Laadukkaat kuulokkeet?

Kamsi

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Onko porukalla kokemuksia tuollaisista sangallisista langattomista nappikuulokkeista? Tyyliä Xiaomin Wireless Music Sport kuulokkeet?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Onko porukalla kokemuksia tuollaisista sangallisista langattomista nappikuulokkeista? Tyyliä Xiaomin Wireless Music Sport kuulokkeet?
En tiedä juuri noista, mutta omat kokemukset kaikista langattomista nappikuulokkeista tähän mennessä ovat olleet, että yhteys pätkii enemmän tai vähemmän, jos vastaanottimen ja lähettimen välissä on yhtään mitään. Fillarilenkeillä sekin on muodostunut paikoin ongelmaksi jos puhelin on väärällä puolella taskussa.

Nimimerkillä: Otetaan vastaan vinkkejä pätkimättömistä ja äänenlaadullisesti hyvistä langattomista nappikuulokkeista.
 

Kamsi

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
En tiedä juuri noista, mutta omat kokemukset kaikista langattomista nappikuulokkeista tähän mennessä ovat olleet, että yhteys pätkii enemmän tai vähemmän, jos vastaanottimen ja lähettimen välissä on yhtään mitään. Fillarilenkeillä sekin on muodostunut paikoin ongelmaksi jos puhelin on väärällä puolella taskussa.

Nimimerkillä: Otetaan vastaan vinkkejä pätkimättömistä ja äänenlaadullisesti hyvistä langattomista nappikuulokkeista.
Nuo aikaisemmin mainitut Xiaomin kuulokkeet ovat olleet hyvät. Yhteys ei pätki, akku kestää hyvin ja kuulokkeet latautuvat nopeasti. Tarpeessa olisi nyt toiset ja ehkä myös paremmat.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Itselläni on ollut testissä Sennheiser PXC 550 ja taustakohina oli omaan makuuni liian voimakas. Toki silloin se maksoi 329,00 euroa, alle 200 on oikea hinta.
Enpä kyllä itse muista, että kuulokkeissa olisi ollut liikaa kohinaa vaan että se olisi ollut samaa tasoa Sonyn MDR-1000X-mallin kanssa.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Nimimerkillä: Otetaan vastaan vinkkejä pätkimättömistä ja äänenlaadullisesti hyvistä langattomista nappikuulokkeista.
Voin ensi viikolla kertoa kokemuksia oneplus bulletseista. Laitoin tänään tilaukseen juurikin pyörälenkkejä ja työmatkapyöräily ajatellen. Ilmeisesti noiden pitäisi olla ihan ok. :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Voin ensi viikolla kertoa kokemuksia oneplus bulletseista. Laitoin tänään tilaukseen juurikin pyörälenkkejä ja työmatkapyöräily ajatellen. Ilmeisesti noiden pitäisi olla ihan ok. :)
Mm. noita minäkin olen katsellut ja saatanpa tilatakin, mutta vähän tökkii, kun ne taitavat olla parhammillaankin tosiaan "vain ok". Hinta-laatusuhde on kohdallaan ja se on tärkeä pointti sekin, mutta toisaalta olisin valmis maksamaan hieman enemmänkin, jos saisi oikeasti hyvät langattomat nappikuulokkeet ilman mainittavia kompromisseja.

Tai sitten siirryn suosiolla takaisin piuhaversioiden pariin. Ei se valinta silläkään puolella ongelmatonta ole, mutta valikoimaa on enemmän ja hinnat kohtuullisempia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 100
Ollut tämmöset kuuntelussa muutaman päivän, sanoisin että kai näihin veronpalautuksensa uskaltaa käyttää. :) Nyt voisikin loppua tämä kuulokesekoilu hetkeksi.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Ja minä kun kirjoitin joskus vuosi, pari sitten MDR-1000X-mallista, että Sonyn kuulokkeet ovat kuin Boset mutta tarkoituksellisesti huonommat, niin jotkut suuttuivat.

Nyt kun katsoo tätä kolmatta iteraatiota, niin niihin on kopioitu juuri niitä yksityiskohtia, mitkä tekivät Boseista hyvät ja Sonyistä huonot jo kaksi vuotta sitten. Pehmusteet muistuttavat enemmän Boseja samoin kuin kapeampi – virtaviivaisempi – pannan muotoilu. Tuo muotoilu varmasti vähentää myös sitä halpaa muovista natinaa, mistä Sonyn luurit ovat kärsineet. Tosin muuten runko on edelleen paksumpi ja halvemman näköinen, joten vaikea sanoa kokeilematta.

Mutta joo, Sony julkaisee näköjään minimaalisia parannuksia niin tiuhaan tahtiin, ettei tätäkään mallia kannata ostaa, koska siitä tosiaan puuttuu tuo BT5-tuki, joka on kevääseen mennessä kaikilla kilpailijoilla. Ja silloin Sonykin julkaissee XM4:n...

Mutta omalla kohdallani olen kyllä ollut tyytyväinen BT4:n tarjoamaan noin 20 tunnin akunkestoon anc:tä käyttäessä. Luureissa riittää hyvin potkua pitkällekin lennolle ja siitä jää vielä varastoonkin. Tosin käytän itse aika harvoin omia kuulokkeitani, joten lataussyklejä on kertynyt vaatimattomasti.
Mitä käytännön parannusta bt5 tuo?

Oon kiinnostunu näistä. Kellään kokemusta miten hyvin ne toimivat PC headsettinä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Mitä käytännön parannusta bt5 tuo?

Oon kiinnostunu näistä. Kellään kokemusta miten hyvin ne toimivat PC headsettinä?
Itellä on ollut nuo ja nyt on noista se toka malli ja päivittäin tulee käytettyä tietokoneen kanssa. Itellä tosin on lähetin mikä tukee APTX hd ääntä niin kuullostaa huomattavasti paremmalta kuin ilman sitä. Ite kans mietin päivittäväni varmaan sitten siihen 4 malliin kun se joskus tulee markkinoille. Eniten tuo keveys kiinnostaisi mikä tuossa 3 mallissa tuli.

Tuo langattomuus on kyllä ihan mahtavaa verrattuna kaapeliin tietokoneen tai minkä tahansa laitteen kanssa käyttäessä.

---------

Meni 1more triple driverin kaapeli huonoksi ja palautin ne amazonille. Ajattelin samalla ostaa jotkin toiset kuulokkeet ja minulle suositeltiin IBasso IT01 mitkä vaikuttaa erittäin mielenkiintoisilta. Noita vaan ei tunnu oikein saavan mistään euroopasta tilattua. Onko kellään noita ja jos on niin mistä olet tilannut?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Millä tavalla se piuha meni huonoksi ja missä ajassa?
Siinä oli käytännössä heti alussa jo sellainen kova kohta "punouksessa". Pikku hiljaa se kaapeli tuli enemmän ja enemmän ulos joten otin amazoniin yhteyttä ja sanoivat palauttavansa rahat. En koskaan käyttänyt noita muualla kuin sängyssä. Tykkään kuunnella musiikkia ennen nukkumaan menoa niin ei nuo ainakaan kovaa rasitusta saaneet. Olisin takuuhuoltoon ne lähettänyt, mutta amazon tarjosi rahojen palautusta niin ajattelin ne päivittää johonkin parempiin ja nuo IBasso IT01 vaikuttaisi mielenkiintoisimmalta päivitykseltä, muttei tahdo oikein saada tilattua mistään euroopasta ja amazonissakin on vaan tyhjää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Nyt ehkä vihdoin voisi saada perusteltua itselle uudet kuulokkeet. Sennheiserin HD 660 S on ollu kiikarissa ja ajattelin mustan perjantain tarjouksia kytätä ne silmällä pitäen. Onko täällä jo noiden omistajia? Mitä mielipiteitä?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Piti saada vielä yhdet Hifimanit taloon niin nappasin ebayn kautta HE-400i:t. Oli niin läppä hinta ettei tuota oikein voinut vastustaakaan.

Tämä harrastus syö kyllä lompakon ja pankkitilin hengiltä aika nopeasti. Yhtäkkiä huomaa, että telineissä on viidet luurit, eikä mistään raaski luopua kun ovat kaikki kuitenkin niin hyviä ja käyttö aika tasaista. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Headsettien saralla yritän totuttaa itseäni Astro A50 soundiin. Nää on parasta a-luokkaa peliheadsettien saralla. Mutta soundi ei jotenkin vain iske. Ehkä tarvii enempi sisäänajoa tai sitä on vain tottunu hifi-kuulokkeiden ääneen.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
519
Headsettien saralla yritän totuttaa itseäni Astro A50 soundiin. Nää on parasta a-luokkaa peliheadsettien saralla. Mutta soundi ei jotenkin vain iske. Ehkä tarvii enempi sisäänajoa tai sitä on vain tottunu hifi-kuulokkeiden ääneen.
Itsekin aikanaan omistin kyseisen headsetin. Mihinkään muuhun kuin pelaamiseen en noita voinut käyttää. Musiikki ja elokuvat kuulosti, noh, paskalta. Nykyisin hifivermeet hoitaa äänet peleissäkin ja astrot vaihto osoitetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Itsekin aikanaan omistin kyseisen headsetin. Mihinkään muuhun kuin pelaamiseen en noita voinut käyttää. Musiikki ja elokuvat kuulosti, noh, paskalta. Nykyisin hifivermeet hoitaa äänet peleissäkin ja astrot vaihto osoitetta.
Keksitkö mitään käypää langatonta ratkaisua? Pitäs olla mikki kans.

Yritän parhaillaan EQlla leikkiä saako tällä mitään muutosta.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 564
Olen etsinnässä uusia kuulokkeita musiikin kuunteluun. Stereot toistavat ääntä 20-20 000hz alueelta.

Minkä hintatason kuulokkeita suosittelisitte?

Tässä vielä linkki stereoiden tietoihin RCD-M40 | Micro Hi-Fi System - Denon eli 300€ hintainen viritinvahvistin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
519
Keksitkö mitään käypää langatonta ratkaisua? Pitäs olla mikki kans.

Yritän parhaillaan EQlla leikkiä saako tällä mitään muutosta.
Yks vaihtoehto oli steelseriesin langattomat (en mallia muista, siberia800 tms), ei tosin käynyt edes testissä kun päädyin langalliseen ja pöytämikkiin. Eipä mulle langattomuus ollut niin suuri tekijä. Itellä oli muistaakseni gen2 noi astrot, joissa oli joku 3 valmiiksi säädettyä equa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Yks vaihtoehto oli steelseriesin langattomat (en mallia muista, siberia800 tms), ei tosin käynyt edes testissä kun päädyin langalliseen ja pöytämikkiin. Eipä mulle langattomuus ollut niin suuri tekijä. Itellä oli muistaakseni gen2 noi astrot, joissa oli joku 3 valmiiksi säädettyä equa.
Niistä Steelseriesistä on tullu uus versiokin. Vois ehkä käydä koekuunteleen ne jossain. Mulle langaton on ehdottomuus ku pyörin tässä penkissä niin paljon, että johdot olis kohtuuttomasti tiellä
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Noita langattomia pelisettejä on tullut testattua todella monta, eikä mikään niistä ole ollut mielestäni edes kohtuullinen. Varmaan ainoa langaton peliheadset mitä lähtisin suosittelemaan on Audezen Mobius. Jos pitäisi itse etsiä langattomia kuulokkeita kotikäyttöön niin katsoisin Sennheiserin, Sonyn, Beyerdynamicin ja Audio Technican valikoimaa, unohtamatta sitä Audezen Mobiusta ja AKG:n tarjoomuksia.

AKG:n puolelta kohtuuhintainen K845 BT on saanut frendeiltä lähinnä kehuja, mutta pari taas lyttäsi täysin. Langattomia Senkkuja kohtuullisella hinnalla löytyy pilvin pimein ja melkein kaikista oon kuullut hyvää. Hieman hinnakkaammista ainakin Audio Technica ATH-DSR9BT & ATH-DSR7BT, Audeze Mobius, Beyerdynamic Amiron wireless & Sony WH-1000XM3 on omien ja tuttujen kokemuksen perusteella aivan huippuluokkaa. Jos hinta ei olisi este, niin oma valinta osuisi varmaan Amironiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Noita langattomia pelisettejä on tullut testattua todella monta, eikä mikään niistä ole ollut mielestäni edes kohtuullinen. Varmaan ainoa langaton peliheadset mitä lähtisin suosittelemaan on Audezen Mobius. Jos pitäisi itse etsiä langattomia kuulokkeita kotikäyttöön niin katsoisin Sennheiserin, Sonyn, Beyerdynamicin ja Audio Technican valikoimaa, unohtamatta sitä Audezen Mobiusta ja AKG:n tarjoomuksia.

AKG:n puolelta kohtuuhintainen K845 BT on saanut frendeiltä lähinnä kehuja, mutta pari taas lyttäsi täysin. Langattomia Senkkuja kohtuullisella hinnalla löytyy pilvin pimein ja melkein kaikista oon kuullut hyvää. Hieman hinnakkaammista ainakin Audio Technica ATH-DSR9BT & ATH-DSR7BT, Audeze Mobius, Beyerdynamic Amiron wireless & Sony WH-1000XM3 on omien ja tuttujen kokemuksen perusteella aivan huippuluokkaa. Jos hinta ei olisi este, niin oma valinta osuisi varmaan Amironiin.

Oon päätyny omissa tutkimuksissa myös Sony WH-1000XM3 malliin. Sen luultavasti päädyn ostaan. Pitää vain ottaa lisää vielä selvää sen headset ominaisuuksista pc-käytössä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 628
Jos parasta mahdollista langatonta pelisettiä etsii niin silloin Audeze Mobius (jos hinta ei hirvitä). Tosin tuo taitaa toimia parhaiten kuitenkin langallisena.
Ja nykyäänhän tuota saa myös ihan Thomanilta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Metallia. Olisiko Audio-Technica ATH-M40x hyvä valinta?

Suljetut vai avoimet, en osaa sanoa eli kummatkin käy.
Jos haluaa päästä tosi halvalla niin Superlux HD-330 (avoimet) & HD-660 (suljetut) Beyerdynamicin padeilla on ihan hyvä vaihtoehto. +-100€ luokassa Philips SHP9500, Beyerdynamic DT990 & AKG K612 Pro tulee avoimista mieleen, suljetuista sitten Beyerin DT770. K612 Pro:t on 100€ hintaan mielestäni helkkarin hyvät luurit, tuossa hintaluokassa oma lemppari.

150-250€ luokassa omia suosikkeja on Sennheiser HD58X Jubilee & HD6XX, AKG K712 Pro ja Hifiman HE-400i/HE-4XX. K712 Pro:t on kuulokkeet joihin huomaan palaavani jatkuvasti, ja ne on omaan päähäni helposti mukavimmat luurit. HD58X:t taas on melkein naurettavan halvat laatuunsa nähden; vajaa 170€ toimituskuluineen ja veroineen Massdropista. K712 liikkuu uutena 200-240€ välillä.

500€ hintaluokassa kokemusta on koekuunteluiden lisäksi lähinnä Beyerin DT1770:sta ja Hifiman Sundarasta - molemmat on pirun upeat luurit. Sundarasta piti ikävä kyllä luopua kun tuli eteen niin hyvä vaihtotarjous ettei siitä voinut kieltäytyä, mutta alkuvuodesta olisi tarkoitus hankkia uusi pari tilalle - ellei sitten Fostexin TR-X00 Massdropista voita tässä kisassa.

Tuossa nyt on omat suosikit muutamasta hintaluokasta. Makuasioitahan nämä on ja suosittelisin joka tapauksessa koekuuntelemaan luureja mahdollisuuksien rajoissa, mutta uskallan väittää, että nuo ovat kaikki laatukamaa noin yleisesti. Sitä en sitten osaa sanoa miten mitkäkin luurit soveltuu metallipäälle, mutta eiköhän joku täällä pysty neuvomaan paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Olen etsinnässä uusia kuulokkeita musiikin kuunteluun. Stereot toistavat ääntä 20-20 000hz alueelta.

Minkä hintatason kuulokkeita suosittelisitte?

Tässä vielä linkki stereoiden tietoihin RCD-M40 | Micro Hi-Fi System - Denon eli 300€ hintainen viritinvahvistin
Kaiken paras jos pääsee hifiliikkeeseen testaamaan. Itse kävin vuosi sitten läpi useita luureja ja parhaimman vaikutuksen 400 €:n budjettiin sopien teki Bowers & Wilkins P7. Mahtava ääni: kirkas ja avara suljetuiksi kuulokkeiksi ja basso on tarkka ja jykevä. Hyvin miksatut metallibiisit on aivan huikean kuuloisia - paskasti miksatut sitten taas kuulostaa paskalta :D Noissa tosin tulee mukana vain lyhyempi vähän päälle metrin johto. Kuulostavat erinomaisilta myös puhelimesta kuunneltuna.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 628
Olen etsinnässä uusia kuulokkeita musiikin kuunteluun. Stereot toistavat ääntä 20-20 000hz alueelta.

Minkä hintatason kuulokkeita suosittelisitte?

Tässä vielä linkki stereoiden tietoihin RCD-M40 | Micro Hi-Fi System - Denon eli 300€ hintainen viritinvahvistin
Ainakin vanhemmissa tuon mallin vehkeissä oli kuulokelähtö sutta ja sekundaa (testasin hifi-liikkeessä tusinalla eri luurilla), mutta pienen googletuksen perusteella ovat jotain parannuksia saaneet aikaan kuulokelähtöön uudemmissa sukupolvissa. Gainin vaihtomahdollisuus kielisi sitä että vahvistin-ratkaisussa ei ole menty siitä mistä aita on matalin (eli normaalin pääteasteen jatkeeksi vain törkätty vastuksia...)

Tosin tarkempia tietoja/mittauksia kuulokelähdöstä ei tietenkään ole saatavilla...
Täytyy siis painottaa sitä että kallis viritinvahvistin ei todellakaan takaa sitä että sen kuulokelähtö on edes välttävällä tasolla laadultaan.

Mutta mitä luureihin tulee niin ota ne jotka sopivat omaan käyttöön parhaiten mukavuuden ja äänen puolesta. Joillekkin ei Hifimanin raskas-kuin-synti planarit sovi vaikka ne kuulostavatkin jumalallisilta, ja uudemmissa mallistoissa niidenkin painoa on saatu pudotettua ihan mukavasti.
EDIT: olitkin laittanut enemmän tietoa tarpeista seuraaviin viesteihin.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
K712 Pro:t on kuulokkeet joihin huomaan palaavani jatkuvasti, ja ne on omaan päähäni helposti mukavimmat luurit.
Toi on kyllä jännä miten joillekkin toimii tuo, mutta toisille taas ei ollenkaan. Meikäläiselle K712 Pro on epämukava päässä. Annoin ne veljelle ja samaa valittaa eli pää tulee kipeeksi (sitä ennen hänellä oli muistaakseni Sennheiser HD515 kuulokkeet).
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Toi on kyllä jännä miten joillekkin toimii tuo, mutta toisille taas ei ollenkaan. Meikäläiselle K712 Pro on epämukava päässä. Annoin ne veljelle ja samaa valittaa eli pää tulee kipeeksi (sitä ennen hänellä oli muistaakseni Sennheiser HD515 kuulokkeet).
Varmaan toistan itseäni, mutta silti... Mulla oli niiden kanssa ongelmia, kunnes tajusin, että sitä nahkapantaa pystyy kallistamaan eteen tai taaksepäin. Sitten ne olikin todella mukavat.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Toi on kyllä jännä miten joillekkin toimii tuo, mutta toisille taas ei ollenkaan. Meikäläiselle K712 Pro on epämukava päässä. Annoin ne veljelle ja samaa valittaa eli pää tulee kipeeksi (sitä ennen hänellä oli muistaakseni Sennheiser HD515 kuulokkeet).
K712 Pro:t helposti mukavimmat kuulokkeet mitkä koskaan olleet testissä itselläni. Tällä Hetkellä käytössä AKG K550 MK3, ja nämä lähes yltävät samalle tasolle ergonomisuudessa. Voi pitää tuntikausia yhtäsoittoa ja joskus jopa unohtaa että on ylipäänsä kuulokkeet päässä :D
 
Liittynyt
31.12.2017
Viestejä
172
Minkäslaisia langattomia kuulokkeita kannattaisi katsoa n. 100€ hintaluokassa? Menee äidille joululahjaksi, plussaa mukavuus ja ok äänenlaatu. Kuuntelu pääasiassa rokahtavaa musiikkia.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
238
Itsellä ois nyt harkinnassa ostaa langattomat kuulokkeet koneella käytettäväksi. Tällä hetkellä löytyy sennheiseriltä GSP600 pelikuulokkeet, jonka äänimaailmasta tykkään alataajuuksilta ylätaajuuksille. Tarkotus ois lähteä siis ostamaan tietokonekäyttöön(pelaaminen, musiikin kuuntelu jne) langattomia suljettuja kuulokkeita, jotka ei ole pelikuulokkeet. Budjetti ois n. 200-300e hyvällä äänenlaadulla, jossa myös bassoa ois mukana. Näiden kaveriks olen hankkimassa pöytämikkiä, joten sisäistä mikrofonia ei pakolla tarvita. Onko kenelläkään suosituksia antaa?

E1. Onko kenelläkään kokemuksia Audio-Technica ATH-DSR7BT kuulokkeista?
 
Viimeksi muokattu:

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Mitäs (avoimia) kuulokkeita suosittelisitte koekuuntelemaan hintaluokassa 500-800e? Olis tarkoitus käydä ensi viikolla vähän kuuntelemassa ja sitten jos sattuis blackfridayna tulemaan jokin malleista tarjoukseen ja olen tykkänyt äänestä, niin se olis sit ostohousut jalkaan :cool: (eli akuuttia tarvetta ei oo, mutta olis kiva hieman päivittää kuulokepuolta, jos hyvä tarjous sattuu eteen). Sennheiseria ollut kahdet edelliset kuulokkeet, joten HD 660S ainakin on yksi vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Hifimanin sundarat kannattaa kokeilla jos tuon suuntainen äänimaailma kiinnostaa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Mitäs (avoimia) kuulokkeita suosittelisitte koekuuntelemaan hintaluokassa 500-800e? Olis tarkoitus käydä ensi viikolla vähän kuuntelemassa ja sitten jos sattuis blackfridayna tulemaan jokin malleista tarjoukseen ja olen tykkänyt äänestä, niin se olis sit ostohousut jalkaan :cool: (eli akuuttia tarvetta ei oo, mutta olis kiva hieman päivittää kuulokepuolta, jos hyvä tarjous sattuu eteen). Sennheiseria ollut kahdet edelliset kuulokkeet, joten HD 660S ainakin on yksi vaihtoehto.
Beyerin DT 1990 Pro:t
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
990
Mitäs (avoimia) kuulokkeita suosittelisitte koekuuntelemaan hintaluokassa 500-800e? Olis tarkoitus käydä ensi viikolla vähän kuuntelemassa ja sitten jos sattuis blackfridayna tulemaan jokin malleista tarjoukseen ja olen tykkänyt äänestä, niin se olis sit ostohousut jalkaan :cool: (eli akuuttia tarvetta ei oo, mutta olis kiva hieman päivittää kuulokepuolta, jos hyvä tarjous sattuu eteen). Sennheiseria ollut kahdet edelliset kuulokkeet, joten HD 660S ainakin on yksi vaihtoehto.
Beyerdynamic DT 1990 Pro
 
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
337
Minkäslaisia langattomia kuulokkeita kannattaisi katsoa n. 100€ hintaluokassa? Menee äidille joululahjaksi, plussaa mukavuus ja ok äänenlaatu. Kuuntelu pääasiassa rokahtavaa musiikkia.
nuo sonyn WH-H800 vielä tarjouksessa cdonissa Sony WH-H800 Musta BT ... ainakin hyvä tarjous jos esim gigantissa pyytävät noista yli 239 eur, äänenlaadusta voi kommentoida sitten tietäjät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
217
Olisin hankkimassa HD 6XX Massdropista lytistyneiden HD 650 tilalle. Jos joku haluaa luopua omistaan ennen kuin ehdin tilaamaan uudet, niin YV:tä tulemaan.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
15
Mulla olis hakusessa n. 350€ hintaiset suljetut BT kuulokkeet matkoille, kotiin ja toimistoon. Elektronista musiikkia tulee kuunneltua, joten basson tulisi olla miellyttävä. Sony wh-1000xm3 on käyty kuolaamassa ja se on tällä hetkellä menossa ostoskoriin. Mietityttää vain, kun oon lueskellut sonyn palstalta havaintoja, että kosketustoiminnot alkaa sekoilemaan viilellä ilmalla. Onko täällä kuulokkeen omistajilla kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Auttaako jos pitää huppua päässä? Vinkkejä otetaan vastaan, jos tulee muita varteenotettavia malleja mieleen. Kiitos etukäteen :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Mulla olis hakusessa n. 350€ hintaiset suljetut BT kuulokkeet matkoille, kotiin ja toimistoon. Elektronista musiikkia tulee kuunneltua, joten basson tulisi olla miellyttävä. Sony wh-1000xm3 on käyty kuolaamassa ja se on tällä hetkellä menossa ostoskoriin. Mietityttää vain, kun oon lueskellut sonyn palstalta havaintoja, että kosketustoiminnot alkaa sekoilemaan viilellä ilmalla. Onko täällä kuulokkeen omistajilla kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Auttaako jos pitää huppua päässä? Vinkkejä otetaan vastaan, jos tulee muita varteenotettavia malleja mieleen. Kiitos etukäteen :)
Tuolla BF tarjouksissa olisi ne Bosen vastamelu-kuulokkeet nyt alessa (oisko ollu verkkokaupassa). Kannattaa ainakin tsekata nekin. Itellä on ne ensimmäisen version Sonyt enkä käytä kosketustoimintoja kyllä koskaan muuten kuin vahingossa. Hyvät luurit on joka tapauksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Onkos tänä vuonna kukaan bongannu sennheiser 660 S tai Beyer Dynamicin 1990 Pro:ta BF-alessa?
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
15
Tuolla BF tarjouksissa olisi ne Bosen vastamelu-kuulokkeet nyt alessa (oisko ollu verkkokaupassa). Kannattaa ainakin tsekata nekin. Itellä on ne ensimmäisen version Sonyt enkä käytä kosketustoimintoja kyllä koskaan muuten kuin vahingossa. Hyvät luurit on joka tapauksessa.
Vanhemmissa XM-versioissa ei ilmeisesti ole ollut vastaavaa kosketustoimitojen häiriöitä vaan niitä on ilmennyt tuossa viimeisimmässä. Viileällä ilmalla toiminnot elää omaa elämäänsä vaikkei niihin koskisi, mm. mute kytkeytyy itsestään päälle. (Lähde:https://community.sony.co.uk/t5/portable-audio/sony-wh-1000xm3-muting-in-the-cold/td-p/2534059)

Pyysin kaveriani kysymään Sonyn myyntiedustajalta, että saako kuuloketta edes käyttää pakkasilmassa, kun käyttöoppaan mukaan sen käyttölämpötilaraja on 0-40 astetta. Myyntiedustaja oli kehunut, että saa käyttää ja hyvin toimii. Sonyn teknisestä asiakastuesta kysyin ko. aiheesta, että ovatko tietoisia siitä ja, että onko kuulokkeesta mahdollisesti tulossa uusi päivitetty versio. Vastauksena sain, että Sony Design vastaa tuotekehityksestä eikä he pidä yhteyttä siihen osastoon...
Työmatkalla tulee käveltyä pari km ulkoilmassa, joten Sony ei ainakaan lähde kaupan hyllyltä mukaan ennen kuin tuo ongelma on korjattu.
Bosen vastaava malli tuntui myös hyvältä, mutta basso ei kuulostanut Sonyyn verrattuna niin hyvältä. Boseltakin on tulossa uusi malli ensi vuoden puolella, joten täytynee sinnitellä ostohousujen kanssa vielä hetken aikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
@marvin Tosin voihan niitä vanhempiakin versioita ostaa. Luultavasti saa halvemmallakin. En usko, että kovin suuria eroja ihan käytännössä on havaittavissa.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Onko kokemusta Hifimanin magneettipalanareista? Nyt lähtis Hifimanin HE 560:t hyvään hintaan. :)
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
69
Uusien kuulokkeiden hankinta lähestyy uhkaavasti, tähän asti menty QPAD-QH90:llä mutta vaihtoehdoksi on kokoajan enemmän noussut "ei-pelikuulokkeet" eli tässä tapauksessa DT-770 80ohm. Mietityttää vain kun ei aivan suoraa tietoa nopealla googletuksella löytynyt, että miten moiset pärjäävät pelikäytössä? Muuta siis kuin normaali "aina pitää olla oikeat kuulokkeet - pelikuulokkeet on kaikki perseestä" Pelikuulokkeissa kun kovasti mainostellaan surroundia ja 7.1 ja vaikka mitä helvetin äänensuuntailuja yms. Mietin vain että onnistuuko kys. 770:llä FPS:ssä edelleen kuulostella missäpäin se vihu hiippailee vai onko pelikäytössä näillä kamoilla mitään käytännön eroa kuin brändäys ja RGB:t joita tuntuvat jokapaikkaan tunkevan?

Toisena vaihtoehtona on sitten ollut niinsanotuista pelikuulokkeista Arctis Pro DAC-malli, siinä olisi toki mikki valmiina ja äänenlaatukin jonkinmoisia kehuja kaiketi saanut, mutta saisihan noita mikkejä toki pöydällekin jos DT:t päätyisi hankkimaan. Myös vaihtoehtoja DT:lle otetaan samassa hintaluokassa vastaan, suljettu rakenne suositeltavaa koska äänekkäähkö ympäristö kyseessä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 628
Uusien kuulokkeiden hankinta lähestyy uhkaavasti, tähän asti menty QPAD-QH90:llä mutta vaihtoehdoksi on kokoajan enemmän noussut "ei-pelikuulokkeet" eli tässä tapauksessa DT-770 80ohm. Mietityttää vain kun ei aivan suoraa tietoa nopealla googletuksella löytynyt, että miten moiset pärjäävät pelikäytössä? Muuta siis kuin normaali "aina pitää olla oikeat kuulokkeet - pelikuulokkeet on kaikki perseestä" Pelikuulokkeissa kun kovasti mainostellaan surroundia ja 7.1 ja vaikka mitä helvetin äänensuuntailuja yms. Mietin vain että onnistuuko kys. 770:llä FPS:ssä edelleen kuulostella missäpäin se vihu hiippailee vai onko pelikäytössä näillä kamoilla mitään käytännön eroa kuin brändäys ja RGB:t joita tuntuvat jokapaikkaan tunkevan?

Toisena vaihtoehtona on sitten ollut niinsanotuista pelikuulokkeista Arctis Pro DAC-malli, siinä olisi toki mikki valmiina ja äänenlaatukin jonkinmoisia kehuja kaiketi saanut, mutta saisihan noita mikkejä toki pöydällekin jos DT:t päätyisi hankkimaan. Myös vaihtoehtoja DT:lle otetaan samassa hintaluokassa vastaan, suljettu rakenne suositeltavaa koska äänekkäähkö ympäristö kyseessä.
Mad Lust Envy's Headphone Gaming Guide: (10/25/2018: Creative Aurvana Trio added)
Siellä arvostelu mm. DT770 pelikäytössä
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
595
Täällä ei taida erikseen olla osiota pelikuulokkeille?

Tänään tuli postista noudettua uudet Steelseriessin langattomat arctis prot, niin semmosen huomion tein samantien päähän laitettuani, että näistä kuuluu hiljainen suhina. Vähän samanlainen kun olisi voluumitäysillä. Millään asetuksen vaihdolla tai voluumin säädöllä ei tunnu kovinkaan olevan merkitystä, lähinnä "volume limiter" auttaa vähän mutta silti kuuluu tuo suhina. Tästä suhinasta löytyy myös netistä juttua (arctis pro white noise) ja joillakin harvoilla on tuntunut auttavan, että ottaa takuuseen uudet. Steelseriessin vastaus on kuulema ollut, että langattomissa kuulokkeissa on aina vähän suhinaa.
Mitä mieltä olette palautanko ja otanko rahat takaisin vai kokeilenko vielä toisia samanlaisia?

Ei noita päässä tee mieli pitää ellei jotain musiikkia kuuntele, sen verta ärsyttävä suhina käy. Omissa langattomissa jaybird x4 olen joskus huomannut, että niissä joskus ehkä ihan aavistus kuuluu suhinaa, mutta tätä ei kyllä huomaa edes ja voipi olla että kuuluu vain käynnistäessä ja kuuluu käynnistysääniin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 440
Viestejä
4 161 809
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom