Nokia 7 Plus

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 828
Yleisenä huomiona viikon Pie-käytöllä (MSLauncherilla) akkukesto on kyllä parantunut näkyvästi. Vaikken pidä 4G-dataa päällä kuin tarvittaessa niin nyt varaus-% ei tunnu laskevan lainkaan samaa vauhtia kuin 8.1'llä.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
52
Ihan hyvä kamera tässä tuntuisi olevan ainakin googlecameran kanssa. Kepittää ainakin Nexus 5x:n melko selkeästi. Vakio softalla ei ole mitään jakoa googlen HDR+ tilalle ainakaan hämärässä. HDR+ säilyttää värit ja yksityiskohdat huomattavasti paremmin ja vielä vähemmällä kohinalla. Kirkkaassa valossa ei ole tullut vielä testattua.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Ihan hyvä kamera tässä tuntuisi olevan ainakin googlecameran kanssa. Kepittää ainakin Nexus 5x:n melko selkeästi. Vakio softalla ei ole mitään jakoa googlen HDR+ tilalle ainakaan hämärässä. HDR+ säilyttää värit ja yksityiskohdat huomattavasti paremmin ja vielä vähemmällä kohinalla. Kirkkaassa valossa ei ole tullut vielä testattua.
Siis tämä vai? Mikähän kun en saa sitä laitettuu.. mulle ehdottaa haun kautta jotain cardboard cameraa mikä lienee ihan eri juttu.
Screenshot_20181018-133621~2.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Ootteko huomannu eroa salaman lämpötilassa kun se on päällä ennen pien ja jälkeen pien?

Tai mulla on joku heart rate monitor mitä oon välillä huvikseen kokeillu ja se käyttää salamaa.
Ennen pietä pysty helposti pitää sormea siinä salaman päällä, mutta nyt se polttaa niin, ettei mun herkkää datahanskan sormea pysty pitämään siinä.

Onkohan sen salaman tehoa lisätty vai what?

Mietin vaan, että jos se käy niin kuumana, että se tekee jotain damagee noille muille osille tuolla, ni ei uskalla fikkariakaan pitää päällä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 748
Ootteko huomannu eroa salaman lämpötilassa kun se on päällä ennen pien ja jälkeen pien?

Tai mulla on joku heart rate monitor mitä oon välillä huvikseen kokeillu ja se käyttää salamaa.
Ennen pietä pysty helposti pitää sormea siinä salaman päällä, mutta nyt se polttaa niin, ettei mun herkkää datahanskan sormea pysty pitämään siinä.

Onkohan sen salaman tehoa lisätty vai what?

Mietin vaan, että jos se käy niin kuumana, että se tekee jotain damagee noille muille osille tuolla, ni ei uskalla fikkariakaan pitää päällä.
Salama oli kellertävä oreossa ja saman värinen piessä. Taskulampun kautta sitten väri on vaihtunut valkoiseksi piessä, oreossa se oli saman värinen kun salama eli kellertävä. Kuumenee kyllä aika rutosti, olisi hyvä samanlainen ominaisuus kun samsungissa eli voi taskulampputoiminnon kautta säätää tuon tehoa. Todella tehokashan tuo on nyt, pistää valoa ulos oikein kunnolla.
 

Sienimies

Varakuningas
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
94
Pudotin polven korkeudelta puhelimen maahan, näyttö säröillä :beye:

Täytyy lähteä etsikelemään uutta lasia...
Edit: taitaa olla aika kiven alla nuo, katsellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
158
Voi p***a, tuli ostettua muistikortti ja sitten todellisuus iski, että muistikortin kanssa en saakkaan kahta sim-korttia luuriin... Ajattelin, josko työ-sim:n olisi laittanut kaveriksi.... Joko tyytyä vähempään muistimäärään tai antaa 3311:sen (uusi) jatkaa työpuhelimena.... Pärkele...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Pudotin polven korkeudelta puhelimen maahan, näyttö säröillä :beye:

Täytyy lähteä etsikelemään uutta lasia...
Edit: taitaa olla aika kiven alla nuo, katsellaan.
Ebay:stä varmaan löytyy jo näyttöjä jos haluaa itse alkaa tuota korjaamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 131
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 371
En kyllä ymmärrä, miksei maksimissaan puoli vuotta vanhaa luuria voi korjauttaa virallisessa huollossa..

Olispa vielä Nokia, akkukestoa vähän.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
262
Nyt on pari päivää ollut käytössä tää puhelin ja hitsin hyvin se pelaa. Ketjua lukiessa monella ollut ongelmia Telian liittymien kanssa, mutta itselläni ei mitään ja uusin päivitys meni ongelmitta myös. Laitetta saa käyttää ihan rauhassa vaikka akun varaus olisi kuinka pieni.
Sormenjälkitunnistin toimii hyvin, vaikka puhelin aukeaa pienellä viiveellä.
Ainoa ärsyttävä piirre on lukitusnäytön taustakuvan haaleus.
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Onko muilla ollut ongelmaa, että puhelin päätyy bootti-looppiin/jumiutuu heti käynnistyksessä näytölle, jossa lukee "Android one" valkoisella pohjalla? Etänä koetin eilen selvittää tuollaisia oireita. Ongelma oli alkanut sillä, että puhelin sammutettiin ja laitettiin tunnin kuluttua uudestaan päälle. Välillä puhelin käynnistyi ok, mutta kun avasi alareunan kautta asetukset, puhelin jumahti ja muutaman sekunnin kuluttua boottasi itsekseen. Ristus näitä nykypäivän romuja. Soft reset oli ainut keino päästä Android One juminäytöstä, silloin kun siihen jumahti. Lopulta päästiin asetus valikkoon...Android Pie oli jo asennettuna, ehkä gigantissa päivittivät ostettaessa. Panssarilasi on...ja ilmoitus valikko ei meinaa kuulemma millään aueta ja navigointi nappuloita saa painaa tosissaan, että ottavat painalluksen. Odotin, että milloin velipoika heittää puhelimen seinään...mutta ei kuulunut mäjäystä.
 
Liittynyt
04.07.2017
Viestejä
392
Onko muilla ollut ongelmaa, että puhelin päätyy bootti-looppiin/jumiutuu heti käynnistyksessä näytölle, jossa lukee "Android one" valkoisella pohjalla? Etänä koetin eilen selvittää tuollaisia oireita. Ongelma oli alkanut sillä, että puhelin sammutettiin ja laitettiin tunnin kuluttua uudestaan päälle. Välillä puhelin käynnistyi ok, mutta kun avasi alareunan kautta asetukset, puhelin jumahti ja muutaman sekunnin kuluttua boottasi itsekseen. Ristus näitä nykypäivän romuja. Soft reset oli ainut keino päästä Android One juminäytöstä, silloin kun siihen jumahti. Lopulta päästiin asetus valikkoon...Android Pie oli jo asennettuna, ehkä gigantissa päivittivät ostettaessa. Panssarilasi on...ja ilmoitus valikko ei meinaa kuulemma millään aueta ja navigointi nappuloita saa painaa tosissaan, että ottavat painalluksen. Odotin, että milloin velipoika heittää puhelimen seinään...mutta ei kuulunut mäjäystä.
Tuskin Gigantti luureja päivittää, on tainnut jo käydä edellisen asiakkaan käytössä ja palautettu kun bugit huomattu.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
262
Ainoa ongelma joka on tullut on että google ei päivitttyny puhelimessa, kaikki muut kyllä päivittyy. Antoi virhekoodin 500.
Piti kokeilla tyhjentää välimuisteja ja poista aohjelma ja asentaa uusiksi, mutta mikään ei toiminut.
Viimeisenä asiana oli palauttaa tehdasasetukset, mutta yhden ohjelman takia aika radikaali vaihe.

Nyt tätä kirjoittaessani se kuitenkin päivittyi, eikä harmainta hajua mikä sen on aluksi aiheuttanut.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Ainoa ongelma joka on tullut on että google ei päivitttyny puhelimessa, kaikki muut kyllä päivittyy. Antoi virhekoodin 500.
Piti kokeilla tyhjentää välimuisteja ja poista aohjelma ja asentaa uusiksi, mutta mikään ei toiminut.
Viimeisenä asiana oli palauttaa tehdasasetukset, mutta yhden ohjelman takia aika radikaali vaihe.

Nyt tätä kirjoittaessani se kuitenkin päivittyi, eikä harmainta hajua mikä sen on aluksi aiheuttanut.
Sama vika oli täällä edellisen version kanssa, mutta nyt tuli uusi versio ja päivitys meni läpi.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
146
Kellään muulla epämääräistä jäätymisongelmaa? Riippumatta sovelluksesta, puhelin lakkaa toisinaan reagoimasta kosketukseen. Puhelin lukkoon ja auki, ja jälleen kaikki toimii normaalisti. Teki samaa jo ennen piirakkapäivitystä ja päivityksellä ei vaikutusta.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
494
Kellään muulla epämääräistä jäätymisongelmaa? Riippumatta sovelluksesta, puhelin lakkaa toisinaan reagoimasta kosketukseen. Puhelin lukkoon ja auki, ja jälleen kaikki toimii normaalisti. Teki samaa jo ennen piirakkapäivitystä ja päivityksellä ei vaikutusta.
Mulla tekee tota välillä. Tosin nyt Pien myötä vähentynyt. Veikkaisin, et on jotain tekemistä Gboardin kanssa, kun kirjoitusta alottaessa tai kesken sen tulee aina toi jäätyminen.
 
Liittynyt
18.05.2018
Viestejä
8
Kellään muulla epämääräistä jäätymisongelmaa? Riippumatta sovelluksesta, puhelin lakkaa toisinaan reagoimasta kosketukseen. Puhelin lukkoon ja auki, ja jälleen kaikki toimii normaalisti. Teki samaa jo ennen piirakkapäivitystä ja päivityksellä ei vaikutusta.
Aina välillä näyttö jäätyilee täälläkin.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Kellään muulla epämääräistä jäätymisongelmaa? Riippumatta sovelluksesta, puhelin lakkaa toisinaan reagoimasta kosketukseen. Puhelin lukkoon ja auki, ja jälleen kaikki toimii normaalisti. Teki samaa jo ennen piirakkapäivitystä ja päivityksellä ei vaikutusta.
Minulla on välillä jäätynyt niin ettei näyttö käynnisty. Aukaisi sitten sormenjäljellä tai virtanapilla niin näyttö pysyy pimeänä. Ilmoitusäänet kuuluu, värinää tuntuu yms eli käyttis reagoi ja olen saanut sen mielikuvan, että lukitus aukesi mutta näyttö ei vain "käynnistynyt".

Joskus kestää 5sek, joskus 20sek ja joskus ei auta kuin hardbootilla pakottaa uudelleen käynnistys.

Ostamisesta eli puhelimen julkaisusta asti ollut samaa vikaa. Täysin satunnaisesti ilmenee.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
158
Miten yleistä täällä on tuon 3.5mm plugin kontaktiongelmat?
Minulla juuri hetki sitten alkoi tuo 3.5mm plugi temppuilemaan, laittaa kuulokkeet kiinni, ääni kuuluu edelleen puhelimesta tai sitten ääni kuuluu pari sekuntia kuulokkeista ja sitten lakkaa kokonaan kuulumasta.
Nyt kun sai kuulokkeet toimimaan 3.5mm plugista, niin ei uskalla puhelimeen koskea, jos vaikka ääni lakkaa kuulumasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 748
Miten yleistä täällä on tuon 3.5mm plugin kontaktiongelmat?
Minulla juuri hetki sitten alkoi tuo 3.5mm plugi temppuilemaan, laittaa kuulokkeet kiinni, ääni kuuluu edelleen puhelimesta tai sitten ääni kuuluu pari sekuntia kuulokkeista ja sitten lakkaa kokonaan kuulumasta.
Nyt kun sai kuulokkeet toimimaan 3.5mm plugista, niin ei uskalla puhelimeen koskea, jos vaikka ääni lakkaa kuulumasta.
Ootko painanut pohjaan asti? Toi liitin on tosi tiukka ja pitää painaa lujaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Onkohan kysytty täällä kuinka moneen kertaan, mutta miten uudessa Androidissa saa tuon helkkaristi tilaa vievän turhan päivämääräruudun pois aloitusnäytön yläosasta - kokonaan, kiitos?

Olen nyt pariin otteeseen räplännyt luuria viitisen minuuttia, löytämättä oikeaa asetusta.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Onkohan kysytty täällä kuinka moneen kertaan, mutta miten uudessa Androidissa saa tuon helkkaristi tilaa vievän turhan päivämääräruudun pois aloitusnäytön yläosasta - kokonaan, kiitos?

Olen nyt pariin otteeseen räplännyt luuria viitisen minuuttia, löytämättä oikeaa asetusta.
Vaihtamalla launcheria.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Mulla pyörinyt Nova Launcher asennettuna jonkun aikaa, en vielä ole perehtynyt syvällisemmin, eikä olekaan aktiivisena tällä hetkellä. Onko parhaasta päästä vai löytyykö suositellumpia?
Kovasti sitä kehutaan kuten Microsoftin tekelettä. Itse en ole nähnyt mitään syytä vaihtaa vakiota pois.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Mulla pyörinyt Nova Launcher asennettuna jonkun aikaa, en vielä ole perehtynyt syvällisemmin, eikä olekaan aktiivisena tällä hetkellä. Onko parhaasta päästä vai löytyykö suositellumpia?
Vanhentunut ja buginen. Lawnchair, Action Launcher, Lean Launcher ovat aktiivisesti kehityksessä
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Tämä tulikin ihan uutisena päivityksen myötä että nyt on ilmeisesti Pien myötä lopullisesti blokattu mahdollisuus nauhoittaa puheluita kolmansien osapuolten softilla, tuolle ei taida tällä luurilla olla mitään kiertotietä vaan ei voi kuin toivoa että Nokia ymppäisi luuriin oman nahoitussoftansa (not gonna happen)?
Tämä on minunkin mielestä iso ongelma. Toivotaan, että saadaan muutos. Esimerkiksi puhelimitse syntyvistä suullisista sopimuksista halutaan kummasti luistaa vähemmän, jos on sanotut tallella.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
262
Kellään muulla epämääräistä jäätymisongelmaa? Riippumatta sovelluksesta, puhelin lakkaa toisinaan reagoimasta kosketukseen. Puhelin lukkoon ja auki, ja jälleen kaikki toimii normaalisti. Teki samaa jo ennen piirakkapäivitystä ja päivityksellä ei vaikutusta.
Teki samaa ja oli yks ohjelma jonka poistin ja ongelma näyttää nyt hävinneen.
Voisit kokeilla poistaa asentamias ohjelmia yks kerrallaan ja sitten kokeilet toimintaa.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Onko kellään jo aktiivi käytössä Nokia 7.1? Jos on niin millaisia kokemuksia?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Onko kellään jo aktiivi käytössä Nokia 7.1? Jos on niin millaisia kokemuksia?
En nyt kovin aktiivisesti ole tuota meidän arvosteluluuria vielä käytellyt mutta ei tuosta nyt hirveästi pahaa sanottavaa ole.

Jotain pieniä lagailuja on esiintynyt muutaman kerran eli softassa saattaa vielä olla hiomista. Toivotaan että tässä kuussa tuleva Pie on toimiva.

Näyttö on kyllä yllättävän hyvä ja tuo erillinen hdr10-piiri tekee kyllä ihan hyvää jälkeä.

Hintaluokka on vähän hankala kun samassa hintaluokassa löytyy myös monia tehokkaampiakin luureja.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Kumman valitsisit 7+ vai tuon? Vai onko joku muu luokassaan selkeästiparempi
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
494
Jäätymisongelmaan olen huomannut, että aamuisin ennen töitä ei tee ollenkaan. Pyöräilen töihin ja puhelin takin taskussa (saa vähän kosteutta ja kylmää) niin töissä alkaa vasta jäätyily. Onkohan sitten tuo kylmyys ja kosteus joka tekee jäätyilyä itsellä. Mielummin toivoisi toki softaongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
62
Välillä ollut tosi pahaa jäätyilyä, koko ajan saanut lukita ja avata näytön. Nyt muutama viikko mennyt täysin ilman jäätyilyä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 297
Viestejä
4 197 207
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom