RTX 2080 vika!!! APUA!!

Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
14
Juuh, eli siis mulla on noin kk vanha kone, joka ei omasta mielestä toimi samanlailla mitä netissä on testejä. Kone on 2 viikon aikana 2 kertaa tullut virheilmoitus, eli siis tietokone havaitsi ongelman ja on käynnnistettävä uudelleen. Sen jälkee toimii taas. Virhe koodi siis on: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Voisiko joku auttaa? Kun tuon kirjoittaa nettii niin RAM:eissa olisi vikaa mutta enpä minä tiedä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Ajuri todennäköisesti aiheuttaa ongelmaa. Mikä ajuriversio sinulla on käytössä?
Kokeile uudempaa tai vanhempaa versiota: Drivers | GeForce
Asennus "advanced" muodossa , jossa ruksaa "Poista vanha ajuri".
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
BSODeja alkoi ilmestymään täälläkin kun päivitin gtx 1060 -> rtx 2080. Ennen päivitystä kone oli vakaa.

Jotain muitakin virhekoodeja tullut kuin tuo mainitsemasi ja nvlddkm.sys esiintynyt virheissä mainittavan usein.

Voi olla osin syytä kireillä muistiasetuksilla ja prossun alivoltituksilla, tosin vähän kutina että ajurit tms kusee, koska noita olen löysännyt ja silti iskee ruutua.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
14
BSODeja alkoi ilmestymään täälläkin kun päivitin gtx 1060 -> rtx 2080. Ennen päivitystä kone oli vakaa.

Jotain muitakin virhekoodeja tullut kuin tuo mainitsemasi ja nvlddkm.sys esiintynyt virheissä mainittavan usein.

Voi olla osin syytä kireillä muistiasetuksilla ja prossun alivoltituksilla, tosin vähän kutina että ajurit tms kusee, koska noita olen löysännyt ja silti iskee ruutua.
Taitaa olla että rtx näytönohjaimet on julkaistu hieman liian aikaisin... Ensin toimitusongelmia ja sitten paljon korteissa vikaa... Kellään tietoa voiko palauttaa vaikka ostettu Jimssiltä yli 30pv sitten?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
145
Ei kai ne kaikki RTX kortit rikkinäisiä kuitenkaan ole :) . Ymmärsinkö oikein että kone oli valmiiksi kasattu? Asensitko käyttöjärjestelmän itse vai oliko se valmiiksi asennettu? Tarkista esim. nirsoftin bluescreenview softalla tarkemmin mikä voisi aiheuttaa ongelman.

Jimmsin palautuskäytännöistä kokonaisista konepaketeista en tiedä mutta varmaan kannattaa ottaa yhteyttä sinne asian tiimoilta?
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
14
Ei kai ne kaikki RTX kortit rikkinäisiä kuitenkaan ole :) . Ymmärsinkö oikein että kone oli valmiiksi kasattu? Asensitko käyttöjärjestelmän itse vai oliko se valmiiksi asennettu? Tarkista esim. nirsoftin bluescreenview softalla tarkemmin mikä voisi aiheuttaa ongelman.

Jimmsin palautuskäytännöistä kokonaisista konepaketeista en tiedä mutta varmaan kannattaa ottaa yhteyttä sinne asian tiimoilta?
Joo elikkäs. Koneen kasasin itse ja käyttöjärjestelmän asensi isoveljeni, joka ei ikinä ole käyttöjärjestelmää asentanut ja vika saattaa olla toki siinäkin jos se on edes mahdollista?! Pitäisikö kokeilla asentaa windows uusiksi?
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
14
Hei, enhän mä ole edes sanonu täällä koneen specsejä, että joku voisi kunnolla auttaa :D Eli siis:
Intel i5 8600k
Msi z370 enmuista
16gt g.skill ripjaws
corsair h115i
msi rtx gaming x trio 2080
500gb ssd
1tb hdd
Nzxt h700
seasonic 650w plus platinum
ja kaikenmaailman ledihärpäkkeitä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Millä perusteella päättelit että kyseessä juuri näytönohjain? Varsinkin jos kokonaan täysin uusi kone. Nopealla googletuksella kyseisen virheen voi heittää melkein mikä tahansa komponentti (muistivirhe eli ram, prosessori, vram, ajurivika jne...).

Käy nyt ensinnä katsomassa ettei emo heitä prossulle mitään automaattisia kellotuksia ja että muistin asetukset on oikein.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Ei liity näytönohjaimeen vaan windowsiin ja mahdollisiin ajureihin.

Mistä sen ajatuksen sait että kyseessä olisi juuri näytönohjain kun virheilmoituskin viittaa ihan muihin ongelmiin.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
14
Millä perusteella päättelit että kyseessä juuri näytönohjain? Varsinkin jos kokonaan täysin uusi kone. Nopealla googletuksella kyseisen virheen voi heittää melkein mikä tahansa komponentti (muistivirhe eli ram, prosessori, vram, ajurivika jne...).

Käy nyt ensinnä katsomassa ettei emo heitä prossulle mitään automaattisia kellotuksia ja että muistin asetukset on oikein.
Ei oo heittänyt. Prosessori on tosin vain 3.6 ghz.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
14
Tossa vielä kokeilin pelailla bo4, mutta piti laittaa 1080p kun ei edes 1440 minimi asetuksilla pyöri kun 60fps ja nyt pyörii 1080p minimi paremmin, tosin vain noin 120fps
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Tossa vielä kokeilin pelailla bo4, mutta piti laittaa 1080p kun ei edes 1440 minimi asetuksilla pyöri kun 60fps ja nyt pyörii 1080p minimi paremmin, tosin vain noin 120fps
Painappa biossista factory reset. Ole koskematta mitään ja vedä joku testi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Ei kai ne kaikki RTX kortit rikkinäisiä kuitenkaan ole :) . Ymmärsinkö oikein että kone oli valmiiksi kasattu? Asensitko käyttöjärjestelmän itse vai oliko se valmiiksi asennettu? Tarkista esim. nirsoftin bluescreenview softalla tarkemmin mikä voisi aiheuttaa ongelman.

Jimmsin palautuskäytännöistä kokonaisista konepaketeista en tiedä mutta varmaan kannattaa ottaa yhteyttä sinne asian tiimoilta?
Mä en vaan ymmärrä miten kukaan voi asentaa winukan päin helvetti. Toki jos on niin fakiiri että saa jollain ihmeen keinolla vedettyä sen 32g tikulle. Sellasen tempun tekemiseen kylläkin pitää olla osaamista enemmä että tajua osata hakea itekki vikaa. Kaikilla komponenteillä on käytännössä sensorit josata pystyy tarkkailee mikä throtlaa tai ei toimi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Eikait se auta vaikka tehdasasetukset palauttas? Meinaa se vika todennäkösesti jossain komponentissa...
Bios hoitaa niin montaa asiaa etten yhtän himettelis jos vaikka lähtis toimii. Kannattaa myös harkita biossin päivittämistä jos on iha alkeellinen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Jos ei auta niin jäähy ja prossu pois ja kato että onko pinnejä taipunu? Tunnistuuko muistit kokonaisuutena? ette ole mitään 8g näkyvis vaan?
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
14
Jos ei auta niin jäähy ja prossu pois ja kato että onko pinnejä taipunu? Tunnistuuko muistit kokonaisuutena? ette ole mitään 8g näkyvis vaan?
Juu muistit toimii oikein.. En lähtis epäilee kuitenkaan prossuu. Ekana mitkä tulis mieleen niin emo, muistit ja näyttis..
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Juu muistit toimii oikein.. En lähtis epäilee kuitenkaan prossuu. Ekana mitkä tulis mieleen niin emo, muistit ja näyttis..
Meinaan että jos oot ite asentanu niin kannattaa varmistaa ettet kämmänny pinnejä emolta. Eli jäähy ja prossu pois.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
14
Juu kokeilen kohta ottaa jäähyn ja prossun irti, ja ajan myöa mem testin, jos tarvetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 076
Eikö tuo nyt ole aika helppo todeta onko näytönohjain syyllinen kun prossussa on integroitu näytönohjain ottaa sen käyttöön ja katsoo poistuuko ongelma jos bsodeja on ihan työpöydälläkin ilmaantunut.

Onhan kaikki lisävirrat näytönohjaimessa ja emolevyssä kiinni?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 340
Viestejä
4 194 995
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom