Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Tuo oma jo uudella B47, katsotaan onko siinä opittu jotain N47 murheista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Noissa kun on kaikissa Launch Control, niin sillä on kiva ottaa liikennevalolähtöjä :D Äänet on myös todella hienot nelimukiseksi ja softattuna alkaa litratehot olla kohdallaan kun 2-litraisesta nelimukisesta otetaan jo lähemmäs 400hp.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
Tuo mersu on kyllä varsin kivan näköinen peli. Ajatuksen tasolla kävi CLA myös mielessä 220d 4maticcina, mutta idea jäi sille tasolle, kun ilmeisesti malliuudistus tuon shooting breakin osalta venyy melko pitkälle ensi vuoteen. Hatchback ei taas innostanut etenkään, kun myynnissä oli vain etuvetoisia versioita.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
284
Uusi a-sarjan sedan on mielestäni nätein noista. Toki sekin vaatii amg-pakettia ja muita hilppeitä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Itse en piittaa pätkääkään a-sarjasta, hatchback ehkä siedettävän näköinen. Karvalakkina ihan järkyttävän näköinen, amg-paketeilla yrittää taas liikaa suhteessa etuvetoon ja auton ominaisuuksiin muutenkin. Näyttää lihoneelta ja pyöristyneeltä golffi-kokoluokan farkulta, ei vaan tuo shooting brake muotoilu toimi noin pienessä autossa.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
5
Iteltäni löytyy Ibis-valkoinen farmari Audi S4 vm: 2010, Milltekin koko putkisto, MTM:n ohjelmisto, RS grilliä ja ECS-Tuning hiilikuitu diffuussori, keltaiset jarrusatulat, noin 420 hevosta, kyseisessä mallissa on 3litranen remmiahdettu V6, hyvin kulkee liukkaissakin keleissä :). Laitanko kuvaa tulemaan myöhemmin?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Iteltäni löytyy Ibis-valkoinen farmari Audi S4 vm: 2010, Milltekin koko putkisto, MTM:n ohjelmisto, RS grilliä ja ECS-Tuning hiilikuitu diffuussori, keltaiset jarrusatulat, noin 420 hevosta, kyseisessä mallissa on 3litranen remmiahdettu V6, hyvin kulkee liukkaissakin keleissä :). Laitanko kuvaa tulemaan myöhemmin?
Toki, anna tulla vaan
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
5
Iteltäni löytyy Ibis-valkoinen farmari Audi S4 vm: 2010, Milltekin koko putkisto, MTM:n ohjelmisto, RS grilliä ja ECS-Tuning hiilikuitu diffuussori, keltaiset jarrusatulat, noin 420 hevosta, kyseisessä mallissa on 3litranen remmiahdettu V6, hyvin kulkee liukkaissakin keleissä :). Laitanko kuvaa tulemaan myöhemmin?
Kunhan kerkee niin laitan :)!
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
964

Tommonen ruoska löytyy täältä. 2l öljynkeitin :oops:
Hieno auto, mutta mustaa maskia vähän kaipaa. Tuo kromi näyttää jotenkin niin yksinäiseltä kun sitä ei muualta löydy. Itselläni melbourne red F31 mustilla peileillä joten siinä oli vielä pakollisempi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Hienoja autoja täällä porukalla!

Itse tulee ajeltua tälläisellä 2016 Golf GTE:llä. Hauska peli kyllä ajella, tosin saattaa ekologisuus karista kun ajelee gte nappi pohjassa :grimacing:


Mikä moisella on realistinen toimintasäde? Mietin itse moista mutta kaveri joka noiden kanssa enemmän leikkii sanoi että tuon sukupolven toimintasäde ei riitä kuin kaupunkiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
329
Mikä moisella on realistinen toimintasäde? Mietin itse moista mutta kaveri joka noiden kanssa enemmän leikkii sanoi että tuon sukupolven toimintasäde ei riitä kuin kaupunkiin.
Realistinen säde normiajossa on vähän reilut 30km. Itsellä 90% ajosta pk seudun kehäteitä ja ruuhka-aikaan niin siihen loistopeli. Hyundai Ioniqit sun muut parempi sähköautoina kuin tuo, muuten tuo vaan paljon hauskempi ja paljon laadukkaamman oloinen. Minulla oli valintana joko tuo tai GTD, joten en muita hybrideitä niin vilkuillut.

Tuntuu vaan että tuohon sähköautoiluun jää pahasti koukkuun ja seuraavaksi onkin varmaan tän jälkeen tulossa täyssähköä joko Model 3 tai joku tuleva saksalainen sähkö. Hybridi tai bensa sitten kakkosautoksi.

Lataushybrideissä jos haluaa hyvää talvirangea ja ei ole lämmitettyä tallia pitäisi olla lämpöpumppu jota tässä ei ole.

EDIT:
Sähköautoryhmien ohjeilla pääsee kyllä tuollakin helposti 40km tai vähän yli talvellakin eli auton lataus juuri ennen lähtöä niin akut lämpimät ja esilämmitys mobiiliapin kautta 25 astetta niin ei tarvitse ajossa niin paljon lämmitellä.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
86
Realistinen säde normiajossa on vähän reilut 30km. Itsellä 90% ajosta pk seudun kehäteitä ja ruuhka-aikaan niin siihen loistopeli. Hyundai Ioniqit sun muut parempi sähköautoina kuin tuo, muuten tuo vaan paljon hauskempi ja paljon laadukkaamman oloinen. Minulla oli valintana joko tuo tai GTD, joten en muita hybrideitä niin vilkuillut.

Tuntuu vaan että tuohon sähköautoiluun jää pahasti koukkuun ja seuraavaksi onkin varmaan tän jälkeen tulossa täyssähköä joko Model 3 tai joku tuleva saksalainen sähkö. Hybridi tai bensa sitten kakkosautoksi.

Lataushybrideissä jos haluaa hyvää talvirangea ja ei ole lämmitettyä tallia pitäisi olla lämpöpumppu jota tässä ei ole.

EDIT:
Sähköautoryhmien ohjeilla pääsee kyllä tuollakin helposti 40km tai vähän yli talvellakin eli auton lataus juuri ennen lähtöä niin akut lämpimät ja esilämmitys mobiiliapin kautta 25 astetta niin ei tarvitse ajossa niin paljon lämmitellä.
Voiko tuon ladata normi lohkotolpasta? Itsellä työmatkat 35/sivu ja lohko sekä töissä, että kotona (kerrostalo). Jos voi, niin mahtaako tulla sanomista jos ei ole taloyhtiössä päätetty, että sallitaan lataaminen, joka taas voi vaatia sähköverkon uusimista, koska jos yksi saa ladata, niin kaikkien pitäisi.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 681
Millainen kulutus sitten on se GTE nappi pohjassa? Kai se sähkö kuitenkin jeesaa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
329
Voiko tuon ladata normi lohkotolpasta? Itsellä työmatkat 35/sivu ja lohko sekä töissä, että kotona (kerrostalo). Jos voi, niin mahtaako tulla sanomista jos ei ole taloyhtiössä päätetty, että sallitaan lataaminen, joka taas voi vaatia sähköverkon uusimista, koska jos yksi saa ladata, niin kaikkien pitäisi.
Tuo on aika rajoissa jos koko matkan haluaa sähköllä mennä. Taloyhtiössä periaatteessa tarvitsee luvan ja sähkön mittauksen, mutta 8A laturi tavalliseen pistorasiaan tulee mukana.

Millainen kulutus sitten on se GTE nappi pohjassa? Kai se sähkö kuitenkin jeesaa?
Tuo on sellainen että, sähköä ei kovin paljon kuluta GTE tai hybrid moodissa. Oma kulutus ilman täyssähkökäyttöä on joku 5-6 l/100km. GTE moodissakin voi ajaa pienellä kulutuksella ihan kaasujalan mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
^Saakos kysyä, että paljonkos tuollaisella Folkkarilla on hintaa? Kerrankin ihan aidosti kiinnostunut moisesta!
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Hienoja autoja täällä porukalla!

Itse tulee ajeltua tälläisellä Golf GTE:llä. Hauska peli kyllä ajella, tosin saattaa ekologisuus karista kun ajelee gte nappi pohjassa :grimacing:
Pärähtääkös tässä polttis käymään kylmillä keleillä aina vaikka akussa virtaa olisikin, vrt. esim. Mitsun Outlander PHEV?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
73
Tässä oma liikutin joka tuli ostettua "lahjaksi" alkuvuodesta.
Kyseessä Audi A3 vuosimallia 2018.
Moottorina toimii 1.5 TFSI ja jatkeena DSG. Business sport varustelu + omaan makuun varusteita.
sketch-1544698832963.png
IMG_20180503_200328.jpg


Edit: yksi lause jäi uupumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
329
Oliko ihan virallinen päivitys vai pitikö "haxoroida"?
Ihan virallinen, tuossa oli joskus alkuaikoina outous että alle -10c ei sähköllä ja jos akku alle -28c ei kuulemma edes lähtenyt liikkeelle. Eipä ihme että moiset korjasivat kaikkiin autoihin
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
quattro on itselle ainakin se oleellisin osa audia
mutta pointsit muuten varustelusta
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
80
Tulipa vaihdettua - 12 mallinen Opel Ampera tollaseen - 16 GTE Passatiin. Ooppelissa mitään vikaa ollut, mutta pirun ahdas lapsiperheelle. Kyllä volkkari vaan hyviä autoja ajettavuuden puolesta ainakin tekee, eikä laatutuntumassakaan vikaa ole

IMG_20181216_121839__01__01.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
Jotenkin tuo ainainen "Audin pitää olla Quattro" -vikinä alkaa olla jo kuultu.. Se oli ihna hyvä juttu silloin kasarilla ja ysärillä, kun joka ikisellä merkillä ei ollut tarjota nelivetoa.. Nykyään on. Silti suurin osa on vain etuvetoisia. Koska Etelä-Suomessa se ei vaan ole mitenkään erityisen tarpeellinen ominaisuus. Hauska se voi olla.

Nelvieto maksaa vaan aika paljon ylimääräistä ostohinnassa ja etenkin kulutuksessa. Audin jatkuva neliveto vie varmaan litran enemmän kuin etuveto? Ja vanhemmiten tulee huoltokuluja.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Jotenkin tuo ainainen "Audin pitää olla Quattro" -vikinä alkaa olla jo kuultu.. Se oli ihna hyvä juttu silloin kasarilla ja ysärillä, kun joka ikisellä merkillä ei ollut tarjota nelivetoa.. Nykyään on. Silti suurin osa on vain etuvetoisia. Koska Etelä-Suomessa se ei vaan ole mitenkään erityisen tarpeellinen ominaisuus. Hauska se voi olla.

Nelvieto maksaa vaan aika paljon ylimääräistä ostohinnassa ja etenkin kulutuksessa. Audin jatkuva neliveto vie varmaan litran enemmän kuin etuveto? Ja vanhemmiten tulee huoltokuluja.
Tai Saab pitää olla turbolla. Ihan sama, vaikka se olisi 2-tahti Sonett niin "heti" alkaa vinkuminen turbon puuttumisesta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Jotenkin tuo ainainen "Audin pitää olla Quattro" -vikinä alkaa olla jo kuultu.. Se oli ihna hyvä juttu silloin kasarilla ja ysärillä, kun joka ikisellä merkillä ei ollut tarjota nelivetoa.. Nykyään on. Silti suurin osa on vain etuvetoisia. Koska Etelä-Suomessa se ei vaan ole mitenkään erityisen tarpeellinen ominaisuus. Hauska se voi olla.

Nelvieto maksaa vaan aika paljon ylimääräistä ostohinnassa ja etenkin kulutuksessa. Audin jatkuva neliveto vie varmaan litran enemmän kuin etuveto? Ja vanhemmiten tulee huoltokuluja.
Quattro on omalla tavallaan se Audin "juttu", samoin kuin suora kutonen kuuluu Bemmin keulalle, kasipata Mustangiin ja alennusvaihteisto & tasauspyörästön lukot G-Mersuun.

Näistä mitään ei välttämättä tarvitse normikäytössä ja ylimääräisiä kulujakin niistä yleensä aiheutuu, mutta ne ovat ne tekijät, joista ko. merkki tai malli tunnetaan.

Oikeastaan Audinkin tapauksessa olisi sama ostaa samoista palikoista kasattu Seat tai Skoda, jos ei aio ostaa ulkonäön lisäksi sitä ainoaa asiaa, joka vielä erottaa merkit toisistaan.

Homma on vähän sama, kuin kellopuolella kvartsi TAG:in osto mekaanisen sijaan, molemmat näyttävät hyviltä ja molemmista näkee ajan yhtä hyvin, mutta pohjimmiltaan tiedät ettei se kuitenkaan ole se "aito ja oikea".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
Oikeastaan Audinkin tapauksessa olisi sama ostaa samoista palikoista kasattu Seat tai Skoda, jos ei aio ostaa ulkonäön lisäksi sitä ainoaa asiaa, joka vielä erottaa merkit toisistaan.
Toki näistä ennakkoluuloista voi Seattia tai Skodaan hiljaisempaa ja laadukasta käytettyä autoa etsivä myös hyötyä rahallisesti, kun etuvetoisen Audin arvo putoaa aika mukavasti. Että siinä mielessä ihan hyväkin juttu. Uusien hintaeroista ei ole mitään käryä, että onko se Quattro kuinka paljon kalliimpi..

Volvo kun aikoinaan vaihtoi takavedosta etuvetoon, niin silloin sitä ulinaa vasta riitti. "940 on viimeinen oikea volvo":D
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Johan se kytkeytyvä neliveto on monessa pitkittäismoottorisessakin Audissa. Eikä Quattroa ole saanut enää aikoihin, eikö se ollut se automalli aikoinaan. Näitä erilaisia quattroja kyllä löytyy kaupoista edelleen ja sama logo siinä etumaskissa on, toteutustavasta riippumatta.

EDIT: Käsi pystyyn virheen merkiksi! Puhuin höpöjä, ei mitään Quattroa olekaan, sekä automalli, että neliveto kirjoitetaankin pienellä, sanotaan Audilta. – Is it Spelled Quattro or quattro? The Definitive Answer! | Rally Group B Shrine
 
Viimeksi muokattu:

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 681
Vaikea kuvitella että alle 7 menee vaikka miten hienostelis, että matala kulultus on kyllä suhteellista.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
Nelosella alkaviin lukemiin menee ajotietokoneen mukaan oma 2.0tdi quattro matka-ajossa, mutta oikeasti ei kai kukaan osta nelivetoautoa kulutuslukemat mielessä? Se ostetaan puhtaasta ajamisen nautinnosta! Se on erittäin hieno asia, että monilta merkeiltä alkaa olla nelivetoja, niin on muitakin vaihtoehtoja jatkossa. Esim. Toyota Prius on jatkossa aina nelivetoinen. Itse en vain pystyisi palaamaan etuvetoisen rattiin, kun nelikolla jo vuosia ajellut.

Takavetoista voisi tietyin kriteerein harkita, esim. BMW 330e oli viime autonvaihdossa viime metreille vielä vaihtoehtona.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Volvo kun aikoinaan vaihtoi takavedosta etuvetoon, niin silloin sitä ulinaa vasta riitti. "940 on viimeinen oikea volvo":D
Itse olen omistanut Volvoista 940 Turbon, 850:sen ja mk2 V70 D5 AWD:n ja kyllähän näistä kolmesta 940:sessä oli eniten tunnelmaa, vaikka V70 oli ominaisuuksiltaan ja käytettävyydeltään absoluuttisesti paras.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Itse en vain pystyisi palaamaan etuvetoisen rattiin, kun nelikolla jo vuosia ajellut.
Tämä on kyllä totta, itse jouduin pakon edestä siirtymään nelikoista vajaavetoisiin, kun jouduin hankkimaan pakettiauton pääasialliseksi työautoksi.

Olisihan se ollut mahdollista ostaa nelivetoinen Hiace, Vito tai Transportteri, mutta valitettavasti tarjonta ja tilillä olevan ylimääräisen rahan määrä eivät kohdanneet.

Nyt olen sitten jatkuvasti katsellut eri nelikoita kakkosautoksi pakun rinnalle.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
ja onhan siinäkin moninkertaisesti tehoa etuvetoon nähden takarenkailla, joten mieluummin tuollaisella priuksella köröttelisi
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 442
Viestejä
4 161 900
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom