Tyhmät ihmiset

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 093
Tuohon ajokorttiinhan tuli tuo kolmas vaihe juuri kun itse menin autokouluun. Turhaa rahastusta se oli mielestäni. Toki voi siitä jollekin vähän ajelevalle olla hyötyäkin. Itsellä kun oli tuossa vuosi kortista kilometrejä "jo" 30tkm ajettuna, niin tuntui vähän turhalta mennä 25min ajamaan kaupungissa ja maksaa siitä 250e. Tuo silloinen 3. vaihe oli kyllä hyödyllinen juuri sen radalla ajon takia.

EDIT: Ja ilmeisesti se pari vuotta minun jälkeeni poistettiinkin tuo toinen vaihe.
Toinen vaihe eli harjoitteluvaihe olikin turha, mutta se aiempi kolmas vaihe(syventävä), joka siis sitä ennen oli se toinen vaihe, oli hyvä. Nykyinen Berner-malli on vaarallinen ja kallis.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 093
Eräs tuttu mainitsi aiemmin että heidän firmalle oli maksettu työntekijöiden etsimisestä ja lopputuloksena oli 1 työllistetty ja rahaa paloi 700k€. Siis haastattelivat koko rahalla työttömiä avoimiin työpaikkoihin.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
No tavallaanhan valtio siinä työllisti noita haastattelijoita :D
Mutta ei mitään järkeä.
Millois Suomesta on tullut tällainen, että ollaan puuhastelevinaan jotain turhaa, mistä ei ole mitään hyötyä. Mutta virallisesti ollaan oikein tyytyväisiä, kun rahoja on käytetty työllistämiseen tai ties mihin humpuukiin.

Siinä pitäisi olla läpikotaisin korruptoitunut, että tekee tuollaisten hankkeiden parissa elämäntyönsä ja niitä ihmisiä on nykyään ihan liikaa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 349
Asiakas soittaa duuniluuriin ja haukkuu miltei pystyyn koska liikkeemme ei ollut auki vaikka "sivuilla niin sanotaan".

Siinä keskustellessa sain selville että tämä aasiakas on katsellut aukioloajat.com sivustolta niitä tietoja.

Mikä saa ihmisen katsomaan jostain aivan muusta sivustosta tietoja, kuin liikkeen omalta sivulta? Jopa Googlessa on ajankohtaisemmat tiedot.

Tämä sopisi myös tuonne "miksi tänään vituttaa" -ketjuun.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Huomasin tuossa että iso rekka lähti moottoritielle perävaunu pimeänä.
Soitin hätäkeskukseen niin päivystäjä alkoi kyselemään että mitä tälle pitäisi tehdä?,tuumasin että poliisit perään tai voi pahimmassa tapauksessa tulla ruumiita kun joku ajaa pimeässä vaunun alle.

Alkoi tuntumaan että päivystäjä piti meikäläistä tyhmänä ihmisenä kun mokomasta asiasta ilmoitin,vaikka ainoa tyhmä ihminen oli se ammattikuljettaja joka ei ajoneuvoaan tarkistanut ennen lähtöä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 182
Huomasin tuossa että iso rekka lähti moottoritielle perävaunu pimeänä.
Soitin hätäkeskukseen niin päivystäjä alkoi kyselemään että mitä tälle pitäisi tehdä?,tuumasin että poliisit perään tai voi pahimmassa tapauksessa tulla ruumiita kun joku ajaa pimeässä vaunun alle.

Alkoi tuntumaan että päivystäjä piti meikäläistä tyhmänä ihmisenä kun mokomasta asiasta ilmoitin,vaikka ainoa tyhmä ihminen oli se ammattikuljettaja joka ei ajoneuvoaan tarkistanut ennen lähtöä.
Sä olit ihan oikealla asialla, mutta kannattaa ottaa huomioon, että poliisilla saattaa olla paljon muutakin tekemistä kuin jahdata perävalottomia rekkoja. Nythän on ollut paljonkin puhetta siitä, että poliisilla on vajaamiehitystä eikä riitä voimavarat tutkia vähäisiä rikoksiakaan.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Junaskin tapauksessa ei tainnut olla kovinkaan ammattitaitoinen kuski. Toisaalta, iso rekka pimeänä moottoritiellä, eikä herätä kinostusta 112 porukassa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Junaskin tapauksessa ei tainnut olla kovinkaan ammattitaitoinen kuski. Toisaalta, iso rekka pimeänä moottoritiellä, eikä herätä kinostusta 112 porukassa.
Toisaalta se oma ajoneuvo pitää pystyä pysäyttämään näkyvällä tieosuudella, eikä silloin ole väliä onko edelläajavassa valoja vai ei. Jos et näe eteesi kuin 80m liukkaalla tiellä, niin ei paljon yli 50km/h saisi ajaa.
Pysähtymismatka
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 687
Toisaalta se oma ajoneuvo pitää pystyä pysäyttämään näkyvällä tieosuudella, eikä silloin ole väliä onko edelläajavassa valoja vai ei. Jos et näe eteesi kuin 80m liukkaalla tiellä, niin ei paljon yli 50km/h saisi ajaa.
Pysähtymismatka
Juuri näin. Valot pitää toki olla pimeällä ja huonolla kelillä, mutta ei se sellainen asia kuitenkaan ole, että poliisien pitää pillit päällä lähteä metsästämään yhtä valotonta ajoneuvoa.

Ei sillä, että hätäkeskuksessa kannattaisi siltikään alkaa viisastelemaan ilmoittajille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Rekka nyt ei ole niin paha, mutta valoton ja ilman heijastinta oleva traktorin peräkärry tulee vähän enemmän yllätyksenä, kun sellaisen vauhti on vaan 40 km/h. En toki perään ajanut, mutta melko yllätyksenä tuollainen tulee, kun itse ajaa noin 100 km/h.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Rekka nyt ei ole niin paha, mutta valoton ja ilman heijastinta oleva traktorin peräkärry tulee vähän enemmän yllätyksenä, kun sellaisen vauhti on vaan 40 km/h. En toki perään ajanut, mutta melko yllätyksenä tuollainen tulee, kun itse ajaa noin 100 km/h.
Jos se tuli yllätyksenä, niin ajoit liian lujaa. Niin yksinkertaista se on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Toisaalta se oma ajoneuvo pitää pystyä pysäyttämään näkyvällä tieosuudella, eikä silloin ole väliä onko edelläajavassa valoja vai ei. Jos et näe eteesi kuin 80m liukkaalla tiellä, niin ei paljon yli 50km/h saisi ajaa.
Pysähtymismatka
Tie oli onneksi aivan kuiva ja erittäin hyvä pito sekä autossa hyvät jarrut. Ja siis huomioin tien kunnon ja ajonopeuden ja sumun.

En siis tarkalleen muista ajonopeutta, mutta rajoitus oli joko 100 tai 80 km/h. Yleensä en ole tientukkona, eli luultavasti kaahasin normaalisti 95-100 km/h, kesä kun oli ja kesärajoitukset.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 182
Sitä vartenhan ne valot on olemassa, että ne parantaa turvallisuutta. Harvoin valojen puute silti varsinaisesti on onnettomuuksien pääsyy tai ainakaan ainut syy...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Sitä vartenhan ne valot on olemassa, että ne parantaa turvallisuutta. Harvoin valojen puute silti varsinaisesti on onnettomuuksien pääsyy tai ainakaan ainut syy...
Jep. Yllättää vaan kun ei ole mitään valoja, ei mitään heijastimia, eikä sitä hitaan ajoneuvon kolmiotakaan, joka esim mopoautoistakin löytyy. Vähän vielä sumua, niin aika tarkkana saa olla. Eikä kauhean hiljaakaan viitsisi ajaa aivan turhaan, kun sekin on vaarallista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Huomasin tuossa että iso rekka lähti moottoritielle perävaunu pimeänä.
Soitin hätäkeskukseen niin päivystäjä alkoi kyselemään että mitä tälle pitäisi tehdä?,tuumasin että poliisit perään tai voi pahimmassa tapauksessa tulla ruumiita kun joku ajaa pimeässä vaunun alle.

Alkoi tuntumaan että päivystäjä piti meikäläistä tyhmänä ihmisenä kun mokomasta asiasta ilmoitin,vaikka ainoa tyhmä ihminen oli se ammattikuljettaja joka ei ajoneuvoaan tarkistanut ennen lähtöä.
No hätäkeskusten päivystyksessä voi olla ties minkälaista tyyppiä töissä, onhan noita kuultu. Itse olen soittanut sinne muistaakseni kerran, naapuri oli kuollut rappukäytävään ja siitä sitten soittelin ja aloin selittämään miltä meno näyttää. Tämä sitten sanoi että minun pitää kääntää henkilö selälleen ja kysyi sitten että miltä näyttää ja sanoin että "kyllä tää oikeastaan aika kuolleelta näyttää" niin hätäkeskuksen muija vastasi "KUOLLEELTA?!?" ikään kuin olisi ekaa päivää töissä ja tuntui että minun piti sitten jotenkin häntä rauhoitella siinä puhelimessa :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Sä olit ihan oikealla asialla, mutta kannattaa ottaa huomioon, että poliisilla saattaa olla paljon muutakin tekemistä kuin jahdata perävalottomia rekkoja. Nythän on ollut paljonkin puhetta siitä, että poliisilla on vajaamiehitystä eikä riitä voimavarat tutkia vähäisiä rikoksiakaan.
Niin olisinhan voinut soittaa kyseiseen firmaan ja sanoa että teidän rekkanne päristelee ilman valoja pimeässä täälläpäin.
Onhan näillä nykyään GPS seuranta ja vehkeet,varmaan olisivat äkkiä selvittäneet kuskin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
No hätäkeskusten päivystyksessä voi olla ties minkälaista tyyppiä töissä, onhan noita kuultu. Itse olen soittanut sinne muistaakseni kerran, naapuri oli kuollut rappukäytävään ja siitä sitten soittelin ja aloin selittämään miltä meno näyttää. Tämä sitten sanoi että minun pitää kääntää henkilö vatsalleen ja kysyi sitten että miltä näyttää ja sanoin että "kyllä tää oikeastaan aika kuolleelta näyttää" niin hätäkeskuksen muija vastasi "KUOLLEELTA?!?" ikään kuin olisi ekaa päivää töissä ja tuntui että minun piti sitten jotenkin häntä rauhoitella siinä puhelimessa :btooth:
Kaipa sitä joka ammatissa on niitä joilla on väriliitu aivoissa.:)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
No hätäkeskusten päivystyksessä voi olla ties minkälaista tyyppiä töissä, onhan noita kuultu. Itse olen soittanut sinne muistaakseni kerran, naapuri oli kuollut rappukäytävään ja siitä sitten soittelin ja aloin selittämään miltä meno näyttää. Tämä sitten sanoi että minun pitää kääntää henkilö vatsalleen ja kysyi sitten että miltä näyttää ja sanoin että "kyllä tää oikeastaan aika kuolleelta näyttää" niin hätäkeskuksen muija vastasi "KUOLLEELTA?!?" ikään kuin olisi ekaa päivää töissä ja tuntui että minun piti sitten jotenkin häntä rauhoitella siinä puhelimessa :btooth:
Vaikka virkamies onkin niin ei se takaa mitään kognitiivisia kykyjä.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Joskus ottaa päähän se, että ellei aivan-kädestä-pitäen-neuvo alusta loppuun, niin tekemättä jää. Siis se, että jos olisi edes hieman yritystä, niin a) homma ratkeaisi, ja b) saa sitä oivaltamisen iloa!:happy: Yleensä ohjelma ei syö koko konetta, jos kokeilee painaa vähän eri kohdista ja kokeilla. Ehkä tämä sopisi tuonne vatuttaa ketjuun. En tiedä, ellei joku neuvo.:darra:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Asiakas soittaa duuniluuriin ja haukkuu miltei pystyyn koska liikkeemme ei ollut auki vaikka "sivuilla niin sanotaan".

Siinä keskustellessa sain selville että tämä aasiakas on katsellut aukioloajat.com sivustolta niitä tietoja.

Mikä saa ihmisen katsomaan jostain aivan muusta sivustosta tietoja, kuin liikkeen omalta sivulta? Jopa Googlessa on ajankohtaisemmat tiedot.

Tämä sopisi myös tuonne "miksi tänään vituttaa" -ketjuun.
Tuo aukioloajat -sivusto pitäisi jotenkin ajaa kokonaan alas, siellä on niin paljon virheellisiä aukioloaikoja että itse olen pistänyt koko osoitteen banniin etten edes vahingossa mene katsomaan sieltä aukioloaikoja. Joku aika sitten kokeilin hakea sieltä muutaman paikan aukioloja missä itse asioin säännöllisesti ja joka ikisessä tapauksessa tiedossa oli virheitä.

Toisaalta, hyvin monen firman kohdalla tilanne on se, ettei virallisilta sivuilta löydy aukioloaikoja.

Ei sen puoleen, monelta nettisivulta puuttuu muitakin hyvin oleellisia tietoja kuten yhteystiedot eli ei ole mitään puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta tai katuosoite puuttuu tms. Luulisi että tuollaiset tiedot olisivat itsestäänselvyys yrityksillä. Eräänkin tukun jota töissä tulee paljon käytettyä sivuilta puuttuu sekä aukioloajat että puhelinnumero joten on pitänyt firman ovesta ottaa foto mistä voi katsoa aukioloajat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
Tuo aukioloajat -sivusto pitäisi jotenkin ajaa kokonaan alas, siellä on niin paljon virheellisiä aukioloaikoja että itse olen pistänyt koko osoitteen banniin etten edes vahingossa mene katsomaan sieltä aukioloaikoja. Joku aika sitten kokeilin hakea sieltä muutaman paikan aukioloja missä itse asioin säännöllisesti ja joka ikisessä tapauksessa tiedossa oli virheitä.

Toisaalta, hyvin monen firman kohdalla tilanne on se, ettei virallisilta sivuilta löydy aukioloaikoja.

Ei sen puoleen, monelta nettisivulta puuttuu muitakin hyvin oleellisia tietoja kuten yhteystiedot eli ei ole mitään puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta tai katuosoite puuttuu tms. Luulisi että tuollaiset tiedot olisivat itsestäänselvyys yrityksillä. Eräänkin tukun jota töissä tulee paljon käytettyä sivuilta puuttuu sekä aukioloajat että puhelinnumero joten on pitänyt firman ovesta ottaa foto mistä voi katsoa aukioloajat.
Tuota aukioloajat.com sivustoa ylläpitää käytännössä sivun käyttäjät ja ketään ei tarkista tietojen oikeellisuutta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 687
Tuota aukioloajat.com sivustoa ylläpitää käytännössä sivun käyttäjät ja ketään ei tarkista tietojen oikeellisuutta.
Mikähän tuollaisen sivuston tarkoitus on muutenkaan nykypäivänä, kun kuitenkin 99% liikkeistä ilmoittaa ajan tasalla olevat aukioloaikansa omilla sivuillaan?

Ei sen puoleen, monelta nettisivulta puuttuu muitakin hyvin oleellisia tietoja kuten yhteystiedot eli ei ole mitään puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta tai katuosoite puuttuu tms. Luulisi että tuollaiset tiedot olisivat itsestäänselvyys yrityksillä. Eräänkin tukun jota töissä tulee paljon käytettyä sivuilta puuttuu sekä aukioloajat että puhelinnumero joten on pitänyt firman ovesta ottaa foto mistä voi katsoa aukioloajat.
Jos joku liike ei tosiaan ilmoita yhteystietoja sivuillaan, niin ei kannata laittaa sinne ainakaan luottokorttitietoja. Ei kunniallisia firmoja kyllä varmasti montaa ole, joilla ei olisi yhteystitoja mainittuna.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
181
Mikähän tuollaisen sivuston tarkoitus on muutenkaan nykypäivänä, kun kuitenkin 99% liikkeistä ilmoittaa ajan tasalla olevat aukioloaikansa omilla sivuillaan?
Se että pystyy etsimään lähimmän apteekin/juottolan/kukkakaupan/pikaruokalan/... mikä sattuu olemaan auki. Ei tarvii jokaisen liikkeen sivuja hakea ja sieltä kahlata aukioloaikaa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 349
Se että pystyy etsimään lähimmän apteekin/juottolan/kukkakaupan/pikaruokalan/... mikä sattuu olemaan auki. Ei tarvii jokaisen liikkeen sivuja hakea ja sieltä kahlata aukioloaikaa.
Ei validi pointti koska kun Googletat sen juottolan nimen, niin Google kertoo kyllä sen tiedon, nopeammin kuin tuolta sivustolta etsittäessä.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
181
Ei validi pointti koska kun Googletat sen juottolan nimen, niin Google kertoo kyllä sen tiedon, nopeammin kuin tuolta sivustolta etsittäessä.
Nimenomaan on validi pointti, koska ei tarvitse tietää juottolan nimeä (olen kaupungissa X käymässä enkä tunne seutua tai ihan vain tästä kotini lähistöltäkään en osaa nimetä lähintä kukkakauppaa tai parturia tai tiedä onko niillä edes nettisivuja) vaan voin vain kartalta visuaalisesti katsoa mikä olisi auki, kuinka kauan ja sopiiko se matkan varrelle, jos olen menosa jonnekin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 687
Ei validi pointti koska kun Googletat sen juottolan nimen, niin Google kertoo kyllä sen tiedon, nopeammin kuin tuolta sivustolta etsittäessä.
Juuri tätä meinasin. Ihan urpoa nykypäivänä käyttää mitään erillistä sivua, joka tarjoaa kömpelöllä käyttöliittymällään epämääräisiä, vanhentuneita tietoja muutamista liikeistä alueella.

Mm. juuri google tarjoaa tällaiset tiedot suoraan. Ja se tarjoaa myös tiedon siitä mitä liikkeitä alueella ylipäätään on jne.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 349
Nimenomaan on validi pointti, koska ei tarvitse tietää juottolan nimeä (olen kaupungissa X käymässä enkä tunne seutua tai ihan vain tästä kotini lähistöltäkään en osaa nimetä lähintä kukkakauppaa tai parturia tai tiedä onko niillä edes nettisivuja) vaan voin vain kartalta visuaalisesti katsoa mikä olisi auki, kuinka kauan ja sopiiko se matkan varrelle, jos olen menosa jonnekin.
Avaa Maps, hae "kukkakauppa". Saat tiedot lähimmistä kukkakaupoista.

Ei edelleenkään validi pointti.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
181
Avaa Maps, hae "kukkakauppa". Saat tiedot lähimmistä kukkakaupoista.

Ei edelleenkään validi pointti.
Esim. tässä asumassani kiinteistössä on ravintola, minkä tietoja ei ole Googlessa. Jos joku on jaksanut naputella tiedot aukioloajat.com:iin niin ne löytyvät sieltä. Samoin korttelin päässä on parturi, mitä ei löydy Googlesta. Ja lähistöllä on kesäravintola, mikä on Googlen mukaan tälläkin hetkellä auki.

Ja alkuperäinen kysymys koski aukioloajat.com:in tarkoitusta. Aukioloajat.com:in tarkoitus on tuottaa aukioloaikatietoa niin että ei tarvitse jokaisen mahdollisen likkeen sivustoa etsiä ja kaivaa sieltä aukioloaikatietoa. Sittemmin muutitte maalia ja vertailuna onkin Googlen karttapalvelu. Aukioloajat.com ei toimi erityisen hyvin, kun siitä ei ole tullut tarpeeksi suosittu (käyttäjät ylläpitäisivät aukioloaikoja), mutta yhtä lailla Googlen tiedoissa on vastaava aukko. Mutta ei vängätä tästä enää turhaan kun ei liity enää topikkiin. Josko aukiolojat.com on turha niin sopii kyllä minulle.

Edit. Ja tuo parturi lienee itse asiassa se lähin - mihin näitä palveluita juuri tarvitaan, eli löytää sen mitä ei tiedä/muista ja onko se auki.
 
Viimeksi muokattu:

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 349
Esim. tässä asumassani kiinteistössä on ravintola, minkä tietoja ei ole Googlessa. Jos joku on jaksanut naputella tiedot aukioloajat.com:iin niin ne löytyvät sieltä. Samoin korttelin päässä on parturi, mitä ei löydy Googlesta. Ja lähistöllä on kesäravintola, mikä on Googlen mukaan tälläkin hetkellä auki.

Ja alkuperäinen kysymys koski aukioloajat.com:in tarkoitusta. Aukioloajat.com:in tarkoitus on tuottaa aukioloaikatietoa niin että ei tarvitse jokaisen mahdollisen likkeen sivustoa etsiä ja kaivaa sieltä aukioloaikatietoa. Sittemmin muutitte maalia ja vertailuna onkin Googlen karttapalvelu. Aukioloajat.com ei toimi erityisen hyvin, kun siitä ei ole tullut tarpeeksi suosittu (käyttäjät ylläpitäisivät aukioloaikoja), mutta yhtä lailla Googlen tiedoissa on vastaava aukko. Mutta ei vängätä tästä enää turhaan kun ei riity enää topikkiin, josko aukiolojat.com on turha niin sopii kyllä minulle.
Vähän vänkään vielä, koska:
Voit lisätä Mapsiin sen ravintolan sekä parturin, yhtälailla kuin aukioloajat.comiin. Myös Googleen voi muokata ne aukioloajat niille liikkeille. Aukioloajat.com on aivan turha, koska Googlessa on samat toiminnallisuudet kuin siinä, mutta Googlen tiedot ovat paljon nopeammin saatavilla, ja ovat exponentiaalisesti suuremmalla todennäköisyydellä päivitetyt.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Vähän vänkään vielä, koska:
Voit lisätä Mapsiin sen ravintolan sekä parturin, yhtälailla kuin aukioloajat.comiin. Myös Googleen voi muokata ne aukioloajat niille liikkeille. Aukioloajat.com on aivan turha, koska Googlessa on samat toiminnallisuudet kuin siinä, mutta Googlen tiedot ovat paljon nopeammin saatavilla, ja ovat exponentiaalisesti suuremmalla todennäköisyydellä päivitetyt.
Kaikki ei halua tai voi käyttää googlen palveluita, joten moinen sivusto on ihan paikallaan. Täytyy vain ihmetellä, miten yrittäjiä tai ketään työntekijää ei kiinnosta muutamaa minuuttia käyttää moisten tietojen asettamiseen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Ei validi pointti koska kun Googletat sen juottolan nimen, niin Google kertoo kyllä sen tiedon, nopeammin kuin tuolta sivustolta etsittäessä.
Mm. juuri google tarjoaa tällaiset tiedot suoraan. Ja se tarjoaa myös tiedon siitä mitä liikkeitä alueella ylipäätään on jne.
Avaa Maps, hae "kukkakauppa". Saat tiedot lähimmistä kukkakaupoista.

Ei edelleenkään validi pointti.
Kyllä Googleen luottaminen on melkein yhtä tyhmää kuin jostain aukioloajat.comista katselu. Etenkin poikkeusaukioloajat ovat lähes poikkeuksetta väärin.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Aukioloajat.com ei toimi erityisen hyvin, kun siitä ei ole tullut tarpeeksi suosittu
Sama koskee noita bensa-asemien hintatietoja. En nyt muista niiden palvelujen nimiä, mutta kaikissa sama vika. Liian vähän käyttäjiä ainakin näillä main eikä tee mitään sillä tiedolla, että viikko sitten 95 maksoi noin paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Vähän vänkään vielä, koska:
Voit lisätä Mapsiin sen ravintolan sekä parturin, yhtälailla kuin aukioloajat.comiin. Myös Googleen voi muokata ne aukioloajat niille liikkeille. Aukioloajat.com on aivan turha, koska Googlessa on samat toiminnallisuudet kuin siinä, mutta Googlen tiedot ovat paljon nopeammin saatavilla, ja ovat exponentiaalisesti suuremmalla todennäköisyydellä päivitetyt.
samalla logiikalla 95% kaikista sivustoista on turhia kun samat tiedot tai vastaava palvelu on jo olemassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Poikkeuspäivinä voi ja kannattaakin katsoa tiedot sieltä liikkeen omilta sivuilta.
Ja ympyrä on valmis :D Alkuperäinen syy käyttää aukiolot.com:ia oli se, että firman omilla sivuilla ei ole näitä tietoja..

Aukiolot.com oli käytössä ennen Googlen palveluita, ainakin "tuulipukukansan" keskuudessa. Edelleen se tulee Googlenkin hauissa melko ylös, jos ei ensimmäisenä. Tämän johdosta ihmiset sitä käyttää edelleen..

Vasta aivan lähivuosina ovat isommatkaan liikkeet (kuten Tokmanni, Motonet) alkaneet päivittää poikkeusaukioloja sivuilleen. Ja lähes poikkeuksetta näihin tietoihin ei pääse suoraan Googlella, vaan ensin pitää mennä ks lafkan sivuille, sitten pitää valita toimipiste (joltain helvetin hankalalta väkisin pakotetulta karttasovellukselta pahimmassa tapauksessa) ja sitten avata toimipisteen sivuilta vielä erikseen aukiolot..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Sama koskee noita bensa-asemien hintatietoja. En nyt muista niiden palvelujen nimiä, mutta kaikissa sama vika. Liian vähän käyttäjiä ainakin näillä main eikä tee mitään sillä tiedolla, että viikko sitten 95 maksoi noin paljon.
Ilmeisesti jonain tiettynä päivänä on halvinta tankata. Muistaakseni se on tiistai.

Tankille sovellusta päivitetään aika ahkeraan. 9 päivitystä 24 tunnin aikana dieselille ja 8 E10:lle. Itse oon joskus päivittänyt, jos ollut väärä hinta. Ja virheitä kyllä silti on, koska hintoja säädetään päivittäin, joskus halvempaan ja joskus kalliimpaan suuntaan.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Ilmeisesti jonain tiettynä päivänä on halvinta tankata. Muistaakseni se on tiistai.

Tankille sovellusta päivitetään aika ahkeraan. 9 päivitystä 24 tunnin aikana dieselille ja 8 E10:lle. Itse oon joskus päivittänyt, jos ollut väärä hinta. Ja virheitä kyllä silti on, koska hintoja säädetään päivittäin, joskus halvempaan ja joskus kalliimpaan suuntaan.
Sehän on siis ihan siitä kiinni, että on sellaisella paikkakunnalla, missä käyttäjiä riittää. Sehän olisikin jotain, jos asemien hinnat tulisivat automaattisesti.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Aukiolot.com oli käytössä ennen Googlen palveluita, ainakin "tuulipukukansan" keskuudessa. Edelleen se tulee Googlenkin hauissa melko ylös, jos ei ensimmäisenä. Tämän johdosta ihmiset sitä käyttää edelleen..
Ai? Itse kuulin sivustosta ensimmäisen kerran tästä ketjusta. Ehkäpä olen siis oikeassa ketjussa... :tdown:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Sehän on siis ihan siitä kiinni, että on sellaisella paikkakunnalla, missä käyttäjiä riittää. Sehän olisikin jotain, jos asemien hinnat tulisivat automaattisesti.
Totta. Nyt toisella paikkakunnalla on päivitetty viimeksi 4 päivää sitten. Mutta täällä tuo Nesteen diesel ja E10 asema on aina halvin. Ja sama hinta on yleensä aivan tien toisella puolella olevassa toisessa asemassa. Muut 3 asemaa ei ole niin lähellä ja hinta on aina vähän korkeampi.

Vaikka asemia on noin vähän, niin kilpailu pitää hinnat aivan sopivina. Jos ajaa tankille, niin yritän vilkuilla molemmat asemat ja valita hinnan mukaan.

Sitten vielä että kannattaa valita tankkauspäivä esim tiistaille. Muussa tapauksessa on tosiaan hankalaa, jos ei tiedä jotain aina halpaa pistettä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Ilmeisesti jonain tiettynä päivänä on halvinta tankata. Muistaakseni se on tiistai.
Offtopic, mutta tuo pitää paikkansa. Kuulin syksyllä tästä teoriasta ja aloin mielenkiinnosta tarkkailemaan asiaa. Toden totta monta viikkoa peräkkäin toistui sykli, että ke-aamuna hinnat olivat pompanneet 10-15 senttiä, ja laskivat siitä tasaisesti seuraavaan tiistaihin asti pompaten taas keskiviikkona ylös.

Tyhmä ihminen siis tankkaa keskiviikkona? :psmoke:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 687
Ja ympyrä on valmis :D Alkuperäinen syy käyttää aukiolot.com:ia oli se, että firman omilla sivuilla ei ole näitä tietoja..
Joo, mutta kun ei sellaisia firmoja käytännössä enää ole olemassakaan, joka ei ilmoittaisi aukioloaikojaan sivuillaan. Ja vaikka olisikin, niin tuskinpa sitä tietoa jostakin aukiolot.comistakaan silloin löytyy. Esihistoriallinen jäänne tuo on, ei mitään muuta, mutta jos sitä nyt joku väkisin haluaa silti käyttää, niin ei se ole muilta pois.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 552
toi tankille sovellus toiminut kohtuu hyvin.

tyhmät ihmiset ketjuun voi lisätä nillittäjät jotka eivät osaa perusmatematiikkaa kun kerron että paikallinen abc on puhtaasti halvin paikka tankata. omilla tankkauksilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
toi tankille sovellus toiminut kohtuu hyvin.

tyhmät ihmiset ketjuun voi lisätä nillittäjät jotka eivät osaa perusmatematiikkaa kun kerron että paikallinen abc on puhtaasti halvin paikka tankata. omilla tankkauksilla.
Tuo matematiikka on sen verran moniulotteista, etten ihmettele yhtään. Varsinkin siinä tapauksessa, kun kertojan ulosanti on hyvin epävakuuttavaa pienine alkukirjaimineen.:)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 222
Sehän on siis ihan siitä kiinni, että on sellaisella paikkakunnalla, missä käyttäjiä riittää. Sehän olisikin jotain, jos asemien hinnat tulisivat automaattisesti.
Ei olisi mikään älytön idea pakottaa polttoaineiden jakelijat käyttämään avointa rajapintaa, jossa olisi perustuotteiden ajantasaiset hinnat. On sitä turhempaakin, jopa haitallista sääntelyä. Tästä olisi vain hyötyä kaikille, jotka mitään hyötyä ansaitsevat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 337
Viestejä
4 198 459
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom