Hyvä työtuoli?

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
627
Tulipa laitettua sittenkin tilaukseen HM Aeron Tuxedo Weave tuolta 2ndhnd:sta. Kysymällä sai 10% hinnasta pois joten n. 500e toimitettuna.
2 osassa tulee tuoli ja kunto pitäisi tosiaan olla hyvä. DHL:ää käyttävät.
Paypalilla maksu.
Tämä tuli perille. Pakattu isoon pahvilaatikkoon ja hyvässä kunnossa on.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
84
Onko täällä KAB Seatingin tuoleja omaaville tullut vastaan tarvetta uudelleen verhoilla tuolejaan? Näin omalla kohdalla joutui tuonne Iskin Interiorille laittamaan tuossa viestiä moisen suhteen menemään.

Nokkelana nuot kuosit pessyt 30 asteessa ilman linkoamista kevyessä pesussa. Hyvää on tullut, mutta katsohan poikaa, kun sitten ajatuksissaan menikin se normipesu päälle ja ei tykännyt tästä tuolin kuosi ollenkaan. Ja saattanette myös arvata täällä kansalaisen potevan arviolta lievää vatutusta.

Mutta takaisin tuohon aloittaneeseen kysymykseen, että ja kun tässä on aikaa vielä mahdolliseen Iskun vastaukseen hyvät kotvat, niin millaista hintaa ja toimitusaikaa on osunut kohdille noissa? Tai onko vinkkiä mistä noita saattaisi olla tarkemman markan sankarina myös hyvä tiedustella?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Onko täällä KAB Seatingin tuoleja omaaville tullut vastaan tarvetta uudelleen verhoilla tuolejaan? Näin omalla kohdalla joutui tuonne Iskin Interiorille laittamaan tuossa viestiä moisen suhteen menemään.

Nokkelana nuot kuosit pessyt 30 asteessa ilman linkoamista kevyessä pesussa. Hyvää on tullut, mutta katsohan poikaa, kun sitten ajatuksissaan menikin se normipesu päälle ja ei tykännyt tästä tuolin kuosi ollenkaan. Ja saattanette myös arvata täällä kansalaisen potevan arviolta lievää vatutusta.

Mutta takaisin tuohon aloittaneeseen kysymykseen, että ja kun tässä on aikaa vielä mahdolliseen Iskun vastaukseen hyvät kotvat, niin millaista hintaa ja toimitusaikaa on osunut kohdille noissa? Tai onko vinkkiä mistä noita saattaisi olla tarkemman markan sankarina myös hyvä tiedustella?
Kannattaisi kysyä verhoilijoilta asiasta. Nehän pystyy tekemään ihan millaiset verhoilut tahansa tuoliisi. Veikkaan, että jos iskulla onnistuu niin se sitten kanssa maksaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Vähän hankalaa noiden verhoilijoiden kanssa, joko maksaa tajuttomasti tai eivät suostu verhoilemaan. Täytyy varmaan kysellä firmoilta jotka tekee autojen sisustoja.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Onko kukaan käynyt vielä koeistumassa Ikean Järvfälletiä? Nykyinen Markus-työtuolini alkaa lähestyä vuosikymmenen vanhuutta ja tällainen säädettävämpi "Markus 2.0" voisi olla hyvä tilalle. Mustan/nahkaisen Markus-version omistajana annan arvoa vielä sille, että tuossa Järvfälletissä näyttäisi olevan kaikki päälliset aitoa nahkaa siinä missä Markuksessa esim. niskatuki on tekonahkaa, joka pahimmillaan kuluu pois ja paljastaa alla olevan harmaan pinnan.

Järvfälletin kohdalla tietenkin sitten sitä tulee mietittyä, että lisäävätköhän nuo erilaiset säädettävät osat lisää ylimääräistä liikettä ja ääntä tämän hintaiseen tuoliin.
 

Alkuelio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
152
Mahtaakohan Martela tai muu taho huoltaa yksityiskäytössä olevia tuoleja? Logicin pohjasta löytyy tarra vuosiluvulla 2011, ja kaikki nivelet vähän nitisee ja natisee jo. Klappia alkaa löytyä, käsinojat painuneet sisään sekä ristiseläntuen kumipumppu mureni jo aikaa sitten pois.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Mahtaakohan Martela tai muu taho huoltaa yksityiskäytössä olevia tuoleja? Logicin pohjasta löytyy tarra vuosiluvulla 2011, ja kaikki nivelet vähän nitisee ja natisee jo. Klappia alkaa löytyä, käsinojat painuneet sisään sekä ristiseläntuen kumipumppu mureni jo aikaa sitten pois.

Huoltaahan martela niitä, mutta tuon tuolin takuu on loppunut joten itse maksamalla onnistuu. 5v oli noiden takuuaika muistaakseni. Ota martelaan yhteyttä niin saat ohjeet miten toimia.
 

Alkuelio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
152
Huoltaahan martela niitä, mutta tuon tuolin takuu on loppunut joten itse maksamalla onnistuu. 5v oli noiden takuuaika muistaakseni. Ota martelaan yhteyttä niin saat ohjeet miten toimia.
Okei, viimeksi kun katsoin, niin mainostivat palvelevansa ainoastaan yrityksiä. Tuoli tuli tutun kautta, kun firma downshiftasi, joten eipä tällä varmaan mitään takuita ollutkaan.
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
198
Ostin tuossa n. 10 päivää sitten Maskusta Synchro Ergo työtuolin hintaan 295 €. Ensinäkin Maskun normaalihinta on joku aivan ihmeellinen, ei varmasti ikinä ole maksanut 595 tämä tuoli. Netissä tämä tunnetaan Miro-työtuolina ja niin oli myös ruskeassa pahvipakkauksessa. Jostain muualta saisi vaikka heti saman tuolin hintaan 252 € mutta tällä hetkellä 40 euron säästö ei kaada mun elämää jonka takia ostin sitten Maskusta samalla kun koeistuin. Kasaaminen oli helppoa.

Edellinen työtuolini oli: AK RACING Gaming Chair, musta - 279,00€

Tämä samaa hintaluokkaa. Huomattavasti jämäkämpää tekoa tämä Maskun työtuoli. Huomasin sen heti. Olen itse 195cm/95kg ja mahdun tuoliin täydellisesti sekä tässä on suhteellisen mukava istua.
Istumamukavuudessa samaa luokkaa kuin Ak-Racing. Istumakokemusta on jo se 100 tuntia ja samalla lailla välillä perse puutuu kummallisesti. Mutta tässä on kuitenkin sisäänrakennettu ristiseläntuki eikä mitään hemmetin tyynyjä. Itse istuin on myös mukavamman tuntuinen kuin Ak-racingissä.

Ehkä vähän metsään meni hankinta mutta ostan ensi kerralla sen KAB Seatingin tonnin tuolin.
 
Liittynyt
07.01.2019
Viestejä
3
Okei, viimeksi kun katsoin, niin mainostivat palvelevansa ainoastaan yrityksiä. Tuoli tuli tutun kautta, kun firma downshiftasi, joten eipä tällä varmaan mitään takuita ollutkaan.
Joo mun käsittääkseni Martela palvelee yrityksiä, mut niiden outletit on kaikkia varten. Niissä kai vaan käytettyjä ja kunnostettuja tuoleja myydään, että luulis löytyvän jotain apua.

Ite tässä oon täs vähän miettinyt tollasen näppärän työtuolin hommaamista olohuoneeseen. Pitäis vaan saada joku sisustukseen sopiva ja semmonen missä ei perse hajoa hetkessä. Tuntuu vaan vaihtoehdot vähän olevan jotain ikean 30e tuoleja: SNILLE Työtuoli - IKEA tai sitten ~500e tuoleja mitkä näyttää melkeen samalta: • Työtuolit Verkkokaupasta • Hay • Kartell •
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
276
Vähän hankalaa noiden verhoilijoiden kanssa, joko maksaa tajuttomasti tai eivät suostu verhoilemaan. Täytyy varmaan kysellä firmoilta jotka tekee autojen sisustoja.
Itse kysyin tuollaiselta firmalta, Kab Executiveen nahkaverhousta, 650€ alkaen hinnat joten se kuivui siihen.
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
198
Toisena negatiivisena huomiona työtuolin selkänoja kaartuu liikaa taaksepäin, jolloin myös päätuki jää lähes hyödyttömäksi. Tämän takia tuolilla pitäisi istua "röhnötysasennossa", jotta selkänojaa saisi edes tarpeeksi hyödynnettyä.
Olisi pitänyt vaan uskoa tähän sokeana. Nyt on ollut tämä Synchro Ergo sen 2 viikkoa ja aikaisempaa lisäten niin kyllä alkaa rusinat rasahtamaan ja pahasti tämän tuolin kanssa. Tämä kiteyttää täydellisesti tämän tuolin. Ei sitä myymälässä tajunnut että tämä voisi vaikuttaa asiaan niin paljoa. Itse istun koneella aina tryhard asennossa. Onnistuu se jotenkin tämänkin kanssa mutta päätuki todella hyödytön.

Tyhmyydestä sakotetaan ja nyt ollaan sitten tämän kanssa jumissa. Muuten kyllä kaikin puolin Ak Racingia parempi. Martela Outletista 790 euroa Logic 4 mutta kun sain jo 295 e menemään melkein täysin hukkaan niin ei nyt huvittaisi sellaista vielä ostaa. Jos jotakuta ei kyseinen seikka haittaa, niin laittakaa vaikka yv:tä niin voisin myydä tällä hetkellä siihen 235 euron hintaan pois. Vain nouto..
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
73
Nyt on ollut tämä Synchro Ergo sen 2 viikkoa ja aikaisempaa lisäten niin kyllä alkaa rusinat rasahtamaan ja pahasti tämän tuolin kanssa.
Nojoo kävin silti tämän tilaamassa ku tuntu parhaimmalta mitä kokeilin. Säätöjäki oli paljon. Niskatuki nyt oli sen mitä täälläki oli sanottu mutta tuo on pieni miinus.
Ainoa mikä tuntu paremmalta oli iskun KAB valvomo tuoli. Henkilökuntaa tuolla interior puolella ei näin sunnuntaina ollu joten hintaa en saanu. Veikkaus on kyllä että yli tonnin.
Kellään hajua?

Sen vois tilata jos tulee hyvät veronpalautukset tänävuonna

Edit: jaa löyty hintoja ja sehän maksais paritonnia. Voe perskele

Jos jollaki on tarvetta markus tuolille niin saa noutaa parinviikon päästä rovaniemeltä :D
Paljon istuttu mutta istuinosa kunnossa. Niskaosan keinonahka alkanu rapistuun
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Onko kukaan kysellyt ompelijoiden hintoja? Jos irrottaa vanhat verhoilut itse malliksi ja uuden pistää itse paikalleen.
 

snw

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
312
KABin tuolit ovat herättäneet kiinnostusta, mikähän noista on se paras malli hinta/laatusuhteeltaan? Tonnikin on kovasti jo kipurajojen yläpuolella hinnan suhteen, mutta nykyinen Ikean Markus ei kyllä miellytä enää yhtään ja varsinkin kun teen vielä etänä töitäkin osittain.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
5
KAB executive/director nuita malleja tuli testattua, kun uutta tuolia aikaisemmin etsin. Luulin että tuo executive olis sopiva, mutta kun pääsi Iskussa testaamaan ei sopinut minun pitkällä selälle ollenkaan. Director tuli hommattua ja se on ollut hyvä. Tämä löytyi Modeon outletistä 700 Eur demo-tuoli oli. Englannista olisin tilannut, jos ei tuota olis löytynyt. Oisko ollut noin 800eur uutena sieltä. Suomessa kaupat velottaa tuplahintaa.
 

snw

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
312
KABin tuolit ovat herättäneet kiinnostusta, mikähän noista on se paras malli hinta/laatusuhteeltaan? Tonnikin on kovasti jo kipurajojen yläpuolella hinnan suhteen, mutta nykyinen Ikean Markus ei kyllä miellytä enää yhtään ja varsinkin kun teen vielä etänä töitäkin osittain.
Itselleni vastaten, pistin tilaukseen amazon.de:stä KAB Seating K4 Premiumin, vähän reipas 1100€ toimitettuna.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
73
Nonni ensimmäinen moka tuoli kaupoilta tuli materiaalivalinnassa.
Ei oo hyvä kangaspäällysteinen jos porsastaa koneen ääressä niinku minä :D
Ei hokannu tota ku ollu markus vuosikaudet
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
286
Sain käsiini käytetyn Martelan työtuolin. Malli taitaa olla Logic 4. Tuoli on muuten suht siistissä kunnossa, mutta istuinosan syvyyssäätö ei toimi kunnolla ja naarmuja on jonkin verran. Kankaissa ei ole mielestäni tahroja, mutta ei tämä tietenkään mikään uudenveroinen ole. Jos joku tuosta innostuu niin tarjota saa. Tuoli löytyy Helsingistä.

tuoli.jpg
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
Kertokaas, miten hyvän työtuolin tulee tukea? Ollut jo pitkään niska-hartia-selkä -vaivoja, käytössä joku vanha, sinänsä laaduikas, mutta niskatueton, työtuoli + satunnaisesti satulatuoli. Hieroja sanoi, että satulatuoli on hyvä, mutta ei haittaisi olla parempi tuolikin silloin kun satulatuolia ei käytä.

Eli mitä paikkoja pitää tuolin hyvin tukea? Alaselkää, mistä kohden? Selkärängan "mutkan" kohdalta niin, ettei selän lihakset joudu jäpittämään? Yläselkä lapojen kohdalta niin, ettei olkapäät pyri vetäytymään eteenpäin? Entäpä niska, mistä kohtaa tuetaan, kallon takaa vaiko kaularangan kohdalta? Erityisesti tää niskan tuki on minulle hämärä, että miten se oikeaoppisesi tuetaan.

Otin emännän Ikea Markuksen tähän testiin, enkä saa tästä hirvittävän mukavaa mitenkään. Alasekän tuki ei osu selkärangan mutkaan, vaan vähän alle. Niskatuki osuu kallon takaosaan ja tuntuu suoraan sanottuna karmealta - tuki työntää niskaa eteenpäin ilman, että päätä voi millään tavoin tukea vasten lepuuttaa, vaan pitää päinvastoin jäpittää. Tuntuisi luontaiselta, että niskatuki olisi alempana, mutta en tiedä onko tämä kuitenkaan tarkoitus. Eli onko vika miehessä, vai Markuksessa?

Käsinojia en ole koskaan oppinut työtyuoleissa käyttämän, mutta se varmaan johtuu siitä, että niiden säädettävyys on lähes aina nolla. En tiedä, löytyisikö sitten työtuolia, jossa joka ainoan detailin voi säätää itselle mieluisaksi. Jos löytyy, niin sellaiseen voisi sijoittaa merkittäviäkin summia rahaa.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Et vaan ole ruotsalaisen malli-börjen mitoissa itse. Oma vikasi siis, tuoli on ihan hyvä :D

Käsinojathan on tuoleissa vaan siksi ettei nukahtaessa valu lattialle. Jos käsinojat olisivat riittävän ylhäällä, pitäisi pöytään tehdä kolot mihin ne sopivat kun kädet on näppiksellä. Omalla kohdalla olen säätänyt tuolin korkeuden niin että on hyvä kirjoittaa, jolloin pöytälevy on oikealla korkeudella käsille. Silloin käsinojat menevät pöydän alle.

Itsellä on käynyt sellainen tuuri että pöytä ja tuoli sopii juuri omaan käyttöön. Ikea Galant kulmapöytä ja Markus tuoli. Jälkimmäisen korkeus siten että normaalisti tuolissa istuen on jalat hyvin lattialla ja pöytä samaan aikaan sellaisella korkeudella että saan kädet kyynärpäitä myöden lepäämään pöydällä kun kirjoitan. Tähän saattaa toki auttaa ns. gorillan fysiikka eli 30-senttiset jalat ja kahden metrin selkäranka vaikka pituutta on vain 175cm...

Rennompaan surffailuun tuolin selkänojasta yksi naksu taaksepäin, jalkojen alle n. 25-30cm koroke. Syvä hengitys ja leffa pyörimään kakkosnäytölle. Toimii myös useimmissa peleissä, tosin itse kun alan ajatuksella kirjoittamaan tai pelitahti kiristyy niin automaattisesti nousen pystympään.

Tuo tuolin korkeus on kyllä jännä, meillä kun on konttorilla työpisteet täynnä Markuksia. Osa niistä on niin korkealla että hyvä kun jalat koskettaa maata ja seuraava taas niin alhaalla että polvet on suussa. Osa tuoleista on viritetty eteenpäin kallistuneeksi, osa taaksepäin... Käyttäjien tottumuksia on selkeästi laidasta laitaan, ellei joku iltavuorossa niitä tahallaan käy säätämässä miten sattuu.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
Onkos kukaan testaillut tuota Ikean Järvfjället tuolia ja millainen muutos verrattuna Markukseen?
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Kertokaas, miten hyvän työtuolin tulee tukea? Ollut jo pitkään niska-hartia-selkä -vaivoja, käytössä joku vanha, sinänsä laaduikas, mutta niskatueton, työtuoli + satunnaisesti satulatuoli. Hieroja sanoi, että satulatuoli on hyvä, mutta ei haittaisi olla parempi tuolikin silloin kun satulatuolia ei käytä.

Eli mitä paikkoja pitää tuolin hyvin tukea? Alaselkää, mistä kohden? Selkärängan "mutkan" kohdalta niin, ettei selän lihakset joudu jäpittämään? Yläselkä lapojen kohdalta niin, ettei olkapäät pyri vetäytymään eteenpäin? Entäpä niska, mistä kohtaa tuetaan, kallon takaa vaiko kaularangan kohdalta? Erityisesti tää niskan tuki on minulle hämärä, että miten se oikeaoppisesi tuetaan.

Otin emännän Ikea Markuksen tähän testiin, enkä saa tästä hirvittävän mukavaa mitenkään. Alasekän tuki ei osu selkärangan mutkaan, vaan vähän alle. Niskatuki osuu kallon takaosaan ja tuntuu suoraan sanottuna karmealta - tuki työntää niskaa eteenpäin ilman, että päätä voi millään tavoin tukea vasten lepuuttaa, vaan pitää päinvastoin jäpittää. Tuntuisi luontaiselta, että niskatuki olisi alempana, mutta en tiedä onko tämä kuitenkaan tarkoitus. Eli onko vika miehessä, vai Markuksessa?

Käsinojia en ole koskaan oppinut työtyuoleissa käyttämän, mutta se varmaan johtuu siitä, että niiden säädettävyys on lähes aina nolla. En tiedä, löytyisikö sitten työtuolia, jossa joka ainoan detailin voi säätää itselle mieluisaksi. Jos löytyy, niin sellaiseen voisi sijoittaa merkittäviäkin summia rahaa.
Käyhän jossain martelaoutletissä tms. testaamassa kunnon jakkaroita. Noita käytettyjen toimistotuolien ym. hilppeiden liikkeitä löytyy monesta kaupungista ja niissä yleensä saa käydä testailemassa mikä sopii omalle kropalle parhaiten. Itselleni Martelan Logic 400 oli juuri passeli.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
Käsinojia en ole koskaan oppinut työtyuoleissa käyttämän, mutta se varmaan johtuu siitä, että niiden säädettävyys on lähes aina nolla. En tiedä, löytyisikö sitten työtuolia, jossa joka ainoan detailin voi säätää itselle mieluisaksi. Jos löytyy, niin sellaiseen voisi sijoittaa merkittäviäkin summia rahaa.
Sellaisia työtuoleja löytyy paljonkin kun jättää Ikeat, Sotkat, Jyskit ja muut vastaavat kaupat väliin ja käyttää sen 250-600 euroa tuoliin (riippuen vielä toki kelpaako käytetty/kunnostettu vai pitääkö olla täysin uusi).
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Onkos kukaan testaillut tuota Ikean Järvfjället tuolia ja millainen muutos verrattuna Markukseen?
Itsekin mietin tuota korvaajaksi 8v Markukselle, mutta netin palaute ei ole ollut lupaavaa (olen ollut lukevinani, että etenkin päätuki työntää päätä liiaksi eteen ja yleensäkin nuo säädettävät osat eivät vakuuta). En ole siis kuitenkaan testannut. Päädyin lopulta Ikean asiakaspalvelun kautta uuteen Markukseen, jota voisi itse asiassa sanoa Markus 1.2:ksi, sillä parannuksia vanhaan Markukseen on tapahtunut niin materiaalissa (mattamaisempi, karheampi nahka; niskatuki vaikuttaa olevan tekonahan sijaan samaa aitoa nahkaa kuin istuinosa) kuin tuolin laadussa (alkuperäinen oli suht. äänetön mutta tämä uusi malli on kyllä täysin äänetön, eikö tarvinnut edes silikonisuihketta toisin kuin alkuperäinen).
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
762
Onko kellään kokemusta iskun slim tuolin restauroimisesta? Tekijää etsisin Päijät-Hämeen suunnalta koska itsellä ei pysy neula kädessä. Töistä saisin ilmatteeksi tekniikaltaan ihan hyväkuntoisen jakkaran mutta kankaat ovat hirveässä kunnossa.

EDIT:
Tuoli olikin slim eikä step.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
528
Onko kellään kokemusta iskun slim tuolin restauroimisesta? Tekijää etsisin Päijät-Hämeen suunnalta koska itsellä ei pysy neula kädessä. Töistä saisin ilmatteeksi tekniikaltaan ihan hyväkuntoisen jakkaran mutta kankaat ovat hirveässä kunnossa.

EDIT:
Tuoli olikin slim eikä step.
Kai lahest joku verhoomo/verhooja/työpaja/ammattikoulu löytyy joka homman tekisi. Tai sitten juutuupi auki ja opettelemaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
Löysin sitten firman nimeltä Steelcase ja sieltä malli Gesture osui silmiin:
Gesture Ergonomic Office & Desk Chair - Steelcase
No, onko muilla kokemuksia tästä? Pitää varmaan tilata sokkona koeistumatta ja reilun tonnin paukku on ihan kohtalainen sokkotilaus, jos tuoli onkin paska. Tai no, niin paljon sitä hehkutetaan, ettei varmasti ole paska, mutta voihan se huonolla säkällä olla huono just itselle...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
138
Edelliseen liittyen, tuli hankittua 2ndhnd:ltä Herman Miller Aeron. Hemmetin hyvä tuoli, paljon parempi (minulle) istuttavana kuin esimerkiksi Martelat ja Kinnarpsit. Käytetty, mutta lähes uuden veroinen. Toimitus vain kesti aivan älyttömän kauan.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
46
No, onko muilla kokemuksia tästä? Pitää varmaan tilata sokkona koeistumatta ja reilun tonnin paukku on ihan kohtalainen sokkotilaus, jos tuoli onkin paska. Tai no, niin paljon sitä hehkutetaan, ettei varmasti ole paska, mutta voihan se huonolla säkällä olla huono just itselle...
Joo, ei taida enää olla Suomessa jälleenmyyjää vaan löytyy Ruotsista? Käyttökokemuksista päivitystä voin sen verran antaa, että tuoli on edelleen käytössä. Keskimäärin olen varmaankin n. 1,5 tuntia päivittäin tuolissa istunut. Käsinojien säädöissä en ole löystymistä ainakaan vielä huomannut, vaikka ne vaikuttivat siltä, että kulumisesta johtuen voisivat lähteä liukumaan liian herkästi. Muutenkin mekaniikka pelaa, mutta sen olen huomannut, että jos hitaasti nojaa taaksepäin ja selkänoja kääntyy alaspäin niin siitä kuuluu nitinää (en tiedä voisiko öljyämällä hoitua, ei ole minua niin pajoa häirinnyt). Pehmusteissa ja kankaissa en ole havainnut ongelmia, ehkä hieman värin haalistumista reisien kohdalta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
Joo, ei taida enää olla Suomessa jälleenmyyjää vaan löytyy Ruotsista? Käyttökokemuksista päivitystä voin sen verran antaa, että tuoli on edelleen käytössä. Keskimäärin olen varmaankin n. 1,5 tuntia päivittäin tuolissa istunut. Käsinojien säädöissä en ole löystymistä ainakaan vielä huomannut, vaikka ne vaikuttivat siltä, että kulumisesta johtuen voisivat lähteä liukumaan liian herkästi. Muutenkin mekaniikka pelaa, mutta sen olen huomannut, että jos hitaasti nojaa taaksepäin ja selkänoja kääntyy alaspäin niin siitä kuuluu nitinää (en tiedä voisiko öljyämällä hoitua, ei ole minua niin pajoa häirinnyt). Pehmusteissa ja kankaissa en ole havainnut ongelmia, ehkä hieman värin haalistumista reisien kohdalta.
Itseasiassa oli kuitenkin vielä jälleenmyyjä olemassa. Input Interior Oy oli ostanut Stalboxin, joka noita toi maahan. Ottivat Helsingissä vastaan, kun pyysin audienssia ja koeistumista ja kuulemma myyvät kuluttajille no problem.

Harmi kyllä, kun tuoli kokeilin ja asiaa muhittelin mielessäni, niin tuoli ei sovi minun fysiikalle. Niinkin hämärä juttu, kuin että säädöt loppuu kesken (hämärä siksi, että tuoli on suunniteltu niin säädettäväksi kuini vaan ikinä voi). Elikkäs istuimen etäisyys selkänojasta, niin istuinta ei saa tarpeeksi eteen minun jaloille (ja esittelijä yritti kyllä säätää, mutta ei vaan saa). En ole kuitenkaan kuin 180cm pitkä, että sikäli tosi outo juttu. Muuten tuoli kyllä tuntui erinomaiselta ja harmittaa kovin. Etenkin käsinojien säädöt oli ihan ykköset, ensimmäinen tuoli, jossa käsinojilla tekee jotain, eikä niitä tartte heti ensimmäiseksi irroittaa.

Ei auta kuin käydä sitten seuraavaksi koeistumassa joillain keinoin Martelat, Kinnarpsit, Kabit ja Herman Millerit, kai nyt joku on hyvä. Jos ei ole, niin pitää ostaa laadukas henkilöauton istuin ja hitsata siihen runko :)
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Tulipa tuossa napattua "roskalavalta" vanhempi Isku Step, aikalailla samanlainen kuin tämä kuvan yksilö mitä nyt istuinosan kangas vähän "räjähtänyt".
upload_2019-3-4_20-40-23.png

Kaikki muu toimii ihan kohtuullisesti mutta kaasujousi on vähän elämää nähnyt.
Tuoli ei onneksi vajoa kuorman alla mutta jousi ei jaksa nostaa sitä tuolia ylöspäin ilman että sitä auttaa.
Pystyykö näitä jousia elvyttämään mitenkään vai pitääkö etsiä uusi tilalle ja jos pitää niin tiedättekö että myykö Isku näihin vielä varaosia?

Istuinosan ajattelin itse verhoilla uudestaan, tosin puolisoni (pukuompelija) avustuksella :D
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
46
Itseasiassa oli kuitenkin vielä jälleenmyyjä olemassa. Input Interior Oy oli ostanut Stalboxin, joka noita toi maahan. Ottivat Helsingissä vastaan, kun pyysin audienssia ja koeistumista ja kuulemma myyvät kuluttajille no problem.

Harmi kyllä, kun tuoli kokeilin ja asiaa muhittelin mielessäni, niin tuoli ei sovi minun fysiikalle. Niinkin hämärä juttu, kuin että säädöt loppuu kesken (hämärä siksi, että tuoli on suunniteltu niin säädettäväksi kuini vaan ikinä voi). Elikkäs istuimen etäisyys selkänojasta, niin istuinta ei saa tarpeeksi eteen minun jaloille (ja esittelijä yritti kyllä säätää, mutta ei vaan saa). En ole kuitenkaan kuin 180cm pitkä, että sikäli tosi outo juttu. Muuten tuoli kyllä tuntui erinomaiselta ja harmittaa kovin. Etenkin käsinojien säädöt oli ihan ykköset, ensimmäinen tuoli, jossa käsinojilla tekee jotain, eikä niitä tartte heti ensimmäiseksi irroittaa.

Ei auta kuin käydä sitten seuraavaksi koeistumassa joillain keinoin Martelat, Kinnarpsit, Kabit ja Herman Millerit, kai nyt joku on hyvä. Jos ei ole, niin pitää ostaa laadukas henkilöauton istuin ja hitsata siihen runko :)
Aah! Mahtava juttu, että pääsit testaamaan ja toimintaa Suomessa edelleen. Kun otit tuon istuimen säädön puheeksi niin tsekkasin heti omasta tuolista ja huomasin, että minullakin on säädöt ns. tapissa sen suhteen ja pituutta itsellä myös se 180 cm. Itsellä vaan osuu juuri sopivasti tuo maksimi asetus. Tarjosivatko/testasitko muita heidän tuolejaan? Tuota Leap V2 näyttää olevan myös kehuttu. Toivottavasti löytyy sopiva tuoli. :tup:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
Tarjosivatko/testasitko muita heidän tuolejaan? Tuota Leap V2 näyttää olevan myös kehuttu. Toivottavasti löytyy sopiva tuoli. :tup:
Testasin muutamaa muuta (tuota Leappia ei tosin tainnut olla just silloin), mutta tuntuivat tuohon Gestureen verrattuna vähän heikompitasoisilta, niin en sitten onnistunut niistä muista innostumaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Tuoli ei onneksi vajoa kuorman alla mutta jousi ei jaksa nostaa sitä tuolia ylöspäin ilman että sitä auttaa. Pystyykö näitä jousia elvyttämään mitenkään
Monesti saanut tuollaisen tilanteen korjattua ihan vain rasvaamalla jousen ja tukiputken välin. Alkuun ehkä ruosteenpoistoaine tms joka poistaa vanhojen rasvojen ja pölyn seosta sitten uutta rasvaa väliin. Hyvin harvoin itse kaasujousi ollut viallinen, onhan sekin toki mahdollista että paineet on kadonneet, todennäköisesti silloin kyllä istuessa menisi itsekseen ala-asentoon . Joskus törmännyt sellaiseen että tukiputkessa oleva muovi on turvonnut ja se on estänyt kaasujousen kunnollisen liikkeen, kotioloissa on riittänyt sen muovin viilaaminen.

Kunnolla jos haluaa putsata niin kippaa tuolin ympäri ja ottaa kaasujousen alapäästä sen lukkoprikan irti ja vetää jalustan/tukiputken pois kaasujousen päältä.
 

snw

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
312
Itselleni vastaten, pistin tilaukseen amazon.de:stä KAB Seating K4 Premiumin, vähän reipas 1100€ toimitettuna.
Tämä saapui sitten eilen. Ja voi pojat, johan on erilainen istua kuin Markus. Säätöjä löytyy joka suuntaan ja toistaiseksi olen tyytyväinen.

Ainoa negatiivinen asia on, että tuoli heiluu jonkun verran sekä pituus- että sivusuunnassa. Onko muita KABien omistajia, olisi mukava tietää onko kyseessä ominaisuus vai vika?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
Noniin kävin kierroksen ja koeistuin paljon erilaisia työtuoleja; Iskut, Martelat, Kinnarpsit ja sitten jotain Pa-Ri:n omia merkkejä. Nitisevää ja natisevaa paskaa kaikki, miten tuollaista roskaa kehdataan edes valmistaa? Minulla on joku 20v vanha työtuoli, joka natisee vähemmän ja on tukevampi, kaikki säädöt vain ovat hajonneet. Pitää harkita jo tuon korjaamista, sen verran pettymys nuo laadukkaiksi mielletytkin tuotteet.

No Herman Miller jäi koeistumatta ja Steelcaset oli ihan ok, mutta ei löytynyt mieluista. Mutta kävin koeistumassa Kabin valvomotuolit ja oli täysin eri planeetalta kuin nuo toimistotuolit. Eivät nitisseet natisset, tuntuivat jämäköiltä ja oli minun fysiikalle erittäin, erittäin, mukavia istua. Elikkäs Kab taitaa mennä nyt tilaukseen.

Kävin koeistumassa myös Håg:n Capiscon ja se oli erittäin positiivinen yllätys. En olisi uskonut, että yhdellä työtuolilla pystyy istumaan useilla eri tavoilla ja vielä käyttämään tuolia lapojen venytykseen. Ja oli vielä aikas jämäkän oloinenkin vielä. Jos en olisi aiemmin jo hankkinut Sallin satulatuolia, niin ehkä tuollainen olisi Kabin sijaan hankintalistalla.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
571
Ostin viikko sitten tuollaisen meemituolin, noblechairs HERO Gaming Chair
Aluksi olin hakemessa halvempaa Epic-tuolia, mutta se oli muotoilun ja värimaailman perusteella suunnattu 12 vuotiaille. Hero maksoi 399€, kalliimpi kuin mitä ajattelin mutta silti pirusti halvempi mitä nuo oikeat työtuolit. Herossa on tukeva rakenne, alkuun se näytti jopa naurettavan isolta. Leveyttä piisaa, samanlaista tukea kuin auton urheiluistuimissa ei saa. Tuoli ei heilu eikä edes natise pahasti, käsinojissa on hieman klappia mitä voisi huopanauhalla parantaa. Tuolin pehmuste on melko kova, mutta sen pitäisi käytön myötä pehmentyä. Istuinosa on perforoitua keinonahkaa, hengittelee kyllä mutta ei tuolissa mieluusti ilman housuja istu. :vihellys:

Aikaisempi tuoli oli kierrätyskamaa jostain vuosikymmenien takaa. Tukeva kyllä, mutta kissa alkoi reiittää verhoilukangasta siihen tahtiin että päätin hommata itselleni oman tuolin... Töissä on Martelan korkea työtuoli jota en juuri käytä, enemmän kulutan tätä Salli-satulatuoli. Säädettävällä raolla, totta kai. ;)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
KAB Seating ACS Executive. En tiedä saako enää suomeen vaikka briteistä. Turha ostaa muuta. Niinku istuis sohvalla hyvällä ryhdillä ilman että selkä sanoo poks. Ehkä Iskun yrityspuolelta saa jos haluaa heittää ylimääräisen tonnin kaivoon.
Osaatko kertoa tästä lisää? Kyselin Workplaceoffice:lta ja toimittaavat kyllä Kabin tuoleja suomeen ja hinnat ovat suhteellisen maltilliset. ACS Executivesta löytyy todella vähän tietoa, siis siinä on sähkömoottori ja 8 ilmatyynyä joo, mutta onko tuoli muuten kuten perus Executive? Onko ilmatyynyistä todellakin hyötyä vs. perus Executive?

Koeistumaan ei suomessa taida päästä tuota ACS Executiveä, mutta Executive ja K4 löytyi Iskusta, eli sikäli kiinnostaisi tietää, että jos Executive tuntuu hyvältä, niin onko ACS Executive hyvä kanssa. En tiedä saisiko Iskusta tilaamalla ACS Executiven, mutta Isku ei sitten myykkään kuluttajille ja vaikka firmoja joiden kautta voisi tilata löytyisikin, niin ovat kyllä hinnoitelleet itsensä täysin kuutamolle...
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Osaatko kertoa tästä lisää? Kyselin Workplaceoffice:lta ja toimittaavat kyllä Kabin tuoleja suomeen ja hinnat ovat suhteellisen maltilliset. ACS Executivesta löytyy todella vähän tietoa, siis siinä on sähkömoottori ja 8 ilmatyynyä joo, mutta onko tuoli muuten kuten perus Executive? Onko ilmatyynyistä todellakin hyötyä vs. perus Executive?

Koeistumaan ei suomessa taida päästä tuota ACS Executiveä, mutta Executive ja K4 löytyi Iskusta, eli sikäli kiinnostaisi tietää, että jos Executive tuntuu hyvältä, niin onko ACS Executive hyvä kanssa. En tiedä saisiko Iskusta tilaamalla ACS Executiven, mutta Isku ei sitten myykkään kuluttajille ja vaikka firmoja joiden kautta voisi tilata löytyisikin, niin ovat kyllä hinnoitelleet itsensä täysin kuutamolle...
Kyllä isku yksityisille myy.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 888
Kyllä isku yksityisille myy.
Eivät myyneet noita toimistotuoleja ainakaan täällä päin. Oli erillinen tilakin noille toimistoroippeille, selkäesti yritysten tarpeisiin tehty. Älä kysy, miksi ne eivät voi siirtää sieltä tuolia kuluttajapuolelle ja myydä, en tiedä....
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Eivät myyneet noita toimistotuoleja ainakaan täällä päin. Oli erillinen tilakin noille toimistoroippeille, selkäesti yritysten tarpeisiin tehty. Älä kysy, miksi ne eivät voi siirtää sieltä tuolia kuluttajapuolelle ja myydä, en tiedä....
Mielenkiintoista, koska ne vielä mainostavat tarjoavansa palveluitaan yksityisille ja yrityksille. Toisaalta saat sen tuolin kyllä ulkomailta halvemmalla.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Tampereen Kalevan myymälässä on myös erillinen yrityspuoli mutta kyllä sieltä saa yksityisetkin ostettua. Ja saa myös tingittyä hinnoista!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 004
Viestejä
4 188 864
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom