• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Mikä auto minulle?

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Lisänä varaosien saamisen vaikeus. Kuulema saa joka pirun osaa odottaa jos jotain hajoaa. Luotettavia kuulema ovat. Tämä kaverin suusta joka noita huolsi.
Ainakin pitäisi olla kestävä kunhan käyttää kunnon öljyä ja nämä tuoremmat mallit eivät näytä lahoavan kovin nopeasti enää.
Tuo neliveto pitäisi olla aika kohtalainen niin kauan kunnes jää kiinni se muuttuu 2 vetoiseksi kun mitään lukkoja ei ole niissä, kuitenkin parempi kun etuvetoinen missä vain yksi pyörä vetää.
Myös tuo swift on maavaraltaan hieman normi auto korkeampi eli sekin auttaa.
Ihan hyviä arvosteluita on saanut pieneksi autoksi mutta mikään raketti se ei ole tuolla moottorilla eli 1.6 on sositeltava vaihtoehto ainakin 4x4 versiona.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
152
Onko täällä kokemuksia Nissan Muranosta? Ruotsista näyttää nuita saavan aika halvalla ja täällä rajan pinnassa kun asuu niin voisi hakea. Rumahan se on, mutta niin on nykyinen Primerakin. Suht vanhaa meinasin kun rahat on tavalliseen tapaan vähissä. Ehkä jotain kymmenen vuotta vanhaa.
e: Ja siis bensamallia. En edes tiedä onko tuosta dieseliä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Eikös tuossa Muranossa ole 3.5 litrainen V6, hörppää varmaan melko reippaasti. Jos rahat on vähissä niin riittääkö varat käyttökuluihin?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
On siinä. Ajoa on kuitenkin aika vähän. Pari pientä lasta kuskattavana.
En suosittele. Työkaverilla moinen oli. Bensaa meni mallia vitusti eikä kulkenut edes etäisesti ripeästi. Eikä muistaakseni oikein muutenkaan digannut kiposta ja oli kuulema pirun vaikea myydä poiskaan kun ei ostajia ollut. Ja tosiaan odotukset oli saman tyyppiset kuin sinulla autosta ymmärtääkseni+tykäsi tuosta häröpallo muodosta ja harvinaisuudesta suomessa.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Omassa 99 maximassa 3.0 versio tuosta VQ V6 koneesta. Nätillä jalalla toi 3l vie matka-ajossa lähemmäs 7 litraa. Kaasua runttaamalla kymppi menee toki helposti rikki. En sitte tiiä oliko tommone murano joku 24/7 neliveto ja kuin paljon painaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Omassa 99 maximassa 3.0 versio tuosta VQ V6 koneesta. Nätillä jalalla toi 3l vie matka-ajossa lähemmäs 7 litraa. Kaasua runttaamalla kymppi menee toki helposti rikki. En sitte tiiä oliko tommone murano joku 24/7 neliveto ja kuin paljon painaa.
Oliko tuossa muuten 95 vai 98 polttoaineena? Joissain tapauksissa kun noissa erikoisemmissa oli 98 pakko.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Omassa 99 maximassa 3.0 versio tuosta VQ V6 koneesta. Nätillä jalalla toi 3l vie matka-ajossa lähemmäs 7 litraa. Kaasua runttaamalla kymppi menee toki helposti rikki. En sitte tiiä oliko tommone murano joku 24/7 neliveto ja kuin paljon painaa.
Neliveto on mallia kytkeytyvä, ja ainakin 1. sukupolvesta taisi olla vajaavetoinenkin versio olemassa. Vanhimmassa mallissa omamassa on lähes 2 tonnia mikä näkyy kyllä kulutuksessa. Valmistajan lupaama kulutus kaupungissa 17,2, maantiellä 9,5 ja yhdistetty 12,3 l/100km, eli kyllä se hörppää :btooth:

Uudemmat mallit on sitten ainakin paperilla pikkuisen kevyempiä ja vähempiruokaisia.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Jos rahat on vähissä niin tuollainen luxus-suv ei liene ihan järkevin valinta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Omassa 99 maximassa 3.0 versio tuosta VQ V6 koneesta. Nätillä jalalla toi 3l vie matka-ajossa lähemmäs 7 litraa. Kaasua runttaamalla kymppi menee toki helposti rikki. En sitte tiiä oliko tommone murano joku 24/7 neliveto ja kuin paljon painaa.
Kyllä mä väitän että tuo Murano vie kehä 3 sisäpuolella sen 15l/100km, matka-ajo 60km/h keskinopeudella ehkä just ja just se 7-8l/100km

EDIT: hidas
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Joo painaahan tuo vitusti (~500kg) enemmän kuin maxima, on tuo kytkeytyvä neliveto ja konekin puol litraa isompi eli varmaan syö enemmän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Itseäkin kiinnostaisi tuo Murano jollain tavalla, mutta aika hankalia on nuo autot tuon verotuksen suhteen. Eikä Murano ole ainoa, kun co2 on lähemmäs 300g niin on sekä ärsyttävän kallista maksella niitä päästöveroja ja lisäksi todennäköisesti hankala myös myydä autoa pois myöhemmin. Jos co2 päästöt on lähemmäs 300g, niin kyllä suorituskyvyn pitäs olla ainakin alle 7 sekuntia sataseen, että kiinnostaisi. Homma on ihan toinen jos vuosimalli on max sen 2000 niin sitten menee kokonaispainon mukaan verot. Esim mulla oli Lexus 2245kg kokonaispaino ja päästöt jotain 292g, niin sen verot oli aika samat kuin nyt on 2005 vm auto ja päästöt n. 190g.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 343
Lisäksi mieleen tuli Hyundai Veloster, sekin voisi olla ihan kiva, mutta valikoima kohtuullisen huono. Pitäisi päästä koeajolle niin näkisi kannattaako harkita.
Vieläkin Astralla ajelen satunnaiset ajot :oops:
Veloster oli kyllä ihan kiva, mutta tällä hetkellä nettiautossa aika kallis tarjonta. Aikaisemmin kuitenkin oli lähempänä kymppitonnia noita. On se väärin kun Ruotsista saisi monta vuotta uudemman Veloster Turbon samaan hintaan kun täältä karvalakin...
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
611
Vieläkin Astralla ajelen satunnaiset ajot :oops:
Veloster oli kyllä ihan kiva, mutta tällä hetkellä nettiautossa aika kallis tarjonta. Aikaisemmin kuitenkin oli lähempänä kymppitonnia noita. On se väärin kun Ruotsista saisi monta vuotta uudemman Veloster Turbon samaan hintaan kun täältä karvalakin...
Tossa varmaan hintaa nostaa se, että noita on myyty ehkä yhteensä kymmenen suomessa uutena.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Kiitoksia järjen äänille. Ehkä pysyttelen Primerassa vielä viitisen vuotta.
Elä nyt hyvä mies marttyyriksi ryhdy... 5v Primerallahan on jo itsensä kiduttamista hengiltä,, pirun hitaasti. Kyllä sulle auto löydetään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
152
Ei ollut tarkoitus vaikuttaa epäkiitolliselta tai vihastuneelta. Ihan rehellisesti paras olisi vain ajella nykyisellä niin pitkään kuin se vain suinkin liikkuu. 175tkm vasta mittarissa vm-04. Töissä käyn pyörällä, joten ajot ovat lähinnä anoppilassa & kaupassa käyntejä sekä vaimo kuskaa lasta hoitoon.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Ei ollut tarkoitus vaikuttaa epäkiitolliselta tai vihastuneelta. Ihan rehellisesti paras olisi vain ajella nykyisellä niin pitkään kuin se vain suinkin liikkuu. 175tkm vasta mittarissa vm-04. Töissä käyn pyörällä, joten ajot ovat lähinnä anoppilassa & kaupassa käyntejä sekä vaimo kuskaa lasta hoitoon.
Ei tässä tosissaan nyt olla :D. On vain omien kokemusten mukaan varsin kauhea auto ajella joten ehdottomasti jotain mukavampaa tilalle jos intoa on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 739
Ainakin pitäisi olla kestävä kunhan käyttää kunnon öljyä ja nämä tuoremmat mallit eivät näytä lahoavan kovin nopeasti enää.
Tuo neliveto pitäisi olla aika kohtalainen niin kauan kunnes jää kiinni se muuttuu 2 vetoiseksi kun mitään lukkoja ei ole niissä, kuitenkin parempi kun etuvetoinen missä vain yksi pyörä vetää.
Myös tuo swift on maavaraltaan hieman normi auto korkeampi eli sekin auttaa.
Ihan hyviä arvosteluita on saanut pieneksi autoksi mutta mikään raketti se ei ole tuolla moottorilla eli 1.6 on sositeltava vaihtoehto ainakin 4x4 versiona.
Toihan vaikuttaisi ihan järkevälle sitten. Ootteko päässyt ajamaan moista kippoa, että onko se ihan semi ok ajaa? Porukoitten farkku h astrasta olen tykännyt, että jos se ajettavuudeltaan on edes lähelle samankaltaista niin oiva peli olisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 329
Ei se muistuta astraa ajoltaan kyllä tippaakaan, täysin eri kokoluokan autoja. Ainakaan uudemmassa versiossa ei myöskään ohjaus keskittänyt juurikaan, mutta muuten kyllä ajettavuus kiva, mikroautomainen. Astra tuntuu kyllä tooosi isolta autolta ajossa tuohon verrattuna. Ja 1.6 on Suomessa aika harvinaisuus, oliko sitä edes maahantuojalla nelivedon kanssa tarjolla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Toihan vaikuttaisi ihan järkevälle sitten. Ootteko päässyt ajamaan moista kippoa, että onko se ihan semi ok ajaa? Porukoitten farkku h astrasta olen tykännyt, että jos se ajettavuudeltaan on edes lähelle samankaltaista niin oiva peli olisi.
Etuvetoisia Swiftejä on ajettu useampikin, nelikkoa en ainakaan muista ajaneeni, ehkä olen, ehkä en. Esmes Suzuki Lianan nelikko kelpaa arjen ajoihin kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ihan kiva laitos ajaa, itselle hyvin istuvat penkitkin - siis Swiftistä puhun, Lianan neliveto vain vertailun vuoksi. Kyllä itselle kelpaisi, nyt vaan haussa vähän isompaa autoa, toisilla spekseillä. Samalta merkiltä löytyisi kyllä Vitaraa tomaattina, mutta hinta karkaa omasta budjetista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 329
Joskus Lianaa kokeilin mutta oli kyllä nimenomaan ajettavuudeltaan semmoinen kiikku että kiinnostus loppui siihen. Swift kyllä toimii kuin hyvä ja sopiva hanska kädessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Joskus Lianaa kokeilin mutta oli kyllä nimenomaan ajettavuudeltaan semmoinen kiikku että kiinnostus loppui siihen. Swift kyllä toimii kuin hyvä ja sopiva hanska kädessä.
Sitä kyllä, mutta kyllä se sohjoisella tiellä hanskassa pysyy kun nyt ei liikaa yritä. Swift kyllä ajoltaan parempi.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Tätä uusinta swiftiä en ole koittanut pitäisi olla siinä kokoluokassa ihan ok ajettava ja suuntavakaa.
Jos haluaa vetää jotain kärryä niin moottori on kyllä aika ponneton(120Nm) mutta on huhuiltu turbomoottoristä tässä mallisa.
Muita halpoja neliveto autoja ei ihan löydy kun fiat ja dacia ja niistä Fiat ei ainakaan kannata ostaa ellei halua viihtyä korjaamolla.
 

Kimi625

Vähintäänkin eeppinen näpertelijä.
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
623
Pihalla vieläkin tuo Opel Astra 2L diesel koneella, hätäpäissään tuli ostettua ja nyt itkettää pirusti nuo diesel verot ja vakuutusmaksut (kasko).

Mietiskelin tässä kun kilometrejä tulee 10k tai alle vuodessa että jos hyppäis teinivuosien unelmaan ja ostais BMW E46:sen esim tolla 2.8L bensalenkkarilla niin eikös se silti tulisi halvemmaksi?

Bemari imee 8L satasella kun taas Astra lorottelee 4,5L samalla matkalla mutta polttoaineetkin melkeen saman hintaiset tätä nykyä.

Astran verot on noin 650e vuodessa ja vakuutukset kaskolla 930e vuodessa.

Parin tonnin bemmiin olisi vastaavat numerot yhteensä 500e vuodessa, ainoa ero tulee siis bensan hinnasta diesseliin. (En ottaisi kaskoa bemariin)

Ajatuksia?
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
@Kimi625 8 litraa ehkä maantieajossa :D Mutta ei se tosiaan 10k km niin väliä oo vaikka menis se 10. Vaikeuksia saattaa teettää löytää sellainen vähän poljettu yksilö ja tietty on hyvä jos osaat itse vähän laittaa kun noi on kuitenkin jo 15-20 vuotta vanhoja niin niitä vikoja tulee senkin puolesta. Sinänsä tekniikka on kyllä aika simppeliä. Parilla tonnilla saat kyllä ainoastaan aika loppuun rääkätyn yksilön.
 

Kimi625

Vähintäänkin eeppinen näpertelijä.
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
623
@Kimi625 8 litraa ehkä maantieajossa :D Mutta ei se tosiaan 10k km niin väliä oo vaikka menis se 10. Vaikeuksia saattaa teettää löytää sellainen vähän poljettu yksilö ja tietty on hyvä jos osaat itse vähän laittaa kun noi on kuitenkin jo 15-20 vuotta vanhoja niin niitä vikoja tulee senkin puolesta. Sinänsä tekniikka on kyllä aika simppeliä. Parilla tonnilla saat kyllä ainoastaan aika loppuun rääkätyn yksilön.
Totta totta... Itse en tiedä autoista hölkäsen pöläystä :D Ajattelin että elämä opettaa kun alkaa korjaamaan mutta bmw ei ehkä siihen tarkoitukseen ole paras auto.
Olisi vaan kiva ettei tulisi sellaista downshift oloa tuosta autonvaihdosta, Astrassa ei kuitenkaan ole mitään vikaa ja 3v aikana huollettu noin 2k eurolla.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Totta totta... Itse en tiedä autoista hölkäsen pöläystä :D Ajattelin että elämä opettaa kun alkaa korjaamaan mutta bmw ei ehkä siihen tarkoitukseen ole paras auto.
Olisi vaan kiva ettei tulisi sellaista downshift oloa tuosta autonvaihdosta, Astrassa ei kuitenkaan ole mitään vikaa ja 3v aikana huollettu noin 2k eurolla.
Jos tosi tiukalla budjetilla haluu bemaria niin melkein se E36 mieluummin, ne on aika paljon halvempia. Toki sama ongelma niissäkin teinien suosion kanssa sekä autojen iän. Itekin hommasin ekaksi autoksi E36 328i:n ja kyllähän siinä vähän siperia opetti mutta toisaalta aika helppo auto oppia laittamaan ja netistä löytyy kyllä paljon opastusta. Innostus laittaa vaan loppui kesken eikä mulla ollut oikeen kunnon paikkaa rempata :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Eikai noihin vanhempiin bensa-autoihin kannata/saa laittaa sitä E10:ä. Ainakaan itse en ole laittanut.


EDIT: Sen verran vielä tuosta 2.8L, itsellä oli Audin vastaava. Ei meinaan tuo 8L riitä sitten alkuunkaan :D Matka ajossa nätillä kaasujalalla, mutta kaupunkia, lyhyttä matkaa jne. niin alkaa autolle maistumaan menovesi toiseen malliin. Itsellä oli keskikulutus luokkaa 12L/100km kaupunkiajossa kesäolosuhteissa.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
835
Totta totta... Itse en tiedä autoista hölkäsen pöläystä :D Ajattelin että elämä opettaa kun alkaa korjaamaan mutta bmw ei ehkä siihen tarkoitukseen ole paras auto.
Olisi vaan kiva ettei tulisi sellaista downshift oloa tuosta autonvaihdosta, Astrassa ei kuitenkaan ole mitään vikaa ja 3v aikana huollettu noin 2k eurolla.
Itsellä oli ensimmäisenä autona E46 316i -99 ja kun ei itse osannut tehdä oikein mitään, niin kallistahan se oli. Turvatyynyn anturimatto tonnin, ABS anturit tonnin, jne. Eli tonneja sai laittaa ja silti olisi ollut vielä reilusti laitettavaa, kuten ruostuneet jouset (lähes poikki), ruostuneet jarruputket (lähes poikki), ruostetta muutenkin siellä täällä, moottorin öljyvuoto. Päätin sitten vaihtaa suosiolla uudempaan, kuin alkaa kunnostamaan sitä.

Kivoja autojahan nuo E46:set on ajaa, jos vaan ovat kunnossa. Oma 316i 1,9l koneella meni 5,5l/100km maantiellä ja keskikulutus kaupunkipainotteisessa ajossa oli 7-8l/100km. Toki tehoakin oli vaan 105hp. Äänet tuossa koneessa oli kyllä paljon paremmat kuin uudemmissa neloskoneissa.
 

Kimi625

Vähintäänkin eeppinen näpertelijä.
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
623
BMW himo vaan kasvaa sen sijaan että menisi alas :D
Täytyy alkaa katsomaan muitakin bensavehkeitä jos mieluisa löytyisi vaikka muualtakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Jos säästöt on mielessä niin niitä ei ainakaan tuolla vaihdolla tule. Aika lähelle samoihin voi kyllä päästä sillä oletuksella, että ei tarvitse mitään isompaa remonttia tehdä. Jos säästää haluaa niin kilpailuta hyvä mies nuo nykyiset vakuutukset. Jos bmw:hen irtoaa verot ja vakuutus 500e:llä se tarkoittaa sitä, että vakuutukselle jää maksimissaan 200e, joka tarkoittaa sitä että ikä ja vakuutushistoria on hyvä. Tuollaisella historialla Astraan nykyisestä vakuutushinnasta pitäisi lähteä helposti lähes puolet pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 739
Paasataan tuosta swiftistä vielä, eli onko suomen versioissa noita sivuturvatyynyjä vai tuliko ne vasta tohon 2010 uuteen versioon jossa 1.2 kone? Ncap 2005 testin mukaan olisi mutta suomen arvosteluissa mainitaan vaan 2 kpl. Noh pikkukippohan tuo on eli liekkö tolla edes väliä jos kolahtaa. Harmittavan kaukana noi uudemmat nelikko swiftit lähteä koeajolle :8
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Onko Audimiehiä paikalla? Ollu tähtäimen alla tuollainen 06-08vm. Audi A3. Onko tuo 2litrainen diesel motti minkälainen? Manuaali neliveto lähinnä kiinnostaa. Toki nuo järkevän hintaiset vaihdokit on sitten noita +300tkm rullattuja, mutta ainakin tuo 1.9tdi oli suhteellisen kestävä motti, mites sitten tuo 2.0? A4:sia löytyy kyllä +400tkm rullattuja, että kaippa nuokin kestää? Vai onko noissa samat koneet?
 

Jyrmo

Volvoja ja Saabbeja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
313
Onko Audimiehiä paikalla? Ollu tähtäimen alla tuollainen 06-08vm. Audi A3. Onko tuo 2litrainen diesel motti minkälainen? Manuaali neliveto lähinnä kiinnostaa. Toki nuo järkevän hintaiset vaihdokit on sitten noita +300tkm rullattuja, mutta ainakin tuo 1.9tdi oli suhteellisen kestävä motti, mites sitten tuo 2.0? A4:sia löytyy kyllä +400tkm rullattuja, että kaippa nuokin kestää? Vai onko noissa samat koneet?
Ainakin moottorikoodi BKD kannattaa skipata, 2.0TDI. Öljypumppuongelmia ja suutinropleemaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
A3:ssa moottori on poikittain ja a4:ssa pitkittäin. Tämä tekee sen, että tuo neliveto on torsenin sijaan haldex. Eli ei ole ns jatkuva neliveto ja se kytkeytyy päälle erillisellä pumpulla. Näitä on ainakin alkupäässä mennyt. Itsellä BLb moottorikoodillinen a4, jolla rullattu 325tkm. Välijäähdytin vaihdettiin vasta ja se on aika heikko lenkki näissä, kun on osittain muovinen.

Manuaaleissa kannattaa katsoa, että on kaksoismassa vaihdettu, on nimittäin juuri tuossa 300 paikkeilla se edessä lähes poikkeuksetta. Itsellä oli vaihdettu 304tkm kohdilla. Öljypumppuja on mennyt näistä, koska se on toteutettu typerästi yhdellä kuusiokololla. Löytyy pajoja, jotka korjaa tuon ikuiseksi, mutta itse en ole hommaan ryhtynyt. 400€ olisi kustantanut tuo operaatio ainakin täällä yhden pajan toimesta.

En tiedä mitä hintaluokkaa etsit jne., mutta nuo a4:set ovat pudottaneet hintaansa aika paljon verrattuna vuoden takaiseen. Siellä alkaa olla jo 3.0tdi nelivetoja ~5ke
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
A3:ssa moottori on poikittain ja a4:ssa pitkittäin. Tämä tekee sen, että tuo neliveto on torsenin sijaan haldex. Eli ei ole ns jatkuva neliveto ja se kytkeytyy päälle erillisellä pumpulla. Näitä on ainakin alkupäässä mennyt. Itsellä BLb moottorikoodillinen a4, jolla rullattu 325tkm. Välijäähdytin vaihdettiin vasta ja se on aika heikko lenkki näissä, kun on osittain muovinen.

Manuaaleissa kannattaa katsoa, että on kaksoismassa vaihdettu, on nimittäin juuri tuossa 300 paikkeilla se edessä lähes poikkeuksetta. Itsellä oli vaihdettu 304tkm kohdilla. Öljypumppuja on mennyt näistä, koska se on toteutettu typerästi yhdellä kuusiokololla. Löytyy pajoja, jotka korjaa tuon ikuiseksi, mutta itse en ole hommaan ryhtynyt. 400€ olisi kustantanut tuo operaatio ainakin täällä yhden pajan toimesta.

En tiedä mitä hintaluokkaa etsit jne., mutta nuo a4:set ovat pudottaneet hintaansa aika paljon verrattuna vuoden takaiseen. Siellä alkaa olla jo 3.0tdi nelivetoja ~5ke
No Diesel ei ole kyllä mikään ehdottomuus, nykyään kilometrejä tulee aika reilusti vähemmän niin eihän tuo kovin kannattavaa ole. Aika sen pakko ole olla Audikaan, tuli vain vastaan tuollainen neliveto audi joka näytti hyvälle.

Avokille auto olisi siis tulossa ja tykkää kuitenkin enemmän ajella Dieselillä, kun sellainen on käytännössä aina ollut alla. Nykyinen on auto -00 3B5 Passatti 1.9Tdi 81kW, rullattu 360tkm. Se pitäisi tyrkyttää vaihdossa eli lienee pakko tarttua Rinta-Joupin tms. vaihtohyvitys kampanjaan. Eli näihin missä hyvitetään 1000e autosta kuin autosta. Aiemmin kilometrejä tuli vuodessa sen 15-20tkm, sitten tippui n. 10tkm/v ja nyt näyttäisi edellisestä katsastuksesta kertyneen 6tkm. Eli nykyään asettunee 6-8tkm väliin. Eli tuon puolesta ei todellakaan Diesel ole järkevä vaihtoehto. Nykyinen Passat on pakettiautoksi rekisteröity joten sen vähän tasaa tuota kannattavuutta.

Jos nyt laitetaan vähän kriteerejä niin:
- 5000-8000e
- Ajettu reilusti vähemmän kuin nykyinen
- Uudempi kuin nykyinen
- Ilmastointi

Viimeiset 6 autoa meillä on ollut Vaggilaisia tai Mersuja, vanhempia toki. Saksalaiset on eniten itseä miellyttänyt, Ranskalaisia olen vähän karsastanut, mutta ei nekään täysin pois-suljettuja ole jos tulee silmää miellyttävä vaihtoehto. Ja tosiaan pakko on varmaan liikkeestä ottaa, ei kukaan yksityinen tuota Passattia varmaan huoli ja en itse jaksa lähteä myymään sitä.

E: Mites Mondeot? Tällaisen bongasin, onko jotain mitä pitäisi tarkkailla: Ford MONDEO 1.8 TDCi 100 Trend Wagon - Maksuton toim 2008, 6.880 € – Rinta-Jouppi.com
 
Viimeksi muokattu:

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
Se pitäisi tyrkyttää vaihdossa eli lienee pakko tarttua Rinta-Joupin tms. vaihtohyvitys kampanjaan. Eli näihin missä hyvitetään 1000e autosta kuin autosta.
Ei tarvi. Rintajoupilla ainakin pystyy tinkimään osan tuosta 1000 eurosta. Itse olisin saanut aikoinaan 1500 euroa alennusta autosta, mihin luvattiin 2000 euron hyvitys autoon kuin autoon, kun olisin ostanut ilman vaihdokkia. Muutenhan noista hinnoista ei Rinta-Joupilla hirveästi tingitä. Jos tuossa Passatissa on vielä leimaa ja kahdet renkaat niin uskoisin, että saat siitä 500 euroa aika helposti.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Ei tarvi. Rintajoupilla ainakin pystyy tinkimään osan tuosta 1000 eurosta. Itse olisin saanut aikoinaan 1500 euroa alennusta autosta, mihin luvattiin 2000 euron hyvitys autoon kuin autoon, kun olisin ostanut ilman vaihdokkia. Muutenhan noista hinnoista ei Rinta-Joupilla hirveästi tingitä. Jos tuossa Passatissa on vielä leimaa ja kahdet renkaat niin uskoisin, että saat siitä 500 euroa aika helposti.
Tuore leima pitäis hakea, mutta ei kyllä pitäisi olla mitään esteitä etteikö menisi heittämällä läpi. Voihan sitä toki aina yllätyksiä tulla. Mutta joo, hyvä kesärenkaat aluvanteilla löytyy ja ok-kuntoiset nastarenkaat. Tekniikka pelaa, alkaa vain olemaan ruostekukkaa siellä sun tällä ja muutenkin alkaa eletty elämä näkymään. Täytyypä katsella Rinta-Joupin valikoimaa ja koittaa käydä huudattamassa myyjiä :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Tuore leima pitäis hakea, mutta ei kyllä pitäisi olla mitään esteitä etteikö menisi heittämällä läpi. Voihan sitä toki aina yllätyksiä tulla. Mutta joo, hyvä kesärenkaat aluvanteilla löytyy ja ok-kuntoiset nastarenkaat. Tekniikka pelaa, alkaa vain olemaan ruostekukkaa siellä sun tällä ja muutenkin alkaa eletty elämä näkymään. Täytyypä katsella Rinta-Joupin valikoimaa ja koittaa käydä huudattamassa myyjiä :lol:
Miks just Rinta-Jouppia, mullakin jobbareiksi luokiteltavilla on kyllä katteet yleensä kohdallaan, joten sen 500-1000 saat omastasi hyvitystä - tai sitten alennusta. Tuohon hintaan saat kyllä pasuunan itsekin myytyä, vielä jos tuore leima tai vikalista haettuna, niin ettei ole kallista korjattavaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Miks just Rinta-Jouppia, mullakin jobbareiksi luokiteltavilla on kyllä katteet yleensä kohdallaan, joten sen 500-1000 saat omastasi hyvitystä - tai sitten alennusta. Tuohon hintaan saat kyllä pasuunan itsekin myytyä, vielä jos tuore leima tai vikalista haettuna, niin ettei ole kallista korjattavaa.
Joo ei se mikään pakko ole Rinta-Jouppi olla. Heillä nyt sattuu olemaan kaksi liikettä naapuri paikkakunnalla ja sitä kautta enemmän valikoimaa kuin muilla. Toki sitä pitää muutkin liikkeet katsastaa. Jäänyt vain sellainen mielikuva ettei noita muutaman satkun romuja huolita ku noissa "1000e autosta kuin autosta"-kampanjan liikkeissä. Ainakin kun kaveri Auto-Bilin kanssa hieroi kauppaa ~6000e vaihtoautosta, niin eivät huolineet vanhaa autoa vaihdossa. Lieneekö tuo sitten vain Auto-Bilin tapa? Tämä siis Vaasan Auto-Bilissä.

Enkä sitä epäilekään etteikö se kaupaksi menisi juuri katsastettuna ja muutaman satkun hintapyynnillä, mutta mulla ei vaan pää kestä myydä näitä markan romuja. Nettiauto on täynnä lukutaidonta porukkaa. Teet ilmoituksen: "Tiukka käteishinta 500e, ei tinkivaraa. Ei vaihtoa. Ruostetta alkaa olla, onhan auto jo 18v vanha". Ja ensimmäinen soittaja tarjoaa 250e, seuraava tarjoaa jotaki loppuun poljettua kiina-crossia vaihdossa, kolmas käy katsomassa ja ihmettelee että ompas tässä ruostetta ja tarjoaa 200e.

Löytyyhän sieltä niitä tosiostajiakin, mutta oman mielenterveyden vuoksi oon pyrkiny pistämään autot aina vaihdossa menemään :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Joo ei se mikään pakko ole Rinta-Jouppi olla. Heillä nyt sattuu olemaan kaksi liikettä naapuri paikkakunnalla ja sitä kautta enemmän valikoimaa kuin muilla. Toki sitä pitää muutkin liikkeet katsastaa. Jäänyt vain sellainen mielikuva ettei noita muutaman satkun romuja huolita ku noissa "1000e autosta kuin autosta"-kampanjan liikkeissä. Ainakin kun kaveri Auto-Bilin kanssa hieroi kauppaa ~6000e vaihtoautosta, niin eivät huolineet vanhaa autoa vaihdossa. Lieneekö tuo sitten vain Auto-Bilin tapa? Tämä siis Vaasan Auto-Bilissä.

Enkä sitä epäilekään etteikö se kaupaksi menisi juuri katsastettuna ja muutaman satkun hintapyynnillä, mutta mulla ei vaan pää kestä myydä näitä markan romuja. Nettiauto on täynnä lukutaidonta porukkaa. Teet ilmoituksen: "Tiukka käteishinta 500e, ei tinkivaraa. Ei vaihtoa. Ruostetta alkaa olla, onhan auto jo 18v vanha". Ja ensimmäinen soittaja tarjoaa 250e, seuraava tarjoaa jotaki loppuun poljettua kiina-crossia vaihdossa, kolmas käy katsomassa ja ihmettelee että ompas tässä ruostetta ja tarjoaa 200e.

Löytyyhän sieltä niitä tosiostajiakin, mutta oman mielenterveyden vuoksi oon pyrkiny pistämään autot aina vaihdossa menemään :D
No se on kyllä totta, että se oman auton myyminen on kyllä sitä itteään, vaikka halvankin. Sitten kun on hintoja ja hyvityshintoja.. niin jos sen vanhan saa käsistään pois muiden ongelmaksi, niin eipä se pitkällä juoksulla mitään haittaa. Tonnin pommin nyt luulisi käyvän hintaluokkasi vaihdokiksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Ai olet täältä Vaasasta ostelemassa. Kamuxin kiertäisin kaukaa, Rinta-jouppikin on paikoin ylihinnoiteltu. Ne ei suostuneet ottamaan mun ranskatarta vuosi sitten, kun oli 350tkm ajettu ja vuodelta -07. Ilmaa tuntuu muutenkin olevan autoissa. Kamuxilla tarjos 1000e vaihdossa ja tuo viimeisin maksoi 1650e ja kaikki tarjoukset oli saman hintaluokan (5ke) autoon. Kamuxilta en osta yhtäkään autoa enää tuon reissun jälkeen. On siihen paljon muitakin syitä kuin tuo vaihtohyvitys.

Kävin itse autoni hakemassa hieman kauempaa pienestä liikkeestä Kauhavalta. Oli sopivan oloinen myyjä eikä tuo audi mikään pommi ollut tosiaankaan ja heittämällä parhaan hinnan sain omasta autostani vaihdossa.

EDIT: Käyttöautolla olen saanut hyvää palvelua, joskin ei vielä yhtään autoa ole sieltä mukaan tarttunut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 106
Ai olet täältä Vaasasta ostelemassa. Kamuxin kiertäisin kaukaa, Rinta-jouppikin on paikoin ylihinnoiteltu. Ne ei suostuneet ottamaan mun ranskatarta vuosi sitten, kun oli 350tkm ajettu ja vuodelta -07.
Jos autoa on ostamassa niin se, etteivät tuollaisa pommeja huoli vaihdossa on kyllä sen ostajan kannalta nimenomaan hyvä asia, ellei juuri itsellä ole pommia, josta haluaa eroon.

Niiden pitää kyllä saada ne vaihdossa ostamasa autot myytyä ja joku sen joutuu ostamaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Jos autoa on ostamassa niin se, etteivät tuollaisa pommeja huoli vaihdossa on kyllä sen ostajan kannalta nimenomaan hyvä asia, ellei juuri itsellä ole pommia, josta haluaa eroon.

Niiden pitää kyllä saada ne vaihdossa ostamasa autot myytyä ja joku sen joutuu ostamaan.
Juu ja ei sovi unohtaa ettei tuo mainostaminen, kuvien otto, pesu, vahaus jne ilmaista ole. Ei sinne todennäköisesti kannata ottaa mitään autoa millä olisi käypä arvo 1500e tai edes 3000e jos huomioi vastuut ja muut autosta myynnin jälkeen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Ai olet täältä Vaasasta ostelemassa. Kamuxin kiertäisin kaukaa, Rinta-jouppikin on paikoin ylihinnoiteltu. Ne ei suostuneet ottamaan mun ranskatarta vuosi sitten, kun oli 350tkm ajettu ja vuodelta -07. Ilmaa tuntuu muutenkin olevan autoissa. Kamuxilla tarjos 1000e vaihdossa ja tuo viimeisin maksoi 1650e ja kaikki tarjoukset oli saman hintaluokan (5ke) autoon. Kamuxilta en osta yhtäkään autoa enää tuon reissun jälkeen. On siihen paljon muitakin syitä kuin tuo vaihtohyvitys.

Kävin itse autoni hakemassa hieman kauempaa pienestä liikkeestä Kauhavalta. Oli sopivan oloinen myyjä eikä tuo audi mikään pommi ollut tosiaankaan ja heittämällä parhaan hinnan sain omasta autostani vaihdossa.

EDIT: Käyttöautolla olen saanut hyvää palvelua, joskin ei vielä yhtään autoa ole sieltä mukaan tarttunut.
Vaasa on yksi vaihtoehto. Pohjanmaa ja Etelä-Pohjanmaa akselilta noita lähinnä katsellut.

Rinta-Jouppi oli ykkösvaihto ehto senkin vuoksi, että toimittavat auton ilmaiseksi lähimpänä olevaan liikkeeseen. Siis yli xxxx arvoiset. Saattaahan tuota muutkin liikkeet tarjota kun kysyy, mutta Jouppi mainosti ainakin suoraan tuollaista. Mutta näin ollen valikoima kasvaa aika reilusti, kun saa mukaan etelä-suomen liikkeet.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Jos autoa on ostamassa niin se, etteivät tuollaisa pommeja huoli vaihdossa on kyllä sen ostajan kannalta nimenomaan hyvä asia, ellei juuri itsellä ole pommia, josta haluaa eroon.

Niiden pitää kyllä saada ne vaihdossa ostamasa autot myytyä ja joku sen joutuu ostamaan.
Kyllä kai ne isot liikkeet tuollaiset pommit työntää yleensä köntässä jollekin jobbarille. Aika typerää palvelua liikkeeltä olla huolimatta vaihdossa. Hyvitys on tietenkin sitten mitä on, mutta pitäisi se asiakkaan auto nyt edes huolia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Jos autoa on ostamassa niin se, etteivät tuollaisa pommeja huoli vaihdossa on kyllä sen ostajan kannalta nimenomaan hyvä asia, ellei juuri itsellä ole pommia, josta haluaa eroon.

Niiden pitää kyllä saada ne vaihdossa ostamasa autot myytyä ja joku sen joutuu ostamaan.
Ainakin tuossa Kamuxin tapauksessa pommi oli se mitä olin ostamassa ja sillä oli ajettu 70tkm enemmän kuin omallani. Alusta kolisi, tuulilasi halki koko matkalta, naarmu koko katon pituudelta, jotka olivat pikkujuttuja myyjän mukaan. No, nostin kytkintä.

Rinta-Joupilla taas olen nähnyt huomattavasti enemmän ajettuja ja ”pommimpia” autoja myynnissä (ajan ja kierrän tuon pihan varmaan kerran viikossa ihan huvin vuoksi) mutta ei tästä nyt sen enempää.

Oma ranskatar ei edes ilmestynyt nettiin, vaan liike sai sen myytyä heti. Olisin pitänyt itselläni, jos ei olisi tarvinnut isompaa autoa ja halusin myös audin, koska kyllästyin niihin räminöihin, mitä pikkupösön muovisisustasta lähti. Se palveli hyvin 135km/suunta työmatkalla noin 80tkm ajan.

Mutta ei tästä osaltani enempää, menee offtopicin puolelle
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom