Parisuhteen kiemurat

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 227
Toista ei voi muuttaa, ainoastaan itseään. Kysymys onkin, kuinka paljon on valmis muuttumaan toisen takia? Onko se toinen valmis tulemaan vastaan?
No itsensä muuttamista voi myös kutsua kehittymiseksi ja aikuistumiseksi, ja se työ ei mene koskaan hukkaan, vaan seuraa mukana seuraaviin parisuhteisiin, joissa sitten paremmat lähtokohdat.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
84
Haluaako joku vielä parisuhteeseen vuonna 2018?

Miksi?

Taitaa olla vanhentunut käsite nykymaailmassa.

Opettelee pitämään itsestään,elämään itsensä kanssa,kehittämään itseään
niin säästyy paljolta turhilta murheilta ja säädöiltä.

Miksi pitää alkaa rakentamaan elämää toisen varaan? En ymmärrä.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
452
Miksei haluaisi? Miksi parisuhde on vanhentunut käsite? Tarkoitatko tällä sitä, että hankitaan fyysisen ja henkisen läheisyyden yksittäisistä suhteista vai ajatteletko, että vapaammin multisuhteita, joissa on isompi porukka kuin vain yksi ihminen, joiden kanssa perustetaan polygamistinen perhe?

Vai oletko sitä mieltä, että suhteita ei tarvita ja fyysiset tarpeet kattaa yhden yön suhteilla tai muilla intiimisen tunteen korvikkeilla? Entä psyykkinen tarve? Se, että pitää itsestään ei ole este suhteelle. Edes introvertit ihmiset, jotka ovat täysin tyytyväisiä vähäisempään sosiaaliseen kontaktiin elä mielellään täysin ilman sitä. Ekstroverteillä taas sosiaaliset suhteet taas saattaa kerääntyä liiankin isoksi kasaksi, mutta silti se läheinen parisuhde siinä arjessa on täysin erilainen suhde kuin se sinun kaverisi kanssa olevan suhde.

Entäs lapset? Kahden lapsen isänä kyllä minä arvostan sitä, että pystyn luottamaan siihen, että minulla on siinä toinen henkilö tukena. Silti voin antaa minun puolisolleni vaikka viikon loman ulkomailla eikä se ole minulta pois. Se parisuhde ei tarkoita sitä, että on kuin paita ja peppu vaan parisuhteen voi hoitaa jokainen omalla tavallaan. Tietysti, jos ei näe yhtään mitään muuta kuin egoistisen itsensä, niin turha siihen on mitään toista ottaa sekoittamaan sitä. Parisuhde vaatii kompromisseja, mutta samalla viivan alle pitäisi jäädä enemmän kuin mitä kompromissit vähentävät.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Haluaako joku vielä parisuhteeseen vuonna 2018?

Miksi?

Taitaa olla vanhentunut käsite nykymaailmassa.

Opettelee pitämään itsestään,elämään itsensä kanssa,kehittämään itseään
niin säästyy paljolta turhilta murheilta ja säädöiltä.

Miksi pitää alkaa rakentamaan elämää toisen varaan? En ymmärrä.
No ei ihme jos ei parisuhteet kiinnosta, jos kokee rakentavansa niissä elämäänsä "toisen varaan".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Lähes teinistä asti yhdessä, abaut 30 vuotta. 20 ensimmäistä kaikki toimi upeasti, 7 seuraavaa kriisiä ja nyt taas parempaa liittoa.
En tiedä saisiko vaihtamalla paremman..?
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Lähes teinistä asti yhdessä, abaut 30 vuotta. 20 ensimmäistä kaikki toimi upeasti, 7 seuraavaa kriisiä ja nyt taas parempaa liittoa.
En tiedä saisiko vaihtamalla paremman..?
jos se toimii, älä korjaa. Vanha asvalttiviidakon sanonta.
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
277
vitutus ketjussa olenkin avautunut ettei se saa kamojaan täältä mun luota pois. Noh, törmäsin vihdoinkin tämän isään ja kyselin että mitenkäs nämä loput tavarat - eipä tuo ollut tietoinen koko asiasta, saati kuullut tyttärestään aikoihin. Vaan seuraavan päivänä alkoi tapahtumaan, tuli viestiä että voidaan tulla hakemaan ihan koska vaan. Kappas, no sanoin että vaikka samana päivänä tunnin sisään. Ennen niin rehellinen ja vanhempiensa kanssa yhteyttä pitänyt ei nykyään edes kehtaa olla tekemisissä heidän kanssaan, koska voisi tulla kysymyksiä mihin pakko valehdella, ja totuus olisi sietämätöntä kertoa.
Mikset vaan asettanut takarajaa että hakee kamat viikon sisällä tai ne kannetaan kadulle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Mikset vaan asettanut takarajaa että hakee kamat viikon sisällä tai ne kannetaan kadulle?
Tässä oli monta muuttuvaa juttua. Oli pakko pelatata niin etten palljasta tietojani, ja kysyin jopa asianajalta että mitenkäs tämä juttu menee. No kun tuli ositus sopimus, niin sellaista ei ikinä ollut tehty. Siitä sitten tiettyjen tavaroiden arvon laskeminen... Avioehto siis on, oli ja on.

Ihan alusalähtien oli erittäin hankalaa saada noita tavaroita pois täältä, kun ei edesmeen, hups ex vaimon tilat oikein sallineet kaikkea mitä oli mulla säilössä. Enhän mä mikään varasto ole kuitenkaan. Olin silti kärsifällinen ja en jaksanut tai viitsinyt joka jutusta sanoa..

Ja nyt kaikki kamat on pois. Viimeiset kaksi tapaamista oli niin, ettei eteistä pidemmälle tullut. Näemme siis jatkossakin olosuhteiden pakosta, muttta jutustelut mahtuu pariin lauseeseen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mikset vaan asettanut takarajaa että hakee kamat viikon sisällä tai ne kannetaan kadulle?
Toisen ihmisen kamojen kantaminen kadulle ei vaan ole kovin kiva homma jos nyt yhtään empaattinen ihminen on kyseessä. Kyllä itselläni tekisi tosi pahaa ja jos toinen nyt lupailee hakevansa niin antaisin odottaa aika hyvän tovin ennen kuin viskaisin pihalle.
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
277
Toisen ihmisen kamojen kantaminen kadulle ei vaan ole kovin kiva homma jos nyt yhtään empaattinen ihminen on kyseessä. Kyllä itselläni tekisi tosi pahaa ja jos toinen nyt lupailee hakevansa niin antaisin odottaa aika hyvän tovin ennen kuin viskaisin pihalle.
Eihän se kivaa ole, mutta jotkut rajat haluan asettaa ainakin itse. Eikös tässä tapauksessa vielä muija halunnut lähteä ja ei biletykseltään ehtinyt hakemaan tavaroita kuukausiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Toisen omaisuutta ei saa tuhota noin vaan. Jos ihan hankalaksi menee, niin oikeudenpäätöksellä voi tavaroillekin hankkia häädön. Silloin kyllä katsotaan onko avoliitto, avioliitto - jos jälkimmäinen, niin ns. ositus pitää tehdä. Avioehtokin vaikuttaa tähän.
Tarkkoja pykäliä en tähän osaa heittää, koska ei mennyt omalta osalta niin pitkälle. Asianajajan kanssa kyllä jutusta alustavasti keskulteltiin, mutta ei mennyt toimeksiannoksi.
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
277
Toisen omaisuutta ei saa tuhota noin vaan. Jos ihan hankalaksi menee, niin oikeudenpäätöksellä voi tavaroillekin hankkia häädön. Silloin kyllä katsotaan onko avoliitto, avioliitto - jos jälkimmäinen, niin ns. ositus pitää tehdä. Avioehtokin vaikuttaa tähän.
Tarkkoja pykäliä en tähän osaa heittää, koska ei mennyt omalta osalta niin pitkälle. Asianajajan kanssa kyllä jutusta alustavasti keskulteltiin, mutta ei mennyt toimeksiannoksi.
Mitä jos sinä olisit myöskin päättänyt luopua asunnosta ja muuttaa pienempään, johon exän tavarat eivät olisi mahtuneet. Olisitko syyllistynyt rikokseen jos olisit jättänyt ne vain vanhan kämpän pihaan?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitä jos sinä olisit myöskin päättänyt luopua asunnosta ja muuttaa pienempään, johon exän tavarat eivät olisi mahtuneet. Olisitko syyllistynyt rikokseen jos olisit jättänyt ne vain vanhan kämpän pihaan?
Jos kannat ne pihalle tuosta vaan niin luultavasti syyllistyt rikokseen. Eihän kämpästäkään saa ihmistä ulos ilman oikeuden päätöstä jos ei suostu muuttamaan. Ja sittenkin tarvitaan viranomainen suorittamaan häätö.

Ihan toinen juttu on se, että tuollaisen tempun jälkeen toiselta voi lähteä "sokka irti" pahemman kerran ja oikeasti on aika typerää hankkia totaalisia vihamiehiä suolaamaan elämäänsä.
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
277
Jos kannat ne pihalle tuosta vaan niin luultavasti syyllistyt rikokseen. Eihän kämpästäkään saa ihmistä ulos ilman oikeuden päätöstä jos ei suostu muuttamaan. Ja sittenkin tarvitaan viranomainen suorittamaan häätö.

Ihan toinen juttu on se, että tuollaisen tempun jälkeen toiselta voi lähteä "sokka irti" pahemman kerran ja oikeasti on aika typerää hankkia totaalisia vihamiehiä suolaamaan elämäänsä.
Eli voin muuttaa toisen luokse asumaan, jättää kamat hakematta eron tullessa ja toisen on pakko säilyttää niitä ilmaiseksi. Kuulostaa aika oudolta.

Ilmaisena varastona toimimisesta ei saa lähteä sokka irti?
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
277
Tervetuloa todellisuuteen.
Sun vuokrasopimus saatetaan esimerkiksi irtisanoa, tai rahat eivät riitä isoon asuntoon jossa exä lepuuttelee kamojansa lämpimikseen. Ei rahojen loppumisesta kai raastupaan voi joutua jos ei vaan saa niitä toisen kamoja mihinkään suojaan? Vai jäävätkö ne vuokranantajan vastuulle jos asukas häädetään ja sinne jää kolmannen osapuolen tavarakasa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sun vuokrasopimus saatetaan esimerkiksi irtisanoa, tai rahat eivät riitä isoon asuntoon jossa exä lepuuttelee kamojansa lämpimikseen. Ei rahojen loppumisesta kai raastupaan voi joutua jos ei vaan saa niitä toisen kamoja mihinkään suojaan? Vai jäävätkö ne vuokranantajan vastuulle jos asukas häädetään ja sinne jää kolmannen osapuolen tavarakasa?
Sua ei voida heittää ulos ilman että itse lähdet tai käräjäoikeudesta haetaan häätö. Tässä maassa on huomattavasti korkeampi suoja asetettu ihmisen kodille kuin jonkun asunnolle. Edes siinä tilanteessa, että omistamassasi asunnossa asuu joku vuokralainen, joka ei maksa vuokraansa eikä suostu lähtemään, et pääse sinne itse vaikkei sinulla olisi itselläsikään mitään muuta asuntoa.

Tietty jos se exä on oikeasti muuttanut pois sieltä asunnosta niin silloinhan hän ei asu siellä. Mutta jotain omaisuutta hävittäessäkin tulee nopeasti vastaan pykäliä, jotka on syytä huomoida.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Asiassa riittää ilmoitus henkilölle, jonka tavarat ovat, ja riittävän ajan antaminen, tyyliin muutama viikko-kuukausi. Sen jälkeen voi kipata kamat kaatopaikalle.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
-Naisystävän kanssa tapailtu kesästä ja seurusteltu pari kuukautta.

-Hän tapasi kolmea eri miestä (vain kerran jokaista) samaan aikaan kun me tapailimme, eikä ollut kiinnostunut heistä vaan vain minusta.

-Hänelle jäi puhelimeen kahden miehen numerot ja whatsapp keskustelut.

-Hän ei halua eikä suostu poistamaan kyseisten miesten numeroita eikä keskusteluja puhelimestaan kun vain siinä tapauksessa että poistaisi puhelimesta muitakin turhia numeroita.

-En ole koskaan ollut mustasukkainen ihminen eikä syytä ole nytkään. Mutta asia vaivaa minua ja pidän sitä erikoisena että hän ei vaan yksinkertaisesti halua poistaa noita kontakteja vaikka ei halua olla kyseisten henkilöiden kanssa missään tekemisissä.
Olen puun ja kuoren välissä, sillä jos mainitsen asiasta saa minusta mustasukkaisen kuvan ja jos taas en mainitse tuntuu asia vaivaavan minua ja pidän naisen kantaa erikoisena. Asiasta on keskusteltu mutta kumpikaan ei tunnu liikkuvan kannassaan.

Vastatkaa kyselyyn aiheesta.
Vastaisin itse luultavasti ihan samalla tavalla. Lisäksi näyttäisin ovea jos alle puolen vuoden jälkeen kytättäisiin mun puhelinta ja vaadittaisiin poistamaan "turhia" yhteystietoja mustasukkaisuusperusteisesti.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
452
Juu, jokaisen puhelin on ihan jokaisen oma. Minulla on vieläkin jotain vanhojen heilojen puhelinnumeroita omassani, kun en ole jaksanut niitä raivata pois sieltä ja olen ollut 8 vuotta yhdessä nykyisen kanssa. En kuitenkaan näkisi hyvällä, jos puolisoni alkaisi kyttäämään minun kännykkäni puhelinnumeroita. Et varmaan hyväksy miespuolisia ystäviä, kun eihän mies ja nainen voi olla vain kavereita toisilleen? Vähän pitäisi opetella luottamaan toiseen, jos haluaa pitkän suhteen perustaa.
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
Oletko miettinyt että kyllä se naikkonen niille miehille viestii halutessaan olisi hänellä niitä numeroita tai ei. Turha stressi pois ja älä välitä toisen puhelimesta.

Omaan tilanteeseen voisin kommentoida että on se jotenkin masentavaa että pitkästä suhteesta erottu 2 vuotta sitten ja vieläkään ei mitään innostusta muihin naisiin. Tosi paljon treffejä, paljon useamman kerran tapailuja ja paljon seksikumppaneita, mutta ei vaan nappaa. Toisaalta tässä aika kova vauhti päällä työelämän kanssa niin vähän vaikea se olisi vakiintuakkaan
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 556
-Naisystävän kanssa tapailtu kesästä ja seurusteltu pari kuukautta.

-Hän tapasi kolmea eri miestä (vain kerran jokaista) samaan aikaan kun me tapailimme, eikä ollut kiinnostunut heistä vaan vain minusta.

-Hänelle jäi puhelimeen kahden miehen numerot ja whatsapp keskustelut.

-Hän ei halua eikä suostu poistamaan kyseisten miesten numeroita eikä keskusteluja puhelimestaan kun vain siinä tapauksessa että poistaisi puhelimesta muitakin turhia numeroita.

-En ole koskaan ollut mustasukkainen ihminen eikä syytä ole nytkään. Mutta asia vaivaa minua ja pidän sitä erikoisena että hän ei vaan yksinkertaisesti halua poistaa noita kontakteja vaikka ei halua olla kyseisten henkilöiden kanssa missään tekemisissä.
Olen puun ja kuoren välissä, sillä jos mainitsen asiasta saa minusta mustasukkaisen kuvan ja jos taas en mainitse tuntuu asia vaivaavan minua ja pidän naisen kantaa erikoisena. Asiasta on keskusteltu mutta kumpikaan ei tunnu liikkuvan kannassaan.

Vastatkaa kyselyyn aiheesta.

Miksi katsot naisesi puhelinta? Ei hyvä.


Minusta on naisen asia poistaa numerot jos hän niin haluaa, mutta ei siksi että joku toinen painostaa tekemään niin. Itselläkin on turhia numeroita tallessa puhelimessa, koska en ole nähnyt tärkeäksi poistaa niitä erikseen.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Yksi kolmesta on kuitenkin poistettu, joten kyseessä eivät liene turhat numerot. Mutta varmaankin ne on hyvä olla tallessa, jos kuitenkin menee tämä nykyinen homma reisille.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Mutta eipä sille kai mahda mitään kun tuli heti väärinymmärretyksi ja leimatuksi hulluksi mustasukkaiseksi mieheksi.
Älä huoli, se on aivan normaalia, että ihmiset ymmärtävät ja kuulevat mitä haluavat. Tuskin tulee muuttumaan, parempi totutella ja lakata välittämästä.

Mutta käsitinkö oikein, että nainen sanoi poistaneensa yhden kontaktin vai oliko se kolmas tapailtu tyyppi sinä? Tämä oli ensimmäisestä viestistä käsitettävissä mahdollisesti miten päin tahansa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
97
Valehtelin puolisolleni pitemmän aikaan ja tunnustin lopulta (ei kyse pettämisestä). Kuinka saamme luottamuksen rakennettua takaisin ja onko kokemusta kuinka kivikkoinen sekä pitkä polku edessä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Valehtelin puolisolleni pitemmän aikaan ja tunnustin lopulta (ei kyse pettämisestä). Kuinka saamme luottamuksen rakennettua takaisin ja onko kokemusta kuinka kivikkoinen sekä pitkä polku edessä?
Puhuminen oli/on hyvä aloitus. Ammattiapua kannattaa käyttää, jos tuntuu ettei omat paukut riitä.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 284
Valehtelin puolisolleni pitemmän aikaan ja tunnustin lopulta (ei kyse pettämisestä). Kuinka saamme luottamuksen rakennettua takaisin ja onko kokemusta kuinka kivikkoinen sekä pitkä polku edessä?
Se saattaa kestää todella pitkään että palautuu luottamus, joskus se ei palaudu ihan kokonaan koskaan. Pitää olla vain kärsivällinen sen kanssa, siihen ei oikein muu auta kuin aika ja se että ei uudestaan petä sitä luottamusta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Aika vaikea sanoa. Riippuu ihan asian luonteesta. Jos kyseessä on, että ostit salaa uudet datauskamat niin homma tuskin paljoa merkitsee mutta jos olet valehdellut olevasi teollisuussuvun ainoa perillinen niin pelin luonne saattaa muuttua dramaattisestikin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
97
Puhuminen oli/on hyvä aloitus. Ammattiapua kannattaa käyttää, jos tuntuu ettei omat paukut riitä.
Ammattiapua haettu, tosin parisuhdeterapeutille aika on vasta ensi vuoden puolella. Toivotaan sieltä saavan lisää vinkkejä.

Se saattaa kestää todella pitkään että palautuu luottamus, joskus se ei palaudu ihan kokonaan koskaan. Pitää olla vain kärsivällinen sen kanssa, siihen ei oikein muu auta kuin aika ja se että ei uudestaan petä sitä luottamusta.
Näin vähän ajattelinkin, että pitkä polku edessä. Toivottavasti palautuu lopulta, itsehän siihen voin parhaiten toki vaikuttaa kun en möhli jatkossa. Suhdetta kuitenkin takana 12v ja pari mukulaa, joten tahtoa on vielä viimeisen kerran yrittää molemmilta puolilta.

Aika vaikea sanoa. Riippuu ihan asian luonteesta. Jos kyseessä on, että ostit salaa uudet datauskamat niin homma tuskin paljoa merkitsee mutta jos olet valehdellut olevasi teollisuussuvun ainoa perillinen niin pelin luonne saattaa muuttua dramaattisestikin.
Ihan perus viina ja sen käyttö. Tähän nyt tosin apua haettu, enkä näe paluuta entiseen.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Valehtelin puolisolleni pitemmän aikaan ja tunnustin lopulta (ei kyse pettämisestä). Kuinka saamme luottamuksen rakennettua takaisin ja onko kokemusta kuinka kivikkoinen sekä pitkä polku edessä?
Miten niin muka ei ole pettämistä? Juuri sitähän aivan kirjaimellisesti tässä on tapahtunut, olet pettänyt luottamuksen. Sitä se tarkoittaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 227
Ihan perus viina ja sen käyttö. Tähän nyt tosin apua haettu, enkä näe paluuta entiseen.
No alkoholismiin kuuluu juomisen piilottelu, relapsit ja sosiaalisten suhteiden kärsiminen. Jos olet nyt rehellinen ensin itsellesi, niin sitten voit olla rehellinen myös puolisollesi.

Luottamus ansaitaan teoilla, sitä ei puhumalla tai lupaamalla saa. Sinulla nyt on selkeä reitti ansaita luottamusta takaisin, hoidat sen juomisongelmasi kuntoon, ja näytät sen prosessin puolisollesi.

Tai sitten jatkat dokaamista, eiköhän se vaimo tajua sitten viestin ja nostavat kytkintä lasten kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Hei! Onkos täällä miten kokemusta vapaasta suhteesta? Ja jos on niin millaisilla säännöillä? Saattaa olla että oma suhde tulee vaihtumaan tuollaiseen vapaampaan muotoon jossain välissä välimatkan jne takia niin olisi mukava kuulla onko tuo ollut "le grande katastrof" vai ihan toimiva setti? Onko siitä paluuta takaisin tiivimpään suhteeseen vai onko jomman kumman psyyke vaan hajottanut koko korttitalon? :D
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 609
Hei! Onkos täällä miten kokemusta vapaasta suhteesta? Ja jos on niin millaisilla säännöillä? Saattaa olla että oma suhde tulee vaihtumaan tuollaiseen vapaampaan muotoon jossain välissä välimatkan jne takia niin olisi mukava kuulla onko tuo ollut "le grande katastrof" vai ihan toimiva setti? Onko siitä paluuta takaisin tiivimpään suhteeseen vai onko jomman kumman psyyke vaan hajottanut koko korttitalon? :D
Eiköhän noita tarinoita ole varmaan yhtä paljon kun on irtosuhteita ollut. Monesti käynyt vaan ettei jommalla kummalla kestä pää (oma kokemus). Kyllä siihen avoimeen suhteeseen on yleensä päädytty syystä ja en itse ainakaan monia tiedä että olisi jatkunu vakavempaan. On kyllä poikkeuksiakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Hei! Onkos täällä miten kokemusta vapaasta suhteesta? Ja jos on niin millaisilla säännöillä? Saattaa olla että oma suhde tulee vaihtumaan tuollaiseen vapaampaan muotoon jossain välissä välimatkan jne takia niin olisi mukava kuulla onko tuo ollut "le grande katastrof" vai ihan toimiva setti? Onko siitä paluuta takaisin tiivimpään suhteeseen vai onko jomman kumman psyyke vaan hajottanut koko korttitalon? :D
Riippuu varmaan henkilöistä. Itse en lähtisi kun en ole mikään naistenmies niin käytännössä omalla kohdalla tuo olisi tyhjä arpa kun en saisi kuitenkaan koskaan mitään naisia.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itelläni homma varmaan kaatuis siihen, että lähtisin aktiivisesti hakemaan ulkopuolista seuraa, jotta pysyisin vähintään "tasoissa" ja olen ymmärtänyt, että tuo ei olisi taas avoimen suhteen "tarkoitus". Menisi siis kilpailuksi. Ymmärrän avoimen suhteen silloin kun suhde on muutenkin FwB-tyyppinen mutta että eksklusiivisesta suhteesta siirryttäisiin avoimeen? Saa olla molemmilla aika rennon luonteva suhtautuminen seksiin ja hyvä "flow" päällä elämässä, että homma edes teoriassa voisi toimia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Minä tiedän yhden tapauksen jossa avoin suhde pelasti avioliiton/perheen. Minulle se ei tosin sopisi koska se on käytännössä yhteinen perhe jossa molemmilla vanhemmilla on omat vakikumppanit joita tavataan säännöllisesti. Heille se sopii, multa leviis pää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Hyviä pointteja kyllä, ei järin luottamusta valavia tosin mutta arvostan faktoissa pysymistä kovasti. Saa nyt nähdä miten homma mahdollisesti muovautuisi ja millä säännöin. Esim pointtina se että kumpi on pahempi/parempi, että on pelkkää seksiä vai jotain yleistä nyhjäämistä ja seksiä. Saapa nähdä tuleeko tästä ylipäätään hevon persettä vai sittenkin jotain. :D Oma epäilys vähän liippaa katastrofin puolelle mutta saapa nähdä. Toki yhtenä vaihtoehtona on että koko homma taputellaan valmiiksi, pakettiin ja todetaan että se suhde oli sit siinä. V*tustakos näitä tietää.. :)
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
147
Olen kyllä harvinaisen skeptinen avoimien suhteiden suuntaan - vaatii etenkin mieheltä sen kategorian asennetta, että uskon sangen harvalta löytyvän.

Skenaario: Nainen iloisesti ilmoittaa lähtevänsä viettämään iltaa tapaamansa uuden adoniksen kanssa, samalla kuin mies jää kotiin katsomaan Haluatko Miljönääriksi ja syömään sipsejä. Vähintään siinä vaiheessa, kun mies yksin vällyjen alla vie kättään kohti ulokettaan, luulisi fiilisten valtaosalla miehistä olevan erittäin lammasmaiset.

Myöhemmin todennäköisesti kismittää, että oli ylipäätänsä riittävän lammas lähtemään koko hommaan mukaan.

Satunnainen seksi ilman sen suurempia tunteita jonkun kanssa on ihan eri asia ja helppo järjestää.

.. mutta se, että olisi ns. 'suhde' jollakin määrällä tunteita, sis. naisen vilpottamisen maailmalla samalla kuin mies hinkkaa tattiaan kotona on kyllä erittäin fail. Miehet kun nyt yleisesti saavat aina vähemmän.

En voi mitään sille mielikuvalle, että avoimessa suhteessa olevat miehet ovat vähän semmoisia ressukoita, jotka haluavat läheisyyttä ja edes jonkin verran seksiä. Suhteen ulkopuoliset panomiehet taas ovat tilanteen voittajia, ja todennäköisesti nauraisivat ajatuksellekin jostakin avoimesta suhteesta.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Tuossa tilanteessa helpompi vain laittaa lusikat jakoon kun kokeilla miten onnistuu jos vähänkin epävarma. Ihmiset joilla tuollainen viritelmä toimii on marginaalia. Säästää paljon henkistä energiaa kun vain laittaa homman poikki ja myöhemmin kun aika on kypsä laittelee verkot vesille.
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
...
En voi mitään sille mielikuvalle, että avoimessa suhteessa olevat miehet ovat vähän semmoisia ressukoita, jotka haluavat läheisyyttä ja edes jonkin verran seksiä. Suhteen ulkopuoliset panomiehet taas ovat tilanteen voittajia, ja todennäköisesti nauraisivat ajatuksellekin jostakin avoimesta suhteesta.
Puhut ressukoista mutta samalla juuri sinun esimerkissäsi mies on se joka nyyhkyttää kotona kun nainen ravaa kylillä.

Pysähdyitkö hetkeksikään miettimään miksi ajattelet juuri näin päin?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Miehet kun nyt yleisesti saavat aina vähemmän.
Tuo ei taida olla totta ellet tarkoita alle 25-vuotiaita. Miehet kyllä haluavat keskimäärin enemmän mutta myös saavat enemmän. Esimerkiksi ikäryhmässä 35-44 naiset saavat noin neljä kertaa ja miehet viisi kertaa kuussa (v. 2015).
FINSEX yhdyntätrendit - Väestöliitto

Seksikumppaneiden määrä taas löytyy FINSEX Seksikumppaneiden määrä - Väestöliitto
Tässäkin näkyy sama, miehillä enemmän tai sama kun puhutaan yli 24-vuotiaista.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Keskustelu ottamassa tutun ja turvallisen suunnan mutta ehkä kannattaa miettiä, että jos edes nousee mieleen tuollaiset ajatukset kuin @Sabre :lla niin on väärä ihminen tuollaiseen suhteeseen. Jos ilta kotona kun toinen saa, koetaan jonkinlaiseksi failiksi niin homma on just kilpailun tai katkeruuden tiellä.

edit: Ja tietty avoimisssakin suhteissa on sääntönsä. Esimerkki voisi olla, ettei "deittailla" muita.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Riippuu varmaan henkilöistä. Itse en lähtisi kun en ole mikään naistenmies niin käytännössä omalla kohdalla tuo olisi tyhjä arpa kun en saisi kuitenkaan koskaan mitään naisia.
Jos olet saanut yhden (toi minkä kanssa avoin suhde) niin mikset saisi toista?

Itse en luultavasti pitäisi avoimessa suhteessa olosta vaikka menisi niin että puoliso ei olisi toisten kanssa. Ihmissuhteista ja seksisuhteista on aina vaivaa. Lisäksi tautien takia täytyisi käyttää kondomia ja en pidä sen käytöstä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
147
Puhut ressukoista mutta samalla juuri sinun esimerkissäsi mies on se joka nyyhkyttää kotona kun nainen ravaa kylillä.

Pysähdyitkö hetkeksikään miettimään miksi ajattelet juuri näin päin?
Yleisen elämänkatsomuksen mukaan olen kyllä vahvasti sitä mieltä (ei dataa), että ilmaisevani tilanne on todennäköisempi.

Miksi sen sijaan mies, jolla on menestystä naisrintamalla, tarvitsisi jotakin 'säännöistä sopimista' ja suhdesähläystä jonkun yksittäisen sussun kanssa menoaan jarruttamaan? FwB on huomattavasti luontaisampi valinta hänelle.

Ihan loogisesti siis jää jäljelle, että avoimessa suhteessa pyörii vähemmän menestyvää mieskuntaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Yleisen elämänkatsomuksen mukaan olen kyllä vahvasti sitä mieltä (ei dataa), että ilmaisevani tilanne on todennäköisempi.

Miksi sen sijaan mies, jolla on menestystä naisrintamalla, tarvitsisi jotakin 'säännöistä sopimista' ja suhdesähläystä jonkun yksittäisen sussun kanssa menoaan jarruttamaan? FwB on huomattavasti luontaisampi valinta hänelle.

Ihan loogisesti siis jää jäljelle, että avoimessa suhteessa pyörii vähemmän menestyvää mieskuntaa.
Perinteisesti se menestyvä mies on halunnut perheen ja kulissit ja silti ottanut vapauksia naisasioissa. "Menestyvä" mies eli joku perus-tauski sitten taas ei hanskaa noita kestäviä ihmissuhteita vaikka saantia olisikin mutta häntä ei perinteisesti taas mielletä niin menestyväksi mieheksi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Miksi sen sijaan mies, jolla on menestystä naisrintamalla, tarvitsisi jotakin 'säännöistä sopimista' ja suhdesähläystä jonkun yksittäisen sussun kanssa menoaan jarruttamaan? FwB on huomattavasti luontaisampi valinta hänelle.
Simple. On löytänyt sen yhden kenen kanssa haluaa tehdä jälkikasvua, mutta ei tyytyä vain yhteen naiseen loppuelämäkseen, tai yleensäkin haluaa jälkikasvua.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
147
^

Mielestäni noissa tapauksissa harvoin 'sovitaan avoimesta suhteesta' - kyseessä on varmaan 99% tapauksista avioliitto, jossa mies takavasemmalta vähän pettää naista, ja salaisuuden säilyessä kaikki ovat tyytyväisiä.

Avoin liitto onnistuu tuossa vain, jos miehellä on erittäin paljon (usein rahallista) annettavaa naiselle tai naisella muuten paljon menetettävää. Aniharva nainen lähtee suoraan tuosta asetelmasta suhteeseen, tai suostuu tilanteeseen miehen tuodessa sitä esiin myöhemmin, eli nyt mielestäni mennään teoreettiseksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 674
Viestejä
4 188 434
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom