NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Noniin tyttöset ja poikaset, ne ketkä on vielä hankkimassa 2080ti malleja ja arpovat halvempien kanssa niin törmäätte luultavasti Palit 2080ti GamingPro ja GamingPro OC malleihin.

Itse olin pistänyt syksyllä tuon GamingPro OC:n tilaukseen ja puolentoista kuukauden odottelun jälkeen vaihdoin "tavalliseen" GamingPro malliin koska niitä tuli Jimmsille joku jämäerä ja ajattelin kuten muutkin että koska sama pcb ja sama jäähy että on sama kortti vaan alemmilla tehdaskelloilla. Tämä ei pidä paikkaansa. GamingPro mallissa EI OLE A -sirua! Itse törmäsin tähän silleen kivasti tänään kun kortti on ollut käytössä noin 1½ kuukautta. Laitoin sen vihdoin vesille varmana ettei ole niitä valmiiksi viallisia kortteja. No sitä se ei ollut mutta en saanut millään noita 380W biosseja sisään nvflashilla vaikka työkalu ja windowsin komentokehote ovat varsin tuttuja. Aikani tuumailtua ja googlailtua laitoin nvflash -version komennolla rautatiedot ja mitä sieltä löytyikään:
Vendor ID 1E04. A -sirullissa on 1E07. Tuo näkyy myös GPU-Z:ssa device ID rivillä. Googlailin tätä ja ainakin yksi toinen henkilö overclock.net:ssä oli törmännyt samaan eli hänelläkään ei ole GamingPro:ssa A sirua.

Ja nyt kun kortista on vesiblokin myötä heitetty takuumahdollisuudet pois tämä jää käyttöön. Tällä hetkellä ei ole sellaista nvflash versiota jolla saisin tälle ei A sirulle noita isompia 380W bios versioita lyötyä sisään joten vakiobioksen huikea 280W + 12% ~312W ja sillä mennään. Tolla limitillä mun kortin kellot rajoittuvat tasan 2000Mhz ja millikin lisää niin ei testiohjelmat ja muut kaatuvat tai jumahtavat.

Joten mitä tästä opimme: jos olet 2080ti korttien perässä ja haluat hyvän kortin vesileikkejä varten älä säästä tuosta OC mallista sitä 50 euroa koska niissä on kaikissa A siru. Palit itse julkisti tuolle OC mallille muutama päivä sitten ~375W BIOS version joten sen voi lyödä sisään suoraan valmistajan sivulta löytyvän paketin avulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Palit itse julkisti tuolle OC mallille muutama päivä sitten ~375W BIOS version joten sen voi lyödä sisään suoraan valmistajan sivulta löytyvän paketin avulla.
Palit/Gainwardin uusi bios on kylläkin 330W (+~27%), ja se julkaistiin jo marraskuun alussa.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Palit/Gainwardin uusi bios on kylläkin 330W (+~27%), ja se julkaistiin jo marraskuun alussa.
Jaa se on poistettu sieltä, niillä kävi pari päivää sitten ihan uus bios versio tuolla. Mä kerkesin ladata sen ja testata saanko tähän ei-oc malliin lyötyä mutta ei onnistunu. Sitä en sitten tiedä miks on vedetty pois...
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 204
Noniin tyttöset ja poikaset, ne ketkä on vielä hankkimassa 2080ti malleja ja arpovat halvempien kanssa niin törmäätte luultavasti Palit 2080ti GamingPro ja GamingPro OC malleihin.

Itse olin pistänyt syksyllä tuon GamingPro OC:n tilaukseen ja puolentoista kuukauden odottelun jälkeen vaihdoin "tavalliseen" GamingPro malliin koska niitä tuli Jimmsille joku jämäerä ja ajattelin kuten muutkin että koska sama pcb ja sama jäähy että on sama kortti vaan alemmilla tehdaskelloilla. Tämä ei pidä paikkaansa. GamingPro mallissa EI OLE A -sirua! Itse törmäsin tähän silleen kivasti tänään kun kortti on ollut käytössä noin 1½ kuukautta. Laitoin sen vihdoin vesille varmana ettei ole niitä valmiiksi viallisia kortteja. No sitä se ei ollut mutta en saanut millään noita 380W biosseja sisään nvflashilla vaikka työkalu ja windowsin komentokehote ovat varsin tuttuja. Aikani tuumailtua ja googlailtua laitoin nvflash -version komennolla rautatiedot ja mitä sieltä löytyikään:
Vendor ID 1E04. A -sirullissa on 1E07. Tuo näkyy myös GPU-Z:ssa device ID rivillä. Googlailin tätä ja ainakin yksi toinen henkilö overclock.net:ssä oli törmännyt samaan eli hänelläkään ei ole GamingPro:ssa A sirua.

Ja nyt kun kortista on vesiblokin myötä heitetty takuumahdollisuudet pois tämä jää käyttöön. Tällä hetkellä ei ole sellaista nvflash versiota jolla saisin tälle ei A sirulle noita isompia 380W bios versioita lyötyä sisään joten vakiobioksen huikea 280W + 12% ~312W ja sillä mennään. Tolla limitillä mun kortin kellot rajoittuvat tasan 2000Mhz ja millikin lisää niin ei testiohjelmat ja muut kaatuvat tai jumahtavat.

Joten mitä tästä opimme: jos olet 2080ti korttien perässä ja haluat hyvän kortin vesileikkejä varten älä säästä tuosta OC mallista sitä 50 euroa koska niissä on kaikissa A siru. Palit itse julkisti tuolle OC mallille muutama päivä sitten ~375W BIOS version joten sen voi lyödä sisään suoraan valmistajan sivulta löytyvän paketin avulla.
Kai jokainen vähänkään asiaan perehtynyt tiesi että tuo perus malli (EI OC) ei ole A-piirillä, kuten olen täälläkin aiemmin itse todennut, eli sait sitä mitä pitikin saada.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Kai jokainen vähänkään asiaan perehtynyt tiesi että tuo perus malli (EI OC) ei ole A-piirillä, kuten olen täälläkin aiemmin itse todennut, eli sait sitä mitä pitikin saada.
Siellä on se dual malli joka on varmasti ei A piirillä, mä oletin väärin että tämä paska olis ollu samanlainen kun vaikka edellisissä sukupolvissa eli vaan pienemmillä tehdaskelloilla. Kaikki muu tässä ja OC mallissa on ihan samaa jäähyä ja lankkua myöten.

Ja tän sirun kanssa nyt voi vielä elää mutta toi bios fläshääminen on se mikä tässä ärsyttää.:tdown:
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
GamingProssa on lievät tehdasylikellot (1575mhz eli +30mhz) ainakin Palitin omien sivujen mukaan mistä syystä itsekin kuvittelin sen olevan A-siru.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
343
Piti jokunen kerta tavata läpi että alkoi hahmottumaan.
Ensimmäinen lauseen eikä-sanan jälkeinen teksti kuuluu etämyynnin asiakaspalautuksiin.
Jos se on rikki niin silloin se ei pitäisi olla maksullinen asiakaspalautus.
"Jos EU:n alueella ostamasi tuote on viallinen tai se ei näytä samalta tai toimi siten kuin etukäteen on kerrottu, myyjän on korjattavase tai vaihdettavase uuteen maksutta tai annettava tuotteen hinnasta hyvitystä tai täysi korvaus."
Piti ittekkin tutkailla tuota asiaa... eli käytännössä itse joutuu maksaan postit ensin ja jos vika todetaan takuunalaiseksi, niin postikulut pitäisi myyjän palauttaa. Käytännössä tämän toteutuminen esim. EVGA takuukäsittelyssä on itsellä kysymysmerkki.

Guarantees: repairs, replacements, refunds

The trader in Spain is ready to repair my faulty camera, but who has to pay for shipping back and forth?
Under EU law, within the legal guarantee period of two years, defective products must be repaired or replaced without any cost to the consumer. This includes shipping costs. So, in principle, the seller should cover all shipping costs (your sending the faulty camera to the seller; the trader's returning the repaired camera to you).

However, the trader may wish to examine the camera to check whether it was defective when you bought it. In this case, you may have to pay to return the camera and ask to be refunded the shipping costs if the trader agrees that it was defective.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
125
Joo, miksi asiakaspalautus? Eikö se ole takuuvaihto vaikka olisi alle 14päivää?
Alle 14 päivän on vielä palautusoikeus/kaupan peruminen voimassa ja takuuvaihto toki pidempään (esim. 1-2 vuotta). Halusin käyttää tuon palautusoikeuden, koska en tiennyt olisiko Mindfactory voinut toimittaa uuden kortin suoraan Suomeen vai olisiko taas pitänyt kikkailla mailboxde:n kautta, jolloin kustannuksia olisi tullut noin pari kymppiä. Lisäksi palautus on nopeampaa ja voin tilata uuden kortin vaikka heti!
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
214
Itse olin pistänyt syksyllä tuon GamingPro OC:n tilaukseen ja puolentoista kuukauden odottelun jälkeen vaihdoin "tavalliseen" GamingPro malliin koska niitä tuli Jimmsille joku jämäerä ja ajattelin kuten muutkin että koska sama pcb ja sama jäähy että on sama kortti vaan alemmilla tehdaskelloilla. Tämä ei pidä paikkaansa. GamingPro mallissa EI OLE A -sirua! Itse törmäsin tähän silleen kivasti tänään kun kortti on ollut käytössä noin 1½ kuukautta. Laitoin sen vihdoin vesille varmana ettei ole niitä valmiiksi viallisia kortteja. No sitä se ei ollut mutta en saanut millään noita 380W biosseja sisään nvflashilla vaikka työkalu ja windowsin komentokehote ovat varsin tuttuja. Aikani tuumailtua ja googlailtua laitoin nvflash -version komennolla rautatiedot ja mitä sieltä löytyikään:
Vendor ID 1E04. A -sirullissa on 1E07. Tuo näkyy myös GPU-Z:ssa device ID rivillä.

Ja nyt kun kortista on vesiblokin myötä heitetty takuumahdollisuudet pois tämä jää käyttöön. Tällä hetkellä ei ole sellaista nvflash versiota jolla saisin tälle ei A sirulle noita isompia 380W bios versioita lyötyä sisään joten vakiobioksen huikea 280W + 12% ~312W ja sillä mennään. Tolla limitillä mun kortin kellot rajoittuvat tasan 2000Mhz ja millikin lisää niin ei testiohjelmat ja muut kaatuvat tai jumahtavat.
Oletko varma noista luvuista? Netistä ei löydy non-a-biosta, jossa raja olisi korkeampi kuin 250w+12%=280w.
Oma MSI Ventus Ti non-a kulkee tosin silläkin ainakin 2130mhz asti.

Jos olet, niin kopiohan bios romfileen ja laita jakoon.
 
Viimeksi muokattu:
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Oletko varma noista luvuista? Netistä ei löydy non-a-biosta, jossa raja olisi korkeampi kuin 250w+12%=280w
Oikeassa olet, tohonhan oli näköjään tosiaan laskettu jo se +12% eikä se tule enää siihen päälle. Käytössä se näyttää vievän noin 288W joten aika linjassa tuon kanssa se on.

Mulla pyörähtää nätisti sen muutaman sekunnin verran korkeammilla kelloilla mutta samantien kun powerlimit hakkaa päälle niin tippuu kellot kyllä radikaalisti alas, pysyykö sulla pitkäaikaisessa rasituksessa tossa 2130Mhz vai käykö vaan piikit siinä?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 204
NVIDIA TITAN RTX Benchmarks

Näyttää tuplahinnalla saavan 4.6% paremman TimeSpy-tuloksen. Toki Extremellä sitten jo yli 6%..
Vedellä kellotettuna Titan RTX saa Firestrike-testissä 41109 GPU-pistettä, itse saan vedellä kellotetulla RTX 2080 Ti:llä 40208 GPU-pistettä. Ero on huima 2.24%.

Noissa tuloksissa kannattaa huomioida se, että Titan RTX toimii vakiona +8% korkeammalla kellotaajuudella kuin 2080 Ti, joka huomioiden noiden suorituskyky pelikäytössä on miltei 1:1.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
214
Oikeassa olet, tohonhan oli näköjään tosiaan laskettu jo se +12% eikä se tule enää siihen päälle. Käytössä se näyttää vievän noin 288W joten aika linjassa tuon kanssa se on.

Mulla pyörähtää nätisti sen muutaman sekunnin verran korkeammilla kelloilla mutta samantien kun powerlimit hakkaa päälle niin tippuu kellot kyllä radikaalisti alas, pysyykö sulla pitkäaikaisessa rasituksessa tossa 2130Mhz vai käykö vaan piikit siinä?
Eilen AC Odysseytä pelatessa kellot pyörivät enimmäkseen 2020-2100 välillä. Ajoittain hieman korkeampaa ja matalampaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
58
Jaahas sinne kajahti Rtx 2070. Windows kaatu, näyttö keltaseks ja sen jälkeen ei tullukkaan enää kuvaa pihalle kortista :smoke: Ei noi kellottelut vissiin meinaa näissä mitään jos ei oo muuten korttia modaillu tai voltteihin koskenut, ainakin 970 meni aikanaan kun pamahti hajalle. Mahtaakohan olla pitkä reissu kun tota käy postittelemaan :think:
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 204
Kylläpäs näitä poksuu kuin sieniä sateella.:eek: Täytyy toivoa että oma Ti jaksaisi ainakin seuraavaan sukupolveen asti.:geek:
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
334
Saa näköjään olla tarkkana esim RTX 2070 ostoksien kanssa. Zotacin "edullinen" 499 maksava mini-malli Saksan Amazonissa sisältää vain HDMI 2.0 ja Displayport ilmeisesti vissiin 1.2 kun taas Esim EVGA malli sisältää 2.0b ja 1.4 liittimet. Toki 4K@120Hz tuolla 2070 kortilla on vain toiveajattelua missään näyttävässä pelissä.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
907
Alle 14 päivän on vielä palautusoikeus/kaupan peruminen voimassa ja takuuvaihto toki pidempään (esim. 1-2 vuotta). Halusin käyttää tuon palautusoikeuden, koska en tiennyt olisiko Mindfactory voinut toimittaa uuden kortin suoraan Suomeen vai olisiko taas pitänyt kikkailla mailboxde:n kautta, jolloin kustannuksia olisi tullut noin pari kymppiä. Lisäksi palautus on nopeampaa ja voin tilata uuden kortin vaikka heti!
KFA2 euroopan toimipiste on UK:ssa. Olisit tehny RMA ilmotuksen niin olisit varmaan saanu uuden kortin maksutta ja nopeammin. ;)
Olen yhden kortin takuuseen kyseiselle puljulle lähettänyt.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
497
Noniin tilatkaas joku rahamies tuo Inno3d ichill 2080 ti black tyhjäks Proshopista niin ei tarvitse itse vaivautua. Haluan syödä joulukinkkua ja pelata 1080 ti:llä.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Noniin tilatkaas joku rahamies tuo Inno3d ichill 2080 ti black tyhjäks Proshopista niin ei tarvitse itse vaivautua. Haluan syödä joulukinkkua ja pelata 1080 ti:llä.
Mitäs hyviä puolia tuossa on mitä en oo huomannut? Muutakun A sirullinen ja 240 aio. Rewikat kertoo jäähdytyksen olevan keskinkertaisen ilmajäähyn tasolla. Eikä taida olla modulaarinen. Hinta taitaa olla edullisempi kuin itse tehty 240 aio. Riippuu tietysti mallista mistä lähtee tekemään ja blokista tai sen mukana tulemiseen. Power limittiä en löytänyt mistään. Itse etsin mallia jossa vakiona jo tarpeeksi suuri. Ettei tarvitsisi heti fläshätä vaan odottaa rauhassa vuoden että hajooko kortti käteen jo vakiona ja varautua takuuvaihtoon.

Mutta mutta, en tiedä sitten olenko väärä mies, rahaton mies. Ajatus silti aina kiehtoo jos jossain 2080 tiittiä hyllyssä. Niin alkaa googletus mallista.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
497
Mitäs hyviä puolia tuossa on mitä en oo huomannut? Muutakun A sirullinen ja 240 aio. Rewikat kertoo jäähdytyksen olevan keskinkertaisen ilmajäähyn tasolla. Eikä taida olla modulaarinen. Hinta taitaa olla edullisempi kuin itse tehty 240 aio. Riippuu tietysti mallista mistä lähtee tekemään ja blokista tai sen mukana tulemiseen. Power limittiä en löytänyt mistään. Itse etsin mallia jossa vakiona jo tarpeeksi suuri. Ettei tarvitsisi heti fläshätä vaan odottaa rauhassa vuoden että hajooko kortti käteen jo vakiona ja varautua takuuvaihtoon.

Mutta mutta, en tiedä sitten olenko väärä mies, rahaton mies. Ajatus silti aina kiehtoo jos jossain 2080 tiittiä hyllyssä. Niin alkaa googletus mallista.
https://www.hardwareluxx.de/index.php/artikel/hardware/grafikkarten/47911-mit-aio-kuehlung-inno3d-ichill-geforce-rtx-2080-ti-black-im-test.html

Googlekääntäjää kehiin :)
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Ohoh! Tuohan pieksi sekä vakiona että kellotettuna Evgan ja Asuksen parhaat mallit! Pitäisköhän laittaa visa vinkumaan...

Inno3d 300w plus 10% = 330w (testissä 340w mitattu) ylsi 2150mhz kellotettua

Evga FTW3 Ultra 300w plus 24.3% = 373W (testissä mitattu VAIN! 340w) ylsi 2145MHz kellotettuna

Evgan isosta powerlimitistä ja lähes yhtä kovista kelloista huolimatta ja kaikissa benchmarkeissa ja peleissä selvästi alle Inno3d. Ja minäkun luulin että powerlimit on lähes ainut este kellottuvuudelle. Liekö muutaman asteen viileämpänä käyvä aio olevan se juttu. Eli rasituksessa boosti pysyy eikä lämmöt ala laskemaan kelloja. Ihmetyttää miksei Evga nostanut mittauksissa poweria 373 wattiin saakka. Lämpökö laski kelloja ja voltteja joten powerlimitille asti ei ollut pääsyä? No en minäkään pääse peleissä oman biosmodatun 1080gtx kanssa lähellekkään powerlimittiä. Kellot ei vaan nouse yli tietyn pisteen vaikka lämpö pysyisikin kurissa.

FTW3 rewikka:

Mehr geht kaum: Die EVGA GeForce RTX 2080 Ti FTW3 Ultra Gaming im Test - Hardwareluxx
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Evgan edustajan mukaan tulossa on FTW3 hybrid.

Mutta voin kuvitella sen hinnan olevan paljon yli Inno3d 1499€. Jo custom pcb ja hybrid rakenne nostaa kuluja. Ja mitä oon Evgan foorumeita seurannut, sitä mallia odotetaan kovasti. Mikä tekee saatavuuden todella huonoksi. Ja hinta tykkää nousta siitäkin. Jokatapauksessa ennustan FTW3 hybridin lyövän Chilin testeissä. Jos Evga laittaa myös 240 radin niin powerlimit auttaa kovempiin kelloihin. Tosin, mikään ei estä fläshätä Chiliin galax biossin vieläkin kovemmalla powerlimitillä kuin Evga, josrohkeus riittää siihen. FTW3 hybridistä pitäis tehdä modulaarinen pikaliittimillä että se olisi iChiliä parempi tai oikeastaan kiinnostavampi. Mutta jos ti xc hybrid näytti suunnan niin näin ei tule tapahtumaan. Toivottavasti edes ismpi radi kuin 120.

EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC Hybrid Gaming -näytönohjain, 11GB GDDR6 + pelikuponki - 1 549,00€
1550€. Menee FTW3 helposti 1700 euroon.

Revikoiden keskusteluista poimittua: Takuuasiat ei taida olla kohdallaan...

Inno is known for 3 things

  • lowest price at release

  • bottom barrel binned chips (see previous point)

  • bad warrantee if the card is actually defective. (gets send to China)
So, the cooling is actually going to be decent. Components usually too, but coilwhine might occur. I've had a good and bad 1080 from them, and only 2 good 1080Ti cards.

I'm kind of afraid to order a 2080Ti from them for my main rig. Would never consider them for my Htpc.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
313
Onko Galax RTX 2080 Ti 11 GB BIOS HOF OC Labs Edition korkeimalla tdp arvolla varustettu kortti? TDP 400W/450W. Mahtaako saada tämän biosia muihin kortteihin? Noilla arvoilla vaatii kyl nestejäähdytystä :)

Galax RTX 2080 Ti VBIOS
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549
20181221_101824.jpg
Aikalailla tasan kahdessa viikossa tuli Ameriikasta. Kohta selviää, käykö EK:n blokki tähän, mistään ei ole varmaa vastausta saanut :rolleyes:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
18
Ongelmallinen yksilö täälläkin. Jimm'stä ostettu Asus RTX2080ti DUAL alkoi tänään heittämään artifakteja pelin käynnistyksen jälkeen (World of Warships). Ehti olla koneessa noin kuukauden. Toimii vielä työpöydällä, mutta kaatuu kuormitettuna. Vakiokelloilla edelleen. Kolme vuotta on onneksi aikaa valittaa tästä.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 019
Siihen tahtiin kyllä hajoilee noi lelut että ei nää kyllä enää mitään normaaleja hajoamisia ole vaa nyt on laadunvalvonta jossain pettänyt taikka tuotantoprosessissa vika.
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549

Aikalailla tasan kahdessa viikossa tuli Ameriikasta. Kohta selviää, käykö EK:n blokki tähän, mistään ei ole varmaa vastausta saanut :rolleyes:
Blokki ja backplate paikallaan, ei mitään ongelmia. Vertasin "normi" XC Ultran pcb:hen, muita eroja en löytänyt kuin että XC2:n pcb:n oikeassa reunassa oli muutamia ekstrapiirejä, jotka tosin olivat niin matalia etteivät häirinneet blokin asennusta ollenkaan.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
343
Siihen tahtiin kyllä hajoilee noi lelut että ei nää kyllä enää mitään normaaleja hajoamisia ole vaa nyt on laadunvalvonta jossain pettänyt taikka tuotantoprosessissa vika.
Piti itsekkin tutkailla asiaa vähän lisää nyt kun kortit olleet ulkona... googlettemella foorumeita läpi

1. Yleisin hajoamis ajanjakso näyttäisi olevan 10-30 päivän välimaastoossa
2. Hajoaminen ei ole rajattu referenssi pcb malleihin. Hajonneista löytyy Strixejä ja FTW:tä, jotka ovat custom pcb.
3. En tiedä onko tuo vain sattumaa, mutta yhdellä käyttäjällä näyttis hajosi heti ajurin päivityksen jälkeen.
Tämä herätti itsellä kysymyksen, että pystyisikö ajuritason virhe hajottamaan näytönohjaimen pitemmällä ajan jaksolla? Kerta ei ole ensimmäinen kerta kun nvidialla ajureissa on ollut vikaa... jotkut saattavat muistaa pysähtyneet tuulettimet yms menneisyydestä...
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 019
Piti itsekkin tutkailla asiaa vähän lisää nyt kun kortit olleet ulkona... googlettemella foorumeita läpi

1. Yleisin hajoamis ajanjakso näyttäisi olevan 10-30 päivän välimaastoossa
2. Hajoaminen ei ole rajattu referenssi pcb malleihin. Hajonneista löytyy Strixejä ja FTW:tä, jotka ovat custom pcb.
3. En tiedä onko tuo vain sattumaa, mutta yhdellä käyttäjällä näyttis hajosi heti ajurin päivityksen jälkeen.
Tämä herätti itsellä kysymyksen, että pystyisikö ajuritason virhe hajottamaan näytönohjaimen pitemmällä ajan jaksolla? Kerta ei ole ensimmäinen kerta kun nvidialla ajureissa on ollut vikaa... jotkut saattavat muistaa pysähtyneet tuulettimet yms menneisyydestä...
Sen takia alkais vaikuttaa valmistusprosessin ongelmalta kun kaikkia hajoaa, onko se sitten muistipuolen vaiko GPU puolen ongelma, se ei ole oikein selvää.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
343
Sen takia alkais vaikuttaa valmistusprosessin ongelmalta kun kaikkia hajoaa, onko se sitten muistipuolen vaiko GPU puolen ongelma, se ei ole oikein selvää.
Yup... tämän takia ite päädyin että ostan EVGA:n kortti tammikuussa... miksi tammikuussa saatat ihmetellä? Aattelin pelata kotivakuutuksen kanssa varman päälle kerta ikävähennystä ei tehdä osto vuodelta eikä tapahtumavuodelta... että on tapa saada rahat takasin :D
 
Liittynyt
01.12.2018
Viestejä
7
Ongelmallinen yksilö täälläkin. Jimm'stä ostettu Asus RTX2080ti DUAL alkoi tänään heittämään artifakteja pelin käynnistyksen jälkeen (World of Warships). Ehti olla koneessa noin kuukauden. Toimii vielä työpöydällä, mutta kaatuu kuormitettuna. Vakiokelloilla edelleen. Kolme vuotta on onneksi aikaa valittaa tästä.
Et ole katsonut GPU:n lämpöjä työpöytäkäytössä ja erikseen kun artifaktit ilmestyy? Ja löytyykö jotain lämpötilatietoa kotelosta näytönohjaimen suunnalta?

Ja millainen jäähdytys kotelossa on; puhalteleeko joku kotelotuuletin näytönohjaimelle päin?

Ja minkä valmistajan muisteja tuossa kortissa on?
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Ei noiden hajoaminen ole jäähystä (Kotelosta) tai virtalähteestä selkeästikään kiinni.
Koska tuo ongelma on selvästi hyvin laajamittainen, kenenkään ei pitäisi ostaa yhtään noita, ennen kuin tuo on selvitetty ja korjattu.

Ja VAIKKA kotelo olisi täysi tyrä, niin ei tuollainen kortti saa ylikuumeta ja hajota, ei esim edes 2:ssa vuodessa.
TIETYSTI se on eriasia, jos sen firmwarea tai hardwarea sörkitään kellottajan toimesta. Mutta vakiona ei saa hajota.
------------
Sitä ei tällähetkellä selkeästikään tiedetä yleisesti, mikä kohta edes hajoaa.
Hajoaako muisti, GPU, kortin virtalähdeosa tai joku muu paikka. Todennäköisesti homma selviää seuraavan puolen vuoden aikana. Sitä odotellessa kannattaa kuitenkin jättää nuo kauppoihin..
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Pikkasen epäilytti vaihtaa Asuksen strixeistä MSIn 2080 Ti Trioon mutta en oo kyllä katunut hetkeäkään. Hienosti on pelannut jo kohta 2kk (joo varmaan se kriittisin kuukausi alkaa olla ohi korttikuolemissa). Ilmalla vielä jäähdytellään ja bäfässä max lämmöt about 62c kevyellä kellotuksella (pyörii jossain 2010-2025MHz pelissä). 3440x1440 tarkkuudella ja kolme gsync näyttöä kiinni. Ainoa negatiivinen ehkä on se että vesiblokkia tähän ei taida kovin helposti saada.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Pikkasen epäilytti vaihtaa Asuksen strixeistä MSIn 2080 Ti Trioon mutta en oo kyllä katunut hetkeäkään. Hienosti on pelannut jo kohta 2kk (joo varmaan se kriittisin kuukausi alkaa olla ohi korttikuolemissa). Ilmalla vielä jäähdytellään ja bäfässä max lämmöt about 62c kevyellä kellotuksella (pyörii jossain 2010-2025MHz pelissä). 3440x1440 tarkkuudella ja kolme gsync näyttöä kiinni. Ainoa negatiivinen ehkä on se että vesiblokkia tähän ei taida kovin helposti saada.
Eiköhän EK:lta jossain kohtaa blokki sillekin ilmesty! :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
18
Et ole katsonut GPU:n lämpöjä työpöytäkäytössä ja erikseen kun artifaktit ilmestyy? Ja löytyykö jotain lämpötilatietoa kotelosta näytönohjaimen suunnalta?

Ja millainen jäähdytys kotelossa on; puhalteleeko joku kotelotuuletin näytönohjaimelle päin?

Ja minkä valmistajan muisteja tuossa kortissa on?
Testailin vähän lisää. GPU-Z päällä näytönohjaimen lämmöt työpöydällä vakaa 53 astetta. Pelissä juuri ennen artifakteja lämmöt 63 astetta. Työpöydällä näyttiksen kellot 300MHz ja muisteilla 100MHz. Pelissä Näyttiksen kellot juuri ennen kaatumista 1950MHZ ja Muistit 1750MHz. Näytönohjaimessa on Micronin valmistamat muistit.

Kotelo on Phanteks Enthoo Luxe ja sisälämpötila kotelon keskellä noin 25 astetta. Kotelon etuseinässä on hitaasti pyörivä 20cm puhallin, joka puhaltaa esteettä suoraan näytönohjaimelle.

Edit:
Otin Oculus Riftin ja toisen näytön irti ja testasin peliä uudelleen. Artifaktit ilmaantuivat pidemmän ajan kuluttua, mutta tulivat kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 312
Uskaltaakohan sitä edes myydä tätä vanhaa 970:stä pois ennenkuin on käytellyt tulevaa 2080ti:tä parisen kuukautta? Jotenkin värisyttää että joutuisi käyttämään Intelin integroitua RMA-prosessin ajan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
18
Uskaltaakohan sitä edes myydä tätä vanhaa 970:stä pois ennenkuin on käytellyt tulevaa 2080ti:tä parisen kuukautta? Jotenkin värisyttää että joutuisi käyttämään Intelin integroitua RMA-prosessin ajan.
Onneksi en ehtinyt myydä vanhaa Radeon Fury X:ni. Pystyy edes jotain pelaileen RMA:n ajan.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 891
Uskaltaakohan sitä edes myydä tätä vanhaa 970:stä pois ennenkuin on käytellyt tulevaa 2080ti:tä parisen kuukautta? Jotenkin värisyttää että joutuisi käyttämään Intelin integroitua RMA-prosessin ajan.
Tätä samaa mietin. Oma on tällä hetkellä maailmalla tulossa.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Gigabyteltä tuli malli 240 aio:lla. 1630€ proshopis. Ei ihan vielä vakuttanut minua. Aika gaming näköinen. Ja hintataso jättää tilaamatta alkuinnostuksen jälkeen ku kattoo pankkitilelle ja miettii pari kk eteenpäin elämää. Lisäksi kupariblokki alumiiniradilla. Mutta 4 vuoden takuu rekisteröitymällä. Taidan oottaa Evgan vastaavan mallin rauhassa.

AORUS GeForce RTX™ 2080 Ti XTREME WATERFORCE 11G | Graphics Card - GIGABYTE Global

GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti AORUS Waterforce Xtreme - 11GB GDDR6 RAM - Näytönohjaimet

Nytkun ootte 2080 ti huumassa niin myykää mulle joku todella kovakulkuinen 1080 ti. Saa olla biosmodattu, tahnat vaihdettu, aio 240 radilla yms. Sellasella sais skipattua (ehkä) tämän ekan rtx sukupolven. Raudanhimoa on tosin vaikea tyydyttää...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
158
Gigabyteltä tuli malli 240 aio:lla. 1630€ proshopis. Ei ihan vielä vakuttanut minua. Aika gaming näköinen. Ja hintataso jättää tilaamatta alkuinnostuksen jälkeen ku kattoo pankkitilelle ja miettii pari kk eteenpäin elämää. Lisäksi kupariblokki alumiiniradilla. Mutta 4 vuoden takuu rekisteröitymällä. Taidan oottaa Evgan vastaavan mallin rauhassa.

AORUS GeForce RTX™ 2080 Ti XTREME WATERFORCE 11G | Graphics Card - GIGABYTE Global

GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti AORUS Waterforce Xtreme - 11GB GDDR6 RAM - Näytönohjaimet

Nytkun ootte 2080 ti huumassa niin myykää mulle joku todella kovakulkuinen 1080 ti. Saa olla biosmodattu, tahnat vaihdettu, aio 240 radilla yms. Sellasella sais skipattua (ehkä) tämän ekan rtx sukupolven. Raudanhimoa on tosin vaikea tyydyttää...
Se 2080 ti FTW3 hybrid löytyy ainakin multitronicin listoilta,1772.90€
=
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Se 2080 ti FTW3 hybrid löytyy ainakin multitronicin listoilta,1772.90€
=
Sitä mallia ei ole edes vielä julkistettu. Multitronic taitaa tietää enemmän kuin minun googletietous. Tai sitten ei. Mutta hinta lienee tuossa suunnilla. Valitettavasti.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Kaippa tää malli on niille jotka eivät halua vaihtaa jäähyä takuun takia. Jotkin merkit ilmeisesti sen sallivat. Ja vakiona kova powerlimit jos ei tohdi fläshätä. Mites takuu siinä? Toki jos peittelee jäljet ja fläshää vakioksi.

Itse en tässä hintaluokassa ja näiden korttien luotettavuudella halua kikkailla omiani. Täysin eri lähtökohta modata jotain alle 500€ 1080...

Mutta en minäkään ole valmis maksamaan tuollaisia summia. Seuraan tietty itseä kiinnostavia malleja ja toivon jotain ihmettä jolla hinnat laskee satoja euroja kaikissa rtx malleissa. Sinne 1000 sarjalaisten tasolle.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 655
Viestejä
4 187 568
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom