Peliohjain sekoilee bluetooth-yhteydellä

Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
72
Olen yrittänyt saada sekä Playstation DualShock 4- ja XBox One-peliohjaimia toimimaan Windows 10-PC:ssä langattomasti bluetooth-yhteydellä, mutta aina kun käytän kumpaakan bluetoothilla, pelaaminen onnistuu jonkin aikaa, mutta aika pian kaikki menee mahdottomaksi, eli peleissä autot ajaa minne sattuu, kamera pyörii ympäri hahmoa ja kaikki liikkeet jää ikään kuin "päälle", eikä mitään saa pysäytettyä.

Kun liitän kumman tahansa ohjaimen koneeseen pelkällä USB-kaapelilla ja otan bluetooth-sovittimen pois USB-portista, ohjaimet toimii normaalisti. Jos bluetooth-sovitin on koneessa ja ohjain on liitettynä USB-kaapelilla, ohjain pätkii ja välillä tulee ilmoitusta, että uusi ohjain on löydetty ja pelaaminen menee taas mahdottomaksi.

Bluetooth-sovittimena on tämä Deltacon sovitin:

Tuotetiedot

Olen kokeillut Windowsin Generic Bluetooth Radio-ajuria, jolla ohjaimet tunnistuu ja toimii jonkin aikaa ennen sekaisin menoa ja CSR Harmony-ajuria, joka löytyy tuolta Deltacon sivuilta. Tällä CSR Harmony-ajurilla ohjain kyllä löytyy, mutta ei toimi missään peleissä.

Onko kenelläkään palstalaisista samaa bluetooth-sovitinta ja toimiiko teillä kumpikaan noista ohjaimista moitteettomasti?

Mikä olisi sellainen USB-porttiin liitettävä bluetooth-sovitin, joilla nuo ohjaimet toimii todistetusti?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
349
Ainakaan Xbox Onen ohjain ei toimi kunnolla ilman sitä microsoftin ryöstö 24€ vastaanotinta. Tuli itse ostettua alkuvuodesta langaton ohjain ilman lähetintä enkä saanut kaverilta lainassa olleella bt vastaanottimella toimimaan. Lueskelin asiasta myös interwebsistä ja ilmeisesti vain muutama oli saanut ohjaimen toimimaan "tarvike" bt:llä, suurinosa ei. Pleikkarin ohjaimesta ei ole itsellä tietoa.

E: Itse ostin Microsoft Wireless Adapter for Windows -langaton adapteri Windows 10:lle 23,90 € ja tuolla alkoi heti toimimaan kun ohjaimessa oli virta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Vaikuttaa huonolta signaalilta. Tapahtunut samanlaista iha sillä mikkisoftan omalla paikalla jos liian kaukana tai esim esteitä välissä
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
72
Huonolta signaalilta vaikuttaa, mutta kone on metrin päässä tuossa vieressä, eli pitäisi toimia.

Vähän kans veikkaan, että pitää hommata tuo Microsoftin adapteri, että tuon saa toimimaan normaalisti.

Sonyllä on omalle ohjaimelle samanlainen "official" palikka, vaikka sekin ohjain tunnistuu tuolla Deltacon bluetoothilla ja InputMapperillä saa toiminnotkin käyttöön.

https://www.amazon.com/Computer-Entertainment-DUALSHOCK-4 USB-Wireless-Adaptor/dp/B01KWLKKQU?tag=823814-20

Kai näissä sitten on vaan sisäänrakennettuna jotain, että pitää olla nimenomaan valmistajan oma bluetooth-sovitin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Ootko Steamin kautta säätänyt sen ohjaimen toimimaan? Mulla kävi samaa PC:llä tietyn pelin kanssa, mutta langallisesti pelatessa ongelmaa ei esiintyny. Totesin koko bluetoothin käyttämisen aika epävarmaksi keinoksi ja siirryin käyttämään piuhalla, toki vastaanottimen laatukin vaikuttaa tähän aika paljon.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
72
En ollut säätänyt toimimaan Steamin kautta. Nyt kun kävin klikkaamassa Xbox Configuration Support-namiskan Steamin asetuksista päälle, niin ainakin puoli tuntia on toiminut moitteetta ohjain Watch Dogs 2:ssa.

Edit: Sama sekoilu jatkuu, eli jonkin aikaa toimii ok ja sitten taas ohjaus menee sekaisin ja pakko liittää USB:llä ja poistaa bluetooth kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 246
Viestejä
4 195 500
Jäsenet
70 880
Uusin jäsen
sammyjj

Hinta.fi

Ylös Bottom