NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

WildaDLink

Mies, joka ei tiedä mistään mitään!
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
122
Pahempihan toi on :sori:

Voimia sinne vaikealla hetkellä :shug:
Kiitoksia.:itku: Koitan metsästää nyt uutta korttia. Eihän kenelläkään ole tietoa aorus 2080ti extreme tilanteesta. Itsellä oli aikaisemmin 1080ti extreme ja aivan loistokortti. Voisi kokeilla sellaista seuraavaksi. Aika onnen kauppaa koittaa saada nopealla aikataululla uutta tiitiitä :grumpy:
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
Itsellä lähtee oma viallinen msi gaming x trio 2080ti nyt multitroniciin palautuksella ja rahat takaisin menetelmällä. Onpahan aikaa miettiä mitä elämältä haluaa :btooth:
Olisit vaan ottanut sen non ti version. Kun itse hain niin maksoin 869€
Hyvin rokkaa vaikka on toisen custom kortin bios (335W)
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 024
Mullaki aviokriisiä pukkas kyllä koneen päivityksestä. rtx on. marriage on hold. :)
Vähän hukkaanhan se menee tiitti kun nyt oon päättäny laittaa konetta vähäks aikaa jäähylle ettei jatkuvasti vaan pelaile enää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
Onko kellään kokemuksia näistä AIO malleista aikasempien sukupolvien osalta?
Tässä kun nyt on odoteltu 2kk tiittiä niin mietin että jos sitä vielä oottais 2kk lisää tuota AIO mallia... nuitahan näyttää olevan monella valmistajalla tarjollla
INNO3D Announces RTX 2080 Ti Video Card With 240mm AIO | eTeknix
On kokemusta Evgan 980ti hybridin ja MSI 1080 Sea hawkin osalta. Suosittelen jos haluaa vaivattoman ja tehokkaan jäähyn näyttikselleen.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
343
Mites onko kukaan laittanut omaan RTX:ään vielä tuota Eiswolf AIO:a? Alphacool Eiswolf 240 GPX Pro Nvidia Geforce RTX 2080 - Black M01

Ite tekis mieli hommata, kun tuo duke on melko äänekäs. Käsittääkseni tuon pitäisi dukeen istua kun siinä on referenssi PCB. Luotto tuon kortin kestävyyteen vaan on aika heikonlaista, joten vielä pitää epäröidä.
Ite katoin tuota kans, mutta sitten kun huomasin tuon Inno3d:n valmiin 240mm radilla jossa olisi takuukin sitten.
Hinta on vielä kysymys kun ei ole mihinkään ilmestynyt myyntiin.
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549
Msi 2080 ti Ventus tuli taloon. Asiallisen ja jämäkän oloinen. Vesillehän se sitten menee, testaillaan hetki ensin ilmalla. Warranty void -tarra näkyy olevan yhden ruuvin päällä, mutta eikö tämä Msi ollut myös suvaitsevainen jäähyn irrotuksen suhteen?
 
Liittynyt
11.10.2018
Viestejä
151
Mites onko kukaan laittanut omaan RTX:ään vielä tuota Eiswolf AIO:a? Alphacool Eiswolf 240 GPX Pro Nvidia Geforce RTX 2080 - Black M01

Ite tekis mieli hommata, kun tuo duke on melko äänekäs. Käsittääkseni tuon pitäisi dukeen istua kun siinä on referenssi PCB. Luotto tuon kortin kestävyyteen vaan on aika heikonlaista, joten vielä pitää epäröidä.
@Wille Ilmeisesti löi moisen alphacoolin omaan tiitiinsä, vähän kelat vinkui mutta ei muuten ainakaan mitään valittanut. Koita kysellä häneltä jos sattuu vastaamaan! :tup:
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Onko kellään kokemusta 2080 Ti SLI setupista, että miten on pelittänyt?

Hirveenä tekisi mieli laittaa, kun olen harkitsemassa 4K 120/144 hz näytön ostamista.

Kun ei aikaisempaa SLI kokemusta ole niin onko tuolla mitään väliä, että miltä valmistajalta sen toisen ostaa?
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Onko kellään kokemusta 2080 Ti SLI setupista, että miten on pelittänyt?

Hirveenä tekisi mieli laittaa, kun olen harkitsemassa 4K 120/144 hz näytön ostamista.

Kun ei aikaisempaa SLI kokemusta ole niin onko tuolla mitään väliä, että miltä valmistajalta sen toisen ostaa?
Ei ole nykysin väliä, mutta kannattaa huomioida et saattaa olla eri kellotaajuus eri valmistajilla ja malleilla. Aikoinaan oli vähän väliä esim. 8800 GT kun sai sekä 512 ja 256 muistilla niin jos ne laitto SLI setuppiin niin ei ollut kuin tuo 256Mb käytettävissä.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
669
Onko kellään kokemusta 2080 Ti SLI setupista, että miten on pelittänyt?

Hirveenä tekisi mieli laittaa, kun olen harkitsemassa 4K 120/144 hz näytön ostamista.

Kun ei aikaisempaa SLI kokemusta ole niin onko tuolla mitään väliä, että miltä valmistajalta sen toisen ostaa?
Joo multa löytyy 2080Ti SLI. Ihan hyvinhän tuo toimii ja tehoa piisaa aika messevästi. Tosin on hyvä tiedostaa, että SLI ei ole ikinä mikään täysin ongelmavapaa setuppi ja profiilien kanssa joutuu säätämään usein manuaalisestikin. Lisäksi pelikohtainen tuki on ollut heikohkoa viime vuosina, toivottavasti tilanne paranee jatkossa. Mutta silloin kun toimii kunnolla niin varsin herkullistahan noilla korteilla on paahtaa menemään.

4K 144hz käyttöön 2080Ti SLI on kyllä tällä hetkellä ainoa valinta. Itse olen miettinyt samaa, mutta en kykene luopumaan ultra widestä enää. Sellaisia (varmaan tosi halpoja) 4K pelinäyttöjä odotellessa...

Kyllä nuo eri valmistajien kortit käsittääkseni toimii nykyään ristiin ihan ongelmitta. Itse olen kuitenkin varmuudeksi aina mennyt samanlaisilla korteilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Kun ei aikaisempaa SLI kokemusta ole niin onko tuolla mitään väliä, että miltä valmistajalta sen toisen ostaa?
Ainakin vielä GTX 1080 Ti aikoihin joissain malleissa oli erikorkuinen piirilevy, jolloin SLI HB -siltaa ei niiden välille voinut asentaa. Joidenkin kuvien perusteella on myös mahdollista, että iso jäähdytin estäisi NVLink-sillan asentamisen. Mutta jos tuon sillan saa asennettua, ei korttien valmistajilla ja tarkemmilla malleilla ole mitään merkitystä toimivuuden kannalta. Ylikellottaessa esim. eri power limitit voivat aiheuttaa korttien toimivan hieman eri kellotaajuuksilla joka voisi ehkä aiheuttaa pientä nykimistä?
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 053
Joo multa löytyy 2080Ti SLI. Ihan hyvinhän tuo toimii ja tehoa piisaa aika messevästi. Tosin on hyvä tiedostaa, että SLI ei ole ikinä mikään täysin ongelmavapaa setuppi ja profiilien kanssa joutuu säätämään usein manuaalisestikin. Lisäksi pelikohtainen tuki on ollut heikohkoa viime vuosina, toivottavasti tilanne paranee jatkossa. Mutta silloin kun toimii kunnolla niin varsin herkullistahan noilla korteilla on paahtaa menemään.

4K 144hz käyttöön 2080Ti SLI on kyllä tällä hetkellä ainoa valinta. Itse olen miettinyt samaa, mutta en kykene luopumaan ultra widestä enää. Sellaisia (varmaan tosi halpoja) 4K pelinäyttöjä odotellessa...
Ei kannata miettiä. Et varmasti huomaa eroa jos laitetaan vertailuna 4k ja 3440x1440 (varmaan resona nyt). Tehoja ne vaati melkein saman verran korteilta. Itse siirryn tuohon 3440x1440 resoon jossain vaiheessa , mutta nyt mennään vielä @1440 norm.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
669
Ei kannata miettiä. Et varmasti huomaa eroa jos laitetaan vertailuna 4k ja 3440x1440 (varmaan resona nyt). Tehoja ne vaati melkein saman verran korteilta. Itse siirryn tuohon 3440x1440 resoon jossain vaiheessa , mutta nyt mennään vielä @1440 norm.
Olen kyllä eri mieltä, että 1440p ja 2160p välillä ei muka huomaa eroa. Kyllä siinä selvä ero on, joskin 1440p on sinäänsä ihan riittävä. Olen omistanut 4K näytönkin, eli kokemusta on. Mutta kuten sanottu, en vaihda ennen kuin ultrawide tulee korkeammille resoille isommalla kuin 60hz virkistystaajuudella. 5120x2160 kyllä vaatisi jo toki sen verran vääntöäkin, että pääsisi 2080Ti SLI settikin tosissaan töihin :btooth:
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
343
Törmäsin tällaiseen en tiedä onko muilla ollut tiedossa että gigabyten RTX:ssä on 4 vuoden takuu rekisteröimällä?
Get 4 Years Warranty for You GIGABYTE RTX 2080, 2080Ti Gaming OC Graphics Card | AORUS

Yeh ittellä tais asus vaihtua gigabyteen just... huomenna kävästä muuttaan tilausta :D


6. The repair and replacement of the product will be at the sole discretion of GIGABYTE. Any replacement product will be based on performance equivalent to the original product, subject to availability.
Tulee se ajan myötä tapahtuva automaatti päivitys sitten kun se hajoaa :D
Tämän hetkisessä valossa kyseinen asia tulee tapahtumaan aika todennäköisesti :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Riippuuhan tuo aika paljon myös siitä et jos näytön koko kasvaa samalla kun vaihtaa resoa niin ei välttämättä tule tuumalle yhtään enempää pikseliä 1440p vs 2160...
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
669
Riippuuhan tuo aika paljon myös siitä et jos näytön koko kasvaa samalla kun vaihtaa resoa niin ei välttämättä tule tuumalle yhtään enempää pikseliä 1440p vs 2160...
Toki näinkin, mutta itse ainakin ymmärsin että puhuttiin nyt suurinpiirtein suorasta vertailusta.
 
Liittynyt
11.10.2018
Viestejä
151
Toki näinkin, mutta itse ainakin ymmärsin että puhuttiin nyt suurinpiirtein suorasta vertailusta.
Ja huomaahan 1440p ja 2160p eron vielä enemmän jos on iso näyttö. Itse kun töllöttelee naama kiinni 55" telkkarissa niin oikein korostuu :dead:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
179
Ja muuten huomaa eron satavarmasti. Ei toi 2k reso nyt varsinaisesti mitään nättiä katseltavaa ole mutta riittävä se kyllä on.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
343
Nyt on asus tilaus vaihdettu gigabyten gamingiin.... katsotaan tuleeko tämän vuoden puolella vai ei...
Kerta toi takuu lisä on vaan tämän vuoden loppuun asti voimassa...
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 169
Tuli Vega myytyä ja nyt lähtisi RTX:ää ostoon. Kiikarissa olisi Verkkokauppa.comin edullinen MSI Armor 2070. Onko noissa 2070 sarjalaisissa myös ollut isoveljien vikoja vai saako mahdollisesti ongelmattoman kortin jos tilailee?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Tuli Vega myytyä ja nyt lähtisi RTX:ää tilaukseen. Kiikarissa olisi Verkkokauppa.comin edullinen MSI Armor 2070. Onko noissa 2070 sarjalaisissa myös ollut isoveljien vikoja vai saako mahdollisesti ongelmattoman kortin jos tilailee?
Itsellä ei ole tullut juuri tuolla kortilla ainakaan vielä ongelmia, olisikohan lähinnä 2080 ja TI sarjan ongelma. Toivossa on hyvä elää...

Edit: Tuo edullisuus on suhteellista itsekin maksoin 550€, mutta mielestäni se on jo kova hinta yhdestä osasta, varmasti pärjäisi halvemmallakin kortilla esim. 1070 TI.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 169
Itsellä ei ole tullut juuri tuolla kortilla ainakaan vielä ongelmia, olisikohan lähinnä 2080 ja TI sarjan ongelma. Toivossa on hyvä elää...

Edit: Tuo edullisuus on suhteellista itsekin maksoin 550€, mutta mielestäni se on jo kova hinta yhdestä osasta, varmasti pärjäisi halvemmallakin kortilla esim. 1070 TI.
Koitin asiaan googletella, mutta eipä hirveästi löytynyt dataa. Eli ehkäpä nämä ovat siitä kirouksesta vapautuneita :) ostoon lähti kuitenkin nyt. Tuolla hintaa mielestäni hyvä diili.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Näin syvällisesti vastaa MSI kun kysyy, että miten käy takuun, jos coolerin irrottaa:

"Products manufacturers warranty only covers the product as it is when it is manufactured, modifications are not observed under warranty T&C's."
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549
Näin syvällisesti vastaa MSI kun kysyy, että miten käy takuun, jos coolerin irrottaa:

"Products manufacturers warranty only covers the product as it is when it is manufactured, modifications are not observed under warranty T&C's."
Tismalleen samanlaisen vastauksen sain itsekin :facepalm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
55
Kahden kuukauden odottelun jälkeen sain eilen viimein oman titityyn koneeseen. Onko muilla ollut idlekellojen kanssa ongelmaa kahdella näytöllä? Eilen nopeasti testasin virransääsön muuttamista "mukautuva" tjms tilaan, niin se laski kyllä kelloja mutta aiheutti toisessa näytössä välkkymistä. Muilla asetuksilla kellot on yli gigahertsin jatkuvasti ja silloin ei välky. Testailut jatkuu kunhan kotia ehtii...
 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
20
Mulla on viikon ollu kohta Asuksen Turbo 8G RTX 2070 versio, mitään ongelmia ei vielä ole ollu kortin kanssa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Kahden kuukauden odottelun jälkeen sain eilen viimein oman titityyn koneeseen. Onko muilla ollut idlekellojen kanssa ongelmaa kahdella näytöllä? Eilen nopeasti testasin virransääsön muuttamista "mukautuva" tjms tilaan, niin se laski kyllä kelloja mutta aiheutti toisessa näytössä välkkymistä. Muilla asetuksilla kellot on yli gigahertsin jatkuvasti ja silloin ei välky. Testailut jatkuu kunhan kotia ehtii...
Mulla oli aikanaan tän nykysen 1080ti kanssa ongelmia kahella näytöllä. Toinen 1080p 144hz ja toinen perus 1080p 60hz. Näytöt oli DVI ja HDMI kaapeleilla kiinni, ja ongelma oli about sama. Yli 1ghz kellot jos ykkösnäytöllä 144hz tulilla, mutta laski jos laski virkistystaajuuden 120hz :confused: Ei tosin ihan idleen, mutta laski kuitenkin. Nykysellä 3440x1440 120hz ja 1080p 60hz yhdistelmällä ei ongelmia idlekellojen kanssa, vaan toimii miten pitää. Jotkut saa asian ratkastua ihan vaan asentamalla ajurit uusiks, mut ei oo vissiinkään mitenkään tuore ongelma et nVidian korteilla saattaa idlekellot olla mitä sattuu. Kokeile eri virkistystaajuuksilla ja ajureilla, vaikkei nyt samaa arkkitehtuuria olekkaan mut nää idlekello-ongelmat on ollu nVidian korteilla kuitenkin läsniä jo jostain GTX 600-sarjasta lähtien.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
55
Juu tuli vähän soitellen sotaan lähdettyä tuossa eilen kun en poistanut edes aiempia ajureita välillä jne... Tosiaan tänään kokeilen vetää vähän puhtaammalta pöydältä. Pascalilla oli 150 MHz kellot niin tuntuu vähän oudolta jos Turingilla ei päästä samoihin tai edes lähelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
RTX:ien ongelmat tietäen en kenties tilaisi tuolta postilaatikon kautta, mutta toki jokaisen oma valinta. Eikä ole OC-malli (piiri).
Eikös sitä OC mallin Palittia saanut Gigantista viikko-pari sitten johonkin 1220-1230€ hintaan.
Se erä nyt on tietty jo myyty, mutta silti siihen verrattuna tuo Mindfactoryn hinta ei ole kovin hyvä.

Jos tilata haluaa, niin tosta saa Innon OC mallia 999£~1120€: Inno3D GeForce RTX 2080 Ti X2 OC 11264MB GDDR6 PCI-Express Graphics Card
Saa vielä BF5 mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
58
Asus rtx 2080 rog strixia näyttäisi saavan Italiasta houkuttelevaan 715 e hintaan toimitettuna, joskin kortin saanti menisi arvioituna kuukauden päähän.
Saattaa olla, että takuuasiat pitäisi hoitaa näissä valmistajan kanssa. Niitä vikoja muodostuneiden mielikuvien perusteella näissä uusissa malleissa on... Vai kannattaisiko suosiolla pysyä erossa vielä rtx mallistosta?

Tai odotella että black friday tuo lähelle jotain kiinnostavaa...
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
58
Mistä tuohon hintaan?
Ebayhin noita näyttää tupsahtelevan aina välillä samalle myyjälle. Vähän epäilyttävän halpa hinta, mutta myyntihistoriassa on paljon komponentteja. Ja maksu olisi Paypalilla.

Muitakin 2080 malleja on myynnissä samalle hintahehtaarille sentään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
Joo oon nähnyt Ebayssä paremman pään uusia 2080ti malleja myynnissä johonkin 850€. Yksi tais olla X Trio ja niitä oli siinä muka kymmeniä myynnissä.
Olen kyllä tuommoiset "tarjoukset" noteerannut huijauksena ja ilmoitukset on yleensä hävinnyt hyvin nopeasti.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Ja muuten huomaa eron satavarmasti. Ei toi 2k reso nyt varsinaisesti mitään nättiä katseltavaa ole mutta riittävä se kyllä on.
Samalla näyttö koolla varmasti huomaakin, mutta esim. jos on nytten 27" 1440p ja vaihtaa 32" 2160p (olettaen, että molemmat näytöt on saman tasosia paneelin laadulta ja turha verrata TN vs VA vs IPS) niin väitän ettei sitä suurin osa huomaa jos ei tiedä sitä.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
58
Joo oon nähnyt Ebayssä paremman pään uusia 2080ti malleja myynnissä johonkin 850€. Yksi tais olla X Trio ja niitä oli siinä muka kymmeniä myynnissä.
Olen kyllä tuommoiset "tarjoukset" noteerannut huijauksena ja ilmoitukset on yleensä hävinnyt hyvin nopeasti.
Tämä myyjä on näitä muutaman päivän myynyt suoralla kaupalla 1 kerrallaan ja joku kpl on menossa huudoilla. Muitakin artikkeleita näyttää olevan ja komponenttikauppaa löytyy paljon historiasta, tänään viimeksi tullut positiivinen palaute gtx 1070:stä. Mutta voihan toi hyvinkin kusetusta olla.

Ehkä sitä halvemmalla/hitaammallakin näyttiksellä pärjäisi, pienemmälläkin panostuksella saisi jo ihan ok hypyn nykyisestä 7970:stä :D
 

KtK

Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
424
Toi 2k resoluutio = 1440p on kans jännä käännös ,mihin törmää joka paikassa.
Mielestäni K:t vois unohtaa kokonaan.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Oishan noita RTX raytracing sun muita ominaisuuksia kiva testata, mutta kun ei vieläkään oo näkynyt sitä 1809 päivitystä wintoosaan. Ärsyttää.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 347
Viestejä
4 192 615
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
Zukis

Hinta.fi

Ylös Bottom