Battlefield V

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
542
Saa nähdä vain onko jompi kumpi vakiona. Tuskimpa tämmönen ADHD jonne jaksa kattoo millä pelaa kun painaa vaa play nappulaa. Mutta joku sivistää jos tietää miten valinta tapahtuu.
Play-> multiplayer -> valitse game mode. Alimmainen Conquest Core on vanhalla TTK:lla, eli samalla jolla peli julkaistiin.
Screenshot_1.png
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Harvinaisen vaikea tämä Tides of War assigment varsinkin nykyisellä TTK:lla, illan aikana vetänyt viisi täyttä rundia ja kaikista tappio :D Täytyy kyllä todeta, että yllättävän vähän tuntuu vaikuttavan M1A1 Carbinella pelatessa, viholliset tippuu kohtalaisen hyvin. Tätä asettahan pitää kokeilla myös Coren puolella.

The Launching Operation
- Win a Grand Operation in Norway
- Win a Grand Operation in Netherlands
- Win a Grand Operation in North Africa
- Win a Grand Operation in France
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Harvinaisen vaikea tämä Tides of War assigment varsinkin nykyisellä TTK:lla, illan aikana vetänyt viisi täyttä rundia ja kaikista tappio :D Täytyy kyllä todeta, että yllättävän vähän tuntuu vaikuttavan M1A1 Carbinella pelatessa, viholliset tippuu kohtalaisen hyvin. Tätä asettahan pitää kokeilla myös Coren puolella.

The Launching Operation
- Win a Grand Operation in Norway
- Win a Grand Operation in Netherlands
- Win a Grand Operation in North Africa
- Win a Grand Operation in France
Helpottaa kun joinaat server browserilla serverille, jossa menossa Operationsin vika mappi eli Arras, Fjell, Devastation tai Aerodrome. Koko Operationsia ei tarvitse pelata, ei edes sitä vikaa mappia kokonaan. Luulisin että riittää kunhan ehtii spawnata tiimiin tai saada 1 pisteen tms. että lasketaan.

Kerran joinasin serverille, jossa heti latauksen jälkeen oli ruudussa "Grand Operations Victory", enkä ehtinyt edes spawnata. Sitä ei laskettu Assingmentiin suoritukseksi, mutta muuten sain nuo pelaamatta täysiä eriä, helpoimmillaan parissa minuutissa.

En muuten oikein ymmärrä miten TTK voi vaikuttaa tämän assigmentin vaikeuteen? :think:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
En muuten oikein ymmärrä miten TTK voi vaikuttaa tämän assigmentin vaikeuteen? :think:
Eihän se suoranaisesti vaikutakaan mutta kyllähän tämä kohtalaisen erilaiselta tuntuu vanhan TTK:n ja core servujen jälkeen, monta kertaa tullut vaihdettua vihollisesta toiseen ja sen jälkeen on tullut huomattua että "Oho, se ei kuollutkaan" :D Vastaavasti hyvin nopeasti huomasi myös sen että omat kuolemat väheni ja objectiven väliä voi juosta paljon vapaammin.

Mutta kiitos tuosta server browser vinkistä, pitää kokeilla :tup:
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Eiköhän tuostakin saada jotenkin väännettyä se, että vanha TTK poistuu kokonaan koska suurin osa pelaa "softcore" servuilla. Väitän että valtaosa pelaajia on casuaaleja jotka eivät tiedä mitä TTK/TTD tarkoittaa kun eivät seuraa mitä pelin ympärillä tapahtuu.
Tottakai saadaan väännettyä, kun normi pelaaja pelaa konkkaa. Sit se näkee Core sanan -> HC -> en pelaa.
Lopputuloksena tilastot näyttää ettei vanhaa pelaa kukaan.

En vain ymmärrä sitä logiikkaa, että se kaikkein casuaalein pelaaja. Jos se kerran lopetti, eikä palannut, miksi se palaisi enää ylipäätään?
Sensijaan lähes kaikki kehui bäfää ja etenkin TTK:ta loistavaksi. Nyt niiltäkin viedään se hyvä peli pois ja ne lopettaa pelaamisen. Lopputulos on vielä pahempi.

Oikeastaan tässä ei pelaajien kannattaisi tehdä kuin toinen näistä vaihtoehdoista:
- Lopettaa pelaaminen kokonaan, kunnes TTK palautetaan.
- Pelata vain Cmoren kautta konkkaa, vaikka miten vihaa sitä muotoa ja haluaisi pelata muita pelimuotoja.

Jos oikeasti edes 20-30% pelaajista tekis tuon, niin luulisi oikeasti heräävän Dicelläkin et ei hyvä homma..
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
295
Tulee kyllä tällä uudella supersoft TTK-asetuksella jatkuvasti sitä 95-99 damagea vihuun ennen kuin oma henki lähtee. Jostain syystä kyllä muutenkin nettikoodi toimii usein huonommin kuin ennen.

Olen itse muutenkin 100% vanhan TTK:n puolella, toivottavasti dicen järkevät, vanhan TTK:n kannattajat voittaa lopussa. Viimeistään sitten kun kaikki muodot tulee coreen, niin täytyy siirtyä pysyvästi sille puolelle ja toivoa että tarpeeksi moni muukin ymmärtää sen tehdä.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Eiköhän tuostakin saada jotenkin väännettyä se, että vanha TTK poistuu kokonaan koska suurin osa pelaa "softcore" servuilla. Väitän että valtaosa pelaajia on casuaaleja jotka eivät tiedä mitä TTK/TTD tarkoittaa kun eivät seuraa mitä pelin ympärillä tapahtuu.
Meikä on sellanen jonne joka ei tiennyt TTK TTD -termejä ennen kunnon googlettelua, lamooff :darra:

Nämä(kin) asiat paranisivat parempaan suuntaan jos joka vitun tussariin ei saisi niitä idioottimaisia kaukoputkia kiinni. Jännä homma jos tämä ei muka ole tullut kenellekään pelin suunnittelupuolella mieleen? Yksinkertaisesti mitä lähemmäksi joutuu tulemaan vaikkapa varmojen päälaakien saamiseksi, tai edes upper torson tuplatäppejä, sen harvinaisempaa niihin on kuolla - jees? Samoin aseiden tarkkuuksista vaikkapa 10% veke ja jos sua kohti ammutaan niin vieläkin enemmän tarkkuutta pois eli "suppressing fire" -vaikutusta suuremmaksi. Nyt pelin kaikki tarkit / semiautotarkit ja bonarina muutama LMG on jäätävän ihan idioottimaisia lasertussareita, varsinkin jos verrateen edes etäisesti jengin peräänkuuluttamiin "HC sitä ja HC tätä" -touhuihin. Voit ampua kaikki lippaasi jostain Gewehristä 3x skopella sellaiseen kasaan josta ei edes tänä päivänä (IRL) voida kuin unelmoida. On muuten tosi "HC servu meininkiä, jees". Esimerkiksi jos joku ampuu tälläistä protarkki tyyppiä kaukaa sivulta, se kääntyy 90 astetta ja vetäsee ykkösellä kaaliin, jees jees ihan vitun jees :dead:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
254
Onhan tässä gunplay aika easy mode, jos alkaa miettimään, mut ei herrajumala mitään suppressionia takaisin enää(ainakaan muuta kuin visuaalista).

En kyllä muista oliko se BF3/BF4:ssa sen vaikeampaa/taidokkaampaa, mutta itselle tämä on kolahtanut todella hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Sieltä pelin sisäisestä kaupasta pitäisi löytyä (tai ilmestyä suoraan aloitusruutuun käynnistäessä pelin?). Eli esim. jos menee siihen BF1 aloitusruutuun niin siellä jossainhan on se Originin ostonäkymä. Toki taattuun EA tyyliin myös tämän alennuksen saaminen toteutuu ilmeisesti RNG:llä, joten kaikille tuo ei ilmesty.

[BFV] The 50% off Veterans discount is provided randomly through the servers : Battlefield
Battlefield 5 50% promotion is a joke. : BattlefieldV

Edit: Kokeile avata BF1 ja käy se Store -välilehti läpi. Jos siellä ei ole mitään niin katso vielä sieltä vasemmasta valintaikkunasta (missä pystyy vaihtaa pelien välillä) se BF V ja sen oma Store.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
119
EI missään nimessä suppressionia takas rikkomaan taas koko peliä. Muutenkin pelin gunplayta parannettiin vihdoinkin niin että kudit menevät minne tähtäät eivätkä lähde maagisesti 45 asteen kulmasta piipusta. Toki myönnän itsekkin että samalla tuo gunplay tuntuu aika helpolta kun siihen tottuu koska aseiden rekyyli on vieläkin aika pientä, tämä tuli huomattua kun kävi tässä pelailemassa muita pelejä välissä joissa rekyyliä on heti kerralla enemmän. Ja sitten nämä kaikki rekyylin pienennys spesialisaatiot vielä siihen päälle niin melkosia lasereita joistain aseista tulee.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 024
Koko peli on tällä hetkellä pelkkää saatanan säntäilyä kauhealla vauhdilla tehottomilla aseilla jotka tuntuvat kuulapyssyiltä.

Vittu että vituttaa miten hieno pelimoottori on pilattu paskalla toteutuksella. Puolet vähemmän tempoa ja päätöntä hyppimistä niin pelistä voisi nauttiakin. Ei luulisi olevan vaikeata tehdä meille realismi autisteille omaa pelitilaa.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Sieltä pelin sisäisestä kaupasta pitäisi löytyä (tai ilmestyä suoraan aloitusruutuun käynnistäessä pelin?). Eli esim. jos menee siihen BF1 aloitusruutuun niin siellä jossainhan on se Originin ostonäkymä. Toki taattuun EA tyyliin myös tämän alennuksen saaminen toteutuu ilmeisesti RNG:llä, joten kaikille tuo ei ilmesty.
Ihan legenda toi EA. Vittu mitä pellejä! Ihmettelinkin miksei tarjousta löydy mistään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
239
Sieltä pelin sisäisestä kaupasta pitäisi löytyä (tai ilmestyä suoraan aloitusruutuun käynnistäessä pelin?). Eli esim. jos menee siihen BF1 aloitusruutuun niin siellä jossainhan on se Originin ostonäkymä. Toki taattuun EA tyyliin myös tämän alennuksen saaminen toteutuu ilmeisesti RNG:llä, joten kaikille tuo ei ilmesty.

[BFV] The 50% off Veterans discount is provided randomly through the servers : Battlefield
Battlefield 5 50% promotion is a joke. : BattlefieldV

Edit: Kokeile avata BF1 ja käy se Store -välilehti läpi. Jos siellä ei ole mitään niin katso vielä sieltä vasemmasta valintaikkunasta (missä pystyy vaihtaa pelien välillä) se BF V ja sen oma Store.
Ihan legenda toi EA. Vittu mitä pellejä! Ihmettelinkin miksei tarjousta löydy mistään.
Joo ei kyllä näy itselläkään missään, ei BF1 tai BFV storessa. Hienoa laittaa noita randomisti jakoon :D Kai tuossa pitää jotain VPN-kikkailuja sitten harrastaa jos haluan tuon tuohon 50 pinnan alennukseen, hommaa tuon 30% alen jonkun toisen maan kautta. Access Premiereä turha pitää kun ei muut pelit tällä hetkellä sieltä kiinnosta ja xboxilta löytyy EA Access.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
EI missään nimessä suppressionia takas rikkomaan taas koko peliä. Muutenkin pelin gunplayta parannettiin vihdoinkin niin että kudit menevät minne tähtäät eivätkä lähde maagisesti 45 asteen kulmasta piipusta. Toki myönnän itsekkin että samalla tuo gunplay tuntuu aika helpolta kun siihen tottuu koska aseiden rekyyli on vieläkin aika pientä, tämä tuli huomattua kun kävi tässä pelailemassa muita pelejä välissä joissa rekyyliä on heti kerralla enemmän. Ja sitten nämä kaikki rekyylin pienennys spesialisaatiot vielä siihen päälle niin melkosia lasereita joistain aseista tulee.
BF1 tyylistä suppressionia en kyllä kaipaa itsekään. Visuaalinen suppression (pientä blurria jne.) on hyvä mutta ei mitään ihmeellistä kohtausta, jonka seurauksena ase heiluu tuuliviirin lailla. Mutta tämä siis sen osalta, että luodit viuhuu vierestä ohi. Sen sijaan osumista voisi kyllä kädet jo tärähtää. Tässä pelissä on ihan älytöntä se, että snipuilla onnistuu tähtäämään sen pääosuman vaikka ottaisi niitä AR:n tai LMG:n/MMG:n kuteja rintaan samaan aikaan. Kaikista ärsyttävintä tässä pelissä on tähän asti oikeasti ollut varmaan juuri tuo, että osut MG34:llä 4 kutia reconin rintaan ja samalla siltä samalta kaverilta napsahtaa se pulttilukon kuula omaan kalloon ja nirri lähtee. Tuossa tilanteessa sen reconin pitäisi mennä suojaan, siirtyä hieman ja hakea uudesta kohtaa se hedu siihen MMG-käyttäjään. Ei niin, että se quickscopettaa tätä päähän samaan aikaan kuin imee sitä kuulaa itseensä. En tiedä onko ollut huono tuuri mutta tuota käy ainakin itselleni turhankin usein ja tämän uuden TTK:n myötä tuota tulee teoriassa käymään vielä enemmän, kun niillä reconeilla on enemmän aikaa tähdätä ennen kuolemaa.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Joo ei kyllä näy itselläkään missään, ei BF1 tai BFV storessa. Hienoa laittaa noita randomisti jakoon :D Kai tuossa pitää jotain VPN-kikkailuja sitten harrastaa jos haluan tuon tuohon 50 pinnan alennukseen, hommaa tuon 30% alen jonkun toisen maan kautta. Access Premiereä turha pitää kun ei muut pelit tällä hetkellä sieltä kiinnosta ja xboxilta löytyy EA Access.
Kannattaa ostaa suoraan rehellisestä avainkaupasta, niin säästää pitkän pennin ja tukee sentään kunnollista liiketoimintaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
273
Aika paljon jakaa mielipiteitä eri TTK vaihtoedot.

Siitä tulikin mieleen, että olisi kyllä mukava nähdä jokaisen eri TTK:n kannattajan statseja samalla. esim eniten käyttämän aseen tarkkuus/kpm.

Uskoisin, että enemmistö paremmin tähtäävistä ja nopeamman reaktiokyvyn omaavista kannattaa uutta TTK:ta, ja ne jotka ei ehkä niin tarkasti saa tähdätty kannattavat vanhaa TTK:ta.
Pidemmässä ttk:ssahan on entistä tärkeämpi nimittäin nyt saada luotinsa osumaan perille. Ja itselle on ainakin nyt tullut sellaisia tilanteita vastaan uudessa TTK:ssa, että joku 'huonompi' pelaaja aloittaa ampumaan sivusta/selkään ja kerkeää sen verta itse nyt reagoimaan, että sellaiset saa jopa (ehkäpä paremmalla tarkkuudella ja hyvällä reaktiokyvyllä) hengiltä.
Sekä myös tilanteita 1v2 ja 1v3 on nyt jopa paremmin hallittavissa.

Toki TTD on ollut ja on vieläkin paikoitellen ongelmana, jonka voisivat ensisijaisesti korjata.
Muistakaa myös, että TTK:t ja TTD:t ovat kaikille samat. ;)


Ps... spm 600, top aseet smg 1.25k/m 26.3%, assault rifle 1.49k/m 24.4%, lmg 1.24 20.2%
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Siitä tulikin mieleen, että olisi kyllä mukava nähdä jokaisen eri TTK:n kannattajan statseja samalla. esim eniten käyttämän aseen tarkkuus/kpm.
Loppupeleissä statsit yksinään eivät aina kerro koko totuutta. Sokealla statsien tuijottamisella ei oikein pääse minnekään. Esimerkiksi tuo aseen tarkkuus riippuu paljon muustakin kuin siitä, että osuuko oikeasti edessä olevaan pelaajaan. Jos ammut seinien läpi esimerkiksi selvittääksesi onko siellä vihuja tai tuhotaksesi rakennelmia --> tarkkuus vaikuttaa huonolta. Jos ammut suppression mielessä --> tarkkuus on huono. Jos ammut sarjaa savuihin yms. tai käytät lähietäisyydellä hipfireä --> tarkkuus on huono. Kyllä minä ainakin osun viholliseen kohtuullisen tarkasti silloin kuin sellaisen näen mutta harrastan myös paljon edellä mainittua "ylimääräistä" ammuskelua, joka taas heikentää statsien osumaprosenttia merkittävästi.

Toisaalta muutenkin statsit riippuu hieman pelimuodosta ja pelitavasta sekä tietysti myös asevalinnoista. Jollain esimerkiksi KE7:lla (yleisesti matala ROF aseet) nyt yksinkertaisesti pitäisi periaatteessa saadakin parempi tarkkuus kuin vaikka MG42:lla (korkea ROF). Kyllä sinne scoreboardin huipulle ja hyville statseille pääsee aika helposti jos jaksaa vetää aina tryhardina. Toisaalta ainakin itse tykkään välillä myös vähän pelleillä omiani ja koittaa tehdä kaikenmaailman haasteita ja muuta typeryyksiä --> statsit laskee (ja ei varsinaisesti itseäni haittaa kun pelaan pääsääntöisesti pitääkseni hauskaa, en kehittääkseni statsejani).

Tässä nyt verrokkina vaikka ne omat statsit: JezzeFIN's Overview Stats - Battlefield Tracker
Ja vaikka vielä BF1 statsit, kun ei tätä BFV ole vielä kerennyt pelaamaan niin paljoa: JezzeFIN's Battlefield 1 Profile
Aika suuri osa ajasta tässä pelissä (BF V) on vielä muutenkin mennyt noiden haasteiden yms. grindaamiseen, joten statsit ovat BF V:ssä normaalia heikommat. Nuo jotkut (etenkin aseiden) proficiency/mastery -haasteet ovat yllättävän vaikeita omalla pelityylillä. Esim. Suomi KP vaati noissa aika paljon hipfireä, jota en normaalisti hirveästi käytä.

Uskoisin, että enemmistö paremmin tähtäävistä ja nopeamman reaktiokyvyn omaavista kannattaa uutta TTK:ta, ja ne jotka ei ehkä niin tarkasti saa tähdätty kannattavat vanhaa TTK:ta.
Vasta-argumenttina: Uskoisin, että enemmistä vähemmän liikkeitään miettivistä pelaajista kannattaa uutta TTK:ta, ja ne jotka osasivat liikkua suojassa, käyttää savuja tai ylipäätään miettiä miten liikkuivat kannattavat vanhaa TTK:ta. Hitaammalla TTK:lla on paljon helpompi juosta pitkin aukeita alueita ja peltoja sekä tehdä muuta typerää ja harkitsematonta. Mitä nopeammin henki lähtee, sitä enemmän pitää miettiä mitä liikkeissään tekee.

Ja itselle on ainakin nyt tullut sellaisia tilanteita vastaan uudessa TTK:ssa, että joku 'huonompi' pelaaja aloittaa ampumaan sivusta/selkään ja kerkeää sen verta itse nyt reagoimaan, että sellaiset saa jopa (ehkäpä paremmalla tarkkuudella ja hyvällä reaktiokyvyllä) hengiltä.
Sekä myös tilanteita 1v2 ja 1v3 on nyt jopa paremmin hallittavissa.
Loppupeleissä jos joku pääsee koukkaamaan vaikka selän taakse niin sen pitäisikin saada ne yllätetyt hengiltä. Toki poikkeuksena ne tapaukset, ketkä eivät saa kuin ekan laukauksen osumaan mutta kuitenkin. Tässäkin mielessä se hidas TTK vähentää tuota oman asemoinnin ja tilannetajun merkitystä. Yllätyksellisyydellä on paljon pienempi merkitys, jos yllätettävälle annetaan enemmän aikaa reagoida. Korostuu etenkin noissa 1v2/1v3 tilanteissa. Jos pääset kahden jannun selän taakse yllättämään ne, niin kyllä ne pitäisi myös saada hengiltä silloin. Hitaalla TTK:lla pitää olla melko hitaita pelaajia, että ei sen kaverin ottaessa osumaa tajua kääntyä ympäri ja ampua sitä yllättäjää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Battlefield ei ole 1v1 peli. Hyvä pelaaja pystyy vanhalla TTK:lla selviytymään 1v2 tilanteista paremmin kuin uudella, koska pelaajilla vähemmän aikaa reagoida hyökkääjään.

Nuo nimenomaan palkitsevimpia tilanteita omasta mielestäni pelissä kun joutuu äkkinäiseen 1v2 (tai 3 tai...) tilanteeseen ja voittaa sen.

Tämä uusi TTK on kyllä kiva buffi haulikkopelaamiseen, kun porukka tippuu yhä yhdestä osumasta riittävän läheltä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Aika paljon jakaa mielipiteitä eri TTK vaihtoedot.

Siitä tulikin mieleen, että olisi kyllä mukava nähdä jokaisen eri TTK:n kannattajan statseja samalla. esim eniten käyttämän aseen tarkkuus/kpm.

Uskoisin, että enemmistö paremmin tähtäävistä ja nopeamman reaktiokyvyn omaavista kannattaa uutta TTK:ta, ja ne jotka ei ehkä niin tarkasti saa tähdätty kannattavat vanhaa TTK:ta.
Pidemmässä ttk:ssahan on entistä tärkeämpi nimittäin nyt saada luotinsa osumaan perille. Ja itselle on ainakin nyt tullut sellaisia tilanteita vastaan uudessa TTK:ssa, että joku 'huonompi' pelaaja aloittaa ampumaan sivusta/selkään ja kerkeää sen verta itse nyt reagoimaan, että sellaiset saa jopa (ehkäpä paremmalla tarkkuudella ja hyvällä reaktiokyvyllä) hengiltä.
Sekä myös tilanteita 1v2 ja 1v3 on nyt jopa paremmin hallittavissa.

Toki TTD on ollut ja on vieläkin paikoitellen ongelmana, jonka voisivat ensisijaisesti korjata.
Muistakaa myös, että TTK:t ja TTD:t ovat kaikille samat. ;)


Ps... spm 600, top aseet smg 1.25k/m 26.3%, assault rifle 1.49k/m 24.4%, lmg 1.24 20.2%
Mulla ainakin oli jo BF1:ssä se ongelma, että olin aina nopeampi ampumaan kuin vastustaja. Olin myös hyvin paljon tarkempi ampumaan siinä reaktion jälkeen. Osuin sen 3-4 kutia, jonka jälkeen vihu lähtee liikkeelle, enkä osu ainuttakaan kutia kun toinen on taas ampunut ensin ohi ja sit alkaa saamaan sihdin kohdalleen ja tappaa mut.

Mun järkeen ei mene se, että nopeammin ja alussa tarkemmin ampuva häviää taistelun. Ymmärrän ettei yhdestä kuole kuten esim Siegessä ja oikeassa elämässä, mutta se et 95% omista kuolemista BF1:ssä johtui juuri tästä, että tein viholliseen 70-99 damagea ennen kuin se osui ainuttakaan kutia. Mun ajatusmallilla minun kuuluis tuo taistelu voittaa.

- BF1:ssä KD oli aina siellä 0,9-1 paikkeilla. Huonoimmillaan ehkä 0,4.
- BF V:ssä 1 oli harvinaista, 1,2 melkeinpä minimi, usein 2-4.
- Uudella TTK:lla se on taas 0,5-1.

Eikä edes tuo, mutta siinä missä vanhalla mentiin vaikka 20-10 statsein, niin uudella se tippuu 5-5 statsiksi. Eli kuolen puolet vähemmän ja saan 3/4 vähemmän tappoja. Vaikka pelityyli olisi yhtä agressiivinen.
Lisäksi näitä insta kilejä tuli ehkä 3-4 illassa, eilen olin parilla servulla kun kuolin 15-20 kertaa käytännössä putkeen yhdestä kudista vaikka oli uusi TTK. Muutamaan kertaan tähtäsin sinne missä vihu lopulta oli. Kun kuolin, vihun punainen hahmo näkyi esim rakennuksen takana, eli mun ruudulla sitä ei koskaan edes näkynyt. Enkä edes kuullut laukauksia.

Pelailin eilen ja edellispäivänä sekä uutta, että core versiota ja aina tuli samat lopputulokset ja en kyllä ymmärrä miten tuo palvelee niitä casuaali pelaajia, koska nyt taitavampi tähtääjä on entistä vahvemmilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Helpottaa kun joinaat server browserilla serverille, jossa menossa Operationsin vika mappi eli Arras, Fjell, Devastation tai Aerodrome. Koko Operationsia ei tarvitse pelata, ei edes sitä vikaa mappia kokonaan. Luulisin että riittää kunhan ehtii spawnata tiimiin tai saada 1 pisteen tms. että lasketaan.

Kerran joinasin serverille, jossa heti latauksen jälkeen oli ruudussa "Grand Operations Victory", enkä ehtinyt edes spawnata. Sitä ei laskettu Assingmentiin suoritukseksi, mutta muuten sain nuo pelaamatta täysiä eriä, helpoimmillaan parissa minuutissa.

En muuten oikein ymmärrä miten TTK voi vaikuttaa tämän assigmentin vaikeuteen? :think:
Ei muuten ole ihan yksinkertaista tälläkään vinkillä. Yleensä kuitenkin siitä häviävästä tiimistä tuppaa porukkaa lähtemään herkemmin kuin voittavasta, joten varsin suurella todennäköisyydellä pelin autobalanssi iskee tuolla tempulla siihen häviävään joukkueeseen. Tai sitten vaihtoehtoisesti servulle pääsee sisään vasta kartan vaihtuessa.. Vois kyllä melkein "win a grand operation in X" sijaan olla "play through a grand operation in x". Kivaa grindata noita suhteellisen pitkiä grand opseja läpi, jos päätyy aina siihen turpaansa ottavaan tiimiin.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Ei muuten ole ihan yksinkertaista tälläkään vinkillä. Yleensä kuitenkin siitä häviävästä tiimistä tuppaa porukkaa lähtemään herkemmin kuin voittavasta, joten varsin suurella todennäköisyydellä pelin autobalanssi iskee tuolla tempulla siihen häviävään joukkueeseen.
Tämä totta. Ekat viitisen yritystä päädyin itsekin turpaan ottavaan tiimiin. Mutta pelistähän voi lähteä siinä vaiheessa kun häviö on varma, mikä ainakin Fjellin tapauksessa helppo havaita, kun pelimuotona Conquest. Arrasin kohdalla en oikein edes ymmärtänyt ollaanko voittamassa vai häviämässä kun tullut tuota pelimuotoa pelattua niin vähän. :D

Varmaan suurin voittoprosentti jos päätyy peliin erän alusta, koska mappien vaihdon välissä lähtee porukkaa tasaisemmin molemmista tiimeistä eikä pelkästä häviävästä. Tosin aikaahan tällöin eniten kuluu mapin päättymiseen eniten.

Vaikutti muuten hyvältä tuo Arrasin 64 pelaajan frontlines. Toimii paremmin tuo mappi tuollaisena rintamataisteluna kuin Conquestin jokasuuntaisena kaaoksena. Onneksi pääsee server browserin kautta pelaamaan pelkkää tuota kun Twisted steel on taas omaan makuuni yksi huonoimmista kartoista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
On tämä vain hieno peli, sain tuosta The Launching Operation Assigmentista tehtyä 3/4 ja nyt koko assigment on hävinnyt listalta. Bugi vai ominaisuus?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
542
Aika paljon jakaa mielipiteitä eri TTK vaihtoedot.

Siitä tulikin mieleen, että olisi kyllä mukava nähdä jokaisen eri TTK:n kannattajan statseja samalla. esim eniten käyttämän aseen tarkkuus/kpm.

Uskoisin, että enemmistö paremmin tähtäävistä ja nopeamman reaktiokyvyn omaavista kannattaa uutta TTK:ta, ja ne jotka ei ehkä niin tarkasti saa tähdätty kannattavat vanhaa TTK:ta.
Pidemmässä ttk:ssahan on entistä tärkeämpi nimittäin nyt saada luotinsa osumaan perille. Ja itselle on ainakin nyt tullut sellaisia tilanteita vastaan uudessa TTK:ssa, että joku 'huonompi' pelaaja aloittaa ampumaan sivusta/selkään ja kerkeää sen verta itse nyt reagoimaan, että sellaiset saa jopa (ehkäpä paremmalla tarkkuudella ja hyvällä reaktiokyvyllä) hengiltä.
Sekä myös tilanteita 1v2 ja 1v3 on nyt jopa paremmin hallittavissa.

Toki TTD on ollut ja on vieläkin paikoitellen ongelmana, jonka voisivat ensisijaisesti korjata.
Muistakaa myös, että TTK:t ja TTD:t ovat kaikille samat. ;)


Ps... spm 600, top aseet smg 1.25k/m 26.3%, assault rifle 1.49k/m 24.4%, lmg 1.24 20.2%
Uudella TTK:lla jaksoin pelata ehkä muutaman tunnin. Vanha TTK on parempi koska se painottaa enemmän oikein liikkumista, jonka parempi pelaaja yleensä myös osaa paremmin. Lisäksi parempi pelaaja pitää todennäköisesti enemmän 1vs2-3 tilanteista, jotka ovat uudella TTK:lla hankalampia voittaa. Jos pääset yllättämään vaikka 3 vihollista, niin se tarkoittaa että joudut ampumaan yhden panoksen enemmän jokaiseen viholliseen -> vihollisilla enemmän aikaa reagoida tilanteeseen.

Supportin tarkkuudella ei muuten ole mitään väliä, koska peli palkitsee myös ohi ampumisesta suppression/spot assistien muodossa. Kerta käytössä on loputtomat panokset niin itse ainakin ammun kaikkea mikä liikkuu. Ihan sama vaikken osuisi kertaakaan.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Aika lailla kaikki tässä ketjussa parin viimeisen viikon aikana esitetyt TTK-pointit yhdessä videossa.


 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Reipas viikko takaperin oli keskustelua tankeista ja siitä sain käsityksen että kaikki tankit on paperia jotka kaatuu kun heittää märällä kävyllä kylkeen. Pari päivää on tullut hakattua Assaultia ja ei se nyt ihan noinkaan ole, ainakaan noiden raskaimpien tankkien kohdalla. Esim Aerodomessa monesti (ja valitettavasti) nuo istuvat jossain vuoren päällä jolloin lähelle ei pääse ja pari-kolme kutia Panzerfaustilla ei tee muuta kuin pyyhkäisee maalit pois pinnasta. Kahdestaan nuo tippuvat kyllä ihan nätisti ja Sticky Dynamite + AT Grenade on tehokas combo.

Kumpi on muuten parempi tankkeja vastaan, Panzerfaust vai PIAT? Panzerilla on ainakin helpompi osua kaukana oleviin kohteisiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Kumpi on muuten parempi tankkeja vastaan, Panzerfaust vai PIAT? Panzerilla on ainakin helpompi osua kaukana oleviin kohteisiin.
Sanoisin oman kokemuksen perusteella, että Panzerfaust > PIAT ajoneuvoja vastaan ja PIAT > Panzerfaust jalkaväkeä vastaan. PIAT:han on muuten periaatteessa pelin mortar, sitä kun pystyy kartan avulla ampumaan mortarin tavoin.


Reipas viikko takaperin oli keskustelua tankeista ja siitä sain käsityksen että kaikki tankit on paperia jotka kaatuu kun heittää märällä kävyllä kylkeen. Pari päivää on tullut hakattua Assaultia ja ei se nyt ihan noinkaan ole, ainakaan noiden raskaimpien tankkien kohdalla. Esim Aerodomessa monesti (ja valitettavasti) nuo istuvat jossain vuoren päällä jolloin lähelle ei pääse ja pari-kolme kutia Panzerfaustilla ei tee muuta kuin pyyhkäisee maalit pois pinnasta. Kahdestaan nuo tippuvat kyllä ihan nätisti ja Sticky Dynamite + AT Grenade on tehokas combo.
Tankkien heikkouteen suurin syy oli Panzerfaust, se tai tankkien suojaus oli rikki (bug) tai sitten panzerfaust oli vain OP. Jokatapauksessa DICE tässä vastikään juuri käsittääkseni nerffasi panzerfaustia (tai korjasi sen damagebugin). Nyt sillä saa sen järkevän 10-30 damagea tankkeihin, ennen Panzerfausteilla sai joskus jopa kahdella osumalla tankin kumoon ja 30-40 damagea oli ihan normaalia. Toinen tankkien ongelma on se, että loppupeleissä melko moni pelaa assaulttia koska se on vain yleisesti ottaen parhaiten varustettu class aseiden osalta. Näin noita AT -varusteita on taistelukentällä huomattavasti enemmän kuin aiemmissa peleissä (esim. BF3/BF4, jossa AT -varusteet oli engineerillä, jolla taas ei ollut kummoiset aseet). Tankit on nyt tuon Panzerfaustin korjaamisen jälkeen ihan jees armorin suhteen. Tosin kaipaisivat edelleen sitä buffia päätykkiin ja ehkä jopa siihen konekivääriin. Tykin kuula saisi lähteä kovempaa ja tehdä enemmän splash damagea, nykyäänhän se ei tee sitä juuri yhtään. Kk noissa voisi ehkä olla ihan hitusen tarkempi. Tankkeja on kuitenkin jo nerffattu ammusten määrän, tykin kääntymisen jne. asioiden suhteen niin ei ole varsinaisesti mitään syytä miksi myös sitä tulitehoa pitäisi nerffata.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Tankkien heikkouteen suurin syy oli Panzerfaust, se tai tankkien suojaus oli rikki (bug) tai sitten panzerfaust oli vain OP. Jokatapauksessa DICE tässä vastikään juuri käsittääkseni nerffasi panzerfaustia (tai korjasi sen damagebugin). Nyt sillä saa sen järkevän 10-30 damagea tankkeihin, ennen Panzerfausteilla sai joskus jopa kahdella osumalla tankin kumoon ja 30-40 damagea oli ihan normaalia. Toinen tankkien ongelma on se, että loppupeleissä melko moni pelaa assaulttia koska se on vain yleisesti ottaen parhaiten varustettu class aseiden osalta. Näin noita AT -varusteita on taistelukentällä huomattavasti enemmän kuin aiemmissa peleissä (esim. BF3/BF4, jossa AT -varusteet oli engineerillä, jolla taas ei ollut kummoiset aseet). Tankit on nyt tuon Panzerfaustin korjaamisen jälkeen ihan jees armorin suhteen. Tosin kaipaisivat edelleen sitä buffia päätykkiin ja ehkä jopa siihen konekivääriin. Tykin kuula saisi lähteä kovempaa ja tehdä enemmän splash damagea, nykyäänhän se ei tee sitä juuri yhtään. Kk noissa voisi ehkä olla ihan hitusen tarkempi. Tankkeja on kuitenkin jo nerffattu ammusten määrän, tykin kääntymisen jne. asioiden suhteen niin ei ole varsinaisesti mitään syytä miksi myös sitä tulitehoa pitäisi nerffata.
Kestävyys vaikutta olevan ihan ok tasolla, hyvä vaan että mahdollinen bugi on korjattu. Vaikka en tankkeja olekaan pelannut kuin sen 5min niin sen aseistusta voisi tosiaankin buffata sillä nyt tankit eivät herätä sen suurempaa pelkoa. Niiden liikkuvuus on pääasiassa huono joten tarvittaessa piiloon pääsee aina ja ahtaimmissa paikoissa ehtii aika usein heittää vielä parit dynamiitit perään. Ainoastaan nuo vuorella istuvat/etäisyyttä pitävät tankit ärsyttävät, esim Aerodomessa C:lle ampuessaan ne useimmiten saavat tuhoa aikaan kun lähelle ei pääse dynamiitin/AT Grenaden kanssa. Muuten noista ei ole tällä hetkellä sen suurempaa harmia, tankkeja kun on muutenkin yllättävän vähän.

Lisäksi kaipaisin isompiin mappeihin enemmän ajoneuvoja ihan vain liikkumistarkoitukseen, kohtalaisen rasittavaa juosta lippujen väliä esim Panzerstromissa tai Hamadassa.

EDIT: Nyt on Overtune lvl vedetty tappiin asti. Mitähän sitä seuraavaksi, voisi yrittää tuon M1A1 Carbinen assigmentit vetää loppuun asti. Mielenkiinnolla odotan Master V assigmenttia että mitähän sieltä tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Ainoastaan nuo vuorella istuvat/etäisyyttä pitävät tankit ärsyttävät, esim Aerodomessa C:lle ampuessaan ne useimmiten saavat tuhoa aikaan kun lähelle ei pääse dynamiitin/AT Grenaden kanssa.
Välillä tuntuu, että tuo kaukaa pelaaminen tankilla on tässä pelissä kaikista fiksuin pelityyli. Osittain johtuen juuri tuosta aseistuksen heikkoudesta. Jos vastaan tulee monta assaulttia niin ei noilla tankeilla kerkeä tappaa niitä, kestää saada kk-kohdilleen ja päätykillä ei tee juuri mitään ellei saa suoraosumaa. Tässä pelissä on lähes mahdoton pelata tehokkaasti aggressiivisesti tankilla ellei nyt satu olemaan harvinaisen aktiivinen tiimi, joka puskee tankin kanssa ja korjailee sitä. BF1:ssä tuo aggressiivinen tankkipelaaminen onnistui vielä ihan hyvin.

Muuten noista ei ole tällä hetkellä sen suurempaa harmia, tankkeja kun on muutenkin yllättävän vähän.
Kieltämättä noita on yllättävän vähän WW2 peliksi. Monesta kentästä puuttuvat kokonaan ja niissä missä noita on, on niitä yleensä se joku 1-2 kappaletta. Onkohan DICE peräti tuudittautunut hieman liikaa siihen, että porukka kutsuisi noita tankkeja ja "tykki-autoja" squad reinforcementteina? IMO tuntui siltä, että jopa BF1:ssä oli enemmän tankkeja mikä on vähän hassua. Yleisesti ottaen muutenkin saisi monessa kentässä olla enemmän muitakin kulkuneuvoja, esim. sivuvaunullisia moottoripyöriä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Välillä tuntuu, että tuo kaukaa pelaaminen tankilla on tässä pelissä kaikista fiksuin pelityyli. Osittain johtuen juuri tuosta aseistuksen heikkoudesta. Jos vastaan tulee monta assaulttia niin ei noilla tankeilla kerkeä tappaa niitä, kestää saada kk-kohdilleen ja päätykillä ei tee juuri mitään ellei saa suoraosumaa. Tässä pelissä on lähes mahdoton pelata tehokkaasti aggressiivisesti tankilla ellei nyt satu olemaan harvinaisen aktiivinen tiimi, joka puskee tankin kanssa ja korjailee sitä. BF1:ssä tuo aggressiivinen tankkipelaaminen onnistui vielä ihan hyvin.
Lisäksi liikkuvuus tankeilla on pääasiassa huono, tiukan paikan tullen karkuun ei pääse. Tämä on sinällänsä sääli kun parhaimmillaan Battlefield on nimenomaan silloin kun taisteluun osallistuu jalkaväen lisäksi tankkeja sekä lentokoneita. Itsellä jäi BF1 periaatteessa kokonaan välistä mutta omasta mielestä esim BF4 aikaan tankit oli hyvin balancessa ja samanlaista toivoisin näkeväni myös nyt.

Onkohan DICE peräti tuudittautunut hieman liikaa siihen, että porukka kutsuisi noita tankkeja ja "tykki-autoja" squad reinforcementteina?
Voi olla. Mutta itse ainakin säästän squad pojot lähes aina rakettiin koska A) V1 raketin ampuminen vihollisten täyttämän objectiven keskelle on erittäin tyydyttävää ja B) Juurikin tankkien heikkoudesta johtuen niillä ei saa kovin paljoa aikaan. Raketilla voi periaatteessa voittaa koko erän mutta enemmän kyse on sen tuomasta tyydytyksestä :D

Mistä V1 Rocket on muuten saanut äänensä? Noh, tästä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Saakos tässä muuten jotenkin vaihdettua noita assignmentteja kesken pelin tai pelikierrosten välillä vai pitääkö tätäkin varten tosissaan poistua servulta main menuun? En ole ainakaan itse hiffannut miten saisi suoritetut haasteet korvattua uusilla muualla kuin tuolla main menussa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Pelillä kesti näköjään yks viikonloppu tajuta, että se on minä joka on pelaamassa. Viime viikonlopun jälkeen oon löytäny 3 kertaa tiimin mikä on voittanu pelin :D
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Saakos tässä muuten jotenkin vaihdettua noita assignmentteja kesken pelin tai pelikierrosten välillä vai pitääkö tätäkin varten tosissaan poistua servulta main menuun? En ole ainakaan itse hiffannut miten saisi suoritetut haasteet korvattua uusilla muualla kuin tuolla main menussa.
Ei ole tällä hetkellä muuta tapaa kuin main menu. Ilmeisesti tulossa ominaisuus, missä pystyisi kesken matsin laittamaan uuden assigmentin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Voiko tiimiä vaihtaa mitenkään kesken pelin jos toisessa tiimissä on tilaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
254
Pelillä kesti näköjään yks viikonloppu tajuta, että se on minä joka on pelaamassa. Viime viikonlopun jälkeen oon löytäny 3 kertaa tiimin mikä on voittanu pelin :D
Tässä kannattaa vaihtaa tiimiä parin häviön jälkeen. En tiedä eikö tämä sekoita tiimejä, vai miksi tuo häviöputki yleensä jatkuu ja jatkuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Ei onnistu. Paha sanoa onko tuota ominaisuutta edes tulossa.
Harmi. Esim äsken joinasin peliin "Join with Platoon" napin kautta. Peli heitti minut vastustajalle eikä edes erien välissä siirtänyt Murolaisten tiimiin. Eli tuossa tilanteessa ainoa vaihtoehto olisi ollut quittaaminen ja kokeilla liittyä uudelleen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
542
Harmi. Esim äsken joinasin peliin "Join with Platoon" napin kautta. Peli heitti minut vastustajalle eikä edes erien välissä siirtänyt Murolaisten tiimiin. Eli tuossa tilanteessa ainoa vaihtoehto olisi ollut quittaaminen ja kokeilla liittyä uudelleen.
Platoonin kautta liittyminen on siinä mielessä hajalla ettei se osaa laittaa samaan tiimiin muiden platoon jäsenten kanssa. Parempi liittyä kavereiden kautta suoraan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Mä en ees ymmärrä miten pelit voi päättyä 0-500+. (mä ku oon voittajien puolella ni pelit päättyy jotain 18-0.)
Mä en ymmärrä mikä bugi aiheuttaa sen, että kun meen lentokoneen kyytiin se kone tipahtaa maahan ilman mitään syytä. Sama bugi löyty b1:stä.
Mä en ymmärrä miten mun puolella on aina lentokoneita ja tankkeja vapaana, eikä omat käytä niitä.
Mä en ymmärrä miten joku ampuu jollain m1a1:llä hitaammin ku mä ammun jollain scoutin kiväärillä... eikä se ees osu.
Mä en ymmärrä et miten noi tollaset pelaajat onnistuu olemaan mun puolella.

Välillä ku spectaa niitä et mitä ne tekee, ni näyttää oikeesti, että ne pelais jollain ratilla eikä niillä oo mitään hajua miten koko peliä pelataan.

Näköjään tässäkin pelissä voittaa pelejä vaan jos joinaa heti pelin alussa vastustajan puolelle... paitsi sitäkään ei taida pystyä tekemään tässä vitosessa.

Mielenkiinnosta taas laskin keskiarvoo noista leveleistä miten toi peli laittaa noita pelaajia eri puolille ni mun puolella keskiarvo oli 24 ja vastustajalla 34.
Ja joo, ei se leveli kerro pelaajan tasosta mitään, mutta jotain kumman syystä vastustajilla on järjestään kovempi keskiarvo ja järjestää ne voittaa niitä pelejä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
254
Hyvä homma, jospa niillä ois nyt enemmän aikaa bugien korjaukseen. Hieman kiristeli tehdä assignmentteja, kun kesken hyvän rundin koko käyttöliittymä menee jumiin ja 40/60 tappoa objective alueella häviää. Sit seuraavassa yrityksessä katosi yhteys serverille.

Tässä saattaisi olla potentiaalia trollaukseen:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Hyvä homma. Vihdoinkin jokin järkevä päätös. :tup:
Toivottavasti nyt keskityttäisiin viilaamaan oikeita asioita. Ajoneuvojen balanssi kuosiin ja bugeista sekä ajoittaisista TTD ongelmista eroon. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 505
Viestejä
4 164 517
Jäsenet
70 417
Uusin jäsen
teboxi

Hinta.fi

Ylös Bottom