Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Ok, voithan kokeilla vielä toista yksilöä, aika huomattava tuo blooming oli kuvassasi..
Oma hommansa näitä pakkailla ja palautella ja jos uudessakin sama tai pahempi! Tuo Blooming tuntuis olevan tasaisesti koko paneelin alueella kun kattoo sivusta koko mustalla kuvalla.Siks veikkaan et olis pikemminkin tämän paneelin ominaisuus" kuin vika!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Blooming tulee heti jos astuu keskilinjalta 2m päästä puolikin metriä sivulle,ihan sama kummalle puolelle niin näkyy sit vastakkaisella puolella jos esm sivulla kuvassa mustat palkit .jos katon tasan keskeltä musta näyttää ok mut ei aiheuta hurraahuutoja .Vaikee uskoo mustan tason olevan n. 4000:1.
Omassa ST30 plasmassa on ~6500:1 ja silti mustat hohkaa iloisesti pimeässä huoneessa.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Omassa ST30 plasmassa on ~6500:1 ja silti mustat hohkaa iloisesti pimeässä huoneessa.
Oliskohan tässä nyt osittain kyse silmieni tottuminen Philips Pus- 8102:sen jäätävään mustantoistoon ja kontrastiin! Niin tuo keskinkertainen" näyttää tolta!
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Oon ollut siinä käsityksessä että FALD- telkuissa palkkien pitäisi olla ihan pikimustat?
Niin munkin mielestä .philipsissä oli.Tämä sony ei edes aina sammuta taustavaloaan täysin koko kuvaruudun mustalla kuvalla.Tähän mennessä kaikki omistamani tv,t sen tehneet.Outoa!
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
Omassa ST30 plasmassa on ~6500:1 ja silti mustat hohkaa iloisesti pimeässä huoneessa.
Olikos tuossa 30-sarjassa vielä sitä mustan muuttumista?
Sen ilmeisesti saa jotenkin resetoitua lähtötilanteeseen!?

Parhaissa plasmoissa oli kyllä huippu kuva, mutta OLED pistää paremmaksi.

Hyvä tietää tuo XF Sonyn ongelma, työkaverille kun sitä aiemmin suosittelin, mutta ei ostanut vielä.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
No sinulla on joko säädöt väärin tai dimming ei toimi.
Kyllä ne oikein on dimming ,max .kirkkaus 9 (taustavalon säätö ) kontrasti 90. Tosin oon vähän alempaakin konrastia pitänyt ilalla. Blooming näkyy vaikka kirkkauden heittäis Nollaan. Ei juuri parane.Faldin kun ottaa pois päältä asia pahenee selvästi.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Jos tätä kattoo täysin keskeltä niin musta näyttää ylä ja ala palkeissa ihan ok.mut silti näkee valon kajastusta jos kirkas alue kuvasta osuu palkin lähelle .
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
63
Jos tätä kattoo täysin keskeltä niin musta näyttää ylä ja ala palkeissa ihan ok.mut silti näkee valon kajastusta jos kirkas alue kuvasta osuu palkin lähelle .
Tuossa xf900 on sen verta vähän noita fald zoneja, ettei se millään pysty pitämään palkkeja täysin mustana. Jos oikein muistan zone luku taisi olla 48 kpl. Pus8102 zoneja 128 kpl ja ne ovat vielä sijoitettu niin että vaakatasossa 8 ja pystytasossa 16 (parempi mustien palkkien suhteen).

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Joo, entäs täysin musta kuva tai valkoinen neliö mustalla pohjalla? Pitäshän ne mystat mustia olla paitsi neliön ympärillä? Luekö sitten se kirkkaussäätö, eli mustan taso liian korkealla? Perussäädöt, eli kirkkaudelle on vain 1 oikea arvo kussakin telkassa..
No joo kirkkaudensäädössä asteikko 50 ja mulla noin 9. Haluisin telkarista nähdä kuvankin.aika himmeällä on kuva arvo 9 lläkin muutenkin .
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
63
Joo, entäs täysin musta kuva tai valkoinen neliö mustalla pohjalla? Pitäshän ne mystat mustia olla paitsi neliön ympärillä? Luekö sitten se kirkkaussäätö, eli mustan taso liian korkealla? Perussäädöt, eli kirkkaudelle on vain 1 oikea arvo kussakin telkassa..
Näin ainakin luulisi. En tosin osaa täysin ottaa kantaa miten Sonyn local dimming algoritmi toimii. Jotkut algoritmit esim pyrkivät minimoimaan hehkun kirkkaiden kohteiden ympärillä esim nostamalla koko paneelin mustan tasoa. Tai jossain tapauksissa esim vetämällä elokuvan mustan pään tukkoon sekä pienet kirkkaat kohteet toistamatta kirkkaina.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 830
No joo kirkkaudensäädössä asteikko 50 ja mulla noin 9. Haluisin telkarista nähdä kuvankin.aika himmeällä on kuva arvo 9 lläkin muutenkin .
Menee puurot ja vellit sekaisin.
Kirkkaudella puhutaan siis yleensä siitä mustan säätämisestä ja sille usein on vain se yksi oikea asetusarvo, ei maun mukaan.
Olkoonkin se sitten tässä tapauksessasi "black level", oletko sitä rukannut oletusarvosta?
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Menee puurot ja vellit sekaisin.
Kirkkaudella puhutaan siis yleensä siitä mustan säätämisestä ja sille usein on vain se yksi oikea asetusarvo, ei maun mukaan.
Olkoonkin se sitten tässä tapauksessasi "black level", oletko sitä rukannut oletusarvosta?
Blac level on oletusarvossa. 50. Kirkkaus 9. Ja kyllähän tuo on siis taustavalon säätö .Vaikka laittaisin tuon Taustavalon" säädön nollaan niin mustan taso ei juurikaan parane .Eniten minua vaivaa tässä tuo katselukulmien täydellinen puuttuminen .Mustat ylä alapalkit hehkuu pikkusenkin mennessä pois keskilinjalta ja itse asiassa koko paneeli mustalla kokokuvalla.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Vanhemmille telkkaria pitäisi ostaa. Aattelin että täällä ihmiset tietäisi minkälaista kannattaa ostaa kun itsellä tuo puoli ihan hukassa. Kiitos avusta etukäteen.

Kriiteerit osapuilleen tässä:
50" näyttö
Hinta 500-800 euroa
Katsominen lähinnä urheilua, formulaa, jääkiekkoa yms
Jos on televisiossa reunat niin mielellään tummat ja ylipäätänsä tumma telkkari, voi muitakin ehdottaa mutta ei nyt mitään pinkkiä.
Television "ständi" olisi keskellä eikä television reunassa.
En oikein tiedä telkkareiden hz tai muusta television kuvanlaadusta mutta tietysti parasta mitä saa. Telkkarilla ei pelata vaan katsotaan pelkästään televisiota.
Nykyäänhän melkeen kaikki televisiot on smart-TV(?) niin mieluiten semmonen hyvä käyttöliittymä ettei saa tapella joka päivä sen kanssa.
Tietysti korttipaikka maksullisille kanaville.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Pyydän @Mikael että panostaisit tekstisi selkeyteen, kun kerran kontribuutiosi tähän ketjuun on merkittävä. Olen tähän mennessä jättänyt suurimman osan viesteistäsi lukematta, koska tekstisi on vaikealukuista. Jos sinulla on keskittymishäiriö tai jokin muu kirjoittamista vaikeuttava tekjiä, niin en painosta sinua mihinkään, mutta näin keskustelufoorumilla joka nojautuu käytännössä pelkkään tekstiin, tulee tekstin olla mahdollisimman huoliteltua että muut lukijat pysyvät mukana jutussa eikä itse lukemisen kanssa tarvitse tuskastua.

Samaa toivon toki kaikilta muiltakin viestejä kirjoittavilta. Oikolukekaa viestinne kertalleen, muokatkaa jos on tarvis ja muistakaa ettei tämä ole mikään chätti tai pikaviestitin, vaan täällä jaetaan mielipiteitä ja informaatiota muita varten.

Tähän viestiin en odota vastausta keneltäkään.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Pyydän @Mikael että panostaisit tekstisi selkeyteen, kun kerran kontribuutiosi tähän ketjuun on merkittävä. Olen tähän mennessä jättänyt suurimman osan viesteistäsi lukematta, koska tekstisi on vaikealukuista. Jos sinulla on keskittymishäiriö tai jokin muu kirjoittamista vaikeuttava tekjiä, niin en painosta sinua mihinkään, mutta näin keskustelufoorumilla joka nojautuu käytännössä pelkkään tekstiin, tulee tekstin olla mahdollisimman huoliteltua että muut lukijat pysyvät mukana jutussa eikä itse lukemisen kanssa tarvitse tuskastua.

Samaa toivon toki kaikilta muiltakin viestejä kirjoittavilta. Oikolukekaa viestinne kertalleen, muokatkaa jos on tarvis ja muistakaa ettei tämä ole mikään chätti tai pikaviestitin, vaan täällä jaetaan mielipiteitä ja informaatiota muita varten.

Tähän viestiin en odota vastausta keneltäkään.
Vai .sill viisii .Mieku oon tiältä "karjalan kunnailta" ei vuan taivu kirjootus ihan sujuvvaan ja vuan kiäntäminen aivoissa kirjakielleen ,vika tapahttuu aivojen ja sormmiin välillä :=D Ei olluna lukuhäiriiöö miulla eik muutakkaan häiriiööö..ehkä eregtio... ;=D Vitsi Vitsi..
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 681
Vanhemmille telkkaria pitäisi ostaa. Aattelin että täällä ihmiset tietäisi minkälaista kannattaa ostaa kun itsellä tuo puoli ihan hukassa. Kiitos avusta etukäteen.

Kriiteerit osapuilleen tässä:
50" näyttö
Hinta 500-800 euroa
Katsominen lähinnä urheilua, formulaa, jääkiekkoa yms
Jos on televisiossa reunat niin mielellään tummat ja ylipäätänsä tumma telkkari, voi muitakin ehdottaa mutta ei nyt mitään pinkkiä.
Television "ständi" olisi keskellä eikä television reunassa.
En oikein tiedä telkkareiden hz tai muusta television kuvanlaadusta mutta tietysti parasta mitä saa. Telkkarilla ei pelata vaan katsotaan pelkästään televisiota.
Nykyäänhän melkeen kaikki televisiot on smart-TV(?) niin mieluiten semmonen hyvä käyttöliittymä ettei saa tapella joka päivä sen kanssa.
Tietysti korttipaikka maksullisille kanaville.
Joka tapauksessa ehdotan 55-tuumaista telkkua 50-tuumaisen sijasta, koska ihan perusmalleja lukuunottamatta hintaero 49 ja 55 tuuman telkkujen välillä on yleensä minimaalinen ja isompi kuva on kuitenkin selkeämpi.

Kuulostaa, että helppokäyttöisyys ja hyvä liiketoisto menee maksimikontrastin tai päivitettävyyden edelle. Android TV on nykyisessä versiossaan kokonaisuutena hieman sekava ja vaatii harrastuneisuutta, ja tyypilliset Mediatekin chipsetit ovat alitehoisia joten käyttöliittymän sulavuus takkuaa. Riski siitä että joutuu olemaan vanhemmille teknisenä tukena olisi melko suuri. En siis tässä tapauksessa yritä "myydä" sitä Sonyä enkä Philipsiä joista on tapeltu viimeiset sivut, ennemmin katsoisin Samsungin, Panasonicin tai LG:n malleja. LG:n karvalakkimallit (6-sarja) on joidenkin kommenttien mukaan ehkä melko karuja yleiseltä kuvanlaadultaan.

Tarkkoja malleja en ehdota kun pikaisella hintaseurantahaulla ei tullut näillä kriteereillä vastaan juuri nyt, Hullujen päivien jälkeen, mitään superhintoja - black fridayn ympärillä tulee varmasti vielä parempia tarjouksia.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
425
Blooming tulee heti jos astuu keskilinjalta 2m päästä puolikin metriä sivulle,ihan sama kummalle puolelle niin näkyy sit vastakkaisella puolella jos esm sivulla kuvassa mustat palkit .jos katon tasan keskeltä musta näyttää ok mut ei aiheuta hurraahuutoja .Vaikee uskoo mustan tason olevan n. 4000:1.
Niin, kyllähän näissä Sonyissa on kapea katselualue (ei ennen näkemätön VA ominaisuus), testeistäkin se ilmenee. Puoli metriä sivulle tuolta katseluetäisyydeltä alkaa jo näkyä pimeissä kohtauksissa pimeähkössä huoneessa. Itselläni tosiaan oli tuo 8102 hetken ja vaihdoin XE9305:een. Toki luin arvostelut ja osasin hahmottaa että katselualue on VA paneeleiden kapeimmasta päästä. Mutta minulle tuo Sony oli oikea vaihtoehto, kontrasti hyvä, HDR kirkkaus erinomainen, väriavaruus laajempi kuin 8102:ssa, tasainen taustavalo, taustavalo palaa kokoajan (ei pulssitusta).
8102:ssa on VA paneeliksi kohtuulliset katselukulmat mutta kyllä sekin loimottelee, ei sillä että olisi häirinnyt, keskeltä tulee katseltua telkkua.

Philips tasaisuus:
hilips.jpg

Philips loimotus:
loimu.jpg

Mutta juu, itse ei oikeastaan kummatkaan noista hirveästi häirinnyt.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Niin, kyllähän näissä Sonyissa on kapea katselualue (ei ennen näkemätön VA ominaisuus), testeistäkin se ilmenee. Puoli metriä sivulle tuolta katseluetäisyydeltä alkaa jo näkyä pimeissä kohtauksissa pimeähkössä huoneessa. Itselläni tosiaan oli tuo 8102 hetken ja vaihdoin XE9305:een. Toki luin arvostelut ja osasin hahmottaa että katselualue on VA paneeleiden kapeimmasta päästä. Mutta minulle tuo Sony oli oikea vaihtoehto, kontrasti hyvä, HDR kirkkaus erinomainen, väriavaruus laajempi kuin 8102:ssa, tasainen taustavalo, taustavalo palaa kokoajan (ei pulssitusta).
8102:ssa on VA paneeliksi kohtuulliset katselukulmat mutta kyllä sekin loimottelee, ei sillä että olisi häirinnyt, keskeltä tulee katseltua telkkua.

Philips tasaisuus:


Philips loimotus:


Mutta juu, itse ei oikeastaan kummatkaan noista hirveästi häirinnyt.
Niin kyllä philipsissä tuo alueelliset vyöhykeet toimii tehokkaammin kuin sonyssa XF 900 .Onhan niitä philipsissä paljon enemmän .Philipsiä kun kattoi ihan millä materiaalilla vaan ,HDR...FULL- HD.Leffat jne. niin ei tullut tunnetta kontrastin huononenemista kun liikkui tv:n edessä.Sonyllä tuo bloomingin seilaus kokoajan läsnä ja häiritsee .Sinulla XE9305 niin siinä varmaan enemmän noita sammutettavia vyöhykkeitä kuin XF 900.sonyssa ja varmaan siltä osin parempi.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
425
Niin kyllä philipsissä tuo alueelliset vyöhykeet toimii tehokkaammin kuin sonyssa XF 900 .Onhan niitä philipsissä paljon enemmän .Philipsiä kun kattoi ihan millä materiaalilla vaan ,HDR...FULL- HD.Leffat jne. niin ei tullut tunnetta kontrastin huononenemista kun liikkui tv:n edessä.Sonyllä tuo bloomingin seilaus kokoajan läsnä ja häiritsee .Sinulla XE9305 niin siinä varmaan enemmän noita sammutettavia vyöhykkeitä kuin XF 900.sonyssa ja varmaan siltä osin parempi.
Vaikea sanoa XE9305:sta (vs. 9005), melko isothan nuo zonet on (pystysuunnassa ehkä 4, vaakasuunnassa 16?) mutta käytännössä tuntuu "ok" toimivan. Mutta juu, en katsele sivusta joten laskelmoitu haitta tuo sivusta loimotus.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Katsominen lähinnä urheilua, formulaa, jääkiekkoa yms
Kun kerran katselussa on tärkeää urheilu, niin kannattaa ostohetkellä varmistaa että kaikki sellaiset tärkeät sovellukset löytyvät. Esimerkiksi CMorea ei saa kaikille (Panasonic, LG jne). Eurosport Player taitaapi olla vain Android TV:lle jne. Tämä siis, jos netin kautta katsotaan.

Kortti toki tässä pelastaa, ja jos kaikki katsotaan sen kautta niin tästä helppokäyttöinen telkku: Philips 50PUS6703 50" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 449,90 €
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Kiitoksia kaikille. Onko tuolla jotain "no go" telkkareita jos verkkikseen menee katsomaan. Kun kuitenkin faijan kanssa käydään kiertelemässä niin varmaan haluaa ottaa sen mikä silmään sopii parhaiten.

Tuosta käyttöjärjestelmästä mieluiten se pitkäikäisin. Ei nyt vanhemmat niin pahveja ole(toivottavasti) etteivät oppisi pikkuhiljaa TV:n uudet namiskat :D. Onko noissa muuten wlan kaikissa ettei tarvi LANilla vetää nettiä smart tv toimintoja varten.

Oikein hyvät ja selkeät perustelut. Laitan tähän esimerkkejä. Panasoniceissa on selkeä, perinteinen kaukosäädin. Tämän jalat saa myös laitetua keskelle tai sivulle, kummin haluaa:

Panasonic TX-55FX700E 55" 4K Ultra HD Smart LED -televisio 649,90 €

Samsungesimerkki, dynaamisempi kuva ja hyvä Tizen-käyttöjärjestelmä:
Samsung UE55NU8000 55" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 799,00 €
Tämä kyllä vaikuttaa silmään parhaimmalta ainakin itsellä. Ja itse olen tykännyt Samsungin TV smart-tv:stä mitä nyt olen käyttänyt. Lähellä asun niin jos nyt jotain kriittistä tulee niin apu on lähellä :). Eli tämä voisi olla ihan kova tähän hintaan?

Kannattaako odottaa black fridayhin vai saako sieltä mitään selkeästi parempaa. Ei tällä asialla sinäänsä kiire ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Kiitoksia kaikille. Onko tuolla jotain "no go" telkkareita jos verkkikseen menee katsomaan. Kun kuitenkin faijan kanssa käydään kiertelemässä niin varmaan haluaa ottaa sen mikä silmään sopii parhaiten.

Tuosta käyttöjärjestelmästä mieluiten se pitkäikäisin. Ei nyt vanhemmat niin pahveja ole(toivottavasti) etteivät oppisi pikkuhiljaa TV:n uudet namiskat :D. Onko noissa muuten wlan kaikissa ettei tarvi LANilla vetää nettiä smart tv toimintoja varten.
Taitaa kaikissa olla nykyään langaton.

Jos pitkäikäisyyttä haluaa, niin silloin Android TV on se juttu. Eikä se niin vaikea ole käyttää, mitä pelotellaan. Kunhan vaan asennuksessa katsoo, että kaikki palaset on kohdalleen (Fimispäivitykset, Google Play ja mahd omat sovelluskaupat, App Gallery etc)

Toisaalta nyt aivan näillä näppäimillä Android TV:t on päivittymässä uuteen versioon, mikä kannattaa ottaa huomioon. Valikoiden ulkonäkö siis hieman muuttuu Smart-puolella. Muihin valikoihin tuolla ei ole isompaa vaikutusta.

Ainakin Philipsistä löytyy myös TeamViewer (varmaan Sonyssäkin), joten jos tulee tenkkapoo, eikä pääse paikalle niin voi etänä avustaa.
Itse olen tätä pari kertaa tehnyt omille porukoilleni.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Kylläpä tuossa NU8000:ssa taitaa kriteerit täyttyä ja kun itselläsi on vielä Samsung, niin opettaminen on helppoa sitten vanhemmillekin. Television käyttöönotto vienee aikaa, eli varaudu siihen ;).

Samsung NU8000 Review (UN49NU8000, UN55NU8000, UN65NU8000, UN75NU8000, UN82NU8000) - RTINGS.com

Täältä saat telkkarille asetukset, mitkä kannattaa tosiaan laittaa. Lukuunottamatta valkotasapainoa, joka on yksilökohtaista.

Samsung NU8000 LED TV Calibration Settings

Ota huomioon, että jotkut voivat täällä suositella vain yhtä tietyn merkkistä televisiota riippumatta ostajan tarpeista.
Ai niiin just sitä mikä itellä sattuu olemaan :=DD Mull Sony mut ikävä jo Philipsii.Samsungin Voisin ostaa jos ois ees Taustaledi toteutuksia tv:tä merkillä mut ei oo 1000€ luokassa,Vain nuo kalliit FALD TV:t.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Siis kysyjällä itsellään on Samsung, ei minulla.
Tausta- tai reunaled, ei sillä väliä. Pääasia ettei olisi pilveilyä hirveästi. Taas tuon Rtingin mukaan Samsungissa ei ole, mutta kannattaahan se omasta yksilöstä tarkastaa ja tarvittaessa palauttaa pilveilevä telkkari..
Kopasepa siekin tuo NU8000 ja palauta Sony!
Ei mulla siis samsungia ole mutta mitä nyt kavereilla käyttänyt niin vaikuttaa smoothilta.

Kannattaako katsoa noi black friday tarjoukset läpi?
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Siis kysyjällä itsellään on Samsung, ei minulla.
Tausta- tai reunaled, ei sillä väliä. Pääasia ettei olisi pilveilyä hirveästi. Taas tuon Rtingin mukaan Samsungissa ei ole, mutta kannattaahan se omasta yksilöstä tarkastaa ja tarvittaessa palauttaa pilveilevä telkkari..
Kopasepa siekin tuo NU8000 ja palauta Sony!
Pilveily vaaran" takia en mielellään Reuna Led tv:tä oikein halua.On kai taustavalokin mahdollisesti epätasaisenpi ja valovuodon vaara! Olen varmaan siirtymässä OLED puolen telkareihin kunhan tulee hyviä tarjouksia,Sony vaihtoon.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
25
Melkoinen on Samsungin asiakaspalvelu. Laitoin tänne aikaisemmin kuvankin siitä, miten ruudun vasemmassa reunassa on tummia vaakapalkkeja. Kolmas televisio kotona niin ajattelin vain toimittaa huoltoon ja odottaa korjattua tilalle, mutta kahdessa viikossa(!) ei ole vastattu mitään, chatissa ei pääse läpi (muka 1. jonossa koko ajan)... Tämä siis, vaikka minulla on huoltonumerot ja kaikki puhelimesta saatu. Pitäkää tunkkinne sitten, vien tämän takaisin kauppaan.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Oled paras vaihtoehto. Itse haaveilin tuota Sonyä pitkään, hyvä että toit kokemukset esiin ja myös TM:n arvio saa haaveilut loppumaan..
Onhan tässä hyvääkin .Hyvää värit suoraan paketista Cinema pro kuvamoodilla.kontrasti ok suoraan keskellä istuen .Hyvin toiminut Androit ,ei ole lakailut yhtään ja ihan jouheva. Siks en allekirjoita monien moittiessa tuota androidia hitaudesta ja lagisuudesta. ihan tyylikäs laite.Mutta se Kake".Huonompaa ei oo tullut vastaan napeissa ei mitään tuntoa
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 387
Pilveily vaaran" takia en mielellään Reuna Led tv:tä oikein halua.On kai taustavalokin mahdollisesti epätasaisenpi ja valovuodon vaara! Olen varmaan siirtymässä OLED puolen telkareihin kunhan tulee hyviä tarjouksia,Sony vaihtoon.
Nämä kymmenen vuoden takaa tulevat "yleiset viisaudet" kannattaa suosiolla jättää omaan arvoonsa ja katsoa suoraan ne modernit arvostelut juuri niistä telkkareista, jotka potentiaalisesti kiinnostavat.

Anekdoottina mainittakoon, että itsellä on yksi useamman vuoden vanha Edge-Led VA ja siinä taustavalon tasaisuus, clouding, harmaan tasaisuus on 10/10.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 681
Ei mulla siis samsungia ole mutta mitä nyt kavereilla käyttänyt niin vaikuttaa smoothilta.

Kannattaako katsoa noi black friday tarjoukset läpi?
Suosittelen että katsot tarjoukset läpi, Samsung 55NU8000 on ollut jonkin aikaa tuossa ~799€ hinnassa - ostaa sen sitten jos kovempia tarjouksia ei tule.

Tai sitten voi tehdä niinkin, että tilaa samanhintaisen rinnakkaismallin Gigantista
Samsung 55&quote; 4K Premium Smart TV UE55NU8005 - Televisiot
Gigantissa kun on ollut käytäntönä että jos sama telkku on siellä 50 päivän palautusoikeuden aikana tarjouksessa halvemmalla, he ovat suuremmin mukisematta hyvittäneet erotuksen - vaikka eivät ehkä sitä mainostakaan erityisemmin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 387
Joo se on tiedossa kyllä. Vaikuttaakohan käytännössä mitään tuon puute?
Itse olen tottunut 72Hz natiivipaneeliin, ja 24p on tuon vuoksi sulavaa (3x24), samoin tietysti tuo 120Hz olisi (5x24). Kaikki urheilut pyörivät myös tosi sulavasti. Harvemmin enää 24p Blu ray -elokuvia tulee katseltua, enkä edes tiedä millä hertzeillä Netflixit pyörivät..
MPI toimii max @ 60 fps. Tiedä sitten miten juuri tuon mallin kohdalla vaikuttaa, mutta tässä on jonkinlainen 30 vs 60 vs 120 -vertailu: Motion Interpolation on TVs: Soap Opera Effect

Ja tietysti jos pelaaminen on kriteeri, niin variable refresh rate ei kovin ihmeellisesti toimi ja 1080p/1440p@120 Hz:n ja hieman pienemmän input lagin voi unohtaa.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
425
Pilveily vaaran" takia en mielellään Reuna Led tv:tä oikein halua.On kai taustavalokin mahdollisesti epätasaisenpi ja valovuodon vaara! Olen varmaan siirtymässä OLED puolen telkareihin kunhan tulee hyviä tarjouksia,Sony vaihtoon.
Parista reunaledistäkin on kokemusta.. Samsung KS sarjalainen "Qled edeltäjä" ja 300€ halpis 55" MU6000 sarjalainen niin pitkälti on hyvin tasainen taustavalo varsinkin mustan suhteen, ei pilveilyä.
Toki jos sattuu yksilö niin voihan ledeissä olle eroja ja siten näkyy raitaa.. mikä sitten lie valovuoto vaara.. natiivi kontrasti kertoo sen mustan tason, jos on oman maun mukaan niin ei sieltä sen enempää oikein valoa pääsee kyseisessä tilanteessa. Tietty valon läpäisy on LCD paneelien ominaisuus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Nyt kyllä tuli hieman lapin lisää juttuihin. Vai että CRT-televisiossa pilveilyä... :rofl::rofl:

Samsung 65Q9FN Samsung TV QLED 65" - Samsung 65Q9FN 2018, 4K UHD, HDR 2000, Smart TV, Direct Full Array Elite, Quantum Dot

LG 65C8 LG TV OLED 65" - LG OLED65C8PLA, UHD 4K Cinema HDR, Procesador α9, AI Smart TV ThinQ webOS 4.0, Sonido Dolby Atmos

En tiedä, mistä hinnat katsot mutta tuo Mediamarkt on ISO toimija Espanjassa. Fnacilla hinnat suunnilleen samalla tasolla. El Corte Inglesissä hieman kalliimpaa, mutta se nyt on muutenkin hintavampi paikka kaikessa.
Tuus @TTE vähän nyt selittämään näitä sun trollailuja.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Onko tosiaan niin, että Sampan uusiin telkkareihin ei enää käy CI+ 1.3 -kortinlukijat? Asiasta jo hetken väännetty DNA:n (josta kortti ostettu) ja Samsungin kanssa.

Samsung 55NU7400 ja Neotion CI+.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Mistä tämä NU7400 on ostettu, koska googletellessa televisiota tulokset ohjautuvat Turkin tai Italian suuntaan.

Sen enempää tekniikkaa tuntematta, voiko kyseessä olla jokin eroavaisuus standardeissa eri maa-alueittain?
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
OK, kiitos selityksestä. Tuohon 50 tuuman kokoluokkaan vaihtoehtoja ei paljon taida siis jäädä, jos haluaa 120Hz ja hyvää kontrastia ilman bloomingia..

Tuolla oli muuten hyvä testi Panasonic ex780:ssa, kun kääntää enkuksi:
Panasonic 58EX780 – test - TV TEST

Siellä on havainnollisia kuvia Panasonic vs LG sj810. Melkoinen ero kuvanlaadussa..

Himmennystäkin on kehuttu paremmaksi kuin xe9005:ssa. HDR-kirkkaudessa on iso ero Sonyn hyväksi.
Eli kumman sitten ehkä jouluksi ostaisi Panasonic 50ex780:n, mikäli saatavilla enää vai 49xf9005:n..
No ketjua jos seurannut !niin mulla kokemuksia XF90. vaan 55" hyvä kuva kun istuu keskellä kuvaruutua mut kapea katselukulma .Androit toiminut hyvin mutta huono kake"
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
796
Hakusessa 65" tv alle 2000e hintaluokassa vanhan 50" LG PK950 plasman tilalle.

Kannattaisiko tässä suosiolla odottaa Black Fridayta jos sieltä joku OLED jytky tulisi?
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 855
Hakusessa 65" tv alle 2000e hintaluokassa vanhan 50" LG PK950 plasman tilalle.

Kannattaisiko tässä suosiolla odottaa Black Fridayta jos sieltä joku OLED jytky tulisi?
Just oli viikko sitten LG C8 uutuus malli OLED 2199e tms tarjouksessa, eli eiköhän kahteen tonniin lähde bf kohdalla. Vähän vanhemman mallin saa alle 2k nytkin esim Philipsiltä
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
796
Joo tosiaan tuo C8 tarjous oli muistissa, silloin ei vaan ihan raaskinut ostohousuja laittaa jalkaan. Tuskin parempaa 65" telkkaa saa tuohon ~2000e hintaan.

Mutta miten näissä OLEDeissa tuo urheilun katsominen? Lähinnä jääkiekkoa tulee seurattua, niin sm-liiga kuin nhl:kin.

Tykiltä ajattelin jatkossakin katsoa elokuvia, mutta jotenkin tuo jääkiekkolähetysten huono laatu korostuu 120" ruudulla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 393
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom