Mikä auto minulle?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
Mä en ole tunnistanut omassa pösössäni, että milloin se polttaa. Tietty jos siinä on joku raja ja keskinopeus mulla on tankkausten välillä siinä 100+ km/h, niin.... :D 113 km/h taitaa olla keskinopeusenkka tankkausvälillä. Aika hyvin, kun tankilla ajaa yli tonnin :vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
328
Kyllä hiukkasloukku lisää kulutusta vähän koska löpöllähän se poltetaan puhtaaksi.

@Kvarkki ite huomasin että ton Volvon uuden padan DPF ei polta motarilla ainakaan jos 130 km/h painaa menemään. Oisko liikaa kuormaa tai lämpöä? Toistuvasti alkaa poltot kun tulee motarilta pois ja jos se on menomatkalla, niin se jää kesken kun toimisto on melkeen motarin vieressä. Saa nähä tuleeko vielä ongelmia.
Noilla isoilla kuormilla se loukku voi palaa puhtaaksi ihan itsestään ilman polttosykliä. Ainakin pösön dokumentaatio tuntee loukulle kaksi vaihtoehtoa, "Natural regeneration" ja "Artificial regeneration".

Filter regeneration depends on the temperature of the exhaust gases which must be above the soot combustion limit.
There are 2 techniques to achieve this :
  • Natural regeneration
  • Artificial regeneration (regeneration assistance)
Natural regeneration.
When the exhaust temperature reaches the regeneration limit itself (high engine load) The particles burn naturally in the particle filter. No external actions are performed to activate regeneration.
Artificial regeneration (regeneration assistance).
Regeneration assistance is a set of provisions controlled by the injection ECU with the aim of increasing the temperature of the exhaust gases to the regeneration limit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Mä en ole tunnistanut omassa pösössäni, että milloin se polttaa. Tietty jos siinä on joku raja ja keskinopeus mulla on tankkausten välillä siinä 100+ km/h, niin.... :D 113 km/h taitaa olla keskinopeusenkka tankkausvälillä. Aika hyvin, kun tankilla ajaa yli tonnin :vihellys:
Pösö 407 1.6 lisää kuormitusta ja kytkee takalasin ja peilien lämmityksen päälle. Ilmeisesti lisää myös syöttöä, että moottorille saadaan enemmän lämpöä (moottorin ääni vähän muuttuu). Huomaa siis ainakin sulaneesta takalasista polton. Myös jos poltto jää kesken, niin jäähdyttimen puhaltimet jää hetkeksi päälle viilentämään "todella kuumaa" moottoria.

Tullut ajettua 80-100, eli täytyy polttaa, kun kuormaa ei ole moottorilla muuten tarpeeksi.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Voi, mutta omani ei ainakaan selvästi tee niin.
Kuinka pitkä motaripätkä tuo on? Onhan sekin mahdollista, että motari lämmittää koneen sopivasti, että poltto voi alkaa, ja siksi se on sitten usein käynnissä motarilta poistuttaessa, jos on sopivan mittainen pätkä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
Tuli mieleen, että tasan kerran olen motarilla ihmetellyt, kun kierroslukumittari hyppii ylös-alas pienellä syklillä. Voisko tuo olla se poltto? Normaalisti kierrokset on tasan vakio 2000-2500 rpm välillä riippuen nopeudesta. Jos on, niin sitten 180 km pätkä suuntaansa 1-tietä hoitanee luonnonpoltolla homman. Jos ikinä käy käry, niin täytyykin sanoa sedälle, että vähän vaan ympäristöstä huolehdin ja hiukkasloukkua putsasin :vihellys:
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.

Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?

Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.

Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
611
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.

Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?

Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.

Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.
Toyota Yaris. Aika vanhaksi menee, mutta ihan pommin varma kökötys. Ajonautinnosta ei tietoakaan, mutta vie paikasta A- paikkaan B.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.

Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?

Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.

Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.
G Astra, ihan syystä noita näkee aika paljon liikenteessä edelleen.

Edit: Suosittelen sporttipenkeillä, vakiot ovat aikamoiset laverit. En tiedä karsiiko valikoimaa liikaa...
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
G Astra, ihan syystä noita näkee aika paljon liikenteessä edelleen.

Edit: Suosittelen sporttipenkeillä, vakiot ovat aikamoiset laverit. En tiedä karsiiko valikoimaa liikaa...
Onko koneista jotain erityisiä vältettäviä? 1.6 nyt aika nuhanen mutta halvallahan noita lähtis. 1.8 16v vois olla ihan siedettävä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Onko koneista jotain erityisiä vältettäviä? 1.6 nyt aika nuhanen mutta halvallahan noita lähtis. 1.8 16v vois olla ihan siedettävä.
Kyllä ~100hp 1.6 16V Astraa liikuttaa, ei sillä että tykki olisi. 8v mallit ovat kuulemma luotettavampia, mutta niin kai yksinkertaisemman ja tehottomamman koneen kai pitäisikin ;)
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Kyllä ~100hp 1.6 16V Astraa liikuttaa, ei sillä että tykki olisi. 8v mallit ovat kuulemma luotettavampia, mutta niin kai yksinkertaisemman ja tehottomamman koneen kai pitäisikin ;)
No joo nyt katoin niin oli tosta olemassa 1.2 ja 1.4 mallejakin eli 1.6 voi olla ihan tyytyväinen :D Lisäksi 1.6 näyttää olevan yleisin kone. Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan tuollainen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Onko koneista jotain erityisiä vältettäviä? 1.6 nyt aika nuhanen mutta halvallahan noita lähtis. 1.8 16v vois olla ihan siedettävä.
Mulla oli muutaman vuoden 1.6 16v GAstra, oli sen verran kevyt auto, että hyvin sillä kerkes liikenteen mukaan kun yksin ajeli. Ei tullut olo, että jäi jalkoihin kuten vaimon silloisella 1.3 corollalla. GAstrasta on myös 1.6 "eco" malli olemassa, mikä on aika mopo 75hp tehoillaan. Sisätilat sangen hyvät, tuolla tehtiin reissua menestyksellisesti neljän ja viiden hengen miehityksellä ja takalootaan meni kohtuullisesti roinaa. Tosin täydellä kuormalla motista alkoi puhti hiipumaan kuten arvata saattaa.

Ainakin osassa moottoreita hihnanvaihtoväli on 60 tkm joten kannattaa tsekata milloin se on vaihdettu. Yleisemmistä vioista on juttua vaikka autotallin sivuilla.

Edit: mun yksilössä ei mennyt kuin kuluvaa osaa vaihtoon sen parin vuoden aikana, ilmansuodattimia, takajarrupalat jne...

Astra G:ssä esiintyneitä vikoja on mm. venttiilinvarren tiivisteistä johtuva öljynkulutus, alustamassan halkeilu takapyörän koteloissa, taka(levy)jarrujen ruostuminen, kostuvat ajovaloumpiot, nopeasti tehonsa menettävät takaiskunvaimentimet, ruostuva takaäänenvaimennin (erit. 2.0) ja vioittuva nokka-akselin asentotunnistin (2.0) ja moottorin lämpötilatunnistin. Myös moottorinohjausyksiköitä on jouduttu vaihtamaan. Kokonaisuutena laatu oli kuitenkin paljon edeltäviä malleja parempi ja Astra G sijoittuu jopa hieman keskiarvon paremmalle puolelle katsastustilastoissa.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
No joo nyt katoin niin oli tosta olemassa 1.2 ja 1.4 mallejakin eli 1.6 voi olla ihan tyytyväinen :D Lisäksi 1.6 näyttää olevan yleisin kone. Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan tuollainen.
Se moottorin koko on kaikista ongelmista pienin... :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 739
Mulla oli muutaman vuoden 1.6 16v GAstra, oli sen verran kevyt auto, että hyvin sillä kerkes liikenteen mukaan kun yksin ajeli. Ei tullut olo, että jäi jalkoihin kuten vaimon silloisella 1.3 corollalla. GAstrasta on myös 1.6 "eco" malli olemassa, mikä on aika mopo 75hp tehoillaan. Sisätilat sangen hyvät, tuolla tehtiin reissua menestyksellisesti neljän ja viiden hengen miehityksellä ja takalootaan meni kohtuullisesti roinaa. Tosin täydellä kuormalla motista alkoi puhti hiipumaan kuten arvata saattaa.

Ainakin osassa moottoreita hihnanvaihtoväli on 60 tkm joten kannattaa tsekata milloin se on vaihdettu. Yleisemmistä vioista on juttua vaikka autotallin sivuilla.

Edit: mun yksilössä ei mennyt kuin kuluvaa osaa vaihtoon sen parin vuoden aikana, ilmansuodattimia, takajarrupalat jne...
Tuhnuhan tuo on mutta 1.6 8v kone ei hajoa jos hihna katkeaa. Uusi kuminauha paikalleen ja matka jatkuu. Tuo sama kone saattaa syödä nokkia, eli jos naputus kuuluu niin katse nokka-akseliin. Toki tuo kestää naputtavalla nokallakin ajaa vaikka kuinka pitkään.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 785
Noi G-astrat rupee olemaan aika vanhoja, jos uusimmat on 2004 vuodelta..
Niinhän ne on, mutta tekniikka on yksinkertaista ja osat halpoja.
Ja kaikenlisäksi tuollainen astra on vieläpä ihan hyvä ajaa, parempi kuin 4 koppainen golffi.

Täällä on kakkosautona tollainen 1.8i 16v sporttipenkeillä ja ilmastoinnilla.
Hihnan vaihtoväli on vain 60tkm. Bensaa tuo syö mun ajoilla noin 7 litraa sadalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
645
Jos ajomukavuus on arvoissa korkealla, niin lähtisin saksalaisten suuntaan, tekniikaltaan aika yksinkertaisia nuo E46/36. Toki kutoskoneet on luotettavempia, mutta, jos perusongelmat on korjattu niin tälläistä katselisin 2k hintaluokassa: BMW 320 Farmari 2000 - Vaihtoauto

Olisi tilaakin mukavasti farkussa ja ei tuo kauheasti bensiiniäkään käytä...

Ei ole ajettukkaan ihan mahdottomasti...
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Omasta kokemuksesta suosittelisin Peugeot 307 2.0 bensakoneella. Auto on tilava, hyvä ajaa, eikä ruostu kriittisistä paikoista. Parin tonnin luokassa valinnanvaraa on nykyään paljon. 1.6 malleihin ei kannata lähteä, ponneton moottori kuluttaa saman tai enemmän mitä 2.0. Käsittääkseni malliston huipulla olleessa 2.0 on myös käytetty laadukkaampia osia paikka paikoin.

Huomattavasti mainettaan parempi auto, varaosat ja vakuutukset edullisia.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
151
Omasta kokemuksesta suosittelisin Peugeot 307 2.0 bensakoneella.
Kaverilla on edelleen ajossa isänsä uutena ostama 306 1.6, liekö vuosimallia 2000. Ei sitä tunnu saavan ajamalla rikki millään. Kaikki samanikäiset Focukset, Mersut, Audit ja suurin osa japanilaisista on jo ruostunut paalauskuntoon, mutta Pösössä ei ole täplääkään ruostetta. Ei siinä tosin ole varusteitakaan, ei ilmastointia eikä vakkaria. Lisäksi viitosvaihde on turhan lyhyt moottoritielle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 342
Noi G-astrat rupee olemaan aika vanhoja, jos uusimmat on 2004 vuodelta..
No alle 2000€ hinnalla ei ihan hirveästi järkeviä uudempiakaan saa.


Hihnan vaihtoväli on vain 60tkm. Bensaa tuo syö mun ajoilla noin 7 litraa sadalle.
Vaihto on sentään kohtuullisen hintainen, ainakin aikoinaan oli 300€ marmorilta, pikkupajassa vielä halvempi.
 

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
216
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.

Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?

Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.

Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.
Katsoisin noilla ehdoilla uusimman ja vähiten ajetun, budjettiin mahtuvan hyundai getzin. On luotettava pikku kulkine.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 207
No joo nyt katoin niin oli tosta olemassa 1.2 ja 1.4 mallejakin eli 1.6 voi olla ihan tyytyväinen :D Lisäksi 1.6 näyttää olevan yleisin kone. Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan tuollainen.
Suosittelen. Emännällä 260tkm ajettu. Viimeeksi kulutus 5,9l/100. Kun käyt katsomassa niin varmistu ettei syö öljyä liikaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
42
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.

Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?

Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.

Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.
No itse ratkaisin alle 10tkm/vuodessa kakkosauto tilanteen Fiat puntolla... :happy:

Ostin tuon emännälle joululahjaksi 2016 marraskuussa kun se sai uuden työpaikan ja sinne ei bussit järkevästi vie illalla/viikonloppuna.... Hintaa jäi muistaakseni 1450€ ja vaatimukset ilmastoinnista sekä 4 ovesta täyttyi... (lastenistuin) Ajettuna oli alle 60tkm. Katselin aluksi corollaa ja muita japskeja mutta nehän olivat ihan jäätävän kalleita sekä veivi-ikkunoilla ilman ilmastointia tuossa alle 2K€ luokasssa....

En ole tehnyt tuolle itailianihmeelle mitään muuta kun vaihtanu tulpat ja öljyt 1xvuodessa ja toiminut se on koko ajan ilman moitteita... :vihellys:

Bensaa menee alle 6l/satasella ja vakuutukset on käytännössä ilmaiset vrt. oma Mercedes Eemeli bensa :nb:

Eihän se nyt mikään unrelma-auto ole ajettavuudeltaan, mutta oikeasti...ostohinta ja käyttökustannukset :)
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
42
No itse ratkaisin alle 10tkm/vuodessa kakkosauto tilanteen Fiat puntolla... :happy:

Ostin tuon emännälle joululahjaksi 2016 marraskuussa kun se sai uuden työpaikan ja sinne ei bussit järkevästi vie illalla/viikonloppuna.... Hintaa jäi muistaakseni 1450€ ja vaatimukset ilmastoinnista sekä 4 ovesta täyttyi... (lastenistuin) Ajettuna oli alle 60tkm. Katselin aluksi corollaa ja muita japskeja mutta nehän olivat ihan jäätävän kalleita sekä veivi-ikkunoilla ilman ilmastointia tuossa alle 2K€ luokasssa....

En ole tehnyt tuolle itailianihmeelle mitään muuta kun vaihtanu tulpat ja öljyt 1xvuodessa ja toiminut se on koko ajan ilman moitteita... :vihellys:

Bensaa menee alle 6l/satasella ja vakuutukset on käytännössä ilmaiset vrt. oma Mercedes Eemeli bensa :nb:

Eihän se nyt mikään unrelma-auto ole ajettavuudeltaan, mutta oikeasti...ostohinta ja käyttökustannukset :)
Ainiin, se oleellinen jäi... ostaessa n.70tkm ja nyt 88tkm. ns ilmaista ajoa...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
No itse ratkaisin alle 10tkm/vuodessa kakkosauto tilanteen Fiat puntolla... :happy:

Ostin tuon emännälle joululahjaksi 2016 marraskuussa kun se sai uuden työpaikan ja sinne ei bussit järkevästi vie illalla/viikonloppuna.... Hintaa jäi muistaakseni 1450€ ja vaatimukset ilmastoinnista sekä 4 ovesta täyttyi... (lastenistuin) Ajettuna oli alle 60tkm. Katselin aluksi corollaa ja muita japskeja mutta nehän olivat ihan jäätävän kalleita sekä veivi-ikkunoilla ilman ilmastointia tuossa alle 2K€ luokasssa....

En ole tehnyt tuolle itailianihmeelle mitään muuta kun vaihtanu tulpat ja öljyt 1xvuodessa ja toiminut se on koko ajan ilman moitteita... :vihellys:

Bensaa menee alle 6l/satasella ja vakuutukset on käytännössä ilmaiset vrt. oma Mercedes Eemeli bensa :nb:

Eihän se nyt mikään unrelma-auto ole ajettavuudeltaan, mutta oikeasti...ostohinta ja käyttökustannukset :)
Mites muuten tuleeko mieleen tuollaisen turvallisuus kun mainitsit myös tuon lastenistuimesta? Itselläni ei lapsia ole (vielä) mutta väkisinkin tulee mieleen paljonko tuollainen pienempi auto mukulia suojaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
42
Mites muuten tuleeko mieleen tuollaisen turvallisuus kun mainitsit myös tuon lastenistuimesta? Itselläni ei lapsia ole (vielä) mutta väkisinkin tulee mieleen paljonko tuollainen pienempi auto mukulia suojaa.
Noh, fiuden pelti on ohkaista kun virsikirja märkänä, mutta 99% ajasta jälkikasvu on eemelin kyydissä... Meille tuo kakkosauto tuli ihan vaan eukon työmatkoja ja kauppareissuja varten. (minä kuskaan kersan aamulla ja haen iltapäivällä, kun on helpommat ja joustavammat työajat)

Ja sitten kun mennään mökille yms. pitemmille matkoille, niin mahdutaan eemeliin koko porukka
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Noh, fiuden pelti on ohkaista kun virsikirja märkänä, mutta 99% ajasta jälkikasvu on eemelin kyydissä... Meille tuo kakkosauto tuli ihan vaan eukon työmatkoja ja kauppareissuja varten. (minä kuskaan kersan aamulla ja haen iltapäivällä, kun on helpommat ja joustavammat työajat)

Ja sitten kun mennään mökille yms. pitemmille matkoille, niin mahdutaan eemeliin koko porukka
Oolrait. Tätä vähän epäilinkin. Eikä siinä, kyllähän taitaa nuo uudemmat pikkuautot olla aika erilaisia turvallisuudeltaa verrattuna vaikka 10 vuoden takaisiin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 201
Hmm... Autoverkkiksessä Hyny i30 comfort farkku alle 20k€ ja 0% kokonaiskorko.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Eikä siinä, kyllähän taitaa nuo uudemmat pikkuautot olla aika erilaisia turvallisuudeltaa verrattuna vaikka 10 vuoden takaisiin.
Puhumattakaan kun itse on penskana ollut kuplavolkkarin takapenkillä jossain alkeellisessa lastenistuimessa :D
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
515
Nykyinen auto on Renault Megan Coupe 1. 8 vm 2003.
Rouva haluaa tilalle vähän järkevämmän, 5-ovisen. Farmari käy, mutta ei toivota erityisesti. Isofix olisi bonusta, mukana yleensä lapsi. Ilmastointi pakollinen.
6000 euroa olisi maksimi. Jäisi mahdollisiin korjauksiin rahaa myös, mutta maksimisumma ei ole kiveen hakattu.
Ajaa alta 20.000 km vuodessa, lähinnä Tampereella ja ympäristössä.
Arvostaa ympäristöä, mutta ei halua jäädä jalkoihin autollaan. Hybridi olisi pop, kaasukaan ei ole pois suljettu. Lähellä kaasuasemiakin. Käy myös tavallinen bensa.

Mitä arvoisa raati suosittelee?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
590
hybrideistä toyota prius
kaasusta volvo (jos tuohon hintaan löytyy joku muu kuin v70..)
etanolista saab 9-3
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
46
Mikä auto minulle? En vaihda autoja kovin usein, joten yritän löytää sellaisen jolla mennään jälleen 10+ vuotta. Olen keski-ikäinen sinkku mies, ei lapsia. Tilaa en paljoa tarvitse, mutta joskus olisi hyvä jos saisi isompia rojuja taakse, eli mielellään ainakin kaatuvilla takaselkänojilla hatchback tai farmari.

Varmatoiminen ja luotettava(hko) sopivilla kilometreillä. En halua viedä autoa jatkuvasti korjaamolle ja yrittää sieltä päästä bussilla töihin.

Stadin ruuhkassa automaatti pakollinen. Huom: oikea automaatti tai CVT, ei tuplakytkinpommeja!
Myös automaatti-ilmastointi. Olisi hyvä jos tehokas lämpenemään talvella kun lähtee ilman roikkaa liikkeelle.

Bensa tai bensahybridi. Dieselveroja en ala maksamaan, koska kilometrejä tulee todella vähän. Vähän ajon takia hybridistäkään en hyödy, paitsi että kun niissä tulee se automaattiloota vakiona.

Samasta syystä kulutuksella ei periaatteessa ole mitään väliä, mutta onhan se ikävä maksaa isoa ajoneuvoveroa jos kovat päästöt. Ja isopäästöiset autot ovat varmasti tulevaisuudessa entistäkin kalliimpia omistaa kun CO2 pohjaista veroa korjataan entistään.

Olisi se kiva jos auto olisi mukava ja hiljainen. Ihanteellisesti perinteiset 15" vanteet ja suuri ilmatilavuuksiset renkaat rengasmelun minimoimiseksi. Nykyään jokaisessa pikkukipossakin näkyy olevan 17" renkaita ja meteli on sen mukainen. Tässä iässä en innostu mistään kivikovasta urheilujousituksesta.

Käytettyä etsin, hinnaksi ajattelin aluksi max. kymppitonnia, mutta jos oikein hyvin pystyy perustelemaan niin miksei vielä muutamaa tonnia kalliimpi. Esimerkiksi jotenkin tykästyin farkku auris hybridiin, joita saa 16 tonniin. Mutta tuntuu kovalta rahalta pistää autoon jolla ajan vain pari tuhatta km vuoteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
46
Subarulla saisi varmaan ihan hyvät kyydit, mutta kovat kilsat vähän pelottaa. Ajattelin jotain max 150tkm olisi hyvä lukema niin ei ihan heti ala joka paikka hajoamaan. Luotettavat kilometrit toki riippuu automallista.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
46
Tuo on varmasti aivan totta. Tosin... saatoin vähän arvioida vuosittaiset kilsat alakanttiin. Ei sitä tiedä mitä kaikkea tässä innostuu vielä tekemään mihin autoa tarvitsee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 890
Eikö noilla kilometreillä tulisi halvemmaksi ajaa nuo ajot taksilla,ei olisi mitään huolto,korjaus,polttoainekuluja,veroja eikä muitakaan huolia.
Toki vähän paikkakunnasta riippuu kuinka tuo onnistuu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
851
Mikä auto minulle? En vaihda autoja kovin usein, joten yritän löytää sellaisen jolla mennään jälleen 10+ vuotta. Olen keski-ikäinen sinkku mies, ei lapsia. Tilaa en paljoa tarvitse, mutta joskus olisi hyvä jos saisi isompia rojuja taakse, eli mielellään ainakin kaatuvilla takaselkänojilla hatchback tai farmari.

Varmatoiminen ja luotettava(hko) sopivilla kilometreillä. En halua viedä autoa jatkuvasti korjaamolle ja yrittää sieltä päästä bussilla töihin.

Stadin ruuhkassa automaatti pakollinen. Huom: oikea automaatti tai CVT, ei tuplakytkinpommeja!
Myös automaatti-ilmastointi. Olisi hyvä jos tehokas lämpenemään talvella kun lähtee ilman roikkaa liikkeelle.

Bensa tai bensahybridi. Dieselveroja en ala maksamaan, koska kilometrejä tulee todella vähän. Vähän ajon takia hybridistäkään en hyödy, paitsi että kun niissä tulee se automaattiloota vakiona.

Samasta syystä kulutuksella ei periaatteessa ole mitään väliä, mutta onhan se ikävä maksaa isoa ajoneuvoveroa jos kovat päästöt. Ja isopäästöiset autot ovat varmasti tulevaisuudessa entistäkin kalliimpia omistaa kun CO2 pohjaista veroa korjataan entistään.

Olisi se kiva jos auto olisi mukava ja hiljainen. Ihanteellisesti perinteiset 15" vanteet ja suuri ilmatilavuuksiset renkaat rengasmelun minimoimiseksi. Nykyään jokaisessa pikkukipossakin näkyy olevan 17" renkaita ja meteli on sen mukainen. Tässä iässä en innostu mistään kivikovasta urheilujousituksesta.

Käytettyä etsin, hinnaksi ajattelin aluksi max. kymppitonnia, mutta jos oikein hyvin pystyy perustelemaan niin miksei vielä muutamaa tonnia kalliimpi. Esimerkiksi jotenkin tykästyin farkku auris hybridiin, joita saa 16 tonniin. Mutta tuntuu kovalta rahalta pistää autoon jolla ajan vain pari tuhatta km vuoteen.

Johonkin muutaman vuoden ikäiseen pikkuautoonhan tuo selkeesti noilla spekseillä:
KIA Rio 1,4 EX 5D A/T Muu 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ford Fiesta 1,0 80 S/S Titanium 5ov Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Citroen C3 e-VTI 82 Premium Viistoperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
Renault Clio TCe 120 EDC Navi Style (MY15.A) Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Hommaat tollasen automaagi avensiksen. Ei yhtä uusi kuin nuo edellä mainitus pikkuautot ja verotkin suuremmat. Toisaalta 2ke halvempi joten makselee niitä veroja tuollakin rahalla. Ei mikään hiljaisin auto esim. motarilla mutta ihan mukava peli. Ja mitä luultavimmin 10v päästä (jos sinne asti haluaa kaavailla) saa tuosta enempi euroja kuin pikkukinneristä, jossei täällä nyt kielletä kaikkia "isopäästöisiä" kokonaan. Eikä luultavasti tartte korjaamolla makuuttaa. Niin ja tolla myös pääsee tosiaan yli 100km/h ihan liikenteen mukana toisin kun jollain 80hv koirankopilla :D

Muok. kirotusvire
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
En tuosta 2.4:sta anjoviksesta itse ole kovin paljoa hyvää kuullut - 2.0 saattaa olla parempi ostos jos löytää automaattina. Kummatkin kuitenkin on täysin tehottomia laitoksia, verkkaiselle omistajalle... ;)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
En tuosta 2.4:sta anjoviksesta itse ole kovin paljoa hyvää kuullut - 2.0 saattaa olla parempi ostos jos löytää automaattina. Kummatkin kuitenkin on täysin tehottomia laitoksia, verkkaiselle omistajalle... ;)
Nojoo tosta 2.4 ei ole itselläkään tietoa millainen on. 2.0 taasen perusvarmaa tojotaa. Haha joo ei noi mitään raketteja sentää ole.

Hmm.. Tossa kun katselin niin 2.0 automaatille ilmoitetaan 11,3s ja manuaalille 9,0s 0-100km/h. Seikkahan on tuulipukutojotamiehelle täysin irrelevantti mutta pistipähän silmään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Nojoo tosta 2.4 ei ole itselläkään tietoa millainen on. 2.0 taasen perusvarmaa tojotaa. Haha joo ei noi mitään raketteja sentää ole.

Hmm.. Tossa kun katselin niin 2.0 automaatille ilmoitetaan 11,3s ja manuaalille 9,0s 0-100km/h. Seikkahan on tuulipukutojotamiehelle täysin irrelevantti mutta pistipähän silmään.
Hyvin yleinen kuvio tuonikäiselle japsille joissa automaattimalli oli lähinnä "välttämätön paha" - jollei muuten niin että saatiin jenkeissä myytyä autoa. Siellä on joku ikuisen vanha 5v laatikko joka on jostain 4v:stä tehty overdrivellä, tjsp. Se mitä välitykset ei syö tehoista, menee kytkimen luistattamiseen. :D
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
490
Nämä taitaa olla kaikki joitan järkyttäviä tuplakytkin tai robotti-"automaatteja". Jättäisin itse kauppaan.
Tässä se ongelma tulee. Oikea automaatti on kallis, sitä ei yleensä laiteta pikkuautoon, pl. jokin 1-sarjan BMW.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
851
Tuo budjetti on sen verran rajallinen, että jos pitää olla bensa + automaatti ja järkevät kilsat, niin pikkuautoonhan se kallistuu väkisten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 282
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom