- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 691
No jos lappiin lähtö ranskiksella oli se error, niin sitten.Eikös me jo viimeksi todettu, että tuo lappiin jäänyt sitikka ollut ihan puhdas user error.
Mut edelleen, on paljon porukkaa, jotka kyttää tuollaisia päästä varpaisiin varusteltuja alehintaisia ranskattaria, josta saa todella hyvät kyydit. Ja ymmärtävät, että sillä hintaerolla muun merkkiseen vastaavaan nähden pystyy jo korjaamaan aivan hemmetisti tarvittaessa. Korjauksesta puheen ollen tuossa myynti-ilmossa mainittu toimimaton penkinlämmitin kannattais korjata sen liittimen osalta, tyyppivika. Jos ei ole liitin sulanut, irrotus, putsaus ja tiukemmin kiinni ettei pääse enää löystymään. En tiedä mahtaisko maahantuoja vielä tulla vastaan.
(Tuohon vikaanhan ei koskaan saatu edes selvyyttä vaan se lähti uudelleen toimimaan lämmettyään korjaamossa - vitsi oli että tuo taisi tapahtua samassa perheessä kummallekin C5:lle, toinen bensa ja toinen diesel, eri vuosina tosin.)
Mutta mitä itse myyntiin ja ostamiseen tulee, niin ranskisten maine tuntuu pysyvän niin hyvässä kuin huonossakin. Onhan noita esim. pakupuolella monta "hyvää merkkiä" mennyt pilalle kun uusi malli onkin ollut Pösön, tms sisarmalli eikä ole kestänyt käyttöä niin kuin edellinen (esim. Nissanilla). Eikä nuo uudemman sukupolven THP (pienempi) Pösö/Bemari -sekasikiökään ole luotettavuusmainetta lisännyt. (Noin niin kuin VAG-ketjuista valittajille verrokiksi. )
Mutta kuten sanoin, joskus voisin ihan hinnan takia erehtyä ehkä itsekin kokeilemaan - sitten kun sopiva >200hv/neliveto pösö osuu kohdalle (jota ei onneksi kovin montaa ole tarjolla)...