Battlefield V

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Yritän mennä pelailemaan näin SU aamupäivästä niin serverilistassa ei ole kuin non-EU servuja pystyssä, kaikkiin pingi jotain 150+ ??
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
Kyllä mulla euro servuja tuolla näky.
Taitaa bugata välillä toi serveri haku vaan, ku hakkaa refresh ni välillä ei muka yhtään servoo ja sit yhtäkkiä pamahtaa monta.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Eilen oli aika jännä bugi yhdellä servulla kun mulla ja monella muulla pelaajalla hävis hudi kokonaan kesken kierroksen. Korjaantui respawnilla.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Joo noinhan se oli. Sammutin pelin, itkin täällä ja restarttasin niin johan löytyi.

Lisähuomioita alla (pelimoodina conquest):

-Jotenkin peli on liian "CoD" tai CS. Sellaista aivan *itullista ADHD:ta. Jokapuolelta rynnii vihuja, koska suuret kartat ja tilaa niin jengi hiippailee / juoksee / hyppii kokoajan lentokoneista mille tahansa lipulle ja squad spawnaa squadinsa sinne. Mitään yhtenäistä "taistelusuuntaa" ei ole vaan saatanallinen sekamelska. En tykkää yhtään. Toki tätä tapahtui myös BF1:ssä, mutta paljon vähemmän. Paino sanalla paljon.

-Jo aiemmin itkemäni sniputtelujonneilu. Aivan kaikkiin aseisiin saa kiikarin kiinni, vielä siis teleskoopin, ei mitään ujoa "AGOC":a. Niin mikäs siinä on maata täysin upgreidatun LMG:n kanssa jossain kivenkolossa 4x teleskoopin kanssa itse itseään täydentäen (ammuksia) tai semiautolla tiputella jengiä jemamsta vitun kaukaa. Tää on aivan täyttä paskaa vrt. BF1 jossa parilla hassulla tarkalla LMG:llä pystyi kiikaroimaan kaukaa, paino sanalla kaukaa, ei 100m päästä. Ei puhettakaan että normaaliin assaultin konepistooliin olisi saanut mielinmäärin erilaisia teleskooppeja kiinni.

-Ylipäätään tämä aseiden tehokkuuden ja osien "tuunaaminen", VMP.

-Miksi BF1 -tyyppinen "kolme loadouttia per class" on otettu pois? Nyt joudut jokaikiseen karttaan erikseen hieromaan ukkosi varusteita riippuen vaikkapa siitä mitä "achievementtia" yrität saada läpi. BF1:n systeemi oli mielestäni paljon fiksumpi.

-Ukot kestää vähemmän osumaa kuin BF1:ssä tai sitten tämä vain johtuu näistä millenial ihmejonneista, jotka vetää lonkalta kiikarin naamalle 0,01 sekunnissa ja tempaisee sua heti 1-2-3 osumaa pään alueelle.

-Kaikenkaikkiaan paljon vähemmän viihdyttävä / hauska / aivot narikkaan peli kuin BF1 ja sen kymmenet erilaiset huvittavat sekoilut. Tämä on paljon ... olisiko termi "kilpapelimaisempi" edes lähellä, tai "tosikkomaisempi"? Ja juuri tälläistä itse en vain jaksa.

Jos BF1 oli heti alusta itselle 5/5p "hauska jonne FPS" niin tämä BF5 on kyllä korkeintaan 2/5 mitä tulee mielenkiintoon pelailla yhtään pidempiä kuin parin-kolmen conquest matsin sessioita.

:tdown:
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Kiva huomata miten eritavalla eri pelaajat tän pelin kokee. Omat mietteet aika päinvastaiset:

-Jotenkin peli on liian "CoD" tai CS. Sellaista aivan *itullista ADHD:ta. Jokapuolelta rynnii vihuja, koska suuret kartat ja tilaa niin jengi hiippailee / juoksee / hyppii kokoajan lentokoneista mille tahansa lipulle ja squad spawnaa squadinsa sinne. Mitään yhtenäistä "taistelusuuntaa" ei ole vaan saatanallinen sekamelska. En tykkää yhtään. Toki tätä tapahtui myös BF1:ssä, mutta paljon vähemmän. Paino sanalla paljon.
Tässä nimenomaan meno on paljon rauhallisempaa ja ne jotka edelleen pelaa BF1 tyyliin munaravia on helppo tappaa. Kun rauhottaa omaa peliä, puolustaa välillä lippua jne. Niin tämä on juurikin todella paljon vähemmän älytöntä ADHD:ta kuin BF1 joka oli pelkkää munaravia, etkä pystynyt itse edes pelaamaan rauhassa. Tässä pystyy.
Lisäksi kun itse pidät huolen, että sulla on omat liput basesta katsottuna hallinnassa, niin ihan selkeä taistelulinja on kokoajan.
Toki operationissa tämä toteutuu jo idealtaankin paremmin ja niin sen kuuluu ollakin.

-Jo aiemmin itkemäni sniputtelujonneilu. Aivan kaikkiin aseisiin saa kiikarin kiinni, vielä siis teleskoopin, ei mitään ujoa "AGOC":a. Niin mikäs siinä on maata täysin upgreidatun LMG:n kanssa jossain kivenkolossa 4x teleskoopin kanssa itse itseään täydentäen (ammuksia) tai semiautolla tiputella jengiä jemamsta vitun kaukaa. Tää on aivan täyttä paskaa vrt. BF1 jossa parilla hassulla tarkalla LMG:llä pystyi kiikaroimaan kaukaa, paino sanalla kaukaa, ei 100m päästä. Ei puhettakaan että normaaliin assaultin konepistooliin olisi saanut mielinmäärin erilaisia teleskooppeja kiinni.
Snipuista ei tässä pelissä ole tarvinnut ärsyyntyä vielä kertaakaan. Korkeintaan tekee damagea ja ehkä kerran erässä kuolee.
Muiden aseiden osalta tilanne on se, että assault/medic aseilla ei noista hyödy käytännössä yhtään, koska zoomaus/aseen teho ei ole balanssissa.

Sit taas supporttina BF1:ssä ei tulituesta ollut mitään hyötyä, eikä siinä ollut järkeä. Nyt saat annettu juuri sitä tulitukea mitä tarvitseekin. Fiksut pelaajat jotka liikkuu suojissa saa vain damagea. Jälleen nämä adhd munaravin juoksijat jotka jatkaa BF1 säntäilyä kärsii, kun menevät avoimissa paikoissa. Hyvä vaan. Tämä on todella hyvä uudistus.

-Ylipäätään tämä aseiden tehokkuuden ja osien "tuunaaminen", VMP.
Tämä on ehkä parhaimpia uudistuksia.
Aseisiin joutuu totuttelemaan, kun tottuu niistä ei halua luopua. Asekohtaiset assigmentit vielä korostaa tätä. Jokainen saa omanlaiseksi aseen. Äärimmäisen hyvä uudistus.

-Miksi BF1 -tyyppinen "kolme loadouttia per class" on otettu pois? Nyt joudut jokaikiseen karttaan erikseen hieromaan ukkosi varusteita riippuen vaikkapa siitä mitä "achievementtia" yrität saada läpi. BF1:n systeemi oli mielestäni paljon fiksumpi.
Eiköhän tälläinen saada pätseillä, tuo oli hyvä ominaisuus BF1:ssä.

-Ukot kestää vähemmän osumaa kuin BF1:ssä tai sitten tämä vain johtuu näistä millenial ihmejonneista, jotka vetää lonkalta kiikarin naamalle 0,01 sekunnissa ja tempaisee sua heti 1-2-3 osumaa pään alueelle.
TTK tosiaan on pienempi ja sitä taidettiin jopa kasvattaa betasta, mikä ei ole hyvä juttu. Saisi vieläkin nopeammin kuolla ja esim kranaatinheitin tekee damagea noin 80 pojoa 3m päästä vaikka jalkoihin ammut. Aika tehottomia todella monet sivujutut ainakin.

-Kaikenkaikkiaan paljon vähemmän viihdyttävä / hauska / aivot narikkaan peli kuin BF1 ja sen kymmenet erilaiset huvittavat sekoilut. Tämä on paljon ... olisiko termi "kilpapelimaisempi" edes lähellä, tai "tosikkomaisempi"? Ja juuri tälläistä itse en vain jaksa.
BF V on eka moninpeli mitä on hauska vetää jopa yksin. BF1 oli hauskaa vain kavereiden kanssa, usein ei silloinkaan. Niin päätöntä munaravia ilman medicejä.

Jos BF1 oli heti alusta itselle 5/5p "hauska jonne FPS" niin tämä BF5 on kyllä korkeintaan 2/5 mitä tulee mielenkiintoon pelailla yhtään pidempiä kuin parin-kolmen conquest matsin sessioita.

:tdown:
Bf1 oli hyvä, todella moni asia kyllä ärsytti. Ehkä 3,5/5 ja Bf V nyt 4,5/5, muuttunee 5/5:ksi kun materiaalia tulee lisää kuukausien kuluessa.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Ihan hyviä pointteja, mutta jos itse haluan realismia ja instat kuolemaa ym. niin pelaan ihan muuntyyppisiä FPS-pelejä kuin näitä jonnepumpumeja.

Mielestäni BF-sarja on aina ollut sellaista mainstream jonnepumpumpia, ei America's Armyn / Arma -sarjan / Operation Flashpointin / Red Orchestran tyyppistä realismia. Ja saisi suutari pysyä tämän osalta lestissään. Mulla on uudemmista Post Scriptum, Escape From Tarkov ja Hell Let Loosekin (kaikkien ohessa mainitsemieni, viimeisen vuosikymmenen realististen FPS:n lisäksi) ja pelaan niitä jos mulla on liikaa vapaa-aikaa ja haluan tuota omenanraadon hakemaan ultra / HC -realismia. Sen sijaan juurikin bäfää on (oli) kiva hakata raskaan duunipäivän jälkeen tunti-pari aivot narikassa ja ikään kuin nollata itsensä.

En todellakaan hae tälläisiltä bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnöiltä sitä superrealismia vaan viihdyttävyyttä sekä hauskuutta pariksi tunniksi. Ja se puuttuu BF5:sta täysin.

Ei mulla muuta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
254
Minustakin BF1 oli hauskempi, mutta tämä on tavallaan tyydyttävämpi. Tämä gunplay korvaa vähän noita pelin muita puutteita. Jotenkin tämä tuntuu nopeampitempoiselta kuin beta. Välillä ei juuri BF1:stä erota. Kyllä tämä varmaan ostoon menee, jos tätä vielä parin viikon sisällä kukaan pelaa. Pitäisi vielä päättää pc:n ja ps4:n väillä. Itsellä pc pelaaminen menee helposti hikiseksi väkisinvääntämiseksi. Tässä sniput on niin tuhnuja, ettei ehkä harmittaisi hiiren ja näppiksen puuttuminen :D
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
29
muilla yhteysongelmia tuon origin:n kanssa ? Eilen tilasin tuon premier accessin ja heti seuraavana päivänä alhaalla. :facepalm:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Sen verran kommentoin yllä oleviin, että asebalanssi on joo hieman ketuillaan, vaikka ne pitääkin saada upattua eka. Ainaki supportin eka ase on täysin laserkanuuna ilman huonoja puolia. Verrataan tätä vaikka mp40 (vaikka nyt onkin eri classien aseet), mun ei varmaan edes tarvitse mainita sen enempää. Supportin pyssy vie tuota jo duelissakin.

Kaikki tuntuu käyttävän niitä samoja meta-aseita, koska joka classilla on se 1-2 hyvää, loput on vain huonompia.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Ihan hyviä pointteja, mutta jos itse haluan realismia ja instat kuolemaa ym. niin pelaan ihan muuntyyppisiä FPS-pelejä kuin näitä jonnepumpumeja.

Mielestäni BF-sarja on aina ollut sellaista mainstream jonnepumpumpia, ei America's Armyn / Arma -sarjan / Operation Flashpointin / Red Orchestran tyyppistä realismia. Ja saisi suutari pysyä tämän osalta lestissään. Mulla on uudemmista Post Scriptum, Escape From Tarkov ja Hell Let Loosekin (kaikkien ohessa mainitsemieni, viimeisen vuosikymmenen realististen FPS:n lisäksi) ja pelaan niitä jos mulla on liikaa vapaa-aikaa ja haluan tuota omenanraadon hakemaan ultra / HC -realismia. Sen sijaan juurikin bäfää on (oli) kiva hakata raskaan duunipäivän jälkeen tunti-pari aivot narikassa ja ikään kuin nollata itsensä.

En todellakaan hae tälläisiltä bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnöiltä sitä superrealismia vaan viihdyttävyyttä sekä hauskuutta pariksi tunniksi. Ja se puuttuu BF5:sta täysin.

Ei mulla muuta.
Ymmärsit ehkä vähän väärin. En todellakaan tykkää bäfä ykkösestäkään hc servuilla. Ei missään nimessä.
Mutta normi bf1 on ihan liian isolla TTK:lla varustettu ja tässä se olisi paikoitellen todella hyvä, mutta tietyillä varusteilla ihan liian iso.

Tuo 2-3 kutia on todella jees, sitä enemmän menee jo hankalaksi kun ei ole 3D spottausta. Kestää nyt jo yksittäinen roundi todella kauan.
Eli en todellakaan hae realismia. Siksi on siege, mutta bf1:ssä tuo oli liian iso. Nyt keskimäärin oikein hyvä eikä missään nimessä isontaa saisi.

Ja juurikin tämän balanssin vuoksi BF V on hauskinta pitkään aikaan. Juurikin erittäin kevyttä räiskintää josta voi vain nauttia sen ihmeemmin yrittämättä.
Bf1 ei ollu tän osalta alkuunkaan kivaa, kun sai tyhjentää lippaallisen per äijä. Tässä vielä ammuksia vähemmän, et näe niitä kunnolla ja pitäisi kestää enemmän damagea? Juu ei todellakaan.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Tässä olisi kyllä dicellä ”hieman” mietittävää.
Ensin pistetään daily assigmentteja, sit kyseisessä (eikä kahdessa muussakaan) pelimuodossa ole yhtään ainutta serveriä..

Ymmärtäisin jos ois jotain itse määritettäviä, mutta kun ei. Olis edes tyhjiä servuja jos kukaan ei pelaa ni pääsis ite häröilee vaikka kaverin kanssa ja tappais toisiaan 1000pisteen edestä tms..
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
257
Juu niitä pitää kummallisesti räpälätä noita servu asetuksia ja hakuehtoja, niin löytyy..ainahan tuo on vain paskemmaksi mennyt.kyllä se selain servu systeemi on parempi, kun voi toisella näytöllä tekee ahkuja ja säätöjä samalla kun pelailee. Ja samoten ei tarvi olla pelinpäällä kun kattelee statseja ja säätelee aseita.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Noin 15h takana, maistuu vaan aina paremmin.

Pikkuviilauksia varmasti tulee noihin asebalansseihin ja ehkä jopa aseisiin varmasti, joten en niistä vielä jaksa paljoa stressata tässä vaiheessa. Beta kakkonenhan tässä on vielä menossa ja julkaisupäivä lähestyy. :)
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Juu niitä pitää kummallisesti räpälätä noita servu asetuksia ja hakuehtoja, niin löytyy..ainahan tuo on vain paskemmaksi mennyt.kyllä se selain servu systeemi on parempi, kun voi toisella näytöllä tekee ahkuja ja säätöjä samalla kun pelailee. Ja samoten ei tarvi olla pelinpäällä kun kattelee statseja ja säätelee aseita.
En ole torstaista asti kertaakaan löytänyt noihin kolmeen pelimuotoon servun servua.
Operation+conquest on +100 servua ollu kyl kokoajan, eikä tyhjää näytä missään muussa.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
119
En ole torstaista asti kertaakaan löytänyt noihin kolmeen pelimuotoon servun servua.
Operation+conquest on +100 servua ollu kyl kokoajan, eikä tyhjää näytä missään muussa.
Koetas mennä sieltä infranty pelilistan kautta, sieltä noita löytyy. Huomaa myös että TDM, Frontlines, Domination ja olikohan joku muu vielä samassa kierrossa servereillä että niitä tulee sekaisin siellä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
Kiitokset jollekin tässä ketjussa testaukoodista.

Betaa jaksoi 2h ja suurinpiirtein samat tätä. Nopeahko eri pelimuotojen testaus ja ei vaan synny mitään mielenkiintoa palata pelin pariin. Valitettavasti nuo battle royalet on se mun juttu ja tähän se tulee mielestäni ihan liian myöhään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
830
Millä kirkkaus asetuksella pelaatte? Tuntuu että kun sääti sen alun kuvakkeen mukaan että on barely visible niin kaikki on sellaista superaurinkoa että ei kestä katsoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 167
Millä kirkkaus asetuksella pelaatte? Tuntuu että kun sääti sen alun kuvakkeen mukaan että on barely visible niin kaikki on sellaista superaurinkoa että ei kestä katsoa.
Mulla on ollu pelin kirkkausasetus 50% ja sama juttu että tuntuu kaikki todella kirkkaalta.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Ite oon aivan koukussa tähän bäfään, vasta tuo 10 tunnin triali menossa mutta pakko se on ennakkotilata ennen 20. päivää. Hemmetin hyvältä tuntuu ampuminen ja kohennettu tiimi peli.

Edit. Vaikka pyöriikin suht hyvin nuhasella rx580 kortilla ultra asetuksilla @1440p, tulee tilanteita joissa toivoo että olisi em. RX Vega 64 koneessa. Pakko seurailla jos musta perjantaina olisi vaikka hyvässä alessa, ihan suomessa.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Ite oon aivan koukussa tähän bäfään, vasta tuo 10 tunnin triali menossa mutta pakko se on ennakkotilata ennen 20. päivää. Hemmetin hyvältä tuntuu ampuminen ja kohennettu tiimi peli.

Edit. Vaikka pyöriikin suht hyvin nuhasella rx580 kortilla ultra asetuksilla @1440p, tulee tilanteita joissa toivoo että olisi em. RX Vega 64 koneessa. Pakko seurailla jos musta perjantaina olisi vaikka hyvässä alessa, ihan suomessa.
Jos et jo kokeillut, niin kokeilepa noita edellisen tai aiemman sivun tweakkausohjeita. Ei niistä kovin paljoa pitäisi laatuvaikutelma pudota kuitenkaan.
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
Ihan hyviä pointteja, mutta jos itse haluan realismia ja instat kuolemaa ym. niin pelaan ihan muuntyyppisiä FPS-pelejä kuin näitä jonnepumpumeja.

Mielestäni BF-sarja on aina ollut sellaista mainstream jonnepumpumpia, ei America's Armyn / Arma -sarjan / Operation Flashpointin / Red Orchestran tyyppistä realismia. Ja saisi suutari pysyä tämän osalta lestissään. Mulla on uudemmista Post Scriptum, Escape From Tarkov ja Hell Let Loosekin (kaikkien ohessa mainitsemieni, viimeisen vuosikymmenen realististen FPS:n lisäksi) ja pelaan niitä jos mulla on liikaa vapaa-aikaa ja haluan tuota omenanraadon hakemaan ultra / HC -realismia. Sen sijaan juurikin bäfää on (oli) kiva hakata raskaan duunipäivän jälkeen tunti-pari aivot narikassa ja ikään kuin nollata itsensä.

En todellakaan hae tälläisiltä bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnöiltä sitä superrealismia vaan viihdyttävyyttä sekä hauskuutta pariksi tunniksi. Ja se puuttuu BF5:sta täysin.

Ei mulla muuta.

Et vissiin bäfää pelannut silloin ennen konsolisaatiota (BC)?


Tämä peli tuntuu suoralta jatkumolta siihen aikaan kun Battlefield oli selvästi oma juttunsa, juuri sopiva sekoitus kaaosta ja "realismia" eli vähän taitoakin vaativaa pelaamista.

Ei oo varmaan sitten 2142 ollut tällaista tunnetta pelatessa Battlefieldia.

Ja joku ykkönen nyt on varmaan paskin BC2 jälkeen. En tarkoita että olisivat huonoja pelejä, minulle nyt huonoa bäfää ole olemassakaan, mutta heikoimpia ovat selvästi, juuri sen ultra-kasuaalin otteen takia.

Tämä vitonen tarjoaa jälleen Battlefieldiin taitoon perustuvaa tappelua, hieman haastetta ja silti saman vanhan kaaoksen josta BF tunnetaan.

Mutta kuvaa asennettasi aika hyvin tuo BF:n haukkuminen bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnäksi... Se ei ole koskaan ollut Battlefieldin se juttu. Vaikka viime peleissä flirttaillut sillä onkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
436
Ihan hyviä pointteja, mutta jos itse haluan realismia ja instat kuolemaa ym. niin pelaan ihan muuntyyppisiä FPS-pelejä kuin näitä jonnepumpumeja.

Mielestäni BF-sarja on aina ollut sellaista mainstream jonnepumpumpia, ei America's Armyn / Arma -sarjan / Operation Flashpointin / Red Orchestran tyyppistä realismia. Ja saisi suutari pysyä tämän osalta lestissään. Mulla on uudemmista Post Scriptum, Escape From Tarkov ja Hell Let Loosekin (kaikkien ohessa mainitsemieni, viimeisen vuosikymmenen realististen FPS:n lisäksi) ja pelaan niitä jos mulla on liikaa vapaa-aikaa ja haluan tuota omenanraadon hakemaan ultra / HC -realismia. Sen sijaan juurikin bäfää on (oli) kiva hakata raskaan duunipäivän jälkeen tunti-pari aivot narikassa ja ikään kuin nollata itsensä.

En todellakaan hae tälläisiltä bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnöiltä sitä superrealismia vaan viihdyttävyyttä sekä hauskuutta pariksi tunniksi. Ja se puuttuu BF5:sta täysin.

Ei mulla muuta.
Et oo selvästi pelannu 2 ensimmäistä bäfää:wtf:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Moni kirjoittanut täällä korostetusta tiimipelistä. Joo, ihan hyvä juttu. Ja niitä hyviä tiimejä on myös tullutkin.

Mutta todellisuus ja suurin osa peleistä on ollut aika paljon sitä muuta, suurin osa peleistä häviöö. Tiimi hädin tuskin antaa ammoja ja nostaminen on sitäkin harvinaisempaa. Joko 1/3 tiimistä hakkaa vasaralla pitkin mappia, tai kukaan ei rakenna mitään. Välillä tuntuu, että tulee teurastetuksi kun vihun tiimin täydet tryhard squadit repii sut palasiksi. Ei auta siinä soolotaidot tai kaverin kanssa minisquadit.

Siltikin tykkään tästä pelistä ja on vähintään BF4 tasoa. Mutta BF1 oli helpompaa soolona.

Mapit on ok, ärsyttää joissakin mapeissa ei vaan tunnu näkevän mitään, ja liikaa "piiloja".

Tää on ensimmäinen bäfä jossa en jaksa statseja kyylätä samalla tavalla, varsinkaan k/d ratioo, on sen verran tiimipelipainotteinen ja taktisempi. Se on niin paljon rundista kiinni miten paljon pääsee tekemään ja toteuttaa asioita. BF1 sai pelin kulkemaan häviäjä tiimilläkin.
 
Viimeksi muokattu:

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Medicille pitäs kyllä saada joku puolautomaattikivääri niin jengi viittis käyttää niitä avoimissakin mapeissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Medicille pitäs kyllä saada joku puolautomaattikivääri niin jengi viittis käyttää niitä avoimissakin mapeissa.
Alphassahan tuo Gewehr 43 oli medicin ase ja ilmeisesti muiden vastaavien piti mennä medicille. Ei olisi välttämättä ollut yhtään huono ratkaisu ja en oikein ymmärrä miksi tuo muutettiin. Olisivat vaikka poikkeuksellisesti antaneet nuo jotkut kertatulelliset molemmille (medicille ja assaultille).
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
699
Medicille pitäs kyllä saada joku puolautomaattikivääri niin jengi viittis käyttää niitä avoimissakin mapeissa.
Kovin kaksipiippuinen juttu.. kieltämättä aukeammilla alueilla Medicillä tulee aavistuksen avuton olo, mutta toisaalta kertatuli ja squadin tulituki mukana, niin kait sitä niilläkin lotkoilla jotakin niittää kauempaakin. Ehkä pari kompromissipyssyä joka classin saataville vois olla ok. Pitäisi olla sellaisia keskitason tappovälineitä, ettei olisi joka kartassa itsestäänselvä valinta mutta antaisi lisää joustoa valikoimaan.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Et vissiin bäfää pelannut silloin ennen konsolisaatiota (BC)?


Tämä peli tuntuu suoralta jatkumolta siihen aikaan kun Battlefield oli selvästi oma juttunsa, juuri sopiva sekoitus kaaosta ja "realismia" eli vähän taitoakin vaativaa pelaamista.

Ei oo varmaan sitten 2142 ollut tällaista tunnetta pelatessa Battlefieldia.

Ja joku ykkönen nyt on varmaan paskin BC2 jälkeen. En tarkoita että olisivat huonoja pelejä, minulle nyt huonoa bäfää ole olemassakaan, mutta heikoimpia ovat selvästi, juuri sen ultra-kasuaalin otteen takia.

Tämä vitonen tarjoaa jälleen Battlefieldiin taitoon perustuvaa tappelua, hieman haastetta ja silti saman vanhan kaaoksen josta BF tunnetaan.

Mutta kuvaa asennettasi aika hyvin tuo BF:n haukkuminen bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnäksi... Se ei ole koskaan ollut Battlefieldin se juttu. Vaikka viime peleissä flirttaillut sillä onkin.
Pelasin bäfästä vain seuraavat versiot:

Battlefield 1942
Road to Rome
Vietnam

Sitten kun tuli sitä modernia ohjus / automaattiaseet kaikilla / homing guidance -paskaa niin lopetin siihen, eli BF2 kokeilin mutta annoin olla. BF3:lle annoin pidemmän mahdollisuuden ennen kuin annoin olla. Pelailin mielummin jo mainittuja pelejä kuten America's Army ja RO.

BF1 oli taas hauskaa WW1 pumpumia.

Missä vika :btooth:
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
116
Medicille pitäs kyllä saada joku puolautomaattikivääri niin jengi viittis käyttää niitä avoimissakin mapeissa.
Hurjempi medicci ei tietenkää tyydy niihin steneihin sun muihin, vaan heti ku mahdollista nii nostaa ensimmäisen pyssyn ku maasta löytyy. Tässä kun silleen fiksusti kuitenkin, että tuo classi ja kitti muuten pysyy samana, pyssy vaan vaihtuu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Muuten toi muurien, vallien, konekiväärien, yms rakentaminen on hyvä idea kyllä, mutta en ole itse ehtiny juuri ollenkaan sitä tehdä. Okei, saatan joillekin lipuille rakentaa ammo/medic pesäkkeen, mutta se jää oikeastaan siihen. Jos lipulla ei ole vihollisia, niin silloin ehtii jotain rakennella, mutta tämäkin lähinnä extra pisteitä varten :rofl: Unohtanut muutenkin rakentaa lähinnä siksi, ettei edellisissä Battlefieldeissä ollut moista. Myös toi kranaattien takaisinheitto ja ampuminen ilmaan on vielä jäänyt tekemättä.

BF3, BF4, BF1 on mennyt aikalailla samanlaisella pelityylillä, aika suoraviivaisella menolla A paikkaan B, eli hyvin aggreesiivinen pelityyli, koska aimitaito sallii sen. Tähän lisäten toki taktiikkaakin. Kuitenkin historiaa löytyy maajoukkuetason pelurista. Mutta enhän mä enää samantasoinen pelaaja.

Tämä BF V on kuitenkin aika paljon erilainen. Suoraviivaisuus ei enää toimi, on pakko käyttöö paljon savuja ja hyödyntää entistä enemmän tiimipeliä. Missään aukeella ei enää kannata juosta ilman suojaa, tämänkin oppinut tässä kantapään kautta. Täytyy hyödyntää suojia ja yrittää mennä sivusta. Jotkut mapit on myös todella "sekavia". Vihuja saattaa olla niin monessa eri paikassa, ettei ilman järkevää etenemistä kannata pitää edes vaihtoehtona.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Hurjempi medicci ei tietenkää tyydy niihin steneihin sun muihin, vaan heti ku mahdollista nii nostaa ensimmäisen pyssyn ku maasta löytyy. Tässä kun silleen fiksusti kuitenkin, että tuo classi ja kitti muuten pysyy samana, pyssy vaan vaihtuu.
Onko näin? En ole vissiin sitten pysynyt ihan kaikessa muutoksissa perässä. Kiitos vinkistä, tätä täytyykin hyödyntää.

Itse en käytä lainkaan noita hidas ROF medicin pyssyjä, niistä saa vain verenpaineen nousemaan. Suomi KP upattuna on toistaiseksi ainut hyvä minkä ole saanut unlokattua. Vetää duelissa kovaa ja jopa med rangelle ihan kelpo.

Muuten, saako squad leader jonkun verran enemmän pisteitä kuin sen jäsenet? Ainakin tuntuu siltä. Ja liideri myös saa kunnian itselleen ampua V1 raketteja muiden niskaan. Mun mielestä olisi voinut jäädä toi V1 kokonaan pois pelistä. Mennyt jotenkin tähän CoD touhuun, että ammutaan pisteillä pommeja vihujen niskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
181
Alkaa 10h triali olemaan lopussa ja edelleen erittäin sekavat fiilikset tässä. Aihio on todella hyvä, parasta bäfää vuosiin. Tiimipelaaminen on aika isossa roolissa kuten pitääkin, ei ole sellaista päätöntä juoksentelua mitä edeltäjä oli. Aseet tuntuvat hyviltä. Rakentelu hauska lisä. Mapit pääosin ihan ok.

Mutta sitten negaa.. no itseä häiritsi jo betassa ja mainitsin siitä jo tuolloin, mutta ajoneuvot tuntuvat edelleen aika turhilta. En tiedä johtuuko siitä ettei jengi (vielä) osaa niitä käyttää vai mitä, mutta todella harvoin tulee kuoltua vaikkapa tankkeihin. Lentokoneisiin ei varmaan kertaakaan tuon vajaan 10h aikana, edes siinä lumivuoristomapissa. Tässä isoin syy on varmasti se, että ajoneuvoja on lähtökohtaisesti aivan liian vähän (pelannut vain 64p Conquestia).

Bugeja on aika paljon, huomaa kyllä että vähän pakon sanelemana julkaistu jo nyt, olisivat voineet johonkin kevääseen asti vielä hioa kuntoon. Pari kertaa joutunut lähtemään kesken pelin pois kun spawnausikkuna bugannut eikä antanut spawnata. Ja yksi asia mikä ihmetyttää on nuo valikot. Miten tuon kokoluokan firma saa aikaiseksi noin epäkäytännölliset menut? Onneksi niitä nyt ei tarvitse hirveästi käyttää.

Kyllähän tämä varmasti tulee ostettua, nytkin jo ihan pelattava ja lisää sisältöä pitäisi tulla jatkuvalla syötöllä ja ilmeisesti pätsejäkin tulossa vähintään kuukausittain.. suunta ainakin on oikea.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
^ Meikäläinen kuoli lauantaina pelisessioilla lentokoneeseen melkein yhtä paljon kuin BF1, joten jommalla kummalla oli tuuria ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Jotenkin kyllä hölmöä, että tuli testattua peliä jo se 10h ja nyt pitää taas varrota pelaamaan pääsemistä vaikka tuli peli ostettua.. Etenkin kun tietää, että moni muu pelaa jo ja peli piti virallisesti julkaista jo kuukausi sitten. Ehkä hölmöimpiä julkaisutyylejä koskaan, etenkin kun yhdistää nuo 3 eri julkaisuaikaa vielä siihen kuukauden viivästymiseen.

Edit: Lasketaankos muuten muualta kuin suoraan Originista tehdyt ostot preorderiksi? Rekisteröin jo muualta saadun koodin Originiin mutta en ainakaan BF1 saanut niitä preorderin bonusaseita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Asensin Freedome trialin ja pistin itseni Melbourneen. Nyt sanoo Origin että aukeaisi 15.00 tänään. Se vaan, että voiko tuota sitten pelata sen jälkeen ilman VPN:ää vai meneekö taas lukkoon kun sen ottaa pois päältä...?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
No tässä pelissä kyllä erottaa hyvät ja huonot. Mutta moni muukin vaikuttaa kuin pelkästään se, että osaatko ampua ja liikkua järkevästi. Kyseessä ei kuitenkaan ole CS. Vaikka itse osaisi, on tiimin rooli suurempi kuin aikaisemmin.

Ja sitten jos on jatkuvasti teurastetun puolella, mielenkiinto hiipuu nopeasti.

Tankilla on muuten lähes mahdotonta soolona enää palloilla. Tulee takkiin ja nopeasti. Tiimin kanssa lähes välttämätön edetä.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Tämänkin ole jo aiemmin tähän lankaan kirjoittanut, mutta jos oma squadini on jossai muualla kuin itse olen, niin yleensä löytyy joku muu squadi lähistöltä, jonka mukaan sitten lyöttäydyn. Aika mukavasti näinkin voi edetä kartalla ja supportt/medicci on myös yleensä saatavilla. Itseasiassa tuhoisin setti olikin tämmönen kahden squadin hybridi Fjellissä viikonloppuna...

Aika paljon on 'uutta' opittavaa itse pelissä ja mäpeissä. Melko surullista, että jengi dumaa parin tunnin kokeilun jälkeen pelin täysin, koska kaikki ei enää toiminut oletetulla tavalla tai sitten vaan yritti pelata väärin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
386
Mitähän ääni asetusta tässä pitäisi käyttää, mitä muut käyttää kuullokkeilla?

Itsellä 7.1 virtual kuullokkeet käytössä enkä haluaisi disablea pelkästään tämän takia pois käytöstä.

War tapes, 3D?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Mitähän ääni asetusta tässä pitäisi käyttää, mitä muut käyttää kuullokkeilla?

Itsellä 7.1 virtual kuullokkeet käytössä enkä haluaisi disablea pelkästään tämän takia pois käytöstä.

War tapes, 3D?
Pelistä pelkkä "headphones" ja windowsin puolelta sitten äänikortin softasta virtual surround käytössä. Luota omiin korviisi ja testaile eri asetuksia, ei se nyt sen vaikeampaa ole. Käytä sitä millä erotat suunnat parhaiten.
 
Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
181
Mitähän ääni asetusta tässä pitäisi käyttää, mitä muut käyttää kuullokkeilla?

Itsellä 7.1 virtual kuullokkeet käytössä enkä haluaisi disablea pelkästään tämän takia pois käytöstä.

War tapes, 3D?
3D headphones itsellä ja hyvin kuuluu askeleet ja paikantaminen helppoa. War tapes on semmonen tunnelman kohottaja jos haluaa eläytyä peliin ja larpata toista maailmansotaa kunnolla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 393
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom