Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
13
Tästä kannattaa nyt lähteä niin, että ottaa myyjän yhteystietoja ylös. Sitten kannattaa ainakin uhata rikosilmoituksella ja koettaa neuvotella rahat takaisin.
Tehty jo, ei vastaa, vaikka muita ketjuja katteli sen viestin jälkeenkin. Helpointa toki olisi jos palauttaisi suoraan rahat, olisi minun osaltani siinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Tehty jo, ei vastaa, vaikka muita ketjuja katteli sen viestin jälkeenkin. Helpointa toki olisi jos palauttaisi suoraan rahat, olisi minun osaltani siinä.
Googleen jos heität tilinumeron niin saat selville onko ollu aikasemminkin tapana kusetella. Nimelläkin saattaa löytyä jotain, kuten tossa ylläolevassa petteri89 keississä löyty nimellä ja tilinumerolla huolestuttavaa palautetta suoraan. Eihän tuolla sinällänsä mitään funktiota ole, mutta saatpahan tietoon minkälainen tilanne on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
En tiedä onko mainittu jo, mutta myyntiartikkelien samankaltaisuuden perusteella betsaan sille että petteri89 = muikkuu. :kahvi:
Ite en kehdannu vielä triidiin ruveta huutelemaan asiasta, mut samahan tässä tuli mieleen, sen takia heitin ton vinkin et jos googlella kattelis tilinumeroa ja nimeä niin jos sattuis löytymään enemmänkin kusetuksia niin sit vois jo lähestulkoon varmaks sanoa :think:
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
13
Jäi sekin mainitsematta, että googletin kyllä tilinumeron ja nimen, sekä paikkakunnan ennen maksamista. Näistä ei löytynyt mitään hälyttävää, noudon mahdollisuus tämän lisäksi vaikutti tähän riskin ottoon. Verkkopankissa ei nimen haku tilinumeron perusteella toimi valitettavasti yksityishenkilöiden kohdalla. Poliisi kuitenkin pystyy jäljittämään aika hyvin tuota kautta.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Jäi sekin mainitsematta, että googletin kyllä tilinumeron ja nimen, sekä paikkakunnan ennen maksamista. Näistä ei löytynyt mitään hälyttävää, noudon mahdollisuus tämän lisäksi vaikutti tähän riskin ottoon. Verkkopankissa ei nimen haku tilinumeron perusteella toimi valitettavasti yksityishenkilöiden kohdalla. Poliisi kuitenkin pystyy jäljittämään aika hyvin tuota kautta.
Ainahan nämä lupailee aluksi noutoa, että saisi mahdollisimman monta koukkuun.
Tämän takia olisikin hyvä, että mahdollisimman usea ostajaehdokas kirjoittaisi itse ketjuun eikä kävisi kauppaa pelkästään yv.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
733
Ainahan nämä lupailee aluksi noutoa, että saisi mahdollisimman monta koukkuun.
Tämän takia olisikin hyvä, että mahdollisimman usea ostajaehdokas kirjoittaisi itse ketjuun eikä kävisi kauppaa pelkästään yv.
Itse tuota ehdotin tuolla sääntöketjussa suotavaksi toimenpiteeksi muistutuksella kaupankäynti-ilmon templateen.

Saisi paremman kuvan montako tyyppiä on ostamassa tuotetta ja jo maksanut tuotteen.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
720
@Warettaja85

Tiedä nyt tilannetta sen tarkemmin, ilmeisesti taas työreissuun lähtenyt tämän ketjun perusteella (rehtejä kauppoja tehnyt kuitenkin useamman) , mutta hävinnyt yli viikoksi foorumilta, maksun jälkeen, eikä tavaroista ole kuulunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Jäi sekin mainitsematta, että googletin kyllä tilinumeron ja nimen, sekä paikkakunnan ennen maksamista. Näistä ei löytynyt mitään hälyttävää, noudon mahdollisuus tämän lisäksi vaikutti tähän riskin ottoon. Verkkopankissa ei nimen haku tilinumeron perusteella toimi valitettavasti yksityishenkilöiden kohdalla. Poliisi kuitenkin pystyy jäljittämään aika hyvin tuota kautta.
Nordeassa itseasiassa mulla ainakin toimii, lyöt maksun sisään ja jos vastaanottajalla on saman pankin tili niin se näyttää sen tilinhaltijan nimen. Muista pankeista ei hajua, mutta oon ite vaan huomannu sen että ilmestyy maksunsaajan koko nimi vahvistusvaiheessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Nordeassa itseasiassa mulla ainakin toimii, lyöt maksun sisään ja jos vastaanottajalla on saman pankin tili niin se näyttää sen tilinhaltijan nimen. Muista pankeista ei hajua, mutta oon ite vaan huomannu sen että ilmestyy maksunsaajan koko nimi vahvistusvaiheessa.
OP ja Danske toimii näin myös.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
13
OP ja Danske toimii näin myös.
Itse asiassa ei ainakaan nykyään täydennä OP automaattisesti mulla yksityishenkilöiden omistamia. Yritysten ja instituutioiden nimi haetaan ainakin automaattisesti tilinumeron perusteella, mutta yksityishenkilöiden kohdalla nimi pitää syöttää käsin vaikka olisi sama pankki.

Mutta joo, näyttää valitettavasti siltä että lähdetään rikosilmoituslinjalle ja mahdollisesti ulosotto sitten joskus tulevaisuudessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Itse asiassa ei ainakaan nykyään täydennä OP automaattisesti mulla yksityishenkilöiden omistamia. Yritysten ja instituutioiden nimi haetaan ainakin automaattisesti tilinumeron perusteella, mutta yksityishenkilöiden kohdalla nimi pitää syöttää käsin vaikka olisi sama pankki.

Mutta joo, näyttää valitettavasti siltä että lähdetään rikosilmoituslinjalle ja mahdollisesti ulosotto sitten joskus tulevaisuudessa.
Voi olla että mun muistikuva on siitä vanhemmasta OP:n palvelusta. En oo kiinnittäny huomiota, kun yleensä ihmiset antaa nimen suosiolla.
 

Tma

Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
10
Multakin petteri89 huijasi rahat 1080ti:stä. Googlettelu ei tuottanut tulosta, koska valehteli nimensä. Jos jollain sattuu olemaan kyseiselle henkilölle jotain toimivaa sähköpostia tai puhelinnumeroa niin paiskatkaa YV.
Edit. Puhelinnumero saatu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
441
Mikaelitälä käyttäjänimellä esiintyvä skidi on one of a kind. Tulee potkimaan renkaita ja lupaa extra massii jos varaa ensviikkoon, mut ei sit koskaan hae tavaraa. Mun kohalla tajusin tän jo kun äijjä nakkas kahdeksan yv putkeen "innoissaan" kahen minuutin sisään mun myytäväst tavarast ja senjälkee myin kamat toiselle jäbälle silläaikaa ku tää skidi hehkutti että haluaa varata tavaran ensviikkoon :D
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Mikaelitälä käyttäjänimellä esiintyvä skidi on one of a kind. Tulee potkimaan renkaita ja lupaa extra massii jos varaa ensviikkoon, mut ei sit koskaan hae tavaraa. Mun kohalla tajusin tän jo kun äijjä nakkas kahdeksan yv putkeen "innoissaan" kahen minuutin sisään mun myytäväst tavarast ja senjälkee myin kamat toiselle jäbälle silläaikaa ku tää skidi hehkutti että haluaa varata tavaran ensviikkoon :D
Otaksun että tuota "extra massii" ei lähetä kuitenkaan etukäteen tilille? Mikäli lähettää uskoisin että varauksen voi tehdä, muuten tuollaiset "odota vielä viikko, maksan vielä 10% enemmän aiemman lupaamieni päälle".
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
441
Juu kyseessä oli perus syyt: ei oo käteiset hollil, en pääse nostaa ja verkkopankkitunnukset on jossaan muual. Lupas siis 20e enemmä jos varaa ensviikkoon.

Täs vaihees olin jo kauppaamassa seuraavalle. Jatkoin kuitenki yv keskustelua, kesti melkeen 4 sivua kuitenkin :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 528
Olisi tuohon negatiiviseen palautteeseen varmaan voinut kirjoittaa enemmän tietoa kuin vain heittomerkin. Vähän menee koko palautteen merkitys kun ei tuossa ole mitään.

E: En tuomitse. Tuli vain mieleen kun palautteen katsoin
 
Viimeksi muokattu:

rapukala

Official Ässrock advocate R♿T #46
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Juu kyseessä oli perus syyt: ei oo käteiset hollil, en pääse nostaa ja verkkopankkitunnukset on jossaan muual. Lupas siis 20e enemmä jos varaa ensviikkoon.

Täs vaihees olin jo kauppaamassa seuraavalle. Jatkoin kuitenki yv keskustelua, kesti melkeen 4 sivua kuitenkin :D
Et ole ainoa:dead: Ensimmäisten viestien perusteella totesin jo että kaupat on parempi jättää tekemättä:vihellys:
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
23
Petteri89 on ainakin minulle vielä 104.90e auki ja kaupat tehty 23.11 eli ottaa aivoon jonkin verran.
Kyseessä oli corsairin muistit. Kaupat tehty torissa mutta laitan kuitenkin tän tähän koska sama jannu ja toivottavasti joku muu ei haksahda kusetukseen.
Myi samoilla kuvilla millä itse on ostanut tavaran.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
23
Kuulemma maanantaina laittaa ja laittais jopa ekstraa...
sanoin että tuo summa minkä on auki riittää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
505
Tuo bannaaminen on mielestäni niin ja näin, aika vaikea on sälliä tavoitella jos ei mitään yhteystietoja ole.
Koko bannaaminen muutenkin hyödyiltään vähän kyseenalaista, kun tunnuksia voi luoda tulevan tarpeen mukaan kypsymään eikä tunnistautumista vaadita. Sitten yllätytään, kun sama henkilö päästään taas bannaamaan. Toki kertakäyttötunnukset toimisivat ilman bannejakin, joten suo siellä, vetelä täällä.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Tuostahan ollut jo varmaan 10v sitten muroaikoina juttua ja todettu että ei kannata, vaikka hyödyt olisivat haittoja suuremmat.
Muutenkin tämän foorumin päätarkoitus on toimia keskustelualustana atk keskusteluille, eikä pelkästään kauppapaikkana. Itse järestään nykyään teen isommat kaupat vain positiivisia palautteita saaneiden kanssa, tai sitten f2f.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
94
Kauppa-alueella keskustelu omalla nimellä+tunnistautuminen. Muilla osioilla keskustelu voisi tapahtua nimimerkin takaa.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Kauppa-alueella keskustelu omalla nimellä+tunnistautuminen. Muilla osioilla keskustelu voisi tapahtua nimimerkin takaa.
Vaikka tämä foorumi ei ensisijaisesti olekaan mikään kauppapaikka, niin kyllähän tuo mahdollisuus vahvaan tunnistautumiseen toisi ihan hitosti lisäarvoa. Toki jokainen voi halutessaan itse tehdä tunnukset huuto.nettiin ja hoitaa tunnistautumisen sitä kautta. Sitten vaan omaan myynti-ilmoitukseen linkki tuohon huuto.netin profiilin. Itse olen välillä käyttänyt tätä, kun olen myynyt jotain kallimpaa.

Tuo vaatii tietysti hieman extra säätämistä ja jos ostaja haluaa varmistua, että kyseessä varmasti on oikean henkilön huuto.net profiili, niin hänelläkin pitää olla tunnukset huuto.nettiin ja käydä lähettämässä joku viesti, jolla varmistaa aitouden.

Toki myös ajan saatossa tänne kertyneet palautteet antavat aika vahvaa indikaatiota siitä, että kannattaako henkilön kanssa tehdä kauppaa vai ei, mutta uusien käyttäjien kohdalla tuo on aina hieman ongelmallista, jolloin tuo vahva tunnistautuminen kyllä auttaisi tuossa kohtaa.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Vaikka tämä foorumi ei ensisijaisesti olekaan mikään kauppapaikka, niin kyllähän tuo mahdollisuus vahvaan tunnistautumiseen toisi ihan hitosti lisäarvoa. Toki jokainen voi halutessaan itse tehdä tunnukset huuto.nettiin ja hoitaa tunnistautumisen sitä kautta. Sitten vaan omaan myynti-ilmoitukseen linkki tuohon huuto.netin profiilin. Itse olen välillä käyttänyt tätä, kun olen myynyt jotain kallimpaa.

Toki tuo vaatii hieman extra säätämistä ja jos ostaja haluaa varmistua, että kyseessä varmasti on oikean henkilön huuto.net profiili, niin hänelläkin pitää olla tunnukset huuto.nettiin ja käydä lähettämässä joku viesti, jolla varmistaa aitouden.

Toki myös ajan saatossa tänne kertyneet palautteet antavat aika vahvaa indikaatiota siitä, että kannattaako henkilön kanssa tehdä kauppaa vai ei, mutta uusien käyttäjien kohdalla tuo tietenkin on aina hieman ongelmallista ja tuo vahva tunnistautuminen kyllä auttaisi tuossa kohtaa.
Nuo pankkitunnistukset maksaa aika mukavan määrän kylmää rahaa kun periaatteessa jokainen tunnistautuminen on kulu, josta ei kuitenkaan tule "mitään" tuottoa.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Nuo pankkitunnistukset maksaa aika mukavan määrän kylmää rahaa kun periaatteessa jokainen tunnistautuminen on kulu, josta ei kuitenkaan tule "mitään" tuottoa.
Mutta eihän sitä vahvaa tunnistautumista tarvitse tehdä kuin kerran ja sen jälkeen logataan ihan vaan niillä foorumin omilla tunnuksilla. Tai näin se ainakin tuolla huuto.netissä toimii. Ja jos siitä nyt tulee kuluja se muutama sentti, niin kyllä mä ainakin voisin ihan mielelläni maksaa siitä IO-Techille 5 euroa, jotta saisin oman profiilin kohdalle maininnan "Tämä käyttäjä on tunnistautunut."
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mutta eihän sitä vahvaa tunnistautumista tarvitse tehdä kuin kerran ja sen jälkeen logataan ihan vaan niillä foorumin omilla tunnuksilla. Tai näin se ainakin tuolla huuto.netissä toimii. Ja jos siitä nyt tulee kuluja se muutama sentti, niin kyllä mä ainakin voisin ihan mielelläni maksaa sen vaikka itse, jotta saisin oman profiilin kohdalle maininnan "Tämä käyttäjä on tunnistautunut."
Ei tarvitsekaan mutta kun se kulu on hieman enemmän kuin muutama sentti / käyttäjä.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Ei tarvitsekaan mutta kun se kulu on hieman enemmän kuin muutama sentti / käyttäjä.
"Verkkopalvelun tarjoajalle jokainen asiakkaan tunnistautuminen maksaa keskimäärin 50 senttiä. Mutta toukokuun alusta lähtien hinnalle on tullut katto. Tunnistautuminen saa maksaa korkeintaan 10 senttiä."

Tämä oli tilanne siis vuonna 2017, tuskin se siitä ainakaan kovin paljon on voinut nousta, joten pysyn edelleen kannassani, että se maksaa muutaman sentin :) Voi olla, että ensimmäinen tunnistautuminen maksaa enemmän, mutta ei siinä kuitenkaan kovin isoista rahoista kai puhuta.

Ja edelleen, uskoisin että moni olisi halukas maksamaan tuosta IO-Techille vaikka sen 5 euroa, jos se oikeasti on kiinni rahasta. Mutta ymmärrän kyllä, että tuo ei varmasti ole kovin korkealla proriteettilistalla, koska kuten sanottua - tämä foorumi ei ole ensisijaisesti mikään kauppapaikka, toisin kuin huuto.net

Pankki niisti joka verkkotunnistautumisesta jopa 50 senttiä – tänään hinta laskee, mutta otetaanko sentit sinulta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
"Verkkopalvelun tarjoajalle jokainen asiakkaan tunnistautuminen maksaa keskimäärin 50 senttiä. Mutta toukokuun alusta lähtien hinnalle on tullut katto. Tunnistautuminen saa maksaa korkeintaan 10 senttiä."

Tämä oli tilanne siis vuonna 2017, tuskin se siitä ainakaan kovin paljon on voinut nousta, joten pysyn edelleen kannassani, että se maksaa muutaman sentin :) Voi olla, että ensimmäinen tunnistautuminen maksaa enemmän, mutta ei siinä kuitenkaan kovin isoista rahoista kai puhuta.

Ja edelleen, uskoisin että moni olisi halukas maksamaan tuosta IO-Techille vaikka sen 5 euroa, jos se oikeasti on kiinni rahasta. Mutta ymmärrän kyllä, että tuo ei varmasti ole kovin korkealla proriteettilistalla, koska kuten sanottua - tämä foorumi ei ole ensisijaisesti mikään kauppapaikka, toisin kuin huuto.net

Pankki niisti joka verkkotunnistautumisesta jopa 50 senttiä – tänään hinta laskee, mutta otetaanko sentit sinulta?
Kannattaa muistaa että kuluja tulee muustakin kuin siitä itse tunnistautumistapahtumasta. Ei se tunnistautumisjärjestelmä itsestään pulttaudu kiinni foorumeihin, vaan joku senkin työkseen tekee.

Toinen juttu on se, että iso osa noista huijareista on joka tapauksessa poliisin vanhoja tuttuja, eikä niillä ole aikomustakaan lopettaa huijarin uraansa vaikka edellisistä olisikin jo tullut tuomioita. Niin paljonko se sitten lämmittää kun tällaisella veijarilla on se "Tunnistautunut käyttäjä"-leima fooruminickinsä vieressä?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Kannattaa muistaa että kuluja tulee muustakin kuin siitä itse tunnistautumisesta. Ei se tunnistautumisjärjestelmä itsestään pulttaudu kiinni foorumeihin, vaan joku senkin työkseen tekee.

Toinen juttu on se, että iso osa noista huijareista on joka tapauksessa poliisin vanhoja tuttuja, eikä niillä ole aikomustakaan lopettaa huijarin uraansa vaikka edellisistä olisikin jo tullut tuomioita. Niin paljonko se sitten lämmittää kun tällaisella veijarilla on se "Tunnistautunut käyttäjä"-leima fooruminickinsä vieressä?
Tämä. Tuo tunnistautuminen vaatii tosiaan joko sen että joku koodaa foorumisoftaan / järjestelmään sen oman palikan joka hoitaa kommunikoinnin rajapinnan kautta tai sitten erillinen verkkokauppa pystyyn jossa nuo on valmiiksi. Molemmista tulee kuluja muitakin kuin tuo "50 senttiä".

Nuo on tosiaan yleensä vielä liitetty osaksi jotain verkkokauppasovellusta / verkkomaksusovellusta jossa kk-kulut on sitten luokkaa 40 eur ja siitä eteenpäin.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Kannattaa muistaa että kuluja tulee muustakin kuin siitä itse tunnistautumistapahtumasta. Ei se tunnistautumisjärjestelmä itsestään pulttaudu kiinni foorumeihin, vaan joku senkin työkseen tekee.

Toinen juttu on se, että iso osa noista huijareista on joka tapauksessa poliisin vanhoja tuttuja, eikä niillä ole aikomustakaan lopettaa huijarin uraansa vaikka edellisistä olisikin jo tullut tuomioita. Niin paljonko se sitten lämmittää kun tällaisella veijarilla on se "Tunnistautunut käyttäjä"-leima fooruminickinsä vieressä?
Tottakai siitä tulee muitakin kuluja, se on ihan selvää. Olin lähinnä eri mieltä tuosta Juha kommentista, että "jokainen tunnistautuminen on kulu, josta ei kuitenkaan tule "mitään" tuottoa." Tunnistautumisesta aiheutuneen kulun voisi varmaan siirtää loppukäyttäjälle, jolloin tämän voisi jopa kääntää positiiviseksi kassavirraksi + ainakin minun käsitykseni mukaan ihan puhtaasti tunnistautumisesta aiheutuva kulu on hyvin marginaalinen :)

Mitä taas tulee tähän jälkimmäiseen kappaleeseen, niin nythän ongelma on ollut käsittääkseni se, että sama kaveri on tehtaillut uusia tunnuksia ja kusettanut niiden kanssa ihmisiä tuolla myyntiosiossa. Jos täällä olisi käytössä vahva tunnistautuminen, niin tuo veijari ei pystyisi kusettamaan kuin tasan yhden kerran. Sen jälkeen uuden (tunnistautuneen) tunnuksen teko ei tietenkään enää onnistuisi, toisin kuin tällä hetkellä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Tottakai siitä tulee muitakin kuluja, se on ihan selvää. Olin lähinnä eri mieltä tuosta Juha kommentista, että "jokainen tunnistautuminen on kulu, josta ei kuitenkaan tule "mitään" tuottoa." Tunnistautumisesta aiheutuneen kulun voisi varmaan siirtää loppukäyttäjälle, jolloin tämän voisi jopa kääntää positiiviseksi kassavirraksi + ainakin minun käsitykseni mukaan ihan puhtaasti tunnistautumisesta aiheutuva kulu on hyvin marginaalinen :)
Miten tuo nyt sitten käytännössä sinusta toimisi?
Esim. minun kohdallani kun katselen kauppoja on 5kpl mistä yksi on käytännössä ollut vaihtokauppa missä raha ei vaihtanut omistajaa (vain äänikortti molemmin puolin).

Kaksi viimeistä kauppaa on tehty 22.05.2017 minkä jälkeen miltei heti perään 17.12.2018 toinen kauppa.

- Eli pitäisikö jokaisen halukkaan (tuskin jokaisen sivustolle rekisteröityvän kuitenkaan) maksaa esim. tietty prosentti tai promille määrä (niin ostajan kuin myyjänkin) kaupan hinnasta?
- Pitäisikö maksaa vuotuinen tietty euromäärä sivuston ylläpidolle?
- Pitäisikö vasta siinä vaiheessa maksaa kun tahtoo ensimmäistä kauppaansa alkaa tekemään? (oli sitten myyjä tai ostaja, miten nopeasti tuo onnistunee?)
- Pitäisikö olla tietty alennus uudelle käyttälle joka rekisteröityy foorumille jos hän tekee samantien itselleen vahvan tunnistumisen?
- Pitäisikö nykyiset käyttäjätunnukset eriyttää täysin näistä uusista "kauppatunnuksista"? (Tähän löytyy useitakin syitä, varsinkin R&T alueen henkilöiltä samaten YK:n keskusteluihin osallistuvilta missä välistä tappouhkaukset lentelevät jne)

Kun tuo on saatu selvitettyä kuka hoitaisi koodauksen ja paljonko se tulisi maksamaan. Toki myös jatkuva ylläpito/päivitykset mahdollisen EU:n ja suomen sisäisen lainsäädännön sekä kehittyvän tietoturvan mukaan pitäisi laskea tuohon <= eli tuskin yksi "könttäsumma" kerralla riittää, tai Sampsa joutuisi pahimmillaan lopettamaan sivut ja tekemään uudet että saisi kulut katettua koska uskoisin että esim. 5, 10 tai 50 vuotta sivuston varmenteiden päivittelyä, ylläpitoa jne tulisi maksamaan melkoisesti enempi kuin muutamia euroja per käyttäjä.

Tuon lisäksi herää kysymys, jos hinta olisi aluksi vaikka järkevä "50€ per henkilö, vahva tunnistautuminen missä muut eivät näe sosiaaliturvatunnusta mutta syntymäajan sekä etu ja sukunimen" siitä että luotaisiin erillinen kauppapaikka moniko sinne sitten ihan oikeasti menisi, varsinkin jos ajatuksena on vaikka ostaa noin 10€ äänikortti tai vaihtaa vanhaa DDR2 muistia "johonkin mielenkiintoiseen"?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Ei tästä tunnistautumisesta nyt ehkä ihan noin isoa numeroa kannata tehdä, kun ei se oikeasti mitään rakettitiedettä sentään ole :) Ei se ole minun tehtävä selvittää, että ketä tuollaisen koodaamiseen hoitaisi tai paljonko se sitten lopulta tulisi maksamaan. Totesin vain, että tuollaiselle palvelulle varmasti olisi kysyntää ja jos haluja löytyy, niin kyllä sen varmasti saisi toimimaan, kun se kerran muuallakin on saatu toimimaan. Mutta ymmärrän myös hyvin, että tämä ei nyt varmasti ole foorumin kannalta niitä kaikkein tärkeimpiä menestystekijöitä.

Huuto.netissä tuo on siis hoidettu niin, että se ei maksa käyttäjälle mitään ja vahva tunnistautuminen hoidetaan ainoastaan yhden kerran, ei siis suinkaan niin, että joka kerta kun kirjautuu sivustolle, palvelun tarjoajan pitäisi maksaa tunnistautumisesta.

"Pankilta saatu käyttäjän henkilötunnus tallennetaan salattuna Huuto.netin asiakastietoihin, joten se ei ole ylläpidon nähtävissä eikä sitä välitetä koskaan kauppakumppaneille."

Vastapuolille ei lähetetä sen enempää tietoja osapuolista kuin tähänkään asti. Pointti on ainoastaan se, että mikäli tuollainen järjestelmä olisi käytössä, niin nämä huijarit eivät enää sen jälkeen pysytyisi tekemään uusia käyttäjiä, jotka olisi tunnistettu.

Ei tarvita massiivista EU:n sisäistä lainsäädäntöä tai useita eri tunnuksia, koska ylläpidon tiedossa olisi ainoastaan se henkilötunnus ja sekin on salattuna, jolloin edes ylläpito ei näe sitä. Tuolla nyt on valmiina jo n+1 erilaista "Team Intel", jne nauhaa ostettavissa joten eiköhän sinne vielä yksi "Tunnistautunut käyttäjä" nauha vielä mahtuisi.

Ei erillisiä käytäjätunnuksia, ei erillistä kauppapaikkaa tunnistautuneille käyttäjille, ei mitään erillisiä prosenttimaksuja per kauppatapahtuma, ei muuta tietoa ostajille kuin se, että käyttäjä on tunnistautunut, ei mitään varmenteiden päivittelyä, ei pelkoa sivuston lopettamisesta tämän takia, jne - so simple :)
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Helpoin olisi, kun karenssia vaan pidennettäisiin. Esim 30 pv ja vähintään 10 postausta.
Kyllä ite tulee katsottua viesteistä, että minkälaisen ihmisen kanssa sitä ollaan tai ei olla kauppoja tekemässä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 243
Eipä tuokaan estäisi useampien tilien luomista. Vaatisi vain pikkasen ennakointia ja muutaman diipadaapa viestin kirjoittamisen.

Tuo kauppa-alueen palaute on ihan hyvä systeemi ja jos ei ole palautetta vielä kertynyt ja viestejäkin kovin vähän, niin kannattaa olla varovainen eikä välttämättä postikauppoja kauhean suurilla summilla tehdä, vaan katsella sitten vähän lähempää niitä kamoja että voisi käydä noutamassa. Useinhan nuo huijaukset on hyvällä hinnalla jossain murren pyllyssä juuri sen takia että porukka haluaisi postilla ostaa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Helpoin olisi, kun karenssia vaan pidennettäisiin. Esim 30 pv ja vähintään 10 postausta.
Kyllä ite tulee katsottua viesteistä, että minkälaisen ihmisen kanssa sitä ollaan tai ei olla kauppoja tekemässä.
Tämä voisi olla ihan toteuttamiskelpoinen idea. Harva kuitenkaan (kai?) tänne rekisteröityy tehdäkseen kauppaa. Joten tuo 30pv ja 10 postausta (muitakin kuin "smoke" yms hymiöt) tulee helposti täyteen.
Tosin tässäkin on se että jos joku haluaa hän voi helposti tehdä useita tunnuksia "kypsymään" ja osallistua niillä esim. pelkästään kilpailuihin tms. ja sitten kun siltä tuntuu alkaa käymään kauppaa. Tosin se vaatii jo jonkun verran viitseliäisyyttä.

Moni noista tähänkin ketjuun heitellyistä ideoista on kuitenkin sellaisia että se karsii myös huomattavan määrän luotettavia kauppakumppaneita (esim. en todellakaan ala skannaamaan ja lähettämään passia/ajokorttia, etsimään todisteita siitä mistä rahat on saatu [esim. kuittia tilinauhasta] tms. tuuhiointia). Toki jos henkilö on foorumilla pidempään ja tehnyt enempi kauppaa (asia mikä olisi hyvä tarkistaa ennen kaupan tekemistä) silmään kyllä pistää jos toinen ei suostu tavaran hakemiseen tai hänen noutopaikkansa pomppii ympäri suomen pienimpiä kirkonkyliä.

Yksi mitä voisi nöyrimmin pyytää olisi se että KAIKKI kauppa tehtäisiin näkyvästi. Nythän on muotia YV:llä tehdä tarjouksia jolloin pahimmillaan se yksi ja sama tuote on ehditty YV:llä myydä jopa kymmenille samalla kun ketju on auki ja sielläkin tehdään tarjouksia eikä myyjä "ehdi" sitä vielä sulkemaan.

Edit: monilta myös löytyy nykyisin edes se kännykkä millä voi kuvan ottaa ja siten todistaa tavaran omistavansa (kuva ja esim. foorumin nick tai sellainen kuva mistä näkee ettei se nyt ole vaan kyseisen tuotteen valmistajan sivulta otettu). Vaikka teoriassa senkin voi photoshopata mutta moniko viitsii nähdä vaivaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 057
Tunnistautumisesta, Pc spekseihin voi aina kirjoittaa että "tämä käyttäjä on tunnustanut" :lol: No joo, onhan tuo tunnustaminen ollut huutonetissä, muttei sillä kyllä mitään merkitystä ole ollut.
Ainahan sitä kuitenkin ostaa palautteiden perusteella. Hyviä kauppoja on aina tullut vuosikausia molempien (tunnistautuneiden ja "en tunnusta!") kanssa.
Tori.fissä on sitten hieman vaikeampaa, koska siellä joutuu vain päättelemään, että uskaltaisikohan sitä ostaa vai ei.
Lisäksi se, että joku voisi antaa huonon palautteen tunnistautuneelle, jolloin kummankin palautteet olisivat huonot.
Voisihan se olla niin, että saa tunnistautua jos haluaa kuten huutonetissäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 057
Tämä voisi olla ihan toteuttamiskelpoinen idea. Harva kuitenkaan (kai?) tänne rekisteröityy tehdäkseen kauppaa. Joten tuo 30pv ja 10 postausta (muitakin kuin "smoke" yms hymiöt) tulee helposti täyteen.

Yksi mitä voisi nöyrimmin pyytää olisi se että KAIKKI kauppa tehtäisiin näkyvästi. Nythän on muotia YV:llä tehdä tarjouksia jolloin pahimmillaan se yksi ja sama tuote on ehditty YV:llä myydä jopa kymmenille samalla kun ketju on auki ja sielläkin tehdään tarjouksia eikä myyjä "ehdi" sitä vielä sulkemaan.
Parempi silti näin, koska jos joku tekee tarjouksen ketjuun, eikä asu helsingissä tms. niin ihan varmasti joku heti tarjoaa noutokaupat ja asia on pihvi ja sillä sipuli.
Siksi pitäisikin olla osta heti nappi myös täällä, jotta olisi edes jonkinlainen mahdollisuus ostaa yleensäkään jotakin.
 

gouca

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 497
Parempi silti näin, koska jos joku tekee tarjouksen ketjuun, eikä asu helsingissä tms. niin ihan varmasti joku heti tarjoaa noutokaupat ja asia on pihvi ja sillä sipuli.
Siksi pitäisikin olla osta heti nappi myös täällä, jotta olisi edes jonkinlainen mahdollisuus ostaa yleensäkään jotakin.
Tuossa mentäisiin kyllä mielestäni liikaa ostajan ehdoilla, koska suuri osa täällä tarjotuista hintapyynnöistä ei lopultakaan johda kauppoihin (ostajaehdokas katoaa), olennaisia pakkausmateriaaleja herkkien komponenttien postitukseen ei välttämättä löydy helpolla, eikä kaikilla yksinkertaisesti ole varaa odotella viikkotolkulla tilisiirtoja, jos väliin asettuu viikonloppua ja juhlapyhiä.

Automaattisiin systeemeihin on hyvin vaikeaa asettaa kaupankäynnin kannalta oleellisia parametrejä, eli esim. priorisoitua noutoa yms., joihin tämänkin kauppapaikan suosio perustuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
No huhuh, käytän hyvämaineista kivijalkakauppaa jos pääsen ilman tälläisiä kauppakokemuksia.... :nb:
-Menikö tämä ooteeksi...? :sori:
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Mikä on mielestänne riittävä vastausaika, kun tarjoat x summaa y tuotteesta ja myyjä laittaa yv, et tehdään kaupat?

Itselle kävi eilen niin, että 2h 10min oli liikaa. Myi seuraavalle (tarjosi toki hp), koska en vastannut heti. Ennen tätä laittoi vielä YV, että vituttaa myydä sulle jne. Laitoin et anna mennä seuraavalle ja toivotin hyvää alkanutta vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Mikä on mielestänne riittävä vastausaika, kun tarjoat x summaa y tuotteesta ja myyjä laittaa yv, et tehdään kaupat?

Itselle kävi eilen niin, että 2h 10min oli liikaa. Myi seuraavalle (tarjosi toki hp), koska en vastannut heti. Ennen tätä laittoi vielä YV, että vituttaa myydä sulle jne. Laitoin et anna mennä seuraavalle ja toivotin hyvää alkanutta vuotta.
Jos myyjä on hyväksynyt tarjouksesi, eli jo laittanut viestin että tarjous sopii ja tehdään kaupat, niin ei siitä silloin pidä lähteä luistamaan vaikka joku HP:n tarjoaisikin.

Jos taas myyjä ei ollut tarjoustasi hyväksynyt (tai kaupasta ei jotenkin muuten oltu päästy sopuun, eli esim. myyjä on heittänyt vastatarjouksena jotain muuta eikä kauppoja siten oltu vielä lyöty lukkoon) ja joku ehti HP:n tarjoamaan välissä, niin sille HP:n tarjoajallehan se kuuluukin myydä. Plus että ei sillä myyjällä nyt olisi muutenkaan mitään järkeä hyväksyä sitä heikompaa tarjousta jos on monta tarjousta tullut siinä välissä kun on edellisen kerran käynyt foorumia lukemassa.

Mielestäni siis tässä ei nyt oikeastaan näillä tiedoilla edes ole kyse mistään vastausajasta. Ja vaikka olisikin, niin ei täällä voi ketään vaatia päivystämään 24/7, vaan parinkin päivän viiveet on vielä ihan normaalin rajoissa tällaisessa foorumikaupustelussa. Olennaista on se, onko kaupoista jo sovittu vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 622
Viestejä
4 196 868
Jäsenet
70 754
Uusin jäsen
Leevi L

Hinta.fi

Ylös Bottom