Minkä tabletin ostan?

Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
228
Perustehtävä ei ole ihan staattinen mutta hyvä resoluutio olisi plussaa, samoin koko jotain max. 8" luokkaa.
Kahdeksan tuuman tabletteja on meillä käytössä pari, NVidian K1 Tab on kovemmassa pelikäytössä ollut junnulla, ja on ollut hyvä Nexus 7:n korvike, vaan K1:stahan ei enää kaupoista saa.

Lenovon Tab4 8 Plus on toisella muksulla mediatoistimena ollut vajaan vuoden. Lenovo on miellyttävän lähellä stock-Androidia pitänyt softansa ja näyttö siinä on aika hyvä hintaisekseen: kirkas ja värit sopivan saturoituneet ja resoluutio 1900 x 1200. En näytössä juurikaan laatueroa huomaa tuohon K1:een. Amazonista irtoaa vajaat 170 eurolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Jokos muuten tiedossa tuleeko perus-ipadista taas ensi vuodelle uusi vai pysyykö nyt tullut pitempään? Lähinnä jos sitten halpenisi jossain vaiheessa niin.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
228
Jep, lisäksi itseäni kiinnostaa millainen on tuleva iPad Pro 10.5, ostin jo kerran ja tykkäsin kovasti neljästä kaiuttimesta jne. mutta palautin kun ajattelin että kohta tulee parempi... tästä on 8 kk jo...
Huhujen mukaan Applen Gather Round-tapahtumassa 12.9. tulisi iPhonejen lisäksi myös uusi iPad Pro, joten kohtahan tuo selviää. Toki samat omppu-huhut ovat aina ennen tapahtumia liikenteessä ;)
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
135
iPad (2018) + Apple pencil vai Samsung Galaxy Tab S3?

Tarkoituksena korvata kynä ja paperi opiskeluhommissa. Lähinnä mietityttää rupeaako android tökkimään nopeammin kuin ios? Applea en ole aiemmin omistanut, mutta nyt rupesin harkitsemaan, koska hinta on näillä kahdella vaihtoehdolla suunnilleen sama :)

Eli:
- S pen vs. Apple Pencil
- Käytettävyys kynän kanssa
- Kestävyys (akku, tehot, käyttöjärjestelmä)
 

etrade

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
146
Ipad on tablettina valovuosia jokaista android tablettia edellä, eli ykköstabletiksi se pitäisi aina olla varsin helppo valinta.
Täys lelu verrattuna Windows tablettiin, mutta moni tietenkin haluaa ainoastaan pelailla.
 

etrade

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
146
Hyvä vitsi, windows tabletti on se viimeinen vitsi mihin rahansa kannattaa sulloa, eihän siihen ole juuri lainkaan tabletti moodin suunniteltuja appeja...
Miksi tietokoneessa pitäisi käyttää appeja?
Tietokoneessa käytetään normaaleja Windows ohjelmia, ja selataan normaalilla selaimella, joka mahdollistaa internetin sujuvan käytön ilman miljoonia appeja.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Miksi tietokoneessa pitäisi käyttää appeja?
Tietokoneessa käytetään normaaleja Windows ohjelmia, ja selataan normaalilla selaimella, joka mahdollistaa internetin sujuvan käytön ilman miljoonia appeja.

Olen kyllä tietoinen tästä, se vaan että kun ne ohjelmat eivät toimi tablettitilassa kunnolla...
Pöytäkone on sitä windowsia varten, en itse ainakaan niin masokisti ole että sitä tablettina haluisin käyttää...

Ja aika usein kun ihmiset ostavat tabletin, he ostavat sen tabletille tehtyjä sovelluksia varten, tai nyt vaikka pelejä, niin windows tabletti ei tarjoa mitään siinä osastossa...

Ja en tiedä mitä tablettia sä olet käyttänyt jos olet tarvinnut miljoona appia internetin sujuvaan käyttöön, ipadeilta löytyvä safari on omasta mielestäni ylivoimaisesti paras selain mitä miltään tabletilta löytyy- ja myös se suurin syy miksi oma main tabletti on ipad eikä android tabletti- androidille en ole itse löytänyt yhtäkään oikeasti sulavaa selainta missä olisi kaikki minulle tärkeät ominaisuudet (gesturet, suosikkibar, nopea rullaus sivun alkuun painamalla yläpalkkia, suosikkien helppo hallinta)
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
782
Tässä keskustelussa on nyt unohdettu aiemmin mainittu Acer Chromebook Tab 10, jossa on samantapainen kynä kuin Samsung Galaxy Tab S3/S4:ssä ja näytön resoluutio on sama kuin iPadissa ja em. Samsungin laitteissa. Laite on mielestäni halvin järkevä vaihtoehto nimimerkille dmntn. Se on suunnattu opiskelijakäyttöön, joten ainakin siihen sovellukset pitäisi olla valmiina. Android-sovellusten pitäisi toimia laitteissa eli siihen pitäisi pystyä asentamaan myös Androidin piirrosohjelmia, kuten ibisPaint X, MedibangPaint.

Huawei MediaPad M3 Lite 10
edustaa pykälää huonompaa tasoa. Voisi menetellä kyllä opiskelijakäytössä. Laitteen näytön resoluutio on melko alhainen. Kynä vaatii patterin. En ostaisi.

HUOM. Chromebookin päivitettävyys pitäisi olla aivan eri tasolla kuin Android-laitteiden (yli)räätälöityjen Androidien.
 
Viimeksi muokattu:

etrade

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
146
Pöytäkone on sitä windowsia varten, en itse ainakaan niin masokisti ole että sitä tablettina haluisin käyttää...
Niin, kuvakkeet tulee olla niin suuria että niitä voi nyrkillä läpsytellä, kuten pikkulapsilla lelut niin isoja ettei ne mene kurkusta alas :) .
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Niin, kuvakkeet tulee olla niin suuria että niitä voi nyrkillä läpsytellä, kuten pikkulapsilla lelut niin isoja ettei ne mene kurkusta alas :) .
Ihan hiirellä tykkään niitä ”läpsytellä”.

Kerros iso lapsi mulle miten pääsen pelaamaan clash royalea windows tabletilla?
 

etrade

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
146
Kerros iso lapsi mulle miten pääsen pelaamaan clash royalea windows tabletilla?
En pelaa, niin en osaa auttaa.
Jos pystyt pöytäkoneella pelaamaan tätä peliä, niin se onnistuu myös Windows tabletilla, koska on normaali tietokone. Näppiksen ja hiiren voi liittää, jos tässä pelissä niitä tarvitsee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Mites noiden halpojen eli alle 200€ olevien 10" tuon päivitysten kanssa?

Esim. tämä vissiin on/saa oreon
Etusivu - Elisa - Verkkokauppa

Entä sitten Huawein tilanne?
Huawei Mediapad T3 10, Grey | DNA

Kun tilanne on se että apella on vanha huawei, joka hälle riittäisi. Mutta kun android versio on joku ikivanha olisko 4.4 ja OP pudotti tukensa kyseiselle versiolle eli aplikaatio ei enää toimi ja se on se tärkein aplikaatio.

Joten jos nyt ostaa tabletin jossa olis vähintääkin tulossa se oreo niin varmaan taas pärjäisi useamman vuoden laitteella.

Ja itseäni ajatellen en jaksa roottailla vaikka onnistuisi ja kalliimpaa hän ei halua. Kiinasta/ulkomailta ei tilata koska saavat takuunsa hoitaa itse jos sellaisia asioita tarvii. Eli kotimaiset verkko/kivijalkakaupat vain käyvät.

Eli oliskos noista jompikumpi vai löytyykö vielä vaihtoehto?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Mites noiden halpojen eli alle 200€ olevien 10" tuon päivitysten kanssa?

Esim. tämä vissiin on/saa oreon
Etusivu - Elisa - Verkkokauppa

Entä sitten Huawein tilanne?
Huawei Mediapad T3 10, Grey | DNA

Kun tilanne on se että apella on vanha huawei, joka hälle riittäisi. Mutta kun android versio on joku ikivanha olisko 4.4 ja OP pudotti tukensa kyseiselle versiolle eli aplikaatio ei enää toimi ja se on se tärkein aplikaatio.

Joten jos nyt ostaa tabletin jossa olis vähintääkin tulossa se oreo niin varmaan taas pärjäisi useamman vuoden laitteella.

Ja itseäni ajatellen en jaksa roottailla vaikka onnistuisi ja kalliimpaa hän ei halua. Kiinasta/ulkomailta ei tilata koska saavat takuunsa hoitaa itse jos sellaisia asioita tarvii. Eli kotimaiset verkko/kivijalkakaupat vain käyvät.

Eli oliskos noista jompikumpi vai löytyykö vielä vaihtoehto?
Mieluummin M3 Lite sitten kun sitä saa taas hintaan 199e. T3 oli just 99e ja tuo 149e on ihan liikaa tuosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Mieluummin M3 Lite sitten kun sitä saa taas hintaan 199e. T3 oli just 99e ja tuo 149e on ihan liikaa tuosta.

Tuli sitten ostettua tuo t3 kun verkkokaupalla oli vielä tarjous 99€ tuosta. Enkä appivanhempien käytöllä nähnyt perusteita maksaa tabletista 100€ lisää, kun eivät kuitenkaan käytä muutakun laskujen maksuun ja silloin tällöin sudokua pelaa ja uutisia lukee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Mikähän tabletti olisi paras noin 100€ budjetilla? Menisi pääasiassa videoiden katselu käyttöön netflixistä ja youtubesta.

EDIT: Unohtui kirjoittaa tuohon, että vähintään 10".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Pitäisi isälle isänpäivälahjaksi tablettia katsella, koko 10", hinta voisi asettua ehkä 200-300e väliin, joskaan ei ole täysin kiveen lyöty hinta, pääasiassa katselisi varmaan iltalehdet ja sanomat ja saattaisi hoitaa pankkiasiat, selailla pääasiassa siis nettiä, ettei tarvitse tihrustaa nyt eläkkeelle siirryttyään kännykästä noita uutisia. Saattaisi katsoa myös liikkuvaa kuvaa ruudusta/katsomosta/yle areenasta. Oltava Wifi-malli, verkkojako tulee wlan-modeemista jos kotona tai kännykästä, jos mökillä. Tuskin kuvailee hirveästi tai täyttää välttämättä tilaa ohjelmilla... Apple ei käy.

Ehdotuksia?
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Omassa käytössä huawei mediapad M3 Lite 10, juuri samanlaisessa käytössä eikä valittamista.
Pitäisi isälle isänpäivälahjaksi tablettia katsella, koko 10", hinta voisi asettua ehkä 200-300e väliin, joskaan ei ole täysin kiveen lyöty hinta, pääasiassa katselisi varmaan iltalehdet ja sanomat ja saattaisi hoitaa pankkiasiat, selailla pääasiassa siis nettiä, ettei tarvitse tihrustaa nyt eläkkeelle siirryttyään kännykästä noita uutisia. Saattaisi katsoa myös liikkuvaa kuvaa ruudusta/katsomosta/yle areenasta. Oltava Wifi-malli, verkkojako tulee wlan-modeemista jos kotona tai kännykästä, jos mökillä. Tuskin kuvailee hirveästi tai täyttää välttämättä tilaa ohjelmilla... Apple ei käy.

Ehdotuksia?
Lähetetty minun BAH-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Itselläni 8" Mediapad M3, tyytyväinen minä tähänkin olen ollut... Mutta mietin myös sitä, että se on ollut minulla nyt ehkä pari(?) vuotta, siis pari vuotta vanhaa rautaa jo, mutta hinta on aika lailla samoissa kantimissa millä minäkin sen ostin. Tuumasin vain, että onkohan tässä ajassa kerennyt markkinoilla tulla tuoreempaa rautaa, mutta tablettipuoli ei taida uudistua ihan samaa tahtia kuin puhelimet?

Eipä siinä mitiä, ihan hyvä ehdotus. Joskin löytyi myös tällainen mikä vielä menisi hintojen puolesta samaan kastiin: Huawei MediaPad M5 Lite 10,1" WiFi Android-tabletti 299,90 €
Tuossa olisi vielä "tuoreehko" käyttis, että varmaan nuo pankkisovellukset toimii vielä pitkään näissä, sikäli mikäli niille käyttöä löytyy.

Tavoitteena olisi vielä ympätä mukaan sellaiset suojakuoret, joista saisi tarvittaessa taiteltua pienen tuen taakse / olisi erillinen jalka että voisi vaikka pöydällä pitää ja selata siinä.
Ehdotuksia otetaan toki vielä vastaan, joskin tuo voisi olla ihan potentiaalinen ehdokas
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Niin siis itselläni on ollut tuo 8" johon minä olen tyytyväinen, äitin kanssa juoniteltiin että isälle olisi mielummin tuo 10" parempi :) Mutta muutoin olisi kyllä tuo M5 myös mukana arvonnassa.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Enpä muistanut että jo m5 markkinoilla.Ei tule tableteista samaa tahtia uusia malleja kuin puhelimista.
Lenovoja kannattaa myös katsoa onko niillä noilla spekseillä mitään.
Päivitysten puolesta en Lenovoja ottaisi, omaan entiseen Lenovoon yoga tab2 vissiin yksi päivitys tullut 3vuodessa.
Itselläni 8" Mediapad M3, tyytyväinen minä tähänkin olen ollut... Mutta mietin myös sitä, että se on ollut minulla nyt ehkä pari(?) vuotta, siis pari vuotta vanhaa rautaa jo, mutta hinta on aika lailla samoissa kantimissa millä minäkin sen ostin. Tuumasin vain, että onkohan tässä ajassa kerennyt markkinoilla tulla tuoreempaa rautaa, mutta tablettipuoli ei taida uudistua ihan samaa tahtia kuin puhelimet?

Eipä siinä mitiä, ihan hyvä ehdotus. Joskin löytyi myös tällainen mikä vielä menisi hintojen puolesta samaan kastiin: Huawei MediaPad M5 Lite 10,1" WiFi Android-tabletti 299,90 €
Tuossa olisi vielä "tuoreehko" käyttis, että varmaan nuo pankkisovellukset toimii vielä pitkään näissä, sikäli mikäli niille käyttöä löytyy.

Tavoitteena olisi vielä ympätä mukaan sellaiset suojakuoret, joista saisi tarvittaessa taiteltua pienen tuen taakse / olisi erillinen jalka että voisi vaikka pöydällä pitää ja selata siinä.
Ehdotuksia otetaan toki vielä vastaan, joskin tuo voisi olla ihan potentiaalinen ehdokas
Lähetetty minun BAH-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
02.05.2018
Viestejä
137
Nyt on tullu testattua Huawein M5 ja ipad pro 10.5. Huawei palautui kauppaan, koska netflix ei toistunut hd laadulla vielä tuolloin. Ipad pro oli käytössä kolmisen viikkoa ja on kyllä kaikin puolin loistovehje. Ehkä liiankin hyvä kun käyttö on pääasiassa netflix, viaplay ym. suoratoisto palvelut. Häiritsevin tekijä oli kuitenkin dynaaminen kontrasti, joka tekstitettyjä ohjelmia katsellessa osoittautui todella häiritseväksi. Varsinkin hämärässä katsellessa.
Seuraavaksi kokeiltava Galaxy tab s4:sta.
https://www.amazon.de/Samsung-T830-...axy+tab+s4&dpPl=1&dpID=41ZyIOJ2zIL&ref=plSrch tuolta nyt kovasti tilailemassa, mutta täytyi tulla kysäisemään, että onko ihan vastaava laite kuin Suomesta ostettu ja toimiihan takuut täällä? Saa myös kehua tai haukkua tuota Samsungia jos jollain kokemuksia.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
321
Nyt on tullu testattua Huawein M5 ja ipad pro 10.5. Huawei palautui kauppaan, koska netflix ei toistunut hd laadulla vielä tuolloin. Ipad pro oli käytössä kolmisen viikkoa ja on kyllä kaikin puolin loistovehje. Ehkä liiankin hyvä kun käyttö on pääasiassa netflix, viaplay ym. suoratoisto palvelut. Häiritsevin tekijä oli kuitenkin dynaaminen kontrasti, joka tekstitettyjä ohjelmia katsellessa osoittautui todella häiritseväksi. Varsinkin hämärässä katsellessa.
Seuraavaksi kokeiltava Galaxy tab s4:sta.
https://www.amazon.de/Samsung-T830-...axy+tab+s4&dpPl=1&dpID=41ZyIOJ2zIL&ref=plSrch tuolta nyt kovasti tilailemassa, mutta täytyi tulla kysäisemään, että onko ihan vastaava laite kuin Suomesta ostettu ja toimiihan takuut täällä? Saa myös kehua tai haukkua tuota Samsungia jos jollain kokemuksia.
Onnistuuko nyt huawein tabletissa katsoa netflixiä HDnä? Itsellä vakavassa harkinnassa M5 ta M5 lite... Onko sama laittaa jos M5, kun sen saa Amazonista 360€:n?

EDIT. Sori, nopealla googlettelulla näköjään löytyi. Using Netflix on your Android phone or tablet

Minullekkin saa suositella tablettia 300€ hintaluokassa.
Harkitsin jo kovasti Xiaomi Mi Pad 4 plussaa, mutta mahtaa olla hiukka ylihintainen, vaikka alveitta saisikin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Nyt on tullu testattua Huawein M5 ja ipad pro 10.5. Huawei palautui kauppaan, koska netflix ei toistunut hd laadulla vielä tuolloin. Ipad pro oli käytössä kolmisen viikkoa ja on kyllä kaikin puolin loistovehje. Ehkä liiankin hyvä kun käyttö on pääasiassa netflix, viaplay ym. suoratoisto palvelut. Häiritsevin tekijä oli kuitenkin dynaaminen kontrasti, joka tekstitettyjä ohjelmia katsellessa osoittautui todella häiritseväksi. Varsinkin hämärässä katsellessa.
Seuraavaksi kokeiltava Galaxy tab s4:sta.
https://www.amazon.de/Samsung-T830-...axy+tab+s4&dpPl=1&dpID=41ZyIOJ2zIL&ref=plSrch tuolta nyt kovasti tilailemassa, mutta täytyi tulla kysäisemään, että onko ihan vastaava laite kuin Suomesta ostettu ja toimiihan takuut täällä? Saa myös kehua tai haukkua tuota Samsungia jos jollain kokemuksia.
Sen automaattisen kirkkauden säädön saa kyllä pois. Senkun ottaa vaan.
 
Liittynyt
02.05.2018
Viestejä
137
Se oli ensimmäinen asia mitä kokeilin pädissä ja ei ollut vaikutusta. Googlettamalla löyty enemmänkin tuosta juttua.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Minulla on se ikuisuus projekti päivittää hyvin toiminut Nexus 7 (2nd gen, 2013) uudempaan tablettiin.

Nyt on Gigantissa vanha, mutta ilmeisen pätevä, Samsung tarjouksessa:
Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi 32 GB (musta) - Tabletit ja iPad

Tekeekö tuolla enää tänäpäivänä mitään? Onko edes oleellisesti nopeampi kuin minun vanha Nexus 7? Molemmissa 32GB/2GB muistia, joten onko lainkaan päivittämisen arvoinen?
En pelaa tabletilla, vaan sillointällöin katson reissussa telkkusarjoja ja surffaan nettiä, johon älypuhelin on aivan liian pieni. Nexus vähän tahmaa liikaa nettisurffauksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Se oli ensimmäinen asia mitä kokeilin pädissä ja ei ollut vaikutusta. Googlettamalla löyty enemmänkin tuosta juttua.
2 ominaisuutta mitkä vaikuttaa asiaan. Just tuo automaattinen kontrasti mitä kokeilit. Sitten näytöllä on vielä "TrueTone" ominaisuus mikä asettaa värilämpötilan ympäristön mukaan. En muista saako sitä pois päältä. En kyllä itse ole huomannu, että kumpikaan noista ominaisuuksista häiritsis katsomista mitenkään. Ennemmin tekee siitä paljon paremman kun ei näyttö loista ku sata aurinkoa pimeässä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Minulla on se ikuisuus projekti päivittää hyvin toiminut Nexus 7 (2nd gen, 2013) uudempaan tablettiin.

Nyt on Gigantissa vanha, mutta ilmeisen pätevä, Samsung tarjouksessa:
Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi 32 GB (musta) - Tabletit ja iPad

Tekeekö tuolla enää tänäpäivänä mitään? Onko edes oleellisesti nopeampi kuin minun vanha Nexus 7? Molemmissa 32GB/2GB muistia, joten onko lainkaan päivittämisen arvoinen?
En pelaa tabletilla, vaan sillointällöin katson reissussa telkkusarjoja ja surffaan nettiä, johon älypuhelin on aivan liian pieni. Nexus vähän tahmaa liikaa nettisurffauksessa.

Tuo nyt tuntuu olevan melkein jatkuvasti tarjouksessa, ei ole mikään erikoinen laite, muistia liian vähän ja tehoissa häviää esim huawein m3 litelle...
Ostaisin joko M5 (koska siinä on netflix hd:na, ei ole varmuutta että m3:lle tulee) tai sitten tab a 10.5 joka on uudempi ja tehokkaampi malli tuosta mitä jo harkitsit, ei tosin ole ollut vielä missään tarjouksessa kun on niin uusi.
Black friday on tulossa, sillon varmaan jotain löytyy halvemmalla kuin nyt...

Jos ainoaksi tabletiksi tulee, eli ei vielä omista ipadia, ni valinta kyl on harvinaisen helppo, ipad 2018 jonka saa siihen 300e, tuhat kertaa sulavampi kuin tuo tab, ja tukea löytyy monta vuotta.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
46
Minulla olis mahdollisuus lunastaa vähän käytetty ja hyväkuntoinen Apple iPad Air 16Gt:n muistilla. Onko 100€ ihan käypä hinta tällaiselle? Tabletti on ihan priima kuntoinen.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Mitä tablettia suosittelisitte Lightroomin käyttämiseen? Värit ja tehot pitäisi kaiketi olla kohdillaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Minulla olis mahdollisuus lunastaa vähän käytetty ja hyväkuntoinen Apple iPad Air 16Gt:n muistilla. Onko 100€ ihan käypä hinta tällaiselle? Tabletti on ihan priima kuntoinen.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Tuo on ihan helvetin vanha laite, ton jälkeen tullut monta uutta mallia. Itse esim päivitin ipad air 2:sta tänä vuonna ipad 2018:aan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Mitä tablettia suosittelisitte Lightroomin käyttämiseen? Värit ja tehot pitäisi kaiketi olla kohdillaan.
Adobe on juuri julkaisemassa koko CC pakettia ipadille. Eli vastaus on 30.10.2018 julkaistava ipad pro:n uusi malli.
Minulla olis mahdollisuus lunastaa vähän käytetty ja hyväkuntoinen Apple iPad Air 16Gt:n muistilla. Onko 100€ ihan käypä hinta tällaiselle? Tabletti on ihan priima kuntoinen.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Tuo on ihan helvetin vanha laite, ton jälkeen tullut monta uutta mallia. Itse esim päivitin ipad air 2:sta tänä vuonna ipad 2018:aan...
Ipad Air on vanha, mutta sille tuli vielä iOS 12, eli viimeisin versio.

Uusi ipad maksaa 329€, joten jos iOS on itselle tuntematon ja haluaa halvalla testata, niin kaipa sillä ipad Airilla alkuun pääsee.

Vähän hidas ja vähämuistinen se ipad 2018:seen verrattuna on, mutta satasella ei parempaakaan oikein saa.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
46
Ipad Air on vanha, mutta sille tuli vielä iOS 12, eli viimeisin versio.

Uusi ipad maksaa 329€, joten jos iOS on itselle tuntematon ja haluaa halvalla testata, niin kaipa sillä ipad Airilla alkuun pääsee.

Vähän hidas ja vähämuistinen se ipad 2018:seen verrattuna on, mutta satasella ei parempaakaan oikein saa.
Juu, iOS on uusi tuttavuus, Androidilla mennyt tähän asti. Mietin sitä saako 100 mistään parempaa tablettia lehtien lukemiseen ja Chromecast-käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Juu, iOS on uusi tuttavuus, Androidilla mennyt tähän asti. Mietin sitä saako 100 mistään parempaa tablettia lehtien lukemiseen ja Chromecast-käyttöön.
Chromecast käyttö on ipadilla vähän niin ja näin käsittääkseni, sillä se vaatii erikseen tuen softalta chromecastille.

Youtube varmaan toimii, mutta areenat, katsomot, netflixit jne. Ovat minulle tuntemattomia.

En usko, että voit hävitä paljon. Kyllä joku sen ipadin sinulta vielä pois ostaa jos et tykkää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
627
Chromecast käyttö on ipadilla vähän niin ja näin käsittääkseni, sillä se vaatii erikseen tuen softalta chromecastille.

Youtube varmaan toimii, mutta areenat, katsomot, netflixit jne. Ovat minulle tuntemattomia.

En usko, että voit hävitä paljon. Kyllä joku sen ipadin sinulta vielä pois ostaa jos et tykkää.
Kyllä ainakin noissa kaikissa mainituissa softissa on Chromecast-tuki myös iPadilla. Mutta toki välttämättä ihan kaikissa viihdesovelluksissa ei ole (esim. Viafreessä ei mielestäni ollut, minkä takia piti Suomen maaottelut käynnistää puhelimella Androidin sovelluksella).

Itse olen kuitenkin pärjännyt suht hyvin iPad+Chromecast-yhdistelmällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Ihanan halpaa. Nautinnollisia käytettäviä, mutta hinnat ovat kyllä sellaisia, että suurimmalle osalle käyttäjistä se 330€ versio on fiksumpi ostos.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Onko tuo uusi 11" Ipad pro hintaeronsa verran parempi kuin vanhemman sukupolven Ipad pro?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 334
Pitäisi äipälle saada uusi tabletti. Luin muutaman sivun taaksepäin tätä topikkia ja selvästi näyttää siltä, että paras olisi iPad 2018 perus ~300e laite vaikka onkin ajateltua/toivottua hintaa selvästi kalliimpi. Kysymys olisi, kun en ole tablettiskeneä pitkään aikaan seurannut, että onko iPadeja ollut mukana yleisissä alennusriehoissa, esim. black friday, ja jos on niin onko ne ollut vain vanhempia laitteita?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Jenkeissä tulee esim perus 2018 iPad aleen, mutta täälläkin olleet alan miehet skeptisiä että näemmekö mitään alea euroopassa. Ymmärsin että jenkeissä taitaisi olla halvin 32gb jotain 229/249 luokassa sitten kun ale iskee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Pitäisi äipälle saada uusi tabletti. Luin muutaman sivun taaksepäin tätä topikkia ja selvästi näyttää siltä, että paras olisi iPad 2018 perus ~300e laite vaikka onkin ajateltua/toivottua hintaa selvästi kalliimpi. Kysymys olisi, kun en ole tablettiskeneä pitkään aikaan seurannut, että onko iPadeja ollut mukana yleisissä alennusriehoissa, esim. black friday, ja jos on niin onko ne ollut vain vanhempia laitteita?
Muistaakseni joskus on ollut iPadejakin tarjouksessa, mutta koska tuo black friday on ensi viikolla niin ei nyt niin paha rasti odottaa? Tai itse ainakin odottaisin ja katsoisin jos tulee aleen johonkin, mahdotonta sitä on etukäteen tietää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
On kyllä kerran ollut, olisko 319e ollut sillon powerissa, mutta on kyl aika harvinaista.
Veikkaan että nyt black fridayna sen tulee saamaan just muutaman kympin halvemmalla, esim kun johkin tulee näitä "koko valikoimasta alennusta" tyyppisiä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 334
Powerissa näyttäisi olevan tällä hetkellä 318,- ilman mitään mainintaa alennuksesta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 445
Viestejä
4 162 092
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom