6 metriä pitkä Displayport kaapeli?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Itellä on keskusyksikön ja työpöydän välillä 5 metriä. Minulle on tulossa sähköpöytä ja koska johdot on siististi asennettu tulee 5m johdon kanssa pituus loppumaan. 6m pituinen kaapeli olisi luultavasti juuri täydellinen. Minulla on tällä hetkellä tällainen 5m kaapeli: https://www.amazon.de/gp/product/B073RG4F1Y/ref=oh_aui_detailpage_o00_s02?ie=UTF8&th=1

Lueskelin että yli 3m kaapeli pitäisi olla aktiivinen. Tuo 5m kaapeli on toiminut moitteettomasti mutta ajattelin täällä varmistaa mikä olisi paras ratkaisu homma hoitaa ettei käy niin että tilaan kaapelin mikä ei toimikkaan täysin. Tällä hetkellä tulee pelailtua 1440p/144hz displayportin kautta. 4K resoon tuskin tulee hetkeen siirryttyä mutta toisaalta eihän sen tuesta haittaakaan olisi joskin ilmeisesti noita uusia kaapeleita ei vielä markkinoilta löydy. Vanha 5m fujitech kaapeli mikä minulla oli aiheutti kaiken näköistä häiriötä satunnaisesti vaikka oli jimmsiltä ostettu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
619
Olisiko koneen siirtäminen toiseen paikkaan kuitenkin järkevämpää. Displayport ja varsinkin thunderbolt3 pitkät kaapelit loistaa kivasti poissa olollaan. Active cable support up to ties mihin metrimääriin, mutta mutta maailmassa ei ole yhtäkään kaapelia myynnissä. Paitti jotain kuraa joka luvataan puolelle siitä mihin pitäisi kyetä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Olisiko koneen siirtäminen toiseen paikkaan kuitenkin järkevämpää. Displayport ja varsinkin thunderbolt3 pitkät kaapelit loistaa kivasti poissa olollaan. Active cable support up to ties mihin metrimääriin, mutta mutta maailmassa ei ole yhtäkään kaapelia myynnissä. Paitti jotain kuraa joka luvataan puolelle siitä mihin pitäisi kyetä.


Mulla on ton näköinen olohuone. Keskusyksikön sijainti on täydellinen koska peittää kaikki pistorasiat taakseen ja lan kaapelit yms. saa siististi vedettyä. Tuota yhtä johtoa lukuunottamatta kaikki menee parhaiten huoneessa kun keskusyksikkö on tuossa kohtaa joten mieluummin vaikka maksaisin kunnon kaapelista kuin lähtisin muuttamaan järjestystä.

Tuosta kaapelista mikä itellä on käytössä on 7.5m malli ja osalla se on toiminut hyvin ja osalla ei joten sitä voisi ainakin testata.

Viestiä kirjoittaessa aloin tutkailemaan asiaa että ilmeisesti myös HDMI tukee Gsynciä ja freesynciä nykyisin? Eikö silloin järkevintä olisi siirtyä siihen jos tuo Displayport kaapeli ei toimi? Luultavasti seuraava näyttö on Gsync 34" ultrawide tmv.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Aika arpapeliä nuo kaapelit. Ei pysty lupaamaan että toimii, mutta itsellä oli vähän vastaava ongelma kun keskusyksikkö on sohvan ja patterin välissä ja työpöytä sitten sohvan toisella puolella. Joku kolme kaapelia kävin läpi ja tilasin sitten 15 ft pituisen kaapelin (4,5 m?) Amazonista Asuksen PG279Q 165 Hz näytön kaveriksi. Cable Matters oli merkki ja aika hyvin on toiminut, muutaman kerran jotain pikku häröjä. 165 Hz toimii myös.

https://www.amazon.com/Cable-Matter...r=1-3&keywords=cable+matters+displayport&th=1

Voisit kokeilla toimiiko tuollainen, pitäisi olla laadukas kun suurin osa noista kaapeleista ei oikeasti vaan toimi kunnolla. Vaikea sanoa onko laadukkaampi kuin tuo nykyisesi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Minulle tuli kyselyä tästä projektista. Jatkoin tuolla 5m pituisella kaapelilla ja se on juuri ja juuri sopivan pituinen vaikka nostan pöydän ylimpään asentoon joten ei ole ollut tarvetta vaihtaa. Näyttönä toimii profiilissa näkyvä 165hz 1440p näyttö eikä ole ollut ongelmia. Ainoa ongelma mikä kokoonpanoani häiritsee on staattinen sähkö joka välillä räpsyttelee näyttöä mustaksi, mutta se ei johdu kaapelista. Sain meinaan ongelman toistettua niin, että näytössä oli pelkkä virtakaapeli kiinni ja heitin peiton tuohon recliner tuolille niin näyttö välkähti. Jos joku menee joskus ostamaan tuon 7.6m kaapelin tai 10m kaapelin olisi mielenkiintoista kuulla toimiiko.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Minulle tuli kyselyä tästä projektista. Jatkoin tuolla 5m pituisella kaapelilla ja se on juuri ja juuri sopivan pituinen vaikka nostan pöydän ylimpään asentoon joten ei ole ollut tarvetta vaihtaa. Näyttönä toimii profiilissa näkyvä 165hz 1440p näyttö eikä ole ollut ongelmia. Ainoa ongelma mikä kokoonpanoani häiritsee on staattinen sähkö joka välillä räpsyttelee näyttöä mustaksi, mutta se ei johdu kaapelista. Sain meinaan ongelman toistettua niin, että näytössä oli pelkkä virtakaapeli kiinni ja heitin peiton tuohon recliner tuolille niin näyttö välkähti. Jos joku menee joskus ostamaan tuon 7.6m kaapelin tai 10m kaapelin olisi mielenkiintoista kuulla toimiiko.
Tässä EEVblogin juttua vastaavasta ongelmasta.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Tässä EEVblogin juttua vastaavasta ongelmasta.

Eipä tuolle oikein mitään voi tehdä kun itellä tosiaan ongelma ilmenee ilman displayport kaapeliakin. Olen myös 4 eri näytöllä testannut ja kaikissa ollut sama homma. Talvella tuo on paljon pahempi kuin kesällä. Saisivat tehdä paremman suojauksen näyttöihin staattista sähköä vastaan. Eipä tuosta onneksi ongelmia ole ja ilmenee yleensä kun lähen pois koneelta jolloin en muutenkaan olisi katsomassa näyttöä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Jokos täällä on kokemuksia näistä pidemmistä DP-kaapeleista 1440p / 120Hz? Itse ostin juuri Acerin X34P:n ja tarve olisi vetää pidempi kaapeli n. 7-10m. Koneen siirtäminen tässä tapauksessa äärimmäisen hankala, kun kahteen suuntaan asunnossa pitää vetää piuhat, kone parempi jättää puolimatkaan.

Onko nuo aktiivikaapelit mistään kotoisin? Niissä käsittääkseni myös jotain rajoitteita reson / hertsien suhteen?

Muoks.

Tarvetta olisi myös vetää koneelta näyttöön USB 3.0 A to B, silläkin pituutta saman verran kuin DP-kaapelilla. Onko tässä riski USB-portin käristämisestä? Mistä tällaisia A-B kaapeleita saa tuolla pituudella?

Vai olisiko viisainta ostaa aktiiviset piuhat, mitä jatkaa sitten tavallisilla piuhoilla? Parista lyhyemmästä pätkästä muodostettu kuulostaa aina huonommalta omaan korvaan kuin yksi kokonainen kaapeli.. vai liekö tuossa olisi isona etuna se "vahvistin"? Tulisi ainakin huomattavasti halvemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 626
Viestejä
4 197 052
Jäsenet
70 756
Uusin jäsen
FuriousJumper

Hinta.fi

Ylös Bottom