Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Lähtökohta on että olemassa vaikka kuinka monta tarinoita ihmisistä jotka on elvytetty kuolemasta ja nähnyt asioita. Myös muita asioita jotka ei liity suoraan jumalaan.


Olet niin hardcore ateisti että ehkä kannttaisi katsoa peilieen sorry nyt vain et ole itsekään hyvä ihminen postauksen perusteella.

Mitä sitten minusta en toki väitä että olen hyvä ihminen mutta perus sellainen ja ei ole rikosrekisteriä. Ei sinun postauksestai huoku hyvyyttä.

Monet muut esim. ttm esittää ehkä vastaväitteitä tai kysymyksiä mutta tekevät sen diplomaattisesti ja loogisesti ajatelen hyvin älykkäästi. Kunniotan ttm postauksia vaikka toki ei aina olla samaa mieltä.
Lähtökohta on että olemassa vaikka kuinka monta tarinoita ihmisistä jotka on elvytetty kuolemasta ja nähnyt asioita.
Aivan varmasti. Tästä vaan ei ole mitään todisteita joten pointti vähän katoaa.
Myös muita asioita jotka ei liity suoraan jumalaan.
Ja sama vastaus kun edellä.
Olet niin hardcore ateisti että ehkä kannttaisi katsoa peilieen
Hadcore ateisti? Mikä se on? Voitko selittää tyhmälle ateistille mitkä ovat ateismin eri tasot ja kuinka tiedetään mille tasolle kukakin ateisti kuuluu.
Mä ymmärrän kyllä että esimerkiks kristityissä on näitä eri leveleitä, kuten tapakristityt, vanhoilliskistityt ja "super"kristityt jotka näitä terroritekojakin tekee. Niinkuin muslimeissakin. Mutta kerroppa tosiaan millaisia leveleitä on ateismissa? Minkälaisia eri leveleitä on jumalaan uskomattomuudessa?
sorry nyt vain et ole itsekään hyvä ihminen postauksen perusteella
Mistäs tälläista päättelet? Kumpi meistä olisi murhaamassa ja raiskaamassa ihmisiä jos ei jumala sitä erikseen kieltäis? Kumpi ei raiskaa ja tapa koska omatunto ja järki niin sanoo?
Mitä sitten minusta en toki väitä että olen hyvä ihminen mutta perus sellainen ja ei ole rikosrekisteriä.
Mitä rikosrekisteri tähän kuuluu? Voithan sä tappaa ja raiskata ja ryöstellä sydämes kyllyydestä kun vaan muistat ennen kuolemaa rukoilla anteeks antoa. Eiks oo kätevää. Ei sun tartte välittää mistään säännöistä kun aina saat anteeksannon.
Ei sinun postauksestai huoku hyvyyttä.
Kerro missä sanon tappavani tai raiskaavani tai ryösteväni? Tai lähetään vaikka siitä että kerrot yleensäkin jonkin pahan asian mitä olen sanonut? Ihan mitä vaan. Mistä viesteistä näät pahuutta?
Monet muut esim. ttm esittää ehkä vastaväitteitä tai kysymyksiä mutta tekevät sen diplomaattisesti ja loogisesti ajatelen hyvin älykkäästi
Öö.. ainoa joka täällä ei keskustele loogisesti tai diplomaattisesti olet sinä.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
41
Mistä tietää että palvoo oikeaa jumalaa? Entä jos oletkin valinnut väärän ja näin ollen suututat vain sitä oikeaa jumalaa enemmän?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Mitäs sitten uskovaiset tekee jos paljastuu että islamilainen jumala on se ainoa oikea ja muut uskonnot on keksittyjä, aletaanko uskomaan tuohon sitten ja toteuttamaan koraanin sanaa pilkuntarkasti?

Jos tälläkin hetkellä toteutetaan sen jumalversion käskyjä jonka uskotaan olevan ainoa oikea(koska tottakai se niistä on se oikea versio!), koska sillä saa lisäpisteitä pääsyvaatimuksiin(oma etu, muut painukoot helvettiin), niin jos osoittautuu että jumala on olemassa ja tiedetään ne oikeat käskyt minkä perusteella taivaspaikka aukeaa niin eikö luonnollinen seuraus ole konvertoitua tuohon uskoon? Vai alatteko sitten ateisteiksi jos jumala ei suostu olemaan kanssanne samaa mieltä käskyistä?

Laittaako @Stargate2017 hunnun päähän / pakottaa vaimon sitä käyttämään jos näin käy?

Niin ja jos se nykyinen valintasi osuikin oikeaan niin missä tämä taho on ilmoittanut millä laajuudella hänen tekojaan pitää tulkita? Eli maailman luonti oli joku jumalan keksimä vitsi ilmeisesti, mutta sunnuntaina ei silti saisi tehdä töitä koska...
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
Älkääs ny! Jokaisella meillä on uskomme. Minäkin uskon joulupukkiin ja ihan vaan sixi, kun olen nähnyt ja kätellytkin.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
288
Itse olen pari kertaa näytellyt joulupukkia sukulaislapsille aikoinaan mutta en tosiaankaan tehnyt sitä mielelläni, lähinnä perinteen takia ja että vanhemmat saisivat jotain muka-hauskoja kuvia pukista ja lapsista. Alkaa olemaan aika lähellä että kieltäytyisin yhteisestä joulunvietosta ihan vain periaatteen takia mutta olen sikäli onnellisessa asemassa että jopa haluan viettää joulun lähisukulaisteni kanssa koska he ovat mukavia eivätkä tuputa uskontoa! Toisin sanoen, joulu on vain perinne itselleni jonka aikana lähimmäiset kokoontuvat yhteen ainakin kerran vuodessa mutta ei tosiaankaan satukirjan mielikuvitusolentojen takia vaan koska yhdessäolo voi olla mukavaa ilman muuta syytä.

Kaikki valehtelu lapsille kostautuu myöhemmin. Tosin joulupukin ja jeesuksen/jumalan (tietoisesti en kirjoita mitään noista isolla alkukirjaimella) ero on aika selvä: lapsi huomaa joulupukin taruksi jo alakouluikäisenä mutta miksei jeesusta/jumalaa niin helposti? Uskonnollinen aivopesu alkaa jo vauvaikäisenä ja siitä on hankala päästä yli vaikka alkaisi epäillä sitä lapsuuden/nuoruuden aikana. Tämä jos mikä on lasten hyväksikäyttöä ja mikä pahinta, se tapahtuu lapsen omien vanhempien kautta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 875
Olet oikeammassa kuin kuvitteletkaan. Olipa maailmankuva millainen tahansa, niin käytännössä jokaisella meistä on valtava määrä uskomuksia, joita pidämme totuutena.
Totta, mutta ainakin omalla kohdallani pystyn helposti luopumaan väärästä uskomuksestani jos joku pystyy minulle osoittamaan (selkein esimerkein, loogisesti ja rationaalisesti perustellen ja todistein) että
uskomukseni on vailla pohjaa.
Näin on toki joidenkin uskovaistenkin kanssa, mutta valitettavan harvan.

Itse olen syntynyt 60-luvun lopulla ja elänyt nuoruuden jossa uskonto vielä näkyi yhteiskunnassa ihan seurakunnan päiväkodista asti. Mutsi ja faija ovat tapauskovaisia (faija taitaa olla ateisti,mitä nyt olen vanhempana ymmärtänyt lukea rivien välistä), kotona uskonasioista ei puhuttu ollenkaan.
Koulun uskonnon tunnit olivat vähän niinkuin olisi istunut kirkossa kuuntelemassa saarnaa, vasta lukiossa homma oli jollain tavalla analyyttistä ja tutkivaa (silloinkin pohdittiin toki jonkun tarinan opetusta ja miten se sopii tähän päivään jne.).
Mitään kyseinalaistavaa keskustelua ei käyty eikä sellaisia sallittu.
Kun olen jälkeenpäin ajatellut niin huomasin että olen tainnut olla ateisti ihan lapsesta saakka,kun kerhossa täti kertoi jeesus tarinoita ja muita raamatun tarinoita, suhtauduin niihin ihan samalla kuin satuihin, ei tullut edes mieleen ajatella että täti kertoo tosi tarinaa.
Mitä nyt olen jutellut ystävien (sekä kotimaisten että ulkomaalaisten), aika suurella osalla on sama homma, taitaa yksi tyyppi olla joka oli ihan uskovainen, mutta pystyi jättämään uskonnon vanhempana kun avoimesti ja rehellisesti tarkasteli asioita.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Itse olin ihan onnellisessa asemassa. Uskovainen opettajakunta ei tuputtanut agendaansa, eikä siitä sen ihmeempiä ongelmia koitunut. Mitä nyt tämä hetero-white-genre.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
197
Itse uskon, että uskovaisen moraali on parempi kuin uskomattomilla, koska mikäli pystyy noudattamaan oppeja. Tosin oppien tietämättömyys ei tee välttämättä huonompaa ihmistä. Mutta Jumalan pelko auttaa ihmistä kunnioittamaan luontoa ja luonnovoimia paremmin. Ateistit ovat monesti älykkäämpiä kuin uskovaiset, jotka vain sokeasti uskovat "korkeampiin voimiin. Niin Raamattu kirjana on ihan mielenkiintoinen moraalinkin kannalta ja niin tietysti puhtaussäädäkset esmi. veri yms. peseytyminen. Ekä se ole hassumpi kirja jos haluaa pitää tulta yllä ja uskoa Pyhään Henkeen. Itse olen kirkkokriittinen ja ajattelen ettei ole yhdentekevää mihin puljuun kuuluu... Tosin Helvetti on olemassa vain unissa...Mieluusti menisin taivaaseen, mutta portti on liian ahdas mennä. Laitanpa kamelin mukaan haasteeseen kerrankin Jumala, joka mahtuu portista ei ihminen. Mielenkiintoista, etten mahdu sisälle. Portti on silti auki, koska on vielä aikaa ateisteillekin oppia oikea suunta, tie ja totuus valosta. Pimeyden lapset kun eivät voi tehdä valkeuden tekoja tai päinvastoin. Tietysti kaikkia kiinnostaa tuo muinaisaikojen portti?
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
197
Miten voi todistaa sellaista, mikä perustuu uskoon? :) Tämähän se ydinongelma näissä asioissa tuppaa olemaan. Ne jotka rupeavat ajattelemaan loogisesti, jättävät hyvin pian uskon taakseen.
Valitettavasti usko on järjen ulottumattomissa ja vain lapsenmieliset ymmärtävät miten asiat toimivat. Turha se on selittää sellaiselle, joka ei ymmärrä hengellisistä asioista ja on maallinen ihminen. Jeesuskin puhui taivaalisista, mutta jos on lihallinen ei voi samaanaikaan olla hengellinen. Liha eli synti pitää ensin kuollettaa hengen avulla. Henki itse rukoilee sanoittmin huokauksin niitten puolesta, jotka uskovat. Mutta jos on kiinni lihassa on kiinni lihassa. Lihaa ei voi liha tehdä eläväksi vaan ainoastaan Jumalan Pyhä Henki vaikuttava voima ja persoona Jeesuksen Kristuksen Jumalan ainoan Pojan kautta. Se on uskomattomille mahdotonta. Mutta usko syntyy kuulemisesta ja kuulemiseen vaikuttaa Jumalan sana, eli Raamattu.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
197
Miten voi todistaa sellaista, mikä perustuu uskoon? :) Tämähän se ydinongelma näissä asioissa tuppaa olemaan. Ne jotka rupeavat ajattelemaan loogisesti, jättävät hyvin pian uskon taakseen.

Se vaan on niin jos kulkee suomut silmissä niin ei näe pimeässä ilman lamppua. Voi kompastua ja lyödä päänsä tai sitten kaksi sokeaa taluttaa toistansa ja molemmat tippuvat kuoppaan....
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
197
Miten voi todistaa sellaista, mikä perustuu uskoon? :) Tämähän se ydinongelma näissä asioissa tuppaa olemaan. Ne jotka rupeavat ajattelemaan loogisesti, jättävät hyvin pian uskon taakseen.

Valitettavasti totuus piloutuu usein sanojen taakse tai sitten et jaksa olla hiljaa, etkä ymmärrä totuutta hiljaisuudessa. Mieti hetki niin totuus ilmaantuu tuulen huminassa. Valitettavasti et voi ostaa totuutta, ehkä olet pitänyt sitä liian halpana tavarana tai muuna merkityksettömänä asiana. Anna tilaisuus totuudelle niin sinä löydät sen tai totuus löytää sinut. Ennemmin tai myöhemmin valaistut kenties ja lamppu syttyy palamaan ja loistaaa kirkkaana valoa tähän pimeyden valtakuntaan.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
197
Alkuperäinen kirjoittaja rehunmasiina:
Älkääs ny! Jokaisella meillä on uskomme.

Niin täällä Suomessa pidätämme oikeuden totuuden julistamiseen ja pidämme vallitsevaa järjestelmää totuutena, vaikka se oliskin valheen vankila, ekä paratiisi.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 876
Mistä tietää että palvoo oikeaa jumalaa? Entä jos oletkin valinnut väärän ja näin ollen suututat vain sitä oikeaa jumalaa enemmän?
jumalia on vain yksi, mutta on olemassa monta profeettaa. Monissa eri uskonnoissa palvotaan sitä profeettaa, jotta hänenkautta välittyisi viesti jumalalle
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Nii. Todistakaapa että joulupukkia ei ole olemassa.
Todistapas itse kun väität että minä olen edes puhunut raiskauksesta missään koko foorumissa? Tässä sen näkee elät ihan omissa harhoissa ja pelkotilanteissasi.

Tämän olen sanonut.
A. Hyväksyn prostituutio nykyisen lain säädännön Suomessa. Uskon että se on parempi koska jos laitonta niin silloin vain rikollisuus lisäntyy.
B. Minulla oli tosi provokaativinen esimerkki mitä voisi tehdä jos olisin satanisti mutta kristitystä sinne satanismiin on julmetun pitkä matka. Näkisin enemmän todennäköistä että vaihtaa hieman uskomusta esim. vapaakirkkoon tai katoliseen kirkkoon jne.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
jumalia on vain yksi, mutta on olemassa monta profeettaa. Monissa eri uskonnoissa palvotaan sitä profeettaa, jotta hänenkautta välittyisi viesti jumalalle
Tähän kerron että yksi ystävistäni on musliimi mutta hän on ahkera sellainen korkeasti koulutettu (Yliopisto) ja kokoaikainen työpaikka ja vastuullinen henkilö osaa hyvin englantia ja opiskelee hitaasti suomenkieltä.

Meillä on molemminpuolinen kunnioitus toisiamme kohtaan ja ollaan sanottu toisillemme että hyvä kun et ole ateisti.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tässähän tämä, miksi uskonnot ovat vaarallisia. Mikä siinä ateismissa on niin ikävää, että sairaan uskonnon harjoittajakin on parempi kuin ateisti?
On synti että ei usko Jumalaan. Sellainen että ei pääse taivaseen. Muutenkin pidin ihmisiä jotka luulee Suomen uutislähetys on aina edes lähellä oikein tylsinä jos ei ymmärrä että on muuta tietoa.

Urheilutulokset niissä media on toki melkein aina oikein.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
41
jumalia on vain yksi, mutta on olemassa monta profeettaa. Monissa eri uskonnoissa palvotaan sitä profeettaa, jotta hänenkautta välittyisi viesti jumalalle
Mutta mistä tiedät että niitä on vain yksi? Ehkä niitä onkin neljä ja suututit juuri kolme heistä ja olet ansainnut palaa ikuisesti.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mutta mistä tiedät että niitä on vain yksi? Ehkä niitä onkin neljä ja suututit juuri kolme heistä ja olet ansainnut palaa ikuisesti.
Jo mutta isoimmat uskonnot moni niistä yksi jumala.

Minun jumala pästää taivaseen jos uskon ja jos saan syntien anteeksiannon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 875
Tai miksi edes joku uskoo että asia on noin ?
Tekeekö uskonnon koko siitä uskottavamman ?
Jos tekee niin miksi ?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Viisat miehet ja naiset sanoo niin ja raamatun perusidea on totta. Muuta yliluonnollista on kuolleet elvytetet ovat jotkut nähneet asioita jne. The Conjuring eka leffa perustuu tositapahtumiin. Katsoin The Nun leffan se nyt ehkä on fiktiota koska haluavat tehdä rahaa aiheesta.


Tässä on taas jahkailtu samoja kysymyksi johon jo vastattu. Haa nyt tämä threadi saa taas mennä uneen minun puolesta mutta ainakin palasin ja vastasin satanismista kun joku kysyi asiasta.
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 126
Viisat miehet ja naiset sanoo niin ja raamatun perusidea on totta. Muuta yliluonnollista on kuolleet elvytetet ovat jotkut nähneet asioita jne. The Conjuring eka leffa perustuu tositapahtumiin. Katsoin The Nun leffan se nyt ehkä on fiktiota koska haluavat tehdä rahaa aiheesta.


Tässä on taas jahkailtu samoja kysymyksi johon jo vastattu. Haa nyt tämä threadi saa taas mennä uneen minun puolesta mutta ainakin palasin ja vastasin satanismista kun joku kysyi asiasta.
"Viisaat miehet ja naiset sanoo niin ja raamatun perusidea on totta" ei ole mikään kunnon vastaus, kun se nostaa heti lisäkysymyksiä.

Ketkä viisaat? Millä tavalla viisaat? Miksi viisaat sanoo myös, että ei ole totta? Mikä on raamatun perusidea? Miksi raamattua pitäisi uskoa? Jne jne...
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
jumalia on vain yksi, mutta on olemassa monta profeettaa. Monissa eri uskonnoissa palvotaan sitä profeettaa, jotta hänenkautta välittyisi viesti jumalalle
Mihin perustuen väität, että esimerkiksi Ītzpāpālōtl ja Osiris olisivat sama jumala?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Villinä veikkauksena: koska raamattu. Ja raamattuhan on uskottavin kirjoista, koska se sisältää myös historiallisia tapahtumia. Tai kiihkouskon ja noitavainon ajasta selvinnyt historia sisältää raamatullisia tapahtumia, mutta joka tapauksessa varmasti uskottavin tarina juuri tästä syystä.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Mihin perustuen väität, että esimerkiksi Ītzpāpālōtl ja Osiris olisivat sama jumala?
Itse "allekirjoittaisin" väitteen "Jumalia on vain yksi" siinä mielessä, että Jumalalla viitataan siihen, mikä on, mutta mitä ei voi "pukea sanoiksi". Hankaluus tuon asian kommunikoinnissa on, että "Ītzpāpālōtl", "Osiris", "Allah" ja "Jumala" ovat noita "sanoista tehtyjä pukuja". Joku nokkela kysyy, että mihin tarvitsemme termiä "Jumala", kun meillä on jo vaikkapa "todellisuus" tai "olemassaolo", joka kuulostaisi tarkoittavan jotakuinkin samaa. Emme ehkä tarvitsekaan, mutta täysin sama ongelma pätee noihin termeihin - ne ovat "sanoista tehtyjä pukuja". Kaiken, minkä mieli kykenee ajattelemaan / kuvittelemaan, täytyy olla "jonkinlaista", sen täytyy ottaa jokin "muoto".
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 876
Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. (1. Joh. 2:22-23.)

toihan pyyhkii hieman allahilla per.....ttä. kun allah kieltää kolmiyhteyden ja Jumala ei koskaan ole hankkinut itselleen poikaa, eikä näin ollen ole isäkään, ole muuta jumalaa kuin Hän.

Tietystihä kristinuskossa raamattu opettaa, että on vain yksi jumala. Ainenki meillä ortodokseilla vielä painotetaan sitä että muut ovat vääräuskoisia,harha oppisia
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Itse "allekirjoittaisin" väitteen "Jumalia on vain yksi" siinä mielessä, että Jumalalla viitataan siihen, mikä on, mutta mitä ei voi "pukea sanoiksi". Hankaluus tuon asian kommunikoinnissa on, että "Ītzpāpālōtl", "Osiris", "Allah" ja "Jumala" ovat noita "sanoista tehtyjä pukuja". Joku nokkela kysyy, että mihin tarvitsemme termiä "Jumala", kun meillä on jo vaikkapa "todellisuus" tai "olemassaolo", joka kuulostaisi tarkoittavan jotakuinkin samaa. Emme ehkä tarvitsekaan, mutta täysin sama ongelma pätee noihin termeihin - ne ovat "sanoista tehtyjä pukuja". Kaiken, minkä mieli kykenee ajattelemaan / kuvittelemaan, täytyy olla "jonkinlaista", sen täytyy ottaa jokin "muoto".
Vaan kun näillä sanoilla kuvaillaan aivan eri ajatuksia. Ei ole järkevää väittää, että puhuttaisiin samasta asiasta eri sanoilla, jos väittelyn eri puolet ovat eri mieltä mm. siitä, kumpi osapuoli kuuluisi teurastaa väärään olentoon uskomisen vuoksi.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Vaan kun näillä sanoilla kuvaillaan aivan eri ajatuksia. Ei ole järkevää väittää, että puhuttaisiin samasta asiasta eri sanoilla, jos väittelyn eri puolet ovat eri mieltä mm. siitä, kumpi osapuoli kuuluisi teurastaa väärään olentoon uskomisen vuoksi.
Yleisesti ottaen toki näin, koska suurin osa (käytännössä lähestulkoon jokainen) kuitenkin puhuu vain siitä omasta konseptistaan. Jos taas mietitään ja halutaan ymmärtää ylipäätään sitä, mihin monet mystikot tai henkilöt, joiden juttujen pohjalta uskontoja on syntynyt, ovat viitanneet, voi olla ihan hyödyllistä hellittää omista uskomuksistaan siitä, mikä todellisuuden luonne on. En tarkoittanut aiempaa viestiäni niinkään siinä mielessä, että "atomi on ihan oikeassa", sillä ilmiselvästi hän kuvailee vain uskomusjärjestelmäänsä (ja luultavasti kuullut tuon "jumalia on vain yksi", joltain, joka on vain kuvaillut uskomuksiaan, jotka on oppinut joltain, joka on vain kuvaillut uskomuksiaan ... n henkilöä taaksepäin, joka on kuullut tuon joltain, joka on saattanut ehkä tarkoittaa sillä jotain todellisempaa).
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 876
se on kuultu raamatusta. viittaat että välttämättä ole ihan oikeassa, niin samallahan viittaat että kristinusko ei ole oikeassa, josta minun viittaukset on suoraan. Asiat ei ole minun keksimiä, eikä naapurin sanomia, vain kristinuskoa ja mooseksen kirjoista.
 
Viimeksi muokattu:

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
se on kuultu raamatusta.
Jeesuksen jutuissa mahdollisesti kuvailemani kaltaisesti, mutta esimerkiksi Vanhassa testamentissa on siihenkin tyyliin esitetty asioita, että jumalia on paljon, mutta Jahwe on kovis kaikista ja turpaan otat jos et oikein valitse.

viittaat että välttämättä ole ihan oikeassa, niin samallahan viittaat että kristinusko ei ole oikeassa, josta minun viittaukset on suoraan.
Juurikin näin. Suurin osa kristinuskon (kuten muidenkin uskontojen) väitteistä on kaiken maailman uskomuksia ja pohjattomia väitteitä, ja siellä piilossa oleva totuuden siemenkään ei ole päässyt itämään useimpien uskovaisten mielessä.

Asiat ei ole minun keksimiä, eikä naapurin sanomia, vain kristinuskoa ja mooseksen kirjoista.
Juu, mutta sinne ne kirjoihin ja tarinoihin ovat päätyneet juuri niin. Osa asioista tietenkin puhtaasti mielikuvituksen tuotetta, mutta todellisetkin oivallukset ovat yleensä heti ensimmäisen oivaltajan jälkeen vain papukaijana toistettuja uskomuksia. Eli joku on oivaltanut jotain ja koittanut pukea sanoiksi, joku on kuullut sanat ja uskonut niihin, ilman käsitystä siitä itse oivalluksesta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
se on kuultu raamatusta. viittaat että välttämättä ole ihan oikeassa, niin samallahan viittaat että kristinusko ei ole oikeassa, josta minun viittaukset on suoraan. Asiat ei ole minun keksimiä, eikä naapurin sanomia, vain kristinuskoa ja mooseksen kirjoista.
Miksi uskoisit kristinuskon valheisiin? Miksi Raamatun ilmiselvät sadut olisivat totta, mutta aasainuskon Edda olisi väärässä? Miksi muinaisnorjalainen Forseti ei tulisi ja tuomitsisi sinua valheisiin uskomisesta?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 875
Jahas, ollaan taas tässä, Raamattu on totta koska se on jumalan sanaa ja koska raamattu on totta niin jumala on totta ympyrässä.
Niin ja sitten ne viisaat miehet joiden mielestä asian on näin.
Palaillaan kun löytyy jotain uutta/järkevää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
270
Tämä ei tainnut vielä olla täällä:


Once I saw this guy on a bridge about to jump. I said, "Don't do it!" He said, "Nobody loves me." I said, "God loves you. Do you believe in God?"

He said, "Yes." I said, "Are you a Christian or a Jew?" He said, "A Christian." I said, "Me, too! Protestant or Catholic?" He said, "Protestant." I said, "Me, too! What franchise?" He said, "Baptist." I said, "Me, too! Northern Baptist or Southern Baptist?" He said, "Northern Baptist." I said, "Me, too! Northern Conservative Baptist or Northern Liberal Baptist?"

He said, "Northern Conservative Baptist." I said, "Me, too! Northern Conservative Baptist Great Lakes Region, or Northern Conservative Baptist Eastern Region?" He said, "Northern Conservative Baptist Great Lakes Region." I said, "Me, too!"

Northern Conservative†Baptist Great Lakes Region Council of 1879, or Northern Conservative Baptist Great Lakes Region Council of 1912?" He said, "Northern Conservative Baptist Great Lakes Region Council of 1912." I said, "Die, heretic!" And I pushed him over.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 875
Kun kerran vitsien makuun päästiin niin kuulin tämän hitchensin videolla ensikerran:

A young CNN journalist had heard of a very, very old Jew who went twice a day to pray at the Wailing Wall.
Sure of holding a good subject, she goes to the spot and sees a very old man walking slowly toward the wall.
After three quarters of prayer and as he moved away slowly, leaning on his cane, she approaches to interview him:
"Excuse me, sir, I'm Rebecca Smith from CNN. What's your name?"
"Moshe Rosenberg," he says.
"How long have you been here to pray?"
"More than 60 years," he says.
"60 years, it's incredible, and what are you praying for?"
"I pray for peace between Christians, Jews and Muslims. I pray for the end of wars and hate. I pray that our children will grow in safety and become responsible adults who love their neighbors."
"And what do you feel after 60 years of prayer?"
"...I feel as I was talking to a wall."
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tämä ei tainnut vielä olla täällä:


Once I saw this guy on a bridge about to jump. I said, "Don't do it!" He said, "Nobody loves me." I said, "God loves you. Do you believe in God?"

He said, "Yes." I said, "Are you a Christian or a Jew?" He said, "A Christian." I said, "Me, too! Protestant or Catholic?" He said, "Protestant." I said, "Me, too! What franchise?" He said, "Baptist." I said, "Me, too! Northern Baptist or Southern Baptist?" He said, "Northern Baptist." I said, "Me, too! Northern Conservative Baptist or Northern Liberal Baptist?"

He said, "Northern Conservative Baptist." I said, "Me, too! Northern Conservative Baptist Great Lakes Region, or Northern Conservative Baptist Eastern Region?" He said, "Northern Conservative Baptist Great Lakes Region." I said, "Me, too!"

Northern Conservative†Baptist Great Lakes Region Council of 1879, or Northern Conservative Baptist Great Lakes Region Council of 1912?" He said, "Northern Conservative Baptist Great Lakes Region Council of 1912." I said, "Die, heretic!" And I pushed him over.
Fiktio tarina vastaavia tarinoita voi kirjoittaa hahaa ateisteista.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kun te menitte siinä offtopic rajamaille niin menen minäkin. Katsoin FINNKINO leffateatterissa The Nun kauhuelokuvan. Ei ollut super leffa mutta 7/10 arvosanan annan. Eka leffa Conjuring 1 olen vakuuttunut että perustuu tositapahtumiin ei koko elokuva mutta perusidea.

Se sitten ateistejen tyhmä logiikka et voi todistaa että jumala on olemassa. On vaikka kuinka paljon "yliluonnolista" tai sellaista mitä tiede pitää niin sanottuna yliluonnollisena.

Jumala voi olla eri ulottuvuudessa siis englanti sana dimension.

Useimmat kristityt minut mukaanlukien ei ota raamattua kirjaimellisesti. Maapallo ei luotu 7 päivässä vaan sen otan kuvannollisesti.

Uskon jumalaan, Jesukseen, Enkeleihin, Paholaiseen, Demoneihin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 875
Eihän tuollaisen ihmisen kanssa joka tuollaisia väittää voi keskustella asiasta, ei siitä vain tule mitään jos ihan perusasiat on hukassa noin pahasti.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 264
Jokainen tulkoon omassa uskossaan autuaaksi.
Kunhan ei pyri omalla uskonnollaan sanelemaan miten muiden pitäisi elää.

Toki rationaalisiakin uskontoihin verrattavia liikkeitä on

  1. Älä jaa mielipiteitä tai neuvoja ellei sinulta niitä pyydetä.
  2. Älä kerro huoliasi muille ellet ole varma, että he haluavat kuulla niistä.
  3. Ollessasi toisen asumuksessa, osoita hänelle kunnioitusta tai älä mene sinne.
  4. Jos vieras asumuksessasi ärsyttää sinua, kohtele häntä julmasti ja armottomasti.
  5. Älä lähentele toista, ellet saa parittelukutsua.
  6. Älä ota sitä, mikä ei sinulle kuulu, ellei se ole toiselle taakka, josta hän selkeästi tahtoo tulla vapautetuksi.
  7. Tunnusta magian voima, jos olet käyttänyt sitä saadaksesi haluamasi. Jos kiellät magian voiman kutsuttuasi sitä onnistuneesti, menetät kaiken saamasi.
  8. Älä valita mistään, mikä ei koske sinua.
  9. Älä vahingoita pikkulapsia.
  10. Älä tapa eläimiä muutoin kuin hyökkäyksen kohteeksi joutuessasi tai ravinnoksesi.
  11. Liikkuessasi puolueettomalla maaperällä, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kerrotko yhdenkin asian jota tiede pitää yliluonnollisena?
Jumala


mutta esim hieman uudempi aikakausi niin kun elvytetty kuolleet he ovat kertoneet näkevänsä asioita kuoleman jälkeen.

Toinen asia uusi asia esim Conjuring Eka leffa perustuu perusidea tositapahtumiin.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Asiaton käytös
Eihän tuollaisen ihmisen kanssa joka tuollaisia väittää voi keskustella asiasta
Ateistit taas turha keskustella nyt on sunnuntai ja en keksi oikein hyvää diplomaattista vastausta sinun viimeiseen harha väitteseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
41
Jumala


mutta esim hieman uudempi aikakausi niin kun elvytetty kuolleet he ovat kertoneet näkevänsä asioita kuoleman jälkeen.

Toinen asia uusi asia esim Conjuring Eka leffa perustuu perusidea tositapahtumiin.
Elvytetyt kuolleet ovat nähneet jotain mikä sattuu liittymään juuri heidän omaan uskontoonsa. Mistä tiedät kenen unet on totta vai onko kenenkään?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Elvytetyt kuolleet ovat nähneet jotain mikä sattuu liittymään juuri heidän omaan uskontoonsa. Mistä tiedät kenen unet on totta vai onko kenenkään?
En tiedä muista uskonnoista. Olen vaan kullut ja kuuntelen kristittyjen tarinoita. Tiede kuitenkin väittää että kun olet kuollut et näe yhtään mitään ja ei ole mitään kuoleman jälkeen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 314
Viestejä
4 157 070
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom