F1 2018 - Yhdysvaltain GP

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Saattaa olla tyhmä kysymys mutta onkohan sallittua lähdössä ylittää varikon ulostulokaistan viiva? Kimi ylittää sen osittan ohittaessaan hamiltonin. Tietenkään lähdössä ei ole mahdollista että sieltä kukaan tulisi.
Joo. Lähdössä saa ymmärtääkseni ylittää siinä suoralla vähän kaikkia viivoja.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
522
Saattaa olla tyhmä kysymys mutta onkohan sallittua lähdössä ylittää varikon ulostulokaistan viiva? Kimi ylittää sen osittan ohittaessaan hamiltonin. Tietenkään lähdössä ei ole mahdollista että sieltä kukaan tulisi.
Ulostuloviivan saa ylittää aina, paitsi silloin kun ajaa ulos varikolta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Vettel on ollut enemmän perä menosuuntaan päin viime kisoissa ja sillä tavallahan voitetaan niitä mestaruuksia? Toki tämänpäiväisessä oli ripaus huonoa tuuria, perä taisi lähteä väärässä paikassa hieman irti, refleksinomainen korjausliike Ricciardoa päin ja taas tehtiin donitseja. Silti piti taas puristaa tilanteessa jossa olisi voinut hieman malttaa, mitään ei ole vissiin opittu edellisistä kisoista.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Maikkarin studio on aina ollut aivan kuutamolla mutta selostus tässä kisassa oli kuvottavinta koko 20-vuotisen F1-faniuteni aikana.

Ensimmäisten stinttien yhteydessä Juusela ja Oikarinen vouhkasivat ainakin 10-15 minuuttia pelkästään siitä, että Kimi pelaa nyt Vettelin mestaruutta ja että tekee hyvää työtä Ferrarin tallipelin eteen. Siis mitä vitun vittua? Vettel möyrii paskassa jossain sijan 10 tuntumassa ja mitä tekemistä Kimin taktiikalla on sen kanssa? Kertaakaan ei studio maininnut sitä, että Kimi ajaisi mahdollisesti jopa voitosta, eikä Kimin sijoituksen pohtiminen noin muutenkaan kiinnostanut.

Kenelle tahansa täysipäiselle oli päivänselvää, ettei Ferrari miettiny siinä hetkessä Vetteliä lainkaan. En osannut itsekään sanoa, että onko Ferrarin tavanomaisessa yrityksessä roikottaa Kimiä katkeraan loppuun saakka mitään järkeä mutta lopulta se toimi. Joka tapauksessa Kimin taktiikka oli yksin Kimiä varten laadittu.

Kertakaikkisesti idioottimaisimmat kommentit laukoi tänään kuitenkin Ossi Oikarinen. Mies väitti kivenkovaan sitä, että kun stoppinsa jälkeen Kimi tulee Verstappenin ja Vettelin väliin radalle, niin hänet käskettäisiin päästämään Vettel ohitseen "for teh championship". Onneksi me katsojat saimme pienen hyvityksen sen muodossa, että Kimi tulikin radalle Vettelin taakse ja Vettel käskettiin siirtymään sivuun parempansa tieltä. Oikarinen oli niin tiltissä ettei tajunnut edes olla häpeissään.

Toinen Oikarisen pohjattoman typerä kommentti tuli jo kisan alussa, kun Vettel ajoi Ricciardon perään ja Oikarinen totesi tuon vieneen Vetteliltä mestaruuden käsistään. Kyllä hänen tulisi tajuta se, ettei Vettel menetti mahdollisuuden mestaruuden voittamiseen puhtaasti ajamalla jo kauan sitten.

Voimakkaan facepalmin aiheutti sekin, kun studio yhteen ääneen hehkutti Hamiltonin kierrosaikojen olevan todella hitaita ja että hänet olisi pitänyt ottaa varikolle jo paljon aiemmin. Tosiasiallisesti Hamilton taisteli usean kierroksen ajan pitkän kierroksella ohitettavien letkan kanssa. Olivat hänen renkaansakin kuluneet ja rakoilla, mutta hänen radiokommenttinsakaan eivät olleet yltiönegatiivisia sen suhteen vaan sinisten lippujen puuttumisen vuoksi.

Kokonaisuudessaan -1/10 tämä jenkkikeikka Maikkarin ja C-Moren koheltavalle tunarilaumalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Ja höh, unohtui se tärkein sanoa! Hyvä Kimi, vihdoinkin!!! Vihdoinkin!! Oli kyllä pumppu kovilla vikoilla kiekoilla, onneks Verrstappen ei aja kuin lammas vaan taistelee sijoituksista. Miettikääs jos Räikkösen takana olisi ollut Bottas..

Muutenkin miksi helvetissä ne Hamiltonin ohipäästämiset pitää tehdä niin helvetin liioitellusti a la Bottas. Eikös se pari kertaa päästänyt kisassa Hamiltonin ohi ja molemmissa näytti että jarrutettiin huolella. Olisko noi maksanut sitten sen verran, että Vettel pääsi lopussa ohi.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
Ja höh, unohtui se tärkein sanoa! Hyvä Kimi, vihdoinkin!!! Vihdoinkin!! Oli kyllä pumppu kovilla vikoilla kiekoilla, onneks Verrstappen ei aja kuin lammas vaan taistelee sijoituksista. Miettikääs jos Räikkösen takana olisi ollut Bottas..

Muutenkin miksi helvetissä ne Hamiltonin ohipäästämiset pitää tehdä niin helvetin liioitellusti a la Bottas. Eikös se pari kertaa päästänyt kisassa Hamiltonin ohi ja molemmissa näytti että jarrutettiin huolella. Olisko noi maksanut sitten sen verran, että Vettel pääsi lopussa ohi.
Bottaksella oli lopussa renkaat niin loppu että se "puolustus" viimeiseen mutkaan missä Vettel ajoi ohi meni Bottakselta pitkäksi ja Vettel pääsi hyödyntämään tuon välittömästi.
Mersullahan suli ne Soft renkaat alle muutenkin niin eipä tuossa olis Bottaksella enempää ollut tehtävissä.
Verstappenin sanoin Soft renkaista "Wrong tires for this track" :D
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
545
Maikkarin studio on aina ollut aivan kuutamolla mutta selostus tässä kisassa oli kuvottavinta koko 20-vuotisen F1-faniuteni aikana.

Ensimmäisten stinttien yhteydessä Juusela ja Oikarinen vouhkasivat ainakin 10-15 minuuttia pelkästään siitä, että Kimi pelaa nyt Vettelin mestaruutta ja että tekee hyvää työtä Ferrarin tallipelin eteen. Siis mitä vitun vittua? Vettel möyrii paskassa jossain sijan 10 tuntumassa ja mitä tekemistä Kimin taktiikalla on sen kanssa? Kertaakaan ei studio maininnut sitä, että Kimi ajaisi mahdollisesti jopa voitosta, eikä Kimin sijoituksen pohtiminen noin muutenkaan kiinnostanut.

Kenelle tahansa täysipäiselle oli päivänselvää, ettei Ferrari miettiny siinä hetkessä Vetteliä lainkaan. En osannut itsekään sanoa, että onko Ferrarin tavanomaisessa yrityksessä roikottaa Kimiä katkeraan loppuun saakka mitään järkeä mutta lopulta se toimi. Joka tapauksessa Kimin taktiikka oli yksin Kimiä varten laadittu.

Kertakaikkisesti idioottimaisimmat kommentit laukoi tänään kuitenkin Ossi Oikarinen. Mies väitti kivenkovaan sitä, että kun stoppinsa jälkeen Kimi tulee Verstappenin ja Vettelin väliin radalle, niin hänet käskettäisiin päästämään Vettel ohitseen "for teh championship". Onneksi me katsojat saimme pienen hyvityksen sen muodossa, että Kimi tulikin radalle Vettelin taakse ja Vettel käskettiin siirtymään sivuun parempansa tieltä. Oikarinen oli niin tiltissä ettei tajunnut edes olla häpeissään.

Toinen Oikarisen pohjattoman typerä kommentti tuli jo kisan alussa, kun Vettel ajoi Ricciardon perään ja Oikarinen totesi tuon vieneen Vetteliltä mestaruuden käsistään. Kyllä hänen tulisi tajuta se, ettei Vettel menetti mahdollisuuden mestaruuden voittamiseen puhtaasti ajamalla jo kauan sitten.

Voimakkaan facepalmin aiheutti sekin, kun studio yhteen ääneen hehkutti Hamiltonin kierrosaikojen olevan todella hitaita ja että hänet olisi pitänyt ottaa varikolle jo paljon aiemmin. Tosiasiallisesti Hamilton taisteli usean kierroksen ajan pitkän kierroksella ohitettavien letkan kanssa. Olivat hänen renkaansakin kuluneet ja rakoilla, mutta hänen radiokommenttinsakaan eivät olleet yltiönegatiivisia sen suhteen vaan sinisten lippujen puuttumisen vuoksi.

Kokonaisuudessaan -1/10 tämä jenkkikeikka Maikkarin ja C-Moren koheltavalle tunarilaumalle.
Henk koht paljon mielummin katson 3 kiekkaa perässä tulevaa striimiä kuin tuota luokattoman huonoa sontaa. Tuosta vielä pitäis itsensä kipeäksi maksaa. Ei kiitos.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
180
Henk koht paljon mielummin katson 3 kiekkaa perässä tulevaa striimiä kuin tuota luokattoman huonoa sontaa. Tuosta vielä pitäis itsensä kipeäksi maksaa. Ei kiitos.
Itsekin alkukaudesta lähtien katsonyt Sky Sportsia, kun loppui C-Moren ilmaiset kuukaudet. Takaisin ei ole paluuta, kun on noihin jo tottunut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Olipa kyllä mahtava kisa. Kimi näytti jo alun startissa Hamiltonille, että nyt ajetaan tosissaan. Vielä kun Ferrarin taktiikkakin osui kerrankin kohdalleen, niin mikäs siinä ollessa ja katsellessa. Homman kruunasi Max, joka oli juuri oikeassa paikassa turvaamassa Kimin voittoa, jos olisi ollut Bottas toisena, niin Hamilton olisi päässyt suoraan iskemään Kimin kimppuun toistamiseen, mutta nyt vauhti meni Maxin kanssa taistelemiseen ja Kimi voittoon.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 578
Kerrankin oli jopa suuri ja mahtava Sky portsin tiimikin väärässä Kimin taktiikan suhteen. Myönsivät luulleensa Ferrarin mokanneen taas taktiikassa. Huomasi kyllä lopussa, että hekin soivat voiton Kimille. On muuten mahtava tuotantotiimi, mutta voi luoja että se yksi kaveri on ärsyttävä (Ted Kravitz). Paikallinen Mervi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Oli kyllä todella tärkeä voitto, erityisesti sen kannalta että ei jää Kimin urasta sitä samaa pientä kestovitutusta päälle mitä tässä on ollut hänen kannaltaan sen viimeiset ~5 vuotta joka toinen sunnuntai. Todennäköisesti viimeinen sauma ottaa se voitto, vaikka tässä nyt muutama kisa vielä onkin ja tallimääräykset alkaa olemaan epätodennäköisiä.

Tuli myös selailtua tilastoja. Kuten tässä on uutisoitukin, niin Häkkisestä ohi voittojen määrässä, joten Mika vs. Kimi- keskustelua voi ihan hyvin argumentoida kumpaan tahansa suuntaan seuraavat 50 vuotta. Sellaisella ns. normaalilla tuurilla McLaren- vuosista olisi jäänyt yksi mestaruus käteen, toisaalta siinä Ferrari-mestaruuden viimeisessä kisassa oli kerrankin myös tuuria jota siinä oli pakko olla.

Sehän mikä Kimillä tilastoissa korostuu on se voittojen (21) "vähäinen" määrä suhteessa podium-sijoituksiin (101). Paljon on ollut paskaa säkää, mutta isossa kuvassa homma kuitenkin menee siihen että Kimi on aina ollut melko huono aika-ajaja (18 paalua) ja nuo paalut vs. voitot on ihan linjassa. Se "paalulta voittoon" on kuitenkin se normitapa voittaa kisoja ja sillä Vettel ja Hamilton niitä hamstraa (tai vähintäänkin aivan paalun tuntumasta hyvällä startilla).

Kohta alkaa tulemaan uusia kuvioita sen suhteen että kuka näitä kisoja voittaa. Jos katsoo eniten voittaneiden tilastoja, niin se 10-25 voiton haarukka on sillei ihan lajin legendoja toisensa perään. Nykyään on 21 kisaa kaudessa ja jossain kohtaa uuden sukupolven Jonnet alkaa niitä voittoja rapsimaan isolla kädellä. Bottas on todennäköisemmin sellainen välimallin jannu, Hamiltonin manttelinperijä on iso kysymysmerkki. Harmi kun ei taida olla ketään uutta suomalaista realistisesti tulossa, koska tuolla on kohta aika iso valtatyhjiö. Toki sellainen tietty oletus on että Perstappen voittaa sen 70 kisaa kunhan pääsee vauhtiin mutta ei nämä aina mene oletusten mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Kimin lisäksi kyllä Verstappenin ajoi melkoisen kisan. Häntäpäästä kakkoseksi autolla, jonka piti olla Mersua ja Ferraria heikompi. Jos Hondan moottori on ensikaudella parempi kuin Rellun niin RB+Verstappen on kyllä varsin mielenkiintoinen haastaja gridillä.

Ja ylläolevaan viitaten ainahan tuo Nico on esittänyt suomalaista silloin, kun se hänelle sopii. On kyllä ihme tuuliviiri, kun kansalaisuus vaihtuu ajankohdasta riippuen. :facepalm:
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
Kimin lisäksi kyllä Verstappenin ajoi melkoisen kisan. Häntäpäästä kakkoseksi autolla, jonka piti olla Mersua ja Ferraria heikompi. Jos Hondan moottori on ensikaudella parempi kuin Rellun niin RB+Verstappen on kyllä varsin mielenkiintoinen haastaja gridillä.

Ja ylläolevaan viitaten ainahan tuo Nico on esittänyt suomalaista silloin, kun se hänelle sopii. On kyllä ihme tuuliviiri, kun kansalaisuus vaihtuu ajankohdasta riippuen. :facepalm:
Joo täytyy kyllä nostaa hattua Maxille. Hienon kisan ajoi ja täytyy myöntää että sydän jätti pari lyöntiä välistä kun Hamilton ja Max veti rinnakkain S-mutkat ja niin se "Mestari" joutui vaan nöyrtymään ettei Max jakele halvalla sijoituksia. Riemuhan siitä repesi kun Hami joutu vetää pitkäks. :cigar2:

Max on ajanut tasaisemmin alkukauden töhöilyjen jälkeen. Tulokset on olleet hyviä.

Nico Rosberg on huono häviäjä. :lol:
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Kimin lisäksi kyllä Verstappenin ajoi melkoisen kisan. Häntäpäästä kakkoseksi autolla, jonka piti olla Mersua ja Ferraria heikompi. Jos Hondan moottori on ensikaudella parempi kuin Rellun niin RB+Verstappen on kyllä varsin mielenkiintoinen haastaja gridillä.
Toisaalta kukaan ei tiedä miten hyvä se Hondan moottori tulee olemaan. Lopputulos voi olla nykyistäkin Rellua huonompi. Onhan se hieman sääli Maxin kannalta, jos Honda ei pysty vastaamaan huutoon.

Mersu ja Ferrari ovat varmasti vahvoja myös ensi kaudella, mutta kaikkien muiden osalta on palapeli aivan levällään.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Kerrankin oli jopa suuri ja mahtava Sky portsin tiimikin väärässä Kimin taktiikan suhteen. Myönsivät luulleensa Ferrarin mokanneen taas taktiikassa.
Minulla oli sellainen olo siinä vsc:n aikana, että tulipa Kimi varikolle tai pysyi ulkona, niin Hamilton menee ohi joka tapauksessa. Mersu oli kuitenkin alakynnessä sekä raa'assa nopeudessa että renkaiden ylläpidossa ja se pelasti tänään. Monzassa homma meni juuri päin vastoin ja sitä samaa kohtaloa pelkäsin koko ajan. Ainoa asia, mikä meni odotusteni mukaan, oli se että Verstappen vastasi Hamiltonin ohitusyritykseen juuri niin aggressiivisesti kuin mielessäni maalailin.

Toisaalta kukaan ei tiedä miten hyvä se Hondan moottori tulee olemaan. Lopputulos voi olla nykyistäkin Rellua huonompi. Onhan se hieman sääli Maxin kannalta, jos Honda ei pysty vastaamaan huutoon.
Rellun nykyisen suorituskyvyn alle jääminen vaatisi Hondalta nollakehitystä ensi kaudeksi. Tehopuolella valmistajat vaikuttavat olevan enempi ja vähempi samalla viivalla. Kisatrimmissä Honda taitaa olla perässä, joten siinä olisi petrattavaa.

Renault on ainakin pr-puheissa laittamassa koneensa taas täysin uusiksi ensi kaudeksi ja se on aina vaaran paikka luotettavuuden kannalta. Mikäli Hondan valitsema konsepti on hyvä, niin sille riittää "normaali jatkokehitys" nyt ja tulevaisuudessa ja siksi voi hyvinkin nousta Renault'n ohi.

Jotain korjattavaa on Red Bullin autossakin, sillä McLaren ja Renault'n oma talli ovat luotettavampia. Ei voida vain olettaa, että moottorin rikkoutuminen johtuu aina moottorivalmistajan kämmeistä, jos tekniset viat painottuvat yhteen talliin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Rellun nykyisen suorituskyvyn alle jääminen vaatisi Hondalta nollakehitystä ensi kaudeksi. Tehopuolella valmistajat vaikuttavat olevan enempi ja vähempi samalla viivalla. Kisatrimmissä Honda taitaa olla perässä, joten siinä olisi petrattavaa.

Renault on ainakin pr-puheissa laittamassa koneensa taas täysin uusiksi ensi kaudeksi ja se on aina vaaran paikka luotettavuuden kannalta. Mikäli Hondan valitsema konsepti on hyvä, niin sille riittää "normaali jatkokehitys" nyt ja tulevaisuudessa ja siksi voi hyvinkin nousta Renault'n ohi.

Jotain korjattavaa on Red Bullin autossakin, sillä McLaren ja Renault'n oma talli ovat luotettavampia. Ei voida vain olettaa, että moottorin rikkoutuminen johtuu aina moottorivalmistajan kämmeistä, jos tekniset viat painottuvat yhteen talliin.
Miksi se vaatisi nollakehitystä Hondalta? Rellulla on paljon pelissä ja siellä haetaan isoa kehitysaskelta, joten Honda voi helposti jäädä jalkoihin, jos se onnistuu kehityksessä Rellua huonommin. Molemmilla on hyvät mahollisuudet parantaa paljon, mutta kukaan ei tässä vaiheessa voi tietää, että miten tässä taistossa käy tehojen tai luotettavuuden osalta.

En oikein ymmärrä miksi ajattelet, että Honda tulee lähes väkisin olemaan vähintäänkin samalla viivalla Rellun kanssa ensi vuonna. Mikään merkki missään ei tällaisesta kerro, vaan ilmassa on pelkkiä kysymysmerkkejä tämän suhteen. En minäkään väittänyt, että uskoisin Hondan jäävän Rellun suorituskyvyn alle, vaan totesin sen olevan mahdollista. Minä en ihan oikeasti uskalla veikata mihinkään suuntaan, koska ei ole oikein mitään pohjaa lähteä arvioimaan.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
En oikein ymmärrä miksi ajattelet, että Honda tulee lähes väkisin olemaan vähintäänkin samalla viivalla Rellun kanssa ensi vuonna.
En minä ensi kauden Renault'n moottorista tiedäkään mutta viestissäsi kirjoitit, että Honda voisi olla huonompi kuin mitä Renault on juuri nyt.

Renault'lla alkaa nyt olla suorituspaineitakin, sillä merkittävä asiakas (kaksi asiakasta) on tallin jättänyt ja se on kova tappio paitsi testidatan osalta niin myös pr-mielessä. Odotukset ensi kaudelle lienevät ennakolta sellaiset, että voitoista on turha haaveilla ja palkintosijatkin vaativat tuuria. Jos isot pomot alkavat vaatia organisaatiomuutoksia, niin sitten alkaa se arpominen, että kuka saa kenkää ja mitä sen jälkeen tapahtuu.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
Minulla oli sellainen olo siinä vsc:n aikana, että tulipa Kimi varikolle tai pysyi ulkona, niin Hamilton menee ohi joka tapauksessa. Mersu oli kuitenkin alakynnessä sekä raa'assa nopeudessa että renkaiden ylläpidossa ja se pelasti tänään. Monzassa homma meni juuri päin vastoin ja sitä samaa kohtaloa pelkäsin koko ajan. Ainoa asia, mikä meni odotusteni mukaan, oli se että Verstappen vastasi Hamiltonin ohitusyritykseen juuri niin aggressiivisesti kuin mielessäni maalailin.


Rellun nykyisen suorituskyvyn alle jääminen vaatisi Hondalta nollakehitystä ensi kaudeksi. Tehopuolella valmistajat vaikuttavat olevan enempi ja vähempi samalla viivalla. Kisatrimmissä Honda taitaa olla perässä, joten siinä olisi petrattavaa.

Renault on ainakin pr-puheissa laittamassa koneensa taas täysin uusiksi ensi kaudeksi ja se on aina vaaran paikka luotettavuuden kannalta. Mikäli Hondan valitsema konsepti on hyvä, niin sille riittää "normaali jatkokehitys" nyt ja tulevaisuudessa ja siksi voi hyvinkin nousta Renault'n ohi.

Jotain korjattavaa on Red Bullin autossakin, sillä McLaren ja Renault'n oma talli ovat luotettavampia. Ei voida vain olettaa, että moottorin rikkoutuminen johtuu aina moottorivalmistajan kämmeistä, jos tekniset viat painottuvat yhteen talliin.
Jotainhan tuo Oikarinen ja Juusela päivitteli että Red Bull saattaisi repiä "liian paljon irti" voimanlähteestä mikä taas maalaisi mustaa kestävyyden suhteen.
Oikarinen nyt on ainoa noista kahdesta jolla on hajua tekniikasta ja sen toiminnasta.
Tosin nythän Red Bullia on vaivannut ihmeelliset sähkö-ongelmat ja vaihteistoon liittyvät viat.
Onko Renaultin oma talli kärsinyt vastaavista? Onko tietoa?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Maikkarin studio on aina ollut aivan kuutamolla mutta selostus tässä kisassa oli kuvottavinta koko 20-vuotisen F1-faniuteni aikana.

Ensimmäisten stinttien yhteydessä Juusela ja Oikarinen vouhkasivat ainakin 10-15 minuuttia pelkästään siitä, että Kimi pelaa nyt Vettelin mestaruutta ja että tekee hyvää työtä Ferrarin tallipelin eteen. Siis mitä vitun vittua? Vettel möyrii paskassa jossain sijan 10 tuntumassa ja mitä tekemistä Kimin taktiikalla on sen kanssa? Kertaakaan ei studio maininnut sitä, että Kimi ajaisi mahdollisesti jopa voitosta, eikä Kimin sijoituksen pohtiminen noin muutenkaan kiinnostanut.
Olihan siinä myös se kun ensin meuhkasivat miten Vettelin pitää ja kannattaa ajaa riskillä. Sitten voivottelivat sitä miksi Vettel ajoi riskillä eikä yhtään ajatellut maailmanmestaruuskamppailua kun meni ottamaan riskiä.

Vaihdoin sitten Sky Sportin lähetykseen.

Ilmeisesti olivat mölisseet vielä päälle omiaan kun kuskit keskustelivat kisasta odottaessaan palkintojenjakoa takahuoneessa ja Räikkönen ja Hamilton suunnittelivat Räikkösen syntymäpäiviä kun 40 vuotta tulee mittariin ja aikoi Räkä soitella Hamiltonille niistä. Tätä en tosin itse nähnyt tai oikeastaan kuullut kun katsoin sen lopun Sky Sportilta ja siellä ei moista ongelmaa ollut.

Onneksi itsellä formulatkin näkyvät varmaan yli 20 eri tv-kanavalta iptv:n ja satelliitin kautta niin voi valita selostukset. Harmi vain kun esimerkiksi RTL 4k kanavalta kisa näkyisi todella hyvällä kuvanlaadulla, mutta siinä on se saksan audio ja mainokset. Englannin Channel 4 HD kanavalla olisi taas hyvä HD-kuva ja samat selostajat kuin BBC:llä oli, mutta sitten on niitä mainoksiä välissä ja kyseinen kanava ei lähetä kuin puolet kisoista ja ensi kaudella ei näytä enää yhtään kisaa. Sky Sport UK:lla taas rinkirunkkaavat välillä Hamiltonia porukalla. Onneksi osalla tv-kanavista mainoksia ei ole, kuva on eriniomaista hd-kuvaa ja audioksi saa valittua pelkän "stadionäänet" ilman mitään selostuksia.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
En minä ensi kauden Renault'n moottorista tiedäkään mutta viestissäsi kirjoitit, että Honda voisi olla huonompi kuin mitä Renault on juuri nyt.

Renault'lla alkaa nyt olla suorituspaineitakin, sillä merkittävä asiakas (kaksi asiakasta) on tallin jättänyt ja se on kova tappio paitsi testidatan osalta niin myös pr-mielessä. Odotukset ensi kaudelle lienevät ennakolta sellaiset, että voitoista on turha haaveilla ja palkintosijatkin vaativat tuuria. Jos isot pomot alkavat vaatia organisaatiomuutoksia, niin sitten alkaa se arpominen, että kuka saa kenkää ja mitä sen jälkeen tapahtuu.
Tuli näköjään muotoiltua huonosti tuo, kun sen pystyi ymmärtämään väärin. Tarkoitin tietysti suhteessa siihen, millä tasolla Rellu on tällä kaudella muihin nähden. En tietenkään tarkoittanut, että Honda voisi olla ensi kaudella huonompi kuin Rellun tämän kauden kone.

Enpä tiedä tuoko asiakastallien lähteminen Rellulle merkittäviä paineita tai tappiota muutenkaan. RB ei jättänyt Rellua sen vuoksi, että Rellu olisi liian huono, vaan RB ei halua olla pelkkä asiakastalli. Ja sehän on Rellulle tietyllä tapaa huonoa PR:ää, jos asiakastalli suorittaa emotallia paremmin, kuten tälläkin kaudella on käynyt. En ihmettelisi, vaikka juuri tämän vuoksi Rellu ei olisi ollut hirvittävän halukas pitämään RB:tä asiakkaana. Huonon PR:n lisäksi Rellulle on myös haittaa siitä, että tarjoavat hyvää (heidän toiveissaan) konettaan pahimpien kilpailijoiden käyttöön.

Eli jos Rellun kone on huono ja kaikki sitä käyttävät tallit menestyvät huonosti, niin se on todella huonoa PR:ää. Jos se kone taas on hyvä, niin Rellu joutuu taistelemaan asiakastalliensa kanssa sijoituksista, sekä mahdollisesti jopa häviämään niille. Tämä on jälleen mahdollisesti huonoa PR:ää, sekä taloudellisia menetyksiä, jos tallin menestyminen on heikompaa asiakastallien vuoksi.

Monimutkaisia asioita nämä ovat, mutta suoraan on paha mennä sanomaan, että mikä tilanne luo mitäkin paineita tai huonoa PR:ää. Asiakastallien ja emotallin suhde on aina hieman erikoinen, jos asiakastalli suorittaa emotallin tasolla tai jopa sitä paremmin.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
Tuli näköjään muotoiltua huonosti tuo, kun sen pystyi ymmärtämään väärin. Tarkoitin tietysti suhteessa siihen, millä tasolla Rellu on tällä kaudella muihin nähden. En tietenkään tarkoittanut, että Honda voisi olla ensi kaudella huonompi kuin Rellun tämän kauden kone.

Enpä tiedä tuoko asiakastallien lähteminen Rellulle merkittäviä paineita tai tappiota muutenkaan. RB ei jättänyt Rellua sen vuoksi, että Rellu olisi liian huono, vaan RB ei halua olla pelkkä asiakastalli. Ja sehän on Rellulle tietyllä tapaa huonoa PR:ää, jos asiakastalli suorittaa emotallia paremmin, kuten tälläkin kaudella on käynyt. En ihmettelisi, vaikka juuri tämän vuoksi Rellu ei olisi ollut hirvittävän halukas pitämään RB:tä asiakkaana. Huonon PR:n lisäksi Rellulle on myös haittaa siitä, että tarjoavat hyvää (heidän toiveissaan) konettaan pahimpien kilpailijoiden käyttöön.

Eli jos Rellun kone on huono ja kaikki sitä käyttävät tallit menestyvät huonosti, niin se on todella huonoa PR:ää. Jos se kone taas on hyvä, niin Rellu joutuu taistelemaan asiakastalliensa kanssa sijoituksista, sekä mahdollisesti jopa häviämään niille. Tämä on jälleen mahdollisesti huonoa PR:ää, sekä taloudellisia menetyksiä, jos tallin menestyminen on heikompaa asiakastallien vuoksi.

Monimutkaisia asioita nämä ovat, mutta suoraan on paha mennä sanomaan, että mikä tilanne luo mitäkin paineita tai huonoa PR:ää. Asiakastallien ja emotallin suhde on aina hieman erikoinen, jos asiakastalli suorittaa emotallin tasolla tai jopa sitä paremmin.
Voisikohan tuossa RB:n takana olla se kun Toro Rosso on käyttänyt Hondan moottoria ja siitä saadut datat on näyttäny hyvältä että ovat RB:lläkin uskaltaneet lähteä sitä kokeilemaan tulevalla kaudella. :think:
Toki onhan Renault voinut tehdä huonomman tarjouksenkin tulevasta kaudesta. Mistä sitä tietää :dead:
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Voisikohan tuossa RB:n takana olla se kun Toro Rosso on käyttänyt Hondan moottoria ja siitä saadut datat on näyttäny hyvältä että ovat RB:lläkin uskaltaneet lähteä sitä kokeilemaan tulevalla kaudella. :think:
Toki onhan Renault voinut tehdä huonomman tarjouksenkin tulevasta kaudesta. Mistä sitä tietää :dead:
Varmasti se on osatekijä. RB lähti todennäköisesti Toro Rosson kautta ihan tarkoituksella kokeilemaan Hondaa.

Honda on nyt sitten osoittanut olevansa "riittävän hyvä", että Red Bull uskaltaa ottaa riskin ja vaihtaa Rellun Hondaan. Riski se silti edelleen on ja etukäteen on paha mennä sanomaan, että miten tämän riskin kanssa lopulta käy.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
890
Maikkarin studio on aina ollut aivan kuutamolla mutta selostus tässä kisassa oli kuvottavinta koko 20-vuotisen F1-faniuteni aikana.

Ensimmäisten stinttien yhteydessä Juusela ja Oikarinen vouhkasivat ainakin 10-15 minuuttia pelkästään siitä, että Kimi pelaa nyt Vettelin mestaruutta ja että tekee hyvää työtä Ferrarin tallipelin eteen. Siis mitä vitun vittua? Vettel möyrii paskassa jossain sijan 10 tuntumassa ja mitä tekemistä Kimin taktiikalla on sen kanssa? Kertaakaan ei studio maininnut sitä, että Kimi ajaisi mahdollisesti jopa voitosta, eikä Kimin sijoituksen pohtiminen noin muutenkaan kiinnostanut.
Kyllä ainakin itse kuulin että puhuivat Kimin ajavan voitosta jo kisan alkuvaiheessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Ehkä Juusela ei jaksanut jinxata kun sillä on tapana olla yli-innostunut niin tajusi kerrankin olla hiljaa. Kyllä minäkin katsoin kisan sillä periaatteella että "vituiksi se menee joka tapauksessa" ja voittoa alkoi ajattelemaan vasta siinä kohtaa kun huomasi että sieltä ei takaa ole tulossa kukaan ilmiselvästi ohi, ja että Perstappenilla ja Hamiltonilla on enemmän hommaa toistensa kanssa.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 035
Parasta on katsoa ilman ääniä, jos noin ärsyttää
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Minä uskoin vakavasti että Hamin ekat softit kestää. Vauhdin perusteella näytti siltä että yritti saada kestämään ja yleensä kun Hamilton jotain yrittää, siinä myös onnistuu.

Toinen ylläri tuli sitten lopussa, kun radalla ei ollutkaan edessä öljyläikkää, hiilikuidun palasta, grosjeania tai edes juomapulloa polkimien välissä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Ellei ihmeitä satu, niin eilinen taitaa jäädä Jäämiehen uran viimeiseksi voitoksi F1-kisoissa.

Toki tällä kaudella on vielä mahdollisuus kolme kisaa yrittää voittaa, mutta kaksi seuraavaa kautta on vähintäänkin haasteellisia voiton kannalta.

Tiukka kisa tulee kolmannesta sijasta kuskien MM-kisassa kun Räikkönen on nyt kolmantena 4 pistettä edellä Bottasta.

Vettel on 55 pistettä edellä Räikköstä, niin sitä ei ajamalla oteta enää kiinni jos Vettel pääsee parissakin kisassa maaliin saakka.

Hamiltonille riittää mestaruuteen kunhan yhteensä 5 pistettä onnistuu keräämään kolmesta viimeisestä kisasta. Milloin lie Hamilton viimeksi jäänyt kisassa pisteittä jos maaliin saakka on päässyt?

Hamilton myös voittaa mestaruuden vaikka Hamilton ei kerää yhtään pistettä ellei Vettel voita kaikkia kolmea kisaa mitä on ajamatta.

Voisi kuvitella että seuraavaan kisaan Hamiltonille laitetaan auton moottoriin aika varman päälle ne säädöt ja tehoja otetaan koneesta maltillisemmin ulos että kone kestäisi varmasti maaliin saakka ja mestaruus varmistuisi. Samoin voivat tehdä ylimääräisen renkaavaihdon kisassa ettei se mestaruus karkaa renkaan ilmojen mukana. Bottasta taas voivat ajattaa riskillä voittoon kun mestaruus varmistuu Hamiltonille silläkin jos Bottas voittaa kisan.

Voikin tulla Meksikossa aika mielenkiintoinen kisa kun molempien kärkitallien molemmat kuskit lähtevät siihen aivan erilaisilla tavoitteilla. Takana tulevilla Red bullin autoilla ja kuskeilla taas ei ole mitään hävittävää enää.

Mestaruus jos ratkeaa seuraavassa kisassa niin kaksi viimeistä kisaa on aika turhia ja osa talleista alkaa testailla niissä jo ensi kauden osia.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Voisikohan tuossa RB:n takana olla se kun Toro Rosso on käyttänyt Hondan moottoria ja siitä saadut datat on näyttäny hyvältä että ovat RB:lläkin uskaltaneet lähteä sitä kokeilemaan tulevalla kaudella. :think:
Toki onhan Renault voinut tehdä huonomman tarjouksenkin tulevasta kaudesta. Mistä sitä tietää :dead:
Mestaruudet vaativat oman ns. tehdasmoottorin. Rellulla ei ikinä saa yhtä hyvää kuin emotalli saa, vaikka kuinka säännöt sitä edellyttäisi.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Hauskaa miten täällä osa hehkuttaa Skysportsia.. :D Samanlaisia tunareita siellä, kun Juusela ja kumppanit. Parasta on katsoa ilman ääniä, kun moottoriäänetki on nykyisin pelkkää kärpäsen ininää
Jahas. On ihan sarjankin toimesta parhaaksi lähetykseksi todettu ja siksi myös muiden englanninkielisten maiden valitsema lähetys. Eivät todellakaan ole mitään tunareita, vaan ihan asiansa tuntevia.

Juuselasta & co. en tiedä, kun en ole yli kymmeneen vuoteen suomalaisia lähetyksiä seurannut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Upea voitto!! viimeinkin.




Tästä ei vois paljoo enempää olla erimieltä, veltto voi jatkossakin töhöillä ekalla kiekkaa. toiv. ei koskaan voita mestaruutta ferrarilla (ja tuskin voittaakaan)
Tässähän voi käydä säkällä vielä niin että Kimi on Vettelin edellä MM pisteissä :) Toivotaan. Olis ihan hieno loppu Ferrari uralle.

Edellyttää toki sen että Vettel jatkaa samaa tunarointia.

Joo täytyy kyllä nostaa hattua Maxille. Hienon kisan ajoi ja täytyy myöntää että sydän jätti pari lyöntiä välistä kun Hamilton ja Max veti rinnakkain S-mutkat ja niin se "Mestari" joutui vaan nöyrtymään ettei Max jakele halvalla sijoituksia. Riemuhan siitä repesi kun Hami joutu vetää pitkäks. :cigar2:

Max on ajanut tasaisemmin alkukauden töhöilyjen jälkeen. Tulokset on olleet hyviä.

Nico Rosberg on huono häviäjä. :lol:
Joo fiilikset oli korkealla tuossa kohdassa. 10 kierrosta odottelin että koska Ham ja Ver alkaa taistelee kakkosijasta. Ja heti tuli Kimin hyväksi 1s aikaa :) Siinä vaiheessa oli varmaa että nyt tulee voitto!
Minä uskoin vakavasti että Hamin ekat softit kestää. Vauhdin perusteella näytti siltä että yritti saada kestämään ja yleensä kun Hamilton jotain yrittää, siinä myös onnistuu.

Toinen ylläri tuli sitten lopussa, kun radalla ei ollutkaan edessä öljyläikkää, hiilikuidun palasta, grosjeania tai edes juomapulloa polkimien välissä.
Kuten Kimikin sanoi haastattelussa niin varmaan suurin syy renkaiden loppumiseen oli se, että Kimi sai pidäteltyä Hamiltonia takanaan mahdollisimman pitkään. Tuo takana ajo tuoreilla renkailla on todella huono asia kestävyyden kannalta. Kun tuoreilla renkailla revitään liian kovaa niin ne alkaa hajoamaan alle myöhemmin.

Sama kävi Kimille Monzassa kun Bottaksen takana meni varikkokäynnin jälkeen liikaa aikaa ja renkaat meni loppuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Mestaruus jos ratkeaa seuraavassa kisassa niin kaksi viimeistä kisaa on aika turhia ja osa talleista alkaa testailla niissä jo ensi kauden osia.
Toisaalta kaksi viimeistä kisaa voivat olla myös ihan mielenkiintoisia siksi, että niissä ei tarvitse enää ajatella kautta kokonaisuutena vaan voidaan ajaa kilpaa puhtaasti siitä yksittäisen kisan voitosta. Hamiltoninkin ote on yleensä lipsahtanut hieman mestaruuden varmistamisen jälkeen, joten nämä kaksi viimeistä kisaa antavat hyvän mahdollisuuden Bottaksen ja Ferrarin voitoille. En tiedä Vettelin kisamotivaatiosta mestaruuden varmistuttua mutta etenkin suomalaiskaksikolle varmasti maistuvat yksittäiset kisavoitot.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 837
Kisa havainnollisti sen miten paljon helpompaa on voittaa kun ei tarvitse ajella muiden perässä. Ferrarin taktiikka onnistui tällä kertaa molemmille autoille. Kimin voitto oli paras lopputulos sekä Vettelin että Ferrarin kannalta. Tässä kisassa Ferrari otti Mercedestä tallipisteissä kiinni ja loppukauteen jää ainakin tallimestaruus vielä ratkottavaksi.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Kyllä. Itseasiassa oikein yllätyin miten Lewis sai renkaansa niin huonoon kuntoon niin nopeasti. Ajoi toki kovaa Kimin kiinni ekan pysähdyksensä jälkeen ja sitten vielä väkisin yritti ohi. Olisiko kannattanut hieman säästellä siinä vaiheessa?

Kimiltä hyvä ajo, eikä renkaiden kanssa näyttänyt edes lopussa tulevan suurempaa ongelmaa.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Kyllä. Itseasiassa oikein yllätyin miten Lewis sai renkaansa niin huonoon kuntoon niin nopeasti. Ajoi toki kovaa Kimin kiinni ekan pysähdyksensä jälkeen ja sitten vielä väkisin yritti ohi. Olisiko kannattanut hieman säästellä siinä vaiheessa?

Kimiltä hyvä ajo, eikä renkaiden kanssa näyttänyt edes lopussa tulevan suurempaa ongelmaa.
Lewiksen olisi ehkä kannattanut ottaa ihan rauhassa ja pysytellä muutaman sekunnin päässä Kimistä siinä. Varmasti tajusivat kuitenkin, että Kimin on pakko pysähtyä kohtalaisen pian. Toki jos Lewis olisi noin tehnyt, niin Kimiä olisi ehkä ajatettu radalla vielä pidempään, joka olisi sekin voinut kääntyä Lewista vastaan.

Joka tapauksessa Kimi ajoi todella hyvin koko kisan ajan. Ansaitsi ehdottomasti voittonsa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
522
Mestaruudet vaativat oman ns. tehdasmoottorin. Rellulla ei ikinä saa yhtä hyvää kuin emotalli saa, vaikka kuinka säännöt sitä edellyttäisi.
Tälläkin hetkellä Red Bull käyttää niitä selvästi tehokkaampia C-spec moottoreita, joita Rellu ei itse käytä luotettavuusriskien takia. Ihan ok ne asiakasmoottorit riitti myös silloin Vettelin mestaruuksien aikaan.

Tässähän voi käydä säkällä vielä niin että Kimi on Vettelin edellä MM pisteissä :) Toivotaan. Olis ihan hieno loppu Ferrari uralle.

Edellyttää toki sen että Vettel jatkaa samaa tunarointia.
Eilisen kaltainen tunarointi ei vielä riitä mihinkään. Käytännössä Vettelin pitäisi keskeyttää loput kisat ja Kimille ei silti riitä kolme 2. tilaa.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Jotain korjattavaa on Red Bullin autossakin, sillä McLaren ja Renault'n oma talli ovat luotettavampia. Ei voida vain olettaa, että moottorin rikkoutuminen johtuu aina moottorivalmistajan kämmeistä, jos tekniset viat painottuvat yhteen talliin.
Tulee myös mieleen aika, kun McLaren:lla meni Mersun koneita aika reilusti, konehuone oli aerodynamiikan ehdoilla tehty liian ahtaaksi. Newey suunnitteli väljemmän version kesken kauden niin koneet alkoi kestää, sama herra on RB:n leirissä nyt. Tuli vain mieleen, vaikka viritystaso on uskottavampi, kun Rellukaan ei uskaltanut heti ottaa päivitettyä moottoria käyttöön, tarjosi kyllä muille.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Kyllä. Itseasiassa oikein yllätyin miten Lewis sai renkaansa niin huonoon kuntoon niin nopeasti. Ajoi toki kovaa Kimin kiinni ekan pysähdyksensä jälkeen ja sitten vielä väkisin yritti ohi. Olisiko kannattanut hieman säästellä siinä vaiheessa?
Ongelma oli ehkä siinä, että Mersu söi enemmän rengasta kuin Ferrari. Koska kuivan kelin harjoituksia oli niin vähän, optimaaliset säädöt jäivät hakematta. Toki Hamiltonin renkaat olivat tokan stintin jälkeen yllättävän kehnossa kunnossa.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Enpä tiedä tuoko asiakastallien lähteminen Rellulle merkittäviä paineita tai tappiota muutenkaan. RB ei jättänyt Rellua sen vuoksi, että Rellu olisi liian huono, vaan RB ei halua olla pelkkä asiakastalli. Ja sehän on Rellulle tietyllä tapaa huonoa PR:ää, jos asiakastalli suorittaa emotallia paremmin, kuten tälläkin kaudella on käynyt. En ihmettelisi, vaikka juuri tämän vuoksi Rellu ei olisi ollut hirvittävän halukas pitämään RB:tä asiakkaana.
Pakollinen paha. F1-sarja ei ole talleille eikä edes moottorivalmistajille mikään rahantekokone vaan markkinoinnillinen asia. Renault'n täytyy tuoda tuloksia, jotta heidän läsnäoloaan kalliissa urheilulajissa voi pitää perusteltuna.

Viime keväänä ihmettelin sitä, miksi Renault vain jatkoi ja jatkoi annettua deadlinea Red Bullin moottoripäätökselle, mutta kyllä juuri niin oli, että Renault kaikesta huolimatta halusi Red Bullin ja voittavan tallin asiakkaakseen varsinkin sen jälkeen, kun McLaren osoittautuikin flopiksi.

On siitä myös teknisen kehityksen kannalta hyötyä, että Renault'lla on asiakkaana sellainen talli, jolla on hyvä auto. McLaren-Hondan tilanne viimeistään osoitti ns. echo chamberin vaaran. Mäkkäriltä huudettiin että moottori on huono ja sen valitusvirren otti todesta käytännössä koko formulamaailma mediaa ja faneja myöten. Ja moottorin vaihduttua karu totuus paljastui myös tallille itselleen.

Red Bullin moottoripäätökseen on monia syitä mutta varmasti yksi oli se, ettei Rellun kehityskäyrä ole osoittanut ylöspäin vaan aika pitkälti se on junnannut paikallaan. Verstappen puhui juuri viikonloppuna siitä, että nyt Honda on voinut tehdä "omaa juttuaan" eikä tallin suunnalta tule turhaa painetta siitä, että mihin suuntaan ja mitä asioita Hondan pitäisi tehdä. Joten siltä osin tilanne ei kuulosta hirveän erilaiselta verrattuna nykyiseen. Mutta Verstappen ei ole insinööri eli todellisuus voi olla hivenen erilainen.

Kyllä ainakin itse kuulin että puhuivat Kimin ajavan voitosta jo kisan alkuvaiheessa.
Alussa kyllä, mutta Hamiltonin tultua varikolle ja Kimin jäätyä radalle muuttui ääni kellossa, ja selostamo oli yhtäkkiä täysin sitä mieltä, ettei Ferrari edes yritä pedata Kimille toimivaa taktiikkaa vaan asiaa katsotaan kokonaan Vettelin näkökulmasta.

Tulee myös mieleen aika, kun McLaren:lla meni Mersun koneita aika reilusti, konehuone oli aerodynamiikan ehdoilla tehty liian ahtaaksi. Newey suunnitteli väljemmän version kesken kauden niin koneet alkoi kestää, sama herra on RB:n leirissä nyt. Tuli vain mieleen, vaikka viritystaso on uskottavampi, kun Rellukaan ei uskaltanut heti ottaa päivitettyä moottoria käyttöön, tarjosi kyllä muille.
Aiempina vuosina Red Bull on joissakin kisoissa joutunut peltisaksilla leikkaamaan kotelot auki, jotta auton jäähdytys saadaan kohdilleen.

Luulisin että moottorivalmistaja antaa talleille turvarajat kierrosluvun jne. osalta ja että niitä ei saisi asiakas ylittää. Siksi en usko, että kyse olisi vain siitä, että moottorista otetaan liikaa tehoja ulos ja se johtaa vikoihin. Muistaakseni Red Bullkin vaihtoi jo pois Renault's ns. C-versiosta sen jälkeen, kun se alkoi oireilla heidänkin autoissaan.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Kyllä tuosta kimin olemuksesta huomasi että semmoinen 2000kg gorilla tipahti harteilta.
Perkeelen monta kisaa se voitto odotutti, on siellä ollut ihan paskaa tuuriakin mukana ja taktiikat sun muut on kussut.
F1 on kuitenkin joukkueurheilua ja tiimi joko voittaa tai häviää yhdessä, niin turha tuosta kimin tiimistä on sen enempää valittaa.

Mielenkiintoista kyllä nähdä että mihin kimi ja Sauber pystyy ens kaudella, varikolla kimi on tunnettu todella hyvänä auton kehittäjänä, sieltä voi tulla ihan mitä vaan, varsinkin kun säännöt muuttuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 875
Alussa kyllä, mutta Hamiltonin tultua varikolle ja Kimin jäätyä radalle muuttui ääni kellossa, ja selostamo oli yhtäkkiä täysin sitä mieltä, ettei Ferrari edes yritä pedata Kimille toimivaa taktiikkaa vaan asiaa katsotaan kokonaan Vettelin näkökulmasta.
No säkähän ferrarilla vähän kävi. Hamin renkaat meni yllättävän huonoon kuntoon ja ne piti sitä aivan liian pitkään huonoilla renkailla radalla.
Ero oli pitkään 17 sekkaa hamille ja kun se tuli varikolle oli ero enää sen 7-8 sekkaa ja hami joutui kirimään aika lailla ennenkuin sai rai,vet kaksikon kiinni.
Hamillahan alkoi kierrosajat tippumaan nopeasti ja jos olisivat ottannet 3 kiekkaa aikasemmin sisään olis ero ollut jotain 12 sekunnin luokkaa taakse, ja rai vet olisi saavutettu
huomattavasti aikaisemmin ja olis ollut vielä suht tuoreet renkaat yrittää ohitusta.
Tarkotus hamilla oli varmaan ajaa yhdellä pysähdyksellä loppuun, mutta onneksi mesen renkaat ei kestäneet niinkuin ferrarin ja perstapin.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
No säkähän ferrarilla vähän kävi. Hamin renkaat meni yllättävän huonoon kuntoon ja ne piti sitä aivan liian pitkään huonoilla renkailla radalla.
Ero oli pitkään 17 sekkaa hamille ja kun se tuli varikolle oli ero enää sen 7-8 sekkaa ja hami joutui kirimään aika lailla ennenkuin sai rai,vet kaksikon kiinni.
Hamillahan alkoi kierrosajat tippumaan nopeasti ja jos olisivat ottannet 3 kiekkaa aikasemmin sisään olis ero ollut jotain 12 sekunnin luokkaa taakse, ja rai vet olisi saavutettu
huomattavasti aikaisemmin ja olis ollut vielä suht tuoreet renkaat yrittää ohitusta.
Tarkotus hamilla oli varmaan ajaa yhdellä pysähdyksellä loppuun, mutta onneksi mesen renkaat ei kestäneet niinkuin ferrarin ja perstapin.
Soft on haastavampi seos saada optimiksi heti vaihdon jälkeen, Kimillä meni myös Monzassa setti vituiksi, kun joutui heti räyhäämään. Optimit lämpötilat on tarkeitä kestävyyden kannalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
No säkähän ferrarilla vähän kävi. Hamin renkaat meni yllättävän huonoon kuntoon ja ne piti sitä aivan liian pitkään huonoilla renkailla radalla.
Ero oli pitkään 17 sekkaa hamille ja kun se tuli varikolle oli ero enää sen 7-8 sekkaa ja hami joutui kirimään aika lailla ennenkuin sai rai,vet kaksikon kiinni.
Hamillahan alkoi kierrosajat tippumaan nopeasti ja jos olisivat ottannet 3 kiekkaa aikasemmin sisään olis ero ollut jotain 12 sekunnin luokkaa taakse, ja rai vet olisi saavutettu
huomattavasti aikaisemmin ja olis ollut vielä suht tuoreet renkaat yrittää ohitusta.
Tarkotus hamilla oli varmaan ajaa yhdellä pysähdyksellä loppuun, mutta onneksi mesen renkaat ei kestäneet niinkuin ferrarin ja perstapin.
Wofl sanoi että yrittivät saada mahdollisimman suuren rengasedun.

Jos olis tullu 17 sek kohdalla varikolle niin Kimin renkaat ei olisi ollu niin huonot vielä. Joten Kimi olisi ajellut edellä ja Hamis kuluttanu renkaansa takana taas.

Toki Hamis menetti siinä ruuhkassa aika paljon aikaa. Ehkä olis just kannattanut siinä ruuhkan aikoihin ottaa varikolle.

Noh kumpikaan ei oikeen toiminu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Vettelin rangaistuskin vaikutti aika paljon siihen, että Kimi pääsi eturivistä starttaamaan.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Harmi että tänhetken huippukunnossa-oleva Räikkönen joutunee Sauberille..Ois päässy edes vaik RedBullille!"
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 369
Viestejä
4 158 878
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom