F1 2018 (PC, PS4, Xbox One)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
140
Ompas hemmetin outo juttu. Ainut outous mikä itelle tullu vastaan bensan suhteen on ollu se, että peli laittaa defaulttina +1 kierroksen verran bensaa kisaan. Se on onneks helppo käydä vaihtamassa
Huomasin että vaikka käytössä on Lean Mix kun tulet varikolle niin auto syö polttoainetta aika kovasti varikkokäynnin aikana. Mulla oli eka kisassa +3 kierrosta varalla ja maalissa 0,2 jäljellä... Kiva oli "coasting:lla" ajaa kilpaa...:confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Jaa tässä on sama "bugi" kun edellisissä että AI tulee suorilla heittämällä ohi. Oli aero -asetukset mitkä hyvänsä :facepalm:
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
68
Jaa tässä on sama "bugi" kun edellisissä että AI tulee suorilla heittämällä ohi. Oli aero -asetukset mitkä hyvänsä :facepalm:
Uskaltasin väittää, että ei ole mikään bugi. Kyllä ne AI:t osaa sen ERS:n laittaa overtake tai hotlap modelle ohittaessa samalla tavoin kun ihminen. Pelkkä drs:kin riittää menemään "heittämällä" ohi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Uskaltasin väittää, että ei ole mikään bugi. Kyllä ne AI:t osaa sen ERS:n laittaa overtake tai hotlap modelle ohittaessa samalla tavoin kun ihminen. Pelkkä drs:kin riittää menemään "heittämällä" ohi.
Eli täysin normaalia että AI on ensin reili 3sek jäljessä ja ottaa esim bahrainin pääsuoralla kiinni ja menee ohi?
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
48
Eli täysin normaalia että AI on ensin reili 3sek jäljessä ja ottaa esim bahrainin pääsuoralla kiinni ja menee ohi?
Ei kyllä normaalilta kuulosta. Itse ajanut nyt yli puoli kautta Sauberilla vaikeustasolla 105. Totta kai AI tulee suorilla ohi, jos pääsee imuun ja itsellä akut tyhjät, mutta ei sentään mistään kolmen sekunnin päästä.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
57
Pientä hakemista ollut tuon vaikeustason kanssa vielä. 85:llä Kiina oli liian helppo (Haasilla Q:1 ja R:2), kun taas 90:llä Bakussa muistaakseni aika-ajoissa seitsemäs, mutta kisassa en vesisateen jälkeen saanut edes Strollia kiinni. En tajunnut radan kuivuessa katsoa rengaslämpöjä, mutta oliskohan voinut vaikuttaa noin paljon?
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
68
Eli täysin normaalia että AI on ensin reili 3sek jäljessä ja ottaa esim bahrainin pääsuoralla kiinni ja menee ohi?
Tähän argumenttiin kyllä kaipais klipin todisteeksi, mutta joo ei nyt mitenkään 3 sekan päästä :D Kiinan/bakun pitkillä suorilla 2s takaa on vielä ihan mahdollista hyvällä imulla ja ers:llä (varsinkin jos sulla itellä ei oo siipi auki)
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
68
Pientä hakemista ollut tuon vaikeustason kanssa vielä. 85:llä Kiina oli liian helppo (Haasilla Q:1 ja R:2), kun taas 90:llä Bakussa muistaakseni aika-ajoissa seitsemäs, mutta kisassa en vesisateen jälkeen saanut edes Strollia kiinni. En tajunnut radan kuivuessa katsoa rengaslämpöjä, mutta oliskohan voinut vaikuttaa noin paljon?
Ite menossa Sochissa ekaa kautta toro-rossolla(AI 108) ja häiritsee kyllä hieman ai:n epätasaisuus ratojen välillä. Hockenheim & Paul Ricard botit tuntu ajavan suhteessa aika hemmetin hitaasti("uusia" ratoja varten pelin sisäinen helpotus kerroin?) mut sit taas perinteisillä kuten Spa,Monaco, Silverstone jengi tuntuu ajavan aivan tajuttoman kovaa o_O Ja nopeus ailahtelut ei koskenu vaan top3 tiimejä, vaan kaikkia (pois lukien ehkä williams)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Tähän argumenttiin kyllä kaipais klipin todisteeksi, mutta joo ei nyt mitenkään 3 sekan päästä :D Kiinan/bakun pitkillä suorilla 2s takaa on vielä ihan mahdollista hyvällä imulla ja ers:llä (varsinkin jos sulla itellä ei oo siipi auki)
No ehkä oli hieman liioittelua mutta en huvikseni väitä että tässä on oltava jtn vikaa. Ajelin mersulla, overtake päällä ja AI tulee ohi oikeelta ja vasemmalta. Näkee noissa harjotuksien testeissä että suorilla vetää heti ajan punaselle kun taas mutkissa ottaa kiinni helvesti. Kai mä en vaan sitte osaa ajaa suoraan :btooth:
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
68
No ehkä oli hieman liioittelua mutta en huvikseni väitä että tässä on oltava jtn vikaa. Ajelin mersulla, overtake päällä ja AI tulee ohi oikeelta ja vasemmalta. Näkee noissa harjotuksien testeissä että suorilla vetää heti ajan punaselle kun taas mutkissa ottaa kiinni helvesti. Kai mä en vaan sitte osaa ajaa suoraan :btooth:
Millä vaikeustasolla ajat? Itse 108,toro rosso ja tällä hetkellä toiseks paras PU heti mersun jälkeen ja otan itseasiassa aikaa kiinni suorilla :eek: Mutta joo, eihän tää peli oo "valmis" lähellekkään :confused:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Itse en tue tätä sarjaa enään ikinä todennäköisesti, tullut petyttyä joka vuosi. Katsellaan kun lisenssi lähtee pois 'mestareilta', missä voi kyllä kestää tovi, olisikohan lisenssi ollut ainakin vielä 2019&2020 heillä. Toivottavasti ei pidempään. :facepalm:

Joka vuosi samaa bugista sontaa ja noita peruspilareita ei laiteta ikinä kuntoon, mutta se siitä, ne pelaa jotka tykkäävät.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
Itsellä vaikeusaste 93, avustuksista päällä medium TC ja ajolinja mutkissa. Autona Toro Rosso, kolme gp:tä ajettuna. Pelaan Ps4 & T300GTE-kombolla.

Tähän mennessä olen tykännyt pelistä. Haastetta sopivasti, ja joka kisan jälkeen olen nostanut vaikeusastetta naksun pari kovemmaksi.

Nyt Bakussa tuntuu olevan haastetta, kun en millään saa autoa säätöihin. Tuntuu että puskee ihan hulluna, mutta jos balanssia säätää yliohjaavampaan suuntaan niin spinnaus mutkan exitissä on enemmän kuin lähellä. Kiinassa löytyi lähes täydellinen ajorytmi ja hyvät säädöt, niin sai 8. sijalla hyvät pisteet kotiin. Karu pudotus arkeen Bakussa kun rytmistä ei radan keskivaiheilla ole tietoakaan! :D

Ainut risu pelistä on se, että AI tekee välillä ihan outoja ratkaisuja. Kova vauhtinen mutka ja ajan imussa, niin ykskaks tekoäly painaa rajusti jarrua -> peräänajo. Tai vastaavasti varikolta ulostullessa AI tulee ja leikkaa suoraan oman auton linjalle, ja tuloksena palaa pelaajalta hermot...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Millä vaikeustasolla ajat? Itse 108,toro rosso ja tällä hetkellä toiseks paras PU heti mersun jälkeen ja otan itseasiassa aikaa kiinni suorilla :eek: Mutta joo, eihän tää peli oo "valmis" lähellekkään :confused:
Nii ja sekin vielä. Laskin kokeilu mielessä vaikeustason viiteen kymppiin eikä mitään vaikutusta. Ohi tullaan silti. AI tekee muutenkin ihan samat mokat tässä kun edellisissä.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
48
Nii ja sekin vielä. Laskin kokeilu mielessä vaikeustason viiteen kymppiin eikä mitään vaikutusta. Ohi tullaan silti. AI tekee muutenkin ihan samat mokat tässä kun edellisissä.
Kai ne autot kulkee ihan yhtä kovaa suoralla vaikeustasosta riippumatta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Kai ne autot kulkee ihan yhtä kovaa suoralla vaikeustasosta riippumatta?
Sen takia testasin tuota että voiko olla siitä kiinni. Haluisin nauttia tästä pelistä ja kunnon kilvan ajosta mutta ei vaan pysty. Muutama muukin ihmetellyt miksi häviää ainaka aikaa suorilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Melkein kuulostaa siltä, ettei kaasu mene pohjaan/rekisteröidy peliin asti oikein tai deadzonet muuten vaan mutkalla. Onhan näitäkin ongelmia ollut kun muuttujia on ratti, Windows/ajurit, peli yms.

Vai näyttääkö oman auton nopeudet järkeviltä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Melkein kuulostaa siltä, ettei kaasu mene pohjaan/rekisteröidy peliin asti oikein tai deadzonet muuten vaan mutkalla. Onhan näitäkin ongelmia ollut kun muuttujia on ratti, Windows/ajurit, peli yms.

Vai näyttääkö oman auton nopeudet järkeviltä?
Vähän helpotti kun kalibroi polkimet. Span suoralla aika-ajossa max 333 ja kisassa joku 305-315. Tuntuu että AI käyttää luistonestoa. Lähtee mutkista helvetin lujaa. Katoin tubesta jonku 110% AI kisan ja ei kyllä näyttäny samalta kun botit omassa pelissä.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
48
Vähän helpotti kun kalibroi polkimet. Span suoralla aika-ajossa max 333 ja kisassa joku 305-315. Tuntuu että AI käyttää luistonestoa. Lähtee mutkista helvetin lujaa. Katoin tubesta jonku 110% AI kisan ja ei kyllä näyttäny samalta kun botit omassa pelissä.
Paljon siipiä tuossa aika-ajon 333km/h. Itse parhaimillaan Sauberilla lähemmäs 360km/h.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 205
Long story short: Vika oli polkimissa:facepalm:
Nyt kulkee :tup:
Hyvä kun selvis! Ite jo tässä pohdin että näinkö annan olla vielä naftalissa jos tuommosiakin pelissä on, mutta eiköhän tässä itekkin oteta peli pelauksen alle!
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Joka vuosi samaa bugista sontaa ja noita peruspilareita ei laiteta ikinä kuntoon, mutta se siitä, ne pelaa jotka tykkäävät.
Olen kokeillut lähes jokaista koodimestareiden F1 peliä, ja legendaarisen 99-2002 jälkeen seuraava hyvä tekele oli vasta 2016. Ennen tätä oli tosi pitkä tauko F1 peleissä juurikin paskuuden takia.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Nii ja sekin vielä. Laskin kokeilu mielessä vaikeustason viiteen kymppiin eikä mitään vaikutusta. Ohi tullaan silti. AI tekee muutenkin ihan samat mokat tässä kun edellisissä.
Mähän en tiedä mitään, mutta muistan joskus lukeneeni aiheesta, että simu peleissä AI vaikeustaso vaikuttaa enemmän siihen, miten hyvin ne osaa hoitaa mutkat. Suoralla ajetaan lähes samalla tavalla, koska kuka tahansa osaa painaa kaasun pohjan. En epäile yhtään, etteikö tässä 2018 olisi vielä mitä bugeja, mutta oletko kokeillut kenties säätää auton downforcea pienemmäksi? Mulla oli pCars2ssa sama ongelma, että suoralla AI paineli ohi radoissa, jossa oli paljon pitkiä suoria, kun mulla oli standard-säätö päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Mähän en tiedä mitään, mutta muistan joskus lukeneeni aiheesta, että simu peleissä AI vaikeustaso vaikuttaa enemmän siihen, miten hyvin ne osaa hoitaa mutkat. Suoralla ajetaan lähes samalla tavalla, koska kuka tahansa osaa painaa kaasun pohjan. En epäile yhtään, etteikö tässä 2018 olisi vielä mitä bugeja, mutta oletko kokeillut kenties säätää auton downforcea pienemmäksi? Mulla oli pCars2ssa sama ongelma, että suoralla AI paineli ohi radoissa, jossa oli paljon pitkiä suoria, kun mulla oli standard-säätö päällä.
Joo niin kuin ylempänä totesin että vika oli polkimissa. Nyt kulkee taas ja pystyy ajaa 90% AI:lla :tup:
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
No on tähän kyl vaikee suhtautua pCars2:n jälkeen,

1. Rattia ei pysty piilottamaan millään. Field of View ja muiden säädöt ei piilota rattia tarpeeksi. Mä en siis halua nähdä omaa fyysistä rattia ja graaffista rattia (ja 4 kättä) samanaikaisesti.
2. Force feedbackissä on hakemista, joko sileä rata antaa turhan paljon palautetta, ja jos sen minimoi, niin raidat ei tunnu enää miltään.
3. Testailin samaa rataa pCars2ssa ja F1 2018ssa, ja Codemasterin grafiikka on vaan rumempaa, sekä rata näyttää erilaiselta.
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
236
No on tähän kyl vaikee suhtautua pCars2:n jälkeen,

1. Rattia ei pysty piilottamaan millään. Field of View ja muiden säädöt ei piilota rattia tarpeeksi. Mä en siis halua nähdä omaa fyysistä rattia ja graaffista rattia (ja 4 kättä) samanaikaisesti.
2. Force feedbackissä on hakemista, joko sileä rata antaa turhan paljon palautetta, ja jos sen minimoi, niin raidat ei tunnu enää miltään.
3. Testailin samaa rataa pCars2ssa ja F1 2018ssa, ja Codemasterin grafiikka on vaan rumempaa, sekä rata näyttää erilaiselta.
Itsellä näin kasuaalina pädipelaaja on käynyt niin että pCars2 pilasi käytännössä kaikki muut ajopelit ollessaan omiin mieltymyksiin niin bueno. Viime vuoden 2017:ssa taisi olla FOVin säätö (vai oliko sittenkään...?), mutta nykyään ahistaa autopelit jos ei pysty muuttamaan seat positionia mieleisekseen.

Tarkoitatko tuolla "rata näyttää erilaiselta" sitä, että kovassakin vauhdissa ratatekstuuri näyttää ikään kuin pysyvän paikallaan kuten viime vuoden versiossa?
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Itsellä näin kasuaalina pädipelaaja on käynyt niin että pCars2 pilasi käytännössä kaikki muut ajopelit ollessaan omiin mieltymyksiin niin bueno. Viime vuoden 2017:ssa taisi olla FOVin säätö (vai oliko sittenkään...?), mutta nykyään ahistaa autopelit jos ei pysty muuttamaan seat positionia mieleisekseen.

Tarkoitatko tuolla "rata näyttää erilaiselta" sitä, että kovassakin vauhdissa ratatekstuuri näyttää ikään kuin pysyvän paikallaan kuten viime vuoden versiossa?
Osuit naulan kantaan!

En osaa vielä sanoa tarkemmin, mutta radassa siis grafiikka on himmemäpi / suttuneisempi ja muutenkin rata näytti erilaiselle.

ps. itse pelasin F1 2016=hieno, F12017=njooh, pCars2=<3, taas F12017=ei tätä pysty enää pelaa, F12018=tätä ei enää pysty pelaa mut kokeilen nyt vielä...
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Jaas, tuli kokeiltua taas lisää. Kyl se on ensimmäinen homma saada toi graaffinen ratti vittuun tuosta, muuten ei pysty pelaamaan. Halon takia TV-kameraa ei voi käyttää, cockpittiä voisi hyvinkin kun siinä on field of view, mutta ratti on edessä pahasti.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Aloitin kuitenkin career moodin, ongelmia;
1. Näppis ei aina tunnistu, vaan pitää navigoita ratin painikkeilla. Piti laittaa napit muistiin mikä mitäkin tarkoittaa.
2. Jossain sessiossa ajoin kolarin ja sitten en päässyt mitenkään sessiosta pois. Kuvia pystyi ottaa, mutta ei exit.
3. Jos en saa millään harjoitusohjelmaa läpi koska olen jäljessä tavoiteajasta, niin pitääkö vaan laskea AI:n vaikeustasoa?
4. AI:n vaikeustasoa ei voi laskea kesken kauden... :o
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Aloitin kuitenkin career moodin, ongelmia;
1. Näppis ei aina tunnistu, vaan pitää navigoita ratin painikkeilla. Piti laittaa napit muistiin mikä mitäkin tarkoittaa.
2. Jossain sessiossa ajoin kolarin ja sitten en päässyt mitenkään sessiosta pois. Kuvia pystyi ottaa, mutta ei exit.
3. Jos en saa millään harjoitusohjelmaa läpi koska olen jäljessä tavoiteajasta, niin pitääkö vaan laskea AI:n vaikeustasoa?
4. AI:n vaikeustasoa ei voi laskea kesken kauden... :eek:
Voi laskea, jopa sessioiden välissä. Täbiä kun painaa latauruudussa pitäs aukee valikko mistä voit säätää.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
336
Jaas, tuli kokeiltua taas lisää. Kyl se on ensimmäinen homma saada toi graaffinen ratti vittuun tuosta, muuten ei pysty pelaamaan. Halon takia TV-kameraa ei voi käyttää, cockpittiä voisi hyvinkin kun siinä on field of view, mutta ratti on edessä pahasti.
Itsellä helpotti kun laittoi kuskianimaatiot pois päältä. Ratti pysyy mutta sen pitääkin koska kaikissa paitsi williamsilla on infot ratissa ja ohjaamokuvakulmassa ei ole samaa infoa kun tv kulmassa oikealla alhaalla erssit ja muut.
Eli ota vaikka williamssi ja säädä fovia niin että ratti on mahd vähän tiellä. Auttaa jo paljon kun ratti ja kädet ei liiku siinä prk.... Edessä.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Itsellä helpotti kun laittoi kuskianimaatiot pois päältä. Ratti pysyy mutta sen pitääkin koska kaikissa paitsi williamsilla on infot ratissa ja ohjaamokuvakulmassa ei ole samaa infoa kun tv kulmassa oikealla alhaalla erssit ja muut.
Eli ota vaikka williamssi ja säädä fovia niin että ratti on mahd vähän tiellä. Auttaa jo paljon kun ratti ja kädet ei liiku siinä prk.... Edessä.
Itse asiassa, mä totuin siihen, että ratti ja kädet näkyy. Tää Cockpit on jopa parempi ja realistisempi kuin TV cockpit. Ilman 2018:n haloa olisin todennäköisesti ajanut koko ajan TV cockpitillä.

Mutta jos jaksat, niin kerro mistä asetuksista ne kuskin kädet otetaan pois? Pyöriikö ratti silloin?
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
336
Itse asiassa, mä totuin siihen, että ratti ja kädet näkyy. Tää Cockpit on jopa parempi ja realistisempi kuin TV cockpit. Ilman 2018:n haloa olisin todennäköisesti ajanut koko ajan TV cockpitillä.

Mutta jos jaksat, niin kerro mistä asetuksista ne kuskin kädet otetaan pois? Pyöriikö ratti silloin?
Graphics options - steering animation pois päältä. Ratti ja kädet on siinä mutta vaan paikallaan. Itse unohdan niiden olemassa olon kun säädän milloin mitäkin omasta thrustmaster f1 rimistä. :p
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Graphics options - steering animation pois päältä. Ratti ja kädet on siinä mutta vaan paikallaan. Itse unohdan niiden olemassa olon kun säädän milloin mitäkin omasta thrustmaster f1 rimistä. :p
Njuuh, toi + tarpeeks syvä Field of View vois toimia että mennään pCars2 tasolle :p
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Heh, peliin tulee päivityksiä lähes joka päivä, nyt ollaan menossa versiossa 1.09 jo.

Tuosta ratista ja field of viewista, niin vaikka ratin saa pysähtymään ettei se liiku niin zoomaaminen eteen näyttää sen verran rumalle, että päätin sitten jättää koko koneiston näkyviin, ja eturankaat näkyy kokonaan. Aika hyvin jo totuin tähän näkymään, vaikka pCars2:n jälkeen toi oli aluksi aika shokki.
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
2
Jäänyt tämä houmaamatta, mutta tosiaan 2016 -pelistä asti pyörinyt F1 suomi-sarja johon pääsee halukkaat mukaan. ainoa kriteeri on puhdas ajo, ja sopivaa kisaseuraa löytyy ~140 kuskin seasta varmasti kaikille. Simulaatio luokassa kaikki aavut pois, ja vapaaluokassa sallittu. molemmissa luokissa 3 divisioonaa, alustana PS4, mun psn on varikko_tytto ja yhteyttä ottamalla pääsee mukaan :)

 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Mulla on joku vitun bugi täs, kun oon yrittänyt vaihtaa kuluneita komponentteja niin ne ei vaihdu vaan jää pending tilaan. Tajusin, että ne pitää vaihtaa sessioiden aikana, eli komponenttien vaihto syö ajoaikaa, mutta nyt kun otin Practise3:n siihen, että vaihdan komponentit niin vitut siinä mikään vaihtunut. Repair time tuli ja meni mutta lopputulos on 0. Tää on jo toinen kerta kun käy näin.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
109
olisko jollain tiedossa sarjaa jossa ajettais PC.llä
Samaa pohdin mäkin. Voisi olla F1 2018 ihan hyvä hankinta jos löytyisi asiallinen porukka sen pelaamiseen, PC:llä, itsekseen pelaamista varten löytyy jo muita alustoja. Edellinen painos (2017) multa löytyy mutta tuli ongelmaa FFB:n kanssa, niin pelailut jäivät satunnaisiksi.

Ainoa ongelma saattaa olla tuo mun antiikkinen ratti jossa ei ole tarpeeksi nappeja esim. ERS:lle, joten joutuu ehkä laittamaan shifterin nappeihin osan toiminnoista. Mutta mielellään silti ajelisi muidenkin kanssa, jos tämän hommaisi:)

Ilmeisesti FFB:hen tullut parannuksia viime osaan nähden?
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Miten selitätte sen et täs Codemasterin formulassa toi auto on välillä todella sulava ajettava,mut sit taas kilpaileva MotoGP-peli on ajettavuudeltaan paikoin aika haastava..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Miten selitätte sen et täs Codemasterin formulassa toi auto on välillä todella sulava ajettava,mut sit taas kilpaileva MotoGP-peli on ajettavuudeltaan paikoin aika haastava..
Koska formulapelissä ajetaan formuloilla ja motskaripelissä ajetaan moottoripyörillä. Ja toisesta puuttuu kaksi pyörää. En nyt ihan näe mitä näiden pelien vertailulla haetaan? Lisäksi kummassakin eri kehittäjä ja eri pelimoottori (todennäköisesti) ja fysiikat.

Joku saattaa tietää asiasta paremmin ja itselläni ei ole kokemusta oikealla moottoripyörällä ajamisesta, mutta muutenkin moottoripyörät käyttäytyvät huomattavasti eri tavalla kuin autot varsinkin jos niillä ajaa kovempaa/kilpaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Täytyy sanoa, että ajan kanssa olen enemmän ja enemmän koukussa tähän peliin. Jos pCars2:een vertaa, niin parempaa on;
1. Harjoittelussa on tavoitteita ja ohjelmia, ne tuovat mielekkyyttä valmistautumaan ennen kisaa.
2. Careerissa ei tarvii aina jahtaa pisteita, vaan on aina syytä tulla maaliin vaikka mikä sija sitten tulisikaan.
3. Halo ei häiritse yhtään, vaan positiivista tässä on se, että se "pakotti" ajamaan Cockpitistä TV-cockpitin sijaan ja se on realistempi. Kädet ja ratti ei enää häiritse, totuin siihen.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
109
Latasin tämän viimein itsekin kun oli alennuksessa steamissa. Takana vasta pari kokeilua, Paul Ricardista mun mielestä puuttuu muutama nyppy ja se kouru kanttarista, josta esim. ACC:ssa on hyvä hakea "tukea", toki tässä rataa ei olekaan laser skannattu. Monza sen sijaan vaikutti yksityiskohtaisemmin mallinnetulta eikä Monacokaan ihan surkea ollut, muita ratoja en oo vielä tutkaillu, koska kuten sanottua pari kokeilua vasta pelistä. Mitä autoihin tulee niin kun ensin ajoin noita tämän kauden vehkeitä, niin tuntuivat kyllä vähän liiankin tasapainoisilta, periaatteessa jos ei koko painolla hyppää kaasulle niin ei ole hirveästi vaikeuksia vetopidon kanssa, tietysti tällä hetkellä (ja myös kaudella 2017) renkaat on leveemmät kuin pari vuotta aiemmin, joten se saattaa osaltaan selittää tuota. FFB ainakin on parantunut selkeästi edellisosasta, ei enää kummittele, ja tunne sellainen kevyehkö jollainen avopyöräisessä kilpa-autossa kai kuuluukin olla. Jännää että klassikko kalusto yllätti tällä kertaa positiivisesti, ja autot tuntui vähän simumaiselta, mitä kokeilin Williamsin FW18 ja FW14. Tuossa FW18ssa joutu selvästi herkistämään kaasujalkaa vetopidon säilyttämiseksi, jopa short shiftaamaan, kunnes vauhti kasvaa niin että siivet alkavat auttaa. FW14 tuntui etäisesti samalta kun AC:ssa, toki AC:n puolella auto on 1991 kaudelta ja taas tässähän on vuoden -92 joten silloinhan kyseessä pitäisi olla FW14B, jossa jo aktiivijousitus ja luistonesto, pientä ristiriitaa siis. Mutta näin lyhyesti kopaistuna, sanosin että parannusta tullut aiempaan, vaikkei vielä Assetto Corsaa hätistelläkään:)
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Mitä autoihin tulee niin kun ensin ajoin noita tämän kauden vehkeitä, niin tuntuivat kyllä vähän liiankin tasapainoisilta, periaatteessa jos ei koko painolla hyppää kaasulle niin ei ole hirveästi vaikeuksia vetopidon kanssa,
Ja Traction Control ja muut avut pois päältä?
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
109
Ja Traction Control ja muut avut pois päältä?
Mielestäni kääntelin ABSit, luistonestot, ym. pois. Osaltaan saatto vaikuttaa että viime päivät kierrellyt vaihteeksi AC:ssa Lotus 98T:lla rataa, niin voi olla oikean jalan nilkka ehkä turhan herkkänä:D
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Mulla oli aluksi tosi vaikee opetella ajamaan ilman TC, ideahan siinä on se että mutkasta tultaessa ei saa missään nimessä painaa tallaa pohjaan vaan kaasua hivelöidään ja säästetään jne. Muistaakseni 2016ssa opin tuon jo, 2017 pelasin jonkun verran mutta nyt tuota 2018 hakannut enemmän ilman apuja (vain auto gears päällä) ja hyvin menee.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 658
Viestejä
4 187 691
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom