Windows 8/8.1 Aktivoinnin purku/siirto? tjms

Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Semmotteen juttu, että ostin joskus 2013? tietokoneen komponetit ja asensin siihen vehkeeseen sitten W8 PRO:n. Jutussa kävi surullisesti, kun kaikki osat vaihdettiin yksi kerrallaan takuussa (mun oikeaan osunutta epäilystä viasta ei kuunneltu) ja lopulta myös emo jossa se vika lopulta oli.. Taistelun uuvuttamana (pari vuotta kinasin) laitoin sitten uuteen kokoonpanoon suoraan uuden avaimen, mutta nyt olen alkanut sitä wanhaa avainta taas ikävöimään.

Olin kai ajatellut, että se oli vaan mennyttä se avain, mutta olin kyllä vähän tyhmä tuolloin(kin). Nyt mietin semmoista, että avaimet oli mielestäni tyyppiä "retail", että niitä ei kai kirjoiteta biokseen? vaan sinne MS:n hirmukoneille, ja nyt pitäisi varmaan koittaa jotenkin purkaa tuo alkuunsa päättynyt kurja liitto. Siis emon ja avaimen.

Vaan miten lie onnistua minun haaveet? Vieläkö saisin siitä uuteen pikkukoneeseen käyttiksen pelastettua?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Vieläkö saisin siitä uuteen pikkukoneeseen käyttiksen pelastettua?
Jos se on aito Windows niin sinulla on lisenssitarra jossa on koodi. Sen kun syöttää uuteen koneeseen asennettuun Windowsiin niin tämä aktivoituu, joko suoraan tai soittamalla MS:n puhelinpalveluun.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Jos se on aito Windows niin sinulla on lisenssitarra jossa on koodi. Sen kun syöttää uuteen koneeseen asennettuun Windowsiin niin tämä aktivoituu, joko suoraan tai soittamalla MS:n puhelinpalveluun.
Hyvä sitten. Koitan sitten jospa koodi sitten toimisi. En olekkaan ikunansa tuonne puhelinpalveluun soittanut. Onko olemassa jotakin erityistä asiaa joka olisi hyvä tietää tai ottaa huomioon ennen soittoa? Tietty nyt tuo koodi on hyvä olla käsillä, mutta muuta?

Ja kiitoksia vastauksesta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Siitä on aikaa kun olen joutunut puhelinpalveluun soittelemaan, taisi olla Seiska-aikaa ellei peräti Xp, mutta jos aktivointi ei onnistu niin silloin ainakin proseduuri oli että aktivoinnista tulee pitkä koodi joka syötetään puhelinpalvelun automatiikkaan, josta tulee pitkä koodi joka syötetään Windowsiin. Sitä tarrassa olevaa koodia ei kysytä tässä vaiheessa.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
No pitää näin sitten tehdä jos ei muuten.

Nyt vaan odotellaan, että saan tuon uuden pikkuemon johon sen asennan.

kiitos.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Voit asentaa 10:n tyhjään koneeseen ja aktivoida sen sillä vanhalla 8.x koodilla.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Voit asentaa 10:n tyhjään koneeseen ja aktivoida sen sillä vanhalla 8.x koodilla.
Hyvä vinkki! Kiitosta.

Nyt vaan mulla on semmoinen murhe, että tuo kone tulee korvaamaan entistä pikkukonetta joka toimii ainoastaan DVB-tallentimena. Pelkään, että W-10 on ongelmallinen tuollaisessa käytössä?

Olen näet siinä luulossa, että tuo kymppi tekee jatkuvasti jotain omaa kivaa ja asentelee päivityksiä täysin oman tahtonsa mukaan ja saattaa jopa uudelleenkäynnistyä ihan oman mielensä mukaan vastoin minun toiveitani?

Mulla on liuta koneita ja olen vältellyt tuota kymppiä, kuin ruttoa. En tykkää mistään "mukavuus" toiminnoista jotka välittää jokaisen hiiren naksauksen ja näppäimen iskun nettiin.

Toisaalta, koska en tee tuolla koneella mitään henkilökohtaista, niin siihen tuo kymppi menisikin, ellei se sitten ole hankala tuolla ensimmäisellä tavalla?
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
En osaa tuohon vastata, kun itsekin käytän vielä 7:aa omissa koneissa, 10 löytyy vain virtuaalisena jota käytän todella harvoin. Tuo puhelinaktivointi toimii kyllä melko varmasti ellei onnistu suoraan.

Linux ja VDR on hyvä yhdistelmä pyörittämään tallentavaa "digiboksia", minulla nuo on ollut käytössä yli kymmenen vuotta eikä ole missannut vielä yhtäkään tallennusta.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Mielenkiintoinen juttu tämä "VDR". Tutustun varmasti asiaan. Tähän mennessä on koneessa pörrännyt DVBViewer PRO joka on kyllä tehnyt ihan hyvin hommansa.

Olen kylllä usein ajatellut ja jopa koittanut asentaa näitä LINUX juttuja, mutta omat kokemukset siitä on huonoja ja hataria. Yritykset sen asentamiseksi ovat päättyneet aina nopeasti, kun perustoiminnotkaan ei toimi ilman erikoisosaamista. Esimerkkinä, että oleellinen laite levynjako tjms koneessa ei toimi ja pitää itse estiä ja ladata netistä ajuripaketti joka sitten osoittautuu jotenkin hiukan vääräksi tai eri versiolle tarkoitetuksi (toki olen sitä oikeaa etsinyt) ja sitten pitäisi alkaa SUDO:ttamaan jotakin itselle outoja pitkiä komentosarjoja päästäkseni edes alkuun. ja... puuh...

Mutta periaatteessa tuo esittämäsi olisi haluamani systeemi ilman MS-isoveljeä ja muuta pakko pa**aa:tä. Olen asentanut kyllä kympin yhdelle koneelle tutkiakseni sitä. Ällistyin, että miten täynnä se on jopa käyttäjälle näkyviä valitsimia joilla haetaan lupaa seurata käyttäjän kaikkia tekemisiä. Samat asetukset löytyvät aina vain uudelleen ja uudelleen eri paikoista ja erilaisten asetuspolkujen päästä. Tulin siihen tulokseen, että oikeasti niitä ei saa poistettua mitenkään. Aina on jokin vaihtoehtoinen valitsin jolla on edelleen lupa samaan asiaan. Netin ohjeiden tai apuohjelmien avullakaan ei kaikkea saa sammutettua. Ilmeisesti tuon kympin tärkein idea on datan kerääminen käyttäjästä ja siitä hommastaan se ei luovu.

Huh tulipa vuodatus. Tutustun tuohon VDR:ään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 285
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom