Perkeleen naapurit.

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Perhana, tuo autotalline luiska ei ole merkitty mitenkää parkkipaikoiksi, mutta taloyhtiön säänöissä mainintaan kuulemma, että kolmelle autolle siinä on paikka. PArhaimmillaan koko luiska on "lisäparkittu" täyteen. Taloyhtiön toimien tarkastelu mielestäni edessä.
Varmaan niiden luvallisten paikkojen merkkaaminen siihen liuskalle olis ihan ensimmäinen asia, sitten voisi ihmisille sanoa, että luvalliset paikat on siihen merkattu ja muualle ei saa autoa jättää. Mistähän sitä kukaan ulkopuolinen voi tietää mihin voi ja ei voi parkkeerata jos se lukee epämääräisesti jossain taloyhtiön säännöissä, varmaan osa asukkaistakaan ei tiedä noita sääntöjä eikä niitä osaa/tajua vierailleen kertoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 581
Millä tuollaisen taliaivon saa oppimaan, että tuohon ei kannata parkata?
Todennäköisesti toimivin keino opettaa oikeat pysäköintipaikat ovat hallituksen puheenjohtaja ja isännöitsijä. Kummallekin kun ilmoittaa riittävän ponnekkaasti mitä on tapahtunut ja kenen toimesta, niin toimensa puolesta hoitavat asian kuntoon.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 809
Poliisin resurssit voivat olla tiukalla, mutta kunnan pysäköinninvalvontaa voi kokeilla... Yksityisfirmoihin verrattuna on myös se etu, että niistä pysäköintisakoista on vaikeampi kikkailla eroon.
Ei niitä poliiseja taida hirveästi kiinnostaa parkkisakkoja jakaa. Oulussa muistaakseni kerran viikossa kunnallinen pysäköinninvalvoja käy henkilökohtaisesti keräämässä poliisilaitokselta ne poliisin kirjoittamat parkkisakot. Yhdellä viikolla oli ollut esimerkiksi yksi sakko tullut sitä kautta. :lol:
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 312
Prkl, nyt oikeasti alkaa kääntymään mieli siihen että myy tämän neukkukuution vaikka suht halpa onkin asua tässä ja hommais päätyrivarin/halvan homeomakotitalon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Prkl, nyt oikeasti alkaa kääntymään mieli siihen että myy tämän neukkukuution vaikka suht halpa onkin asua tässä ja hommais päätyrivarin/halvan homeomakotitalon.
Voin suositella. 13 vuotta kerros- ja rivitaloasumista takana ja just viikko sitten muutettiin korpeen omakotitaloon. Lähin naapuri tien toisella puolella, mutta omaa pihaa tommonen vähän alle hehtaari, joten aika paljon saa älämölöä pitää että naapurit alkaa häiriintyy tai vastavuoroisesti että itseä alkaa naapureiden touhut häiritsemään.

Tokihan tässä saa puolituntia ajella töihin entisen 5 minuutin sijaan (joka sekin pyörällä), ja töitä riittää jo osittaisen puulämmityksen ja puusaunan vuoksi, mutta edut kuitenkin peitonnee haitat (jos nyt asumisen vuoksi tehtävää ruumiillista työtä voi haitaksi kutsua)
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 312
Nyt se alakerran linnakundi on alkanut polttamaan sisällä ja se vitun käry tulee vessan poistokanavasta, stana.
Hassuksi tekee sen että akka ei muka huomaa sitä hajua kun muuten aina hän valittaa jos parvekkeen ovi on auki ja sieltä tulee röökin käry (mikä taas ei itseäni niin haittaa kun se ei ole semmoista tunkkaista röökin hajua).
:sidea: :sevil:Voisi tukkia sen kanavan alaspäin :swink:.
kait sitä pitää hajoittaa pari hajuvesipulloa tuonne.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Voin suositella. 13 vuotta kerros- ja rivitaloasumista takana ja just viikko sitten muutettiin korpeen omakotitaloon. Lähin naapuri tien toisella puolella, mutta omaa pihaa tommonen vähän alle hehtaari, joten aika paljon saa älämölöä pitää että naapurit alkaa häiriintyy tai vastavuoroisesti että itseä alkaa naapureiden touhut häiritsemään.
Sama. 10+ vuotta on ollut oma piha ja omat touhut. Kesäsunnuntaisin vituttelee vaan lähinnä känniset/krapulaiset naapurit, jotka tulee lainaamaan bensaa ruohonleikkuriin tai päristelemään moottorisahaa. :D Mutta meteliä ja toimintaa on kaikilla, niin ei oikeastaan haittaa. Tässä on semmoinen 3-4 talon (mies)yhteisö, mikä lainailee ja liikkuu tonteilla enempiä kyselemättä. Syksyllä sitten tehdään inventaariota, mikä on kenenkin. Eikä ole tarkkaa sekään. Toki jos tarviaa kananmunan lettutaikinaan, sitten soitetaan ovikelloa ja pyydetään naapurinrouvalta nätisti. Maksetaan sitten oluella isännälle illemmalla.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 284
Nyt alkaa oleen heippalappu kohillaa :eek::lol:.
Talo kyllä muuten rauhallinen ja pääasiassa lapsiperheitä/vanhuksia, mutta nuita "narkkareita" muutama asuu yhdessä kämpässä ja trafiikin perusteella jonkin tason dealaamistakin saattaa olla. Itseä nuo ny ei ole muuten häirinnyt, mitä ny kerran yhden löysin tajuttomana oman ovensa edestä pilleripurkkien keskeltä. Piti ambulanssi soittaa hakemaan ja tarkastella ettei välitöntä hengen hätää ole. Onneksi ei tarvinut elvyttämään alkaa, oli sen verra luontaantyöntävä ja pahalle tuoksuva ilmestys.
No jospa nuo saatas pihalle, eihä sitä ikinä tiedä mitä tollset tai niiden "kaverit" keksii.
20181113_102938_capture.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Tuon lapun kirjoittaja on kyllä ihan oikeessa siinä, että ilma raikastuu kun nuo elämänkoululaiset lähtee pois. Meilläkin oli monta kuukautta narkkari samassa rapussa ja kyllähän se rappukäytävä löyhkäs ihan hemmetisti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
478
Tuo lappu on kyllä ihan oikeassa, että mikäli häiritsee, olisi useamman syytä tehdä ilmoitus. Tarvitaan parista asunnosta ilmoitus, että voidaan alkaa häätöprosessiin. Ilmoituksien pitäisi olla muistaakseni myös melko yksityiskohtaisia, eli kellonajat ja minkälaista häiriötä.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 284
Tuo lappu on kyllä ihan oikeassa, että mikäli häiritsee, olisi useamman syytä tehdä ilmoitus. Tarvitaan parista asunnosta ilmoitus, että voidaan alkaa häätöprosessiin. Ilmoituksien pitäisi olla muistaakseni myös melko yksityiskohtaisia, eli kellonajat ja minkälaista häiriötä.
Tuosta yks naapuri kerran valitteliki jo kesällä (liekkö joka tuon kirjotti)ja kyseli kuuluuko meille ääniä. Meidän kämppä vastakkaisella puolella rakennusta niin ei kyllä ääniä kuulu, eli eipä itse pysty oikeen tekeen valitusta. Tuolla kyseisellä naapurilla tais olla suoraan nuiden alla. Niillä myös pieniä lapsia niin varmasti alkaa vetuttaan aika nopeeta tollanen.Kauan kyllä ovat jaksanut jos kesällä jo ollu tuo meininki.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Minulla naapurina Lähi-idän ihme, jossa lapsia riittää. Ja koska kulttuuriin kai kuuluu, esin. että normaalilla volyymilla puhuminen on typerä länsimainen tapa, kuten ns. hiljaisuus, huutaa kakarat välillä niin että luulisi päätä leikattavan irti. Ja tosiaan välillä vaikka 03 aikoihin mölytään rapussa, eihän heidän tarvitse nousta töihin aamulla.

No minä sitten kysymään naapureilta, kuuluuko mökä. Kuuluu kyllä, niin kauan kunnes ehdotan, että tulisivat mukaan isännöitsijälle tehtävään ilmoitukseen. Silloin ei enää niin häiritsevästi kuulukaan. Ja kun ollaan tässä etsimässä toista asuntoa jne. Ja kyse siis ei ole siitä, että kulttuuri olisi rikastunut mukavasti, koska tätä ennen kommentit ovat olleet vihervassu-asteikolla vähintään "rasistisia". Voi olla, että heitä pelätään, vaikka olen kertonut että eivät saa selville ilmoituksen allekirjoittaneita. Niinpä perhe saa rauhassa elellä omien tapojensa mukaan.

Olen ollut asiasta yhteydessä isännöitsijään, mutta vaaditaan useamman asukkaan allekirjoitus, asia jonka toki ymmärrän, että ei väärin perustein pistettäisi ketään pihalle. Mutta olen pyytänyt, että voisiko heille laittaa vaikka kirjeenä muistutuksen järjestyssäännöistä. Ei voi. Niinpä älämölä alla ja huhhuh akbar (kyllä, tätäkin huudeltu) saa raikua edelleen vaikka keskellä yötä (kyllä, tätä tapahtuu).
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Jooh. Ei asiat ole noin yksinkertaisia. Saattaa esim. itse olla väsynyt tms. ettei huvita. Ja kun sitä pääasiassa tulee otettua naapurit huomioon. Ja hyvässä lykyssä saa itse varoituksen. Ei siinä voi puolustella että naapurikin on möykännyt, koska isännöitsijä voisi todeta ettei heistä ole tullut ilmoituksia.

Ja viimeiseksi. Jos tuollaisessa alikehittyneessä kulttuurissa toimitaan piittaamattomasti kuin apinat, ei minun tehtävä ole alentua samalle tasolle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Minulla oli naapurina jotain lähi-idän ihmisiä noin 18 vuotta sitten kun tähän muutin.Eivät pitäneet mitään älämölöä,mutta kerran kun eivät olleet kotona katsoin pihalta ikkunasta sisään ja hämmästyin sisustuksesta.Asunnossa ei ollut muita huonekaluja kuin ränsistyneitä tuoleja ringissä keskellä lattiaa,ja muhammetin kuva keskellä seinää.
Edit.Eihän se voinut olla muhammetin kuva kun uskonto kieltää,no joku kuva kuitenkin.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Minulla on toinenkin Lähi-idän naapuri, ei tosin niin lähellä kuin ek. Ja he ovat täysin toista maata: eipä mitään pahaa sanottavaa. Mutta kaikesta näkeekin, että panostetaan siihen yhteiskuntaan sopeutumiseen. Tämän perheen kolme lasta puhuvat ulkona leikkiessään suomea. Melunaapurit puhuvat aina omaa kieltään, jota en tunnista arabiaksi millään, pl. noita uhohuutoja joita kunnon muslimien tulee tietenkin keljuille suomalaisille huudella.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
@neko ehdotan isoja kajareita ja jotain norjalaista kirkonpolttometallia suurella voluumilla vähintään pari tuntia päivässä, kuulemma allahu akbarit nauttii kyseisestä genrestä.

Jos alkavat kitisemään niin esittäydy saatananpalvojaksi ja syytä rasistiksi jos ei uskonnolliset menosi miellytä.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
592
Tai sitten vaan soittaa poliisit paikalle joka ikinen kerta kun mölyävät hiljaisuuden (yleensä klo 22 - 07 ) aikana. Eiköhän ne opi olemaan hiljaa kun tarvitsee asioida virkavallan kanssa jatkuvasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 184
Tai sitten vaan soittaa poliisit paikalle joka ikinen kerta kun mölyävät hiljaisuuden (yleensä klo 22 - 07 ) aikana. Eiköhän ne opi olemaan hiljaa kun tarvitsee asioida virkavallan kanssa jatkuvasti.
Saa olla aika rauhallinen yö että poliisit viitsivät/ehtivät paikalle. Isommassakin kaupungissa tuskin on paria partiota enempää yöllä liikkeellä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Oi niitä aikoja, kun poliiseja riitti kiertelemään tanssilavojakin jopa useamman partion voimin pamputtamaan ja viemään putkaan (harmittomia) juoppoja...
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Tai sitten vaan soittaa poliisit paikalle joka ikinen kerta kun mölyävät hiljaisuuden (yleensä klo 22 - 07 ) aikana.
Minulla on kokemusta poliisien soittamisesta paikalle, ja siinä on se ongelma, että tulevat paikalle yleensä tunnin parin päästä. Poliisilla riittää Helsingissäkin muuta tärkeämpää työtä, joten ehtivät paikalle vasta kun on muuten sopiva hetki. Näiden ko. naapurien kohdalla heistä ei ole apua, koska käyvät randomisti mölyämässä, sitten saatat nukahtaa uudestaan, ja tunnin päästä pitääkin älämölöillä uudelleen. Tai sitten ei. Eli poliisi tuskin sattuu silloin paikalle. Ja poliisin kanssa toimiessa se loppu yö on varmasti menetetty, koska yleensä toivovat että käyt päästämässä heidät rappuun, soittavat sitten kun ovat tulossa.

Suomalaisen juopporetkueen saa hiljaiseksi poliisien avulla. Ja suomalaisessa juopporetkue on yleensä, täällä päin ainakin, töissä käyviä ihmisiä, joilta lähtee välillä mopo käsistä. Eli elävät yleensä säännöllistä elämää. Toisin on tämän kulttuurin rikastajan kanssa. Ei mulla muuta. Rikasta on ollut.

Eiköhän ne opi olemaan hiljaa kun tarvitsee asioida virkavallan kanssa jatkuvasti.
Virkavallan kanssa ko. naapuri on kyllä ollut tekemisissä muuten. Eikä ollut peruspoliisipartiota. Näistä syistä esim. itseä ei huvita mennä ehdottamaan rauhallisempaa elämää. Samoin tästä syystä ymmärrän toki naapureita, kun eivät uskalla laittaa nimeään paperiin häiriköinnistä. Ainoa toivo tässä on kai se, että asunto käy liian pieneksi, koska naisen virka on olla vain synnytyskoneena uusien "suomalaisten" pykäämisessä. Suomi nousuun... Inshallah.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
165
Ootko Neko kokeillut sellaista ihmeellistä juttua, että menisit ihan suoraan kasvotusten puhumaan näille metelöitsijöille asiasta?

Monesti ihmiset metelöi ja perseilee kerrostaloissa koska kukaan ei uskalla tulla sanomaan mitään asiasta ja ne tottuu siihen.
 
Liittynyt
21.03.2018
Viestejä
97
Itselle on sattunut onneksi hyvät naapurit täällä pusikossa. Tosin yhtä sadan metrin päässä asuvaa rouvaa häiritsi, kun meiltä kuului "ääniä". Todettiin, ettei oltu huomattu itse mitään (pienoinen valhe). Ääni tuli huippuimurin laakereista. Hyvä kuulo tädillä.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 373
Itse on joutunut nukkumaan korvatulpat korvissa jo aika pitkän aikaan, koska alakerran asunnossa on nyt noin vuoden asunut jotain helvetin sossupummeja, jotka valvoo yöt ja kolistelee ja eivät osaa muutenkaan olla hiljaa. Pahin on kyllä äijä, kun sen puhe ja huuto kuuluu mun kämppään koko yön läpi, kun se pelaa jotain pelejä ja mölisee mikrofoniin. Monta kertaa on sanottu kasvotusten aiheesta ja ehkä viikoksi hiljenee ja sitten jatkuu taas. Isännöitsijälle on tehty häiriöilmoituksia, mutta se ei saa mitään aikaan, kun vain yksi naapuri ilmoittaa (täällä kuuluu äänet hyvin kerrosten välillä, mutta ei juurikaan seinänaapureihin ja tuo sattuu asumaan alimmassa kerroksessa ja minä sen yläpuolella, niin eipä ole muuta naapuria, jolle kuuluisi). Asunnossa aktivoidutaan yleensä klo20-22 illalla ja meno jatkuu pitkälle puolenyön yli ja ei toivoakaan nukkumaanmenosta, jos ei käytä korvatulppia.

Lisäksi asunnossa asuva nainen kerää eläimiä ja sillä on noin 10 lemmikkiä (mm. 3 kissaa, koira ja sekalainen lajitelma jyrsijöitä) ja rappu haisee välillä aivan käsittömän pahalle. Siitä ovat muutkin naapurit tehneet ilmoituksia, mutta isännöitsijä ei voi kuulemma tehdä mitään, kun ei ole 100% varmaa mistä haju tulee (on vissiin aika vitun vaikeaa laskea 1+1, haju alkoi kun tuo roskasakki muutti tuohon, haju on voimakkaimillaan heidän kerroksessaan ja heillä on kämpässä eläintarha).

PS. Nyttenkin kuuluu äijän pulinaa alakerrasta, ilmeisesti ei hallitse äänentasoaan mitenkään pelisessioiden aikana. Vittu että tuollaisen roskasakin ja ihmissaastan ei tarvitisi asua samoissa taloissa normaalia elämää elävien kanssa, mutta kun hyvinvointiyhteiskunnassa sossu mahdollistaa tuollaisen paskan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 189
Ootko Neko kokeillut sellaista ihmeellistä juttua, että menisit ihan suoraan kasvotusten puhumaan näille metelöitsijöille asiasta?

Monesti ihmiset metelöi ja perseilee kerrostaloissa koska kukaan ei uskalla tulla sanomaan mitään asiasta ja ne tottuu siihen.
Onpas fiksu neuvo.

Ennen sen ruotimista tietysti jätetään huomiotta, että sanominen ei tehoa läheskään aina suomalaisiin juoppoihin ja jos tehoaa, usein vain hetkellisesti. Sivuutettakoon myös se, että toimintatapa saattaa käydä terveyden päälle.

Näillä alkuoletuksilla huomauttaminen varmasti toimii mamunaapureihin, koska olemmehan me kaikki samanlaisia ihmisiä. Kaikki erot etnisten ryhmien ja kulttuurien välillä rajoittuvat ulkonäköön, kieleen, ruokaan sun muuhun fantsuun pintakulttuuriin. Kaikki ajattelevat samalla tavalla ja kaikilla on samanlainen moraali, joten kaikkien kanssa saa aikaan hyvän keskusteluyhteyden ainakin kielimuurin ohitettuaan.

Kannattaa siis mennä rohkeasti koputtamaan ovea ja diskuteerata asia halki. Minä ainakin menisin, jos naapurissani asuisi rukoilevaa puukkokansaa. Onhan pohjalaisillakin puukot. Rukoilevathan monet pohjalaisetkin.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Kerran olen yksityisessä, varsin rauhallisessa taloyhtiössä mennyt kehottamaan että jos jo lähtisitte baariin, kello on 1.

Tulos oli oikeusjuttu pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, asuntoon murtoyrityksestä, vahingon tuottamisesta, teräaseen hallussapidosta, jne. jne kahdelle tyypille sieltä kämpästä. Lisäksi toisella niistä käsiteltiin 20 muuta rötöstä muista yhteyksistä. Tuotiin maijalla oikeuteen, koska se istui oikeudenkäynnin aikaan jo toisessa läänissä jostain toisesta rikosnipusta.

Koskaan ette tiedä mitä siellä on odottamassa.

Kaikki aina poliisin ja päivällä isännöitsijän kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Ja toisella kertaa taloyhtiön parkkipaikalla, iltapäivällä, ihmisiä jokapuolella, oli naapuri muuttamassa.

Koki helpommaksi muuttaa pois kuin kouluttaa kahta isoa pentukoiraa (haukkuivat tauotta kun isäntäväki poissa, minä en ollut valittanut, koska olin itsekin melkein aina töissä).

Nousen autosta. Naapurin veli huutaa että "sinä järjestit veljelle häädön p..... !!!". Juoksee autolleen hakemaan jotain astaloa, huutaen että "nyt tulee turpaan !!".

Tilanne pysähtyy kun ite naapuri ja rouva paikalle. Sanon että ostoskassista löytyy jos yrittävät päälle. Olin 15min aiemmin hakenut Lamnian paketin postista.

Siinä seisotaan sitten pihalla 4 hengen hyvät, pahat ja rumat -loppukohtaus settingissä, kunnes poliisi tulee purkamaan tilanteen. [emoji23]
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
519
Joitakin vuosia sitten televisiossa, olisiko ollut poliisit-sarjassa konstaapeli ihmetteli, kun nykyään aina kutsutaan paikalle poliisi naapuririitoja selvittelemään, etteikö sitä voisi käydä vain sanomassa...

No, poliisi on koulutettuna, työtehtävässä, virka-aseella, pampulla, kaasulla, mahdollisesti tazerilla varustettu, keskimäärin erittäin hyväkuntoinen - mahdollisesti jääkaappipakastimen kokoinen, mukana on työpari turvaamassa ja molemmilla on käytännössä rajattomat voimankäyttöoikeudet itsepuolustukseen vedoten. Jo pelkkä virka-asema rauhoittaa useimmat.

On siinä vähän eroa normikansalaisen yksin yöpuvussaan käydä valittamassa toisen ovella, kun vastassa voi nykyaikana olla ihan mitä tahansa aina laittoman mutkan kanssa liikkuvasta piripäästä avohoitopotilaaseen. Vielä kun muuten tavallisesta ihmisestäkin tahtoo kännissä kuoriutua vittumainen minulla on oikeus -egoisti, ja kaikki omaan toimintaan kohdistuva arvostelu (kuten nyt vaikkapa äänekkäästä juhlimisesta mainitseminen) käsitetään avoimeksi sodanjulistukseksi, ainekset hyviin naapurisuhteisiin on kasassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Tilanne pysähtyy kun ite naapuri ja rouva paikalle. Sanon että ostoskassista löytyy jos yrittävät päälle. Olin 15min aiemmin hakenut Lamnian paketin postista.

Siinä seisotaan sitten pihalla 4 hengen hyvät, pahat ja rumat -loppukohtaus settingissä, kunnes poliisi tulee purkamaan tilanteen. [emoji23]
Siinä on hyvä koittaa hitaasti avata postipakettia kun Ennio Morricone soi päässä :btooth: Astalo vs. puukko- battle toki asetelmana mielenkiintoinen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
oitakin vuosia sitten televisiossa, olisiko ollut poliisit-sarjassa konstaapeli ihmetteli, kun nykyään aina kutsutaan paikalle poliisi naapuririitoja selvittelemään, etteikö sitä voisi käydä vain sanomassa...
Ja samaahan ne myös ihmettelee, että miksi ihmiset ei sovi pieniä parkkipaikkakolhuja ja vastaavia keskenään vaan siihen soitetaan poliisit aina paikalle. No perkele arvaapa vaan yrittääkö iso osa porukasta luistaa vastuustaan ja vaikka jotain "sovittaisiinkin" paikan päällä niin alkaakin tarinat muuttumaan kun jotain pitäisi (omasta vakuutuksesta tai tililtä) korvata.

Mun ainoa "kolari" tapahtui n. 10 vuotta sitten kun joku peruutti autonsa parkkipaikalla ruudusta suoraan mun etukulmaan, ja blame game alkoi sillä siunaaman sekunnilla kun keski-ikäinen mies ehti autostaan ulos; "oho, en ollenkaan nähnyt sua, voi hitsi sä varmaan tulit lujaa sieltä.. Yhtään en nähnyt sua, paljonko sulla oli oikein vauhtia, aika vaarallista kyllä ajaa noin lujaa, kyllä tää taitaa sun vika olla jne". Todellisuudessa ajoin noin kävelyvauhtia ja etsin tyhjää parkkiruutua, huomasin että ukko alkaa peruuttamaan päin ja kerkesin pysäyttää autonkin ennen kuin kolahti, mutta valitettavasti toisen auton kuski ei kattellut ympärilleen ihan niin tarkasti.

Totesin vaan herralle, että jos pistät sen auton takasin ruutuun ja mä parkkeeraan tuohon viereen ja soitan poliisit paikalle niin saat kertoa oman mielipitees niille, mutta mitään epäselväähän tässä ei ole kun itse ajoin lähes kävelyvauhtia ja sä peruutit suoraan mua päin. Poliisit tuli paikalle, äijä alkoi selittämään taas tarinaansa "pakko sen oli tulla hirveen lujaa kun en ollenkaan nähnyt", mutta poliisi kuittasi jutun sanomalla peruuttajalla olevan aina väistämisvelvollisuuden ja kolarijäljistä näki, ettei mun auto ollut edes liikkeessä enää kun törmäys oli tapahtunut niin vasta siinä vaiheessa herra alistui kohtaloonsa. Tuonkin kanssa olis varmaan saanut ilman poliisiraporttia tapella vaikka kuinka pitkään korvauksista, mutta poliisit kun käy paikalla niin homma kummasti helpottuu.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Siinä on hyvä koittaa hitaasti avata postipakettia kun Ennio Morricone soi päässä :btooth: Astalo vs. puukko- battle toki asetelmana mielenkiintoinen.
Takuuna tehty uudelleenteroitus. Pussukan repäsin jo auki. Väline oli maitotölkkiin nojaten saatavilla Alepan kassissa.

Silti oli lähellä että sinivuokko vie, vaikka oli postin saapumisilmoituskortti, enkä edes näyttänyt välinettä "tanssipartnereille".

Mulla sellainen naama että 50% väestöstä haluaa heti aloittaa tappelun kun vaan näkee.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Vein aamulla roskia, "naapuri" tuli samaan aikaan ja laittoi pussin siihen ensimmäiseen astiaan mikä oli jo ylitäynnä. Totesin vain että et jaksanut siihen viereiseen laittaa että aina kun astiat ylitäytetään niin se maksaa extraa ja me asukkaat se maksetaan lopulta kohonneena yhtiövastikkeena.

Vastaus oli että onneksi olen vuokralla:facepalm:

No vastasin siihen että älä sitten mumise kun vuokra nousee taas sen 50€/kk vuoden vaihteessa.

Tämä on kyllä idiotismia parhaimmillaan:rage:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Täälläpäin kiinteistönhoitaja siirtää roskapussit täydestä tyhjempään astiaan.Ei sen takia että ylitäytetyn astian tyhjentäminen maksaisi sen enempää kuin puolityhjän,vaan ihan siisteyden vuoksi.
Ihme laskutusperusteet sielläpäin,täällä laskutetaan vain jätekatokseen kuulumattomista jätteistä ei ylitäysistä roska-astioista.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Täälläpäin kiinteistönhoitaja siirtää roskapussit täydestä tyhjempään astiaan.Ei sen takia että ylitäytetyn astian tyhjentäminen maksaisi sen enempää kuin puolityhjän,vaan ihan siisteyden vuoksi.
Ihme laskutusperusteet sielläpäin,täällä laskutetaan vain jätekatokseen kuulumattomista jätteistä ei ylitäysistä roska-astioista.
Epäilen tuon asian pitävyyttä, että se enemmän maksaisi jos siellä pöntössä liikaa roskia olisi. Hinnoittelu perustuu siihen astiaan yleensä ja niin pitkään, kuin ne roskat on siellä pöntön sisällä niin hinta on sama meni luukku kiinni tai ei. Pönttöjen ulkopuolella olevat roskat menee toki erillisellä hinnoittelulla eikä ne niitä automaattisesti edes ota mukaansa yleensä ellei siitä ole erikseen sovittu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 765
Espoossa oli myös kiinteistössä ohjeistettu, että ylitäyttö maksaa extraa. Se on sitten tietysti kaksipiippunen juttu, mikä on ylitäyttö. Vähän kansi auki ei oikeastaan, vuokrakasarmien kuun viimeinen viikonloppu taas täyttää kriteerit selvästi. Silloin kyllä yleensä on lattiakin ja katoksen ympäristökin täynnä kaikkia pientä kivaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Roskien ylitäytön lisäksi toinen mitä jotkut asukkaat ei osaa käsittää on roskien lajittelu. Ei niinkään sen puute vaan se, että heitetään lasin, metallin ja biojätteen keräysastioihin kaikkea sinne kuulumatonta.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Mulla on naapuri, joka ei paljoa piittaa pihastaan. Talo rakennettu kolme vuotta sitten ja piha on kuin kaatopaikka. Pihat tekemättö, fordin raato ollut 2v pukeilla, kuus sarjaa renkaita, terassi täynnä kaikkea paskaa, kattopeltiä, suursäkki betonia, pihakiviä, harjaterästä, kaivurin kauha, roskapuukasa, kertakäyttölavoja, erilaista sadevesiputkea, keskeneräinen roskakatos, joka lähinnä muistuttaa kaukaisesti edes sitä roskakatosta. Kersojen lelut ihan miten sattuu.

Tätä nyt ollut kaks vuotta ja kunta ei tee asialle mitään. Herra roskapiha suuttuu kun puhun pihan siivouksesta ja auton raadon hävittämisestä.

Mitä helvettiä tuon kanssa tekisi. Jos vain saisin palata ajassa takaisin päin, kun mies kävi naapurikuulemisia kysymässä..
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Tätä nyt ollut kaks vuotta ja kunta ei tee asialle mitään.
Oletko pistänyt siis jo kunnan rakennusvalvontaan viestiä asiasta?
Niiden vastuullahan tuo lähinnä on, tietty jos niitä ei kiinnosta hommiaan tehdä niin paukut on aika vähissä... Ja vaikka asialle tehtäisiinkin jotain, niin aikajänne voi olla kohtuullisen pitkä.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Joo, rakennusvalvontaan oltu yhteydessä ja sieltä tuli vahvistus että ympäristölautakunnan tarkistuskierroksella ollut keväällä 2018. Mitään ei ole tapahtunut asialle.

Voi kauhistuksen kanahäkki, kun nämä alkaa (jos alkaa) rakentamaan sitä puuttuvaa autotallia. Maassa on toki sadevesikaivot yms, mutta kun mies tuli multa kysymään että mitä mieltä olisin, jos talli laajenisi metrin tuonne, metrin tuonne ja vähintään metrin ylöspäin.

Naamani oli kuin puulla päähän lyöty. Totesin vain että ehkä joku muu kannattaisi ensin suorittaa..

Olen yhteydessä kuntaa vielä ennen vuodenvaihetta ja vaadin asiaan konkreettisia tekoja.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Mulla on naapuri, joka ei paljoa piittaa pihastaan. Talo rakennettu kolme vuotta sitten ja piha on kuin kaatopaikka. Pihat tekemättö, fordin raato ollut 2v pukeilla, kuus sarjaa renkaita, terassi täynnä kaikkea paskaa, kattopeltiä, suursäkki betonia, pihakiviä, harjaterästä, kaivurin kauha, roskapuukasa, kertakäyttölavoja, erilaista sadevesiputkea, keskeneräinen roskakatos, joka lähinnä muistuttaa kaukaisesti edes sitä roskakatosta. Kersojen lelut ihan miten sattuu.

Tätä nyt ollut kaks vuotta ja kunta ei tee asialle mitään. Herra roskapiha suuttuu kun puhun pihan siivouksesta ja auton raadon hävittämisestä.

Mitä helvettiä tuon kanssa tekisi. Jos vain saisin palata ajassa takaisin päin, kun mies kävi naapurikuulemisia kysymässä..
Mitä ne sen romut sua haittaa jos ei sun pihalle niitä ole kipannut?

Kysy siltä että jos rakennettas aita tohon väliin niin ei tartte katella.

No ei tosissaan, kyllä mä ymmärrän jos se täys kaatopaikka on.

Tulee vaan vanhat ajat mieleen, kun itse olin hivenen huono pihoja laittelemaan vaan saivat kasvaa ihan rauhassa. No juuri ja juuri kolme kertaa kesässä jaksoi nurmikon leikata jne. Autoja oli yhteensä kuusi, tosin kiltisti rivissä takapihalla josta ne ei mihinkään näkyneet. Penskojen lelut oli kyllä pitkin pihoja kesäaikaan.

Vastapäätä (eli eri puolella kuin autot jne.) asui eläkeläispariskunta, joilla ei ollut vissiin enää muuta tekemistä kuin jyrätä sitä pihaansa. Siellä kirjaimellisesti saksilla tasoteltiin ruohonleikkurin jäljet ja talvella äijä lakaisi pihaa yötä päivää, kolaan ei ehtiny tarttua kun lunta ei niin paljoa ehtinyt koskaan kertyä. Nämähän sitten kerran pamahtivat jonku kunnan ukon kanssa pihaan, joka totesi ettei mun pihassa mitään vikaa ole. Samoin 4 muuta samalla tiellä asuvaa olivat myös sitä mieltä, että ei ketään ne autot siellä piilossa haittaa.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Joo, ei haittaisi mitään, jos ne olisivat poissa silmistä. Laki kuitenkin määrittelee kuinka romuja saa olla asuinalueella. Nämä kaikki on näkyvillä. Vajaa suursäkki betonia on ihan tien pielessä, kattopellit samaten. Autonraato keskellä etupihaa pukkien päällä. Ollut jo kaksi vuotta siinä eikä ole koskettu sormenpäälläkään.

Ja vielä lopuksi, ei tarvitse leikata heinää jokainen päivä tai pitää pihaa kuin keskitysleiriläinen, mutta joku roti pitää olla. Ja tuo kaatopaikka on kaukana siitä, mikä asuinalueelle kuuluu. Suomessa on vapaata metsää ja peltotonttia vaikka kuinka paljon, olisivat rakentaneet omaan rauhaan, jos ei paljoa romut pihassa haittaa.

Tällä asuinalueella kuitenkin asuu useita satoja ihmisiä, mutta tämä kun sattuu olemaan minun taloa vastapäätä, niin se eniten haittaa minua.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Täälläpäin on eräs yrittäjä jonka liikkeen pihassa on kaikkea kuorma-auton kopeista,kaivinkoneista vanhoihin kuorma-autoihin ja kaikkeen moottorilla kulkevaan ynnä muuta romua niin ettei edes liikkeen julkisivu näy tai asiakkaat mahdu parkkiin.
Tämä yrittäjä ei edes ole auto,romu tai konealalla,eikä onneksi kenenkään asuintalon naapurissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Roskien ylitäytön lisäksi toinen mitä jotkut asukkaat ei osaa käsittää on roskien lajittelu. Ei niinkään sen puute vaan se, että heitetään lasin, metallin ja biojätteen keräysastioihin kaikkea sinne kuulumatonta.
Pakko myöntää. En heittänyt keräysastioihin sinne kuulumatonta, mutta sekajätteeseen meni kyllä pahvit, biot ja lasit miten sattuu kun ei vuokralaisena kerrostalossa jaksanut kierrättää koska "joku köyhä ne kuitenkin sieltä kierrättää", vaikka tietysti sekajätteen isompi määrä lopulta tulee isompana laskuna taloyhtiölle vastaan. Sittemmin omakotitaloon muuttaneena sitä lopulta oppii oikeasti sen kierrättämisen, värjäämättömät pahvit tulee poltettua sytykkeenä tulipesissä, muut pahvit menee keräykseen, muovit menee keräykseen, metallit menee keräykseen, lasit menee keräykseen, sekajätteeseen yritetään laittaa niin vähän kuin ikinä on mahdollista kun se lasku tärähtää sitten oikeasti käteen siitä sekajätteen määrästä.

Matolaatikko sanoi:
Joo, ei haittaisi mitään, jos ne olisivat poissa silmistä. Laki kuitenkin määrittelee kuinka romuja saa olla asuinalueella. Nämä kaikki on näkyvillä. Vajaa suursäkki betonia on ihan tien pielessä, kattopellit samaten. Autonraato keskellä etupihaa pukkien päällä. Ollut jo kaksi vuotta siinä eikä ole koskettu sormenpäälläkään.

Ja vielä lopuksi, ei tarvitse leikata heinää jokainen päivä tai pitää pihaa kuin keskitysleiriläinen, mutta joku roti pitää olla. Ja tuo kaatopaikka on kaukana siitä, mikä asuinalueelle kuuluu. Suomessa on vapaata metsää ja peltotonttia vaikka kuinka paljon, olisivat rakentaneet omaan rauhaan, jos ei paljoa romut pihassa haittaa.

Tällä asuinalueella kuitenkin asuu useita satoja ihmisiä, mutta tämä kun sattuu olemaan minun taloa vastapäätä, niin se eniten haittaa minua.
Näitä nyt on varmaan vähän joka suunnalla varsinkin maalla, no maalla ei tietysti asu useita satoja ihmisiä näkökentässä mutta noita autonraatoja ja muita löytyy kyllä vaikka muille jakaa. Meilläkin tien toisella puolella naapurilla on jotain omaa autojobbausbisnestä, pihassa seisoo vitusti raatoja joilla ei kyllä tee oikeasti mitään ja piha on täynnä sellaisia vähän sinne päin rakennettuja vajoja. Mutta olkoon saatana. Jokainen tehköön omalla pihalla mitä tekee, ja seuraavan kerran kun Volvo sanoo sopimuksen irti niin laitan auton naapurin pihalle. Mieluummin olen hyvissä väleissä näissä tapauksissa kuin alan valittaa näköalasta. Takapihalla ei näy muuta kuin metsää, niin katselen sitten sitä metsää kun alkaa tuntua siltä ettei tien toisella puolella oleva jobbarin piha kiinnosta.
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
374
Vastaus oli että onneksi olen vuokralla:facepalm:

No vastasin siihen että älä sitten mumise kun vuokra nousee taas sen 50€/kk vuoden vaihteessa.

Tämä on kyllä idiotismia parhaimmillaan:rage:
Ja vuokralainen oli tässä oikeastaan oikeassa, rahallisesti hänelle tällä ei ole mitään merkitystä. Vuokrat eivät määräydy pääsääntöisesti vuokranantajan kulujen mukaan vaan kysynnän ja tarjonnan mukaan, jota toki vielä sekoittaa yhteiskunnan subventiot.
Eli todennäköisesti vuokra kuitenkin nousee sen 50e vaikka kuinka kierrättäisi ja pitäisi huolta talosta. Eli paskaako välittämään jostain vastikkeen koosta, oikeastaan ne roskat voisi levittää rappukäytävään, kyllä se huoltoyhtiö ne sieltä kerää.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ja vuokralainen oli tässä oikeastaan oikeassa, rahallisesti hänelle tällä ei ole mitään merkitystä. Vuokrat eivät määräydy pääsääntöisesti vuokranantajan kulujen mukaan vaan kysynnän ja tarjonnan mukaan, jota toki vielä sekoittaa yhteiskunnan subventiot.
Eli todennäköisesti vuokra kuitenkin nousee sen 50e vaikka kuinka kierrättäisi ja pitäisi huolta talosta. Eli paskaako välittämään jostain vastikkeen koosta, oikeastaan ne roskat voisi levittää rappukäytävään, kyllä se huoltoyhtiö ne sieltä kerää.
Eli ei muuta kun ruvetaan kaikki heittämään roskat minne sattuu, sama meno kuin venäjällä:facepalm:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 794
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom