Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
441
Ei pidä paikkaansa
Vähän kuitenkin epäilen, että tulli ei ryhdy paketteja pysäyttelemään. Siinähän voi käydä niin hassusti, että joku noheva kansalainen vie asian hallinto-oikeuteen jossa todetaan että laki ei etämyyntiä kiellä eikä tullilla ole oikeutta asiaan puuttua. Niin kauan kun asiaa ei missään oikeusasteessa ratkaista, ollaan harmaalla alueella ja viranomaiset voivat keskittyä väärän tiedon levittämiseen ja pelotteluun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 115
Vähän kuitenkin epäilen, että tulli ei ryhdy paketteja pysäyttelemään. Siinähän voi käydä niin hassusti, että joku noheva kansalainen vie asian hallinto-oikeuteen jossa todetaan että laki ei etämyyntiä kiellä eikä tullilla ole oikeutta asiaan puuttua. Niin kauan kun asiaa ei missään oikeusasteessa ratkaista, ollaan harmaalla alueella ja viranomaiset voivat keskittyä väärän tiedon levittämiseen ja pelotteluun.
Etämyyntiä ei ole kielletty, mutta edelleenkin: EU-tasolla on säädelty valmisteverotuksesta ja että etämyynnissä se maksetaan ostajan asuinmaahan. Jos näin ei toimita, tulli voi hyvinkin puuttua asiaan, ks. Valmisteverotuslaki 182/2010 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ® kiinnittäen huomiota erityisesti tuon 4§ toiseen lauseeseen. Ei edes tarvitse vedota tähän kuviteltuun etämyynnin kieltoon.

Mitäs luulet, halvalla viinaa suomeen tietoisesti toimittava myyjä, tilittääkö tunnollisesti valmisteverotkin tänne?

Toki aikaisemminkin joku jo sanaili että tämähän ei ole ostajan ongelma. Pitäähän se paikkansa, paitsi minä kyllä lasken ongelmaksi jos ostokset jää saamatta ja joutuu tietäen veroja kiertävältä myyjältä vaatimaan rahojaan takaisin. Jos ei muuta niin vituttaa aika rankasti.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Etämyyntiä ei ole kielletty, mutta edelleenkin: EU-tasolla on säädelty valmisteverotuksesta ja että etämyynnissä se maksetaan ostajan asuinmaahan. Jos näin ei toimita, tulli voi hyvinkin puuttua asiaan, ks. Valmisteverotuslaki 182/2010 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ® kiinnittäen huomiota erityisesti tuon 4§ toiseen lauseeseen. Ei edes tarvitse vedota tähän kuviteltuun etämyynnin kieltoon.
...
Pitäähän se paikkansa, paitsi minä kyllä lasken ongelmaksi jos ostokset jää saamatta ja joutuu tietäen veroja kiertävältä myyjältä vaatimaan rahojaan takaisin. Jos ei muuta niin vituttaa aika rankasti.
Hienosti kiteytetty, asia on täsmälleen noin. Rahojen takaisin vaatimisen tosin pitäisi olla aika suoraviivaista NETSin (ex. luottokunnan) kautta.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
441
Etämyyntiä ei ole kielletty, mutta edelleenkin: EU-tasolla on säädelty valmisteverotuksesta ja että etämyynnissä se maksetaan ostajan asuinmaahan. Jos näin ei toimita, tulli voi hyvinkin puuttua asiaan, ks. Valmisteverotuslaki 182/2010 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ® kiinnittäen huomiota erityisesti tuon 4§ toiseen lauseeseen. Ei edes tarvitse vedota tähän kuviteltuun etämyynnin kieltoon.

Mitäs luulet, halvalla viinaa suomeen tietoisesti toimittava myyjä, tilittääkö tunnollisesti valmisteverotkin tänne?

Toki aikaisemminkin joku jo sanaili että tämähän ei ole ostajan ongelma. Pitäähän se paikkansa, paitsi minä kyllä lasken ongelmaksi jos ostokset jää saamatta ja joutuu tietäen veroja kiertävältä myyjältä vaatimaan rahojaan takaisin. Jos ei muuta niin vituttaa aika rankasti.
Ok. Löytyykö yhtä kätevää linkkiä jossa todetaan onko tavaran pidättäminen ja haltuunotto tarpeellisia toimia valmisteveron kantamiseen? Noita toimivaltuuksia kun voidaan käyttää unionin jäsenvaltioiden välisessä liikenteessä vain tavaroiden Suomeen tuontia koskevien kieltojen ja rajoitusten noudattamisen valvomiseksi.

Menee lakitekstin hiustenhalkomiseksi mitä "kiellot ja rajoitukset" tarkoittaa, tuontiahan ei ole kielletty, joten sitäkin olisi kiva tuomioistuimissa koitella. Ja epäilen, että tulli ei halua koska voi jäädä kakkoseksi. Joskus aikoinaanhan oli se keissi, jossa tulli joutui korvaamaan pilaantuneita juomia otettuaan ne haltuun, mutta sittemmin laki on muuttunut (mm. tuo veronkanto on otettu tullilta pois) joten se ei varmaan ihan suoraan enää päde.

Mutta, samapa se minulle on kuka uskaltaa tai ei uskalla tilata. Rahansa saa luottokunnalta takaisin ja minä en ainakaan niin alkoholisoitunut ole, että yhden lähetyksen saamatta jääminen suuremmin harmittaisi.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Siinä voi miettiä kauanko päivän jakelureissussa menee jos jokaisen asiakkaan luona venailee viisi minuuttia asiakkaan saapumista paikalle. Menisi vielä vaikeammaksi tuo ajan arviointi kauanko kestää päästä työpaikalle paketin kanssa :) Itseäkin toki kuriirifirmojen toiminta monesti ärsyttää, mutta yleensä siihen joustamattomuuteen on joku syy. Nuo tapaukset sitten erikseen jossa Posti ilmoittaa käyneensä yrittämässä luovutusta ilman että oven takana on ketään käynyt.
Kyllähän minä sitä mietinkin, mutta lähinnä siitä puhelusta tuli mieleen, että kuuluuko palveluun soitto asiakkaalle, joka oli ainoa syy puhelulle. Ovikelloa soittamalla saa kyllä selville, olenko kotona. Kyseessä kuitenkin DHL:n kuljetus, joka piti tulla kotiin asti. Elikkäs ts. oikooko Postin porukka mutkia tässä pirauttamalla muodon vuoksi siitä pihasta, millä ei oikeastaan ole merkitystä, koska jos siihen ei kuitenkaan jäädä edes hetkeksi odottamaan.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Kyllähän minä sitä mietinkin, mutta lähinnä siitä puhelusta tuli mieleen, että kuuluuko palveluun soitto asiakkaalle, joka oli ainoa syy puhelulle. Ovikelloa soittamalla saa kyllä selville, olenko kotona. Kyseessä kuitenkin DHL:n kuljetus, joka piti tulla kotiin asti. Elikkäs ts. oikooko Postin porukka mutkia tässä pirauttamalla muodon vuoksi siitä pihasta, millä ei oikeastaan ole merkitystä, koska jos siihen ei kuitenkaan jäädä edes hetkeksi odottamaan.
Onhan sillä merkitystä sille postinkantajalle, että alkaako roudaamaan niitä paketteja ovelle vai ei?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 115
Ok. Löytyykö yhtä kätevää linkkiä jossa todetaan onko tavaran pidättäminen ja haltuunotto tarpeellisia toimia valmisteveron kantamiseen? Noita toimivaltuuksia kun voidaan käyttää unionin jäsenvaltioiden välisessä liikenteessä vain tavaroiden Suomeen tuontia koskevien kieltojen ja rajoitusten noudattamisen valvomiseksi.

Menee lakitekstin hiustenhalkomiseksi mitä "kiellot ja rajoitukset" tarkoittaa, tuontiahan ei ole kielletty, joten sitäkin olisi kiva tuomioistuimissa koitella. Ja epäilen, että tulli ei halua koska voi jäädä kakkoseksi. Joskus aikoinaanhan oli se keissi, jossa tulli joutui korvaamaan pilaantuneita juomia otettuaan ne haltuun, mutta sittemmin laki on muuttunut (mm. tuo veronkanto on otettu tullilta pois) joten se ei varmaan ihan suoraan enää päde.
En nyt ihan varma ole mistä nuo "kiellot ja rajoitukset" on napattu mutta tullilain 10§
Tullilaki 304/2016 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ® muotoilee asian näin:
Tullilla on oikeus pidättää tavara, jota ei ole asianmukaisesti tulliselvitetty, tai tavaraa koskevan tuonnin, viennin, siirron tai kauttakuljetuksen edellytysten täyttymisen valvomiseksi tai selvittämiseksi taikka arvonlisäverolain (1501/1993) 100 a §:n 2 momentissa tarkoitettujen edellytysten täyttymisen selvittämiseksi.
Lisäksi 1§ Tullilaki 304/2016 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ® ei minun nähdäkseni mitenkään rajaa tullin toimivaltaa ainoastaan EU:n ulkopuolisiin lähetyksiin.

Näiden perusteella en uskaltaisi ainakaan itse mennä väittämään että tullilla ei ole oikeutta pysäytää tilausta. Toki jos on parempaa tietoa niin saa kertoa.

Mutta, samapa se minulle on kuka uskaltaa tai ei uskalla tilata. Rahansa saa luottokunnalta takaisin ja minä en ainakaan niin alkoholisoitunut ole, että yhden lähetyksen saamatta jääminen suuremmin harmittaisi.
Niin, henkilökohtaista riskien valintaa. Mutta jos on edes jotakin faktaa pohjana niin aina parempi.

Muista en tiedä, itseäni vituttaa kyllä jos tilausta ei saa ihan syystä riippumatta, oli se sitten belgialaista munkkiolutta tai moottoroitu hevosdildo. Enkä aivan varauksetta luota NETSiinkään.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Onhan sillä merkitystä sille postinkantajalle, että alkaako roudaamaan niitä paketteja ovelle vai ei?
Pienemmällä vaivalla minun kohdalla soitetaan summeria kuin soitellaan puhelimella. Autolta yltää melkein summerille vähän pidemmillä sormilla.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
441
En nyt ihan varma ole mistä nuo "kiellot ja rajoitukset" on napattu mutta tullilain 10§
Tullilaki 304/2016 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ® muotoilee asian näin:

Lisäksi 1§ Tullilaki 304/2016 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ® ei minun nähdäkseni mitenkään rajaa tullin toimivaltaa ainoastaan EU:n ulkopuolisiin lähetyksiin.

Näiden perusteella en uskaltaisi ainakaan itse mennä väittämään että tullilla ei ole oikeutta pysäytää tilausta. Toki jos on parempaa tietoa niin saa kertoa.
No siinähän se lukee heti siinä ekan pykälän ekassa momentissa, että Tätä lakia sovelletaan Suomessa Euroopan unionin (unioni) tullialueelle tuotavien ja sen ulkopuolelle vietävien sekä Suomen tullialueen kautta kuljetettavien tavaroiden tulliselvitykseen, tullivalvontaan ja tulliverotukseen.

Tullialueen sisäliikenteestä määrätään saman pykälän kolmannessa momentissa.

Ja enhän minä väittänytkään, etteikö tullilla olisi oikeutta niin toimia. Kyseenalaistin, että onko tullin tarpeen niin toimia täyttääkseen tehtävänsä verottajan avustamisessa valmisteveron kannon suhteen. Pohjautuen siihen, että ainakaan tiedossani ei ole mitään laajaa alkoholitilausten takavarikkoa, epäilin siis sitä, että ehkä tullikin tiedostaa että tämä olisi mahdollisesti tarpeeton toimi joka saattaisi oikeusasteeseen päätyessään johtaa oikeusasteen tulkintaa, että näin ei ole tarpeen toimia. Tälläisen päätöksen jälkeen pelkokerroin tippuisi pahasti. Sitten on paljon vaikeampi pelotella hallintoalamaisia.

Niin, henkilökohtaista riskien valintaa. Mutta jos on edes jotakin faktaa pohjana niin aina parempi.

Muista en tiedä, itseäni vituttaa kyllä jos tilausta ei saa ihan syystä riippumatta, oli se sitten belgialaista munkkiolutta tai moottoroitu hevosdildo. Enkä aivan varauksetta luota NETSiinkään.
Niin, no eipä se minua haittaa jos jätät munkkioluesi tilaamatta. Ehkä se kauppa pitää suomentoimitukset pidempään toiminnassa jos tilaajia on vähemmän niin minä saan ne munkkiolueni sitten pidempään sitä kautta. Kaikkeen toimintaan liittyy aina riski. Tähän asti riskin tuotto on ollut melkoinen.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
257
Onkohan mittään erua tuleeko DHL vai Post nord ku kuletus on pakettipojat? saksasta tietty?
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Niin, henkilökohtaista riskien valintaa. Mutta jos on edes jotakin faktaa pohjana niin aina parempi.

Muista en tiedä, itseäni vituttaa kyllä jos tilausta ei saa ihan syystä riippumatta, oli se sitten belgialaista munkkiolutta tai moottoroitu hevosdildo. Enkä aivan varauksetta luota NETSiinkään.
Sinänsä joo riskien valintaa, mutta aika pienet todennäköisyydet näen sille tapahtumaketjulle että: Tulli alkaa panttaamaan viinoja + etämyynnistä ei saa rahoja takaisin millään. Tietysti jollekin voi mennä koko elämä pilalle jos lähetys ei saapuisikaan, mutta itse en halua Alkoa tukea senttiäkään ihan periaatteesta :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 115
Ja enhän minä väittänytkään, etteikö tullilla olisi oikeutta niin toimia. Kyseenalaistin, että onko tullin tarpeen niin toimia täyttääkseen tehtävänsä verottajan avustamisessa valmisteveron kannon suhteen. Pohjautuen siihen, että ainakaan tiedossani ei ole mitään laajaa alkoholitilausten takavarikkoa, epäilin siis sitä, että ehkä tullikin tiedostaa että tämä olisi mahdollisesti tarpeeton toimi joka saattaisi oikeusasteeseen päätyessään johtaa oikeusasteen tulkintaa, että näin ei ole tarpeen toimia. Tälläisen päätöksen jälkeen pelkokerroin tippuisi pahasti. Sitten on paljon vaikeampi pelotella hallintoalamaisia.
Ylempänä:
Noita toimivaltuuksia kun voidaan käyttää unionin jäsenvaltioiden välisessä liikenteessä vain tavaroiden Suomeen tuontia koskevien kieltojen ja rajoitusten noudattamisen valvomiseksi.
No ymmärsin sitten tuon aikaisemman väärin, tarkoitus oli tuoda esille että (ainakaan minusta) noissa valmisteverolain ja tullilain pykälissä ei mikään suoraan sano että tulli ei voisi pysäyttää lähetystä valmisteverotuksen epäselvyyksien takia. Pitäisi ehkä rajata lainauksia tarkemmin mutta joutui myös työhommiin keskittymään samalla.

Tarpeellisuuden päättänee tulli ja verottaja ihan omavaltaisesti, mutta muutoin olen itseasiassa samaa mieltä tuosta että lähdetäänkö siihen ihan ilman parempaa taustatukea lainsäädännöltä. Se jäi vielä toistaiseksi saamatta. Silti, jos joku viranomainen päättää lähteä sotajalalle niin ei tuo suoranaisesti sitä estäkään. Voipi vaan sattua kyöstille omaan nilkkaan.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Eikö tulli periaatteessa olekin jo "puuttunut" asiaan laittamalla niitä lappuja tilausten mukaan? Käsitin että ne kuitenkin ovat vain takansytykkeitä tällä hetkellä :think:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Mitäs luulet, halvalla viinaa suomeen tietoisesti toimittava myyjä, tilittääkö tunnollisesti valmisteverotkin tänne?
Haluan uskoa ihmisen hyvyyteen..toivon että maksaa :happy: Joka tapauksessa se ongelma on siellä lähetyspäässä, ei minun ongelmani.

Tuohon tulli-keskusteluun niin mielenkiintoista ja hyviä pointteja. Varmaan kuitenkin kertauksena paikallaan mainita että nykyisin noita ei ole takavarikoitu. En ole mistään useampaan vuoteen kuullut takavarikoista. Jos sellaista olisi tapahtunut (varsinkaan laajamittaisempaa) niin varmasti niistä juttua liikkuisi.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
3x24x33.3l olut laatikkoa jotka oli muovit päällä.Ja ne pahvilaatikossa.
Oukei.

Noh, eipä tuossa isoa vahinkoa tullut, jos yks tölkki hajos. Juot lommoontuneet tökit vaan ensin pois...

Mun on pitänyt myös laittaa tilausta alkostoreen, mutta se on vaan jäänyt. Raportoin kyllä sitten tänne, miten tilauksen kanssa käy...
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Oukei.

Noh, eipä tuossa isoa vahinkoa tullut, jos yks tölkki hajos. Juot lommoontuneet tökit vaan ensin pois...

Mun on pitänyt myös laittaa tilausta alkostoreen, mutta se on vaan jäänyt. Raportoin kyllä sitten tänne, miten tilauksen kanssa käy...
Laitoin itse tuossa lauantaina, mutta tänään vasta tuli tieto että lähtenyt liikkeelle ja Norrlogilla lukee "fetched" suomeksi tuollla lukee "haettua". Varmaankin meinaavat että "haettu". Mitäköhän tuokin sitten tarkoittaa. DHL:n seurannassa lukee vain että "instruction data" annettu DHL:lle
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
436
Onko kellään ollu semmosta että maku olisi laimentunut tilatuissa oluissa?:bored:

Sama tulee jos olut pääsee jäätyyn oikein kunnolla.. itellä ainakin käynyt näin..
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
455
Discandooo- tilaus tehty la illalla ja toimitus tulee huomenna, 6lootaa olutta ym. Ei huonosti!

Lähetetty minun Nokia 8 Sirocco laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
Ajattelin tehdä tällaisen pienen listan vielä suomeen toimittavista verkkokaupoista.
Päivittelen lisää ku kerkeen.
Ja ettei kovin moni revi pelihousujaan jalasta ni kyseiset nettisivut on kerätty tästä viestiketjusta ja murobbsista eli tulli ja verottaja löytää nämä samat sivustot joka tapauksessa jos haluaa.

dieweinstrasse.de : Weine, Spirituosen, Sekt, Champagner, Prosecco, Sherry, Cidre
1aWhisky - Ihr Whisky, Rum, Vodka Online Shop rund um die Spirituose.
Drinkology Spirituosen-Shop
The premier online store for American & Canadian craft beer.
Wein, Champagner & mehr | online bestellen bei MyGourmet24.de
Viinahuuto.com
alkostore24 Tervetuloa Alkostore24-verkkokauppaan!
E-pood myDrink.ee Home Page Est Veinid siidrid, õlled, longdrinkid ja kange alkohol kogu maailmast
Juomakeisari
Rajakauppa netissä - helppo ja edullinen - Netpris
discandooo - Brands you know and love, for a lot less!
Spiritus fra Tyskland, webbutik slik, spiritus, billlig spiritus
The premier online store for American & Canadian craft beer.
Vinosonline.es
Berevita International - Berevita Buy spirits online
AlcoShop.fi, oluet, lonkerot, siiderit, vodkat, viskit, rommit - Alcoshop.fi
Comprar Whisky Ron Ginebra Vino envío gratuito
Inicio - DrinksLowCost
Home page - BerlinBottle
Spirituosen kaufen | BELViNi
Lebensmittel Versand | Lebensmittel online bestellen
Wein-Bastion - Wein-Bastion Ulm - Die Bastion des guten Geschmacks
eWhisky - Der Whisky Online Shop - Günstig Einkaufen
Ciderhof
Tarjous! Ruokaa
https://www.mein-biershop.de/de
http://www.tiendacasapablo.es/es
Wine online - Buy wines from Spain and the rest of the world | Vila Viniteca fundada 1932
Whisky.dk - We just love Whisky
Les Meilleurs Whiskies, Rhums et Spiritueux en ligne - Maison du Whisky
Single malt
WeinBaule.de | The home of wine from South Africa, Germany, Italy, Spain: buy Wines at reasonable prices
Wodkarausch – Preiswert, Vielgestaltig, Klar - Startseite - Ihr Exper
Mikkeller Webshop
AustrianSupermarket.com - The taste of Austria!
Aretthom- wine, spirits
Wine, beer and liquor store online | ALKO247 - Viini- ja viinakauppa netissä
TCM GOURMET EN CASA: Tu Tienda Online de Bebidas
http://letsdrink.eu/fi/
Online alcoholic drinks. Buy cheap alcoholic drink, premium water and drinks - yopongoelhielo.com
Buy Craft Beer - Online Shop for Beer

tässäpä vielä ratabeeriin linkki joka sisältää kattavan listan erikois oluiden toimittajista. Osa roimittaa suomeen osa ei.
The Big EU Online Bottleshop Directory
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
152
Eilen lähti taas alcostorelle tilluu, vajaa 600e, kallein pullo 120e ja halvin 0,75ltr 4e :)
22 eri ploa. Maisteluun enimmäkseen . Muutama joululahjaksi. Nätisti tuli seurantanumerot emailiin ja muutenki aina ollut täsmällistä. Ei ole paluuta netprikseen ja niiden arpajais lähetyksiin..
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
mistäs saa helpoiten nykyään tilattua oriGINal lonkkua?
discandoossa yms on tuota cool grapea ja on sekin nyt alas mennyt, mutta mieluiten siemailisi aitoa
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Viinahuuto oli ennen ihan ok, mutta nyt on käsittääkseni toiminnan kanssa vähän niin ja näin! Kommenttien perusteella pitkiä toimitusaikoja, ei vastauksia kyselyihin...
Uskoltaako sieltä tilata vielä?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Alkostore24:n tilaus sisään 3.12., perillä Oulussa 10.12. Yksi viinitonkka oli ottanut osumaan ja vuotanut pahvilaatikkoon. Bernerin Sari ohjasi ottamaan Norrlogiin yhteyttä. Katsotaanpa, miten menee.
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
44
Toinen täältä Oulusta, Alkostore24 on selvästi nopeampi, kuin Netpris. Viimeviikolla sain molemmista juomia, tilaus oli tehty samaan aikaan. Alkostoren pakkaus oli saanut minullakin osuman, laatikon kylki oli halki, mutta tavarat olivat pysyneet laatikon sisällä, ei vuotoja. Erään kerran Netprisin paketissa oli viiniboxi vuotanut, niin lähetin Netprisille kuvan siitä, niin hyvittivät boxin hinnan. Nyt on Joulun ja Uuden vuoden juomat saatu ;)
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
44
Ajattelin tehdä tällaisen pienen listan vielä suomeen toimittavista verkkokaupoista.
Päivittelen lisää ku kerkeen.
Ja ettei kovin moni revi pelihousujaan jalasta ni kyseiset nettisivut on kerätty tästä viestiketjusta ja murobbsista eli tulli ja verottaja löytää nämä samat sivustot joka tapauksessa jos haluaa.

dieweinstrasse.de : Weine, Spirituosen, Sekt, Champagner, Prosecco, Sherry, Cidre
1aWhisky - Ihr Whisky, Rum, Vodka Online Shop rund um die Spirituose.
Drinkology Spirituosen-Shop
The premier online store for American & Canadian craft beer.
Wein, Champagner & mehr | online bestellen bei MyGourmet24.de
Viinahuuto.com
alkostore24 Tervetuloa Alkostore24-verkkokauppaan!
E-pood myDrink.ee Home Page Est Veinid siidrid, õlled, longdrinkid ja kange alkohol kogu maailmast
Juomakeisari
Rajakauppa netissä - helppo ja edullinen - Netpris
discandooo - Brands you know and love, for a lot less!
Spiritus fra Tyskland, webbutik slik, spiritus, billlig spiritus
The premier online store for American & Canadian craft beer.
Vinosonline.es
Berevita International - Berevita Buy spirits online
AlcoShop.fi, oluet, lonkerot, siiderit, vodkat, viskit, rommit - Alcoshop.fi
Comprar Whisky Ron Ginebra Vino envío gratuito
Inicio - DrinksLowCost
Home page - BerlinBottle
Spirituosen kaufen | BELViNi
Lebensmittel Versand | Lebensmittel online bestellen
Wein-Bastion - Wein-Bastion Ulm - Die Bastion des guten Geschmacks
eWhisky - Der Whisky Online Shop - Günstig Einkaufen
Ciderhof
Tarjous! Ruokaa
https://www.mein-biershop.de/de
http://www.tiendacasapablo.es/es
Wine online - Buy wines from Spain and the rest of the world | Vila Viniteca fundada 1932
Tässäpä yksi hyvä viinin tilaus paikka WeinBaule.de | The home of wine from South Africa, Germany, Italy, Spain: buy Wines at reasonable prices
 

hokkis

Välituontilisensoija
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
338
Alkostoreen laittelin perjantaina tilauksen sisään ja äsken kävi postimies kantamassa juomalaatikot ovelle. Kaikki tuotteet hyvin pakattu ja ehjinä perillä ja pieni suklaapaketti bonuksena mukana. Erittäin onnistunut tilaus omalla kohdallani.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Tein yöllä ekan tilauksen alkostoreen ja aamulla oli jo paketti liikkeellä. Suhteellisen nopeaa toimintaa.

Ootteko muuten käyttäneet tota norrlogin vakuutushommaa? Rikkoituneita paketteja korvataan vissiin aika nihkeästi, jossei tota vakuutusta ole...
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Ootteko muuten käyttäneet tota norrlogin vakuutushommaa? Rikkoituneita paketteja korvataan vissiin aika nihkeästi, jossei tota vakuutusta ole...
Maksoin itse tuon vakuutuksen viimeksi. Kaikki sujui kuitenkin hyvin, mutta halpa hinta jos ei olisi mennyt kuin Strömssössä!
 
Liittynyt
29.06.2018
Viestejä
61
Maksoin itse tuon vakuutuksen viimeksi. Kaikki sujui kuitenkin hyvin, mutta halpa hinta jos ei olisi mennyt kuin Strömssössä!
Ööö, oisko tuohon pitänyt erikseen ottaa vielä vakuutus päälle? Paljos se sitten kustantaa?

Ekan alkostore (ja Norrlog) tilauksen tein tiistai-illalla. Ihmetyttänyt kyllä kun Norrlogin sivuilla status on vieläkin "tulostettaviin asiakirjoihin"? Norrlogin dhl-linkki kyllä näyttää tilaksi:
We, 12.12.2018 17:18 Neumünster, Germany
The international shipment has been processed in the export parcel center​

Voiko tuosta päätekllä että paketit olisi jo dhl:n käsissä, siis haettu alkostoren varastolta?

edit: Alkostoren asiakastilin tilaustiedoissa lähetystapana on "Self delivery", kuluuko se noin ollakin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Ööö, oisko tuohon pitänyt erikseen ottaa vielä vakuutus päälle? Paljos se sitten kustantaa?
Vakuutus oli 3,80e! Eli melko halpa!
Eihän sitä ole pakko ottaa! Mutta on varmasti helpompi saada korvaukset jos tilaus katoaisi tai särkyisi.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
8.12 Laitoin tilauksen Alkostoreen ja eilen 12.12 Postin sivuilla päivitys että lähtenyt Suomeen päin paketti... Saas nähdä ehtiikö huomiseksi, muuten menee maanantaille :econfused:
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Vakuutus oli 3,80e! Eli melko halpa!
Eihän sitä ole pakko ottaa! Mutta on varmasti helpompi saada korvaukset jos tilaus katoaisi tai särkyisi.
Itse en ottanut, koska mun paketin arvo on pienempi kuin itse toimituskulu. XD

Mutta jos tuo vakuutuksen hinta ei riipu paketin arvosta, niin pitänee se ottaa jos tulee arvokkaampaa tilattua...

edit: Alkostoren asiakastilin tilaustiedoissa lähetystapana on "Self delivery", kuluuko se noin ollakin?
Mulla lukee ainakin noin. Sehän tarkottaa varmaan sitä, että järjestää itse kuljetuksen...
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
302
Vaikuttaisi siltä, että lasipullotilauksiin kannattanee ottaa tuo norrlogin vahinkotakuu(lukeman perusteella).
Omat tölkkitilaukset ovat poikkeuksetta olleet lommoilla/kolhiintuneita, mutta onneksi ei vielä ole yhtäkään vuotavaa tullut vastaan.
Kokemukset siis alkostore24:stä.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Vaikuttaisi siltä, että lasipullotilauksiin kannattanee ottaa tuo norrlogin vahinkotakuu(lukeman perusteella).
Omat tölkkitilaukset ovat poikkeuksetta olleet lommoilla/kolhiintuneita, mutta onneksi ei vielä ole yhtäkään vuotavaa tullut vastaan.
Kokemukset siis alkostore24:stä.
Ehkä tää on nyt sitä Tullin puuttumista asiaan että vittuuntuneena virkamies potkii kansalaisten alkotilauksia? :think:
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
44
Vaikuttaisi siltä, että lasipullotilauksiin kannattanee ottaa tuo norrlogin vahinkotakuu(lukeman perusteella).
Omat tölkkitilaukset ovat poikkeuksetta olleet lommoilla/kolhiintuneita, mutta onneksi ei vielä ole yhtäkään vuotavaa tullut vastaan.
Kokemukset siis alkostore24:stä.
Alkostoresta.jpg


Jospa tässä halutaan, että vakuutuksia otettaisiin, koska ns. kuljetusvaurioita näyttää tapahtuvan aika paljon. Onko kyseessä aivan tietoista huolimattomuutta? Kannattaa varmaan lähettää Alkostorelle palautetta kuljetusasiasta. Kuvassa minun tilauksen Alkostoren paketti, kaikki oli tallessa, ei ollut vuotoja, mutta tölkeissä oli kyllä kuhmuja
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Hyvin näkyy lonkerot pahvilaatikon repeämästä. Melko kovaa osumaa saa ottaa, että laatikko menee tuohon kuntoon.
Tuostahan olisi ollut helppo janoisen kuskin tai tullimiehen ottaa pari tölkkiä janoonsa!
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
163
Eiköhän nuo kuvassa näkyvät tölkit ole kuitenkin sen kuuluisan (pahvisen) lavan + muovin sisällä, eikä varsinaisesti irtonaisina.

Meikäläisen joulutilaukset Lebensmitteliin tehty ennen itsenäisyyspäivää, eikä vielä ole edes lähetetty. Eli kuivempi joulu tulossa...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
68
Mulle tuli viime viikolla kaksi 20kg lähetystä Alkostoresta + Norrlog kuljetus (kuva alla) ja oli erittäin hyvin paketoitu. Pahveissa ei näkynyt edes mitään jälkiä tai kolhuja sekä postimies toi paketit ovelle nokkakärryillä. Mitenhän lie vaihtelee noin paljon kuljetuksessa tulevat kolhut ja ongelmat..

48359393_2154433477942233_3040031371696275456_n.jpg
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Itelle tuli tieto, että alkostoren paketti tulee maanantaina ovelle. Tekstarilla kysyivät että mitä tehdään jos en ole kotona a) jätetään postiautomaattiin b) saa jättää ovelle, ja kolmas vaihtoehto olisi ollut että en vastaa ja menee postiin, mikä on 300m päässä kotoa. Onko muille tehty samanlainen kysymys täällä kun tilanneet?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
302
Itelle tuli tieto, että alkostoren paketti tulee maanantaina ovelle. Tekstarilla kysyivät että mitä tehdään jos en ole kotona a) jätetään postiautomaattiin b) saa jättää ovelle, ja kolmas vaihtoehto olisi ollut että en vastaa ja menee postiin, mikä on 300m päässä kotoa. Onko muille tehty samanlainen kysymys täällä kun tilanneet?
Joo tulee joka tilauksessa.
 

Namemma

Varjoissa marinoitunut
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
182
Itelle tuli tieto, että alkostoren paketti tulee maanantaina ovelle. Tekstarilla kysyivät että mitä tehdään jos en ole kotona a) jätetään postiautomaattiin b) saa jättää ovelle, ja kolmas vaihtoehto olisi ollut että en vastaa ja menee postiin, mikä on 300m päässä kotoa. Onko muille tehty samanlainen kysymys täällä kun tilanneet?
On ihan kätevä että voi valita myös paketin jättämisen kotiovelle:tup: Tietenkin vaatii sen että kotiovella pystyy/uskaltaa paketteja jättää. Lisäksi toimii hyvin myös kehtaamisongelmaisille, kun ei tarvitse oveakaan aukasta ennen kuin postininja lähtee:joy::happy:
 
Liittynyt
09.02.2018
Viestejä
124
Onko Netprisillä ollut nyt jouluruuhkaa kun keskiviikkona pistin joulun ja uuden vuoden aperitiiffit tilaukseen niin ei ole vielä edes lähteneet.Discin tilaus taas on jo kovasti matkalla härmään.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
On ihan kätevä että voi valita myös paketin jättämisen kotiovelle:tup: Tietenkin vaatii sen että kotiovella pystyy/uskaltaa paketteja jättää. Lisäksi toimii hyvin myös kehtaamisongelmaisille, kun ei tarvitse oveakaan aukasta ennen kuin postininja lähtee:joy::happy:
Saa olla aika kova ihmispelko jos tuollainen ongelma on :eek: Joo varmaan riippuu aika paljon naapureista/taloyhtiöstä uskaltaako jätättää pakettia ovelle, mutta tuskin naapurit noita pöllivät ellei jossain Itiksessä tms asu :D
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Itelle tuli tieto, että alkostoren paketti tulee maanantaina ovelle. Tekstarilla kysyivät että mitä tehdään jos en ole kotona a) jätetään postiautomaattiin b) saa jättää ovelle, ja kolmas vaihtoehto olisi ollut että en vastaa ja menee postiin, mikä on 300m päässä kotoa. Onko muille tehty samanlainen kysymys täällä kun tilanneet?
Mulle tuli myös tämä viesti tänään. Mutta oli vaan 45 min aikaa vastata ni en just ehtinyt vastaamaan. :hmm:

Jos viestiin ei vastaa, niin sillonhan posti yrittää normaalisti toimittaa, mutta jos et oo kotona ni vie sit vasta paketin postiin. Ja jos valitsee vaikka ton pakettiautomaattitoimituksen, ni se paketti menee suoraan automaattiin ilman toimitusyritystä, jos se automaattii mahtuu. Tai en tiiä tuliko sulle erilainen viesti... Mulla lukee, että on tulossa lähetys seuraavien päivien aikana. No ei tosta postista aina ota selvää...

Edittiä: Olis kyllä kätevää, jos tosta sais valita postipaikan, mihin paketti menee. Ettei vaan suoraan pääpostiin pärähtäis...
 
Liittynyt
09.02.2018
Viestejä
124
Edittiä: Olis kyllä kätevää, jos tosta sais valita postipaikan, mihin paketti menee. Ettei vaan suoraan pääpostiin pärähtäis...
Mulle tuli just tuo sama kysely ja kun on vastannut että esim.automaattiin niin sitten tulee kylän kaikki 4 automaattia johon voi dropin valita.Aivan saakelin hyvä uudistus postilta.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
44
Master of Malt lopettanut toimitukset Suomeen. Kysyin asiaa aspasta, nii kuulemma nykyinen kuljetusyhtiö ei suostu enää toimittamaan Suomeen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 391
Viestejä
4 159 574
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom