Yleinen Nintendo ketju (WiiU, Switch & 3DS)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Liitännät. Aktiivimonnarit on kytketty usb-interfacen kautta tietokoneeseen enkä ainakaan nopeasti keksi järkevää, pysyvää setuppia miten tosta dockista saisi äänet pyöräytettyä tuohon mukaan. Tällä hetkellä siis käytän kuulokkeita suoraan näytöstä, eli ihan perustason äänentoisto riittää kyllä tolle, varsinkin kun lapsiperheessä ei juurikaan voi volumea laitella :)
Mitkäs kaiuttimet sulla tarkalleen on?

Itse lähtisin varmaan ennemmin linjalle HDMI audio splitter + DAC missä tarvittavat inputit (optinen + usb). Todennäköisesti pääsee halvemmalla ja vie vähemmän tilaa.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Googlen reverse-image searchin perusteella tuo taitaa olla 1440p-näyttö, mitä en itse suosittelisi Switchin enkä minkään muunkaan nykypelikonsolin kanssa, paitsi ehkä Xbox Onen, koska se osaa lähettää videosignaalia kyseisellä resoluutiolla.

Switch lähettää 1080p-signaalia, minkä tuollainen näyttö joutuu skaalaamaan sille huonosti sopivalle pikseliverkolle, mikä aiheuttaa kuvaan varsin huomattavaa ylimääräistä suttuisuutta. 1080p-signaalin kanssa hyvin sopii yhteen vain 1080p ("Full HD") tai 4K (3840 x 2160) -näytöt.

Toki pelkän kuvan perusteella en voi olla varma sinun näyttösi spekseistä :)
No nyt en tiedä minkä tason insinööri olet, mutta voin sanoa että kuvanlaatu (grafiikka) on huikea. Siis virheetön. Esim minullahan on Display Port ja HDMI ulostulot. Kun Switch niin vaihdan pikku tsoikalla valikon kautta "input" > HDMI. Noh en osaa tarkemmin selittää, mutta kuvanlaatu on maaginen.

Parempi kuin että pelaisin käsikonsoli tai tv, Sony 40".
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
No nyt en tiedä minkä tason insinööri olet, mutta voin sanoa että kuvanlaatu (grafiikka) on huikea. Siis virheetön. Esim minullahan on Display Port ja HDMI ulostulot. Kun Switch niin vaihdan pikku tsoikalla valikon kautta "input" > HDMI. Noh en osaa tarkemmin selittää, mutta kuvanlaatu on maaginen.

Parempi kuin että pelaisin käsikonsoli tai tv, Sony 40".
En ole minkään tason insinööri, mutta ei-natiiviresoluution (tai -moninkerran) sumentava vaikutus missä tahansa littunäytössä on perustietoa ainakin PC-pelaajille.

Mutta siis tietysti kunhan itse olet tyytyväinen, niin ei toki ole mitään syytä stressata tästä! :)
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
Mitkäs kaiuttimet sulla tarkalleen on?

Itse lähtisin varmaan ennemmin linjalle HDMI audio splitter + DAC missä tarvittavat inputit (optinen + usb). Todennäköisesti pääsee halvemmalla ja vie vähemmän tilaa.
JBL LSR305, josta balansoitu TRS vapaana. Millä hinnalla löytyy DAC josta saa sellaisen ulos?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Taitaa Switch olla hiukan nirso HDMI audio splitterin suhteen, sillä saan vain 720p kuvan splitterin kautta. Jos kytken suoraan HDMI-kaapelilla televisioon, silloin Switchin valikkoon ilmestyy 1080p vaihtoehto. Joudun siis tinkimään kuvan laadusta, että saan audiosignaalin käyttöön. Kuulokeliitännästä vahvistimeen ei ole vaihtoehto, ääni puuroutuu totaalisesti, olen kokeillut. Viimeinen keino on USB-DAC, mutta niissäkin vain muutamat harvat mallit toimivat Switchin kanssa, pitää näet olla tiettyä piirisarjaa DA-muuntimessa että toimii. Tämä tieto ulkomaalaisilta keskustelufoorumeilta. Ehkäpä käyttämäni HDMI audio splitter on vanhentunutta mallia eli tuettu HDMI-versio pitäisi olla uudempi?
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
En ole minkään tason insinööri, mutta ei-natiiviresoluution (tai -moninkerran) sumentava vaikutus missä tahansa littunäytössä on perustietoa ainakin PC-pelaajille.

Mutta siis tietysti kunhan itse olet tyytyväinen, niin ei toki ole mitään syytä stressata tästä! :)
Yritän sanoa että olen hyvin tarkka grafiikan suhteen. Minusta kuvanlaatu on täydellinen. Mutta juu aion käydä kaikki pelini läpi ja katsotaan sitten lisää. RIVE: Ultimate Edition oli uskomattoman hienon näköinen.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Yritän sanoa että olen hyvin tarkka grafiikan suhteen. Minusta kuvanlaatu on täydellinen. Mutta juu aion käydä kaikki pelini läpi ja katsotaan sitten lisää. RIVE: Ultimate Edition oli uskomattoman hienon näköinen.
En ole vieläkään edes varma, onko näyttösi 1440p; se oli vain päätelmä pelkän kuvan perusteella. Puhuin yleisellä tasolla itsestäänselvästä faktasta, että jos videosignaali ei täsmää näyttöpaneelin resoluutioon, kuvaa joudutaan väistämättä skaalaamaan, koska pikselit ei osu 1:1. Siitä on seurauksena sumeampi kuva – riippumatta näytetystä pelistä tai muusta sisällöstä.

Tosin asia häiritsee aina huomattavasti enemmän esim. tekstin lukemisessa kuin peleissä tai videokuvassa. Mitä enemmän liikettä, sen helpommin asia voi unohtua. :)

Tosin myös monessa TV:ssä on oletuksena käytössä hieman zoomaava "overscan"-tila, jolloin sekään ei sovita pikseleitä oikein, ellei käyttäjä muuta asetuksia. Näin ollen on jopa mahdollista, että jopa vertailukohtanasi ollut TV skaalasi kuvaa turhaan...
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
No näyttö on natiivi 1440p, mutta siitä huolimatta, grafiikka on huikeaa, terävää, ja värimaailma aivan jostain ulottuvuudesta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 375
Onkos täällä entisiä/nykyisiä Animal Crossing: New Leaf? Tuo peli on kiinnostanut pidemmän aikaa, vaikka yleisesti tuollaiset pelit ei meikää napostele. Olen ymmärtänyt, että pelin sisäinen kello pyörii oikean elämän kellon mukaan, ja esimerkiksi pelin kaupat yms. on auki "oikean ajan"? Mitenhän paljon "missaa" pelin sisällöstä, jos normaalisti ehtisi pelaamaan vaikka 19-22 välillä parhaiten? Olen käsittänyt, että joitain juttuja pystyy tekemään vain tiettyyn kellon aikaan (ja tiettyinä päivinä), esim joku yökalastus :D
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
229
Onkos täällä entisiä/nykyisiä Animal Crossing: New Leaf? Tuo peli on kiinnostanut pidemmän aikaa, vaikka yleisesti tuollaiset pelit ei meikää napostele. Olen ymmärtänyt, että pelin sisäinen kello pyörii oikean elämän kellon mukaan, ja esimerkiksi pelin kaupat yms. on auki "oikean ajan"? Mitenhän paljon "missaa" pelin sisällöstä, jos normaalisti ehtisi pelaamaan vaikka 19-22 välillä parhaiten? Olen käsittänyt, että joitain juttuja pystyy tekemään vain tiettyyn kellon aikaan (ja tiettyinä päivinä), esim joku yökalastus :D
Peli ei ole itselleni tuttu. Mutta jos missaa jotakin, nii vaihtaa vain konsolin kellonaikaa. :)
 
Liittynyt
21.05.2018
Viestejä
383
Saako näitä pelejä mistään halvemmalla? Oon koittanut nyt ettiä muitakin kuin Zeldaa ja Pokemonia. Dark Souls nyt on aika halpa, mutta diablokin kiinnostaisi. Switch siis kyseessä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Saako näitä pelejä mistään halvemmalla? Oon koittanut nyt ettiä muitakin kuin Zeldaa ja Pokemonia. Dark Souls nyt on aika halpa, mutta diablokin kiinnostaisi. Switch siis kyseessä.
Eshopista saanut ainakin -30% joku aika sitten mutta sitten fyysisenä Tori, Huuto sekä foorumien myyntipalstat.

Joulun aikaan oli Diabloa uutena jopa 37,90€ kun olin itse myymässä pois enkä saanut kuin 30€.

Joten mikäli kiire ei ole niin odottele tarjouksia.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Saako näitä pelejä mistään halvemmalla? Oon koittanut nyt ettiä muitakin kuin Zeldaa ja Pokemonia. Dark Souls nyt on aika halpa, mutta diablokin kiinnostaisi. Switch siis kyseessä.
Joten mikäli kiire ei ole niin odottele tarjouksia.
Jep.
Nintendon pelien hinnat eivät laske ajan myötä pysyvästi samaan tapaan kuin muilla konsoleilla tai Steamissä. 3DS:n eShopissa taitaa olla kerran tai pari kertaa vuodessa -30% alennus hittipeleistä ja -50% ei niin tunnetuista, indiepelien kohdalla useammin.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Saako näitä pelejä mistään halvemmalla? Oon koittanut nyt ettiä muitakin kuin Zeldaa ja Pokemonia. Dark Souls nyt on aika halpa, mutta diablokin kiinnostaisi. Switch siis kyseessä.
Fyysisenä ja uutena jos ostelet niin ulkomailta nettikaupoista löytyy usein hyviä tarjouksia, esim. Saksan Amazonissa oli joulun tienoilla lista Switch-pelejä 3kpl 100€. Käytettynä pelejä löytää iotechin, konsolifinin ym. foorumeiden myyntiosioista.

Digitaalisena jos ostat niin tee myös Jenkki-eShopiin oma tilinsä, niin pääset hyötymään myös sen tarjouksista, jotka ovat usein erit kuin Euro-eShopin tarjoukset.

Täysihintaisia digitaalisena ostaessa osta aina Jenkki-eShopista, niin säästät pitkän pennin. Esim. Zelda BotW Euro-eShopissa 69,99€ ja Jenkki-eShopissa 59,99$ = noin 54€.

Tässä ohjeet miten pääset shoppailemaan US/JPN/jne eShopiin: Guide: How To Access the Nintendo Switch eShop For Multiple Regions
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
172
Fyysisenä ja uutena jos ostelet niin ulkomailta nettikaupoista löytyy usein hyviä tarjouksia, esim. Saksan Amazonissa oli joulun tienoilla lista Switch-pelejä 3kpl 100€. Käytettynä pelejä löytää iotechin, konsolifinin ym. foorumeiden myyntiosioista.

Digitaalisena jos ostat niin tee myös Jenkki-eShopiin oma tilinsä, niin pääset hyötymään myös sen tarjouksista, jotka ovat usein erit kuin Euro-eShopin tarjoukset.

Täysihintaisia digitaalisena ostaessa osta aina Jenkki-eShopista, niin säästät pitkän pennin. Esim. Zelda BotW Euro-eShopissa 69,99€ ja Jenkki-eShopissa 59,99$ = noin 54€.

Tässä ohjeet miten pääset shoppailemaan US/JPN/jne eShopiin: Guide: How To Access the Nintendo Switch eShop For Multiple Regions
Noita eShopin hintoja olen vertaillut täältä All prices – Nintendo Switch eShop – Euro

Etelä-Afrikan eShopissa on usein vielä jenkkishoppia alhaisemmat hinnat, joten tein itselleni tunnukset sinne myös.

Halpoja pelejä on viimeisen parin kuukauden aikana tullut vastaan Elisan ja Gigantin nettikaupassa. Ja jos Toys'R'Us on lähellä, niin sieltä voi tuurilla vielä jotain löytyä -50% hintaan. Tosin lähtöhinnat useissa peleissä on aika suolaiset.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Tämä varmasti saattaa aiheuttaa näppylöitä tietyissä kirjoittajissa, mutta siitä huolimatta:



"Hiukan Marioa, hiukan Zeldaa" ja 20 milj. myytyä Switchiä näyttäisi paukkaavan rikki. Miettikää jos Switchillä olisi muutakin pelattavaa, niin menisikö jopa 50 milj. konsolia vuodessa? :rofl:

Tähän loppukaneettiin on hyvä päättää viesti:

"Laite on täyttä skeidaa ja kannettavien aika on jo mennyt vuosia sitten ohi. Nintendo on kehittänyt ns. Worst of the both worlds laitteen jolle ei Nintendo-fanaatikkojen lisäksi oikein ole markkinaa, joten yksi mahdollinen pelastuskeino olisi vetää hinta aivan raa'asti ja räikeästi alas jotta saadaan laitteita pumpattua mahdollisimman usealle pelaajalle ja vahva userbase nopeasti pystyyn josta sitten ulkoiset pelikehittäjät saattaisivat kiinnostua ja antamaan tukea/pelejä laitteelle.

Ihan tottapuhuen en usko että edes tuo 150 riittäisi. Varma markkinapenetraatio konsolipuolella tällaisella tuotteella lienee 25-100e hintaluokassa + verot jne."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Siis pidät käsikonsoleista, mutta Switch ei kelpaa? Onko syy pelivalikoima vai mistä kyse?
Käsikonsolien keräily on minusta hauskaa (ja eivät vie älyttömästi tilaa), varsinkin näitä vanhempia on mahdollista saada erittäin järkevään hintaan hankittua. Switch ei kiinnosta hintansa takia, enkä myöskään sitä parin Mario-pelin takia ala itselleni hankkimaan. Ne pelit jotka siis kiinnostavat.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Onkos kokoelmiin tulossa 3DS, 3DS XL, New 3DS/2DS etc. :D
Näin ulkopuolisena ainakin kokisin, että yhtä loogisesti kokoelmaa voisi lähteä laajentamaan kronologisesti taaksepäin, eli Game Boy Advancet seuraavana olisi varmaan halvempi vaihtoehto. :)

(Vaikkakaan en kyllä halua yllyttää ketään keräilemään pelikoneita...)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Olisi mielenkiintoista tietää miten pelaatte Switchillä?

...

Laitoin juuri Switchin kiinni tähän näyttöön ja Genelec 2.1 -kaiuttimiin.



Tämä kuvanlaatu, liikkeentoisto, värimaailma, pelattavuus, äänimaailma... ei hyvää päivää mikä sulavuus. 27" tuuman koko myös mukava kun itse 30 cm päässä. Kyllä Switch pelitkin näyttävät hyviltä. RIVE: Ultimate Edition, seuraavaksi kokeilen Zeldaa.
Ei jumalauta nyt mulla kyllä repes perse. Itellä oli about sama näyttö (Acerin XB271HU, 1440p, 165Hz IPS ja G-Sync) ja kokeilin kanssa switchiä sen kanssa. Enkä voi sanoa et se mitenkään edes etäisesti näytti hyvältä, onko sulla näössä kaikki ihan ok vai öyhöttämisenkö ilosta jauhat täällä täyttä paskaa siitä, että max 1080p resoa ulos puskeva konsoli näyttää hyvältä 1440p näytön kanssa, samalla kun 1080p ei skaalaudu edes mitenkään fiksusti tuohon 1440p näytölle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Onkos kokoelmiin tulossa 3DS, 3DS XL, New 3DS/2DS etc. :D
Tuo toki olisi se lopullinen tavoite saada kaikki DS:t kasaan, paitsi en välttämättä sitä aivan ensimmäistä versiota ole hankkimassa kun Lite on parempi ja nätimpi.

Näin ulkopuolisena ainakin kokisin, että yhtä loogisesti kokoelmaa voisi lähteä laajentamaan kronologisesti taaksepäin, eli Game Boy Advancet seuraavana olisi varmaan halvempi vaihtoehto. :)

(Vaikkakaan en kyllä halua yllyttää ketään keräilemään pelikoneita...)
Niitäkin aina välillä tulee katseltua, mutta kyllä seuraava on joku 3DS. Varsinkin kun tuo Lite hoitaa Advancen pelit, jos sellaisia hankkii.

Ja tähän tosiaan on tullut jo muutama vuosi käytettyä, kun ei ole mikään sellainen hirveä kiire näiden kanssa. En ole mikään himo kerääjä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Zat

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Ei jumalauta nyt mulla kyllä repes perse. Itellä oli about sama näyttö (Acerin XB271HU, 1440p, 165Hz IPS ja G-Sync) ja kokeilin kanssa switchiä sen kanssa. Enkä voi sanoa et se mitenkään edes etäisesti näytti hyvältä, onko sulla näössä kaikki ihan ok vai öyhöttämisenkö ilosta jauhat täällä täyttä paskaa siitä, että max 1080p resoa ulos puskeva konsoli näyttää hyvältä 1440p näytön kanssa, samalla kun 1080p ei skaalaudu edes mitenkään fiksusti tuohon 1440p näytölle?
No täytyy jatkaa kokeiluja. Minulla nämä pelit ainakin:

  1. Axiom Verge
  2. Enter the Gungeon
  3. Hyper Light Drifter
  4. Jewel Fever 2
  5. Mario Kart 8 Deluxe
  6. Monster Boy and the Cursed Kingdom
  7. Puyo Puyo Tetris
  8. RIVE: Ultimate Edition
  9. SteamWorld Dig 2
  10. Super Smash Bros. Ultimate
  11. The Legend Of Zelda Breath Of The Wild
  12. Velocity 2X
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
No täytyy jatkaa kokeiluja. Minulla nämä pelit ainakin:
Kuten aiemmin sanoin, tämä asia ei riipu pelistä vaan käytettävästä signaalista, joka Switchillä on 1080p. Toki jossain pelissä asia voi häiritä enemmän kuin toisissa, mutta epätarkkuus ja sumeus on aina olemassa. Asian näkee varmaan parhaiten Switchin valikkoteksteissä.

Mutta eipä tuosta tosiaan kannata stressata, jos ei itseä häiritse, mutta välttäisin ainakin suosittelemasta vastaavaa näyttöratkaisua muille.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Kuten aiemmin sanoin, tämä asia ei riipu pelistä vaan käytettävästä signaalista, joka Switchillä on 1080p. Toki jossain pelissä asia voi häiritä enemmän kuin toisissa, mutta epätarkkuus ja sumeus on aina olemassa. Asian näkee varmaan parhaiten Switchin valikkoteksteissä.

Mutta eipä tuosta tosiaan kannata stressata, jos ei itseä häiritse, mutta välttäisin ainakin suosittelemasta vastaavaa näyttöratkaisua muille.
Noniin... kokeilin nopeasti Zeldaa ja Mario Kartia. Switch valikot ovat sumeat, olet oikeassa. Zelda on aika sahalaitainen peli, mutta esim Mario Kart 8 Deluxe näytti todella hyvältä.

En sitten tiedä onko valikoissa ja pelissä eroa, jopa peleissä, mutta sanon että Mario Kart näytti todella hyvältä, liikkeentoistoa, värejä ja varsinkin sitä skarppiutta, terävyyttä myöten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Noniin... kokeilin nopeasti Zeldaa ja Mario Kartia. Switch valikot ovat sumeat, olet oikeassa. Zelda on aika sahalaitainen peli, mutta esim Mario Kart 8 Deluxe näytti todella hyvältä.

En sitten tiedä onko valikoissa ja pelissä eroa, jopa peleissä, mutta sanon että Mario Kart näytti todella hyvältä, liikkeentoistoa, värejä ja varsinkin sitä skarppiutta, terävyyttä myöten.
Mario Kart ainakin toimii tosiaan natiivilla 1080p resolla, Zeldasta pikanen googletus kertoo resoluution olevan 900p, joten luonnollisesti suttusemman näkönen, oli näyttöpäätteenä mikä tahansa.

Pointtinahan mulla tossa oli se, että jos on tosiaan tarkka grafiikan suhteen, niin toi on suhteelliisen kaukana ns. parhaimmasta kuvanlaadusta mitä konsolista saa ulos. Itekkin oon valitettavasti PS4 ja Switchin kanssa huomannu että 1440p natiivireson näyttö ei vaan kovin hyvin taivu konsolikäyttöön. Ite pelaan ihan perus 1080p TN-paneelisella näytöllä ja silläkin tuntuu että kuvanlaatu vois olla parempi. Toki Switch ei tehokonsoli ole, mutta veikkaisin että IPS-paneelikin auttais ongelmaan jo kohtalaisen paljon.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Mario Kart ainakin toimii tosiaan natiivilla 1080p resolla, Zeldasta pikanen googletus kertoo resoluution olevan 900p, joten luonnollisesti suttusemman näkönen, oli näyttöpäätteenä mikä tahansa.

Pointtinahan mulla tossa oli se, että jos on tosiaan tarkka grafiikan suhteen, niin toi on suhteelliisen kaukana ns. parhaimmasta kuvanlaadusta mitä konsolista saa ulos. Itekkin oon valitettavasti PS4 ja Switchin kanssa huomannu että 1440p natiivireson näyttö ei vaan kovin hyvin taivu konsolikäyttöön. Ite pelaan ihan perus 1080p TN-paneelisella näytöllä ja silläkin tuntuu että kuvanlaatu vois olla parempi. Toki Switch ei tehokonsoli ole, mutta veikkaisin että IPS-paneelikin auttais ongelmaan jo kohtalaisen paljon.
Hmm... mielestäni esim. RIVE ja Mario Kart näyttivät todella hyviltä. Olen itse erittäin vaativa grafiikan suhteen siksi minulla tuo näyttökin. Toki on parempiakin PC-näyttöjä, mutta tämä on todella hyvä.

Mutta juu olisihan se kiva tietää millaisesta näytöstä, tv:stä, Switchistä saa eniten irti...
 

MAD

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
106
Tännekin tuli nyt vihdoin Switch hommattua, kera Mario ja Zeldan. Noi pelit nyt olivat arvosteluissa sen verran kehuttuja ja joita muilta konsolelta ei löydy, joten piti ainakin aloittaa näillä. Xenoblade 2 ja Diablo 3 (tämä muillekin alustoille toki) sitten mietinnässä, ei genret kyllä hirveästi ole kolahtaneet, mutta jos antaisi joskus tsäänssin... Ehkä myös Bayonetta 2. Sen sijaan Mario Kart ja Smash Bros eivät kiinnosta.

Pari kysymystä;
-onko Nintendolla jotain achievementeja/trophyjä/tms. per käyttäjätunnus, jotka kerääntyisi "väärältä käyttäjältä" jos lainaan konsolia kaverille ilman sen kummempaa?
-en ajatellut ostaa ainakaan toistaiseksi mitään (no, ainakaan mitään isoja) pelejä Storesta, tarviiko muistikorttia muuhun/onko hyötyä hankinnasta?
-"tarviiko" Xenobladessa tai Bayonettassa olla pelannut ensimmäistä osaa?
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Muistikorttia ei kannata ostaa turhaan. Ostat vasta sitten, jos jostain syystä saat sen konsolin muistin täyteen. Konsolin muistiin menee myös pelien päivitykset.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Tännekin tuli nyt vihdoin Switch hommattua, kera Mario ja Zeldan. Noi pelit nyt olivat arvosteluissa sen verran kehuttuja ja joita muilta konsolelta ei löydy, joten piti ainakin aloittaa näillä. Xenoblade 2 ja Diablo 3 (tämä muillekin alustoille toki) sitten mietinnässä, ei genret kyllä hirveästi ole kolahtaneet, mutta jos antaisi joskus tsäänssin... Ehkä myös Bayonetta 2. Sen sijaan Mario Kart ja Smash Bros eivät kiinnosta.

Pari kysymystä;
-onko Nintendolla jotain achievementeja/trophyjä/tms. per käyttäjätunnus, jotka kerääntyisi "väärältä käyttäjältä" jos lainaan konsolia kaverille ilman sen kummempaa?
-en ajatellut ostaa ainakaan toistaiseksi mitään (no, ainakaan mitään isoja) pelejä Storesta, tarviiko muistikorttia muuhun/onko hyötyä hankinnasta?
-"tarviiko" Xenobladessa tai Bayonettassa olla pelannut ensimmäistä osaa?
Ei ole achievement-systeemiä ollenkaan.

Xenobladessa ja Bayonetassa pärjää hyvin vaikka ei ole pelannut aiempia osia. Tosin Bayonettaahan myydään 1+2 double packina.

Osta Celeste, Hollow Knight ja Into the Breach eShopista ja muista tehdä itsellesi Jenkki-tunnukset, niin säästät pitkän pennin digitaalisissa ostoissa. Ohje löytyy jokunen viesti ylempää.
 

MAD

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
106
Osta Celeste, Hollow Knight ja Into the Breach eShopista
Hah, kahta ensimmäistä olen seurannut kaverilla ja eivät ole kyllä niin yhtään omia pelejä, eikä tuo kolmaskaan kyllä nopealla gooletuksella. 2D-pikseliseikkailut eivät iske sitten yhtään. Lähinnä kun vilkuilin Switchin pelejä Metacritic-listalta, niin mm. Little Nightmares, Octodad, Oceanhorn ovat sellaisia jotka varmaan sieltä eshopista löytyy. Ainoa että olen ehtinyt ostamaan noi kaikki jo odottelemaan PS4:n kirjastooni pelaamista, joten ei huvittaisi kahta kertaa ostaa, ellei jollain alle kympillä saa. 2D-maailmasta iskee Limbo ja Inside -tyyliset, mutta ne olenkin jo pelannut. Ja Hotline Miami oli myös hyvä.

Tolla edellisten osien pelaamisella tarkoitin (myös), että jatkuuko juoni jotenkin noissa kakkososissa. Esimerkkinä Uncharted 4:ssa kuulin että vähän irrallinen oli ilman edellisiä osia, en ole vielä itse pelannut.
 
Viimeksi muokattu:

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Pikku hiljaa alkaa valua kalenterivuoden 2018 myyntitilastojakin julki. Switch oli vuoden 2018 myydyin konsoli maailman suurimmalla yksittäisellä markkina-alueella, eli USAssa:



Switch oli myydyin konsoli vuonna 2018 myös Japanissa:

The Switch sold-through to customers 3,534,165 units in Japan last year, while PS4 sold 1,726,031 units (combining the Pro and basic models), which means that Nintendo’s console sold twice as many units as its rival by Sony.
Nintendo Switch Outsold PS4 by More Than 2X in Japan in 2018; Passes 7 Million Units

Switch oli myydyin konsoli vuonna 2018 Ranskassa, joka on yksi Euroopan suurimpia yksittäisiä markkina-alueita:

The Nintendo Switch was the most sold console in France in 2018 and, to the satisfaction of the company, "has become a desired object by consumers."
Nintendo a vendu en France 2 millions de consoles Switch depuis son lancement

Switchin menestyksen kruunaa joulukuussa julkaistu Super Smash Bros Ultimate, joka rikkoi USAn yksinoikeuspelien myyntiennätykset:

 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 440


Metroid Prime 4 kehitys aloitetaan alusta Retro Studion voimin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Siinä se muuten muutaman kerran kuu kierähtää ennen kuin tuo ilmestyy. Käsittääkseni jotkut odottivat jopa tälle vuodelle uutta Metroidia.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106


Metroid Prime 4 kehitys aloitetaan alusta Retro Studion voimin.
Harmillinen homma, mutta loistava uutinen tässä on se, että Retro Studios pääsee takaisin puikkoihin. Kyseisen studion meriittilista on sanalla sanoen vakuuttava.

Kurja juttu että nelososaan pääsee käsiksi varmaan aikaisintaan tuossa 3-4v päästä, mutta toivottavasti huhut alkuperäisen Metroid Prime-trilogian remasterista/porttauksesta Switchille pitävät paikkansa. Metroid Prime 1 on edelleen omissa listoissa yksi kaikkien aikojen parhaita pelejä.

Metroid Prime

Edit: Yllättävän avoimia ovat kyllä asian kanssa, mikä on varsin virkistävää. Moni muu samassa tilanteessa olisi hiirenhiljaa (esim. Last Guardian).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
Paskempi homma kyllä. Tuskin siis nähdään Switchillä? Tai voi olla tyyliin BOTW, julkaistaan sekä vanhalle että uudelle raudalle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Ihan hyvä juttu, että Metroid Prime 4:n tekeminen aloitetaan alusta Retro Studiosin toimesta. Yleensä kun on annettu näitä lippulaivapelejä toisten studioiden vastuulle, niin lopputulos on ollut huono. Oli alkujaankin virhe antaa peli toisen studion vastuulle ja koko peli tunnuttiin muutenkin julkaistettavan turhan aikaisessa vaiheessa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Se siitä ennenaikaisesta hypettämisestä.

Muistan lukeneeni myös tältä foorumilta, kuinka eräät sankarit ostivat Switchin ensisijaisesti Metroid Prime 4:n takia.

Kuinkas kävikään Saturnin ja superhyperultramahtavan jumalpelin Sonic X-tremen kanssa?
Ps. Jonnet ei muista.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Metroid Prime 4:stä lisää:


Metroid Prime Trilogy on jo valmis ja alunperin peli piti esitellä viime kuussa. :drool:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106


Kuva isompana:



Sellaista tähän mennessä.

Softapuolelta poimintoja:

Mario Kart 8 Deluxe yli 15 miljoonaa myytyä kopiota.
Super Smash Bros yli 12 miljoonaa myytyä kopiota. Nopeimmin myynyt Nintendon kotikonsolipeli ikinä.
Super Mario Odyssey yli 13 miljoonaa myytyä kopiota. Suosituin 3D-Mario ikinä.
Zelda: Breath of the Wild yli 13 miljoonaa myytyä kopiota.

Tuolta lisää: https://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2019/190131e.pdf
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Nipalla menee hyvin. Nousee pian sukupolven kakkoseksi myynneissä. Todella hieno juttu Wii U floppauksen jälkeen.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
166
Joko on jo ollut juttuja fifa 18/19 pelistä joy-con jaettu ohjaimilla? En ole peliä vielä hankinnut mutta jos edellytys on hankkia kylkeen erillinen ohjain niin asia täytyy miettiä uudelleen.
 

Vee

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
346
Onko kokemuksia kolmannenosapuolen ohjaimista? Alkoi toinen joyconin tatti sekoilemaan(eikeskity) pitäisi saada jotain tilalle huollon ajaksi. Jos nuo edes takuuseen menee.

Ostaakko suosiolla pro controller vai uus pari joyconeja?

Edit: on kuulemma adaptereita joilla saa ps4 ohjaimen toimimaan? Kokemuksia?
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
298



Softapuolelta poimintoja:

Mario Kart 8 Deluxe yli 15 miljoonaa myytyä kopiota.
Super Smash Bros yli 12 miljoonaa myytyä kopiota. Nopeimmin myynyt Nintendon kotikonsolipeli ikinä.
Super Mario Odyssey yli 13 miljoonaa myytyä kopiota. Suosituin 3D-Mario ikinä.
Zelda: Breath of the Wild yli 13 miljoonaa myytyä kopiota.

Tuolta lisää: https://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2019/190131e.pdf
Hyviä myyntejä, mutta mun mielestä kielii myös nipan ongelmasta viimeset 3-4 sukupolvea:

ne omat nipa-only exclut myy koska ei ole oikein muutakaan tarjolla. Laadukkaamman pään pelejä siis.


Tai sitten muutakaan ei oikein ole tarjolla, kun kaikki ostaa vaan noi parit samat pelit vuodesta toiseen :D

Siinä missä pleikkarilla etenkin on niin laajasti eri makuun "oikeita, laadukkaita ja ison budjetin pelejä", että ostajakunta ostelee laajemmin pelejä.

Ostin switchin 6kk launchista ja sille omistan zeldan, mario+rabbids ja xenoblade 2. Joitakin muitakin oon ostanut/lainannut. Mario oli kauhea pettymys, huonoin peli vuosiin, jotenkin vaan mitään sanomaton ja tylsä. Mario kart ja smash ei ole kiinnostanut ikinä.

Fanit hehkuttaa miten on 1000+ peliä, vaan onko siitä iloa jos 90% on jotain "joo väänsin unityllä tälläsen kikkareen ekana yrityksenä" tasosta vähän parempia.

Toinen syy on se ettei nipa juuri alennuksia harrasta, en todellakaan ala maksamaan 2v vanhasta pelistä 60e. Mario kartin+marion voisin 10-20e ostaakin, koska siihen hintaan ne olis hetken huvia.

Ei sillä etteikö noi silti myisi, tottakai ne pitää hullut hinnat kun ihmiset on joko niistä valmiita maksamaan tai ei ole muutakaan niin ostaavat sitten ne.

Itse siis kaipaisin zelda/xenoblade tyylin laajoja pelejä, pikkupelejä voi pelailla vaikka snessillä jos siltä tuntuu.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Itsellä smash on eniten pelattu sitten breath of wildin jälkeen. Kaverin kanssa varsinkin uskomattoman hauska vaikka nykyään hankalampi järjestääkkin couch cooppeja. Yksinpeliä etenee silloin tällöin.. Kiva kun voi pelata pienissä erissäkin.

Mario odyssey, bow sekä mario karttia hakattu myös reilut parisataa tuntia yhteensä. Nyt ollut hiljaiseloa kieltämättä hetken. Vielä olis ostolistalla xenoblade, octopath traveller, mario deluxe ja eikös huhuja kuulunut jo metroid trilogystä. Luulen että switchin tästäkin vuodesta tulee aikas kova Hyvä juttu nintendolle:tup:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Itsellä smash on eniten pelattu sitten breath of wildin jälkeen. Kaverin kanssa varsinkin uskomattoman hauska vaikka nykyään hankalampi järjestääkkin couch cooppeja. Yksinpeliä etenee silloin tällöin.. Kiva kun voi pelata pienissä erissäkin.

Mario odyssey, bow sekä mario karttia hakattu myös reilut parisataa tuntia yhteensä. Nyt ollut hiljaiseloa kieltämättä hetken. Vielä olis ostolistalla xenoblade, octopath traveller, mario deluxe ja eikös huhuja kuulunut jo metroid trilogystä. Luulen että switchin tästäkin vuodesta tulee aikas kova Hyvä juttu nintendolle:tup:
Jos pidät Advance Wars-sarjan peleistä, niin lämmin suositus Wargroovelle. :tup:

Se Metroid Prime Trilogy Switchille on tosiaan valmis jo, mutta Nintendo julkaisee sen sitten kun parhaakseen näkee. Tällä hetkellähän ei tiedetä oikein mitään vielä Switchin pelitarjonnasta vuoden 2019 osalta, koska yhtään Directiä ei ole pidetty vielä. Viime vuonna samaan aikaan ei esim. ollut tiedossa Pokemon Let's Gon tai Smash Brosin julkaisu loppuvuodesta 2018.

Nintendolla on kuitenkin pääsääntöisesti tapana julkistaa pelit sitten, kun ne ovat oikeasti lähellä julkaisua. Toki poikkeuksiakin tähän on, esim. Metroid Prime 4, jonka kerrottiin olevan kehitteillä pelkästään siksi, että pelisarjan fanit eivät olleet vuosikausiin kuulleet mitään koko pelisarjasta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 563
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom