jimm's konepaketti

Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
254
Tosiaan löyty jmm'siltä tuollainen konepaketti Jimm's Gamer Leopard 1070, pelitietokone - 1 279,00€ jäi vain arveluttamaan, että onko rahansa värtti vai löytyisikö samalla hinnalla parempaa? En tosiaan etsi mitään tykkikonetta ja budjetti tuota kokoluokkaa.
Lyhyesti: pakettikone on "aina" huonompi vaihtoehto. Se on sitä myös Jimm's-koneiden tapauksessa vaikka siitä voi Turun suuntaan hattua nostaa, että suht järkeviä palikoita niissä käytetään. Jos osaamista/jaksamista ei ole kasata itse tai lähipiiristä siihen hommaan ketään löydy ja ainoaksi vaihtoehdoksi jää valmis konepaketti, niin on nuo Jimm'sin koneet silloin sieltä järkevämmästä päästä. Konepaketissa maksat kuitenkin aina vähintäänkin työstä ja useimmiten myös kyseenalaisista komponenttivalinnoista. Joko siis täysin kestämättömistä ratkaisuista, joilla paketille pyritään tekemään katetta (esim. usein: paska virtalähde) tai sitten (bisnesmielessä) fiksusti jälleenmyyjä laittaa vanhempaa rautaa pois varastoista pakettien mukana. Nykytilanteessa esim. näytönohjaimessa saat tuoreempaa ja tehokkaampaa rautaa (RTX 2060 vs. GTX 1070) samaan hintaan.

@Chloe oikeastaan tyhjensikin pajatson tuolla laittamallaan vaihtoehdolla, olin itse hetki sitten laittamassa lähes identtistä komponenttilistaa tarjolle. Tuo nyt jättää vielä sitten hieman pelivaraa lopullisen hinnan suhteen, em. prossun jäähyn lisäksi löytyy HDD-levyistä pari kymppiä halvemmalla esim. teratavun verran tallennustilaa, jos sen kokee riittäväksi. (Jimm's-koneessahan ei ollut SSD:n lisäksi lainkaan HDD:tä...) Emolevyssäkin pystyy vielä hivenen säästämään ja silti pysyttelemään samassa piirisarjassa, mutta MSI X470 Gaming Plus, jota tuossa katselin, ei ole ainakaan Jimm'siltä saatavilla ihan heti.

Lopulliseen hintaan tuossa on tietysti huomioitava vielä mukana tulevat pelien latauskoodit, nämä saa kyllä kaupaksi. Tai vaihtoehtoisesti saapahan ainakin itse pelattavaa. Ja tietysti jos vielä budjettiruuvia kiristetään, niin hajauttaa tilauksen useammalle liikkeelle sen mukaan, mistä halvimmalla mitkäkin komponentit saa.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
NVMe levyn voisi myös vaihtaa SATA-signaloiduksi ilman merkityksellistä käytännön nopeuseroa ja tuplata kapasiteetin hintaan nähden.
Merkityksellinen nopeusero kun on HDD:n ja SSD:n välillä.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
No, jos haluaa säästää siitä niin miksei, muttamutta.. Itse ottaisin NVMe:n joten nakkasin tuohon ehdotukseeni.
Tuon hintaluokan paketissa on turha luksukseen laittaa rahaa.
Puolen teran SSD-tilasta kun on paljon enemmän hyötyä, kuin kovista synteettisistä benchmark luvuista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
342
En ymmärrä tuota @Chloe :en emolevyvalintaa. MSI:n x470 Gaming Plussalla itse olen saanu 2700x:än kulkemaan ihan kohtuudella, tuloksen voi kattella vaikka tän foorumin cinebench-tuloksista tai hwbotista. Tuossa Gigabyten vehkeessä on vaarana että virransyöttö käy melkoisen kuumana jo 6 ytimisellä jos kellottelee reilummin ja kopassa ei ole tuuletus kunnossa. Toki jos ajelee vakiona niin tuo on kelpo peli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
158
En ymmärrä tuota @Chloe :en emolevyvalintaa. MSI:n x470 Gaming Plussalla itse olen saanu 2700x:än kulkemaan ihan kohtuudella, tuloksen voi kattella vaikka tän foorumin cinebench-tuloksista tai hwbotista. Tuossa Gigabyten vehkeessä on vaarana että virransyöttö käy melkoisen kuumana jo 6 ytimisellä jos kellottelee reilummin ja kopassa ei ole tuuletus kunnossa. Toki jos ajelee vakiona niin tuo on kelpo peli.
Ööö? Kyllä se on viime vuosina ollut MSI joka käyttää VRM osissa vanhentunutta palikkaa/tekniikkaa ja Gigabyte ollut vahvin suorittaja sillä saralla. Näistä kyseisistä emolevyistä en tiedä mitä on tarkalleen sulla mielessä. Noita kahta emoa kun itse vertaan niin on tasan yksi asia jossa MSI ajaa ohi ja se on BIOS:n käytettävyys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
342
Ööö? Kyllä se on viime vuosina ollut MSI joka käyttää VRM osissa vanhentunutta palikkaa/tekniikkaa ja Gigabyte ollut vahvin suorittaja sillä saralla. Näistä kyseisistä emolevyistä en tiedä mitä on tarkalleen sulla mielessä. Noita kahta emoa kun itse vertaan niin on tasan yksi asia jossa MSI ajaa ohi ja se on BIOS.
Viimevuosina ei ole tätäpäivää. Inttelin puolella msi:llä on paskat vrm:ät, mutta amd:n puolella ovat parantanu huimasti.
Katteles vaikka pari buildzoidin videota näistä x470 emolevyistä niin selventää paljon asiaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
158
Viimevuosina ei ole tätäpäivää. Inttelin puolella msi:llä on paskat vrm:ät, mutta amd:n puolella ovat parantanu huimasti.
Katteles vaikka pari buildzoidin videota näistä x470 emolevyistä niin selventää paljon asiaa.
Joo täytyy vilkasta, nähtävästi nää valmistajat kusee toiseen laariin samalla kun panostavat toiseen, ikävä homma jos näin todella on.

Edit. Olit oikeassa tuon x470 Ultran suhteen.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
35
Ööö? Kyllä se on viime vuosina ollut MSI joka käyttää VRM osissa vanhentunutta palikkaa/tekniikkaa ja Gigabyte ollut vahvin suorittaja sillä saralla. Näistä kyseisistä emolevyistä en tiedä mitä on tarkalleen sulla mielessä. Noita kahta emoa kun itse vertaan niin on tasan yksi asia jossa MSI ajaa ohi ja se on BIOS:n käytettävyys.
Testissä AMD B450 -emolevyt (ASRock, Asus, Gigabyte & MSI) - io-tech.fi
Sieltä löytyy hyvää juttua AM4 (B450)-emojen virransyötön "tasosta".
MSI:n lankku ainut, mistä löytyy riittävän hyvä VRM.:)
Esim. X470 gaming plus:ssa taitaa olla juurikin tuo sama VRM.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
158
Nopealla tutkimisella näyttäisi että MSI käyttää saman tasoisia ratkaisuja sekä Intelin että AMD puolella. Se riittää hyvin AMD puolella ja on Intelin puolella (Z370/Z390) keskikastia. No tietysti MEG Ace ja Godlike ovat loistavia... Ja esim. Gigabyte panostaa Intelin puoleen mutta kusee AMD poikien silmään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
342
Nopealla tutkimisella näyttäisi että MSI käyttää saman tasoisia ratkaisuja sekä Intelin että AMD puolella. Se riittää hyvin AMD puolella ja on Intelin puolella (Z370/Z390) keskikastia. No tietysti MEG Ace ja Godlike ovat loistavia... Ja esim. Gigabyte panostaa Intelin puoleen mutta kusee AMD poikien silmään.
ja tässähän taas päästään siihen keskusteluun prosessorien oikeasta virrankulutuksesta, mutta se on jo ihan eri juttu se.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
342
Jaa, ainakin Discordin puolella jätkät olleet kovastikin sitä mieltä että ostit täyttä paskaa. Siis mulle.

Alkuun meinasin tota Asrockin B450 Pro4:aa tän kanssa muttamutta.. No eihän tämä nyt mitään täyttä paskaa ole, mutta jos parempaa saa parin kybän erolla, niin ei kannata säästellä.
No tottahan ne "jätkät discordissa" tietää paremmin nää asiat ku buildzoid ja muut testisivustot. :btooth:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 181
Viestejä
4 214 793
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom