Android - Ohjelmat ja pelit

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
511
Olisiko suositella sähköpostiappia Samsungin perussähköpostin tilalle? Käytössä 4 tiliä, joista 2 Gmailia ja 2 Exchangea. Samsungin vakiovehkeessä ei haku tunnu toimivan. Olisi hyvä, jos osaisi hakea myös arkistoidut.
BlueMail
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
511
Mikä olisi hyvä (paras) backup-softa non-root:lla? Ominaisuuksia voisi olla ainakin Cloudiin backuppaus, ja mukaan saisi mennä suurin piirtein kaikki mitä luurista löytyy.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 320
Hyvä kello/sää widget? Tovin ollut läpinäkyvä kello ja sää käytössä. Tuossa ärsyttävä ominaisuus on se, että kello ei ikinä ole ajassa kun avaa puhelimen lukituksen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Varmaan sitten tapauskohtaista, mutta itse olen käyttänyt jo useiden vuosien ajan ilman ongelmia ja enää en pystyisi olemaan ilman.

Screenshot_20181023-135842.png
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 320
Varmaan sitten tapauskohtaista, mutta itse olen käyttänyt jo useiden vuosien ajan ilman ongelmia ja enää en pystyisi olemaan ilman.

Voisikohan tuo sitten johtua jostain virransäätöasetuksesta? Tuo nyt käytössä oleva läpinäkyvä kello ja sää ei päivitä aikaa vaikka puhelimen lukituksen avaa ja odotaa useamman minuutin. :think:
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 003
Edit. Eiku valot päälle. Tuollahan se just oli ylempänä :facepalm:
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
En ole oikein koskaan ymmärtänyt noitten kello widgettien tarkoitusta. Näkeehän sen kellon tilapalkistakin.

Tosin olenkin henkilö jolla on tasan 4 kuvaketta puhelimen kotinäytöllä. Tietokoneen työpöydällä ei yhtään.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 650
+1. EI auta mitään virransäästöasetusten säätäminen. Vaikka näyttö on auki, niin silti kello ei päivity. Jos otan puhelimen esiasennetun kello widgetin, niin toimii.
Mulla alkoi MIUI:ssa toimimaan kun antoi luvan: "näytä lukitusnäytöllä". Siihen ei ilmeisesti saa kalenteria ja seuraavaa hälytystä näkymään. Hieno sää/kello-widget siinä kyllä on. Lähinnä grafiikoitahan tuossa pystyy säätämään.

Laitoin Cronuksesta sitten muut tiedot näkyviin kun sitä voi säätää paremman tietojen osalta. Seuraava hälytys näkyy tunnin liian aikaisin, mutta muuten näiden yhdistelmä toimii mallikkaasti.

Nyt voi huoletta heivata kellon pois notchista (Mi8) ja säätää ilmoituskuvakkeet taas tilalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
281
En ole oikein koskaan ymmärtänyt noitten kello widgettien tarkoitusta. Näkeehän sen kellon tilapalkistakin.
Itse käytän Chronusta, koska se näyttää kompaktissa tilassa analogisen kellon, säätilan ja kalenterimerkinnät. Puhelimeni kotiruudulla Chronus täyttää ~2/3 näytöstä. Sen alla on kaksi normaalia riviä kuvakkeita ja yhden rivin dock (Nova Launcher).
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kenellä microsoft launcher käytössä? Miksi mulla hyppää näppäimistö aina näytölle kun menen kotinapilla takaisin alkunäyttöön?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
158
Tuli hankittua eka android puhelin (Nokia 7 plus).
Suositelkaa sovellusta, jolla soittaa Onedrivesta omaa musiikkia? Kun Groove Music lopettaa toimintansa 1.12.18.
Asensin tuossa hetki sitten CloudBeats, mutta se ei näytä musiikkia albumeina, vaan kaikki kappaleet ovat samassa läjässä.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
En ihan suoraan löytänyt viestiketjua tähän aiheeseen, joten kyselisin, että onko Androidille olemassa ilmas softaa, joka tallentaisi työpäivän aikana kuljetut reitit ja tallentaisi matkalogin. Olisi helppompi nähdä ja muistaa päivän tapahtumia, kun tekee tuntikirjausta. Työnantajani käyttää Logmydrive maksullista ohjelmaa ja autossa on OBD väylässä lähettävä lukija, mutta itselleni haluaisin vain softan, johon oman luurin GPS tallentaisi kuljetut reitit. Googlea en halua käyttää, koska se piirtää reitit linnuntietä ja sekoilee
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Oliskos mitään ilmast loki ohjelmaa, jolla näkisin päivän aikana kuljetut reitit ja kimometrit?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Tuli hankittua eka android puhelin (Nokia 7 plus).
Suositelkaa sovellusta, jolla soittaa Onedrivesta omaa musiikkia? Kun Groove Music lopettaa toimintansa 1.12.18.
Asensin tuossa hetki sitten CloudBeats, mutta se ei näytä musiikkia albumeina, vaan kaikki kappaleet ovat samassa läjässä.
Eikö helpoin ratkaisu olisi muistikortti, jonne kopioit kappaleet? Toimisivat ainakin satavarmasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 150
Google maps on ihan perseestä. Se piirt reitit linnun tietä. Ei auta asiaan. Haluaisin ohjelman kuten Logmydrive, eli mikä tallentaa kuljetun reitin ja näyttää pysähdykset, mutta ilmaisen
Jos Maps on auki, niin se minusta piirtää reitin tarkkaan koska GPS on kokoajan päällä. Muuten se tarkistaa sijaintia aina silloin tällöin. Jos siis puhutaan tuosta your timeline -ominaisuudesta.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
7
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Jos Maps on auki, niin se minusta piirtää reitin tarkkaan koska GPS on kokoajan päällä. Muuten se tarkistaa sijaintia aina silloin tällöin. Jos siis puhutaan tuosta your timeline -ominaisuudesta.
Juuri näin. Jos sillä mapsilla navigoi niin tarkasti piirtää
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
"In less than a year, Files Go has grown tremendously to serve over 30 million monthly users."

Tulikohan tämä Googlelle yllätyksenä :confused: Pusketaan sovellus Pien tiedostonhallinnan vakiosovellukseksi ja hehkutetaan kuinka käyttäjämäärät kasvavat :btooth:
Ei se pien vakiosovellus ole
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
158
Eikö helpoin ratkaisu olisi muistikortti, jonne kopioit kappaleet? Toimisivat ainakin satavarmasti.
No, ehkä mutta onedrivessä on jo lähes koko oma musakirjasto, niin en jaksa muistikortin kanssa kikkailla ja vaihdella musiikkia.
Ja itseasiassa löysin sovelluksen, jolla voinkin sitten soitella onedrive -musiikkia, CloudPlayer platinum.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Spotify muuten taistelee Facebook-sovelluksen kanssa tasaväkisesti huonoimman androidsovelluksen tittelistä. Facebookia en tosin ole edes asentanut.

Spotifyssa jää todella usein pyörittelemään kun valitsee jonkun levyn (ei avaudu millään). Tästä on paljon valitusta eri foorumeilla, mutta eipä vaan ole korjaantunut. :mad:
 

halkoliiteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
401
Eihän spotifysta löydy kuin mainstream radiohitit. No ei ihan, mutta aika rajattu valikoima siellä on kuitenkin. Jos omasta päästäni lähden kappaleita sieltä hakemaan niin ehkä 1/3 löytyy.
Metallin osalta tuo piti paikkansa vielä jokunen vuosi sitten, mutta nykyisin tilanne on sen suhteen ainakin korjaantunut kohtalaisen hyvin. Muista genreistä en osaa sanoa. Se, että tuo itse kirjaston hallinta on aivan perseestä kunnon soittimeen nähden onkin jo toinen juttu... Mutta nämä nyt onkin tehty ihmisille, jotka kuuntelee yksittäisiä biisejä sieltä täältä ja luo soittolistoja.

Ja ei muuten lähelläkään paskinta sovellusta. EazyBreak, Veikkaus, Ruutu jne.... Aivan ripulia Spotifyn rinnalla :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Spotify muuten taistelee Facebook-sovelluksen kanssa tasaväkisesti huonoimman androidsovelluksen tittelistä. Facebookia en tosin ole edes asentanut.

Spotifyssa jää todella usein pyörittelemään kun valitsee jonkun levyn (ei avaudu millään). Tästä on paljon valitusta eri foorumeilla, mutta eipä vaan ole korjaantunut. :mad:
Ja minä kun olen kironnut blokadan mainosten esto vpn systeemin alimpaan helvettiin, kun luulin että se on syypää tuohon.

Mutta jos se on kerran laajempikin ongelma, niin tuskin kaikilla ongelmista kärsivillä on tuo tai vastaava vpn adblock käytössä.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 664
Ja minä kun olen kironnut blokadan mainosten esto vpn systeemin alimpaan helvettiin, kun luulin että se on syypää tuohon.

Mutta jos se on kerran laajempikin ongelma, niin tuskin kaikilla ongelmista kärsivillä on tuo tai vastaava vpn adblock käytössä.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Kai tiedät, että voit whitelistata osotteita ja sovelluksia siinä Blockadassa?
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Kyselin aiemmin musiikkisoittimen perään, joka osaa näyttää muistissa olevien levyjen albumien kansikuvat ja muut hienoudet lukitusnäytöllä. Päädyin lopulta Googlen omaan Play musiikkiin, kun selvisi aiemmin ongelman olleen käyttäjässä :btooth:

Eli tulevaisuutta varten, jos joku painii saman ongelman kanssa:
Vaikka iTunes ja Windows Media Player tosiaan osaa hienosti näyttää albumien kansikuvat, niin nepä ei ole oikeasti tallennettuina id3-tageihin vaan johonkin soittimen välimuistiin/kirjaston tietoihin tms. Näin jumalattoman vaivan ja lisäilin Mp3tag:lla tietokoneella käsin kuvat biiseihin, niin lähti pelittämään. Senkin huomasin, että jos iTunes ei ollut löytänyt oikeaa albumin kansikuvaa ja sen oli itse iTunesissa lisännyt/vaihtanut, niin tieto oli tallentunut.
 

halkoliiteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
401
Foobar2000 pc:lle, GMMP puhelimelle. Ei tule tagejen kanssa ongelmaa.

:Edit: eikä millään pahalla mutta jos iTunes ja WMP on nuo lähtökohdat, niin ei noista kyllä enää paskemmaksikaan pääsem...
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Foobar2000 pc:lle, GMMP puhelimelle. Ei tule tagejen kanssa ongelmaa.

:Edit: eikä millään pahalla mutta jos iTunes ja WMP on nuo lähtökohdat, niin ei noista kyllä enää paskemmaksikaan pääsem...
Vaikka nyt sinällään asia ei tähän ketjuun kuulu, niin tuo WMP on käytössä kaverilla, joka tietokoneella pelkästään rippaa levynsä koneelle siirtääkseen ne puhelimeen. Miksi asentaa ylimääräisiä ohjelmia, kun valmiiksi on jo yksi koneella... Itsellä on käytössä iTunes alunperin iPodin ja myöhemmin iPhonen ajoilta, mutta jäänyt käyttöön kun sillä saa siististi ja helposti esitettyä graafisesti musiikkikirjastonsa (pelkkiä kokonaisia levyjä), kuunneltua helposti levy kerrallaan, ripattua cd:t sekä hoidettua leffavuokraukset. Ihan ymmärrettävää, ettei noi WMP ja iTunes sovellu omaan käyttöön, jos sillä on erilaiset vaatimukset.
 

halkoliiteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
401
Leffavuokrauksia foobar ei hoida, mutta kaiken muun kyllä ja paremmin kuin edellä mainitut. Mutta tämä tosiaan ei enää kuulu Android-ohjelmien puolelle, sillä tuo foobarin Android-soitin on paska. Sitä ei voi suositella.

Kaverillesi: Miksi asentaa ylimääräisiä sovelluksia muutenkaan. Internet Explorer on hyvä selain ja notepad hyvä tekstinkäsittelysovellus. Itse asiassa miksi asentaa edes graafista käyttöjärjestelmää kun komentorivilläkin pärjäisi.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
239
Spotify muuten taistelee Facebook-sovelluksen kanssa tasaväkisesti huonoimman androidsovelluksen tittelistä. Facebookia en tosin ole edes asentanut.

Spotifyssa jää todella usein pyörittelemään kun valitsee jonkun levyn (ei avaudu millään). Tästä on paljon valitusta eri foorumeilla, mutta eipä vaan ole korjaantunut. :mad:
Miks Spotifyn android-sovellus on huono?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 638
Viestejä
4 197 244
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom