ProShop kokemuksia?

Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
8
Minä tilasin 8 päivä tätä kuuta virtalähteen, samppa 850 ja 16gigaa memoa ja piti olla perillä 14-18 päivä. 13 päivä ilmoittivat, että lähetys olisi lähetetty ja seurantakoodi lähetettiin Nyt on 19 päivä trackeri näyttää edelleen, että ennakkoilmoitus lähtenyt, mutta muuta tietoa trackeri ei näytä. Torstaihin odottelen ja jos silloin ei ala kuulua, niin rupean kyselemään jos ne vaikka veis sen paketin postiin tai laittais rahat takasin. Osilla alkaa olemaan suhteellisen kiire jo. Alustavasti voin sanoa, että en jatkossa aio kyseisestä puljusta tilata mitään.
12.12.2017 Tilasin muistia varastosaldo näytti 1-3päivää toimitus kiireellisyyden vuoksi tilasin ei pidä paikkaansa nyt kaiketi vasta tulossa ilmeisesti ulkomailta vituttaa toi kun valehdellaan et tavaraa on tää ilmiö on kyllä monella verkkokaupalla yleinen joten jatkossa tilaan itse suoraan ulkomailta.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
40
Tartuin 28.12 8700k (tray) -tarjoukseen joka oli tänään noudettavissa. Mielestäni ihan kohtuullinen toimitusaika varsinkin näin joulupyhien aikaan. Paketointi sen sijaan oli luvattoman huono, prossu oli vedetty kuplamuovipalloon ja lyöty parin pahvinpalasen väliin. Paketissa postin merkintä vaurioituneesta paketoinnista. Ilmeisesti tuo kuvissa näkyvä pakkausteippi on postipaten taidonnäyte paketin korjaamisessa. En ole vielä ehtinyt kokeilemaan toimiiko kivi, mutta päällisin puolin näyttää kaikesta huolimatta ehjältä. Näköjään jo paketoinnin kannalta olisi järkevämpi maksaa muutama euro ekstraa retail-mallista.
 

Liitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
158
Onko ketää muu tilannu viime viikonloppuna mitään proshopista tilasin zowie fk2 ja ei näy vieläkään mitään että bring tai posti olisi saanut pakettia kuljetettavaksi :confused:

EDIT: Eipä mitään äsken päivittyi :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
354
Tilasin emolevyn,muistia ja jäähyn, kaikkia oli varastossa tilaushetkellä. Parin päivän päästä mustien saatavuus muuttui 12-15 päivään ja kysyin asiaa sitten chatin puolelta että, mikähän mahtaa olla tilanne niiden kanssa, sanoivat että muistien saatavuudessa suuria vaikeuksia eivätkä osaa sanoa milloin saavat g.skillin muisteja, muistit olisi saanut vaihtaa toiseen merkkiin, mutta sovittiin että ne jää pois tilauksesta. Emolevy oli demotuote mutta mukana tuli kaikki mitä alkuperäisenäkin ja normaalilla 2 vuoden takuulla. Tuotteet oli pakattu alkuperäislaatikoihin ja päälle pelkästään pakkauspaperia, siihen toivoisi jotain panostusta proshopin puolelta.

Mutta noin yleisesti, vajaa 2 viikkoa meni tilauksen sisäänlaitosta(johtuen muistien odottelusta),asiakaspalvelu chatin kautta hyvää, jos osilla ei hengenhätä niin voin suositella, mutta näille ketkä itkee kun jimms ei lähetä kaikkiamullehetinyt periaatteella niin, en suosittele.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Tilaat tavaraa joka on varastossa, mutta ei olekkaan (peruin), toisella tilauksella päivämäärät siirtyi koko ajan vain kauemmas (peruin). Kolmannella tilauksella tavaraa olisi ollut, mutta ei kukaan joutanut postittamaan kuulemma (3pv tilauksesta, peruin). Ei minun kauppa .
Juuri erehdyin tekemään tilauksen ja sama homma. Sivujen mukaan tuotetta on varastossa edelleen, mutta tilaushistorian mukaan ei ole varastossa. Hyvä tietää maksamisen jälkeen, ettei tuotetta olekaan. Tuotetta saanee nopeasti varastoon, mutta eiköhän nuo onnistu venyttämään toimitusta parilla kuukaudella.

Huvittaa nämä ihmiset jotka eivät vieläkään hoksaa ettei kaikki tavara tule perille yhdessä tai kahdessa päivässä kun ulkomailta kuitenkin tilaavat..saati Black Fridayn aiheuttamat suht. pienet ruuhkat - nekin voineet uskomatonta kyllä vaikuttaa asiaan jos toiseenkin.

Sitten perse kipeenä ollaan,ei voi suositella jos nopeasti tavaran tarvitsee..:tup::facepalm:

Itsellä ei pahaa sanottavaa, jotain kun tilaan muualta kuin kotisuomesta, varaudun myös siihen että siinä voi joku tovi mennä että tuote on perillä.
Minun tilauksessa ainakin arvioitiin, että tuotteet ovat perillä 5-10 päivässä. 10 päivää on vielä ihan ok, mutta hieman paska maku tuosta jää, jos tilaus viivästyy kohtuuttomasti yhden tuotteen takia, koska sitä on tai ei ole varastossa.

Todennäköisesti tulen myöhemmin avautumaan päin vittua pakatusta kiintolevystä, mutta sama homma aika monessa verkkokaupassa ja ihan tuurista sekä pakkaajasta kiinni.

edit: Ainakin vastasivat sähköpostiin nopeasti ja lupasivat saada paketin liikkeelle neljässä päivässä ja sivuillekin on päivittynyt, että tuotetta on etävarastossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Ihan ajallaan tulivat romut ja paketissakin oli kuplamuovia. En vaan tajua, että miksi siihen kiintolevyn ESD-pussin ympärille ei voi teipata sitä kuplamuovia. Levy päässyt taas vapaasti lentelemään paketissa. Onneksi en tilannut kahta levyä. Olisivat tuhonneet toisensa. Nyt tuo saattaa olla jopa vain normaaliin tapaan murjottu eli toiminee. Varmaan seuraavaksi tilattava tehosyöppöjä HGST:n levyjä, kun ne taitaa tulla tehtaalta asti yksittäispakattuna.
Kohta pääsee WD:n punainen kolmen vuorokauden raiskaukseen. Sitten sen ehkä jaksaa ruuvailla koneeseen, jos sattuu kestämään sisäänajon. Ainakin hiljainen levy. Voisi miltei sanoa äänettömäksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Tilasin viikonloppuna emon ja prosessorin, tulivat seuraavana to/pe noudettavaksi. Mukana tuli jotain ohjelmistoakin ja pelejä bundleina. Hyvin toimi kaupankäynti, ei valittamista.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
163
Tuli tilattua Gigabyten B350 Gaming WiFi-emolevy demoista. Toimitus oli nopeaa, mutta paketissa pelkkä lankku eikä mitään muuta esim. io-shieldiä tai antennia tuohon Wifiin...
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 077
PrpShopin takuu näyttää pelaavan hienosti. Itselläni pimeni marraskuussa tarjouksesta ostamani Kingston A400 480GB ssd-levy. Tein rma:n nettisivujen kautta, printtailin laput ja lähetin ilmaisena asiakaspalautuksena.
Ja okei, asiakaspalautuksen perillle pääsy (Posti+Bring) vei lähes kaksi viikkoa (toki pääsiäinen osui siihen), mutta ProShop ratkaisi tapauksen ja lähetti uuden lätyn minulle nyt samana päivänä, kun lähetysseurannan mukaan olivat saaneet palautukseni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
PrpShopin takuu näyttää pelaavan hienosti. Itselläni pimeni marraskuussa tarjouksesta ostamani Kingston A400 480GB ssd-levy. Tein rma:n nettisivujen kautta, printtailin laput ja lähetin ilmaisena asiakaspalautuksena.
Ja okei, asiakaspalautuksen perillle pääsy (Posti+Bring) vei lähes kaksi viikkoa (toki pääsiäinen osui siihen), mutta ProShop ratkaisi tapauksen ja lähetti uuden lätyn minulle nyt samana päivänä, kun lähetysseurannan mukaan olivat saaneet palautukseni.
Miten tuo hajosi? Pimenikö kerrasta vai alkoiko muuten vain sekoilemaan?
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 077
Miten tuo hajosi? Pimenikö kerrasta vai alkoiko muuten vain sekoilemaan?
Vähän off topic, mutta...
Tämä hajosi kerralla, oli Macbook pro 13” Mid 2013:ssa (A1278 2554). Levy vielä löytyi, mutta ei macci eikä windowsissa Kingstonin oma softa eikä partitiontisoftat saaneet heräteltyä henkiin kun pöytäkoneella koitin.
Sinällään tämä oli eka ssd mikä itsellä hajonnut, vaikka näitä on eri koneissa mulla ollut jo jostain vuodesta 2007 tai 2008 alkaen. Toki myynyt määräajoin päivitysten ja koneenvaihtojen yhteydessä vanhoja pois.
 
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
9
Minä ostin myös tuon Kingston A400 480GB ssd-levyn silloin joskus marraskuun tarjouksesta. Tuotteen toimituksessa ei muistaakseni ollut mitään ihmeempiä ongelmia, toimitusaika taisi olla noin pari viikkoa.

Levy kuitenkin hajosi helmikuussa, kesken käytön yhtäkkiä pimeni, eikä enää saanut levyä uudelleen alustettua. Laitoinkin levyn RMA palautuksena helmikuun lopussa, varsinaisten RMA-kuponkien täyttäminen ja palautustarran tulostaminen meni hyvin, mutta palautuksesta ei alkanut kuulua mitään pariin viikkoon. Postin seurannan mukaan paketti oli laitettu Suomesta maaliskuun alussa eteenpäin, eikä sen jälkeen ollut enää merkintöjä. Maaliskuun puolenvälin paikkeilla kysyin ensin Postin asiakaspalvelusta, onko tietoa paketin liikkeeistä. Posti ohjeisti ottamaan yhteyttä vastaanottajaan ProShopiin. ProShopin (ystävällinen) asiakaspalvelu lupasi aloittaa asian selvittelyn, ja nyt odottellaan, josko paketti mahdollisesti vielä löytyisi jostain.

Huom. Tilanne on siis toistaiseksi vielä selvittelyssä. Vaikuttaisi että ProShopin toiminta on ihan ok, mutta heidän käyttämä kuriiripalvelu ei ole paras mahdollinen. Päivitän tilannetta, kunhan uutta ilmenee.

Edit: Viime keskiviikkona ilmoitti ProShopin asiakaspalvelusta, että paketti on kadonnut, laitetaanko uusi levy tulemaan vai haluanko maksun palautuksen. Otin uuden levyn tilalle ja tänään kävin hakemassa postista, joten varsin nopeasti tuli perille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Bring on niiden käyttämä kuriiripalvelu, oman kokemuksen mukaan (muista liikkeistä) melko luokaton palvelu. Lähetystenseuranta on käytännössä 0, paketit on suomessa ennen kuin sinnekään ilmestyy mitään ennakkoilmoitusta kummempaa. Paketit on kyllä tullu perille, mutta hitaasti.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 077
Bring on niiden käyttämä kuriiripalvelu, oman kokemuksen mukaan (muista liikkeistä) melko luokaton palvelu. Lähetystenseuranta on käytännössä 0, paketit on suomessa ennen kuin sinnekään ilmestyy mitään ennakkoilmoitusta kummempaa. Paketit on kyllä tullu perille, mutta hitaasti.
Bring = Posten Norge
Muistaakseni norskit osti aikanaan jonkun ruotsalaisen firman ja uudelleenbrändäsivät sen Bringiksi.
 
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
9
Huom. Tilanne on siis toistaiseksi vielä selvittelyssä. Vaikuttaisi että ProShopin toiminta on ihan ok, mutta heidän käyttämä kuriiripalvelu ei ole paras mahdollinen. Päivitän tilannetta, kunhan uutta ilmenee.
Nyt on siis tämäkin tilanne ratkennut:
Viime keskiviikkona ilmoitti ProShopin asiakaspalvelusta, että paketti on kadonnut, laitetaanko uusi levy tulemaan vai haluanko maksun palautuksen. Otin uuden levyn tilalle ja tänään kävin hakemassa postista, joten varsin nopeasti tuli perille.


PS. Kaikki RMA-käsittely ja viestintä asiakaspalvelun kanssa onnistui hyvin suomenkielellä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
464
Ei ole ollut mitään ongelmia kolmen tilauksen perusteella. Noin viikossa tulleet kaikki perille, paketointi ollut ok.
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
704
Täytyypä itsekkin kirjoitella kokemuksia tilauksesta ja takuuasian hoitamisesta.

Proshop tuntuu olevan ainoita paikkoja tällä hetkellä mistä löytyy varastosta GTX 1080 Ti näyttiksiä, mutta toki hyvään ylihintaan myös. Oli kipeä tarve näytönohjaimelle, joten laitoin tilausta menemään yksinäisestä MSI GTX 1080Ti GamingX näytönohjaimesta 7.3.2018.

8.3.2018 - Tilaus lähetetty.
12.3.2018 - Saapunut Suomeen, minkä jälkeen vasta seuranta alkoi toimimaan. Tätä ennen ei tietoa missä paketti menee.
13.3.2018 - Noudettavissa postista.

Paketti pakattu huonosti siihen nähden, että tavarana on n. 1000€ näytönohjain. Alkuperäisen laatikon päälle laitettu pelkästään ohutta paperia ympärille, ei muuta. Kaikki kuitenkin ehjänä perille asti kaikesta huolimatta. Noin kuukauden päivät kerkesi olla koneessa sisällä kunnes aloin ihmettelemään outoa ääntä, joka tuulettimista lähtee kun pyörivät. Kuulostaa kovasti laakerivialta, koska ääni pahenee tuulettimen nopeuden kasvaessa.



Joten ei muutakun viestiä menemään Proshopille, että mitäs tehdään. Suosittelivat vain tekemään RMA:n ja lähettää näytönohjain takasin heille tarkistettavaksi, huoh. Elikkäs:

24.4.2018 - Vein paketin postiin sen jälkeen kun tulostin ilmaiset palautustarrat. Tällä kertaa pakkasin tuotteen myös "hieman" paremmin kuin mitä he olivat sen pakanneet.
3.5.2018 - Tuote Ruotsissa menossa
4.5.2018 - Tuote Tanskassa
8.5.2018 - Kuitattu Bringing mukaan luovutetuksi.
11.5.2018 - Nyt vasta Proshopin sivuilla ensimmäinen tieto, että paketti olisi vasta vastaanotettu.
18.5.2018 - Näytönohjain lähetetty "ulkoiseen huoltoon". Tämän jälkeen ei ole tullut päivityksiä tilanteeseen.
7.6.2018 - Proshop.fi:stä tuli viestiä, että lähettävät minulle uuden tuotteen. Vihdoinkin!

Eli lyhyesti sanottuna näytönohjain on nyt seilannut ties missä tasan kuukauden päivät. Kyselin myös heiltä, että mikä kestää mutta eivät osanneet sanoa oikein muutakuin että voi kestää 2-4 viikon väliltä. Ei puutu enää muutakuin, että toteavat tietty tuotteen kunnolliseksi ja laskuttavat koko roskan minulta. En voi ainakaan nykyisien kokemusten perusteella hirveästi kehua tätä paikkaa. Toki jos ei ole mikään kiire saada tuotetta itselleen RMA keississä ja on valmis maksamaan vähän ylihintaa niin miksei. Itselle taitaa olla kuitenkin viimeinen kerta kun tilaan täältä.

Toivotaan nyt että saisi vielä joskus näytönohjaimen takaisin tuolta näillä saatavuuksilla. :dead:

Edit 7.6.2018.
Viimeinkin tuli sähköposti, että lähettävät minulle uuden tuotteen. Asiakaspalvelu toimi hyvin suomeksi mistä toki plussaa, mutta aika hidasta oli silti toiminta. Toivotaan, että uusi kappale toimii vähän pidempään! :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 282
Viikko sitten bongasin hinta.fi:stä tälläisen Bruderin paloauton hintaan 12,40e proshopista, normaalihinta ~100e. Ensin epäilin hintavirhettä mutta olivat joulun aikaan tuota myyneet parikin viikkoa lähes samaan hintaan niin ajattelin että eiköhän tuo ihan oikea tarjous ole ja siitä vois sukulaispojalle hyvän synttärilahjan hankkia joten tilasin sen.

firetruck.jpg


Tiistaina tuli toimitusvahvistus ja seurantanumero paketille. Tänään sitten sain seuraavanlaisen viestin proshopilta sähköpostiin:

Hei.

Olemme havainneet että meillä on ollut järjestelmässä virhe ja kaksi tuotetta on mennyt ristiin. Et valitettavasti tule saamaan tilaamaasi leluautoa vaan Gardenan adapterin.

Meillä ei ole valitettavasti kyseistä leluautoa enää saatavana, koska sille ei ole enää tavarantoimittajaa. Palautamme maksun sinun Visa-kortille. Lähettämäämme tuotetta ei tarvitse lähettää takaisin.

Olemme todella pahoilamme tästä virheestä ja aiheutuneesta harmista.

Mukavaa kesää kaikesta huolimatta.
Ihan loistavaa että saan pitää tuon Gardenan adapterin, näyttäisi olevan letkuliitin puutarhaletkuun ja suunnilleen saman arvoinen kuin tuo paloauto. Ei vain ole kyllä letkua missä tuota voisi käyttää, pitäisköhän laittaa sille sukulaispojalle lahjaksi.

Jotenkin kyllä hyvin huvittavaa tämä proshopin touhu ja vähän pettynyt olen tähän ensimmäiseen tilauskokemukseen heiltä.

Valmistajahan ei ole tuon tuotteen tekemistä lopettanut joten vähän epäileväinen olen myös tuon saatavuusongelman kanssa, taidan laittaa kuluttajaneuvojalle tuosta kyssäriä että mitä mieltä hän on asiasta.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Valmistajahan ei ole tuon tuotteen tekemistä lopettanut joten vähän epäileväinen olen myös tuon saatavuusongelman kanssa, taidan laittaa kuluttajaneuvojalle tuosta kyssäriä että mitä mieltä hän on asiasta.
Eihän tuossa edes lue että valmistus olisi lopetettu vaan että ProShopilla ei ole enää jakelukanavaa josta tuotteen saavat.

En nyt tiedä mitä kuvittelet kuluttajaneuvojan kautta saavasi? Sen palo-auton jota liike ei saa omilla kanavilla hankittua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 282
Eihän tuossa edes lue että valmistus olisi lopetettu vaan että ProShopilla ei ole enää jakelukanavaa josta tuotteen saavat.

En nyt tiedä mitä kuvittelet kuluttajaneuvojan kautta saavasi? Sen palo-auton jota liike ei saa omilla kanavilla hankittua?
Lähinnä tuossa herää epäilys että eivät halua ostaa kalliimmalla sisäänostohinnalla sitä tuotetta ja tehdä tappiota.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 858
Emäntä osti Philipsin herätysvalon. Toimitus pelitti kuten pitikin.

Lamppu levis parin kk käytön jälkeen. Iskettiin lamppu ProShopiin ja uusi tuli parin kuukauden päästä. Takuu toimii vaikka vähän hitaan puoleisesti.
 

laitsuZ

Tukijäsen
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
56
Ei ollut mitään kokemuksia tästä puljusta. Nopeasti tein tunnukset, kun black friday streamissä heitettiin linkkiä 43€ asuksen RT-AC5300 reitittimeen. Täytyi testata tilata ja tänään saa jo noutaa postista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
815
Jeps, to-pe yönä tuli tilattua ja tänään sai kotelon noutaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 392
Tuolta on kyllä tullut tilattua varmaan 3 kertaa ja aina on nopeaa tavara tullut perille, ei valittamista. Jatkossakin tilaan kun hintataso on jimmsin ym nähden halvempi, takuuhommista ei kyllä sitten mitään tietoa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 318
Blackfriday tarjouksesta tilasin näytön ja Bring seuranta edelleen näyttää, että odottavat edelleen paketti, vain sähköinen tieto paketista. Tosin Bring-sivuilla lukee, että seuranta on rikki. Näyttöjä oli silloin ja on edelleen varastossa. Toivottavasti ongelma on vaan tuossa seurannassa ja näyttö on jo oikeasti matkalla. Tuleeko nää yleensä postin kautta täällä Suomessa?
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Blackfriday tarjouksesta tilasin näytön ja Bring seuranta edelleen näyttää, että odottavat edelleen paketti, vain sähköinen tieto paketista. Tosin Bring-sivuilla lukee, että seuranta on rikki. Näyttöjä oli silloin ja on edelleen varastossa. Toivottavasti ongelma on vaan tuossa seurannassa ja näyttö on jo oikeasti matkalla. Tuleeko nää yleensä postin kautta täällä Suomessa?
Ollut jo vuoden rikki tuo systeemi. Kohta ilmaantuu postin järjestelmään ihan normaalisti.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
600
Pitäis oma näyttis lähettää tonne takuuhuoltoon (Tuuletin alkaa räpättämään kun pyörimisnopeus menee yli 70%), ei kovin sujuvalta prosessilta vaikuta :|
Ehkäpä teen oman "päiväkirjan" tänne kunhan jaksan RMA:t yms tehdä
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Pitäis oma näyttis lähettää tonne takuuhuoltoon (Tuuletin alkaa räpättämään kun pyörimisnopeus menee yli 70%), ei kovin sujuvalta prosessilta vaikuta :|
Ehkäpä teen oman "päiväkirjan" tänne kunhan jaksan RMA:t yms tehdä
Minkä valmistajan näyttis? EVGA aikanaan lähetti mulle suoraan tuulettimet postissa ja vaihdoin itse.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Zotacin GTX 1070 Ti olis kyseessä, mielellään noin tekisin itsekin olettaen että vaihtaminen onnistuu helposti
En tosiaan zotacin toimintaa tunne, mutta voithan aspasta kysyä onnistuuko tuollainen menettely.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
74
Tilasin Black Friday -tarjouksesta NZXT:n H500 kotelon valkoisena. Tilaushetkellä koteloita ei ollut varastossa, mutta pari päivää sitten niitä ilmestyi varastoon. Nyt ne on taas loppu ja minun tilaus on edelleenkin "käsitellään" tilassa. Mitään tietoa tilauksen etenimisestä ei ole tullut. Näinköhän ehtii edes jouluksi....
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
21
Itekkin tilasin black fridayna Kotelon koneelle, luki että 3-6 päivää että tulee varastoon ja melkeen 3 viikkoa mennyt eikä vieläkään ole laitettu postiin.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
74
Itekkin tilasin black fridayna Kotelon koneelle, luki että 3-6 päivää että tulee varastoon ja melkeen 3 viikkoa mennyt eikä vieläkään ole laitettu postiin.
Joo, ne päivät ei pidä yhtään paikkaansa. Minullakin ne päivät vaihtuivat yhden viikon aikana 3-6 päivästä, 1-3 kuukauteen. Kai oli hetkellisiä saatavuusongelmia :D

Minä olin sähköpostitse yhteydessä tilaukseen liittyen ja sain tiedon että koteloita olisi tulossa. No kerrankin se piti paikkansa ja eilen laittoivat paketin postiin. Kannattaa varmistaa sieltä kysymällä, että onko niitä oikeesti tulossa.

edit. kirjotusvirheitä
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
15
Nyt on Proshopistakin tavaraa ostettu! Tilasin emolevyn viime viikonloppuna, paketti saapui viiden päivän kuluessa eli se toimi hienosti. Sen sijaan paketointiin olisivat voineet panostaa koska emo oli pyöräytetty ruskeaan ohueen paperiin eikä mitään muuta suojaa ympärillä. Emolevyn paketista oli nurkat pyöreänä ja yhdessä reunassa pienehkö painauma. Toivottavasti paketti ei kovia tällejä ole ottanut ja ensi viikolla sit näkeekin miten se toimii. Sen verran vaikuttavaa toimintaa että en tule jatkossa tilaamaan tuolta mitään vaan ottais ihan vaan täältä suomen puolelta.

IMG_20190112_141116.jpg IMG_20190112_141312.jpg
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
704
Nyt on Proshopistakin tavaraa ostettu! Tilasin emolevyn viime viikonloppuna, paketti saapui viiden päivän kuluessa eli se toimi hienosti. Sen sijaan paketointiin olisivat voineet panostaa koska emo oli pyöräytetty ruskeaan ohueen paperiin eikä mitään muuta suojaa ympärillä. Emolevyn paketista oli nurkat pyöreänä ja yhdessä reunassa pienehkö painauma. Toivottavasti paketti ei kovia tällejä ole ottanut ja ensi viikolla sit näkeekin miten se toimii. Sen verran vaikuttavaa toimintaa että en tule jatkossa tilaamaan tuolta mitään vaan ottais ihan vaan täältä suomen puolelta.

Näyttää hyvin tutulta toiminnalta. Samanlainen paketointi oli myös minun ylempänä olevassa GTX 1080ti keississä. Kaippa nuo pakkaukset on tehty niin, että eivät ihan pienistä osumista välitä, mutta hurjaa silti pakata lähes 1000€ näytönohjain noin. :vihellys:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Vähän kyllä ihmetyttää näitten toiminta, oman näyttiksen tilasin multitronicilta ja se oli peräti laatikossa mutta "pehmusteena" ei ollu kuin yksi styroksin palanen yhdessä nurkassa. Ei hirveästi tee mieli tilailla näitä tyyriitä osia näistä paikoista :D
 
Liittynyt
03.12.2018
Viestejä
30
Se on juu pakko yhtyä näihin ns "hyviin" kokemuksiin, tilatessa tavaraa kaikissa näkyi plussa saldo ja ajattelin että kyllähän sieltä nyt kannattaa edullisen hinnan takia ottaa, mutta kas kummaa kun tilauksen olin maksanut nettipankin kautta näyttikin yhtäkkiä tuote saldoa ei varastossa ja vanhan tekstin tilalla luki tilataan. Noh päädyin sitten peruuttamaan tilauksen ja tilaamaan kotimaiselta yritykseltä vastaavat tuotteet. Noh ajattelin että kuitenkin peruutus oli helppoa, painoin peruuta nappulaa ja tämän jälkeen automaattinen viesti tuli sähköpostiin jossa ilmoitettiin että paytraililtä tulee erillinen sähköposti koskien rahojen palautusta. 3 tuntia myöhemmin tämä viesti tuli ja sinne syötin tilinumeron. Vastaukseksi tuli, että tilinumerosi on nyt rekisteröity ja palautus käynnistynyt. Noh tästä on nyt sitten viikko ja rahat toistaiseksi vielä odottaa palautumista. Itselleni toistaiseksi meni jäihin tämä yritys, katsoo sitten tulevaisuudessa jos toimintatapa muuttuu.

Täytyy kyllä sanoa että nuo ylempänä olevat paketointikuvat on kyllä käsittämättömiä ottaen huomioon millaista kyytiä nuo paketit yleensä saavat.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 080
Se on juu pakko yhtyä näihin ns "hyviin" kokemuksiin, tilatessa tavaraa kaikissa näkyi plussa saldo ja ajattelin että kyllähän sieltä nyt kannattaa edullisen hinnan takia ottaa, mutta kas kummaa kun tilauksen olin maksanut nettipankin kautta näyttikin yhtäkkiä tuote saldoa ei varastossa ja vanhan tekstin tilalla luki tilataan. Noh päädyin sitten peruuttamaan tilauksen ja tilaamaan kotimaiselta yritykseltä vastaavat tuotteet.
Oliko sinulla siis jotain kautta tieto, että siihen sinun tilaukseesi ei olisi kumminkin ollut vielä lähettää tuotetta varastosta? Koska nuo varastosaldothan on varmaan suht reaaliaikaiset, ja jos esim satuit tilaamaan viimeisen kappaleen, niin silloinhan se voi näkyä saldoissa juuri noin ja silti tuote olisi sinulle vielä tullut ilman lisäodottelua.

Ainakaan postistasi en nähnyt mitään syytä olettaa, että ei olisi kyse tuosta.

Toki sitten tuo ilmeisen hitaahko rahanpalautus ja epämääräinen pakkaamistyyli ovat taas oma lukunsa...


Itse tilasin täältä vastikään ulkoisen SSD:n. Muistaakseni paketointi oli luokkaa paperipussi normaalin retail-pakkauksen päällä, mikä tosin on sellaiseen tuotteeseen ihan riittävä. Toimitus kesti 6 tai 7 arkipäivää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2018
Viestejä
30
Realiaikaista tietoa tai faktaa ei ollut, perustin päätökseni siihen , että joukossa oli myös yksi toinen tuote joka näytti tuotesivulla statusta loppu päävarastosta tai muuta vastaavaa, mutta näkyi kuitenkin omalla tilaussivulla normaalitoimitusta, jolloin sain sen kuvan että tämä tuote on jo varattu tilaukseeni. Mutta tämä yksi monista tuotteista nyt aiheutti sen päänvaivan että päätin uusia tilaukseni muualta. Toivon tietysti että muilla on paremmat kokemukset ja homma toimii. Proshopissahan on todella hyviä tarjouksia. Näräähän itselläni ei aiheuttanut oikeastaan muu kuin peruutuksen jälkeisten toimenpiteiden moninmutkaisuus/hidastelu, joka on myös osa asiakaspalvelua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 062
Niin että ensin se normaali valmistajan pakkaus tulee jostain kiinan tehtaalta eurooppaan, siellä jälleenmyyjä laittaa siihen pahvipaketin päälle ja se ei ole riittävä?
Se valmistajan pakkaus on jo ihan pätevä pakkaus postitukseen, tuskin kukaan keräilytarkoituksessa noita pahvipaketteja säilyttää sentään?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
262
Reilu vuosi sitten tuli tilailtua emolevy ja prosessori, tulivat ihan nopeasti eikä paketoinnissa tuolloin ollut mitään valittamista. Nyt on näyttis tulossa, katsotaan miten käy. Sivuhuomiona viimeksi kun tilasin näyttiksen Saksan Amazonista, niin se tuli perille ihan näyttiksen omassa laatikossa johon oli teippailtu vaan osoitetarrat päälle. Että osataan sitä muuallakin, Proshop sentään näköjään laittaa näön vuoksi edes paperia päälle. :D
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 080
Reilu vuosi sitten tuli tilailtua emolevy ja prosessori, tulivat ihan nopeasti eikä paketoinnissa tuolloin ollut mitään valittamista. Nyt on näyttis tulossa, katsotaan miten käy. Sivuhuomiona viimeksi kun tilasin näyttiksen Saksan Amazonista, niin se tuli perille ihan näyttiksen omassa laatikossa johon oli teippailtu vaan osoitetarrat päälle. Että osataan sitä muuallakin, Proshop sentään näköjään laittaa näön vuoksi edes paperia päälle. :D
Juu siis eihän sellaisessa ole oikeasti mitään vikaa. Tuossa Amazonin päätöksessä on vain se huono puoli, että sisältö näkyy päällepäin, mikä voi houkutella varkaita, mutta toki Amazon ottaisi vastuun, jos matkalla jotain sattuisi.

Kyllä kuluttajaelektroniikassa myyntipakkaus riittää kolhusuojaksi itse tuotteelle käytännössä aina, ja paperi käärittynä näkösuojaksi auttaa myös. Monet asiakkaat vain tahtoisivat varjella myös myyntipakkausta kolhuilta (mikä ei välttämättä ole kauhean järkiperäistä mutta ymmärrettävää).
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
262
Juu siis eihän sellaisessa ole oikeasti mitään vikaa. Tuossa Amazonin päätöksessä on vain se huono puoli, että sisältö näkyy päällepäin, mikä voi houkutella varkaita, mutta toki Amazon ottaisi vastuun, jos matkalla jotain sattuisi.

Kyllä kuluttajaelektroniikassa myyntipakkaus riittää kolhusuojaksi itse tuotteelle käytännössä aina, ja paperi käärittynä näkösuojaksi auttaa myös. Monet asiakkaat vain tahtoisivat varjella myös myyntipakkausta kolhuilta (mikä ei välttämättä ole kauhean järkiperäistä mutta ymmärrettävää).
Jep, ihan ehjänä se näyttis tuli perille ja hyvin on toiminut jo kolmatta vuotta.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Nyt tilasin ensimmäistä kertaa Proshopista. Näillä on onneksi toimitusvaihtoehtona nouto Postista, niin ei tarvitse säätää minkään lähettipalvelun kanssa, kuten usein ulkomailta tilatessa täytyy. Toimitus oli nopeampi kuin odotin ja kaikki toimi hienosti. Tilaukselle sai seurantakoodin. Maksuvaihtoehtona myös Klarna, joka on hyvä palvelu jos haluaa pilkkoa maksua.

Laitoin vielä kotelostakin tilauksen sisään, niin pääsee uudet osat uuteen koppaan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
262
Tiistaina klo 12 tilaus ja tänään tuli postiin näyttis. Oli pakattu hyvin paksuhkoon pahvilaatikkoon.
 

gouca

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 497
Pakko kyllä myös ihmetellä tätä nillitystä pakkauksista. Valmistajan loota on täysin riittävä suojaamaan tuotteen; kaikki siihen päälle pilaa luontoa turhaan ja hidastaa lähetysprosessia. PCB ja juotokset eivät ole moksiskaan pienistä tärähdyksistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
638
Pakko kyllä myös ihmetellä tätä nillitystä pakkauksista. Valmistajan loota on täysin riittävä suojaamaan tuotteen; kaikki siihen päälle pilaa luontoa turhaan ja hidastaa lähetysprosessia. PCB ja juotokset eivät ole moksiskaan pienistä tärähdyksistä.
Niinkö? Vaikka nyt ei näytönohjain olekkaan kyseessä :

IMG_20190201_093846.jpg IMG_20190201_094835.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 400
Viestejä
4 194 257
Jäsenet
70 727
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom