Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
7
Täytyi ihan vartavasten rekisteröityä tätä scorpion_mp:n vinkkiä kehumaan.
Kokemusta itsellä on discandoosta 6 tilausta ja Licoreasta 4 tilausta (viimeksi eilen).
Tämä että saa ilman postikuluja yli 90 €:n tilauksen on kyllä hyvä juttu. Toki tuolla on vähän erilaista bisseä 0,89-1,29 €/kpl, joten ei varmaan sovellu ihan bulkki-tilauksiin. Mutta itse tilasin kahden olutlaatikon kylkeen sangriaa ja sherryä. Ja vähän naposteltavaakin.

Toimituksesta en osaa vielä sanoa, kun nyt vasta tilasin. Itse maksoin luottokortilla, kun PayPalista olisi mennyt noin 3 % lisämaksua. Päivitän tänne kyllä tietoa kunhan tilaus tulee perille (toivottavasti).
Nyt voin tästä tilauksesta kommentoida lisää, kun pari tuntia sitten UPS:n mies kantoi paketit ovelle. Kaikki pelasi niin kuin pitää. Tilauksen tein siis 5.9. ja tänään 13.9. on tuotteet perillä Savossa. Kaikki oli ihan hyvin pakattu, varsinkin lasipullot ja purkit oli paksusti kuplamuoviin pyöritelty. Oluet (2 x 24 kpl) oli yhdessä paketissa, sangriat (6 kpl) toisessa ja sherryt sekä oliivit yms. kolmannessa paketissa.

Mun tilauksen arvo ylitti just sen 90 €, niin postikuluja ei tullut ollenkaan. Joten voin kyllä paikkaa kehua jos etsitte jotain vähän spessumpaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
www.mygourmet24.de/index.php
Laitoin kyseiseen kauppaan tilauksen viime viikon perjantaina ja nyt postipate toikin jo paketin kotio. Vähän huono valikoima mut suht hyvät hinnat eikä lähetyskulut mitkään aivan mahdottomat.

IMG_20180914_114915.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Nyt voin tästä tilauksesta kommentoida lisää, kun pari tuntia sitten UPS:n mies kantoi paketit ovelle. Kaikki pelasi niin kuin pitää. Tilauksen tein siis 5.9. ja tänään 13.9. on tuotteet perillä Savossa. Kaikki oli ihan hyvin pakattu, varsinkin lasipullot ja purkit oli paksusti kuplamuoviin pyöritelty. Oluet (2 x 24 kpl) oli yhdessä paketissa, sangriat (6 kpl) toisessa ja sherryt sekä oliivit yms. kolmannessa paketissa.

Mun tilauksen arvo ylitti just sen 90 €, niin postikuluja ei tullut ollenkaan. Joten voin kyllä paikkaa kehua jos etsitte jotain vähän spessumpaa.
Soitti tuo espanjalaisen kaupan pitäjä, kun tein tilin tuonne. Aloitti puhelun "Mitä kuuluu?" :rofl: mainosti juuri tuota ilmaista toimitusta Suomeen ja lupasi auttaa tilauksen teossa jos tarvitsee. Mukavalta hepulta kuulosti, päätti vielä puhelun "Moi moi"
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
121
Taas alkaa olla aika miettiä joulukalenteria ja tuosta Saveur-Bieren kalenterista olen aiemmin tykännyt. Ei kuitenkaan enää toimita suomeen, joten vaihtoehtoisia paketteja hakusessa. Viimevuonna kokeilussa oli BoxBeersin versio, mutta omaan makuun aika hinnakas paketti.

Saveur-Bierellä näkyy olevan ruotsissa omat sivut Hopt.se. Onnistuisikohan paketti ohjata Ruotsista Matkahuollon tai PostNordin kautta kotiin jollain järkevällä hinnalla. Tai sitten jotain näitä bulvaanifirmoja Ranskanmaalta (parcl.com, betweenbox yms.), kellään näistä kokemuksia?

Onko muita kalentereita toimittavia paikkoja tiedossa?
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
57
Taas alkaa olla aika miettiä joulukalenteria ja tuosta Saveur-Bieren kalenterista olen aiemmin tykännyt. Ei kuitenkaan enää toimita suomeen, joten vaihtoehtoisia paketteja hakusessa. Viimevuonna kokeilussa oli BoxBeersin versio, mutta omaan makuun aika hinnakas paketti.

Saveur-Bierellä näkyy olevan ruotsissa omat sivut Hopt.se. Onnistuisikohan paketti ohjata Ruotsista Matkahuollon tai PostNordin kautta kotiin jollain järkevällä hinnalla. Tai sitten jotain näitä bulvaanifirmoja Ranskanmaalta (parcl.com, betweenbox yms.), kellään näistä kokemuksia?

Onko muita kalentereita toimittavia paikkoja tiedossa?
Eikös bulvaanin käyttäminen tee ostajasta suoraan verovelvollisen?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Eikös bulvaanin käyttäminen tee ostajasta suoraan verovelvollisen?
Ei ihan suoraan tähän viestiin liity, mutta yleisesti kiinnostaisi että mistä johtuu että Suomessa ollaan netistä tilaamisen suhteen niin tarkkoja? Käsittääkseni missään muualla Euroopassa ei olla niin tarkkoja, esim Ruotsissa taisi olla verotus ja lainsäädäntö höllempää netistä tilaamisen suhteen. Johtuuko vain siitä että täällä on (EU:n vastainen?) alkoholimonopoli Alkolla niin yritetään pitää sitten joka eurosta kiinni?

Millaisiahan summia liikkuu tuossa alkoholin ostamisessa netistä, eli millaiset kustannukset olisi valtiolle jos tuota ei mitenkään esteltäisi kuten muualla Euroopassa?
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
57
Ei ihan suoraan tähän viestiin liity, mutta yleisesti kiinnostaisi että mistä johtuu että Suomessa ollaan netistä tilaamisen suhteen niin tarkkoja? Käsittääkseni missään muualla Euroopassa ei olla niin tarkkoja, esim Ruotsissa taisi olla verotus ja lainsäädäntö höllempää netistä tilaamisen suhteen. Johtuuko vain siitä että täällä on (EU:n vastainen?) alkoholimonopoli Alkolla niin yritetään pitää sitten joka eurosta kiinni?

Millaisiahan summia liikkuu tuossa alkoholin ostamisessa netistä, eli millaiset kustannukset olisi valtiolle jos tuota ei mitenkään esteltäisi kuten muualla Euroopassa?
Taisi olla 1% luokkaa kaikista alkoholi ostoksista ruotsin maalla nuo nettitilaukset.
Monopoliahan nuo koittaa suojella.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
16
Ei ihan suoraan tähän viestiin liity, mutta yleisesti kiinnostaisi että mistä johtuu että Suomessa ollaan netistä tilaamisen suhteen niin tarkkoja? Käsittääkseni missään muualla Euroopassa ei olla niin tarkkoja, esim Ruotsissa taisi olla verotus ja lainsäädäntö höllempää netistä tilaamisen suhteen. Johtuuko vain siitä että täällä on (EU:n vastainen?) alkoholimonopoli Alkolla niin yritetään pitää sitten joka eurosta kiinni?

Millaisiahan summia liikkuu tuossa alkoholin ostamisessa netistä, eli millaiset kustannukset olisi valtiolle jos tuota ei mitenkään esteltäisi kuten muualla Euroopassa?
Muutama yksittäinen viranomainen ottanut asian tavoitteekseen. Ainakin Sosiaali- ja Terveysministeriön Tuomiselle etämyynnin estäminen tuntuu olevan henkilökohtainen arvovaltakysymys. Into, jolla kieltoa ajetaan, on jo ajat sitten irtaantunut itse asiasta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 522
Kukaan reklamoinut Norrlogille?
Reklamoin emaililla ja vastauksena automaattiviesti jossa kehoitetaan kirjautumaan ja avaamaan tiketti.
Missään ei voi tehdä tunnuksia, jotta pääsee tekemään tikettiä...?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Kukaan reklamoinut Norrlogille?
Reklamoin emaililla ja vastauksena automaattiviesti jossa kehoitetaan kirjautumaan ja avaamaan tiketti.
Missään ei voi tehdä tunnuksia, jotta pääsee tekemään tikettiä...?
Onnea matkaan. Ei mulla tikettikään auttanut yhtään mitään. Ei minkäänlaista vastausta.

No, luottokunta selvittelee minun asiaani nyt heidän kanssaan...
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Discandooolta tilaamani tuotteet ovat noudatelleet pääosin tiettyjä kuvioita toimituksen suhteen. Postin kuljetus on on käynyt kotiovella ja jos aikatauluni on sopinut kohdalleen, olen ollut kotona. Muussa tapauksessa olen noutanut Postin (K-extran) noutopisteestä. Viime aikoina on luukustani kolme kertaa tiputettu ilmoitus äkillisestä esteestä, joka on estänyt kotiinkuljetuksen.

Viime torstai-aamuna tilaamastani lähetyksestä tuli aivan ensimmäistä kertaa tänään seuraavanlainen Puketti-firman lähettämä tekstiviesti:
"Osoitteeseen: xxx on tulossa lähetys: xxx. Jos et ole paikalla, se viedään noudettavaksi postiin : xxx.
Voit myös valita allaolevista vaihtoehdoista (vastaus klo 17 mennessä):
A: Lähetyksen voi jättää oven taakse ilman kuittausta. Valtuutan Postin kuljettajan rekisteröimään luovutustapahtuman ja kuittaamaan paketin omalla nimellään ilman vastaanottajan läsnäoloa.
B: Lähetyksen voi viedä automaattiin (Säilytysaika 7 vrk. Lähetys viedään automaattiin edellyttäen, että lähetys mahtuu valittuun automaattiin.)"

Luulin sen johdosta lähetyksen olevan kuljetuksessa kotiovelle jo nyt ja klikkasin kohtaa A.

Teinköhän nyt kohtalokkaan virheen, koska asun kerrostalossa ja kuljettaja jättääkin 25 kg paketin asunnon oven taakse, jos en tuolloin olekaan sitä vastaanottamassa?

Postin seurannassa sitä ollaan kuljettamassa lähettäjälle, mutta Crobossa se näkyy: 18.09.2018 klo 12:19 ->Skannaus ulkomailla IPS (Hampuri).

Tuskinpa se ennen ylihuomista torstaita täällä Tampereella vielä on (jolloin olen paikalla)?

Ilmeisesti lähetettyä tekstaria ei kannata kuitata, jos muutoinkin toimitetaan lähimpään postipisteeseen vastaanottajan ollessa pois.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Discandooolta tilaamani tuotteet ovat noudatelleet pääosin tiettyjä kuvioita toimituksen suhteen. Postin kuljetus on on käynyt kotiovella ja jos aikatauluni on sopinut kohdalleen, olen ollut kotona. Muussa tapauksessa olen noutanut Postin (K-extran) noutopisteestä. Viime aikoina on luukustani kolme kertaa tiputettu ilmoitus äkillisestä esteestä, joka on estänyt kotiinkuljetuksen.

Viime torstai-aamuna tilaamastani lähetyksestä tuli aivan ensimmäistä kertaa tänään seuraavanlainen Puketti-firman lähettämä tekstiviesti:
"Osoitteeseen: xxx on tulossa lähetys: xxx. Jos et ole paikalla, se viedään noudettavaksi postiin : xxx.
Voit myös valita allaolevista vaihtoehdoista (vastaus klo 17 mennessä):
A: Lähetyksen voi jättää oven taakse ilman kuittausta. Valtuutan Postin kuljettajan rekisteröimään luovutustapahtuman ja kuittaamaan paketin omalla nimellään ilman vastaanottajan läsnäoloa.
B: Lähetyksen voi viedä automaattiin (Säilytysaika 7 vrk. Lähetys viedään automaattiin edellyttäen, että lähetys mahtuu valittuun automaattiin.)"

Luulin sen johdosta lähetyksen olevan kuljetuksessa kotiovelle jo nyt ja klikkasin kohtaa A.

Teinköhän nyt kohtalokkaan virheen, koska asun kerrostalossa ja kuljettaja jättääkin 25 kg paketin asunnon oven taakse, jos en tuolloin olekaan sitä vastaanottamassa?

Postin seurannassa sitä ollaan kuljettamassa lähettäjälle, mutta Crobossa se näkyy: 18.09.2018 klo 12:19 ->Skannaus ulkomailla IPS (Hampuri).

Tuskinpa se ennen ylihuomista torstaita täällä Tampereella vielä on (jolloin olen paikalla)?

Ilmeisesti lähetettyä tekstaria ei kannata kuitata, jos muutoinkin toimitetaan lähimpään postipisteeseen vastaanottajan ollessa pois.

Olisitpa mun naapuri. Odotan itsekin pakettia ja vahingossa voisin ottaa sun paketin.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Netpris toimi taas hyvin, to-pe välisenä yönä tilausta sisään, ja nyt keskiviikkona paikallispostista paketit haettuna. Samaan aikaan tilailtu yopongo lähetetty vasta eilen, mutta sanoivat odotelleensa yhtä tuotetta varastoonsa, jotta saavat koko satsin lähetettyä.
Jep. Eilen kotiutui myös yopongo, eli vajaa kaksi viikkoa tilauksesta, ja kaikki tilatut tuotteet räpylässä. Ok
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 522
Onnea matkaan. Ei mulla tikettikään auttanut yhtään mitään. Ei minkäänlaista vastausta.

No, luottokunta selvittelee minun asiaani nyt heidän kanssaan...
Sama lienee täällä edessä: Kolme päivää nyt mennyt reklamaatiosta eikä vastausta.
 
Liittynyt
09.02.2018
Viestejä
124
Pari päivää koittanut soittaa tuntematon numero ja päätin sitten vastata niin Netprisistä neitokainen soitteli että tilaamani olut on loppu.Saadaan viikon päästä. Odotatko,korvataanko toisella vai palautetaanko rahat? Käskin pistää jotain toista tulemaan.Eipä ole kyllä ennen soiteltu joten ihan hyvää palvelua.
 

Ronttosaurus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
626
Juomakeisarille täältä suositukset. Tasan viikossa tuli ja kotiovelle niin kuin muillekin ilmeisesti. Todella hyvin oli kaikki paketoitu!
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
57
Täytyi ihan vartavasten rekisteröityä tätä scorpion_mp:n vinkkiä kehumaan.
Kokemusta itsellä on discandoosta 6 tilausta ja Licoreasta 4 tilausta (viimeksi eilen).
Tämä että saa ilman postikuluja yli 90 €:n tilauksen on kyllä hyvä juttu. Toki tuolla on vähän erilaista bisseä 0,89-1,29 €/kpl, joten ei varmaan sovellu ihan bulkki-tilauksiin. Mutta itse tilasin kahden olutlaatikon kylkeen sangriaa ja sherryä. Ja vähän naposteltavaakin.

Toimituksesta en osaa vielä sanoa, kun nyt vasta tilasin. Itse maksoin luottokortilla, kun PayPalista olisi mennyt noin 3 % lisämaksua. Päivitän tänne kyllä tietoa kunhan tilaus tulee perille (toivottavasti).

Tässä on vielä linkki sivustolle:
Buy spanish food online - Gastronomic Spain
Tuli itsekin testattua kyseistä kauppaa.
Nopeasti tuli perille upsin toimittamana.
Ainut miinus tulee siitä, että 6 olutta oli hävinnyt matkan aikana.
Nyt sitten selvitellään missä ja miten ovat hävinneet. Saas nähdä mitä korvaavat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Erästä saksalaisesta kaupasta tilasin toissa viikolla perjantaina Olusia. Ovat nyt muuttaneet systeemin niin, että pitää hankkia kuljetus itse tavaroille, joita on tilannut.

Sain Saksasta saadun tarjouksen kuljetuksesta. Meili meni spammikansioon. Oli käännetty googlella sakasasta suomeksi. Arvatkaa mitä sotkua teksti oli!

Nyt on paketit liikkeellä ja alkuviikosta paketit saapunevat. Sinänsä hassua, että 70e ostoksesta pitää maksaa rahtia 75e. Mutta kolme pakettia a 25e eli sama hinta kun kaupalla aiemminkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 548
Valmistaudu henkisesti maksamaan tuosta erästä kaikki verot. Ilmoittele tänne kuitenkin selviätkö ilman verojen maksuja vai tuliko maksettavaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Nyt näytti lähettäjänä oleva se kuljetusfirma. Joten en usko paljon eroa olevan entiseen. Nimi ei tosiaankaan viittaa mihinkään. DHL:n pakettina tulee. Eli Saksan postin. Drake ug.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
64
Valmistaudu henkisesti maksamaan tuosta erästä kaikki verot. Ilmoittele tänne kuitenkin selviätkö ilman verojen maksuja vai tuliko maksettavaa.
Siis onko täällä joku joutunut valmisteveroja jälkikäteen makselemaan? Pari viikkoa tarkkailin ketjua ja totesin että lienee turvallista tehdä tilaus täältä: eWhisky - Der Whisky Online Shop - Günstig Einkaufen

Sivujen kautta saa kuljetuksen 14 pullolle hintaan 30e (DHL) elikkäs kuljetus tässä tapauksessa myyjän toimesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Kyllä se mmyyjän toimesta on tuo minunkin kuljetus, kun lähettivät sähköpostiin maksutiedot pyytämättä.
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
1
Siis onko täällä joku joutunut valmisteveroja jälkikäteen makselemaan? Pari viikkoa tarkkailin ketjua ja totesin että lienee turvallista tehdä tilaus täältä: eWhisky - Der Whisky Online Shop - Günstig Einkaufen

Sivujen kautta saa kuljetuksen 14 pullolle hintaan 30e (DHL) elikkäs kuljetus tässä tapauksessa myyjän toimesta.
Itsekkin pistin tätä kautta viskitilausta menemään tasan viikko sitten, keskiviikkona tuli vielä toimitusvahvistus. Kahdeksan pulloa ja säästöä Alkoon verrattuna ~200 euroa, tosin kaksi pulloa eivät suoraan vertailukelpoisia johtuen niiden puuttumisesta Alkon valikoimasta. Jos jollakin sattuu olemaan tiedossa yllämainittua sivustoa paremmat hinnat viskeille/konjakeille, niin saa vinkata! :)
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Pitkästä aikaa tilausta tekemässä ja vähän ulkona missä mennään, eli...

Suunnilleen 15kpl 3l punkkuboxeja pitäisi saada ja hinta on tärkein kriteeri. Suosituksia? Cheers!
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
377
Pitkästä aikaa tilausta tekemässä ja vähän ulkona missä mennään, eli...

Suunnilleen 15kpl 3l punkkuboxeja pitäisi saada ja hinta on tärkein kriteeri. Suosituksia? Cheers!
Muutama täällä taisi kokeilla juomakeisaria positiivisin kokemuksin. Halvin punkkupönttö 7,90 €/kpl ja kuljetus 15 pöntölle 57 €. Ei oo hinnalla pilattu. En tosin uskaltaisi tuota Gran San Tiago Sauvignon Blancia tilata, vaikka punkkuosastolla onkin :D

Edit. www.juomakeisari.com
 
Liittynyt
30.01.2018
Viestejä
35
kovin herkästi mitään maksuja ei langeteta, vaan pitää olla vahvaa näyttöä että ei olisi menossa esim. omaan käyttöön.
Ei nyt ihan noin mene. Parivuotta sitten kävin virossa kaverin kanssa ja molemmilla 80lootaa kaljaa pakussa ja tulli pysäytti. Kaverille ei mitään ja mulle eka 600e verot joista valitin muutaman kerran ja lopulta maksettavaa jäi 400e ja seuraava valitus maksaisi 100e. Keksivät vaan että 30 koppaa ei ole tulossa itselle... nyt on tullut tilattua alcostore24 kaupasta 2xtäys lava alkoholi tuotteita. Viimeisessä oli "tullin avaama" teippaus kyljessä. Odottelen mitä keksivät :D
 
Liittynyt
17.03.2018
Viestejä
44
Saas nähdä miten nyt täyslasti olutta yms. tulee perille alkostorelta jos tulee ollenkaan. Jännityksellä saa odotella hoitaako norrlog hommansa :vihellys:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 522
Pitkästä aikaa tilausta tekemässä ja vähän ulkona missä mennään, eli...

Suunnilleen 15kpl 3l punkkuboxeja pitäisi saada ja hinta on tärkein kriteeri. Suosituksia? Cheers!
Alkostore24 BIB punkut alkaen 5,99€.
Rahdit päälle 6 BIB erissä, hintaa kotiin tuotuna /BIB = 11,50€

En itse juo punkkua mutta kaveri maisteli noi halvat sieltä läpi ja sen mielestä paras:
alkostore24 Terra Molino Tempranillo 3,0l - Punaviinit - Hanapakkausviinit
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
Ei nyt ihan noin mene. Parivuotta sitten kävin virossa kaverin kanssa ja molemmilla 80lootaa kaljaa pakussa ja tulli pysäytti. Kaverille ei mitään ja mulle eka 600e verot joista valitin muutaman kerran ja lopulta maksettavaa jäi 400e ja seuraava valitus maksaisi 100e. Keksivät vaan että 30 koppaa ei ole tulossa itselle... nyt on tullut tilattua alcostore24 kaupasta 2xtäys lava alkoholi tuotteita. Viimeisessä oli "tullin avaama" teippaus kyljessä. Odottelen mitä keksivät :D
Niin "tuontisuosituksen" ylärajahan on 110l mietoja ja sinun tuontisi on ollut melkeen kuusinkertainen tähän nähden joten ei ihme että tulli kiinnostuu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Joo.. ei Netprisin hinnoilla kuuhun vielä mennä. Mut sopiva setti niin kohtuu edullisesti verrattuna suomesta ostettaes...
Netpris on puoli-ilmainen kun tilaa pelkkää kovaa viinaa ja jakaa toimituskulut kavereiden kanssa. Ei se hirveästi tunnu missään jos 16 euron rommipullossa on euro toimitusmaksua.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
64
Ei nyt ihan noin mene. Parivuotta sitten kävin virossa kaverin kanssa ja molemmilla 80lootaa kaljaa pakussa ja tulli pysäytti. Kaverille ei mitään ja mulle eka 600e verot joista valitin muutaman kerran ja lopulta maksettavaa jäi 400e ja seuraava valitus maksaisi 100e. Keksivät vaan että 30 koppaa ei ole tulossa itselle... nyt on tullut tilattua alcostore24 kaupasta 2xtäys lava alkoholi tuotteita. Viimeisessä oli "tullin avaama" teippaus kyljessä. Odottelen mitä keksivät :D
Jokin tässä tarinassa ei täsmää tai sitten vaan ymmärrän väärin. Siis sinulla oli 80 lootaa pakussa ja sitten keksivät verottaa 30 lootasta 400e. Kuulostaa kohtuuttomalta, ehkäpä jos verotetaan koko 80 lootaa niin sitten summa kävisi omaan ajatusmaailmaan.
Eihän 30 lootan arvokaan ole kuin hädin tuskin 400e.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
57
Jokin tässä tarinassa ei täsmää tai sitten vaan ymmärrän väärin. Siis sinulla oli 80 lootaa pakussa ja sitten keksivät verottaa 30 lootasta 400e. Kuulostaa kohtuuttomalta, ehkäpä jos verotetaan koko 80 lootaa niin sitten summa kävisi omaan ajatusmaailmaan.
Eihän 30 lootan arvokaan ole kuin hädin tuskin 400e.
Nelos oluessa varmaan enemmän veroa?
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Jokin tässä tarinassa ei täsmää tai sitten vaan ymmärrän väärin. Siis sinulla oli 80 lootaa pakussa ja sitten keksivät verottaa 30 lootasta 400e. Kuulostaa kohtuuttomalta, ehkäpä jos verotetaan koko 80 lootaa niin sitten summa kävisi omaan ajatusmaailmaan.
Eihän 30 lootan arvokaan ole kuin hädin tuskin 400e.
Tällä hetkellä 5,5 prosenttisen oluen vero on 1,76 euroa per litra. Laatikossa on 8 litraa, joten 30 laatikkoa on 240 litraa. Veroa kertyy maksettavaksi 423 euroa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 238
Jos verot joutuu maksamaan syystä että epäillään että menee jälleenmyyntiin niin voiko ne sitten myydä hyvällä omallatunnolla kun verot on jo hoidettu? :rolleyes:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 111
Viestejä
4 191 791
Jäsenet
70 865
Uusin jäsen
Southsidespinner

Hinta.fi

Ylös Bottom