Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
517
Kannattaa Samsungin mallien kanssa huomioida nuo Q8 erikoisuudet:

Q7FN edge-led
Q8FN edge-led
Q8DN FALD
Q9FN FALD

Jenkeissä Euroopan Q8DN = Q8FN, ilmeisesti eurooppaan ei ensin aiottu tuoda edes tuota Q8 FALD mallia mutta harrastajien yms. painostuksesta sitten Samsung päätti tuoda sen Euroopan markkinoille. Sitä ennen oli kuitenkin tuotu jo Q8FN edge-led malli joten piti keksiä uusi mallimerkintä.

En vaan ymmärrä Samsungin logiikkaa kun Q8FN mallissa on se one connect box, mutta Q8DN mallissa ei...
Lienee erottaakseen Q8DN:n kunnolla Q9FN:stä, vaikka myös FALD on heikompi. Ja kun pölynimurikauppiaat myy sen edgenä tai 60hz paneelilla, ei lopputuloksella ole merkitystä "tää oli vitun kallis, tän on pakko olla hyvä".
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 370
Itsekkin meinasin sortua noihin qled samppoihin, oletin jotenkin että olisivat olleet poikkeuksellisen hyviä vaikka todellisuudessa ainoastaan q9 on oikeasti menestynyt vertailuissa. Muut taitavat olla ihan hyvää keskitasoa mitä saa muilta valmistajilta edullisemminkin (esim. Sony xf9005)
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Itsekkin meinasin sortua noihin qled samppoihin, oletin jotenkin että olisivat olleet poikkeuksellisen hyviä vaikka todellisuudessa ainoastaan q9 on oikeasti menestynyt vertailuissa. Muut taitavat olla ihan hyvää keskitasoa mitä saa muilta valmistajilta edullisemminkin (esim. Sony xf9005)
Q8D voi olla ihan hyvä, kunhan hintataso putoaa hieman (eli ehkä keväällä). Sinänsä noissa on paljon hyviä juttuja, kuten tuo One Connect Box, jonka avulla johtomeren voi piilottaa näkyvistä. Itse kukin tietysti päättää, että minkä verran laskee sille arvoa.
 

hmb

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
120
Btw olen jo törmännyt kahteen frendiin, jotka luulivat noiden Samsungin QLED-töllöjen olevan OLEDeja. Jo tästä syystä boikotoin koko tuoteryhmää. :tup:
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 370
Btw olen jo törmännyt kahteen frendiin, jotka luulivat noiden Samsungin QLED-töllöjen olevan OLEDeja. Jo tästä syystä boikotoin koko tuoteryhmää. :tup:
Vaimo luuli samaa, samsung oikein lietsoo tuota luuloa erillisellä "kymmenen vuoden kuvan kiinnipalamattomuus takuu!"lla joka ei lcd:ssä edes ole ongelma.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
16
Btw olen jo törmännyt kahteen frendiin, jotka luulivat noiden Samsungin QLED-töllöjen olevan OLEDeja. Jo tästä syystä boikotoin koko tuoteryhmää. :tup:
Vaimo luuli samaa, samsung oikein lietsoo tuota luuloa erillisellä "kymmenen vuoden kuvan kiinnipalamattomuus takuu!"lla joka ei lcd:ssä edes ole ongelma.
Toisin sanoen Samsungin markkinointiosasto on onnistunut tehtävässään :D
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
9
Olisko jollain heittää joku linkki mis ois jonkun tason kuva asetukset UE55NU8005 malliin?
Tattis.
 
Liittynyt
10.05.2018
Viestejä
75
Moi!
Vaikeutta ja tietämättömyyttä, auttakkee!
Samsung QE65Q7FN 65" vai
Samsung UE65NU8000 65"
sama hinta. Tarkoitus olisi netflixiä, Yle-Areenaa ja satunnaista pelailua suorittaa. Sama hinta, mutta tekniikat poikkeaa toisistaan, enkä mä näistä ummarra.
Kiitos ja Anteeksi :) Tuossa ylempänä näistä on jotain keskustelua, mutta pakko-Heprealta vaikuttaa mulle se.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Moi!
Vaikeutta ja tietämättömyyttä, auttakkee!
Samsung QE65Q7FN 65" vai
Samsung UE65NU8000 65"
sama hinta. Tarkoitus olisi netflixiä, Yle-Areenaa ja satunnaista pelailua suorittaa. Sama hinta, mutta tekniikat poikkeaa toisistaan, enkä mä näistä ummarra.
Kiitos ja Anteeksi :) Tuossa ylempänä näistä on jotain keskustelua, mutta pakko-Heprealta vaikuttaa mulle se.

Jos samaan hintaan saa, niin nopealla vilkaisulla Q7FN olisi parempi vastine rahoille Rtingsin arvosteluiden perusteella:
Samsung Q7FN / Q7F Q7 2018 Review (QN55Q7FN, QN65Q7FN, QN75Q7FN) - RTINGS.com
Samsung NU8000 Review (UN49NU8000, UN55NU8000, UN65NU8000, UN75NU8000, UN82NU8000) - RTINGS.com

Ovatko molemmat kuitenkin tarjoushintaan, vai kenties NU8000 normihintaan ja Q7FN alessa? Normaalihintaanhan noita ei juurikaan kannata ostaa, koska ovat niin usein alennuksessa, NU8000 ainakin, Q7 ei ihan niin usein.

Molemmat ovat siis reunasta taustavalaistuja LCDitä joten tekniikaltaan ovat varsin lähellä toisiaan, Q7 taitaa olla keskimäärin jonkin verran parempi kuvaltaan.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
517
Moi!
Vaikeutta ja tietämättömyyttä, auttakkee!
Samsung QE65Q7FN 65" vai
Samsung UE65NU8000 65"
sama hinta. Tarkoitus olisi netflixiä, Yle-Areenaa ja satunnaista pelailua suorittaa. Sama hinta, mutta tekniikat poikkeaa toisistaan, enkä mä näistä ummarra.
Kiitos ja Anteeksi :) Tuossa ylempänä näistä on jotain keskustelua, mutta pakko-Heprealta vaikuttaa mulle se.
Et saa hintaan nähden Q7FN lisää vs NU8000, 1500€ VS 995€.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
204
Pitäisi tyttöystävälle uutta TV:tä katsoa. Hinta max 800€ ja Philipsin amblightiin mieltynyt. Katsonut 55PUS8303 tai 55PUS8503 molemmat 899€.

Vaatimuksena 4K, 55”, (Ambilight), chromecast plussaa. Käyttö enemmän Netflixin käyttöä ja normaalit kanavat.

Philips ei välttämättä ole voittaja mutta vahvoilla. Ajatuksia?

Äänet olisi tarkoitus yksinkertaisella JBL 2.1 soundbarilla hoitaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 316
Q8D voi olla ihan hyvä, kunhan hintataso putoaa hieman (eli ehkä keväällä). Sinänsä noissa on paljon hyviä juttuja, kuten tuo One Connect Box, jonka avulla johtomeren voi piilottaa näkyvistä. Itse kukin tietysti päättää, että minkä verran laskee sille arvoa.
Q8D:stä puuttuu juuri tuo One Connect Box, joten nykyhinnalla tuosta ei viitsi alkaa maksamaan lähes 65-tuumaisissa 700 euron hintaeroa vs. XF9005. Muutenhan tuo olisi pelikäyttöä ajatellen Sonya parempi ratkaisu kun VRR löytyy jo. Johtomeren saa siistittyä tuomalla kuvan vahvarin kautta.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
230
Pitäisi tyttöystävälle uutta TV:tä katsoa. Hinta max 800€ ja Philipsin amblightiin mieltynyt. Katsonut 55PUS8303 tai 55PUS8503 molemmat 899€.

Vaatimuksena 4K, 55”, (Ambilight), chromecast plussaa. Käyttö enemmän Netflixin käyttöä ja normaalit kanavat.

Philips ei välttämättä ole voittaja mutta vahvoilla. Ajatuksia?

Äänet olisi tarkoitus yksinkertaisella JBL 2.1 soundbarilla hoitaa.
Jos pystyy pari sataa laittamaan lisää, niin 65PUS8102 ostoslistalle. Itselläni on kyseinen tv ja ollut pirun hyvä vehje. Kuva aivan priimaa eikö tosiaan töki yhtään missään mikään. Ainut miinut lievästä DSE-efektistä jalkapalloa katsellessa.
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
256
Laitoin 65" Philips 7803:n tulemaan kun näytti olevan Elisallakin 799e:n hintaan.
Ajatuksena oli siirtyä 4k/HDR aikaan mahdollisimman järkevällä hinnalla.

Vanha töllö on erinomainen 2014 vm Sony w805b 55" jonka kuvanlaatuun olen ollut tyytyväinen.

Saapa nähdä miten on kuvanlaatu kehittynyt 4:ssä vuodessa vai onko ollenkaan...
Noh,tulihan tuohon 4k:n lisäksi vielä 10" lisää kuvaa joten kaipa tuo hintansa haukkuu.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
61
Tuli hankittua sinkkupäivätarjouksista tuo Gigantin Samsung UE50NU7475, koska bongasin tuosta maininnan ja hieman keskustelua tästä ketjusta, ja onhan tuo aivan mahtava peli verrattuna 10+ vuotta vanhaan Philipsin 32" Flat TV:hen. Isommalla rahalla olisi varmasti saanut parempaa ja isompaa, mutta mennään nyt tällä ainakin tovi.

Kun nyt kuva on tuotu ainakin tälle vuosikymmenelle, niin tekisi mieli tehdä äänipuolellekin jotain. En ole ihan varma onko tämä oikea lanka kysellä asiaa, mutta ehkä tämän saa siirrettyä muualle tarvittaessa. Kaipailisin suosituksia soundbareista budjetin ollessa luokkaa max 500€ ja oikein hyvillä perusteluilla ehkä satanen enemmän. Minulla ei ole noista kokemuksia ennestään eikä äänentoisto muutenkaan ole oikein koskaan ollut se juttu, mutta näin Black Fridayn alla ajattelin katsoa, jos saisi jonkun kohtalaisen tarjouksen napattua.

Ei muuta kuin suosituksia ja vinkkejä pöytään. Arvosteluja olen hieman katsellut ja esimerkiksi Samsung HW-MS660 näyttää hyvältä. Merkillä ei sinänsä ole väliä, mutta näin mututuntumalta kuvittelisin, että Samsungin soundbarit saattaisivat olla asennusystävällisimpiä ja yhteensopivimpia.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Pakko oli rekisteröityä ja kirjoittaa kommentit television hitaudesta.

Itselläni on 2012 Samsungin smart tv, 8005 sarjaa ja maksoi yli 2400e aikoinaan.

Täällä kun moititaan televisioiden hitautta, niin naurahdin kyllä erittäin kovasti. Jos nuo 1-4s käynnistykset ovat hitaita teidän joidenkin mielestä, niin heitetään tähän vertailuksi lukuja.

Televisio päälle ja SMART auki, 25 sek.
40sek television käynnistämisestä Netflix päälle, eli niin sanottu cold start.
Televisio ilmeisesti ensin kirjautuu sisälle ja hakee verkon.

Hot starttina sitten menee sen kymmenisen sekuntia, kun voin hakea netflixistä sarjoja.
Youtubea en ole voinut käyttää kahteen vuoteen, koska samppa veti sen pois päivityksillä.
On tässä silti yle areena, HBO nordic, viaplay, netfilx, tikanheitto ja ohjelmaopas sekä sääennuste.


Siinä teille hieman aikoja.

Uutta telkkaria tässä viikonloppuna kiikarissa ja kaikkien mahdollisten vaihtoehtojen jälkeen olen päätynyt 65" XF9005 sarjalaiseen, vaikkakin siinä on hidas ja laginen Android. :)

Toivotaan että se sattuisi tulemaan BF tarjoukseen perjantaina. Ja vaikka ei tulisi, niin ei tuo 1499€ ole paha hinta. Ostan pois rahat ojos.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
68
Jos pystyy pari sataa laittamaan lisää, niin 65PUS8102 ostoslistalle. Itselläni on kyseinen tv ja ollut pirun hyvä vehje. Kuva aivan priimaa eikö tosiaan töki yhtään missään mikään. Ainut miinut lievästä DSE-efektistä jalkapalloa katsellessa.
Itseäni tässä telkkarissa häiritsee tummien sävyjen toisto. Tummissa sävyissä jäätävä banding ja pari alinta steppiä meinaa joko jäädä toistamatta tai taittaa vihreään ja/tai ruskeaan, eli grayscalea tässä ei telkkarin omilla säädöillä saa kuosiin ollenkaan, kun vain 2. point säädöt löytyy.

HTPC, Madvr ja 3dLUT tosin paikkaa melko hyvin näitä puutteita, mutta vaikka mustan taso on loistava niin muuten tämä ei ehkä ole paras valinta pimeässä tilassa leffojen katsomiseen. 2.4 gammaan tai bt.1886:n tätä ei kannata kalibroida.

Onko kukaan keksinyt tähän jotain luovaa ratkaisua? En ole toviin jaksanut säätää, mutta jossain kohtaa kävi mielessä pokkana kokeilla mapata noi ongelmalliset melkein mustat kokonaan mustiksi, eli käytännössä antaa mustan mennä ihan suosiolla puhki. :D


Tuli hankittua sinkkupäivätarjouksista tuo Gigantin Samsung UE50NU7475, koska bongasin tuosta maininnan ja hieman keskustelua tästä ketjusta, ja onhan tuo aivan mahtava peli verrattuna 10+ vuotta vanhaan Philipsin 32" Flat TV:hen. Isommalla rahalla olisi varmasti saanut parempaa ja isompaa, mutta mennään nyt tällä ainakin tovi.

Kun nyt kuva on tuotu ainakin tälle vuosikymmenelle, niin tekisi mieli tehdä äänipuolellekin jotain. En ole ihan varma onko tämä oikea lanka kysellä asiaa, mutta ehkä tämän saa siirrettyä muualle tarvittaessa. Kaipailisin suosituksia soundbareista budjetin ollessa luokkaa max 500€ ja oikein hyvillä perusteluilla ehkä satanen enemmän. Minulla ei ole noista kokemuksia ennestään eikä äänentoisto muutenkaan ole oikein koskaan ollut se juttu, mutta näin Black Fridayn alla ajattelin katsoa, jos saisi jonkun kohtalaisen tarjouksen napattua.

Ei muuta kuin suosituksia ja vinkkejä pöytään. Arvosteluja olen hieman katsellut ja esimerkiksi Samsung HW-MS660 näyttää hyvältä. Merkillä ei sinänsä ole väliä, mutta näin mututuntumalta kuvittelisin, että Samsungin soundbarit saattaisivat olla asennusystävällisimpiä ja yhteensopivimpia.
Tohon 500€ budjettiin mahtuisi myös LG SJ9, hinta 444€. LG:n viime vuoden lippulaiva ja tuolla hintaa ihan kohtuudiili. Toki kuten aikalailla kaikki soundbarit, joissa ei ole sivukaittimia niin ääni jää melkolailla eteen, mutta atmoksen suhteen tuo oli positiivinen yllätys. Hankin tuon alunperin kakkostelkkaria piristämään ja ajoittain tuntuu, että joissain asioissa tuo toistaa ääntä jopa paremmin kuin olkkarin perinteinen 5.1 - setti. (Kai se on juurikin tuo Atmoksen tuoma korkeuskanava.)

Sinäänsä yhteensopivuudet ja asennukset on aikalailla kaikissa soundbareissa samat. Hdmi kiinni televisioon ja televisiosta äänet soundbarille ja se yleensä piisaa.

Toki jos säätää tahtoo niin kaikki av-laitteisto on sen suhteen loputon suo, että aina on jotain, mitä pitäisi optimoida paremmaksi. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Kokeilin tizenin käynnistystä kylmiltään, ja 2-3s virtanapista tv on käynnissä. Suht ok.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Pitäisi löytää tuttavalle mahdollisimman edullisesti noin 40-tuumainen telkkari, jossa näkyy YLE Areena. Tuntuu olevan yllättävän vaikea yhdistelmä. Isompia löytyy kyllä, samoin edullisia telkkareita, joissa ei näy YLE Areena. Veikon kone mainostaa, että torstaina myymälöissä Finlux 43FUC8022 299 euroa, mikä on jo aika hyvä diili. Vaan onkohan tuosta mihinkään? Speksien perusteella näyttäisi olevan ok. Itse vähän karsastan Finlux-merkkiä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
Pitäisi löytää tuttavalle mahdollisimman edullisesti noin 40-tuumainen telkkari, jossa näkyy YLE Areena. Tuntuu olevan yllättävän vaikea yhdistelmä. Isompia löytyy kyllä, samoin edullisia telkkareita, joissa ei näy YLE Areena. Veikon kone mainostaa, että torstaina myymälöissä Finlux 43FUC8022 299 euroa, mikä on jo aika hyvä diili. Vaan onkohan tuosta mihinkään? Speksien perusteella näyttäisi olevan ok. Itse vähän karsastan Finlux-merkkiä.
Jos telkku tulee Digitan antenniverkkoon tai Telian kaapeli-TV:hen, niin Yle Areenan pitäisi (*) toimia HbbTV:n kautta jos TV:ssä on HbbTv 1.5. Tämä voi laajentaa valikoimaa.

(*) perustuu Digitan hybridi-tv-sivuilla oleviin tietoihin, ei omakohtaista kokemusta :)
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Pitäisi löytää tuttavalle mahdollisimman edullisesti noin 40-tuumainen telkkari, jossa näkyy YLE Areena. Tuntuu olevan yllättävän vaikea yhdistelmä. Isompia löytyy kyllä, samoin edullisia telkkareita, joissa ei näy YLE Areena. Veikon kone mainostaa, että torstaina myymälöissä Finlux 43FUC8022 299 euroa, mikä on jo aika hyvä diili. Vaan onkohan tuosta mihinkään? Speksien perusteella näyttäisi olevan ok. Itse vähän karsastan Finlux-merkkiä.
Jos tuttavalla android alla puhelimessa tai tabletissa, niin chromecast olisi edullinen vaihtoehto olettaen, että telkussa HDMI.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Kiitos. Mä olin katellu tota nu8000 1499 hintaan, mutta jos sitä tonniin saa ni sitte semmosta ettimään.
Oli Gigantissa viime viikon 995€. Oletettavasti tulee pian taas samaan hintaan. Powerissa oli viimeviikolla myös sisarmallia NU8505 hintaan 999€. Jos ei nyt BF tärppää, niin joulun jälkeenhän kaikki on taas alessa.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Ja myöskin seinäasennuksen suhteen paljon kyseenalaisempi. Kuinka moni täällä pitää seinällä? Itse pidän telkkaria seinällä ja kaapelit menee seinän välissä. Siistiä ja helppoa. Vielä kun löytäisi sellaisen liitäntäboxin, jonka saisi asennettua tuohon seinään, välttyisi johtojen vienniltä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Ja myöskin seinäasennuksen suhteen paljon kyseenalaisempi. Kuinka moni täällä pitää seinällä? Itse pidän telkkaria seinällä ja kaapelit menee seinän välissä. Siistiä ja helppoa. Vielä kun löytäisi sellaisen liitäntäboxin, jonka saisi asennettua tuohon seinään, välttyisi johtojen vienniltä.
Joo kyllähän kurvi seinällä läskistää jonkin verran jos arvostaa taulumaista efektiä.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Joo, ja 6 vuotta ollut tämä seinätelineenä. Helppo asentaa, näppärä ja ohut.

Nyt kun tarkemmin mietin, niin eipä taida olla mahdollisuutta laittaa mitään rasiaa tuohon rasiaporan reikää peittämään. Ei saa mahtumaan kahta HDMI johtoa, antennijohtoa saati virtajohtoa samaan läpyskään. Eipä se reikä sieltä mihinkään näy, mutta siisti asennus olisi aina kaikkein paras asennustapa.:)
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
3
Meikäläisellä olisi tarkoitus hommata uusi 75":n 4K LED-töllö, mutta asiaan vihkiytymättömänä valikoima on niin massiivinen, etten ole oikein päässyt puusta pidemmälle asian kanssa, kun en noista lyhenteistäkään ihan älyttömästi ymmärrä.

Kehtaisiko joku suositella paria hyvää eri mallia? Budjetti pyörii siinä 2000€:n hujakoilla, mutta ei nyt ole ihan kiveen kirjoitettu. Käyttö on lähinnä elokuvia, sarjoja ja hyvin hyvin satunnaista pelaamista.

Kiitos kaunis jo etukäteen.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1
Olisiko fiksummilla suositella televisiota n. 500 euron hintaluokassa? Koko mielellään 55 tuumaa.

Satunnaiseen pelailuun (ps4), urheilun ja netflixin katseluun.

Nykyinen 40 tuumainen TV ostettu yli 10 vuotta sitten, joten "hieman" tipahtanut kärryiltä uudesta teknologiasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
tuollainen tuli hankittua kun edellinen sanoi sopparin irti ja sitten törmäsin tähän threadiin ja ilmeisesti samaan rahaan olisi saanut uudemmankin version?
Eipä tuosta tosin ole pahaa sanottavaa, kuvanlaatu on itselle riittävän hyvä ja 2m katseluetäisyydeltä kaareva on paljon luontevampi.
Toki harmittaa jos paremmalla perehtymisellä olisi saanut jotain hyödyllistä :)

Ja aina kuva ylösalaisin, oon luovuttanut sen suhteen :/
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Meikäläisellä olisi tarkoitus hommata uusi 75":n 4K LED-töllö, mutta asiaan vihkiytymättömänä valikoima on niin massiivinen, etten ole oikein päässyt puusta pidemmälle asian kanssa, kun en noista lyhenteistäkään ihan älyttömästi ymmärrä.

Kehtaisiko joku suositella paria hyvää eri mallia? Budjetti pyörii siinä 2000€:n hujakoilla, mutta ei nyt ole ihan kiveen kirjoitettu. Käyttö on lähinnä elokuvia, sarjoja ja hyvin hyvin satunnaista pelaamista.

Kiitos kaunis jo etukäteen.
Odottaisin huomisen tarjouksia, koska 75-tuumaisten hinnoissa on vakiona paljon ilmaa. Tällä hetkellä Samsung QE75Q6FN on 1999 eurolla kohtuullinen diili. Piirun verran parempi malli kuin Samsungin NU8005, jota saa satasen halvemmalla. Sonyn vastine on KD75XF8596, mutta siinä on ilmeisesti IPS-paneeli ja siksi huonompi mustan taso. Nämä kaikki ovat edge-LEDejä.

Sitten tulee iso väli hintaluokassa ennen paikallishimmennyksellä varustettuja malleja. Sonyn viimevuotista KD75XE9005-mallia myydään 2600 eurolla, mutta en itse maksaisi siitä niin paljon. Sitä pidän potentiaalisena huomisen tarjouskohteena. Tämänvuotinen KD75XF9005 on hiukan parempi ja maksaa kolme tonnia. Samsungin halvin paikallishimmennyksellä varustettu malli on QE75Q8D, joka on samaa tasoa kuin Sonyn XF9005, mutta on kalliimpi. Se voisi myös tuurilla olla huomenna myynnissä alle kolmella tonnilla.

Samsungin Q7FN voi myös tulla huomenna tarjoukseen. Se pystyy hyvin kirkkaaseen kuvaan, mutta on valitettavasti edge-led. NU8005 on potentiaalinen säästäväisen ostajan töllö huomenna. En ihmettele, jos sen hinta putoaa muutaman satasen.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
10
Kuinka moni täällä pitää seinällä? Itse pidän telkkaria seinällä ja kaapelit menee seinän välissä. Siistiä ja helppoa. Vielä kun löytäisi sellaisen liitäntäboxin, jonka saisi asennettua tuohon seinään, välttyisi johtojen vienniltä.
Tuli viikonloppuna hommattua gigantista UE65NU8005. Tuo nyt odottelee vielä paketissa BF-tarjouksia :) Mutta joka tapauksessa olisi tarkoitus laittaa tv seinälle ja tilasinkin verkkokaupasta jo tarjouksessa olleen seinätelineen. Mikä on hyvä asennuskorkeus 65":lle, eli missä pitänee olla alareuna? Nykyinen setti on ollut tv-tasolla 47" LG + kajarit vieressä. Jos haluan kajarit jättää edelleen pystyssä tv-tason päälle ja telkkarin näiden päälle, on alareuna tällöin n.75cm. Eli onko liian korkealla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Härskisti Gigantti taas nostanut 65" Nu8005 hinnan takaisin 1499.... myivät kuukausia sitä 995€. 55" on pitänyt sen 799 hinnan, ainakin vielä.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
3
Odottaisin huomisen tarjouksia, koska 75-tuumaisten hinnoissa on vakiona paljon ilmaa. Tällä hetkellä Samsung QE75Q6FN on 1999 eurolla kohtuullinen diili. Piirun verran parempi malli kuin Samsungin NU8005, jota saa satasen halvemmalla. Sonyn vastine on KD75XF8596, mutta siinä on ilmeisesti IPS-paneeli ja siksi huonompi mustan taso. Nämä kaikki ovat edge-LEDejä.

Sitten tulee iso väli hintaluokassa ennen paikallishimmennyksellä varustettuja malleja. Sonyn viimevuotista KD75XE9005-mallia myydään 2600 eurolla, mutta en itse maksaisi siitä niin paljon. Sitä pidän potentiaalisena huomisen tarjouskohteena. Tämänvuotinen KD75XF9005 on hiukan parempi ja maksaa kolme tonnia. Samsungin halvin paikallishimmennyksellä varustettu malli on QE75Q8D, joka on samaa tasoa kuin Sonyn XF9005, mutta on kalliimpi. Se voisi myös tuurilla olla huomenna myynnissä alle kolmella tonnilla.

Samsungin Q7FN voi myös tulla huomenna tarjoukseen. Se pystyy hyvin kirkkaaseen kuvaan, mutta on valitettavasti edge-led. NU8005 on potentiaalinen säästäväisen ostajan töllö huomenna. En ihmettele, jos sen hinta putoaa muutaman satasen.
Mahtavaa, kiitos paljon. Kyttäilenpä siis huomisen näitä mahdollisia tarjouskohteita :)

Miten suuri ero Edge-ledien ja paikallishimmennettyjen välillä on? Miten tuo ero käytännössä näkyy? Yritin käydä gigantissa katselemassa televisioita ja en oikein huomannut mitään eroa muiden kuin LED:n ja OLED:n välillä, mutta toisaalta en kyllä edes tajunnut "sillä silmällä" LEDejä vertaillaikaan..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Mahtavaa, kiitos paljon. Kyttäilenpä siis huomisen näitä mahdollisia tarjouskohteita :)

Miten suuri ero Edge-ledien ja paikallishimmennettyjen välillä on? Miten tuo ero käytännössä näkyy? Yritin käydä gigantissa katselemassa televisioita ja en oikein huomannut mitään eroa muiden kuin LED:n ja OLED:n välillä, mutta toisaalta en kyllä edes tajunnut "sillä silmällä" LEDejä vertaillaikaan..
Tasaisempi taustavalo, ja toimivampi paikallishimmennys. Taustavalon tasaisuus taitaa korostua juuri näissä isoissa koissa, eli reunat voivat olla kirkkaampia kuin keskellä, mutta keskimäärin hyvä kuva nykyään tämän tason laitteissa on.

Paikallishimmennykseen tuolla on isompi vaikutus, himmennetäänkö/kirkastetaanko osaa näytöstä koko korkeudelta, vai onko se vain iso/pieni neliö sopivassa kohtaa ruutua.

Ja oledissa tietenkin jokainen pikseli voi sammua tai kirkastua, joten se on paikallishimmennykseen verratessa se paras, kun ei tarvitse säätää mitään aluetta vaan vain yhtä pikseliä.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
2
Haussa laadukas töllö peruskäyttöön eli sarjojen ja elokuvien katseluun, ei pelikäyttöä.

Ilmeisesti esim. Sony XF9005 olisi hyvä valinta tonnin hintaluokassa? Löytyykö halvemmista hintaluokista varteenotettavia vaihtoehtoja?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
236
Tekeeköhän tuolla Samsung The Frame 2018 55" mitään?
Olisi Gigantissa tonnilla.
Tulee valkoiseen pimentämättömään tilaan. Lähinnä Netfilx sarjoja ja satunnaista Xbox X pelailua varten. Elokuvat katellaan tykillä yläkerrassa.
Vaimon mielestä sopii sisustukseen hyvin, kun ei ole kuin yksi ohut kaapeli. Toinen vaihtoehto on Q9FN tai Q8FN, mutta hirvittää laittaa noin tonni lisää, jos ei ole mahdottomasti eroa.
Onko kukaan vertaillut? Miksiköhän Verkkokauppa on nämä poistanut valikoimasta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Tekeeköhän tuolla Samsung The Frame 2018 55" mitään?
Olisi Gigantissa tonnilla.
Tulee valkoiseen pimentämättömään tilaan. Lähinnä Netfilx sarjoja ja satunnaista Xbox X pelailua varten. Elokuvat katellaan tykillä yläkerrassa.
Vaimon mielestä sopii sisustukseen hyvin, kun ei ole kuin yksi ohut kaapeli. Toinen vaihtoehto on Q9FN tai Q8FN, mutta hirvittää laittaa noin tonni lisää, jos ei ole mahdottomasti eroa.
Onko kukaan vertaillut?
Rtings on: Samsung The Frame 2018 Review (UN43LS03N, UN55LS03N, UN65LS03N) - RTINGS.com

Lisäksi mainittiin heidän Samsung-koostevideossaan (video linkitetty sopivaan kohtaan, 4:42):
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 876
Tekeeköhän tuolla Samsung The Frame 2018 55" mitään?
Olisi Gigantissa tonnilla.
Tulee valkoiseen pimentämättömään tilaan. Lähinnä Netfilx sarjoja ja satunnaista Xbox X pelailua varten. Elokuvat katellaan tykillä yläkerrassa.
Vaimon mielestä sopii sisustukseen hyvin, kun ei ole kuin yksi ohut kaapeli. Toinen vaihtoehto on Q9FN tai Q8FN, mutta hirvittää laittaa noin tonni lisää, jos ei ole mahdottomasti eroa.
Onko kukaan vertaillut? Miksiköhän Verkkokauppa on nämä poistanut valikoimasta?
Eritysesti Q9FN on huomattavasti parempi, mutta on kyllä kalliimpikin. Jos vain yksi kaapeli ei ole se keskeisin kriteeri, niin osta suosiolla OLED. EI maksa hirveästi framea enempää. Miinuksena se että siihen totuttuasi et enää halua katsoa kuvaa tykillä...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 661
Viestejä
4 187 803
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom