkä usko, että se auttaisi koska nytkin olen valinnut sinne toisen kuin huihain Music appin ja silti se sen Musicin aina pyöräyttää päälle noissa ed. main. tilanteissa.
Podcast appi ei kuole taustalta koskaan mutta lock screeniltä sen widget katoaa tietyn ajan päästä vaikka mitä asetuksia säätäisi. Music softan saa sillä viisiin tapettua ja asetuksia puukottamalla, ettei se käynnisty tuosta BT napista mutta sitten BT nappi ei ed. main. tilanteissa tee mitään ja edelleenkin pitää luuri kaivaa vaatekerrosten alta ja painaa sieltä play podcasteille. Podcast republic on podcast softana ja siellä on kaikki asetukset ok ja pitäisi toimia kuin junan vessa ja toimikin ed. puhelimella juuri kuten halusi mutta ei huihailla sitten millään.

En usko, että tätä voi fixata ilman roottausta tmv mutta koitanpa kepillä jäätä jos joku täällä olisi onnistunut ratkaisemaan tälläisen ongelman vaikka sitten jollain 3rd party BT appilla (olen koittanut näitäkin, ei auta) tmv.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
298
Tänään tuli joku pienempi päivitys, en huomaa että mikään ois muuttunut.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 757
EDIT: Olikin väärä triidi

Lähetetty minun LYA-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 353
Ei toimi Civicissa kappaleiden näyttö bluetoothin yli P20 Pron kanssa. LG pelasi ongelmitta :|

Nähtävästi joissain malleissa pääsisi AVRCP:n versiota säätämään devoptionseista (joka saattaisi auttaa), mutta tässä kaikki bluetoothin asetukset siellä on harmaana.

Jos olisin tästä itse listahinnan maksanut, niin olisi kyllä muutenkin hinta-käyttäjäkokemus suhteeltaan varmaan paskin puhelin mikä minulla on ollut.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Ei toimi Civicissa kappaleiden näyttö bluetoothin yli P20 Pron kanssa. LG pelasi ongelmitta :|

Nähtävästi joissain malleissa pääsisi AVRCP:n versiota säätämään devoptionseista (joka saattaisi auttaa), mutta tässä kaikki bluetoothin asetukset siellä on harmaana.

Jos olisin tästä itse listahinnan maksanut, niin olisi kyllä muutenkin hinta-käyttäjäkokemus suhteeltaan varmaan paskin puhelin mikä minulla on ollut.
Itsellä toimii kyllä volkkarin kanssa, eli siis näkyy biisin / podcastin / whatever nimi puhelimen
toistimesta riippumatta.
Ainoa mikä mulla ei toimi, enkä tiedä millä pitäisi toimia, on levyjen kannet esim. Spotify kanssa. Tosin oon vaan ajatellut että tolla on jokin spesifi standardi mitä ei vaan luuri tue, eli että tukee esim. vaan iPhone tms.

Asiasta toiseen, onko täällä DND moodin käyttäjiä?
Itse tykkään yöt käyttää tuota äänettömän sijaan, koska haluan että on mahdollista muutamilta ihmisiltä saada puhelut läpi äänillä yölläkin.
Nyt kun tuli Android 9.0, niin WhatsApp puskee äänet läpi tuosta. Ainoa mitä löysin on WhatsApp oma priority notifications asetus jonka otin pois, mutta ei auta. Edelleen tulee sen äänet läpi... itsellä ainakin on muutama ryhmä missä voi tulla keskellä arkeakin yöllä viestejä niin vähän rassaa.
Itse DND:ssä on vaan valittu että calls / messages on trustlist only. Eikä tuossa juuri muita asetuksia edes ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 353
Itsellä toimii kyllä volkkarin kanssa, eli siis näkyy biisin / podcastin / whatever nimi puhelimen
toistimesta riippumatta.
Ainoa mikä mulla ei toimi, enkä tiedä millä pitäisi toimia, on levyjen kannet esim. Spotify kanssa. Tosin oon vaan ajatellut että tolla on jokin spesifi standardi mitä ei vaan luuri tue, eli että tukee esim. vaan iPhone tms.

Asiasta toiseen, onko täällä DND moodin käyttäjiä?
Itse tykkään yöt käyttää tuota äänettömän sijaan, koska haluan että on mahdollista muutamilta ihmisiltä saada puhelut läpi äänillä yölläkin.
Nyt kun tuli Android 9.0, niin WhatsApp puskee äänet läpi tuosta. Ainoa mitä löysin on WhatsApp oma priority notifications asetus jonka otin pois, mutta ei auta. Edelleen tulee sen äänet läpi... itsellä ainakin on muutama ryhmä missä voi tulla keskellä arkeakin yöllä viestejä niin vähän rassaa.
Itse DND:ssä on vaan valittu että calls / messages on trustlist only. Eikä tuossa juuri muita asetuksia edes ole.
Notifications ja sieltä Whatsapp, jokaiselle ilmoitustyypille omat priority asetus muistaakseni.

Minulle ei tule Hangoutsista ääntä, ei hajuakaan miksi.

Bluukan yli cover art vaatii kohtuullisen uutta softaa, mitään kamoistasi tietämättä :)
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Notifications ja sieltä Whatsapp, jokaiselle ilmoitustyypille omat priority asetus muistaakseni.
Joo, näemmä melkosesti saa tuon WhatsApp notifikaatioita tuolta säätää.
Yhdelläkään tyypillä ei tosin ole täpättynä että olisi priority display, joka kuvauksen mukaan olisi juuri se että puskee DND läpi. Varmuuden vuoksi täppäsin ne päälle, ja taas pois... jos olikin jossain limbossa.

Bluukan yli cover art vaatii kohtuullisen uutta softaa, mitään kamoistasi tietämättä :)
Joo, siis ei mitään tietoa mitä vaatii ja miltä.
VW on 2014 ja puhelin on noh, P20 Pro. :D

Hämää vaan kun auton näytöllä on paikka sille cover artille.
En ole siis asiaa jaksanut tutkia lainkaan, mutta nyt kun katselin taitaa tuossa olla kyse ihan SD kortilta tai USB:ista toistettavasta sisällöstä. Sinne voi halutessaan tyrkätä jonkun 500x500 kuvan.

Ei varmaan edes tue mitään Android / iOS softien kuvitusta, ja lähettääkö ne edes sellaista.
Toki kai nykyään toimii autoissa missä on sitten ne mitä ne onkaan Applen omat autostandardit jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 353
Joo, siis ei mitään tietoa mitä vaatii ja miltä.
VW on 2014 ja puhelin on noh, P20 Pro. :D

Hämää vaan kun auton näytöllä on paikka sille cover artille.
En ole siis asiaa jaksanut tutkia lainkaan, mutta nyt kun katselin taitaa tuossa olla kyse ihan SD kortilta tai USB:ista toistettavasta sisällöstä. Sinne voi halutessaan tyrkätä jonkun 500x500 kuvan.

Ei varmaan edes tue mitään Android / iOS softien kuvitusta, ja lähettääkö ne edes sellaista.
Toki kai nykyään toimii autoissa missä on sitten ne mitä ne onkaan Applen omat autostandardit jne.
Muistaakseni vasta muutama vuosi sitten tuli bluukkaan tuo kuvan siirto kappaleisiin, voi olla ettei radiossa ole vielä tukea. Kuvalliset Mp3:t ulkoiselta muistilta varmaan toimivat.

Huawei toimi kyllä Pioneerin autoradion kanssa, mutta näköjään Hondan vakiosoitin ei tykkää tuosta...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 338
Viestejä
4 198 520
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom