Pelikone ~4000e

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
532
Eli totesin, etteivät kissat ole koiria, jonka jälkeen siteeraat minun sanovan "kissat ei ole koiria" ja jostain syystä päädyt siihen, että "kissat ovat koiria." Tuolta pystyy luettelemaan n+1 10-kappaleen kombinaatiota, jotka mahtuvat käyttiksen ja hyötysoftien lisäksi 250GB kovolle.
Ei pysty, ei CS:GO esim ole AAA-peli vaikka miten niin haluat, eikä rocket league.. Yritä mainita 10 oikeaa AAA peliä jotka mahtuvat siihen niin en kommentoi tästä asiasta enään..
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Ei pysty, ei CS:GO esim ole AAA-peli vaikka miten niin haluat
Mitä? Minun käsittääkseni AAA:n määritelmä on kutakuinkin:
  • A-luokan julkaisija
  • Korkea budjetti ja kehitys
  • Markkinointi ja siihen liittyvä oheistoiminta
En ymmärrä missä maailmassa elät, jos CS:GO ei täytä mielestäsi em. kriteereitä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
532
Mitä? Minun käsittääkseni AAA:n määritelmä on kutakuinkin:
  • A-luokan julkaisija
  • Korkea budjetti ja kehitys
  • Markkinointi ja siihen liittyvä oheistoiminta
En ymmärrä missä maailmassa elät, jos CS:GO ei täytä mielestäsi em. kriteereitä.
Se oli sellainen kun se julkaistiin joskus 6 vuotta sitten mutta ei se enään ole..
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Nyt täytyy olla Stargaten kanssa samaa mieltä.
Windowsille itselleen, sen päivitysruljanssin vaatimalle tilalle, hibernation filelle ja sellaiselle saa kevyesti varata 50GB.
Ja SSD:llähän on hyvä muutenkin pitää vapaata tilaa.
Eli neljännesteran levyltä rupeaa hyvin nopeasti tila vähenemään kun asennetaan muutama moderni kookkaampi peli.


En ymmärrä missä maailmassa elät, jos CS:GO ei täytä mielestäsi em. kriteereitä.
CS:GO:n sisältö on se moninpeli toisia ihmisiä vastaan.
Ei mikään iso vapaasti tutkittava pelimaailma tai edes lineaarisen putkijuoksun pelimaailma.
Eli todella huono esimerkki modernista pelistä.

World of Tanks ja World of Warships olisivat modernimpia pelejäkin esimerkkeinä.
WoT:lle suositus on 30GB vapaata tilaa.
WoWs:lle vielä reilummin:
During installation, 21.8 GB of files are downloaded additionally.
Space needed on the hard disk for game installation: 63.6 GB.
Hard disk space used by the installed game: 37 GB.​

Neljännesteran levylle Windowsille ja aivan kaikkeen kun asentaa puolenkymmentä tuollaista peliä, niin alkaa tila käymään vähiin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Windowsille itselleen, sen päivitysruljanssin vaatimalle tilalle, hibernation filelle ja sellaiselle saa kevyesti varata 50GB.
Suosittelen siivoamaan dumppia välillä, tässä ollaan vielä kaukana 50GB:stä, vaikka päälle ladotaan pakolliset userfilut ja muu käyttikseen liittyvä.

 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Mitä? Minun käsittääkseni AAA:n määritelmä on kutakuinkin:
  • A-luokan julkaisija
  • Korkea budjetti ja kehitys
  • Markkinointi ja siihen liittyvä oheistoiminta
En ymmärrä missä maailmassa elät, jos CS:GO ei täytä mielestäsi em. kriteereitä.
Minä taas ihmettelen miten noilla kriteerteillä voi CS:GO:n saada AAA-peliksi.

Julkaisija: Ennen CS:GO:n julkaisua julkaisijalla oli noin kaksi merkittävää julkaisua (Half Life ja Half Life 2). Ei parilla pelillä A-luokan julkaisijaksi päästä.

Korkea budjetti ja kehitys: Tehty vanhan pelin päälle vanhalle pelimoottorille halvalla, todellisen sisällön määrä hyvin vähäinen.

Markkinointi ja siihen liittyvä oheistoiminta: Tämä on ainoa joka voisi jopa pitää paikkaansa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Minä taas ihmettelen miten noilla kriteerteillä voi CS:GO:n saada AAA-peliksi.

Julkaisija: Ennen CS:GO:n julkaisua julkaisijalla oli noin kaksi merkittävää julkaisua (Half Life ja Half Life 2). Ei parilla pelillä A-luokan julkaisijaksi päästä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
:facepalm:

Counter Strike ja Day of Defeat molemmat perustuvat Half Lifeen, kumpaakaan ei siis lasketa koska Half Life laskettiin jo.

Team Fortress classic: Perustuu suoraan Quake-modiin, ei voi millään laskea merkittäväksi julkaisuksi.

Portal: Ei merkittävä julkaisu koska bundlattiin Orange boxiin täytteeksi. Mistä lähtien merkittävät julkaisut laitetaan muutaman muun pelin mukaan jotta saadaan pakettiin täytettä?

Portal 2: Jatko-osa ei merkittävälle julkaisulle.

Dota 2: Julkaistiin vasta CS:GO:n jälkeen, ei lasketa.

Jäljelle jää L4D ja L4D2 jotka ovat CS:GO:n nähden selvästi merkityksettömämpiä julkaisuja.

Pikkufirman julkaisut ovat aika vähissä kun ei ole tullut uutta Half Lifea. Yllättyneet:
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
@gouca. Nyt taidat mennä sinun oman makusi mukaan vanhoilla peleillä. Ajoo olen muten entinen World of Warcraft pelaaja ja tässä sinulle viralliset vaatimukset 70 GB kun WOW tosiaan aina tällöin saa expansion pacin.

Wow ei ole ainoa MMO ja ystäväni haluaa että pelaan taas mm. Neverwinter MMO:ta hänen kanssa vuosina 2018-2019 tosin vain casuaalisti ei niin paljon kun on TIME SINK kuten WOW.
upload_2018-12-12_17-37-50.png
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Suosittelen siivoamaan dumppia välillä, tässä ollaan vielä kaukana 50GB:stä, vaikka päälle ladotaan pakolliset userfilut ja muu käyttikseen liittyvä.

Mihinkäs se hibernation filen tilantarve katosi?
Vai onko sinulla vain antiikkinen 2GB muistia, kun kyllähän sekin riittää kun tarkkana on?

Lakkasiko Microsoft julkaisemasta päivityksiä tulevaisuudessa?
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Omasta mielestäni 250GB on liian vähän jos edes harkitsee pistävän pelejä SSD:lle. Esimerkiksi jos haluaisin asentaa GTA V:n nopeampien latausten takia ja vaikka R6 Siegen toiseksi peliksi, niin levy olisi jo melko täynnä.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mitä? Minun käsittääkseni AAA:n määritelmä on
En ymmärrä missä maailmassa elät, jos CS:GO ei täytä mielestäsi em. kriteereitä.
Selitetään nyt vielä tämä. CS.Go perustuu ikivanhaan engineen ja ei todellakaa ole AAA luokan grafikkaa.

Laitevaatimukset ovat ihan naurettavat CS.Go… sitten mitä tulee DOTA2.... esporttina se on suosittu myönnetään mutta kaikki tietää että sen laitevaatimukset ovat alhaiset.

Cs:Go

  • Minimum:
    • OS: Windows® 7/Vista/XP
    • Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750 processor or better
    • Memory: 2 GB RAM
    • Graphics: Video card must be 256 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel Shader 3.0
    • DirectX: Version 9.0c
    • Storage: 15 GB available space

Kun pelaat B luokan pelejä jossa on B luokan grafikkaa niin kai ne voi viedä vähemmän tilaa.

World of Warcraft koska on MMO joka jatkuvasti saa expansion packs ja siihen on vuosien aikana päivitetty grafiikkaa. Tämän lisäksi WOW grafiikka on aika artistinen (artistinen siis tarkoitan sillä taiteellinen mutta hyvin tehty) niin sitä luokittelen AAA peliksi. WOW taas vie 70 GB tilaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
@goucaNyt taidat mennä sinun oman makusi mukaan vanhoilla peleillä. Ajoo olen muten entinen World of Warcraft pelaaja ja tässä sinulle viralliset vaatimukset 70 GB
Taidat puhua itseäsi pussiin. Olet entinen pelaaja ja säilöt peliä edelleen lokaalisti syystä X? Tässähän on kyse tarpeellisesta tilasta. Pelin voi aina ladata uudestaan, jos sen päättää lopettaa.

Mihinkäs se hibernation filen tilantarve katosi?
Vai onko sinulla vain antiikkinen 2GB muistia, kun kyllähän sekin riittää kun tarkkana on?

Lakkasiko Microsoft julkaisemasta päivityksiä tulevaisuudessa?
Tuleehan updateja, mutta sulla on semmoinen harhakäsitys, että päivitykset ovat aina puhdasta lisää, kun suurin osa tiedostoista kirjoitetaan uudelleen. Hibernaten vaatima kapasiteetti on 20-40% käyttömuistista, eli yleisesti n. 1600MB - 3200MB. Työkoneissahan ominaisuus on täysin turha, kun laitetta voi pitää päällä jatkuvasti.

Omasta mielestäni 250GB on liian vähän jos edes harkitsee pistävän pelejä SSD:lle. Esimerkiksi jos haluaisin asentaa GTA V:n nopeampien latausten takia ja vaikka R6 Siegen toiseksi peliksi, niin levy olisi jo melko täynnä.
50GB + 65GB < 0,5(240GB), vähän yli puolet käyttiksen kanssa on siis melko täynnä? Meillä on vissiin eri käsitykset, mutta eipä siitä sen enempää.

Laitevaatimukset ovat ihan naurettavat CS.Go
Millä tapaa laitevaatimukset liittyvät AAA-peleihin? Huonosti optimoitu peli, kuten WoW, josta puuttuu nykyisellään esimerkiksi Full Screen (joka on suora tehoalennus), ei yksinään tee AAA-titteliä. Huomauttaisin myös, miten surkeat arvostelut ja minkälaisen pelaajakadon mm. viimeisin expansion on saanut aikaan.

Kun pelaat B luokan pelejä jossa on B luokan grafikkaa niin kai ne voi viedä vähemmän tilaa.
Grafiikat ovat pikemminkin hyvinkin realistiset CS:GO'ssa. Yritätkö nyt väittää, että ainoastaan kolmannen persoonan fantasiapelit lohikäärmeineen ansaitsevat AAA-ratingin? En myöskään ymmärrä, millä perusteella kutsut pelaajamäärien ja eSport-skenen perusteella top10-pelejä "B-luokaksi."

CS.Go perustuu ikivanhaan engineen
WoWin alkuperäinen engine on vanhempi, kuin Source Engine. Kuten WoWin moottoria, myös Sourcea on päivitetty. Dota 2 pyörii Source 2:lla. Kaikki nuo pyörivät leivänpaahtimella (esim. allekirjoittaneen 4200U:lla integroidulla grafiikkapiirillä.)
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Taidat puhua itseäsi pussiin. Olet entinen pelaaja ja säilöt peliä edelleen lokaalisti syystä X? Tässähän on kyse tarpeellisesta tilasta. Pelin voi aina ladata uudestaan, jos sen päättää lopettaa.

Millä tapaa laitevaatimukset liittyvät AAA-peleihin? Huonosti optimoitu peli, kuten WoW, josta puuttuu nykyisellään esimerkiksi Full Screen (joka on suora tehoalennus), ei yksinään tee AAA-titteliä. Huomauttaisin myös, miten surkeat arvostelut ja minkälaisen pelaajakadon mm. viimeisin expansion on saanut aikaan.

WoWin alkuperäinen engine on vanhempi, kuin Source Engine. Kuten WoWin moottoria, myös Sourcea on päivitetty. Dota 2 pyörii Source 2:lla. Kaikki nuo pyörivät leivänpaahtimella (esim. allekirjoittaneen 4200U:lla integroidulla grafiikkapiirillä.)

Grafiikat ovat pikemminkin hyvinkin realistiset CS:GO'ssa. Yritätkö nyt väittää, että ainoastaan kolmannen persoonan fantasiapelit lohikäärmeineen ansaitsevat AAA-ratingin?
Ei minulla ole enää WOW asennettuna mutta esim. Neverwinter MMO on asennetuna vaikka pelaan casuaalisti sitä vaikka kerran 2 viikossa ja ala edestakasin ottaa uninstall.

Ja aina näyttänyt tylsältä ja rumalta CS:GO ja Counter Strike. Pidän jopa Unreal Tournament 2004 paljon enemmän vaikka se on dinosaurus peli. En myöskään väitä että Unreal Tournament 2004 on tänä päivänä AAA peli sitä se ei ole.

Kylmä totuus lyhyesti on että sinulla on vanha ja kehno kone ja sitten sinun mielestä noi on superpelejä kun pyörivät sinun koneella ja sitten valitat että WOW on huonosti optimoitu.

Tuohon fullscreen ongelmaan WOW googlen kautta saa tod. ratkaisun mitä muut ovat tehneet ja se ei ole minun ongelma.

Missä olen väittänyt että ei ole AAA FPS pelejä? Battlefield 3 pelasin läpi ja sen grafikka voittaa CS.Go suurinpiirtein 100-1. Battelfield 4 ja toiseksi uusin Battelfield 1 on tänä päivänä AAA pelejä. Sitten Battelfield 5 niin jos siitä saa vielä jonkun verran bugeja pois jne julkaisevat sen mitä luvattiin niin siitä kehittyy vähitellen AAA peli. PUGB en viitsi arvostella koska en ole koskaan kokeillut.

Grand Theft Auto 5 on AAA peli omassa genressa.

Tämä taas on paras näkemäni traileri viime vuosilta ja on AAA peli:


Pelejä jotka on minun makuun myös on Neverwinter MMO, Pillars of Eternity 2 ja Divinity Orignal Sin 2 ja niissä on niitä lohikäärmeitä hehee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Asiaton käytös. Henkilökohtaisuuksiin meneminen.
Ei minulla ole enää WOW asennettuna
Miksi sitten otit sen puheenaiheeksi?

Ja aina näyttänyt tylsältä ja rumalta CS:GO ja Counter Strike.
Eli et ole edes kokeillut? Salli minun nauraa näille mielipiteillesi sitten.

Kylmä totuus lyhyesti on että sinulla on vanha ja kehno kone ja sitten sinun mielestä noi on superpelejä kun pyörivät sinun koneella ja sitten valitat että WOW on huonosti optimoitu.
Minulla on varsin tehokas pelikone. Jos osaisit ymmärtää lukemasi, huomaisit, että 4200U oli esimerkkinä poikkeamasta varsinaisista vaatimuksista.

Tuohon fullscreen ongelmaan WOW googlen kautta saa tod. ratkaisun mitä muut ovat tehneet ja se ei ole minun ongelma.
Siihen ei ainakaan kuukausi sitten ollut ratkaisua, katsos kun muutkin ovat täällä WoWia pelanneet jo pidempään.

Missä olen väittänyt että ei ole AAA FPS pelejä?
Et tietääkseni missään, enkä minä ole tuollaista väittänytkään. Puuttuuko lääkitys, onko lukihäiriö, oletko 12-vuotias vai miksi taas väität minun sanoneeni jotain ihan muuta?

Grand Theft Auto 5 on AAA peli omassa genressa.
Ahaa, eli sinulle kelpaa "AAA omassa genressään", mutta muiden mielipiteet ovat välittömästi vääriä. Mikähän ko. genre on? Grand Theft?

Tämä taas on paras näkemäni traileri viime vuosilta ja on AAA peli:
Julkaisuun vielä kolme kuukautta, en ota tähän edes kantaa. Ymmärrät varmasti WoWia pelanneena, ettei trailereilla ja demoilla ole usein paljoakaan tekemistä varsinaisen retailin kanssa.

ps. kannattaa panostaa kirjoitusasuun, jotta minun ei tarvitse jatkuvasti noita oksennusboldeja korjailla sinulle vastatessani. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
Keskiverto pelit ovat n. 15GB muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. 250GB kovolle niitä mahtuu kymmeniä
Minkä pelien koko on kasvanut viime vuosina? Ei ainakaan AAA-tittelien. Osaan kyllä mielestäni lukea.
Myytävä tuote: Crucial MX300 525GB
Hinta:
70€
Tuote ostettu (mistä ja milloin): Verkkokauppa.com, n. 5 viikkoa sitten
Kuitti löytyy (takuu voimassa): Kyllä, takuuta vajaat 3 vuotta käyttöön liian pieni:
Mitäs kovoja suosittelisitte pelikirjastolle? Tarvitsisin pari teraa tallennustilaa siis puhtaasti viihdekäyttöön, mitään arkaluontoista tai korvaamatonta noille ei ole tulossa.

AAA-tittelit yms. MMO:t (50-100GB) lähes päivittäisessä käytössä, joten suurempien tiedostojen ja mappien latausaikojen takia RAID0:sta hyviä kokemuksia.
@Stargate2017 eiköhän se kovon koko määräydy tarpeiden mukaan, itse en esim. Gigabitin verkolla koe tarpeelliseksi sijoittaa tuon kapasiteetin SSD:hen, kun 250GB:henkin mahtuu jo 10 AAA-titleä käyttiksen lisäksi. Miksi niitä pelejä tai medioita pitäisi säilöä lokaalisti, kun pilvi on varmempi ja aina saatavilla? Työjutut toki erikseen, mutta niissä SSD:n hyöty jää usein minimaaliseksi.

Kannattaa myös huomioida, ettei synteettisillä siirtonopeusbenchmarkeilla ole mitään tekemistä arkikäytön kanssa.

250GB:llä on tällä hetkellä käyttiksen lisäksi WoW, CSGO, Squad, Rocket League, Overwatch & CS6 Master Collection, joiden jälkeen vielä pikkuohjelmia ja reilusti tilaa.

Tienaan muuten elantoni TV-tason tuotannolla, johon liittyen kovolla on reilusti ohjelmistoja.

Edelleen, ei ole mitään "vakiota" vaan omaan tarpeeseen sopivaa tilaa. Turhan kapasiteetin omaaminen ei kasvata suorituskykyä mitenkään.
On kuitenkin täysin järjetöntä lähteä "vakiona" kasaamaan esim. teratavun SSD:tä pakettikoneisiin, jotta siihen mahtuu 30 eri titteliä, jos koneen käyttäjä pelaa vain yhtä tai kahta pääsääntöisesti.
Eli totesin, etteivät kissat ole koiria, jonka jälkeen siteeraat minun sanovan "kissat ei ole koiria" ja jostain syystä päädyt siihen, että "kissat ovat koiria." Tuolta pystyy luettelemaan n+1 10-kappaleen kombinaatiota, jotka mahtuvat käyttiksen ja hyötysoftien lisäksi 250GB kovolle.
Olen nyt seurannut näitä sun pointteja ja lainaan useampaa viestiä, kun muistan sun vängänneen aiheesta aiemminkin.

Eli sun mielestä 250GB on sopiva koko sinulle, mutta sitten möin 500gb levyn, koska se oli liian pieni sinulle? Vissiin ihan päivän mukaan vaihtelet mielipidettä mikä kovo olisi sopiva mihinkin käyttöön, välillä se on 250gb, 500gb, 2tb. Ja sitten 2 terasta mennäänkin takaisin 250gigatavun levyihin.


Haaveilit tosiaan myös parin teran levystä yhdessä vaiheessa pelikirjastolle, mutta sitten myöhemmin toteat, että 250gb on ihan riittävä. Mutta tosiaan möit sen 520gb levyn liian pienenä, eli miten ne nyt sitten mahtuu kaikki tälle pienemmälle 250gb levylle

Sanoit aiemmin, että sulla on AAA-tittelit 50-100GB päivittäisessä käytössä ja sen takia halusit isomman 2tb levyn..


Miten noi AAA tittelit on nyt 50-100gb, jos niiden koko eivät ole sinun mukaasi kasvaneet viime vuosina? Onko ne aina olleet sen kokoisia? vai ne kasvoi siihen kokoluokkaan joskus vuonna 2010 ja ovat pysyneet sitten sen kokoisina?

Tässä ketjussa puhutaan 4000euron koneesta. Olisi suorastaan typerää laittaa siihen 250gb SSD nykypäivänä.



Ja sitten lopuksi
Et tietääkseni missään, enkä minä ole tuollaista väittänytkään. Puuttuuko lääkitys, onko lukihäiriö, oletko 12-vuotias vai miksi taas väität minun sanoneeni jotain ihan muuta?
Tuollainen kirjoittelu on törkeää, ei tarvitse henkilökohtaisuuksiin mennä.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
En vastaa loukkauksiin muulla tavoin kuin raportointi. Toiseksi nyt tuosta @gouca edestakaisin hardwaresta niin tulin ajatelleeksi voi sitä olla vaikka kuinka tehokas näytönohjain integroidun näytönohjaimen lisäksi. Toisin sanoen kyllä hänellä voi olla tehokas pelikone, mutta jos hän väittää että hänen näytönohjain on integroitu jota hän käyttää peleissä ja sanoo että se on tehokas pelikone niin naurattaa se ajatus.

Taidan nyt lopettaa tämän viestittelyn en näe tässä mitään järkeä on hankkimassa 2 TERAN HDD ja väittää että noin 250 GB riittää tallennustilaksi.

Lopuksi kysymys sitä olenko sanonut että hän sanoo että ei ole FPS AAA pelejä niin se on totta hän ei ole sanonut niin. Tämän sijaan kyseli minulta pitäkö olla lohikäärmeitä ja minä vastasin käytännössä että ei pidä olla lohikäärmeitä AAA pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ois se hyvä olla lohikäärme kuitenki
Divinity Original Sin 2 ja Pillars of Eternity 2. Pelaan tosin Pathfinder Kingmaker myös mutta se ei todellakaan ole AAA peli. Ensinnäkin siinä Pathfinderissa on bugeja, toiseksi low budget, keskinkertainen grafiikka. Vain jos on Dungeons Dragons fan suosittelen sitä Pathfinderia.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Lopetetaanpa sitten se AAA-pelien kategorioinnista ja niiden tilantarpeesta offtopicin vääntäminen...
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Oma ehdotus <4000 euron pelikoneeksi, jos osien saatavuus on prioriteettina juuri tällä hetkellä:
Kassa - Verkkokauppa.com

Jos ei oo ihan parin viikon päälle tarkkaa milloin osat tulee, niin vois laittaa 9900K:n, 2080Ti:n ja paremmat muistit, mutta nuo oli nyt tohon hintaan parasta mitä oli saatavilla heti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
532
Oma ehdotus <4000 euron pelikoneeksi, jos osien saatavuus on prioriteettina juuri tällä hetkellä:
Kassa - Verkkokauppa.com

Jos ei oo ihan parin viikon päälle tarkkaa milloin osat tulee, niin vois laittaa 9900K:n, 2080Ti:n ja paremmat muistit, mutta nuo oli nyt tohon hintaan parasta mitä oli saatavilla heti.

Antaahan poikiin neuvotella, kone on jo käytössä :tup:

Vähän myöhässä olit.. ja sitä sun linkki en saa auki muutenkaan
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
No hemmetti, aiemmin tuo verkkokaupan ostoskorin jakaminen toimi silleen kätevästi että sen pysty lähettämään esim. kaverille katseltavaksi. Äniveis, siellä oli mm.:
Intel 9700K
Asus Maximus X Hero
32Gt 2666MHz muistia
Asus Strix GTX2080
Samsung 970 EVO m.2 2Tt SSD
Fractalin R6
Seasonicin 850W 80 Plus Platinum virtalähde

Hinnaksi jäi ~3200 euroa.

Sinänsä sama vaikka ketjun aloittajalla onkin jo kone käytössä. Kannattaahan sitä keskustella vaihtoehdoista jos vaikka joku muukin on etsimässä konetta samoilla spekseillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Vastaukset:
Eli sun mielestä 250GB on sopiva koko sinulle, mutta sitten möin 500gb levyn, koska se oli liian pieni sinulle? Vissiin ihan päivän mukaan vaihtelet mielipidettä mikä kovo olisi sopiva mihinkin käyttöön, välillä se on 250gb, 500gb, 2tb. Ja sitten 2 terasta mennäänkin takaisin 250gigatavun levyihin.
Tää on vähän, kuin lukisi jotain Kennedyn murhateoriaa, jossa rakennellaan pienistä keskenään irrelevanteista viesteistä tarinaa.

Haaveilit tosiaan myös parin teran levystä yhdessä vaiheessa pelikirjastolle, mutta sitten myöhemmin toteat, että 250gb on ihan riittävä. Mutta tosiaan möit sen 520gb levyn liian pienenä, eli miten ne nyt sitten mahtuu kaikki tälle pienemmälle 250gb levylle.
Disk-cacheksi 525GB oli auttamatta liian pieni. Huomaa erotus SSD / HDD, huomaa niiden hintaero ja tämän väittelyn alkuperäinen agenda; kannattaako pakettikoneisiin lähtökohtaisesti sisällyttää teran SSD, jonka suorituskykyvaikutus on minimaalinen muihin komponentteihin ja niistä säästöön verrattuna.

Sanoit aiemmin, että sulla on AAA-tittelit 50-100GB päivittäisessä käytössä ja sen takia halusit isomman 2tb levyn.
En, vaan MMO:t 50-100GB. Onnistuit taas tahallasi lukemaan väärin. Jos budjetti antaa myötä ja tarve vaatii, kovoihin kannattaa ehdottomasti panostaa - kuten totesin tässä viestissä.

Miten noi AAA tittelit on nyt 50-100gb, jos niiden koko eivät ole sinun mukaasi kasvaneet viime vuosina? Onko ne aina olleet sen kokoisia? vai ne kasvoi siihen kokoluokkaan joskus vuonna 2010 ja ovat pysyneet sitten sen kokoisina?
Kts. ylempi.

Tässä ketjussa puhutaan 4000euron koneesta. Olisi suorastaan typerää laittaa siihen 250gb SSD nykypäivänä.
Totta, mutta koko keskustelu lähtikin liikkeelle Stargaten älyttömästä väitteestä, että kaikkiin pakettikoneisiin kuuluu nykyään teran SSD.

Tuollainen kirjoittelu on törkeää, ei tarvitse henkilökohtaisuuksiin mennä.
Pakkohan sitä on ääneen ihmetellä, kun sanoja vääristellään ja kirjoitetaan "kylmiä totuuksia", jotka perustuvat olettamuksiin.

En vastaa loukkauksiin muulla tavoin kuin raportointi.
Nerokkaasti kuitenkin provosoit, alkaa muistuttamaan Trumpin twitteriä, kts. ylempi.

Toiseksi nyt tuosta @gouca edestakaisin hardwaresta niin tulin ajatelleeksi voi sitä olla vaikka kuinka tehokas näytönohjain integroidun näytönohjaimen lisäksi. Toisin sanoen kyllä hänellä voi olla tehokas pelikone, mutta jos hän väittää että hänen näytönohjain on integroitu jota hän käyttää peleissä ja sanoo että se on tehokas pelikone niin naurattaa se ajatus.
Kävikö mielessä, että koneita saattaa olla useampi? :thinking:

Taidan nyt lopettaa tämän viestittelyn en näe tässä mitään järkeä on hankkimassa 2 TERAN HDD ja väittää että noin 250 GB riittää tallennustilaksi.
Se kovalevykapasiteetti määritellään omien tarpeiden mukaisesti. Mitään muuta en ole väittänyt, enkä tule väittämäänkään. Huomaa ensimmäinen viestini ketjussa.

Lopetetaanpa sitten se AAA-pelien kategorioinnista ja niiden tilantarpeesta offtopicin vääntäminen...
Näin tehdään, over & out.

Jälkihuomautuksena: itselläni ei ollut mitään tarkoitusta paisuttaa asiaa näin, vastasin vain ja ainoastaan Stargaten viestiin, jossa teratavun SSD määriteltiin vakioksi nykypäivänä. Pyrin perustelemaan väitteeni, enkä saanut toiselta puolelta vastakaikua. Pahoitteluni jos joku tästä on nokkiinsa ottanut - mielestäni täysin aiheellista keskustelua, jota toivottavasti jatketaan muualla, jos jatketaan.

Rivien välistä johdattelevana kysymyksenä ikuiseen vääntöön: miksei suoraan osta 10TB:n SSD:tä? Eihän sinnekään mahdu kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Over and out.

Jälkihuomautuksena jos katsoo postauksia riittääkö 250GB SSD Windowsiin,
hyötyohjelmiin ja peleihin niin minusta kaikki muut postaajat olivat eri mieltä kuin gouca. Se ehkä kertoo jotakin ja en väitä itseäni superguruksi. Se sanottuna kaikki muut paitsi gouca oli täsmälleen samaa mieltä kuin minä että ei riitä pelkkä 250 GB SSD jos ei ole mihinkään muuhun tallennettavaa kovalevyä.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Jos koneeseen on käytettävissä rahaa enempi kuin tonni, niin kyllä se vähintään 500-gigainen SSD pitää olla. 250-gigaisen kanssa saa olla jatkuvasti vahtimassa tilankäyttöä ja poistamassa turhempia softia/tiedostoja.
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
30
Tänään tulee tuo corsairin jäähytin, niin viikonloppuna pääsisi kellotus hommiin :nb:

Mistä selkeät kellotus ohjeet, niin muisteille, näytönohjaimelle, kuin prosessorillekkin?

Helpottaisi kummasti, jos olisi sama BIOS ohjeissa, mikä tuossa taichissa on.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Ihan uteliaisuudesta, miksi sä ees kellotat tota konetta? Oletan ettei oo sun harrastus tai että tietäisit siitä erityisen paljon?
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
30
Ihan uteliaisuudesta, miksi sä ees kellotat tota konetta? Oletan ettei oo sun harrastus tai että tietäisit siitä erityisen paljon?
Jos siellä, on ns. ylimääräistä tehoa tyhjänpanttina, niin eikö se kannata ottaa käyttöön?

Oletuksesi osui oikeaan, mutta mielenkiintoa oppia löytyy.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Jos siellä, on ns. ylimääräistä tehoa tyhjänpanttina, niin eikö se kannata ottaa käyttöön?

Oletuksesi osui oikeaan, mutta mielenkiintoa oppia löytyy.
Mielestäni jos mielenkiintoa on ja on aikaa ”opiskella” kellottamisen salat, niin tottakai kannattaa kellottaa. Suinpäin ei kuitenkaan kannata aivan kaikkea lähteä säätämään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Ihan rauhassa voit kellottaa sen D15:stakin kanssa. Peleissä kuorma jää kuitenkin niin vajaaksi ettei lämmöt tule vastaan silläkään.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Vaihdoit näköjään vesille. Toi Noctua olisi saattanut olla tehokkaampi jäähy, mutta tuskin ero on merkittävä kumpaankaan suuntaan. Ton koneen osilla ottaisin prossusta ja näyttiksestä löysät pois. Aika turhaa puuhaa virittää ihan tappiin, kun jännitteet ja lämpökuormat nousee suhteessa saavutettuun hyötyyn kohtuuttomasti.
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
30
Vaihdoit näköjään vesille. Toi Noctua olisi saattanut olla tehokkaampi jäähy, mutta tuskin ero on merkittävä kumpaankaan suuntaan. Ton koneen osilla ottaisin prossusta ja näyttiksestä löysät pois. Aika turhaa puuhaa virittää ihan tappiin, kun jännitteet ja lämpökuormat nousee suhteessa saavutettuun hyötyyn kohtuuttomasti.
Tarkoitus olikin ottaa vain löysät pois, ja samalla perehtyä kellotukseen, kun ei aiempaa kokemusta ole.

Ymmärsin, että tuo jäähy olisi ainakin himpun tehokkaampikin kuin noctua, toisaalta pitkälti ulkonäköseikkakin vaihto oli.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Tarkoitus olikin ottaa vain löysät pois, ja samalla perehtyä kellotukseen, kun ei aiempaa kokemusta ole.

Ymmärsin, että tuo jäähy olisi ainakin himpun tehokkaampikin kuin noctua, toisaalta pitkälti ulkonäköseikkakin vaihto oli.
Uskoakseni tuo h150i pro on sen verran tehokkaampi että eron jo näkee. Luulen että ihan hyvä ostos.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
On ollut aika noloa kuittailua tuosta koneen budjetista. Voisitte ihmiset olla vaan hiljaa, jos joku haluaa koneeseensa parhaat osat ja oma rahatilanne ärsyttää.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 483
Viestejä
4 163 825
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom