Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
587
No nythän kävi ilmi että sama prossu on ilmeisesti myyty myös käyttäjälle @theHOFF
Mites @petteri89 meni niinku omasta mielestä?
En kauaa enää keskustelisi myyjän kanssa, jos on rahat vielä saamatta. Onhan tuo toiminta nyt patologisen valehtelijan meininkiä taukoamatta. Ylläpitokin voisi pikkuhiljaa laittaa jäähylle, kunhan on rahasaatavat ensin hoitanut kuntoon erinäisten tahojen kanssa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Toisella alueella pursuaa yli keskustelu, joka mielestäni kuuluu tänne. Ostajan toiminta ei ole emolevyyn koskettuaan esimerkillistä, mutta ei myöskään oikeuta negatiivisen palautteen saantiin pelkän keskustelun pohjalta. Näihin kauppiaspalautteisiin olisi hienoa saada tiukka linja modeilta. @JulmaJuha @Varg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Minä annoin myyjästä negatiivisen palautteen tämän viestittelyn johdosta ostettuani myyjältä emolevyn joka oli viallinen. Emolevyä oli siis myyty täysin virheettömänä ja takuun kanssa. Minusta kaupanteko oli epäonnistunut tämän myyjän kohdalla.

Tämän lisäksi myyjä antoi minusta negatiivisen palautteen. Tehkää omat johtopäätöksenne...

Viestittely.jpeg
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Minä annoin myyjästä negatiivisen palautteen tämän viestittelyn johdosta ostettuani myyjältä emolevyn joka oli viallinen. Emolevyä oli siis myyty täysin virheettömänä ja takuun kanssa. Minusta kaupanteko oli epäonnistunut tämän myyjän kohdalla.

Tämän lisäksi myyjä antoi minusta negatiivisen palautteen. Tehkää omat johtopäätöksenne...

Minulla on palautteita ja sinulla ei ole mitään sekin jo kertoo ja aika paljon.
Miten minä ole täällä toiminut on ollut pelkästään hyvää paitsi sinun kohdalta.

Emolevy ei ole viallinen niin kuin sinä väitätät. Sinä itsekin todeksi sen toimivaksi!!!!!

Emossa on yksi tinapallo, repijä lähellä, jonka voit itse poistaa.
Mikä on ongelma? (Tina Pallo!!)
En saanut mitään kuvaa, kun sitä pyysin, soitin myös ja en saanut kiinni.

Yrtin hoitaa/auttaa se oli niin kuin "mahdoton".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Tuossa @JulmaJuha @Varg tapauksessa on kyse siitä, että Varg myi JulmaJuhalle emolevyn, jossa oli tämmöinen puute:


Emolevy oli kai uusi, paketissaan ja Vargilla ei ollut tuon kanssa mitään tekemistä. Sitten alkoi vääntö, joka on nyt kulminoitunut tuohon.

Tämä on hyvin harmaalla alueella koko tapaus ja asiasta voi täälläkin vääntää monta sivua. Toivottavasti kuitenkin ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Eihän tossa tosiaan voi sanoa onko emo käyttämätön vai ei, mutta yleisesti ottaen sen kyllä huomais. Ellei sitten ole kiinnitetty ihan nimenomaan tarkkuutta siinä hommassa että voitais myydä käytetty emo uutena, mut sekin vaatis tosiaan sitä et olis pöydällä käytössä, sillä noihin tinakohtiin jää heti jäljet jos sitä koittaa ruuvata mihinkään kiinni. Muutenkin toi tinaknööli on just oikeella paikalla, että mä sanosin et toi on ihan yksinkertasesti valmistusvirhe, eikä niinkään myyjän ite räpeltämä. Mikä helvetin pointti tossa nimittäin ees olis?

Sitä sit en tiedä miten toi ei mukamas mee takuuseen, onhan toi ihan selvä valmistusvirhe ja estää tuotteen normaalin käytön (tai no, ei välttämättä mutta näissähän pitää aina vähän liiotella). Toki Gigantissa saatetaan ihmetellä et miten tuut vasta nyt asian kanssa paikalle, mutta ei sen toisaalta pitäs mitenkään vaikuttaa. Jos Gigantti täysin kieltäytyy takuuvaihdosta, niin valmistajan kautta vois onnistaa myös.

Mut ei toi kyllä omasta mielestä mitenkään myyjän vika ole.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Minä annoin myyjästä negatiivisen palautteen tämän viestittelyn johdosta ostettuani myyjältä emolevyn joka oli viallinen. Emolevyä oli siis myyty täysin virheettömänä ja takuun kanssa. Minusta kaupanteko oli epäonnistunut tämän myyjän kohdalla.

Tämän lisäksi myyjä antoi minusta negatiivisen palautteen. Tehkää omat johtopäätöksenne...

Teit kärpäsestä härkäsen. Eli se on myyjän vika mielestäsi jos myy avamaatonta takuullista mitä ei ole avattu ennen sinun paketin avaamista ja sitten sieltä löytyy joku mitätön tinaknölli? Olisit antanut asian vaan olla, kun tavara ei ole rikki eikä vaikuta käyttöön mitenkään. Ainakin tullut selville kenen kanssa ei kauppaa missään nimessä pidä koskaan tehdä.
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
No nythän kävi ilmi että sama prossu on ilmeisesti myyty myös käyttäjälle @theHOFF
Mites @petteri89 meni niinku omasta mielestä?
Sama @petteri89 tarjosi minulle yv:llä epäilyttävän halvalla Intelin prosessoria, kun kysyin kuvaa prosessorista niin mitään ei ole kuulunut kyseisestä kaverista sen jälkeen.

edit. fiksattu oikea lainaus
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
En kauaa enää keskustelisi myyjän kanssa, jos on rahat vielä saamatta. Onhan tuo toiminta nyt patologisen valehtelijan meininkiä taukoamatta. Ylläpitokin voisi pikkuhiljaa laittaa jäähylle, kunhan on rahasaatavat ensin hoitanut kuntoon erinäisten tahojen kanssa.
No nythän kävi ilmi että sama prossu on ilmeisesti myyty myös käyttäjälle @theHOFF
Mites @petteri89 meni niinku omasta mielestä?
Sama @petteri89 tarjosi minulle yv:llä epäilyttävän halvalla Intelin prosessoria, kun kysyin kuvaa prosessorista niin mitään ei ole kuulunut kyseisestä kaverista sen jälkeen.
edit. fiksattu oikea lainaus
Viestiä tänne, mikä on tilanne ja raporttia käyttäjästä ylläpitoon niin hoidetaan asia, emme me voi muuten tietää käyttäjien välisestä kaupankäynnistä. @petteri89 voisi kertoa viimeisimmästä prosessorimyynnistään.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Minä annoin myyjästä negatiivisen palautteen tämän viestittelyn johdosta ostettuani myyjältä emolevyn joka oli viallinen. Emolevyä oli siis myyty täysin virheettömänä ja takuun kanssa. Minusta kaupanteko oli epäonnistunut tämän myyjän kohdalla.

Tämän lisäksi myyjä antoi minusta negatiivisen palautteen. Tehkää omat johtopäätöksenne...

Minulla on palautteita ja sinulla ei ole mitään sekin jo kertoo ja aika paljon.
Miten minä ole täällä toiminut on ollut pelkästään hyvää paitsi sinun kohdalta.

Emolevy ei ole viallinen niin kuin sinä väitätät. Sinä itsekin todeksi sen toimivaksi!!!!!

Emossa on yksi tinapallo, repijä lähellä, jonka voit itse poistaa.
Mikä on ongelma? (Tina Pallo!!)
En saanut mitään kuvaa, kun sitä pyysin, soitin myös ja en saanut kiinni.

Yrtin hoitaa/auttaa se oli niin kuin "mahdoton".
Kyllä tämän asian hoitaminen meni nyt aikalailla vihkoon. Tinapallo on outo, mutta kosmeettinen haitta, jolla ei ole kyllä 30 euron hinnanalennuksen kanssa mitään tekemistä. Jos kerran tuote on ostettu ja todettu täysin toimivaksi niin homma on yksityishenkilöiden välisessä kaupankäynnissä siinä. Asian käsittely tällä foorumilla voi loppua vaikka tähän.
 

Arska

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 189
Eiköhän tää Petteri ole sama tyyppi kuin aiempien kauppojen vuoksi bannattu dimze
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Kyllä tämän asian hoitaminen meni nyt aikalailla vihkoon. Tinapallo on outo, mutta kosmeettinen haitta, jolla ei ole kyllä 30 euron hinnanalennuksen kanssa mitään tekemistä. Jos kerran tuote on ostettu ja todettu täysin toimivaksi niin homma on yksityishenkilöiden välisessä kaupankäynnissä siinä. Asian käsittely tällä foorumilla voi loppua vaikka tähän.
Tässä olisi hyvä käsittää aikajanalla, että miten tapahtumat etenivät. Emo myytiin takuun kanssa ja oletuksena, että se on muutenkin virheetön. Huomattuani vian en oikein tiennyt onko koko pallukka vain harmiton kosmeettinen haitta, vai sitten tilanne jossa vaikkapa emo on ollut korjattavana tai ties mitä. Otin asian puheeksi tuolla rautapuolella ja monenkin mielestä emo olisi sen verran omituinen, että se olisi järkevää viedä heti takuuseen. Olisi mahdollista, että muuten menettäisin takuun, jos en ennen käyttöönottoa tuosta valita tai muuta sellaista. Tässä vaiheessa ei ollut mitään tietoa toimiiko emo. Edelleenkään asiasta ei ole täyttä varmuutta.

Sain gigantista mustaa valkoisella, että vika on siinä todettu, mutta he eivät enää aio vastata asiasta, koska aikaa on kulunut yliui puoli vuotta. Tämän jälkeen lähestyin myyjää ystävällisellä viestillä, että haluaisiko hän ottaa osaa asiaan koska olen ajellut emon kanssa yhden päivän ympäri lähikuntia ja lopuksi vielä ilmoitettiin ettei takuu hoida enää tätä emoa.

Myyjä vastasi hyvin ylimielisesti, että ei ota mitään vastuuta asiassa, sekä ilmoitti ettei vastaa minun viesteihini jatkossa. Tämän lisäksi hän antoi minulle negatiivisen palautteen, vaikka olen oman hommani ostajana hoitanut täydellisesti. Olen sovitusti noutanut ja maksanut tavarasta yhtään tinkimättä pyydetyn summan joka on ollut vieläpä melko korkea tälläisestä tuotteesta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
@petteri89 bannattu todennäköisin syin epäiltynä, että on sama henkilö kuin jo aiemmin täältä epämääräisten kauppojen takia bannattu käyttäjä.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
722
Kyllä tämän asian hoitaminen meni nyt aikalailla vihkoon. Tinapallo on outo, mutta kosmeettinen haitta, jolla ei ole kyllä 30 euron hinnanalennuksen kanssa mitään tekemistä. Jos kerran tuote on ostettu ja todettu täysin toimivaksi niin homma on yksityishenkilöiden välisessä kaupankäynnissä siinä. Asian käsittely tällä foorumilla voi loppua vaikka tähän.
Kehitysehdotus liittyen kaupankäynteihin, jotka eskaloituvat kuten tämä tinapallo episodi. Ottamatta nyt sen enempää enää kantaa tähän asiaan, josta on keskusteltu useamman sivun verran, niin olisiko sellaisessa mitään järkeä, että täällä olisi ns. ulkopuolinen muutaman hengen "kuluttajariitalautakunta".

Siinä kohtaa kun tulee tälläinen tinapallohässäkkä, niin molemmat osapuolet voisivat kertoa oman näkemyksen raadille ja sen jälkeen tämä ulkopuolinen taho kertoisi, että mikä on heidän suositus / näkemys (kaupanpurku, hinnan alennus, ei mitään näistä).

Näin ei tarvisi aikuiten ihmisten nolata itseään tuolla julkisella foorumilla. Usein näissä riitatapauksissa tuntuu olevan ongelmana se, että homma menee liian henkilökohtaiseksi ja molemmilla osapuolilla on pakottava tarve päästä foorumilla sanomaan se viimeinen sana. Been there done that.

Myynti-ilmoitukseen voisi vielä laittaa rastin, että sitoudun noudattamaan "kuluttajariitalautakunnan" päätöstä, jolloin ostaja voisi ainakin olla varma siitä, ettei tarvitse alkaa riitelemään myyjän kanssa, jolla varmasti on oma subjektiivinen näkemys asiasta. Toki tämä tietenkin vaatii sen, että muutama ihminen olisi halukas tuollaiseen ryhtymään, mutta eihän meillä nörteillä muutenkaan mitään elämää ole :)
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Kehitysehdotus liittyen kaupankäynteihin, jotka eskaloituvat kuten tämä tinapallo episodi. Ottamatta nyt sen enempää enää kantaa tähän asiaan, josta on keskusteltu useamman sivun verran, niin olisiko sellaisessa mitään järkeä, että täällä olisi ns. ulkopuolinen muutaman hengen "kuluttajariitalautakunta".

Siinä kohtaa kun tulee tälläinen tinapallohässäkkä, niin molemmat osapuolet voisivat kertoa oman näkemyksen raadille ja sen jälkeen tämä ulkopuolinen taho kertoisi, että mikä on heidän suositus / näkemys (kaupanpurku, hinnan alennus, ei mitään näistä).

Näin ei tarvisi aikuiten ihmisten nolata itseään tuolla julkisella foorumilla. Usein näissä riitatapauksissa tuntuu olevan ongelmana se, että homma menee liian henkilökohtaiseksi ja molemmilla osapuolilla on pakottava tarve päästä foorumilla sanomaan se viimeinen sana. Been there done that.

Myynti-ilmoitukseen voisi vielä laittaa rastin, että sitoudun noudattamaan "kuluttajariitalautakunnan" päätöstä, jolloin ostaja voisi ainakin olla varma siitä, ettei tarvitse alkaa riitelemään myyjän kanssa, jolla varmasti on oma subjektiivinen näkemys asiasta. Toki tämä tietenkin vaatii sen, että muutama ihminen olisi halukas tuollaiseen ryhtymään, mutta eihän meillä nörteillä muutenkaan mitään elämää ole :)
Miten yksinkertaisista asioista pitää tehdä noin vaikeaa. Toteutuskelvoton idea.

Myyjän tuote poikkesi ilmoituksen kuvauksesta "virheetön". Eikä suostu hoitamaan asiaa vaan halusi siirtää ongelman toiselle vielä harhaanjohtamalla. Ei jatkoon emon myyjä.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
722
Miten yksinkertaisista asioista pitää tehdä noin vaikeaa. Toteutuskelvoton idea.
Myyjän tuote poikkesi ilmoituksen kuvauksesta "virheetön". Eikä suostu hoitamaan asiaa vaan halusi siirtää ongelman toiselle vielä harhaanjohtamalla. Ei jatkoon emon myyjä.
Sen takia, että enemmistö taisi kuitenkin olla sitä mieltä, että ostaja teki asiasta suuremman numeron mihin olisi ollut mitään syytä. Ja nyt sitä sitten ruoditaan täällä sivukaupalla.

Eikö olisi ollut sekä myyjän & ostajan kannalta paljon helpompaa, että joku ulkopuolinen olisi sanonut asiaan viimeisen sanan, eikä niin, että nyt tästä jää molemmille osapuolille paska maku suuhun ja asiaa ruoditaan täällä foorumilla varsin värikkäin viestein sekä myyjän & ostajan toimesta.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Alkaa tollaset lautakunnat mennä vähän raskaaksi niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin foorumilla kaupankäynti.

Tuossakin keississä näyttää omaan silmään että kommunikaatio on ollut mitä on ollut, sitten on harmistuttu puolin ja toisin ja lopputuloksena täällä sitä sitten väännetään.

Muutenkin koko tapaus on sellainen, että siinä on helppo ymmärtää molempien kantaa asiaan.

Ostajaa harmittaa kun emossa olikin tuollainen "kosmeettinen" virhe eikä ilmeisesti saanut sitä sitten helpolla hoidettua enää gigantin kautta. Ois ehkä kannattanut myös suoraan emon valmistajalta kysellä, mutta toisaalta ymmärtää senkin ettei jaksa määräänsä enempää sen kanssa säätää. Toisaalta emp myös toimii, joten sisänsä en ihan itse sitä hinnanalennuksen vaatimusta ymmärrä tai itse jaksaisi sen eteen vaivaa nähdä.

Myyjää taas harmittaa, kun on hyvässä uskossa myynyt takuullisen ja ehjän emon. Nyt sitten tulee vaatimuksia ja saa vielä tapella foorumilla asiasta sekä epäillään vielä kusettajaksi.

Nämä tietenkin sillä oletuksella että uskomme molempien osapuolten kertomukset sellaisenaan.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Viisastelijat voisivat laskea, että montako viestiä olen tänne laittanut ja asiaa paisutellut.

Asia siirrettiin ilman minun omaa aloitettani tälle palstalle. Tuolla alkuperäisellä rautasivulla lähinnä vastasin kysymyksiin joita monet asiassa estittivät. En moittinut tai nimennyt myyjää ennen, kuin myöhemmin, kun toinen keskustelija esitti suoran kysymyksen "keneltä ostin emon", sekä myyjän jo ilmoitettua minulle ytimekkäästi, ettei aio ottaa minkäänlaista vastuuta kaupasta, tai aio edes vastata jatkossa kyselyihini.

Ällistyttää foorumikansan asenne. Toinen myy tavaran jossa on vika. Toinen maksaa täyden hinnan käteisellä ja noutaa tavaran myyjältä. Syyllisestä tai syystä tai mistään muustakaan riippumatta myyjä on juridisessa vastuussa siitä, että tavara vastaa kuvausta. Yksityishenkilöiden kesken tilanne on tietenkin liian mahdoton hoitaa, joten minun puolestani homma oli sitten vain loppuun käsitelty ja ilmoitin, että asia jää nyt minun vahingokseni.

Tämänkin jälkeen yksi ja toinen tulee viistelemaan ja jatkamaan vääntöä. Myyjä kaikkein eniten. Myös Sampsa laittoi asiasta tietämättömän lusikkansa soppaan ja nosti täällä jo vaimentuneen vaahtoamisen uudelleen pintaan. Hulluinta on, että todella oli kulunut jo mukavasti aikaa ja asia jo unohtumassa, niin Sampsa tulee ilmoittamaan, että "asian käsittely voisi jo loppua".

Kertooko se sitten jotakin kommentoijista itsestään, kun pitävät niin tälläisen myyjän puolta selvässä asiassa. Olen myös kertonut, että myyjä rikkoi forumin sääntöjä myymällä samaa tuotetta edelleen muille meidän jo sovittuamme kaupasta. Täydellä hinnalla.

Että se siitä...


PS: Muuten kuka guru täällä sen selvitti, että emossa ei ole muuta, kuin kosmeettista vikaa? Tinapallo voi sitä olla. Onko se varmasti ainoa vika jos oletetaan, että kyseessä on tuotannossa ollut häiriö? Tinapallo on ainoastaan silmiinpistävin ja ensimmäisenä havaittu asia joka on sekin hämmästyttänyt jo monia jotka ovat ilmeisesti nähneet ennenkin jotakin omituista.

Älkää tuomaroiko, kun ette voi tätä asiaa tietää.
 
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Komppaan edellistä. Ihan turhaa jengi vähättelee tuollaista toimintaa.

Ja edelleen JOS MYYT VIRHEETÖNTÄ TAVARAA ja se ei ole virheetön niin vastuusen laitan myyjän. Jos kyseessä on noutokauppa ollut niin minut löytäisi oven takaa ja kauppa purettaisi.

Todettakoon samalla että noutomyynnin yhteydessä kehotan aina olemaan itseeni yhteydessä jos jotain ilmenee. Valtaosalla vain ei ole selkärankaa tai moraalia.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Sen takia, että enemmistö taisi kuitenkin olla sitä mieltä, että ostaja teki asiasta suuremman numeron mihin olisi ollut mitään syytä. Ja nyt sitä sitten ruoditaan täällä sivukaupalla.

Eikö olisi ollut sekä myyjän & ostajan kannalta paljon helpompaa, että joku ulkopuolinen olisi sanonut asiaan viimeisen sanan, eikä niin, että nyt tästä jää molemmille osapuolille paska maku suuhun ja asiaa ruoditaan täällä foorumilla varsin värikkäin viestein sekä myyjän & ostajan toimesta.
Enemmistö ei edusta viisaintaosaa ihmiskunnasta. Joukossa tyhmyys tiivistyy jne.

Ostat mintissä kunnossa oleva uuden tavaran, tinkimättä ym ja tavarassa on vikaa. Aivan yksi lysti mitä vikaa jos myyty virheettömänä.
Myyjä liike toteaa vialliseksi, mutta ei halua vastata takuusta. Ostaja ei tiedä onko emossa muuta vikaa. Ostaja kuluttaa tuntitolkulla aikaa "virheettömän tuotteen" kunnon selvittelyssä eikä näin voi laittaa uutta osaa koneeseen kiinni.

Niin että jäikö millainen kokemus ostajalle myyjästä? Negatiivinen palaute myyjää kohtaan aivan oikeutettu. Ja myyjän on turha nillittää ostajasta mitään jos ei omista sanomisistaan ja ilmoitusteksteistä kanna mitään vastuuta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Ja edelleen JOS MYYT VIRHEETÖNTÄ TAVARAA ja se ei ole virheetön niin vastuusen laitan myyjän. Jos kyseessä on noutokauppa ollut niin minut löytäisi oven takaa ja kauppa purettaisi.
Tosin jos MYYT AVAAMATONTA TAVARAA kertoen takuun olevan kunnossa ja se on AVAAMATON (ja tulee kuitin kera). Etkö silloin ole tehnyt juuri kuten lupasit? Eli myit avaamattoman tuotteen takuulla.

Toki sinun kannattaa myös kertoa (jos kysytään) koska tuote on ostettu ja jos takuuta on enää hyvin vähän aikaa jäljellä mainita myös se ("avaamaton tuote, kuitti löytyy ja takuuta on" vs "avaamaton tuote, kuitti löytyy ja takuu loppuu viikon sisällä" herättää ainakin minussa täysin eri tunteen ja jopa ns. "kusetuksen makua" voisi jäädä suuhun jos ostaisin ensimmäisen version ja huomaisin että postituksen aikana tuotteen takuukin meni umpeen...)
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Tosin jos MYYT AVAAMATONTA TAVARAA kertoen takuun olevan kunnossa ja se on AVAAMATON
Tuotteen avaamattomuus ei ole selvillä. Paketin saa auki ja kiinni ilman mitään havaintoa siitä. Emolevyä ei ole esiimerkiksi sinetöity rikkoutuvalla sinetillä.

Tuo vastuu-juttusi ei kestä minkäänlaista tarkastelua. Kyse ei ole siitä tiesikö myyjä viasta. Jos myyjä ei ole edes tarkastanut tavaraa, kuten itse tällä on nyt todennut, niin kerroppa miten hän voi väittää sen olleen täydessä terässä?

Jos menet kauppaan ja ostat tavaran jossa vika, niin kauppa vaan sanoo "ei voi mittää. Me ei tiedetty viasta". Lopettakaa jo... :D

Myyt talon ja sanot ettet vaan tiennyt homeesta. :D
Myyt auton jossa kone hajalla. Oikeus sanoo "myyjä ei vaan tiennyt"

Toki talo ja auto on isoja juttuja, mutta periaate on sama. Kukaan ei voi Suomessa myydä laillisesti tavaraa joka ei vastaa luvattua.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
145
Asiaton käytös
Tuotteen avaamattomuus ei ole selvillä. Paketin saa auki ja kiinni ilman mitään havaintoa siitä. Emolevyä ei ole esiimerkiksi sinetöity rikkoutuvalla sinetillä.

Tuo vastuu-juttusi ei kestä minkäänlaista tarkastelua. Kyse ei ole siitä tiesikö myyjä viasta. Jos myyjä ei ole edes tarkastanut tavaraa, kuten itse tällä on nyt todennut, niin kerroppa miten hän voi väittää sen olleen täydessä terässä?

Jos menet kauppaan ja ostat tavaran jossa vika, niin kauppa vaan sanoo "ei voi mittää. Me ei tiedetty viasta". Lopettakaa jo... :D

Myyt talon ja sanot ettet vaan tiennyt homeesta. :D
Myyt auton jossa kone hajalla. Oikeus sanoo "myyjä ei vaan tiennyt"

Toki talo ja auto on isoja juttuja, mutta periaate on sama. Kukaan ei voi Suomessa myydä laillisesti tavaraa joka ei vastaa luvattua.
Voikko painua jonekkin helevettiin vinkumasta:tup: Ostit avaamattoman tuotteen, jonka säilöit tarkastamatta hyllyyn (ja myyjänkö tämä olis muka pitäny tehdä) ja nyt sitten gigantin joku rasvatukka kieltäytyy ottamasta takuuseen:rolleyes:
Hommahan on sinun ja myyjäliikkeen välinen asia, ei kenenkään muun. Olisit riitauttanu kuluttajamiehellä tai vähintään ottanut valmistajan edustajaan yhteyttä:tdown:
Ekö tuotteessa ole edelleenkin takuu voimassa:confused:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
145
Säilöit? Kuka?

Gigantin kirjallinen päätös. Olisi pitänyt havaita vika aiemmin. Nyt mennyt välissä on jo yli puoli vuotta.
Herra Giganttiko sen lappusen itse kirjoitti ja jätit homman siihen:confused:
Nyt kun vika kuitenkin itse korjattu, niin eikun antoisia dataushetkiä:comp2:
Jos kuitenkin vikaa ilmenee, niin emo takuuseen ihan normaalisti:)
Täällä tuskin tarttee enää asiaa puida.
 
Liittynyt
31.03.2018
Viestejä
323
Jotenkin tuntuu että ottanut pikavippiä ja maksaa pois kun perjantaina on yksi yleinen palkkapäivä, toivottavasti nöin kuin täysikusetus.
Eikö tuolla petteri89 ollut jo yksi vastaavalainen tapaus ?

E: olihan sillä petteri89:llä yksi pikavippi keissi tehtynä,eli toivottavasti nämäkin ovat ja saatte rahanne takaisin.
Periaatteessa nakkaisin jo nyt näin selvästä keissistä ilmoituksen jonka peruisin VASTA kun rahat sentilleen ovat tippuneet tilille.
 
Liittynyt
04.12.2018
Viestejä
42
Toivotaan että petteri alakaa makselemaan takasi. Muutamalle kaverille lupaillu maanantaina maksella. Ite eilen laitoin viestiä ja oli lukenu sen vaan ei vastausta. Jääpä nähtäväksi.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Toivotaan että petteri alakaa makselemaan takasi. Muutamalle kaverille lupaillu maanantaina maksella. Ite eilen laitoin viestiä ja oli lukenu sen vaan ei vastausta. Jääpä nähtäväksi.
Tää on tää klassikko kun edelliselle maksetaan uusien lypsettyjen raheleilla. :tup: Eli mikäli olet pyramidin alapäässä, menee hetkinen.
 
Liittynyt
04.12.2018
Viestejä
42
Taisin olla siinä alakupäässä :D vastasi ja meinasi maanantaina maksaa vaan alkaa epäillyttämään ku kaikille lupailee maanantaiksi maksaa. No aika näyttää!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
@petteri89 oikealla nimellä löytyy kyllä liikaakin kusetustapauksia. Ei kannata tehdä vaihtokauppoja hänen kanssaan. Itselle lupasi että on muuttunut mies (kun myi mulle 1080ti) mutta syystä x y z en kerennyt laittamaan rahoja. Onneksi näköjään en.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
13
@muikkuu näköjään kauppaa samat tavarat useammalle ja ottaa rahat pois kuleksimasta.
Ketju: Myyty - 8700k + emo setti.
Maksoin lauantaina, lupasi paketoida ja pistää postiin jo sunnuntaina, sunnuntaina kun kyselin, ei kuulemma löytynyt sopivaa laatikkoa, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen kiinni. Aiko laittaa kun kotiin pääsee.
Tänään kyselin että mitenkäs paketointi sujuu, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen uudestaan kiinni ja lähettämään kuvat kuiteista. Ei mitään vastausta, myynti-ilmoitus meni kuitenkin kiinni.
Vastauksia ei enää viesteihin tullut vaikka henkilö näytti ketjuja foorumilla lukevan. Kysyin toiselta samaan ketjuun tarjouksen tehneeltä ja oli kuulemma hänelle varannut käteiskauppaa + noutoa varten.
Sen jälkeen ilmoitin, että rahat samantien takaisin tai lähden tekemään rikosilmoitusta.

Vaikuttaa aika selkeältä tapaukselta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
@muikkuu näköjään kauppaa samat tavarat useammalle ja ottaa rahat pois kuleksimasta.
Ketju: Myyty - 8700k + emo setti.
Maksoin lauantaina, lupasi paketoida ja pistää postiin jo sunnuntaina, sunnuntaina kun kyselin, ei kuulemma löytynyt sopivaa laatikkoa, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen kiinni. Aiko laittaa kun kotiin pääsee.
Tänään kyselin että mitenkäs paketointi sujuu, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen uudestaan kiinni ja lähettämään kuvat kuiteista. Ei mitään vastausta, myynti-ilmoitus meni kuitenkin kiinni.
Vastauksia ei enää viesteihin tullut vaikka henkilö näytti ketjuja foorumilla lukevan. Kysyin toiselta samaan ketjuun tarjouksen tehneeltä ja oli kuulemma hänelle varannut käteiskauppaa + noutoa varten.
Sen jälkeen ilmoitin, että rahat samantien takaisin tai lähden tekemään rikosilmoitusta.

Vaikuttaa aika selkeältä tapaukselta.
Ei millään pahalla, mutta ei kannata parin viikon sisään rekisteröityneille käyttäjille, joilla on vain yksi viesti(ketju), lähettää 500€ suoraan tilille. Se on jo kovin sinisilmäistä touhua.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
@muikkuu näköjään kauppaa samat tavarat useammalle ja ottaa rahat pois kuleksimasta.
Ketju: Myyty - 8700k + emo setti.
Maksoin lauantaina, lupasi paketoida ja pistää postiin jo sunnuntaina, sunnuntaina kun kyselin, ei kuulemma löytynyt sopivaa laatikkoa, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen kiinni. Aiko laittaa kun kotiin pääsee.
Tänään kyselin että mitenkäs paketointi sujuu, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen uudestaan kiinni ja lähettämään kuvat kuiteista. Ei mitään vastausta, myynti-ilmoitus meni kuitenkin kiinni.
Vastauksia ei enää viesteihin tullut vaikka henkilö näytti ketjuja foorumilla lukevan. Kysyin toiselta samaan ketjuun tarjouksen tehneeltä ja oli kuulemma hänelle varannut käteiskauppaa + noutoa varten.
Sen jälkeen ilmoitin, että rahat samantien takaisin tai lähden tekemään rikosilmoitusta.

Vaikuttaa aika selkeältä tapaukselta.
Nämä on toki aina ikäviä tapauksia mutta myös omaa harkintaa kannattaa käyttää.
Hälytyskellojen tulisi soida, jos kaveri on juuri rekisteröitynyt ja eka postaus on myyntialueelle parin päivän karenssin jälkeen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
@muikkuu näköjään kauppaa samat tavarat useammalle ja ottaa rahat pois kuleksimasta.
Ketju: Myyty - 8700k + emo setti.
Maksoin lauantaina, lupasi paketoida ja pistää postiin jo sunnuntaina, sunnuntaina kun kyselin, ei kuulemma löytynyt sopivaa laatikkoa, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen kiinni. Aiko laittaa kun kotiin pääsee.
Tänään kyselin että mitenkäs paketointi sujuu, pyysin laittamaan myynti-ilmoituksen uudestaan kiinni ja lähettämään kuvat kuiteista. Ei mitään vastausta, myynti-ilmoitus meni kuitenkin kiinni.
Vastauksia ei enää viesteihin tullut vaikka henkilö näytti ketjuja foorumilla lukevan. Kysyin toiselta samaan ketjuun tarjouksen tehneeltä ja oli kuulemma hänelle varannut käteiskauppaa + noutoa varten.
Sen jälkeen ilmoitin, että rahat samantien takaisin tai lähden tekemään rikosilmoitusta.

Vaikuttaa aika selkeältä tapaukselta.
Siis maksoit lauantaina, jolloin rahat aikaisintaan perillä tänään maanantaina iltapäivällä, ja olet jo samana iltana ruksaamassa rikosilmoitusta? :D Mä en ainakaan minkään tilisiirto-kuvankaappauksen perusteella lähetä yhtään mitään. Eri asia on sitten, kannattiko ostaa täysin uudelta käyttäjältä (ilman palautteita) tavaraa ilman minkäänlaisia todisteita niiden olemassaolosta, mutta jos on noudolla tavarat valmis myymään, eiköhän ne siellä ole.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
13
Ei millään pahalla, mutta ei kannata parin viikon sisään rekisteröityneille käyttäjille, joilla on vain yksi viesti(ketju), lähettää 500€ suoraan tilille. Se on jo kovin sinisilmäistä touhua.
Nämä on toki aina ikäviä tapauksia mutta myös omaa harkintaa kannattaa käyttää.
Hälytyskellojen tulisi soida, jos kaveri on juuri rekisteröitynyt ja eka postaus on myyntialueelle parin päivän karenssin jälkeen.
Jep, huomenna poliisiasemalle, katotaas saisko nuo rahat joskus vielä takasin.

Siis maksoit lauantaina, jolloin rahat aikaisintaan perillä tänään maanantaina iltapäivällä, ja olet jo samana iltana ruksaamassa rikosilmoitusta? :D Mä en ainakaan minkään tilisiirto-kuvankaappauksen perusteella lähetä yhtään mitään. Eri asia on sitten, kannattiko ostaa täysin uudelta käyttäjältä (ilman palautteita) tavaraa ilman minkäänlaisia todisteita niiden olemassaolosta, mutta jos on noudolla tavarat valmis myymään, eiköhän ne siellä ole.
Joo, maksoin lauantaina, vastaanottajan pankki sama, ja rahat kuulemma näkyivät samantien tilillä.

Ja ei, ei näköjään kannata ostaa täysin uudelta käyttäjältä mitään, vaikka olisikin noudolla valmis myymään. Toiselle ostajalle oli antanut puhelinnumeronkin, joka yllätys yllätys näyttä prepaidilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
No tässähän on koko homma näemmä menny vihkoon. Ei ne rahat tosiaan eri pankkien välillä välttämättä täks päiväks siirry vaikka onkin siirtäny lauantaina. Lisäks tosiaan tää ylhäällä mainittu kombo, eli alle 2 viikkoa vanha tunnus, yks viesti ja ei kauppapalautteita. Tässä ollaan kyllä otettu itekkin tietosta riskiä kun noin tuoreelle käyttäjälle tilisiirtoa laittaa, toki valitettavaa, mutta jos ei muuta niin sullekkin oppirahoja tästä keissistä, kattele tilannetta vielä hetki vaikka näyttääkin jo suht selkeältä. Ei ne tosiaan poliisilla vielä oo reagoimassa tähän mitenkään kun niin tuore keissi.

E: Jaa, sama pankki kyseessä. No sit ne rahat näkyy heti. Jos numerokin prepaid niin onhan tässä jo kortit aika selkeet. Odottele kuitenkin hetki, jos nyt sattuis ihme käymään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Jep, huomenna poliisiasemalle, katotaas saisko nuo rahat joskus vielä takasin.

Joo, maksoin lauantaina, vastaanottajan pankki sama, ja rahat kuulemma näkyivät samantien tilillä.

Ja ei, ei näköjään kannata ostaa täysin uudelta käyttäjältä mitään, vaikka olisikin noudolla valmis myymään. Toiselle ostajalle oli antanut puhelinnumeronkin, joka yllätys yllätys näyttä prepaidilta.
Rikosilmoituksen voi tehdä myös netissä, mutta yleinen käytäntö on odottaa 2 viikkoa sitä tavaraa.. Ei yhtä päivää.. Joskus on vaikka työvuoroja tai yleistä laiskuutta, jolloin ei saa samana päivänä postiin. Yksi päivä on totaalisen liiottelua, varsinkin joulukiireiden keskellä.

Poliisi ei muutenkaan ala tutkia saman päivänä, vaan todennäköisesti menee jonoon ja tutkinta alkaa joskus ensi vuonna, kun palaavat lomilta. Jos tapauksesi on tarpeeksi tärkeä, siis. Voi olla, etteivät edes tutki, jos on pienestä rikoksesta kysymys.

--

edit: minulla on samanlainen tapaus, jossa olen myyjänä.

edit2: poistin oman keissini, ei uusien tietojen valossa ollenkaan samanlainen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Kuten sanoin aiemmin, myyjä sanoi että rahat näkyivät tilillä heti siirron jälkeen, tuosta päättelisin aika vahvasti, että rahat siirtyivät heti.
Sama ukko mulle 8700k prossua tarjosi eilen.
Tämä on kyllä paha merkki, jos jo myytyä tuotetta on tarjonnut jollekin muulle. Ei ole ollenkaan enää oman tapaukseni kaltainen skenaario. Tästä kannattaa nyt lähteä niin, että ottaa myyjän yhteystietoja ylös. Sitten kannattaa ainakin uhata rikosilmoituksella ja koettaa neuvotella rahat takaisin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 495
Viestejä
4 164 268
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom