Intel Kaby Lake (LGA 1151 Z270) kellotukset & kokemukset

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
pikaisia testauksia cinebenchillä jotka ei ole 24/7 vakaat! 5,3Ghz Ja 5,4Ghz

Ilmajäähyl ei pääse pidemmällle. :/ Vikassa kuvassa realtemp kaatus. mut kuumin core näytti jotain 90c

Juu tämä skaalautuu jännitteen puolesta hyvin, testaatko cachen vielä esim tuo 1.38v 5.3ghz?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
52
Juu tämä skaalautuu jännitteen puolesta hyvin, testaatko cachen vielä esim tuo 1.38v 5.3ghz?
en ole vielä ihan perillä tuosta cachen toiminnasta koska viimeks oli 3770K jossa ei ollut tuota ominaisuutta. Vissiin vaikuttaa prossan L2 ja L3 muisteihin?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
en ole vielä ihan perillä tuosta cachen toiminnasta koska viimeks oli 3770K jossa ei ollut tuota ominaisuutta. Vissiin vaikuttaa prossan L2 ja L3 muisteihin?
Juu tuo cache on eroteltu haswellista eteenpäin koska se kellottuu yleisellä tasolla huonosti. Sen avulla pystytään saavuttamaan korkeampia core taajuuksia kun sen voi jättää alemmaksi. Haswellia edeltävissä esim sandy ja ivy:ssä cache on 1:1 coren kanssa eikä sitä erikseen näy.

Jännite on sama eli jos 5.3 core vaati 1.38v niin koita max cache kerroin sillä jännitteellä, välimusiti yleensä kaatuu jäätymis menetelmällä eli resetti ei yleensä toimi kuten coren osalla.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Juu sitä luokkaa varmaan, mutta jos suomessa puodissa on ihan ok hinnalla niin L639 tai L641G639 kannattaisi käydä katsomassa löytyykö kun on ihan hyviä tuloksia näiltä eriltä, vaikka en 100% uskokaan että batch takaa parampaa laatua keskitasolla.
Pääsispäs valkailee hyllystä asti. Meinaan reilun 500km päässä kohtuu hintaisina näitä myydään. :beye: Noh, seurattava techin myyntipalstaa aktiivisesti. :)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Kenellä olikaan korkkaustyökalua lainata?:think:

Tuli sorruttua tuohon Jimm'sin tarjoukseen 369.90€ 7700K..
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Mä saan oman Rockit 88:n alkavan viikon aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Täällä 2kpl L643 pätsistä, ja näyttää ettei kumpikaan saavuta kohtuudella 5ghz haamurajaa. Molemmat menee kyllä 4,9/1,3v. Ei ole mun laji tuo lotto.

Ei kyllä jaksa enää kolmatta lähteä arpomaan, arvon jomman kumman noista ja ajelen sillä mitä irti saa.. Ja onhan tuossa pöydällä kyllä korkkaustyökalukin..
 
Viimeksi muokattu:
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Täällä 2kpl L643 pätsistä, ja näyttää ettei kumpikaan saavuta kohtuudella 5ghz haamurajaa. Molemmat menee kyllä 4,9/1,3v. Ei ole mun laji tuo lotto.

Ei kyllä jaksa enää kolmatta lähteä arpomaan, arvon jomman kumman noista ja ajelen sillä mitä irti saa.. Ja onhan tuossa pöydällä kyllä korkkaustyökalukin..
Jos Skylakella 24/7 voltit ovat vielä turvallisen rajoissa 1.4 - 1.45 vcorelle niin onhan tuossa vielä pelivaraa kunhan lämmöt eivät nouse liikaa. Korkkaa se (toinen noista) kivi ja lyö sen verran volttia mitä 5Ghz vaatii ja aja sillä.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Täällä 2kpl L643 pätsistä, ja näyttää ettei kumpikaan saavuta kohtuudella 5ghz haamurajaa. Molemmat menee kyllä 4,9/1,3v. Ei ole mun laji tuo lotto.

Ei kyllä jaksa enää kolmatta lähteä arpomaan, arvon jomman kumman noista ja ajelen sillä mitä irti saa.. Ja onhan tuossa pöydällä kyllä korkkaustyökalukin..

Kannattaa vilkasta tämän videon (ellet ole jo), ettei vaan kulku olisi kiinni jostain toisesta asetuksesta?

 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Huh huh. @Hiikeri @Asmola @TheBaron

Minkälainen delta Hiikeri sinulla on kompressorijäähyllä? Kokeilin itse kanssa ja olen kanssa kuullut hurjaa vastaavaa parilta muulta jo, mutta kaby käy aivan älyttömän kuumana kun sille annetaan jännitettä. Mountti ei ollut ihan priimaluokkaa mutta kuitenkin.

5.6/5.3ghz cinebench @1.52v menee coret +35 asteeseen saakka testin aikana vaikka kompuran haihdutin -65, eikä testi edes käytä AVX:ää.



Lämpöskaalautuminen on hurjaa joo jos 30 asteen tiputus sieltä 60c+ lukemista tuo 300mhz lisää corelle vakautta, 5.7 meni kanssa läpi mutta juuri ja juuri joten ajoin tämän hwmonitorin kanssa. Yhellä muulla tuli tuossa ihan vastaavaa, -100 jäähyn lämpötila ja cinebench R15 1.6xv ja coretemp +10.
 
Viimeksi muokattu:

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Reilussa +40:ssa käy mulla 54x-52x-52x @1.50V IBT Maximum. Realbenchillä jää lämmöt

Niinhän se on että mitä kylmempää sitä nopeammin nämä piikiekot pystyvät toimimaan. Sulla näköjään Kaskadi-kompura kun saat noin kylmää?

Itsellä tälläinen 24/7 koneeseen soveltuva Danfossin 11.2cm3 r134a laite.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Reilussa +40:ssa käy mulla 54x-52x-52x @1.50V IBT Maximum. Realbenchillä jää lämmöt

Niinhän se on että mitä kylmempää sitä nopeammin nämä piikiekot pystyvät toimimaan. Sulla näköjään Kaskadi-kompura kun saat noin kylmää?

Itsellä tälläinen 24/7 koneeseen soveltuva Danfossin 11.2cm3 r134a laite.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko tuo sun kompura kuluttaa? Mietin vain mikä on 300MHz "extra hertzin" hinta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Reilussa +40:ssa käy mulla 54x-52x-52x @1.50V IBT Maximum. Realbenchillä jää lämmöt

Niinhän se on että mitä kylmempää sitä nopeammin nämä piikiekot pystyvät toimimaan. Sulla näköjään Kaskadi-kompura kun saat noin kylmää?

Itsellä tälläinen 24/7 koneeseen soveltuva Danfossin 11.2cm3 r134a laite.
Ei ole kun ihan yhden vaiheen kompura mutta hyvin tehty, tosin haihduttimen ja kompressorin teho ei oikein enää tästä eteenpäin riitä wattimäärissä. Bartx puolassa on kyllä taitava noita tekemään.

Onnekas jolla esim sähköt kuuluisi yhtiövastikkeeseen voisi hyvin käyttää hiljaista mäntäpohjaista kompuraa arkikäytössä.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Ei ole kun ihan yhden vaiheen kompura mutta hyvin tehty, tosin haihduttimen ja kompressorin teho ei oikein enää tästä eteenpäin riitä wattimäärissä. Bartx puolassa on kyllä taitava noita tekemään.

Onnekas jolla esim sähköt kuuluisi yhtiövastikkeeseen voisi hyvin käyttää hiljaista mäntäpohjaista kompuraa arkikäytössä.
Ei se "ylimääräinen" sähkö ilmaiseksi tule, vaan yhtiövastikkeeseen sisältyy arvioitu sähkönkulutus, vuoden vaihteessa yleensä tulee tasauslasku, joko palautusta tai mätkyjä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Ei se "ylimääräinen" sähkö ilmaiseksi tule, vaan yhtiövastikkeeseen sisältyy arvioitu sähkönkulutus, vuoden vaihteessa yleensä tulee tasauslasku, joko palautusta tai mätkyjä.
No juu totta, nuo mäntäpohjaiset yksinkertiaset eivät älyttömiä vie mutta tää mun rotary kompura vie jo yli 600W, tehokkaammat kilowatin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 933
Vaikuttaako noihin kompuralämpöihin se, että die on vain todella pieni josta lämmön pitäisi tehokkaasti siirtyä muualle?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Hauskaahan tää toki on, pienellä viilennyksellä saa taajuuksia mitä esim sandy bridget ei saanu lainkaan.

Cinebench 5.745/5.445 1.53v, testin lopussa coret +20...


6.16/5.86 pifast 1.58v




Vaikuttaako noihin kompuralämpöihin se, että die on vain todella pieni josta lämmön pitäisi tehokkaasti siirtyä muualle?
Kaby lake on fyysisesti kuitenkin identtinen skylaken kanssa, ja skylake pysyi mulla alle 0 jopa 5.5ghz XTU mikä käyttää AVX2 käskyä 1.6v.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Jos Skylakella 24/7 voltit ovat vielä turvallisen rajoissa 1.4 - 1.45 vcorelle niin onhan tuossa vielä pelivaraa kunhan lämmöt eivät nouse liikaa. Korkkaa se (toinen noista) kivi ja lyö sen verran volttia mitä 5Ghz vaatii ja aja sillä.
Juu noin minäki sen ajattelin. Pientä säätöä oli tuossa aamusella, 5ghz/1,4v ja noin tunti prime 26.6 (ei AVX:ää) customilla FFT length 1344 meni ok, 1,36v kaatui kymmenessä minuutissa, ja nyt on 1,38v kokeilussa ja ensimmäinen 10 minuuttia primeä takana. Pitää vielä testailla tuo toinenkin kivi uusiksi illan mittaa.

Kannattaa vilkasta tämän videon (ellet ole jo), ettei vaan kulku olisi kiinni jostain toisesta asetuksesta?

Joo olen tuon katsonut.

Edit: 1,38v kaatui myös ja SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION bsod tervehtii.
 
Viimeksi muokattu:

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Civilization 6 AI benchmark antoi keskiarvoksi 21 sekkaa. Kelpaa minulle. Korkkaamaton 7700K @ 4.8ghz ja muistit 3200mhz. :)
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Ihan mielenkiinnosta, paljonko tuo sun kompura kuluttaa? Mietin vain mikä on 300MHz "extra hertzin" hinta.
Seinästä ottaa mittarin mukaan 300-350W.

Onnekas jolla esim sähköt kuuluisi yhtiövastikkeeseen voisi hyvin käyttää hiljaista mäntäpohjaista kompuraa arkikäytössä.
Omassa kämpässäni on sähkölämmitys niin näin talviaikaan tuo koneen+kompuran käyttö on "hyötylämpöä". Kompressorin pinta kun on aika lämmin minne prossulta tuotu lämpö puristetaan, sammutankin aina huoneen lämpöpatterin ettei huone kuumene kun kone päällä.

No juu totta, nuo mäntäpohjaiset yksinkertiaset eivät älyttömiä vie mutta tää mun rotary kompura vie jo yli 600W, tehokkaammat kilowatin.
Oletko mitannut paljon Rotarysta lähtee dB/1m? Jääkö alle 80db? :nb:

Vaikuttaako noihin kompuralämpöihin se, että die on vain todella pieni josta lämmön pitäisi tehokkaasti siirtyä muualle?
Tuskin monikaan ajelee näilläkään on-die, eli kyllä ihan toi IHS on coren päällä josta ne lämmöt imetään kuten ilma-/vesijäähyilläkin.

Itse testaillut nyt 5.2Ghz 1.375V, vakaa tuntuisi olevan. AVX myös 52x. Uncore alhaalla kun tuntuu aiheuttavan stutterointia ainakin Killing Floor 2:ssa, tai sitten johtuu muisteista.

Muistitkin jo droppasin vakiosta 3600 Cl15 > 3200 Cl15... jatketaan huiskintaa...
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
6.2 pifast erittäin lähellä ja validointi onnistuu yllättävänkin lähelle 6.3ghz. Järjetöntä jos core lämmöt varmaan joku -40 korkeintaan.
Mikä emo sulla on tuossa käytössä? Apex vai asrockin formula?
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Luumi, onko vakaat muistit kun on tollaset killeri asetukset.

Kokeillut meneekö HyperPi 0.99b läpi asetuksilla jotka vaativat vakaan muistikaistan eli 32M ja High-prioriteetillä?

Muisteille varmaan menee jo jotain 2.0V luokkaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Lisääkö enhanced turbo myös jännitettä? Ei ole vielä omaa, millä testata.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Mikä emo sulla on tuossa käytössä? Apex vai asrockin formula?
Z170M OC Formula vielä kun ei ole apex saatavilla.

Luumi, onko vakaat muistit kun on tollaset killeri asetukset.

Kokeillut meneekö HyperPi 0.99b läpi asetuksilla jotka vaativat vakaan muistikaistan eli 32M ja High-prioriteetillä?

Muisteille varmaan menee jo jotain 2.0V luokkaa?
Juu on, tässä kabyssa on kova muistiohjain, koitin 4200 12-11-11 superpi 32m mutta loop 5:een kaatuu ja vieläkin muistiohjain rajoitteinen, maksimi mitä menee vedellä on 4133 ja pelkästään SS tuo lähes 4200.

ei tuo alle 60 desibeliin kyllä jää kun noi rotaryt pitää aivan järjetöntä meteliä. Mäntäpohjaiset kun ovat suht hiljaisia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
182

Cine ja muutaman tunnin pelisessio "vakaat". Paska mikä paska, tulee lämmöt vastaan. Vähän sai muistejakin kiristeltyä. Viilentäjänä toimii H100i. Delittauksella varmaan saisi vielä 100-200MHz lisää hyvällä lykyllä.

AVX 0, LLC5, 1.38v (BIOS), C-statet pois, Cache 43, VVCIO 1.125, AGENT 1.025v, DDR 1.365v

Muistit Corsair Vengeance 3200MHz CL 16-18-18-36

Cineä kokeiltu 5300MHz asti, mutta lämpöjen osalta menee käyttökelvottomaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Ensinnäkin, kaby on eniten lämmöistä hyötyvä prosessori mitä olen koskaan nähnyt, toiseksi korkkaus on näillä aivan välttämätön, myös custom IHS auttaa paljon ja niitä saa jo nyt ostettua kaupallisesti, ainakin bitspower on luonut kaby lakelle omansa.

1.3v 5ghz cinebench lämmöt keskiarvo maksimi corelämmöistä:
Vakiotahna kryonaut ihs:n päällä 85c
Korkattu nestemetalli vakio ihs ja kryonaut ihs:n päällä 64c
Korkattu nestemetalli custom IHS kryonautilla 55c.
Mihin tuon custom IHS paremmuus perustuu? Missä noita myydään?
Aika vähän löytyi netistä tietoa, eikä tuossa sivuillakaan ole oikein tietoa:
Bitspower – Future Design Unique
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Mihin tuon custom IHS paremmuus perustuu? Missä noita myydään?
Aika vähän löytyi netistä tietoa, eikä tuossa sivuillakaan ole oikein tietoa:
Bitspower – Future Design Unique
Paremmuus tulee kontaktista jäähyyn sekä prosessorin pintaan itsessään, IHS:ien "hiominen" kuitenkin evää takuun. Skylaken ihs tuntui minusta kyllä paremmalle kuin nämä uudet. Nuo bitspowerin menee tällä hetkellä vaan suorana ostona niiltä.

Se mikä itseä yllätti on tuo noinkin suuri pudotus, skylakella hyöty oli vain 3-4 astetta.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Mihin tuon custom IHS paremmuus perustuu? Missä noita myydään?
Aika vähän löytyi netistä tietoa, eikä tuossa sivuillakaan ole oikein tietoa:
Bitspower – Future Design Unique
Itse ainakin otin Bitspowerin nettikaupasta täältä yhteyttä Skypen kautta ja homma hoitui vartissa (kunhan Taiwanissa on päiväsaika). Seurantakoodi tuli sähköpostiin ja veikkaan että parisen viikkoa niin itselläkin tuo IHS käsissä. Tätä ennen mulla ei noista custom IHS:stä ole kokemusta mutta oletan että sama mitä Luumi tuossa yllä totesi eli koska Intelin IHS:t eivät ole niin tasaisia niin tuolla saa saman efektin kuin IHS hiomalla ja ehkä muotoakin on pikkuisen optimoitu. Sen verran halpa oli että ei siitä haittaakaan ole.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Itse ainakin otin Bitspowerin nettikaupasta täältä yhteyttä Skypen kautta ja homma hoitui vartissa (kunhan Taiwanissa on päiväsaika). Seurantakoodi tuli sähköpostiin ja veikkaan että parisen viikkoa niin itselläkin tuo IHS käsissä. Tätä ennen mulla ei noista custom IHS:stä ole kokemusta mutta oletan että sama mitä Luumi tuossa yllä totesi eli koska Intelin IHS:t eivät ole niin tasaisia niin tuolla saa saman efektin kuin IHS hiomalla ja ehkä muotoakin on pikkuisen optimoitu. Sen verran halpa oli että ei siitä haittaakaan ole.
Pitää paikkaansa, mutta noita custom lämmönlevittäjiä käytettäessä pitää olla varma hyvästä mountista kun sitä rupeaa käyttämään, kun esimerkiksi ihs:n korkeudet eroavat.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Paremmuus tulee kontaktista ja/tai paremmasta pinnasta joka koskettaa jäähyä ja prosessorin ydintä, nuo bitspowerin menee tällä hetkellä vaan suorana ostona niiltä.

Se mikä itseä yllätti on tuo noinkin suuri pudotus, skylakella hyöty oli vain 3-4 astetta.
On kyllä iso ero.

Mulle tulee aina vaan mieleen että toi toinen rajapinta turhaan heikentää lämmön siirtymistä. Onko kukaan ehtinyt kokeilla naked?
EK-Supremacy PreciseMount Add-on Naked Ivy – EK Webshop
Neljän euron kokeilu :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Itse ainakin otin Bitspowerin nettikaupasta täältä yhteyttä Skypen kautta ja homma hoitui vartissa (kunhan Taiwanissa on päiväsaika). Seurantakoodi tuli sähköpostiin ja veikkaan että parisen viikkoa niin itselläkin tuo IHS käsissä. Tätä ennen mulla ei noista custom IHS:stä ole kokemusta mutta oletan että sama mitä Luumi tuossa yllä totesi eli koska Intelin IHS:t eivät ole niin tasaisia niin tuolla saa saman efektin kuin IHS hiomalla ja ehkä muotoakin on pikkuisen optimoitu. Sen verran halpa oli että ei siitä haittaakaan ole.
Mitä toi maksoi?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
En edelleenkään ymmärrä tuon Cinebenchin rummuttamista. Yksi testiajohan on reilussa 30 sekunnissa ohi, mikä ei kerro koneen vakaudesta muuta kuin sen kyvyn olla kaatumatta 30s rasituksessa. Rasituksen tasokaan ei ole ihan maksimaalinen: toisin kuin Cinebench, RealBench Stress Test aiheuttaa mm. HWiNFOn lukemien näkyvän päivittymisvälin putoamisen noin viiteen sekuntiin ja päälle jääneen MSI Afterburnerin suorituskyvynseurantaikkunan ajoittaisen katoamisen. Varsinkin riittävän jännitteen rajoja etsiessä epävakaus ilmenee yleensä vasta muutaman minuutin tai jopa puolen tunnin rasituksen jälkeen.

Oma korkattu 7700K on nyt testattu vakaaksi ajamalla tunti RealBenchin rasitustestiä 5,2GHz kellotaajuudella 1,402 voltin keskimääräisellä jännitteellä ja 1,39-1,44V vaihteluvälillä. Yhden ytimen korkein piikkilämpötila oli 79 astetta. BIOSista jännitteeksi on asetettu 1,37V ja LLC on maksimissa tasolla 7. LLC6 oli hyvin lähellä asetettua jännitettä, mutta BIOSin 1,390V ja 1,395V jännitteillä keskimääräinen mitattu jännite jäi jonnekin 1,397V tasolle ja kaatoi testin puolen tunnin jälkeen. 1,4 voltilla mitattu arvo nousi jo 1,408:aan. Seurasin jännitteitä HWiNFO-sovelluksella.

Cinebenchin kanssa voisi toki kokeilla korkeampia kelloja tai alempia jännitteitä, mutta ne eivät sovi jokapäiväiseen käyttöön.

Mitenkäs muuten kun ilmoitatte käyttämiänne Vcore-jännitteitä, tarkoitatteko testin aika käytettyä keskimääräisetä jännitettä, maksimijännitettä, hetkellistä jännitettä ajanhetkellä x vai kenties BIOSissa asetettua jännitettä? Vai onko minulla jotenkin poikkeuksellinen tilanne ja kaikilla muilla jännite pysyy täysin muuttumattomana koko tunnin rasitustestin ajan?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
En edelleenkään ymmärrä tuon Cinebenchin rummuttamista. Yksi testiajohan on reilussa 30 sekunnissa ohi, mikä ei kerro koneen vakaudesta muuta kuin sen kyvyn olla kaatumatta 30s rasituksessa. Rasituksen tasokaan ei ole ihan maksimaalinen: toisin kuin Cinebench, RealBench Stress Test aiheuttaa mm. HWiNFOn lukemien näkyvän päivittymisvälin putoamisen noin viiteen sekuntiin ja päälle jääneen MSI Afterburnerin suorituskyvynseurantaikkunan ajoittaisen katoamisen. Varsinkin riittävän jännitteen rajoja etsiessä epävakaus ilmenee yleensä vasta muutaman minuutin tai jopa puolen tunnin rasituksen jälkeen.

Oma korkattu 7700K on nyt testattu vakaaksi ajamalla tunti RealBenchin rasitustestiä 5,2GHz kellotaajuudella 1,402 voltin keskimääräisellä jännitteellä ja 1,39-1,44V vaihteluvälillä. Yhden ytimen korkein piikkilämpötila oli 79 astetta. BIOSista jännitteeksi on asetettu 1,37V ja LLC on maksimissa tasolla 7. LLC6 oli hyvin lähellä asetettua jännitettä, mutta BIOSin 1,390V ja 1,395V jännitteillä keskimääräinen mitattu jännite jäi jonnekin 1,397V tasolle ja kaatoi testin puolen tunnin jälkeen. 1,4 voltilla mitattu arvo nousi jo 1,408:aan. Seurasin jännitteitä HWiNFO-sovelluksella.

Cinebenchin kanssa voisi toki kokeilla korkeampia kelloja tai alempia jännitteitä, mutta ne eivät sovi jokapäiväiseen käyttöön.

Mitenkäs muuten kun ilmoitatte käyttämiänne Vcore-jännitteitä, tarkoitatteko testin aika käytettyä keskimääräisetä jännitettä, maksimijännitettä, hetkellistä jännitettä ajanhetkellä x vai kenties BIOSissa asetettua jännitettä? Vai onko minulla jotenkin poikkeuksellinen tilanne ja kaikilla muilla jännite pysyy täysin muuttumattomana koko tunnin rasitustestin ajan?

No tuo cinebench on tuollainen suht nopea ja helposti verrattavissa oleva testi, jos vaikka testaa kerralla useampaa. Vaadittu jännite siihen ja vaikka tuohon realbenchiin kulkee aikalailla samanlaisessa suhteessa ylöspäin, realbenchin vaatiessa toki enemmän kuten vaikka XTU:nkin.


Todellinen mitattu on se oikea kuitenkin. Ainakin asuksella tuo LLC7 ampuu reilusti yli asetetun, 6 on aika lähellä asetettua mutta oliko sekin karvan verran yli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
339
No tuo cinebench on tuollainen suht nopea ja helposti verrattavissa oleva testi, jos vaikka testaa kerralla useampaa. Vaadittu jännite siihen ja vaikka tuohon realbenchiin kulkee aikalailla samanlaisessa suhteessa ylöspäin, realbenchin vaatiessa toki enemmän kuten vaikka XTU:nkin.


Todellinen mitattu on se oikea kuitenkin. Ainakin asuksella tuo LLC7 ampuu reilusti yli asetetun, 6 on aika lähellä asetettua mutta oliko sekin karvan verran yli.
laita vaan se llc5
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
72
Noin 13 euroa / IHS ja about saman verran posteja. Jos olisin hoksannut etukäteen niin olisin voinut tilailla noita samalla postimaksulla useamman tänne foralle mutta kerkesin jo oman tilauksen tosiaan tehdä.
Perjantaina tilasin ja otin muutaman ylimääräisenkin..

Nyt olis myös täällä ekat kivet testattu, tässä parhaimmasta muutama testi.
Cache tulee tässä yksilössä 300MHz perässä.

Ennen korkkausta normi vesijäähyllä:
Alin 5GHz

Alin 5.3GHz

Korkattuna kovalla vesijäähyllä:
Alin 5.0

5.4 ja 5.5

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Perjantaina tilasin ja otin muutaman ylimääräisenkin..

Nyt olis myös täällä ekat kivet testattu, tässä parhaimmasta muutama testi.
Cache tulee tässä yksilössä 300MHz perässä.

Ennen korkkausta normi vesijäähyllä:
Alin 5GHz

Alin 5.3GHz

Korkattuna kovalla vesijäähyllä:
Alin 5.0

5.4 ja 5.5
Jos myyt niitä ylimääräisiä niin ostan yhden. Pistä yksärillä tietoja.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Perjantaina tilasin ja otin muutaman ylimääräisenkin..

Nyt olis myös täällä ekat kivet testattu, tässä parhaimmasta muutama testi.
Cache tulee tässä yksilössä 300MHz perässä.

Ennen korkkausta normi vesijäähyllä:
Alin 5GHz

Alin 5.3GHz

Korkattuna kovalla vesijäähyllä:
Alin 5.0

5.4 ja 5.5

Minäkin voisin ottaa yhden jos noita liikenee. Laita yv jos onnistuu. :)
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Civilization 6 AI benchmark antoi keskiarvoksi 21 sekkaa. Kelpaa minulle. Korkkaamaton 7700K @ 4.8ghz ja muistit 3200mhz. :)
Pyh! Näytä sille prossulle korkkaustyökalua. Menee hyvä prossu ja jäähy hukkaan Intelin liimojen takia. :)
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
42
Perjantaina tilasin ja otin muutaman ylimääräisenkin..

Nyt olis myös täällä ekat kivet testattu, tässä parhaimmasta muutama testi.
Cache tulee tässä yksilössä 300MHz perässä.

Ennen korkkausta normi vesijäähyllä:
Alin 5GHz

Alin 5.3GHz

Korkattuna kovalla vesijäähyllä:
Alin 5.0

5.4 ja 5.5

Täälläkin löytyisi kiinnostusta ostaa yksi custom IHS jos vielä niitä riittää.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
72
OK, tilasin 10kpl. Ajattelin että täällä kiinnostusta löytyy.
Tilanne on se että olen matkoilla vko. 7 ja 8 toivotaan että tulevat ennen sitä. 3kpl on vielä ilman ottajaa..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 544
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom