Mikä auto minulle?

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Itse suuntaisin katseen tällaiseen: Dacia Sandero Stepway TCe 90 Easy-R Viistoperä 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vähän enemmän hintaa, mutta tinkaamalla varmaan lähtisi 13k tai edullisemmin. Kuitenkin aika paljon vähemmän kilometrejä. Ja omasta mielestä oikein kivan näköinen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Varmatoiminen ja luotettava(hko) sopivilla kilometreillä. En halua viedä autoa jatkuvasti korjaamolle ja yrittää sieltä päästä bussilla töihin.

Stadin ruuhkassa automaatti pakollinen. Huom: oikea automaatti tai CVT, ei tuplakytkinpommeja!
Myös automaatti-ilmastointi. Olisi hyvä jos tehokas lämpenemään talvella kun lähtee ilman roikkaa liikkeelle.

Olisi se kiva jos auto olisi mukava ja hiljainen. Ihanteellisesti perinteiset 15" vanteet ja suuri ilmatilavuuksiset renkaat rengasmelun minimoimiseksi. Nykyään jokaisessa pikkukipossakin näkyy olevan 17" renkaita ja meteli on sen mukainen. Tässä iässä en innostu mistään kivikovasta urheilujousituksesta.

Käytettyä etsin, hinnaksi ajattelin aluksi max. kymppitonnia, mutta jos oikein hyvin pystyy perustelemaan niin miksei vielä muutamaa tonnia kalliimpi. Esimerkiksi jotenkin tykästyin farkku auris hybridiin, joita saa 16 tonniin. Mutta tuntuu kovalta rahalta pistää autoon jolla ajan vain pari tuhatta km vuoteen.
J Astraa bensa-automaattina saa tuohon 10-12 tonnin budjettiin vähän ympäri Suomea. Ihan mukava auto ajella ja menee kivasti kovemmissakin nopeuksissa. Hirveästi sen ihmeellisempiä murheita ei ole kuin muissakaan automerkeissä.

12k€ ja 2010 tai uudemmat rajauksella uusimmat on 2012 vuotisia ja kilsoja noin 100-150 tkm, jos venyttää budjetin 14 k€uroon niin tulee vaikka tollanen vaihtoehdoksi: Opel Astra Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo A (MY13) * VÄHÄN AJETTU! * Farmari 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
151
Nämä taitaa olla kaikki joitan järkyttäviä tuplakytkin tai robotti-"automaatteja". Jättäisin itse kauppaan.
Tässä se ongelma tulee. Oikea automaatti on kallis, sitä ei yleensä laiteta pikkuautoon, pl. jokin 1-sarjan BMW.
Rion automaatti on tietääkseni ihan oikea 4-vaihteinen momentinmuunnin. Rellun EDC taas ei ole mitenkään pöllömpi, en tiedä onko mitään erityistä syytä vältellä sitä.

1-sarjan BMW on samaa kokoa kuin A3, Golf ja V40. Ei siis samassa segmentissä edellisten kanssa.

Eikö noilla kilometreillä tulisi halvemmaksi ajaa nuo ajot taksilla,ei olisi mitään huolto,korjaus,polttoainekuluja,veroja eikä muitakaan huolia.
"Täytyypä lähteä treeneihin, soitan taksin."
"Treenit loppui, soitan taksin."
"Kas, täytyypä käydä kotimatkalla ruokakaupassa, treenikamat kantoon koska tässä menee sen verran aikaa ettei taksia voi jättää raksuttamaan."
"Kauppareissu suoritettu, soitetaas taas taksi."

On kyllä ihan hemmetin kätevää se päivittäisten asioiden hoitaminen taksilla. Puhumattakaan sitten mökkireissusta. Ai niin, mutta sitä varten vuokrataan auto. Ja sehän se vasta kätevää onkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Miten tuollainen: Honda Jazz vaihto ja rahoitus myös ilman käsirahaa Viistoperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ainakin pitäisi olla luotettava, monissa yhteyksissä mainittu että Honda Jazz luotettavin auto.
Pieni se on, en ole ikinä edes istunut tuollaisessa.

Jazziin on saanut CVT automaatti mutta myös todella raivostuttavaa robottikytkin vaihteistoa. Mistä sen nyt näkee kumpi tuossa on?
Jazz ei ole pieni kuin ulkomitoiltaan. Sisältä aivan hämmästyttävän iso, vähintään luokkaa isompi. Takatiloissa saa jollain valmistajalla mennä melkein pari luokkaa isompaan, että pääsee Jazzin tiloihin. Ruostuminen noissa lähinnä ongelmana on, sekä kori että takajarrut. Jälkimmäinen tietty on halpa korjata, mutta v-mäinen kun ei meinaa millään pysyä käyttökunnossa vaikka "käsijarru pohjassa" pistelis menemään säännöllisesti. Alustan takaosat, lokarin aluset ja oven reunat kannattaa katsoa ruosteen varalle. Ei toki puhki mene, mutta estettisyyshaittoja tulee. 2005 mallisista olen nähnyt jo tehdyn lokariremppoja.

2008 mallia ja aiemmat ovat CVT, uuden korimallin 2009-2011 ovat i-shi(f)t automaatilla. Tuosta 2011 ei voi mennä varmaksi. Koeajossa se on helppo tietty kokeilla, jos kierrokset menee tappiin ja nopeus lisääntyy tasaujelluksella ilman vaihtoja, niin lienee CVT. Vaihdekeppi näyttää olevan erilainen CVT ja i-shift malleissa. Tällä perusteella tuo linkkaamasi on CVT.

e: Jazzin eduksi kaupunkialueella mainittakoon vielä hemmetin pieni kääntösäde. Hemmetin näppärä. Maantiellä sitten ominaisuudet eivät ole samalla tasolla esim. äänieristys. Mukulakivikatu oli myös mielenkiintoinen kokemus takajousitukselle...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Nämä taitaa olla kaikki joitan järkyttäviä tuplakytkin tai robotti-"automaatteja". Jättäisin itse kauppaan.
Tässä se ongelma tulee. Oikea automaatti on kallis, sitä ei yleensä laiteta pikkuautoon, pl. jokin 1-sarjan BMW.
Uudessa Ford Fiestassa ja Focuksessa on myös perinteinen automaatti. 6 tai 8 vaihdetta. Fiesta siis pienempää kokoluokkaa kuin bmw 1xx.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Ei oikein tuo uusi Hynyn i30 säväyttänyt. Litrainen turbobensa oli lähes yhtä puhditon alakierroksilla kuin Rellun 0.9tce ja ylärekisterissäkin laiska. Lisäksi rengasmelu oli infernaalinen ja Clio tuntui lähes S-Mersulta tuon jälkeen äänimaailmaltaan. Takapenkki oli myös yllättävän ahdas. Muutenhan auto oli ihan hyvä ja aika pirun laadukkaan oloisen ja hyvin varustellun paketin saisi alle 20 kilolla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Jännä, ite taas kokeilin vuosi sitten Clion ja i20:n ja jälkimmäinen tuntui renun jälkee siltä ns. ässämeseltä. :D
Hynyssä rengasmelu oli todella paha ja Cliossa taas "ihan ok". Hynyssä taas tuulensuhinat on paremmin eristetty ja Cliossa tulee äänet läpi ikkunoista. Clio ei todellakaan ole hiljainen, mutta i30:n rengasmelu oli ääneltään paljon ärsyttävämpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 519
Hynyssä rengasmelu oli todella paha ja Cliossa taas "ihan ok". Hynyssä taas tuulensuhinat on paremmin eristetty ja Cliossa tulee äänet läpi ikkunoista. Clio ei todellakaan ole hiljainen, mutta i30:n rengasmelu oli ääneltään paljon ärsyttävämpi.
Koeajoin kanssa uuden Kia Ceed:in ja rengasmelua oli siinä mielestäni aivan liikaa. Uusi Ford Focus olisi äänekkyydeltään paljon parempi. Toisaalta Focus on varmaan vähän kalliimpi, mutta ihan hyvästä syystä.
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Hynyssä rengasmelu oli todella paha ja Cliossa taas "ihan ok". Hynyssä taas tuulensuhinat on paremmin eristetty ja Cliossa tulee äänet läpi ikkunoista. Clio ei todellakaan ole hiljainen, mutta i30:n rengasmelu oli ääneltään paljon ärsyttävämpi.
Yhtään Hynyä puolustematta tuo voisi olla rengastuksestakin kiinni? Harmillista jos sen enempää ei olla viitsitty vaivautua eristämään.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 474
Yhtään Hynyä puolustematta tuo voisi olla rengastuksestakin kiinni? Harmillista jos sen enempää ei olla viitsitty vaivautua eristämään.
Tai koeajoteiden pinta. Niissä kun on jopa kivoja alueellisia eroja.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
I20 on ainakin kesäkumeilla ihan mukava ajettava ja ainakin porukoiden Octaviaa hiljaisempi
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
46
J Astraa bensa-automaattina saa tuohon 10-12 tonnin budjettiin vähän ympäri Suomea. Ihan mukava auto ajella ja menee kivasti kovemmissakin nopeuksissa. Hirveästi sen ihmeellisempiä murheita ei ole kuin muissakaan automerkeissä.

12k€ ja 2010 tai uudemmat rajauksella uusimmat on 2012 vuotisia ja kilsoja noin 100-150 tkm, jos venyttää budjetin 14 k€uroon niin tulee vaikka tollanen vaihtoehdoksi: Opel Astra Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo A (MY13) * VÄHÄN AJETTU! * Farmari 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tämä taitaa olla toistaiseksi se houkuttelevin vaihtoehto. Opeleista on ihan hyviä kokemuksia, mutta ne ajoittuu vuosituhannen vaihteen malleihin, niin varmasti on moni asia muuttunut. Jakopää on nykyään siis ketjulla? Onko jotain vuosimallia tai moottoria mitä on syytä välttää?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Tämä taitaa olla toistaiseksi se houkuttelevin vaihtoehto. Opeleista on ihan hyviä kokemuksia, mutta ne ajoittuu vuosituhannen vaihteen malleihin, niin varmasti on moni asia muuttunut. Jakopää on nykyään siis ketjulla? Onko jotain vuosimallia tai moottoria mitä on syytä välttää?
Näissä oli se jokin vaihteisto, manuaali 6-lovinen(?) mitä kannattaa välttää kuin ruttoa. Joku paremmin perillä oleva vois laittaa vielä tarkemmin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Tämä taitaa olla toistaiseksi se houkuttelevin vaihtoehto. Opeleista on ihan hyviä kokemuksia, mutta ne ajoittuu vuosituhannen vaihteen malleihin, niin varmasti on moni asia muuttunut. Jakopää on nykyään siis ketjulla? Onko jotain vuosimallia tai moottoria mitä on syytä välttää?
Noissa on hinta-laatusuhde ihan kohdallaan :)
Mulla on itsellä kolmas Astra menossa, nykään 16K ja aiemmat oli 06H sekä 00G. Sisätilojen viihtyisyys ja laatu sekä yleinen tuntuma parantunut jokaisella iteraatiolla. Tuo 103kW moottori on ilmeisesti A14NET tyyppiä jossa on ketju.

Porsimisalttein kohta Opeleissa taitaa olla tuo M32 manuaalivaihteisto, mutta automaatit mitä olit etsimässä on sitä perinteistä GM:n jenkkitavaraa mitä siellä on miljoona liikenteessä. Useat vaihteistoista mitään ymmärtävät suosittelee vaihtamaan automaattiinkin öljyt välillä vaikkei huolto-ohjelmassa sitä mainitakaan, huoltojen tekijät suosittelee 3v/60tkm väliä, mutta itse ehkä lähtisin liikkeelle jostain 5v/100tkm välistä. Pysyy paremmin kunnossa niin suosittelen huolehtimaan siitä.

Jonkin verran vissiin noissa koneissa ollut ongelmia ketjun tiivisteissä, joissain koneissa on päässyt kumi pullahtamaan pihalle ja silloin pääsee vettä öljyn sekaan. Mitään yleisempää "vältä tätä" tason ongelmaa ei ole kuin noissa vaihteistoissa, joista niistäkin ylivoimaisesti suurin osa toimii ihan hyvin, mutta tietty vituttaa jos sattuu saamaan sen joka porsii. "Onneksi" ne paskat yleensä porsii aika nopeasti ja poistuvat rivistöstä jo kohtuu tuoreina.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
513
Onko kellään ketjulaisista kokemusta 09/10 VW Passateista? Moisia katsellut käytettynä, erikoiseksi asian toki tekee kaasulla käyvän yksilön etsintä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Noihan on oikeita pommeja, kirjaimellisesti. TSI ketjukone "parhaalta" vuosikerralta, DSG ja räjähtävä kaasutankki. Kaupanpäälle hajoilevat johtosarjat ja muut synttärisetit.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
Noihan on oikeita pommeja, kirjaimellisesti. TSI ketjukone "parhaalta" vuosikerralta, DSG ja räjähtävä kaasutankki. Kaupanpäälle hajoilevat johtosarjat ja muut synttärisetit.
Eiköhän mikä tahansa auto n. 10v iässä ala oleen aika potentiaalinen pommi.
Säkästä tuo on kiinni tuossa kohtaa ja huoltohistoriasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Eiköhän mikä tahansa auto n. 10v iässä ala oleen aika potentiaalinen pommi.
Säkästä tuo on kiinni tuossa kohtaa ja huoltohistoriasta.
No ei tasan ole. Nyt kuitenkin oli kyseessä just volkkarin paskimmista paskin vuosikerta, jossa on moninkertainen määrä täystuhon aiheuttavia tyyppivikoja normaaliin nähden. Korjattunakin ihan arpaonnea miten kauan kestää.

e: Lisäbonuksena noita tuskin kukaan täysjärkinen haluaa edes ostaa eli vaihtoarvo eteenpäin 0. Joka tosin toteutuu siinäkin tapauksessa, että koneen tai vaihteiston tyyppivika iskee. Kaasutankin aiheuttamasta räjähdyksestä/palosta ei taitaisi siitäkään saada mitään vakuutuksesta, kun on korjauskutsu jo olemassa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
847
En nyt pysty keksiin mitään autoo joka ei olisi paska tuossa iässä
(arkikäytössä ollutta)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Rupeaa jo naurattaa tuossa räjähtävässä kaasutankissa. Onko sulla jotain faktaa esittää tueksi vai huuteletko täällä vaan? En myöskään 2009 tai uudemmissa ole sen kummenpiin sähkövikoihin törmännyt kuin on tyypillistä 10v autossa, ei siitä voi mitään tyyppivikaa johtaa vai onko sisäpiiritietoa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
834
Rupeaa jo naurattaa tuossa räjähtävässä kaasutankissa. Onko sulla jotain faktaa esittää tueksi vai huuteletko täällä vaan? En myöskään 2009 tai uudemmissa ole sen kummenpiin sähkövikoihin törmännyt kuin on tyypillistä 10v autossa, ei siitä voi mitään tyyppivikaa johtaa vai onko sisäpiiritietoa?
Reports Of Volkswagen Cars Exploding In European Gas Stations Tuolla ainakin oli juttua kaasutankeista. Eli ihan oikea ongelma se oli. Kaiketi kuitenkin jo korjattu takaisinkutsulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Eli mitään varteenotettavaa uhkaa tai ongelmaa ei ole kunhan hoitaa takaisin kutsun. Ei ainakaan itseäni estäisi tuollaista hankkia jos kaasuauto olisi hankintalistalla :tup:
Jätän keskustelun tämän jälkeen tähän: Volkswagen-konsernin turvavyöseikkailu jatkuu – Nippuside ei enää kelpaakaan ratkaisuksi, uusi korjaus luvassa jouluun mennessä - Tekniikanmaailma.fi Luotatko oikeasti VW:n insinööreihin, että saavat vian korjattua? Jos ei, niin kts. edellisen viestini kuva. Lähtöjäänkin materiaalioptimoinnit painetta kantavassa osassa :facepalm::dead::tdown:
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Jätän keskustelun tämän jälkeen tähän: Volkswagen-konsernin turvavyöseikkailu jatkuu – Nippuside ei enää kelpaakaan ratkaisuksi, uusi korjaus luvassa jouluun mennessä - Tekniikanmaailma.fi Luotatko oikeasti VW:n insinööreihin, että saavat vian korjattua? Jos ei, niin kts. edellisen viestini kuva. Lähtöjäänkin materiaalioptimoinnit painetta kantavassa osassa :facepalm::dead::tdown:
Montaa muuta VAG-autoa voin suositella, mutta vanhoja TSI-moottoreita ja kuivaa 7-pykäläistä DSG:tä kehotan välttämään viimeiseen asti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Eli mitään varteenotettavaa uhkaa tai ongelmaa ei ole kunhan hoitaa takaisin kutsun. Ei ainakaan itseäni estäisi tuollaista hankkia jos kaasuauto olisi hankintalistalla :tup:
Juttu on vuodelta 2016 ja tässä on menossa 2017 kun Golffi pistää ihmisiä matalaksi:


... kutsuun jäänyt vastaamatta? :p
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Arvon raaditla kaipaisin vähän osviittaa. Isäukko ois vailla uutta/uudempaa autoa. Nykyinen on 350tkm rullannut T22 Anjovis joka sinällään hyvin palvellut, mutta nyt alkanut kaikenlaista vikaa sikiämään ja ölppiä viemään ja onhan tuo tylsä ja ajo-ominaisuuksiltaan kuin kinkkuananaspitsa, joten jonkinlainen tasonnosto olisi paikallaan. Ajokilometrit vuositasolla 15-20 tkm, ajot yli 95% määrästä pitkää siivua pöndelle.

Jotain kriteerejä: budjetti olisi max. 20k€. Tilaa voisi olla kuskille/etumatkustajalle hyvin, takamatkustajia ei niin justiinsa kun niitä harvemmin kyydissä. Tavaratilassa hyvin tilaa roinalle eli farmariin kallistuis. Vetokoukku (tai ainakin valmius sellaiseen) perus jarruttoman 750kg kärryn vetoon. Laatikko sais olla automaagi. Esimerkiksi loppupään V70 D4 181-hummaisella koneella näyttäis saavan tohon rahaan, 2015 faceliftatun Anjoviksen hinnat näyttää edelleen olevan lähes uusien (silloin kun niitä vielä sai) hinnoissa. :) Onko no MB-E 200/220/250 CDI ex-taxit mistään kotoisin?

Ennen kaikkea siis luotettava peli hakusessa, jonka kanssa ei tarttis hirveästi pajalla pyöriä ja menis maantiellä mukavasti.

Sitä Autoverkkokaupan Huihai i30-farkkutarjousta tyrkytin myös kun on 7 vuoden takuu ja kaikkea, muttei kelvannut jostain syystä..
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 351
Ei noilla kilsoilla ainakaan mitään mersun dieseliä (tai ylipäätänsä minkään merkin) kannata hommata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Ei noilla kilsoilla ainakaan mitään mersun dieseliä (tai ylipäätänsä minkään merkin) kannata hommata.
Jos premiumia haluaa tuossa ikä- ja hintaluokassa niin ei niillä paljoa muutakaan ole. 90% myydyistä meselläkin taisi olla n. 5v sitten dieseleitä.

Se näkyy myös siitä miten motteihin on panostettu (osa CGI:stä ihan susia).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Ei noilla kilsoilla ainakaan mitään mersun dieseliä (tai ylipäätänsä minkään merkin) kannata hommata.
Mielestäni nämä on varsin karkeita yleistyksiä, joita näkee toistettavan usein. Kuitenkin pieni esimerkki:
- dieselin keskihinta eilen (1.503€/l) on toki vain hieman (8,4c/litra) pienempi kuin bensan (1.587€/l)
- hyvin maltillinen oletus dieselmallin olevan n. litran pienemmällä kulutuksella per 100 km kuin jokseenkin vastaava bensamalli
- ajokilometrit 17.500km/v
= dieselin polttoainekustannukset 380,63€ verran pienemmät kuin bensavehkeellä

Volvo V70 T4 180 hv, CO2 168g/km, yhdistetty kulutus 7.2l/100km, verot 255€/v
Volvo V70 D4 181 hv, CO2 117g/km, yhdistetty kulutus 4.5l/100km, verot 642€/v
Bensamallin verot 387€ pienemmät kuin dieselin.

Toki on monta muutakin muuttujaa. Hankalaa. :vihellys:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Pitäisi vaihtaa Chevrolet Kalos vähän uudempaan. Ajoa tulee alle 15 tkm/vuosi eli bensakone ja manuaalivaihteisto riittää. Tuo kokokin on riittävä. Budjetti voisi olla vaikka alle 10 k€. Vakionopeussäädin on plussa, mutta muilla varusteilla ei ole väliä.

Kävin jo koeajamassa Peugeot 208:n 1.2 litran koneella ja Skoda Fabian 1.2 TSI:llä. Kyllä tuo 208 vaikutti ihan mukavalta. Citroen C3 on ilmeisesti samalla moottorilla.

Mitäs kaikkia pikkuautoja täällä suositellaan? Onko jotain mitä pitäisi välttää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Mielestäni nämä on varsin karkeita yleistyksiä, joita näkee toistettavan usein. Kuitenkin pieni esimerkki:
- dieselin keskihinta eilen (1.503€/l) on toki vain hieman (8,4c/litra) pienempi kuin bensan (1.587€/l)
- hyvin maltillinen oletus dieselmallin olevan n. litran pienemmällä kulutuksella per 100 km kuin jokseenkin vastaava bensamalli
- ajokilometrit 17.500km/v
= dieselin polttoainekustannukset 380,63€ verran pienemmät kuin bensavehkeellä

Volvo V70 T4 180 hv, CO2 168g/km, yhdistetty kulutus 7.2l/100km, verot 255€/v
Volvo V70 D4 181 hv, CO2 117g/km, yhdistetty kulutus 4.5l/100km, verot 642€/v
Bensamallin verot 387€ pienemmät kuin dieselin.

Toki on monta muutakin muuttujaa. Hankalaa. :vihellys:
Mites tuon dieselin väännöt vs bensa, muuten?

Näin dieselkuskina voisi arpoa että pidemmän päälle dieseliä on hieman kalliimpi huoltaa ja korjata; naftasuodattimet, hehkut, suuttimet, DPF on pakollisia tai potentiaalisia korjauspaikkoja jotka yleensä maksaa bensavehkeiden ”vastaavia” enemmän. Toki osa menee seuraaville omistajille (esim suuttimet ja DPF >200tkm)...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
194
Muutaman vuoden ikäisiä hybridejä (ei plug-in) tässä katsellut. Silmään osunut Lexuksen IS 300h ja CT 200h, ja Huyndailta Ionic hybrid. Toyotat näyttää liian karmeilta omaan silmään. Audin A3 mallit näyttää olevan vain plugareita? Mitäs muita vastaavia olisi olemassa? Ja onko näissä ylipäänsä mitään järkeä? Lataus ei onnistu toistaiseksi taloyhtiössä.

Ajot noin 25 tkm/vuosi, 75 % kehä-ruuhkaa, 15 % moottoritie, 10 % valtatie.

Budjettina ennemmin 25k kuin 30k
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Muutaman vuoden ikäisiä hybridejä (ei plug-in) tässä katsellut. Silmään osunut Lexuksen IS 300h ja CT 200h, ja Huyndailta Ionic hybrid. Toyotat näyttää liian karmeilta omaan silmään. Audin A3 mallit näyttää olevan vain plugareita? Mitäs muita vastaavia olisi olemassa? Ja onko näissä ylipäänsä mitään järkeä? Lataus ei onnistu toistaiseksi taloyhtiössä.

Ajot noin 25 tkm/vuosi, 75 % kehä-ruuhkaa, 15 % moottoritie, 10 % valtatie.

Budjettina ennemmin 25k kuin 30k
Miksi ei Plug-iniä?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Muutaman vuoden ikäisiä hybridejä (ei plug-in) tässä katsellut. Silmään osunut Lexuksen IS 300h ja CT 200h, ja Huyndailta Ionic hybrid. Toyotat näyttää liian karmeilta omaan silmään. Audin A3 mallit näyttää olevan vain plugareita? Mitäs muita vastaavia olisi olemassa? Ja onko näissä ylipäänsä mitään järkeä? Lataus ei onnistu toistaiseksi taloyhtiössä.

Ajot noin 25 tkm/vuosi, 75 % kehä-ruuhkaa, 15 % moottoritie, 10 % valtatie.

Budjettina ennemmin 25k kuin 30k
Kia Niro. Sama tekniikka kuin Ioniqissa, mutta korimalli on hieman tilavampi "crossover".

Itselläni ollut tuollainen vajaan puolitoista vuotta nyt lyhyessä taajamapyörityksessä. Kulutus kesäkeleillä 4,5 litraa ja talvella litran enemmän. Kaksoiskytkinvaihteisto onnistuu jotenkin yhdistämään momentinmuunninvaihteistojen hitauden ja DCTiden nykimisen nopeissa jarrutuksen/kiihdytyksen vaihteluissa, mutta muuten ei ole ko. autosta kuin hyvää sanottavaa.

Maantiellä menee myös pienellä, mutta motarille mennessä lähtee kulutus nousemaan melko nopsaan.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Siinähän se juuri sanoi ettei lataus onnistu; ilmeisesti kerrostalo ja 2 tunnin tolppa ja/tai kielletty lataamasta?
Joo niin lukee, mutta lähinnä itse en näe mitään huonoa plug-inistä, vaikkei sitä vielä voi kotona ladata. Ladata voi töissä (?) ja ainakin Prismassa ja Lidlissä yms. Sekä ihan samallalailla se lataa jarruttaessa, kun ei plug-in hybridi. Vai onko plug-inille haittaa, jos sitä ei pääse säännöllisesti lataamaan?
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Joo niin lukee, mutta lähinnä itse en näe mitään huonoa plug-inistä, vaikkei sitä vielä voi kotona ladata. Ladata voi töissä (?) ja ainakin Prismassa ja Lidlissä yms. Sekä ihan samallalailla se lataa jarruttaessa, kun ei plug-in hybridi. Vai onko plug-inille haittaa, jos sitä ei pääse säännöllisesti lataamaan?
Ehkä haitta tulee auton korkeammasta hankintahinnasta? Plug-in-hybridien hinnat ovat korkeammat suuremman akun takia.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
513
Ei suoranaisesti liity, mutta mitkä kaikki lafkat tarjoavat vaihtohyvitystä vanhasta autosta ostaessasi käytetyn auton?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
194
Joo niin lukee, mutta lähinnä itse en näe mitään huonoa plug-inistä, vaikkei sitä vielä voi kotona ladata. Ladata voi töissä (?) ja ainakin Prismassa ja Lidlissä yms. Sekä ihan samallalailla se lataa jarruttaessa, kun ei plug-in hybridi. Vai onko plug-inille haittaa, jos sitä ei pääse säännöllisesti lataamaan?
Ehkä haitta tulee auton korkeammasta hankintahinnasta? Plug-in-hybridien hinnat ovat korkeammat suuremman akun takia.
Sinänsä hyvä pointti tuosta pluginista. Itsellä hieman kokemusta Mitsun Outlander PHEVistä, ja siinä oli range jotain 400 km luokkaa onnettoman kokoisen polttoainetankin takia. Ei todellakaan tuo houkuta. En tiedä sitten onko muissa plugareissa isompi range? Lisäksi suuremmasta akustosta tulee todennäköisesti rutkasti lisää hintaa sekä painoa (kulutusta). Lisähinnan maksaisin mieluummin urheilupenkistä ja muista lisävarusteista.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Ei suoranaisesti liity, mutta mitkä kaikki lafkat tarjoavat vaihtohyvitystä vanhasta autosta ostaessasi käytetyn auton?
Varmaan suurin osa autoliikkeistä, ainakin kaikki isot ketjut ottaa vaihdokkeja käytettyjen kaupassakin koska aika moni asiakas ostaa ”vähemmän käytettyä” tilalle.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Hiukan on Volkkarilla ruuhkaa WLTP:n takia. Tilasin elokuun lopussa VW Polon. Lupailtiin marraskuun loppuun mennessä. Kyselin nyt, että onko ajankohta tarkentunut. Nyt kuulemma realistinen ajankohta on helmikuu... :confused2:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
En oo vieläkään tuota autoa saanut aikaiseksi, pisti nyt silmään tuo suzukin swifti nelivetona, mallia ~2007, 1.3 koneella. Onko toi ihan hirveä kapistus? Netin mukaan pitäisi kai olla ihan kohtuullinen maantielläkin, moottoritielle nyt niin harvoin on asiaa täältä keskisuomesta että ei väliä. Focus 2008 olisi sitten se toinen vaihtoehto...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
99
En oo vieläkään tuota autoa saanut aikaiseksi, pisti nyt silmään tuo suzukin swifti nelivetona, mallia ~2007, 1.3 koneella. Onko toi ihan hirveä kapistus? Netin mukaan pitäisi kai olla ihan kohtuullinen maantielläkin, moottoritielle nyt niin harvoin on asiaa täältä keskisuomesta että ei väliä. Focus 2008 olisi sitten se toinen vaihtoehto...
Tekniikaltaan aika pommin varmoja pelejä, ja varaosat halpoja. Tosin mitään kauheita yleelisyyksiä noilta ei kannata odottaa. Nelivedosta en osaa sanoa mitään kun itsellä kokemuksia vain etuvetomallista.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 474
Tekniikaltaan aika pommin varmoja pelejä, ja varaosat halpoja. Tosin mitään kauheita yleelisyyksiä noilta ei kannata odottaa. Nelivedosta en osaa sanoa mitään kun itsellä kokemuksia vain etuvetomallista.
Lisänä varaosien saamisen vaikeus. Kuulema saa joka pirun osaa odottaa jos jotain hajoaa. Luotettavia kuulema ovat. Tämä kaverin suusta joka noita huolsi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 445
Viestejä
4 162 092
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom