Paras bluray asema elokuvien katseluun?

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 244
Kyselisin, mikä mahtaa olla paras bluray asema elokuvien katseluun. Ostin tori.fi käytetyn LG:n aseman todella halvalla kun edellinen DVD-asema hajosi ja tämä uusi tunnistaa noin puolet levyistä (DVDt ja blurayt). Eli asema lienee aika huono tai menossa rikki. Kannattaako tuollainen ulkoinen bluray asema ostaa vai ihan asema? Ei tarvitse olla siis polttava bluray, kunhan lukee kaikki levyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Tarkista nyt ainakin ensin, että onko LG:n asemaan saatavilla uudempaa firmwarea.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Bluerayn lukupää on hyvin mutkikas laite, vähän epäilen, että nykyisenä, halppisaikakautena ne ovat järestään melko lyhytikäisiä.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 244
Bluerayn lukupää on hyvin mutkikas laite, vähän epäilen, että nykyisenä, halppisaikakautena ne ovat järestään melko lyhytikäisiä.
On uusin sisässä. Sen tein jo kuukausi sitten. Muutenkin outoa käytöstä kun välillä ei tunnista jotain leffaa, mut kelkan aukaisun ja sulkemisen jälkeen tunnistaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Mulla ainaki virustutka jumitti koko aseman kun oli levyn tarkistus päällä. Käyttäytyi kuin olisi ollut rikki koko asema ja ei saanut oikeen mitään levyä auki tuona aikana kun scannasi viruksia. Ostin jo uuden asemankin kertaalleen ennenkun hokasin tuon.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Osta erillinen blu-ray -soitin. Itse ostin joskus aikoinaan blu-ray -aseman koneeseen, ja vasta jälkikäteen minulle selvisi, ettei niitä voi katsoa ilman maksullista ohjelmaa, joka sekin toimii joskus ja jouluna tai jos tähdet sattuvat oikeaan linjaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Virustutkan tapauksessa levyn pitäisi "tunnistua" normaalisti.

Mikäli se haisi/haisee aavistuksenkin röökille, niin lukupään pintaan on voinun kertyä tervaa. Myös muu paska lukupäässä voi aiheuttaa tuon, mutta tuskin sinne on jatkuvasti pölyisiä tmv. levyjä ladattu.
Jos se toimii paremmin esim. pystyasennossa, niin koneisto on voinut kulua väljäksi tai jos liukupinnoissa on käytetty maailman huonointa rasvaa, niin se on saattanut ehtiä jo kovettumaan liikaa.
Mikäli siinä on käytetty maailman huonointa pyöritinmoottoria ja pyöritelty epäkeskoa levyä, niin moottorin laakerissa voi olla jo liikaa klappia (Tuskin).
Huonot laserit voivat väsyä ennen aikojaan, jolloin voivat nirsoilla levyjen suhteen.
+ monta muuta mahdollista vikaa.
Oli vika mikä tahansa, niin eiköhän se myyjä laittanut tietoisesti paskan kiertoon.

Mikäli noita valmistetaan tyyliin vanhat DVD-asemat, niin ihan arpapeliä mikä niistä kestää.
Ulkoinen asema on toki monikäyttöisempi, mutta samat laatuvaihtelut niissäkin verrattuna sisäiseen asemaan.

Äkkiseltään laskettuna oma tuoreempi Sonyn soitin on pyörittänyt levyjä jotain 1000 ja 2000 tunnin välillä, joten ei tuo itse tekniikka niistä erikoisen heikkoa tee.
Tietokoneen asemat ovat suhteessa törkeän kalliita verrattuna soittimiin, joten hinnan puolesta ne voitaisiin toteuttaa ns. laadukkaastikin.
Tosin ahkerassa data-käytössä vikaantuvat luonnollisesti nopeammin.

Mitä tulee maksullisiin ohjelmiin, niin eikös noita ole nykyisin jo ilmaisiakin? Ainakin mainostavat ilmaisena, mutten ole testannut, koska en omista asemaa.

Ihan mielenkiinnosta: Mikä malli on kyseessä ja miltä vuodelta asema on? Lukee yleensä siinä kannessa.
 

Collapsed

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
30
Osta erillinen blu-ray -soitin. Itse ostin joskus aikoinaan blu-ray -aseman koneeseen, ja vasta jälkikäteen minulle selvisi, ettei niitä voi katsoa ilman maksullista ohjelmaa, joka sekin toimii joskus ja jouluna tai jos tähdet sattuvat oikeaan linjaan.
Ei tarvi mitään maksullisia ohjelmia kun asentaa koneelle ilmaisen MakeMKV:n ja rippaa sillä blu-rayt tekstityksineen MKV-muotoon, jolloin niitä voi katsella millä vain videot toistavalla ohjelmalla.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 244
Ilmeisesti tuo MakeMKV on ilmainen vain 30 päivän ajan. Tää nykyinen on LG:n asema, takaa näyttäisi olevan sata-kiinnityskohta murtunut. Onneks en paljoa maksanut.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Ilmeisesti tuo MakeMKV on ilmainen vain 30 päivän ajan.
Kyllä sen pitäisi olla ihan pysyvästi ilmainen, lisenssejä ei voi enää edes ostaa. Betassa on 60 päivän rajoitus, mutta se nollaantuu aina, kun asentaa uusimman version (ilmeisesti vaikka saman uudelleen).
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Osta erillinen blu-ray -soitin. Itse ostin joskus aikoinaan blu-ray -aseman koneeseen, ja vasta jälkikäteen minulle selvisi, ettei niitä voi katsoa ilman maksullista ohjelmaa, joka sekin toimii joskus ja jouluna tai jos tähdet sattuvat oikeaan linjaan.
Minuakin asia kiinnostaa. Onko sinulla suositella jotain tiettyä erillistä blu-ray soitinta? Onko ne tyyliin usb:lla koneeseen kiinni laitettavia vai ja sitten homma pelittää itestään (ajurit max?)?
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 933
Mpc-hc-ohjelmaa voisi periaatteessa käyttää Makemkv:n käyttämisen jälkeen. Downloads · MPC-HC

Mpc-hc:n shaderi "shader complex 2" tekee käyttökelpoisen kuvan terävöinnin ilman näkyviä sivuvaikutuksia. Käyttökelpoinen bluray-laatuisella videolla ja isokin merkitys dvd:llä. Shader complex 2 on voitu nykyjään kopioida joihinkin muihinkin softiin jo.

Netflixin ja muiden aikana nämä jutut ei ole oikein muistissa enää. Kuvahan blurayssa on loistava, mutta mulle kätevin vuokraamo lopetti leffojen vuokraamisen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Jos käyttö on pelkkää levyjen katselua eikä datanlukuominaisuuksia tarvita, niin ostaisin kyllä vähän paremman erillissoittimen, sillä saa katseltua leffat ilman häslinkiä eikä tarvitse olla se kone ollenkaan päällä.

Toimisi tykin kanssa tuollainen erillissoitin parhaiten, mutta nykyään olen siirtynyt katselu noihin VOD palveluihin niin paljon, etten ole vaivautunut ostamaan erillissoitinta. Koneessa on toki kiinni LGn joku perus pyöritin ja Leawoa olen käyttänyt itse blu-ray katseluun. Välillä noissa levyissä on vaan niin huono rakenne tai joku suojaus, että koneella katselu vaatii kärsivällisyyttä. Tuo Leawo joskus tunnistaa levyä jonkun 30-60 sekuntiakin. :D
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 323
Aikanaan tuli ostettua erittäin edullinen lite-on iHOS104 blu-ray asema. (muistaakseni bulk versio oli jotain 20€ luokkaa). Ihan hyvin on toiminut. Silloin testailin kaikkia blu-ray softia ja ylivoimaisesti parhaiten toimi edullisin Aiseesoft Blu-ray Player. Siitä on kaikki ylimääräinen karsittu pois (esim valikot on vain tekstivalikoita), mutta on kevyt ja toimii niin kuin pitää.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Mistä tuo lyhenne BDSL oikein tulee? Onko tuo myös varmasti Blu-ray asema kun vaan yhdessä kohdin mainittiin sana blu-ray ja siinäkin kohdin luki "Blu-ray 3D ominaisuus".
Kyllä tuo on..

BD tulee sanoista Blu-ray Disc ja SL tulee sanoista Single Layer (eli vain 25Gb tietoa) kun taas DL olisi double-layer (50GB) jos haluaisi parasta (TM) hankkisi BDXL mikä tukee 128GB dataa (quadruple-layer) eli tukee Ultra HD nauhoitusta / kopiointia (mitä tuo linkin laite tukee).
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 078
Kyllä tuo on..

BD tulee sanoista Blu-ray Disc ja SL tulee sanoista Single Layer (eli vain 25Gb tietoa) kun taas DL olisi double-layer (50GB) jos haluaisi parasta (TM) hankkisi BDXL mikä tukee 128GB dataa (quadruple-layer) eli tukee Ultra HD nauhoitusta / kopiointia (mitä tuo linkin laite tukee).
Eli tuo linkkaamani laite pitäisi ihan riittää elokuvien katsomiseen? Vai onko tuolla lukunopeudella kuinka merkitystä? (Esim x6, x8, x12 nopeus)
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Melko varmasti ei. Vaatisi televisiolta Bluray-toistosoftan. Jota ei varmasti kukaan valmistaja asentele varmuuden vuoksi lisenssimaksujen vuoksi.
Kytke tv tietokoneeseen, niin voi toistaa blu-ray:t niin kuin tietokoneella. Pitää tietysti olla se softa, jolla aukeaa. Itsellä on Leawo.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
61
Käytetään tätä ketjua kun en viitsi uutta aloittaa.voiko tavallisen blu-ray soittimen liittää läppäriin jollain helpolla systeemillä?
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 586
Mitenhän blueray toimii sata-usb muuntimen kanssa ?
Nykyään kotelointi voi olla ongelma, aikoinaan toteutus oli laittaa vakio cd asema koteloon.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
61
Blueray tuskin suostuu antamaan kuvaa tuohon. Nehän ovat DRM suojattuja..

Sitapaitsi, mitä kysyjä edes halusi tietää?
Halusiko tietää, pystyykö soitinta käyttämään tietokoneen blueray asemana? Vai sen, saako elokuvan varestaneeksi siitä tietokoneelle...?
Tarkoitus oli katsoa vahoja blu-ray ja dvd levyjä läppärillä. Voisin katsella ne tv:n kanssa, mutta olen siirtynyt aikoja sitten tv:n katselusta läppäriin.Syynä että minun täytyy kuitenkin samaan aikaan surffailla netissä, niin läppäri on minulle kätevämpi tapa.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 323

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Tarkoitus oli katsoa vahoja blu-ray ja dvd levyjä läppärillä. Voisin katsella ne tv:n kanssa, mutta olen siirtynyt aikoja sitten tv:n katselusta läppäriin.Syynä että minun täytyy kuitenkin samaan aikaan surffailla netissä, niin läppäri on minulle kätevämpi tapa.
Läppäreissä ei ole HDMI in liitintä, joten et saa sitä kuvaa sinne läppärillepäin.

Varsinkin BR on DRM suojattu ja jos ei löydy suojattua siirtotietä, niin ei toimi tai toimii jollakin paskalla resolla.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
61
Läppäreissä ei ole HDMI in liitintä, joten et saa sitä kuvaa sinne läppärillepäin.

Varsinkin BR on DRM suojattu ja jos ei löydy suojattua siirtotietä, niin ei toimi tai toimii jollakin paskalla resolla.
Ok, taidan unohtaa koko homman. Kiitos vastauksista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 568
Viestejä
4 191 079
Jäsenet
70 770
Uusin jäsen
Tekkiukko

Hinta.fi

Ylös Bottom