Shadow of the Tomb Raider (14.9.2018, PS4, PC, Xbox One)

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Vielä kun tulisi RTX. :comp:
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Aika vittumaisia nuo savepaikat. Hienoa katella samoja "leffamaisia" kohtauksia uudestaan koska peli päätti että Laran köysi ei nyt osukkaan kiveen. Aloitin siis vaikeimmalla ja käy vituttamaan välistä :D
Eikös se vaikeamalla saveta ainoastaan niissä leiri paikoissa?
Risessa muistaakseni näin oli ja siksi pelasinkin toiseksi vaikeamalla ainoastaan koska kasettini ei olisi kestänyt vaikeinta, toiseksi vaikeamman ja vaikeamman ero ainoastaan se että vaikeamalla tallentaa leiri paikoissa kun toiseksi vaikeamalla normaalisti mutta muuten yhtä vaikea.

Ja nytten pääsee uusimman Laran kimppuun demon muodossa Xboxilla ja PC:llä :
Shadow of the Tomb Raider gets free trial on Xbox One and PC

Shadow of the Tomb Raider is the conclusion to Lara Croft's origin story. Lara must master a deadly jungle, overcome terrifying tombs, and persevere through her darkest hour. As she races to save the world from a Mayan apocalypse, Lara will ultimately be forged into the Tomb Raider she is destined to be.

The game hasn't set retail shelves on fire, and it looks like Square Enix is trying to encourage sales through a free trial. The following message was posted on the game's website.


In the Free Trial for Shadow of the Tomb Raider, you have full access to the opening levels of the critically acclaimed action-adventure. Unlock the complete game to carry over your progress and achievements!

It's unclear how successful this effort will be. We'll just have to wait and find out. The free trial appears to be a permanent promotion. The game is great so it deserves more success than it's garnering at the moment. It might not be as great as the prequels, but it's still a lot of fun, especially at 4K on Xbox One X!

In our review, we said, "Shadow of the Tomb Raider is a breathtaking conclusion to the modern Tomb Raider Trilogy, delivering a comprehensive fusion of series highlights. You experience all sides of her journey, fighting for survival while hunted or unleashing her prowess against challenging foes. Paired with advancements in its cinematic gameplay, the game is a strong contender among 2018's best single-player titles."
Kiitokset @no_way4000 uutislinkistä boxi ketjussa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
29 tuntia Steamin mukaan meni läpipeluussa (100% completionist achievementti). Parempi kuin kaksi aiempaa kun tuntui olevan huomattavasti enemmän tutkimista eikä niin paljon räiskimistä. Ihan hyvä niin, kun tuliaseiden kanssa peli on aivan naurettavan helppo eikä tarvitse olla edes mikään kynäripro. Perception kukka naamaan ja ihan sama vaikka tulis 10000 vihollista yhtä aikaa niin pystyi seisomaan paikoillaan ja nakuttamaan kaks kutia päähän jokaista bullet timen päristessä menemään.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
29 tuntia Steamin mukaan meni läpipeluussa (100% completionist achievementti). Parempi kuin kaksi aiempaa kun tuntui olevan huomattavasti enemmän tutkimista eikä niin paljon räiskimistä. Ihan hyvä niin, kun tuliaseiden kanssa peli on aivan naurettavan helppo eikä tarvitse olla edes mikään kynäripro. Perception kukka naamaan ja ihan sama vaikka tulis 10000 vihollista yhtä aikaa niin pystyi seisomaan paikoillaan ja nakuttamaan kaks kutia päähän jokaista bullet timen päristessä menemään.
Juu enemmän oli tutkimista tässä. Itelle ei tullu edes mieleen alkaa mitään perception yrttejä käyttämään... Ihmettelin kyllä kovasti niiden merkitystä, kun haastetta ei juuri ollut räiskintäosastolla... Samoten suurin osa skilleistä aivan turhia...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
No huh, pelannut pari tuntia ja eilen tuplasin FPS:ni tässä halvalla peliläppärillä siten että nyt on benchmarkissa 47 ja itse pelissä samaa luokkaa...ja sitä ennen oli nykivästi noin puolet siitä tai ainakaan se ei noussut päälle 30 (en tehnyt benchmarkkia) ja grafiikka oli jotenkin oudon skeidaa. Jäi ihan hämäräksi mikä oli oleellista koska tein vain jonkun youtube-videon pohjalta kaikkea mahdollista millä optimoida FPS:ää.

Mutta siis, tulin kohtaan jossa peli sanoo "use [?] to ... herbal mixtures", en nyt muista lukiko tuossa "create herbal mixtures" vai ihan vaan "use"...mutta en nyt ihan ymmärrä että missaanko jotain olennaista craftaus menua jota ei löydy key bindingista. Siis rämpyttämällä F1-F4 voi käyttää healingiä ja jotain muuta mutta onko minun tarkoitus kirjaimellisesti luoda jotain jossain vai ihan vaan rämpyttää noita F1-F4 ja muistaa ulkoa että mikä on mikä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
381
Mutta siis, tulin kohtaan jossa peli sanoo "use [?] to ... herbal mixtures", en nyt muista lukiko tuossa "create herbal mixtures" vai ihan vaan "use"...mutta en nyt ihan ymmärrä että missaanko jotain olennaista craftaus menua jota ei löydy key bindingista. Siis rämpyttämällä F1-F4 voi käyttää healingiä ja jotain muuta mutta onko minun tarkoitus kirjaimellisesti luoda jotain jossain vai ihan vaan rämpyttää noita F1-F4 ja muistaa ulkoa että mikä on mikä?
Tää varmaan selviskin jo, mut ei niitä tosiaan mitenkään luoda, vaan käytetään ihan suoraan jos on riittävästi rehuja kerättynä. Tosin, osa noista vaatii, että oikea skilli on käytössä.

Ihan mukava peli tää oli ja tuli pelattua ekalla kerralla Completionist ja Dr. Croft -saavutuksiin, eli kaikki kerättynä. Lisäosat on kyllä vähän pettymyksiä kestoltaan, sellasia nopeita läpijuoksuja lähinnä. Ei ole odotukset kovin korkealla ton The Nightmare -lisärin osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Tää varmaan selviskin jo, mut ei niitä tosiaan mitenkään luoda, vaan käytetään ihan suoraan jos on riittävästi rehuja kerättynä. Tosin, osa noista vaatii, että oikea skilli on käytössä.

Ihan mukava peli tää oli ja tuli pelattua ekalla kerralla Completionist ja Dr. Croft -saavutuksiin, eli kaikki kerättynä. Lisäosat on kyllä vähän pettymyksiä kestoltaan, sellasia nopeita läpijuoksuja lähinnä. Ei ole odotukset kovin korkealla ton The Nightmare -lisärin osalta.
Joo tosiaan pelasin jo läpi (kommentit tuolla "viimeksi pelaamasi peli"- ketjussa). Rehut tuli tavallaan selväksi siinä peliä edetessä, mutta mulla kesti jonnekin pelin loppupuolelle asti tajuta että mun F2 ja F3 puute johtui siitä etten ollut valkannut niitä skillejä :D Mutta ihan sama sinänsä, pelasin toiseksi helpoimmalla vaikeustasolla joten healing-rehu oli ainoa oleellinen (tai ehkä lopputaistelussa niiden kaikkien rämpyttäminen tuli myös tarpeeseen).

Mun mielestä nykyajan DLC- kulttuuri on melko perseestä. Ketä nyt oikeasti kiinnostaa pelata tunnin verran kuussa tällaista peliä? Immersio vaatii aikaa ja kontrollitkaan ei välttämättä tule selkänahasta. Olisivat voineet käyttää saman ajan ja rahan siihen että tekevät 1 kpl oikeita lisäosia yhdellä juonellisella kokonaisuudella. Silloin varmaan Steam-arviotkin lisäosista voisi olla jotain muuta kuin negatiivisia. Ehkä hommaan tuon season passin joskus vuoden päästä alennuksesta kun kaikki on julkaistu, mutta toisaalta seitsemän challenge tombin vetäminen ilman mitää eheää kokonaisuutta kuulostaa vähän ankealta. Niiden koko pointtihan on se, että ne on mukavia ekstroja silloin kun on tekemässä jotain ihan muuta ja sattumalta sellaisen löytää.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Mun mielestä nykyajan DLC- kulttuuri on melko perseestä. Ketä nyt oikeasti kiinnostaa pelata tunnin verran kuussa tällaista peliä? Immersio vaatii aikaa ja kontrollitkaan ei välttämättä tule selkänahasta. Olisivat voineet käyttää saman ajan ja rahan siihen että tekevät 1 kpl oikeita lisäosia yhdellä juonellisella kokonaisuudella. Silloin varmaan Steam-arviotkin lisäosista voisi olla jotain muuta kuin negatiivisia. Ehkä hommaan tuon season passin joskus vuoden päästä alennuksesta kun kaikki on julkaistu, mutta toisaalta seitsemän challenge tombin vetäminen ilman mitää eheää kokonaisuutta kuulostaa vähän ankealta. Niiden koko pointtihan on se, että ne on mukavia ekstroja silloin kun on tekemässä jotain ihan muuta ja sattumalta sellaisen löytää.
Allekirjoitan tämän täysin, ekat kaksi osaa tuli pelattua vuoden kaksi julkaisujen jälkeen season passien kera ja viimeisimmän osan (Croft-versio) hankin jo ennakkona ja kyllähän nämä dlc:t näin irrallisena pelaten tuntuu jotenkin tyhjältä, sopisi siis parhaiten pelata main storyn yhteydessä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Allekirjoitan tämän täysin, ekat kaksi osaa tuli pelattua vuoden kaksi julkaisujen jälkeen season passien kera ja viimeisimmän osan (Croft-versio) hankin jo ennakkona ja kyllähän nämä dlc:t näin irrallisena pelaten tuntuu jotenkin tyhjältä, sopisi siis parhaiten pelata main storyn yhteydessä.
Mä ostin season passin kera niin nytten on julkaistu kaksi DLC ja kun nightmare julkaistaan niin silloin kannattaa vasta jatkaa pelaamista?
Itse olen siinä kohdalla noin kun ekasta kylästä jatkettaan eteenpäin(Huomasi kyllä että neljäydin cpu otti aika hanakasti kiinni, eiköhän toi jouda tänä vuonna jo vaihtoon)
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Mä ostin season passin kera niin nytten on julkaistu kaksi DLC ja kun nightmare julkaistaan niin silloin kannattaa vasta jatkaa pelaamista?
Itse olen siinä kohdalla noin kun ekasta kylästä jatkettaan eteenpäin(Huomasi kyllä että neljäydin cpu otti aika hanakasti kiinni, eiköhän toi jouda tänä vuonna jo vaihtoon)
Vähän vaikiata lähteä ketään neuvomaan oman pelaamisen suhteen, jokainen pelaa toki kuten itse parhaiten näkee :)

Jos olisin vain itse malttanut, olisi pitänyt odottaa kunnes viimeinenkin dlc on julkaistu ja siinä sivussa pelikin optimoitu bugeineen, itselläni esim. Paititissa kaatuili jatkuvalla syötöllä joka söi fiilistä (7700K & 1080TI), asensin jopa testimielessä vara-ssd:lle käyttiksen & pelin mutta mikään ei muuttunut, osalla kaatuilee edelleenkin pelin suurimmissa hubeissa, osalla taasen ei.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Vähän vaikiata lähteä ketään neuvomaan oman pelaamisen suhteen, jokainen pelaa toki kuten itse parhaiten näkee :)

Jos olisin vain itse malttanut, olisi pitänyt odottaa kunnes viimeinenkin dlc on julkaistu ja siinä sivussa pelikin optimoitu bugeineen, itselläni esim. Paititissa kaatuili jatkuvalla syötöllä joka söi fiilistä (7700K & 1080TI), asensin jopa testimielessä vara-ssd:lle käyttiksen & pelin mutta mikään ei muuttunut, osalla kaatuilee edelleenkin pelin suurimmissa hubeissa, osalla taasen ei.
Ite pelasin Rise of the tomb raiderin launchissa lävitse ja sitten jälkeenpäin ostin season passin ja pelasin sitten toisen yksinpelin kampanjan aikana mutta tää ei jostain syystä vain sytytä niin paljoa kuin aikasemmat niin paree ehkä vain antaa laran odotella siellä ja sitten yhdellä kertaa peli läpäistä läpi ja unohtaa ellei sitten parane meno Peruvian Junglen jälkeen :dead:

Itsellä ei onnekseni ole kaatunut vaan tosiaan siinä ekassa kylässä missä npc hahmojakin antamassa sivutehtäviä niin cpu tuskailee.
Muutehan toi on hyvää työtä grafiikan, äänien ja pelattavuuden osalta mutta sisältä vain jotenkin sieluton ainakin alun perusteella.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Peli ei minulla kaatunut kertaakaan, vaikka välissä meni näytönohjainkin pariin kertaan vaihtoon, nVidiasta AMD:hen.

EDIT: Sieluton, kyllä. Näin kuvailisin tätä peliä itsekin.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Itse olen tainnut ROTTR:in pelata jo nelisen kertaa läpi sekä TR2013 kahdesti ja luultavasti tulen pelaamaan vielä kummatkin useita kertoja läpi, SOTTR taasen en usko pelaavani uudelleen ainakaan vuoteen kahteen vaikka paljon hyvää itse pelissä kuitenkin oli.

Harvoja pelisarjoja joita siis enää tulee pelailtua ja jos uutta osaa vielä pukkaisi uudelleen starttauksen muodossa ja jättäisivät jatkossa 3D Vision- taikka SBS-tuet poies, hyllyyn luultavasti tuolloin jäisivät, sen verran tärkeä 3D itselleni kuitenkin edelleen on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
381
Vähän vaikiata lähteä ketään neuvomaan oman pelaamisen suhteen, jokainen pelaa toki kuten itse parhaiten näkee :)

Jos olisin vain itse malttanut, olisi pitänyt odottaa kunnes viimeinenkin dlc on julkaistu ja siinä sivussa pelikin optimoitu bugeineen, itselläni esim. Paititissa kaatuili jatkuvalla syötöllä joka söi fiilistä (7700K & 1080TI), asensin jopa testimielessä vara-ssd:lle käyttiksen & pelin mutta mikään ei muuttunut, osalla kaatuilee edelleenkin pelin suurimmissa hubeissa, osalla taasen ei.
Olihan se vähän huvittavaa pelata noi pari DLC:tä varsinaisen tarinan jälkeen, kun menevät tavallaan "ristiin". Parhaiten ne tarinaan sopii jos ne tosiaan pelaa muun pelin ohessa.

Mulla ei peli kaatunut kertaakaan tähän mennessä, mutta Paititissa on kyllä ollut ärsyttäviä bugeja. Suurin etenemistä haittaava bugi oli näkymätön seinä Upper Paititin portilla, joka esti sinne "torille" palaamisen. Tähän oli korjauksena valita Steamista sieltä Beta-hässäkästä build 241 tai vastaava, jonka jälkeen pääsi jatkamaan eteenpäin. Ton jälkeen sitten taas palauttaa "normaali" versio.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Ite pelasin Rise of the tomb raiderin launchissa lävitse ja sitten jälkeenpäin ostin season passin ja pelasin sitten toisen yksinpelin kampanjan aikana mutta tää ei jostain syystä vain sytytä niin paljoa kuin aikasemmat niin paree ehkä vain antaa laran odotella siellä ja sitten yhdellä kertaa peli läpäistä läpi ja unohtaa ellei sitten parane meno Peruvian Junglen jälkeen :dead:

Itsellä ei onnekseni ole kaatunut vaan tosiaan siinä ekassa kylässä missä npc hahmojakin antamassa sivutehtäviä niin cpu tuskailee.
Muutehan toi on hyvää työtä grafiikan, äänien ja pelattavuuden osalta mutta sisältä vain jotenkin sieluton ainakin alun perusteella.
Mun mielestä paranee selvästi noin ensimmäisen kolmasosan jälkeen. Tosin se sielu pitää hakea vähän enemmän maisemista, ympäristöstä ja arkkitehtuureista kuin niistä skeidoista välianimaatioista.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Lara Croft näkee painajaisia itsestään viikon päästä

Shadow of the Tomb Raiderin seuraava laajennusosa on nimeltään "The Nightmare" ja se saapuu ostettavaksi sekä pelattavaksi 22. päivä tätä kuuta.

Lisärin kuvaus kertoo seuraavaa: "Saadakseen mysteeriaseen, Lara Croftin täytyy kohdata elämän kova koulu uudessa haastekentässä, taistella vihollisia vastaan, jotka näyttävät tutuilta, mutta eivät ole, sekä kohdata kaikken tappavin vihollinen: hänet itse".
Kuulostaa että tapahtuisi laran kartanossa jolloin tätä ei tarvitsisi odotella vaan voisi pelata tyyliin kuten ROTTR:ssä sen kartanon osuuden elikkä valikon kautta veikkaisin.

Elikkä tämä Nightmare olisi vasta kolmas isompi DLC joita olisi tulossa yhteensä seitsämän jos oikein tajusin.

The Forge is the first of seven new adventures for Shadow of the Tomb Raider, available as part of the season pass or standalone.
"The Forge->The Pillar->The nightmare->?->?->?->?"

Toukokuussa pääsisi vasta pelailee, ehkä tuli turhaa hätäiltyä tämän pelin oston kanssa mutta tarjous mistä ei voinut kieltätyä niin ahneus iski(Koko paska alle 40)
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Kuulostaisi ihan hyvältä. Mites noi muut DLC:t, ovatko olleet minkälaisia? Meikähän tän striimasi vanillana heti julkkarin jälkeen ja sen jälkeen ollut koskematta. Kuten muutkin sanoneet tuossa ylempänä, niin jotenkin vajavaisen oloinen kun vaikkapa Rise ofiin vertaa. Huonoin näistä kolmesta, mutta ei missään nimessä yleisesti ottaen paska peli.
Ei kai ne maata mullistavia ainakaan ole, aikalailla ristiriitisen vastaanoton ainakin the forge saanut.

Elikkä suosittelen vasta loppukeväästä ostaa season passin(muistaakseni sinulla ei ollut) halvalla ja pelasee toisen kerran läpi.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Sain eilen löydettyä Paititin viimeisetkin kolme survival cachea ja itse pelin läpäistyä 100%, hieman jäi ihmetyttämään että minkäänlaista ilmoitusta, palkintoa ei tullut ei saavutuksesta tullut.

Käytetyt TR-tunnit:

Tomb Raider, 50h
Rise Of The Tomb Raider, 123h + (80-90h Xbox One)
Shadow Of The Tomb Raider, 66h

Kaikki on aina tullu etsittyä ja pelailtua 100% paitsi Baba Yaga final boss kun ei kädet ja hermot kestä sekä Lara's Nightmare kun jo pelkkä alku vaikutti niin typerältä, toivottavasti tämä uusin DLC ei olisi vastaanvanlainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Sain eilen löydettyä Paititin viimeisetkin kolme survival cachea ja itse pelin läpäistyä 100%, hieman jäi ihmetyttämään että minkäänlaista ilmoitusta, palkintoa ei tullut ei saavutuksesta tullut.
Meinaatko sitä Steam-achievementtiä? Vai jollain konsolilla? Muuta ei ehkä ole tarkoituskaan tulla, mutta ainakin sen alkumenun lukeman (continue-napissa) pitäis varmaan näyttää 100%.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Onhan vielä toukokuuhun saakka tulossa lisätehtävää että josko silloin saa vasta jonkun?
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Meinaatko sitä Steam-achievementtiä? Vai jollain konsolilla? Muuta ei ehkä ole tarkoituskaan tulla, mutta ainakin sen alkumenun lukeman (continue-napissa) pitäis varmaan näyttää 100%.
PC:llä pelailen, peli näyttää 100% ja Steamissa näkyy taasen Dr.Croft saavutus, lähinnä tarkoitin sitä että kun tuo 100% saavutettiin, olisi pitänyt fanfaarit soida ja taivaalta sadella paperilappusia ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
PC:llä pelailen, peli näyttää 100% ja Steamissa näkyy taasen Dr.Croft saavutus, lähinnä tarkoitin sitä että kun tuo 100% saavutettiin, olisi pitänyt fanfaarit soida ja taivaalta sadella paperilappusia ;)
Joo kyllä siihen joku sellainen "Hello dear, this is Lara Croft speaking" puhelinsoitto pitäisi tulla Laran ääninäyttelijältä :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
381
PC:llä pelailen, peli näyttää 100% ja Steamissa näkyy taasen Dr.Croft saavutus, lähinnä tarkoitin sitä että kun tuo 100% saavutettiin, olisi pitänyt fanfaarit soida ja taivaalta sadella paperilappusia ;)
Dr.Croft -saavutus ei muuten tule 100 % pelaamisesta, ainoastaan siitä jos kerää kaikki artifactit. Tosta 100 % suorituksesta tulee Completionist -saavutus steamissa.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Dr.Croft -saavutus ei muuten tule 100 % pelaamisesta, ainoastaan siitä jos kerää kaikki artifactit. Tosta 100 % suorituksesta tulee Completionist -saavutus steamissa.
Hyvä kun korjasit, en ollut huomannutkaan tuota.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
The Nightmare, tuli pelattua tämä heti tuoreeltaan.

Kokonaisuutena paras DLC tähän asti, itsellä meni parisen tuntia, nopiammat varmaan kuluttavat puolta vähempi aikaa.

Harmi kun näissä lisäreissä ei ole juuri mitään keräiltävää, aikaa saisi näin huomattavasti enempi kulutettua, nytkin kiersin kauttaaltaan kaikki mahdolliset paikat ja vaihtoehtoiset reitit mutta turhaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
381
The Nightmare, tuli pelattua tämä heti tuoreeltaan.

Kokonaisuutena paras DLC tähän asti, itsellä meni parisen tuntia, nopiammat varmaan kuluttavat puolta vähempi aikaa.

Harmi kun näissä lisäreissä ei ole juuri mitään keräiltävää, aikaa saisi näin huomattavasti enempi kulutettua, nytkin kiersin kauttaaltaan kaikki mahdolliset paikat ja vaihtoehtoiset reitit mutta turhaan.
Samaa mieltä tosta, että keräiltävä olis kiva. Vaikka joku pieni kokoelma reliikkejä/kirjeitä edes, mistä tulis joku kiva tarinan pätkä.
Noin kokonaisuutena mä taas olin vähän pettynyt tähän(kin) lisäriin. Alle tunnissa meni vaikka yritin ympärillekin katella eikä mitään kiirettä ollut. Varsinainen Challenge Tomb oli yks helpoimpia tähän mennessä, ei tarvinnut juuri lainkaan ratkoa ongelmia että pääsi etenemään. Tuli jo sellanen olo, että löytykö vahingossa joku oikotie kun näin helpolla meni.

Toisaalta, en yleensäkään pidä "painajaisjaksoista" peleissä, samat aaltoilevat ympäristöt yms. vähän tympii. Palkinto oli kyllä omaan pelityyliin ihan sopiva, jos jossain vaiheessa aloittaa new game+ pelaamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Ihan hyvä peli, mutta ei nin innostava kuin aikaisemmat. Tämänkin pelasin 100% läpi, mutta varsinainen juoni ja Hidden City yms ei kyllä jaksanut innostaa juuri ollenkaan.

Parasta oli maisemat ja loppuun asti hiottu pelattavuus. Muutenkin nämä pelit jos pelaa 100% läpi, niin tuntuu saavan paljon enemmän irti Tomb Raiderin maailmasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
381
Alkaa vähän tuntumaan, että näihin lisäosiin ei enää ole panostettu millään tasolla. Tää tuorein - The Price of Survival - oli pahempi läpijuoksu kuin kaksi edellistä, vähemmän haastetta challenge tombissa, vähemmän tekemistä muutenkin. Tai siltä se ainakin tuntuu. Kolmeko näitä pitäis vielä tulla? Saa näistä ainakin uusia skillejä lisää jos ei muuta, ja myönnettäköön että tästä saatu ase oli ihan kohtalainen.

Toisaalta ihan mukava se on palata tämän pelin maailmaan aina pienissä pätkissä kuukauden välein.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Alkaa vähän tuntumaan, että näihin lisäosiin ei enää ole panostettu millään tasolla. Tää tuorein - The Price of Survival - oli pahempi läpijuoksu kuin kaksi edellistä, vähemmän haastetta challenge tombissa, vähemmän tekemistä muutenkin. Tai siltä se ainakin tuntuu. Kolmeko näitä pitäis vielä tulla? Saa näistä ainakin uusia skillejä lisää jos ei muuta, ja myönnettäköön että tästä saatu ase oli ihan kohtalainen.

Toisaalta ihan mukava se on palata tämän pelin maailmaan aina pienissä pätkissä kuukauden välein.
Toukokuulle asti pitäisi joka kuukausi tulla joku DLC johon itsekin odotan pelaamistani niin pääsee koko roskan pelaa samalla kertaa ja oliskin pitänyt taas kerrankin pitää oma pääni ja olla ostamatta vielä peliä ja season passia mutta minkäs sitä itselleen voi kun tuli niin hyvä tarjous vastaan, toukokuussa olisi varmasti vieläkin edullisemmin saanut kuin 40€ koko roskasta.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Tämähän ei nytten varmaan yllätys ollut kenellekkään kun katsoi miten paljon tätä aleessa on ollut steamissa:

Shadow of the Tomb Raider myynyt 4,12 miljoonaa, pettymys Square Enixille

Games Industryn mukaan Shadow of the Tomb Raiderin myynnit ovat olleet suuri pettymys Square Enixille. Johtomies Yosuke Matsuda kertoi viimeisimmän Tomb Raiderin myyneen heikosti, sillä kaupaksi syyskuun ja joulukuun välisenä aikana peli kävi vain 4,12 miljoonan kappaleen verran. Toinen huonosti myynyt peli oli Just Cause 4.

Huonojen myyntien vuoksi Square Enix tehostaa organisaatiotaan: 11 studiota oli ennen, tulevaisuudessa vain neljä.
On se maailma mennyt kummaksi kun neljä miljoonaa ei enää riitä kun ps1 aikaan olisi juhlittu isona hittinä.
(ymmärrän kyllä että pelienbudjetit ovat levineet kun jokisen eväät mutta silti)
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Tämähän ei nytten varmaan yllätys ollut kenellekkään kun katsoi miten paljon tätä aleessa on ollut steamissa:

Shadow of the Tomb Raider myynyt 4,12 miljoonaa, pettymys Square Enixille


On se maailma mennyt kummaksi kun neljä miljoonaa ei enää riitä kun ps1 aikaan olisi juhlittu isona hittinä.
(ymmärrän kyllä että pelienbudjetit ovat levineet kun jokisen eväät mutta silti)
Edeliset kaksi TR-peliä olivat myyneet 18 miljoonaa yhteensä joten varmasti myynnillisesti odottivat huomattavasti enempi.

TR, 11 miljoonaa
ROTTR, 7 miljoonaa

Itse juuri toissa iltana pelasin kolmannen kerran vuoden sisään TR:n läpi (100%/19h) ja nyt on sellainen tunne että pitäisi yrittää löytää jotain uutta TR-trilogian tilalle ..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 252
Edeliset kaksi TR-peliä olivat myyneet 18 miljoonaa yhteensä joten varmasti myynnillisesti odottivat huomattavasti enempi.

TR, 11 miljoonaa
ROTTR, 7 miljoonaa

Itse juuri toissa iltana pelasin kolmannen kerran vuoden sisään TR:n läpi (100%/19h) ja nyt on sellainen tunne että pitäisi yrittää löytää jotain uutta TR-trilogian tilalle ..
Olihan se sama valitus silloin ekan pelin kanssa myös

3.4 million copies of Tomb Raider have been sold in four weeks, publisher Square Enix has revealed, which is not enough to hit the game's sales target.

Fellow Square Enix title Hitman Absolution sold 3.6 million units since its launch in November last year, while Sleeping Dogs sold 1.75 million since last August.

Tomb Raider has sold 3.4 million copies, failed to hit expectations
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Olihan se sama valitus silloin ekan pelin kanssa myös

3.4 million copies of Tomb Raider have been sold in four weeks, publisher Square Enix has revealed, which is not enough to hit the game's sales target.

Fellow Square Enix title Hitman Absolution sold 3.6 million units since its launch in November last year, while Sleeping Dogs sold 1.75 million since last August.

Tomb Raider has sold 3.4 million copies, failed to hit expectations
Rise of the tomb raiderista ei kuulunut samoja sora ääniä, taisi microsoft laittaa pöydän alta sellaisen nipuskan rahaa ajallisesta yksinoikeudesta ettei square pomoja haitanut.

Muistaakseni toi eka osa pääsi vasta tavoitteeseen kun PS4:lle ja Xbox onelle julkaistiin DE versiot.

Edit: Eikun näemmä oli päässyt jo normi konsoleilla ja pc versiolla:
"Alisuoriutunut" Tomb Raider pääsi omilleen viime vuonna
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 925
Tuosta tulee vielä iso ongelma pelibisneksessä jos miljoonamyynnit ei riitä ja voi jäädä jopa tappiolle. Uusimmat TR pelit ovat mainiota viihdettä ja sarja sai niillä hienon buustin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 252
Tuosta tulee vielä iso ongelma pelibisneksessä jos miljoonamyynnit ei riitä ja voi jäädä jopa tappiolle. Uusimmat TR pelit ovat mainiota viihdettä ja sarja sai niillä hienon buustin.
Tai kyse on Activision-Blizzard ilmiöstä kun miljoonat ei riitä voitoksi vaan ne pitää olla sadoissa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Edeliset kaksi TR-peliä olivat myyneet 18 miljoonaa yhteensä joten varmasti myynnillisesti odottivat huomattavasti enempi.

TR, 11 miljoonaa
ROTTR, 7 miljoonaa
Missä ajassa, ylipäänsä? Siis totta kai Shadow nousee tuohon johonkin Risen lukemiin kunhan aikaa kuluu. Erityisesti kun on ihan yleisesti tiedossa että Tomb Raiderit on alennuksessa aika nopeasti ja yleensä hyvillä alennusprosenteilla. Itse ostin joulualesta ihan tarkoituksella ja joku muu ostaa jostain seuraavasta alesta vielä halvemmalla kunhan hinta on sopiva. Ei nämä pelit minnekään häviä ja ehkä Shadowin kohdalla ekat arvostelut ei olleet tarpeeksi hyviä että riittävän moni olisi halunnut ostaa täydellä hinnalla.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Missä ajassa, ylipäänsä? Siis totta kai Shadow nousee tuohon johonkin Risen lukemiin kunhan aikaa kuluu. Erityisesti kun on ihan yleisesti tiedossa että Tomb Raiderit on alennuksessa aika nopeasti ja yleensä hyvillä alennusprosenteilla. Itse ostin joulualesta ihan tarkoituksella ja joku muu ostaa jostain seuraavasta alesta vielä halvemmalla kunhan hinta on sopiva. Ei nämä pelit minnekään häviä ja ehkä Shadowin kohdalla ekat arvostelut ei olleet tarpeeksi hyviä että riittävän moni olisi halunnut ostaa täydellä hinnalla.
Joku fiksumpi joskus sanoi että pelintekijät tekevät kriittisen rahansa ekan kolmen kuukauden aikana ja silloin selviää että pääseekö peli omillensa.

Ei taida noista alennuksista sitten tulla niin paljoa hilloa että auttaisi tilanetta mitenkään tai sitten sen buustin pitäisi olla monikertainen normaaliin hintaa nähden.

Steamissakin ekaa osan omistaa lähemmäksi 10miljoonaa mutta varmasti vain kymmennesosa ostanut pelin täyshintaisena.

Vaikka ei tää vaikuttanut niin hyvältä kuin kaksi aikasempaa mutta kyllä sen laran tarinan päätöksen haluaa nähdä ja kokea.

Uusia tomb raidereita ei varmasti heti lähdetä tekemään tai budjetit laskevat roimasti tai ellei joku konsolivalmistaja ota siipiensä alle.
Kannattaa kokeilla muuten sitä tomb raider 2 remakea joka fanien tekemä ja siitäkin yksi kenttä valmistunut niin pääsee fiilistelee vanhaa laraa.



:love:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Joku fiksumpi joskus sanoi että pelintekijät tekevät kriittisen rahansa ekan kolmen kuukauden aikana ja silloin selviää että pääseekö peli omillensa.

Ei taida noista alennuksista sitten tulla niin paljoa hilloa että auttaisi tilanetta mitenkään tai sitten sen buustin pitäisi olla monikertainen normaaliin hintaa nähden.

Steamissakin ekaa osan omistaa lähemmäksi 10miljoonaa mutta varmasti vain kymmennesosa ostanut pelin täyshintaisena.
Joo toki ja siis lähinnä erikoista että firman johtokin puhuu "myyntimääristä" kun siinä on ihan samoissa luvuissa sekaisin täyttä hintaa ja 50% alennusta. Puhumattakaan sitten jos aletaan puhumaan noista vanhemmista peleistä joita saa tosi halvalla.
Olettaisin että osaavat siellä firman sisäisesti puhua ihan oikeasta rahasta eikä vain myyntimääristä. Jos pelkkiä myytyjä kappaleita haluaa niin voi pistää 90% alennuksella Steamiin :D
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Tulipahan Steamin alesta ostettua ja 20h tällä hetkellä kellotettuna sisään. Mainio peli! Onko löytynyt mitään kikkaa muutta FOVia kun kovin on ahdas ja tulee välillä heiluttua penkissä kun yrittää kurkkia kuvan reunasta, että näkisi vähän kauemmaksi :btooth:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Tää oli kyllä jotenkin aika hajuton, mauton pökäle. RoTTR lisälevynä olisi mennyt. Hienoa grafiikkaa ajoittain mutta ei tästä paljon muuta lapaseen jäänyt.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
DLC 5 "The Serpent’s Heart” ulkona, kertokaahan kokemuksianne kun olette kerkeneet pelailla, itsellä tarkoitus odotella nämä viimeiset kolme dlc:tä ja pelailla sitten ne joskus putkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Mikäs meininki näissä DLC:ssä edes on, yksi challenge tomb ja jotain pientä tauhkaa siihen oheen? Kelaan vaan että saako siitä mitään yhtenäistä kokonaisuutta jos pelaisi ne kaikki 7 putkeen joskus kunhan season pass on alessa ja sisältää kaiken. Challenge tombit on kivoja mutta veikkaan että niihin kyllästyy nopeasti jos ei ole oikein mitään muuta. Ja normipelissähän ne on sellaisia jotka tulee sattumalta vastaan ja se on ihan omanlaisensa fiilis.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Mikäs meininki näissä DLC:ssä edes on, yksi challenge tomb ja jotain pientä tauhkaa siihen oheen? Kelaan vaan että saako siitä mitään yhtenäistä kokonaisuutta jos pelaisi ne kaikki 7 putkeen joskus kunhan season pass on alessa ja sisältää kaiken. Challenge tombit on kivoja mutta veikkaan että niihin kyllästyy nopeasti jos ei ole oikein mitään muuta. Ja normipelissähän ne on sellaisia jotka tulee sattumalta vastaan ja se on ihan omanlaisensa fiilis.
Eipä noista dlc:stä mitään jeehaa elämyksiä kylläkään saa, ainakaan allekirjoittanut, varsinkaan näin jälkikäteen pelattuaan jo mainstoryn.

Olisi pitänyt jättää seuraavan läpipeluun yhteyteen jolloin ne olisivat olleet osa mainstorya ?

Ekat kaksi peliä tosiaan pelasin ensimmäistä kertaa jo season passien kera, jolloin en edes tiennyt mitkä osuudet olivat dlc:tä ja mitkä taasen eivät.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
RTX-korttien omaaville myöhäinen joululahja uuden patchin myötä, RTS & DLSS-tuet lisätty vihdoinkin.

Erään Steam kommentin mukaan tuki jopa RTS:lle SLI:n kera.

Kertokaahan miltä näyttää !

We have just released the thirteenth PC patch for Shadow of the Tomb Raider, build 1.0.280. This patch focuses primarily on the release for the Nvidia’s Ray-Traced Shadows and DLSS.

This patch will be applied by Steam automatically when you next start the game. If your game does not update, please restart the Steam client.

New features included in this patch:
  • Nvidia’s Ray-Traced Shadows
  • Support for DLSS.
The following requirements must be met to be able to run Ray-Traced Shadows or DLSS:
  • Window 10 update 1809 or higher
  • Nvidia’s RTX 20- series GPU
  • Nvidia’s latest drivers 419.35 and up.
While we expect this patch to be an improvement for everyone, if you do have trouble with this patch and prefer to stay on the old version, we have made a Beta available on Steam, Build 279, that can be used to switch back to the previous version.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Oho, pitääpäs kohta käydä kokeilemassa tuota päivittynyttä peliversiota. Saa nähdä, miten pahasti suorituskyky laskee. :lol: Päivittelen vaikka sitten tähän viestiin kokemuksiani.

EDIT: Joo, alemman viestin kanssa samanlaiset huomiot. Ei oikeastaan mitään lisättävää siihen. FPS tipahti RTX:n ollessa Ultralla melkoisen tuuheasti, muttei sille hirveästi vastinetta saa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
En kyllä eilen illalla huomannut että olisi tullut mitään päivitystä..

Saas nähdä miten pyörii 2060 kortilla.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
91
Lyhyesti tuli eilen illalla kokeiltua ja tutkittua, ja tässä muutama huomioni.
Erot ovat lähinnä nähtävissä hahmojen varjoissa, eikä niinkään ympäristön. Lähimpänä maata olevien hahmojen ruumiinosien varjot piirtyvät tarkasti, pehmentyen tasaisesti 'ylöspäin' mentäessä. Perinteisissä rasteroiduissa varjoissa esiintyvä palikkamaisuus hahmojen varjojen reunoilla loistaa poissaolollaan, ja tämän huomaa erityisen hyvin hahmojen liikkuessa. Sanoisin kuitenkin että hinta suorituskykyyn on melkoinen saatavaan hyötyyn nähden, eikä DLSS muuta asiaa miksikään. Natiivi 1440p omiin silmiin ehkä jopa hivenen skarpimpi kuin ylösskaalattu 2160p dlss kuva, ja suorituskykykin parempi. Täysin saman havaitsin myös Metrossa DLSS:aa koskien, tosin siinä tuo kuvanlaatu hieman parani myöhemmissä päivityksissä, mutta jätti edelleen toivomisen varaa erityisesti kauempana pelialueella sijaitsevien hienojakoisten yksityiskohtien piirrossa.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
Ei ainakaan 1440p pyöri pelattavasti jos RTX ON. DLSS parantaa hieman suorituskykyä mutta pehmentää kuvaa liikaa.
Tosiaan kuten redone tuossa sanoi niin eron huomaa lähinnä varjoissa, joten jää käyttämättä ainakin omalla koneella nämä efektit.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 196
Viestejä
4 194 491
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom