Ratkaistu Outo poikkeama uudessa emossa?

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
No ei tässä sentään mitään härkästä vielä ole.

Harmia kyllä ja keskustelua erikoisesta valmistusviasta/oudosta korjausyrityksestä tjms?

t3bbo:
Yritys saada Jouluksi kone kasaan ja oma emo joka oli jo hankittu ei tunnista ko uutta prossaa joka myös oli jo hankittu. Noh ei jälkiviisastella, mutta kuvittelin olevan kätevä ratkaisu vaihtaa tuohon emoon täällä forumilla myymällä toinen ja ostamalla tämä. Tässä emossa oli myös optinen äänen ulostulo joka on minulle merkityksellinen vaikka pieni juttu.

Monenlaista ja vastakkaista mielipidettä tänne on tullut.
Sellainen juttu, että kone kuitenkin vaikuttaisi toimivan. Olen asentanut käyttiksen ja en ole ainakaan vielä hoksannut lisää ongelmia.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Ostin emolevyn käyttäjältä Varg

Ehdotin hänelle 30€ hinnanalennusta tästä 150€ emosta seuraavasti:

Lainaus viestistäni alkaa*

Hei.

Olen nyt testannut ja asentanut tuohon käyttöjärjestelmän. Ainakaan vielä ei ole ilmennyt muuta vikaa. Tuo juotosvika josta on ollut puhe, niin se tietenkin antaa syyn pelätä, että juotoksissa on muutakin vikaa mikäli ktse olisi viallisesta tuotantolinjasta.

Kiitos ehdotuksesta, että voin tehdä reklamaation. Toisaalta varmaan ymmärrät, että oli ikävää huomata joutuneensa tälläiseen tilanteeseen jossa uutena ostettu tavara onkin vialla ja takuu ei tähän asiaan toimi. Kaikesta myös valittamisesta on taas lisää puuhaa jolta olisin voinut välttyä ostamalla itse tavaran kaupasta. Epäilen myös, että reklamaatio on sikäli turha, että vian olisi voinut kyllä oikeastikkin olettaa löytyneen jo aiemmin. Kuitenkin jo keväällä ostettu. Minulla on itselläkin tavaroita paketissa jotka olen ostanut jo kauan sitten, en ollut ajatellut tälläistä harmin mahdollisuutta ennen.

Tietysti tämä on sinullekkin harmi, koska uskon ettet halunnut olla epärehellinen ja nyt tilanne on kuitenkin tämä. Minusta olisi kuitenkin reilua, että tulisit vähän vastaan asiassa koska tuo tavara ei vastannutkaan virheetöntä ja uutta. Olimme sitten molemmat hyvässä uskossa, mutta vahingon jakaminen olisi oikeudenmukaista. Minusta pieni vaikkapa 30€ hinnanalennus olisi nyt kohtuullinen edes hieman tasaamaan kaikkea tätä harmia.

Tässä on se hyvä juttu, että kone vaikuttaisi ainakin tällä hetkellä toimivan!


Lainaus viestistäni loppuu*



Lainaus vastauksesta alkaa*

**Yksityisviestin lainaus poistettu ylläpidon toimesta.**


Lainaus vastauksesta loppuu*



PS:
Huomasin muuten tämän nyt tiimellyksen aikana, että vaikka olimme jo sopineet kaupasta, niin tämä myyjä oli edelleen hieronut kauppaa samasta tavarasta myös muiden kanssa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Itse olisin luultavasti vain jättänyt ruuvin tuosta kohdasta pois, testannut toimivuuden ja tämän jälkeen vaan kovaa ajoa. En ainakaan olisi enää puolen vuoden jälkeen viitsinyt myyjälle valitella, kun ei myyjälläkään ole enää mitään velvollisuutta tulla tuossa vaiheessa vastaan.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Itse olisin luultavasti vain jättänyt ruuvin tuosta kohdasta pois, testannut toimivuuden ja tämän jälkeen vaan kovaa ajoa. En ainakaan olisi enää puolen vuoden jälkeen viitsinyt myyjälle valitella, kun ei myyjälläkään ole enää mitään velvollisuutta tulla tuossa vaiheessa vastaan.
Siis ei tuo ole minulla ollut puolta vuotta. Minä huomasin tuon ongelman välittömästi.

Mitä tulee velvollisuuteen, niin olen kanssasi eri mieltä. Juridisesti voisin haastaa myyjän oikeuteen myymästään tavarasta jonka luvattiin olevan täysin uudenveroinen ja ehjä ja joka osoittautuu kuitenkin vialliseksi. Tietenkin olisi älyttömän kallista tälläisessä vähäisessä tapauksessa käydä oikeutta, mutta on silti väärin väittää, että "ei myyjälläkään ole enää mitään velvollisuutta tulla tuossa vaiheessa vastaan".
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Siis ei tuo ole minulla ollut puolta vuotta. Minä huomasin tuon ongelman välittömästi.

Mitä tulee velvollisuuteen, niin olen kanssasi eri mieltä. Juridisesti voisin haastaa myyjän oikeuteen myymästään tavarasta jonka luvattiin olevan täysin uudenveroinen ja ehjä ja joka osoittautuu kuitenkin vialliseksi. Tietenkin olisi älyttömän kallista tälläisessä vähäisessä tapauksessa käydä oikeutta, mutta on silti väärin väittää, että "ei myyjälläkään ole enää mitään velvollisuutta tulla tuossa vaiheessa vastaan".
Tuli näköjään käsitettyä väärin :facepalm:

Jos tosiaan vastikään tuon olet ostanut, niin kyllä silloin myyjän olisi hyvä tulla vastaan varsinkin jos tuo on virheettömänä myyty. Kaupan suuntaan toki voi olla hieman hankalaa saada takuuseen tuommoisseen vian takia jos emo on hommattu alunperin puoli vuotta sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Hei kaikki,

Minä olen myynyt kyseisen henkilö "JulmaJuha".
Olen tältä kyseinen henkilöltä pyytänyt kuvaa emosta, josta en ole koskaan saanut.

Olisi kiva saada enemmän tietoa mikä emossa oli se tina pallo mutta nyt tiedän, kun huomasin tämä foorumin.

Emo on ollut minulla varalla ja en ole sitä ottanut ulos paketista.
On uusi tuote ja täystakuu on voimassa.

Viestissä hän ilmoitti minulle takuu ei ole voimassa??? Erittäin outoa!!!

Mikä häntä nyt pännii?

Tuo pien tinapallo, joka ei haittaa mitenkään emolevy toimittaa.
Ruuvi menee kuvan mukaa hyvin paikalleen.

Minä luulin reikää ei ole tai vastaa, sitä tietoa en saanut häneltä.
En jatkossa en tee mitään kauppaa hänen kanssa.
Sain häneltä huonon palautteen. En valitettavasti ymmärrä!!!

Muut ovat ollet erttäin tyytyväsiä. Kiitos
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Tämmöisissä tapauksissa kohtuullisinta olisi myyjän purkaa kauppa jos vika huomattu heti. Yksityiseltä ostaessa käyttämätön voi tarkoittaa mitä vaan. Liekö takuuvaihdettu lankku? Saako edes sarjanumerosta selvää? Toisaalta jos lankku toimii niin asiasta olisi voinut yrittää sopia ja näin oli tehtykin.

Huollossa tuli aikanaan nähtyä kaikki emolevyn ruuvinreikien poraamisesta virtalähteen ylimääräisten piuhojen poistamiseen sivareilla. Kaikki. Tuollaista tinapalloa en ole nähnyt koskaan uudessa emossa.

Itse en osta enää emolevyjä kuin liikkeestä uutena. Liian monta emoa nähty josta löytynyt jotain huomautettavaa jälkeenpäin. On niitä toki uusissakin mutta harvemmin.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Tämmöisissä tapauksissa kohtuullisinta olisi myyjän purkaa kauppa jos vika huomattu heti. Yksityiseltä ostaessa käyttämätön voi tarkoittaa mitä vaan. Liekö takuuvaihdettu lankku? Saako edes sarjanumerosta selvää? Toisaalta jos lankku toimii niin asiasta olisi voinut yrittää sopia ja näin oli tehtykin.

Huollossa tuli aikanaan nähtyä kaikki emolevyn ruuvinreikien poraamisesta virtalähteen ylimääräisten piuhojen poistamiseen sivareilla. Kaikki. Tuollaista tinapalloa en ole nähnyt koskaan uudessa emossa.

Itse en osta enää emolevyjä kuin liikkeestä uutena. Liian monta emoa nähty josta löytynyt jotain huomautettavaa jälkeenpäin. On niitä toki uusissakin mutta harvemmin.
Takuuvaihdettu emo ei ole.
Minun mielestäni "JuhaJulma" voi postaa itse tina pallon jos löytyy tinakolvi minkä olen jo kerran ehtotanut.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Ostin emolevyn käyttäjältä Varg

Ehdotin hänelle 30€ hinnanalennusta tästä 150€ emosta seuraavasti:

Lainaus viestistäni alkaa*

Hei.

Olen nyt testannut ja asentanut tuohon käyttöjärjestelmän. Ainakaan vielä ei ole ilmennyt muuta vikaa. Tuo juotosvika josta on ollut puhe, niin se tietenkin antaa syyn pelätä, että juotoksissa on muutakin vikaa mikäli ktse olisi viallisesta tuotantolinjasta.

Kiitos ehdotuksesta, että voin tehdä reklamaation. Toisaalta varmaan ymmärrät, että oli ikävää huomata joutuneensa tälläiseen tilanteeseen jossa uutena ostettu tavara onkin vialla ja takuu ei tähän asiaan toimi. Kaikesta myös valittamisesta on taas lisää puuhaa jolta olisin voinut välttyä ostamalla itse tavaran kaupasta. Epäilen myös, että reklamaatio on sikäli turha, että vian olisi voinut kyllä oikeastikkin olettaa löytyneen jo aiemmin. Kuitenkin jo keväällä ostettu. Minulla on itselläkin tavaroita paketissa jotka olen ostanut jo kauan sitten, en ollut ajatellut tälläistä harmin mahdollisuutta ennen.

Tietysti tämä on sinullekkin harmi, koska uskon ettet halunnut olla epärehellinen ja nyt tilanne on kuitenkin tämä. Minusta olisi kuitenkin reilua, että tulisit vähän vastaan asiassa koska tuo tavara ei vastannutkaan virheetöntä ja uutta. Olimme sitten molemmat hyvässä uskossa, mutta vahingon jakaminen olisi oikeudenmukaista. Minusta pieni vaikkapa 30€ hinnanalennus olisi nyt kohtuullinen edes hieman tasaamaan kaikkea tätä harmia.

Tässä on se hyvä juttu, että kone vaikuttaisi ainakin tällä hetkellä toimivan!


Lainaus viestistäni loppuu*



Lainaus vastauksesta alkaa*

Valitan!
En maksa sinulle pyytämä summa.
En ymmärä sinun reaktiota.
Emo on uusi ja käytämätön.
En ole koskaa ottanut emo ulos paketista.
Sinulla on takuu voimassa.

En vastaa viestiin jatkossa,
hyvää jatkoa!


Lainaus vastauksesta loppuu*



PS:
Huomasin muuten tämän nyt tiimellyksen aikana, että vaikka olimme jo sopineet kaupasta, niin tämä myyjä oli edelleen hieronut kauppaa samasta tavarasta myös muiden kanssa.
Outo tyyppi" emo oli varattuna jo 10päivää, kun et vastannut viestiin 4pv laitoin takaisin myyntiin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 886
Itse olen kyllä ns. pienimmän riesan tien kannattaja. Jos emo on muuten kunnossa ja omat taidot riittää tinamällin poistoon, niin pois vain ja kovaa käyttöä. Aikaa meni 5 minuuttia ja homma kunnossa. Tappeleminen on aina kuluttavaa, joten miksi lähteä sille tielle, vaikka olisikin itse "oikeassa"?

Toki jos olisin myyjä niin myös suostuisin pieneen hinnanalennukseen, tuote on kuitenkin selkeästi virheellinen.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Olisin kyllä, mutta tietoa tai kuvaan en koskaan saanut häneltä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Yritän jopa soitta hänelle. Puhelin oli koko ajan kiinni!!!!
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Olisin kyllä, mutta tietoa tai kuvaan en koskaan saanut häneltä.
Etkö muka ikinä tarkista tuotteen kuntoa heti kun ostat sen liikkeestä?,olipa sitten tarkoitus käyttää heti tai myöhemmin.
Paha olisi sinunkaan ollut mennä Giganttiin vaikka vuoden päästä vaihtamaan tuotetta jonka virheellisyyden voi todeta heti.
Kannattaisi varmaan suostua hinnanalennukseen.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
En tarkistanut, oli varalla.
Kasasin 3PC:tä perhe käyttöön.
Miksi? En saanut häneltä sitä kuvaa.
30e jo aika paljon.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Minun mielestäni tämä juttu on loppuun käsitelty, kun sain huonon palautteen.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Minäkin sain negatiivisen. Lukijat voivat itse päätellä kuka oli ansainnut negatiivisen palautteen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
145
t3bbo:
Yritys saada Jouluksi kone kasaan ja oma emo joka oli jo hankittu ei tunnista ko uutta prossaa joka myös oli jo hankittu. Noh ei jälkiviisastella, mutta kuvittelin olevan kätevä ratkaisu vaihtaa tuohon emoon täällä forumilla myymällä toinen ja ostamalla tämä. Tässä emossa oli myös optinen äänen ulostulo joka on minulle merkityksellinen vaikka pieni juttu.
Asia harvinaisen selvä.

Omasta mielestäni tässä tapauksessa hyvän kauppamiehen tapoihin kuuluisi kyllä tulla vastaan hieman hinnassa vaikka ei olisi ollut tietoinen viasta (tosin ostajalla on se tarkastus velvollisuus myös). Jos kyseessä olisi ollut tuote joka ei enää olisi ollut takuunalainen, niin asiaan voisi suhtautua olankohautuksella koska kyseessä oleva virhe ei vaikuta emolevyn toimivuuteen. Harmittava tilanne ostajan kannalta jos emolevy kosahtaa takuuaikana jostain muusta syystä. Käytetyn tavaran osto on kuitenkin toisaalta aina tietoinen riski. Itsekin olen sitä harrastanut ja toistaiseksi hyvin on mennyt.
 

gouca

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 497
Yritän jopa soitta hänelle. Puhelin oli koko ajan kiinni!!!!
Ihan rauhassa, ei tässä ole kukaan sinua mistään syyttänyt. Mielestäni jos ostaja nyt on mennyt emolevyyn koskemaan (ja samalla evännyt mahdollisuuden takuukäsittelyyn), sinulla ei ole mitään velvollisuutta korvata mitään kuluja emolevystä.

Asia harvinaisen selvä.

Omasta mielestäni tässä tapauksessa hyvän kauppamiehen tapoihin kuuluisi kyllä tulla vastaan hieman hinnassa vaikka ei olisi ollut tietoinen viasta (tosin ostajalla on se tarkastus velvollisuus myös). Jos kyseessä olisi ollut tuote joka ei enää olisi ollut takuunalainen, niin asiaan voisi suhtautua olankohautuksella koska kyseessä oleva virhe ei vaikuta emolevyn toimivuuteen. Harmittava tilanne ostajan kannalta jos emolevy kosahtaa takuuaikana jostain muusta syystä. Käytetyn tavaran osto on kuitenkin toisaalta aina tietoinen riski. Itsekin olen sitä harrastanut ja toistaiseksi hyvin on mennyt.
Tosin ostaja ei ole myyjän mukaan toimittanut kuvia tapauksesta tai ollut muutenkaan yhteistyöhaluinen.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Tosin ostaja ei ole myyjän mukaan toimittanut kuvia tapauksesta tai ollut muutenkaan yhteistyöhaluinen.
Menikö sinulla tuossa sekaisin, että kuka oli myyjä ja kuka ostaja?

Jos ei, niin joko lukisit aiemmat viestit ensin ja kommentoit vasta sitten, tai sitten et suotta kommentoi asioita joista et ole ottanut ensin selvää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 943
Menikö sinulla tuossa sekaisin, että kuka oli myyjä ja kuka ostaja?

Jos ei, niin joko lukisit aiemmat viestit ensin ja kommentoit vasta sitten, tai sitten et suotta kommentoi asioita joista et ole ottanut ensin selvää.
Olisin kyllä, mutta tietoa tai kuvaan en koskaan saanut häneltä.
Yritän jopa soitta hänelle. Puhelin oli koko ajan kiinni!!!!
Taitaa olla vähän kaikki sekaisin tässä keskutelussa.
 

gouca

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 497
Menikö sinulla tuossa sekaisin, että kuka oli myyjä ja kuka ostaja?

Jos ei, niin joko lukisit aiemmat viestit ensin ja kommentoit vasta sitten, tai sitten et suotta kommentoi asioita joista et ole ottanut ensin selvää.
Näitä meinasin.

Olisin kyllä, mutta tietoa tai kuvaan en koskaan saanut häneltä.
Yritän jopa soitta hänelle. Puhelin oli koko ajan kiinni!!!!
Ja kuten aikaisemmin moni on täällä todennut, emolevyä et todennäköisesti saa enää takuukäsittelyyn, kun olet sitä itse muokannut. Tästä syystä en näe myyjällä olevan mitään velvollisuutta korvata emosta kuluja, koska oikeaoppisella takuukäsittelyllä ja perusjärkevällä kaupankäynnillä sinulla olisi joko emosta maksamasi rahat tai upouusi emo kädessä tällä hetkellä.

Eihän yhden emolevyn takuuhuolto voi olla näin vaikeata. Jos emolevyssä on takuu voimassa, miksi ylipäätään pitäisi lähteä tukkanuottasille edellisen omistajan kanssa?

Näillä lähtötiedoilla järkeviä vaihtoehtoja on nähdäkseni tasan kaksi:

1) Emolla on takuu voimassa ja haluat sen säilyvän, kuitit löytyy, ei itseaiheutettuja vaurioita -> emo Giganttiin takuuhuoltoon, jos pullikoivat vastaan niin sitten perinteinen takuuvääntö.

2) Jos yksinkertaisesti haluat toimivan emon ajoon -> osta, lainaa tai varasta juotin ja poista ongelma 15 sekunnissa -> kovaa ajoa.
Eipäs/juupas -kinastelu on täällä turhaa, varsinaiset keskustelut kaupankävijöiden toiminnasta kannattaa postata suoraan Tärkeä - Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Harmittava tilanne ostajan kannalta jos emolevy kosahtaa takuuaikana jostain muusta syystä. Käytetyn tavaran osto on kuitenkin toisaalta aina tietoinen riski. Itsekin olen sitä harrastanut ja toistaiseksi hyvin on mennyt.
Huomaan, että vaistomaisesti odotan vastapuolelta samanlaista "kunniallisuutta", kuin itseltänikin odotan. Tiedän kyllä, että kaikenlaisia ihmisiä on olemassa, mutta minulla on hieman sinisilmäinen perusasenne. Kyllä näistä aina oppii uutta.

Emolevyn testaaminen ja ehjäksi toteaminen kerrostalon pimeällä parkkipaikalla on liian vaativa suoritus minulle. Tietysti, jos osaisi odottaa, että emolla varmaankin on tietyssä kohdassa vikaa, niin ehkäpä sen olisi siellä voinut todeta. ;)

Toki kaikki kauppa on aina pieni riski. Minäkin selviän tästä kyllä. Myyjä taas menetti maineensa tällä forumilla ainakin minun kohdaltani.


PS: selittäkääpä te nokkelat, että miten minä olen toiminut väärin saadakseni tältä myyjältä negatiivisen luotettavuusstatuksen? Ja katso yläpuoleta ensin miten viestimme ennen palautteen antamista.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Eipäs/juupas -kinastelu on täällä turhaa, varsinaiset keskustelut kaupankävijöiden toiminnasta kannattaa postata suoraan Tärkeä - Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset
Miksi siis tulet itse tänne eipäs juupastelemaan?

Tämän keskustelun sävy muutti minun kohdaltani vasta, kun myyjä tuli tänne väittelemään. Tässä ketjussa oli tarkoitus selvittää vian mahdollista alkuperää ja sen vaikutusta muihin asioihin.

Mitä tulee takuuseen, niin aivan ensimmäisessä viestissä selviää, että olen kyllä täysin selvillä oman muokkaamisen mahdollisesta vaikutuksesta takuuseen. Ratkaisu oli tehtävä heikoilla tiedoilla siitä, että onko ko "outous" esimerkiksi jonkin aiemman omistajan aikaansaannosta. Tuolloin takuu olisi jo mennyt kuitenkin, ja tuolloin saisin maksaa mahdollisen tarkastusmaksun jos alkaisin taistelemaan asiasta. Olen siis jo hyväksynyt takuun raukeamisen. Mitä tulee myyjään, niin häi itse neuvoi jo alkuvaiheessa minua korjaamaan vikaa poralla ja kolvilla, että se siitä myyjän vastuun raukeamisesta.

Miten joku voi oikeasti olettaa, että olen puhelimen saavutettavissa kaiken aikaa, tai sitten ainakin menetän oikeuteni johonkin? hullua!
 

gouca

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 497
Tässä ketjussa oli tarkoitus selvittää vian mahdollista alkuperää ja sen vaikutusta muihin asioihin.
Otin yhteyttä emon myyjään. Ostin siis emon täältä ns uutena/käyttämättömänä. Emo oli ostettu siis Gigantista keväällä, mutta oli myyjän mukaan ollut "kaapissa varalla".

Miten te tässä tilanteessa toivoisitte tapahtumien etenevän ostajan ja myyjän välillä? Pitääkö ajatella, että olen itse mokannut ja nyt vaan kärsin, vai onko myyjällä jokin vastuu?
:confused:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Vielä pitää todeta että jos ostaa kaupasta tuotteen ja meinaa säilyttää sitä varalla,ja ei edes tarkista tuotteen kuntoa oston jälkeen on varsinaisen typerää toimintaa,ja vielä typerämpää toimintaa on myydä kyseinen tuote eteenpäin tarkistamatta tuotetta ennen myyntiä.Itse ainakin tarkistan kaupasta oston jälkeen onko tuote kunnossa vaikka pistäisin sen persesilmään säilöön,saapahan ainakin heti uuden jos on valmistusvirhe.Myöskin tarkistan onko tuote lupaamassani kunnossa,jos satun myymään jotain käytettynä eteenpäin.
Eli molemmissa tapauksissa on myyjällä vastuu siitä että tuote on virheetön,sekä kaupalla että yksityisellä myyjällä,ja asiakkaan on ihan järkeenkäypää tarkistaa tuotteen kunto heti kaupasta oston jälkeen virheiden varalta,eikä pistää sitä paketissa kappiin homehtumaan kuukausiksi.
Oliko tuo emopaketti edes edes avaamaton,kun @JulmaJuha sen ostit,vai oliko avattu?.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Vielä pitää todeta että jos ostaa kaupasta tuotteen ja meinaa säilyttää sitä varalla,ja ei edes tarkista tuotteen kuntoa oston jälkeen on varsinaisen typerää toimintaa,ja vielä typerämpää toimintaa on myydä kyseinen tuote eteenpäin tarkistamatta tuotetta ennen myyntiä.
Oliko tuo emopaketti edes edes avaamaton,kun @JulmaJuha sen ostit,vai oliko avattu?.
Näin sitä oppii jatkuvasti uutta...

Emolevyn pahvilaatikossa ei ole sinettiä ja emolevyn pussissa oli teippi joka lähti pois ja tarttui uudelleen kiinni sen näköisesti ettei sen mahdollista avaamista voi havaita.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Sinä itse huomasit osto hetkellä emossa, oli antistaattinen pussi kiinni ja siisti.
Näytin sitä myös valolla ja todesti kaikki on kunnossa.
Miksi minun pitäisi avata pussi, kun ei koskaan ollut tarvetta.
Paketti oli hyvin siisti ja puhdas.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Jos ostat emolevy vaikka verkkokauppa.com niin niissä paketissa ei ole muovia ympäri.
Olenko väärässä!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
587
Sinä itse huomasit osto hetkellä emossa, oli antistaattinen pussi kiinni ja siisti.
Näytin sitä myös valolla ja todesti kaikki on kunnossa.
Miksi minun pitäisi avata pussi, kun ei koskaan ollut tarvetta.
Paketti oli hyvin siisti ja puhdas.
Kuuluu hyviin tapoihin tarkastaa myymänsä tuote - ETENKIN jos ei ole sinettejä päällä. Tällöin ei ole myöskään syytä olla tarkastamatta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Ei tämä juttu ole jo tässä!
Emo toimii niin kuin pitääkin.
YKSI TINA PALLO tässä jutussa vaan kasvaa, kohta se räjähtää! :facepalm:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ei tämä juttu ole jo tässä!
Emo toimii niin kuin pitääkin.
YKSI TINA PALLO tässä jutussa vaan kasvaa, kohta se räjähtää! :facepalm:
Jatkossa kun ostat jotain kaupasta,niin tarkasta tuote virheettömäksi ja toimivaksi,vältyt silloin julkiselta nöyryytykseltä sen jälkeen kun olet myynyt sen eteenpäin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
316
Offtopicina pakko sanoa että melkoinen velho olet jos AGP-kortin olet SLI-emolevylle saanut kiinni ;)
Kerran olen oikeasti saanut DDR-muistikamman emolle 180 astetta väärinpäin kun riittävän väsyneenä asensin. Tuplatarkistin kuitenkin ennen virtojen kytkemistä ja ilotulitukset jäi näkemättä. :cool:
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Jatkossa kun ostat jotain kaupasta,niin tarkasta tuote virheettömäksi ja toimivaksi,vältyt silloin julkiselta nöyryytykseltä sen jälkeen kun olet myynyt sen eteenpäin.
Mitäs jos haluaa myydä tuotteen uutena, kuten tässä tapauksessa oli kyse? Ei muuten, mutta jos sinetit on avattu ihan vaan sen takia, että testaa laitteen toimivuuden, niin ei sitä kyllä enää sen jälkeen uutena voi myydä ja hinta on tietysti sen mukainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 055
Mitäs jos haluaa myydä tuotteen uutena, kuten tässä tapauksessa oli kyse? Ei muuten, mutta jos sinetit on avattu ihan vaan sen takia, että testaa laitteen toimivuuden, niin ei sitä kyllä enää sen jälkeen uutena voi myydä ja hinta on tietysti sen mukainen.
Näin minäkin sen asian näin.

--

Älkää hirveästi suuttuko, mutta jos miettii kumpanakin osapuolena:

JulmaJuha:
- Osti hyvässä uskossa emolevyn
- Ei tarkistanut sitä parkkipaikalla (KUKA TARKISTAA NÄITÄ PARKKIPAIKALLA? Hei haloo!)
- Emolevyssä oli tod.näk. valmistusvirhe
- Koetti palauttaa sitä Giganttiin => ylimääräistä vaivaa
- Koetti sopia myyjän kanssa hinnanalennuksesta (tämä on ihan normaali tilanne myös kauppojen kanssa vastaavassa tilanteessa)
- Hirveä vääntö kahdessa threadissa foorumilla, johon on pakko osallistua

Varg:
- Myi hyvässä uskossa emolevyn
- Ei avannut sitä ennen myyntiä, koska halusi myydä sen uutena
- Emolevyssä oli tod.näk. valmistusvirhe
- Koetti soittaa JulmaJuhalle ja miettiä keinoja emolevyn kuuntoonsaattamiseksi => ylimääräistä vaivaa
- Ei suostunut hinnanalennukseen eikä palautukseen (tähän on oikeus, mutta tästä ansaitsee negatiivisen palautteen)
- Antoi negatiivisen palautteen tod.näk. sen takia, että koki tämän threadin ahdistavaksi ja haluaisi kaikessa rauhassa tehdä kauppoja ilman useiden päivien vääntöä asiasta

--

Itse näen, että JulmaJuha olisi ollut oikeutettu siihen hinnanalennukseen - mutta Varg ei sitä antanut, koska oli rahat tiukalla tai ei vaan halunnut, koska emolevy oli uusi ja toimi. Tai mistä minä tiedän, mitä teidän päässä liikkuu. Tämä on kuitenkin niitä harvoja tapauksia, jossa molemmat on omassa mielessään oikeassa..
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Mitäs jos haluaa myydä tuotteen uutena, kuten tässä tapauksessa oli kyse? Ei muuten, mutta jos sinetit on avattu ihan vaan sen takia, että testaa laitteen toimivuuden, niin ei sitä kyllä enää sen jälkeen uutena voi myydä ja hinta on tietysti sen mukainen.
Ihan sama kuin ostaisit auton ja et ajaisi sillä metriäkään,ja möisit sen kahden vuoden päästä uutena,ei onnistu.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Joo Ei. Sanoisin!!!!

Tuo pieni tina pallo on myös vaikeat havaita, vaikka olisin avannut paketin en usko kukaan muunkaan huomannut tuon pieneen pisteen.
JulmaJuha käytös oli jotain erikoista. Olisin hyvittänyt jonkun summa mutta sitä tietoa en silloin saanut vaikka kuin yritin.
Täällä monen luulee, kun ostaa uuden emolevy se on pakattu muovissa mikä ei pitänyt paikkansa.
Olen ostanut monta vuota enkä ole vieläkään törmännyt muovit ympäri.

Tämä juttu paisui, niin kuin on jo monet huomannut, jonkun mielestäni tämä juttu on huvittava/ärsyttävä/ym.
Parkki paikalla JulmaJuha tarkisti ja huomasi itsekin kyseinen tuote on uusi ja sanoi itsekin sitä.

Mikä sitten pännii???

Hinta oli kohdalla:
Tuotteen MSI Z370 GAMING M5 Intel Z370 LGA1151 ATX -emolevy arvostelut
Verkkokaupassa maksaa 209,9e

Yksi tina pallo väärässä paikassa, kun ei saanut ruuvia kiinni, sai varmaan traumoja!!!

Minulla kauppa kumppanit kanssa tehnyt kauppoja ovat olleet erittäin tyytyväisiä, ikävä kyllä, tämä oli poikkeus!!!!!!

Sitten tina pallo ei ole valmistus virhe, ennemikin laatu ongelma!!!!!!
Olen itse ollut Nokia kännykkä tehtaalla töissä, tiedän tina pallon ongelman
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Ahaa, eli on saanut jo yli 50e alennusta ja silti tajuton nillitys täysin merkityksettömästä valmistusvirheestä. Ehkä Juhan kannattaa nyt vain pysytellä ihan kaupan tuotteissa, kun näyttää muuten menevän ihmeen hankalaksi luulotteluksi ja vänkäämiseksi selkeästikin.

PS:
Jos käydään luulottelemaan tämän threadin tavoin, niin ihan yhtähyvin, kuin Juha luulotteli, että Varg olisi syypää tinapalloon voidaan luulotella, että Juha on tehnyt pallon levylle itse ja yritti sillä kiristää hintaa vielä 20e? alaspäin.

En näe, miksi jompikumpi selitys olisi yhtään toista luotettavampi.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Mutta minulla on ne palautteet 17 plussan puolella vain onko se sitten tässä tapauksella merkitön!!!
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
736
Ihmeellistä vänkäystä nykyaikana.

Aikaa on kirjoitella foorumeille 150euron tuotteen ongelmasta, mutta kertaakaan ei otettu yhteyttä valmistajaan asian tiimoilta.

Vaihtoehtoja oli tasan kaksi
1. Takuu. Gigantti ei huoli takaisin-->valmistajalle
2. Emo kiinni, virta päälle. Kaikki toimii--> kovaa ajoa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Miksi, kun tällä hetkellä emo toimii hyvin.
On vaan pieni "LAATU ONGELMA"
EI OLE VALMISTUS VIRHE!!! Prosessi ongelma --> Juotosaltokoneessa tullut liikaa tinaa!!!

Nykyään juotosaltokoneita ei ole enää käytössä just tuon tinan ongelman takia.
Nyt painetaan tinaa pastaa suoraan levyyn, jossa ladontakoneet laittavat SMD komponentti paikalle siten menevät juotos uuniin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
362
Ihmeellistä vänkäystä nykyaikana.

Aikaa on kirjoitella foorumeille 150euron tuotteen ongelmasta, mutta kertaakaan ei otettu yhteyttä valmistajaan asian tiimoilta.

Vaihtoehtoja oli tasan kaksi
1. Takuu. Gigantti ei huoli takaisin-->valmistajalle
2. Emo kiinni, virta päälle. Kaikki toimii--> kovaa ajoa.
Kiitos!
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Turhaan täällä väännetään. Jos nyt poliisilta käy kysymässä asiasta, niin eivät tee mitään koska avaamaton paketti, joten ei voi olettaa että myyjä olisi tiennyt vian olemassaolosta. Suomessa on virhevastuu, joka kestää yleensä sen kaksi vuotta. Hyvin voi vielä vuoden jälkeen ostosta kävellä Gigantin tiskille ja ilmoittaa valmistusvirheestä. Se on sitten kaupan tai valmistajan tehtävä todistaa, ettei virhe ole lähtöisin tehtaalta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 886
Mitä tulee takuuseen, niin aivan ensimmäisessä viestissä selviää, että olen kyllä täysin selvillä oman muokkaamisen mahdollisesta vaikutuksesta takuuseen.
Turhaan takuusta stressaat. Ei se mihinkään ole hävinnyt kun et ole itse mitään hajoittanut (oletan, että poistit tinapallon ammattitaitoisesti). Siitä puhumattakaan, että on täysin mahdotonta kenenkään havaita, että olet poisstanut tinapallon ja täten siitä ei oikein voi tulla mitään ongelmaakaan - pikemminkin päinvastoin, mahdollisessa tulevassa takuutapauksessa myyjä voisi alkaa väittämää, että olet itse tinaillut emoa, näkeehän sen tinaroiskeistakin.

Sinulla on siis käsissä toimiva emo, jossa on normaali takuu ja virhevastuu. Kyllähän matkassa mutkia oli, mutta ei välttämättä nyt enää kannata hirväesti yöunia menettää aiheen takia...
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Mene taas yli! Tuote on ollut hyllyssä vaja 4kk. HäH!!!
Tuote ostettu 10.05.2018 ja tilattu yksittäisenä tuotteena Gigantista. Myyjä selostaa kolmen koneen tekemisestä ja vaikka mistä ihme selityksistä. Mitkään tämän tyypin jutut ei ole totta. Tietysti tuo antamansa kuitti voi olla eri emolevyn. Kaikki on mahdollista tämän henkilön kanssa.

Emolevyä on myyty yleisesti kivijalkaliikkeissä syksyn aikana halvemmalla mm Gigantissa, kuin mitä minä nyt maksoin. Tiesin tämän, mutta koska juuri tällä hetkellä hintataso oli hieman korkeampi ja tämäkin emo myytiin ns uutena sekä oli minusta passeli, niin päätin ostaa tämän. Asia jota kadun syvästi.

Myyjä erehdyttää jatkuvasti väittämällä olleensa yhteystyöhaluinen, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Jo ensimmäinen ystävällinen ilmoitus hänelle, että emossa taisi olla jotakin pikku vikaa tuotti vastaavan "purkauksen", kuin täällä nyt nähdyt. Olen liittänyt tänne viestittelyn päättymisen kuvankaappauksena. Kuvasta näkee miten hän minulle vastaa. Hyvin ylimielisesti. Tämä myyjä on nyt ilmoittanut jo monia kertoja, että ei vastaa minulle, ei vastaa enää minulle.. Silti jatkaa täällä minun syyllistämistäni, vaikka olen ostanut häneltä emon pyydetyllä hinnalla ja saanut viallisen tuotteen NYT JÄRKI KÄTEEN!

Minulla on muutakin "huonoa" tietoa myyjästä, mutta en ole halunnut paisuttaa asiaa täällä julkisesti.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 925
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom