- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 9 033
Puolestani yrittäjä voi ajaa taksia millä koslalla tahansa. Minä asiakkaana voin sitten tehdä päätöksen, hyppäänkö premium Mursuun tai muutaman vuoden vanhaan Jarikseen. Tilanteen mukaan molemmat käy.
Näytäppä se tutkimus mikä osoittaa selvästi että 30ke auto vähentää sairaspoissaoloja vrt 60ke auto. Sun Thinkpad ja sähköpöytä on autoihin verrattuna lähes ilmainen investointi. Onko taksikuskeilla lasiselkä? Suomi on ammattiautoilijoita täys eikä työtä tehdä Premium-välineillä.Heh, vai niin.
Vai panostaisko siksi että saikulla oleva duunari on kallis duunari.
Mulla samat noin asiakkaana. Ennustan tosin, että vanhalla jariksella ajavista ei tule jatkossakaan hirveää ylitarjontaa, etenkään asiallisen kuljettajan kera.Puolestani yrittäjä voi ajaa taksia millä koslalla tahansa. Minä asiakkaana voin sitten tehdä päätöksen, hyppäänkö premium Mursuun tai muutaman vuoden vanhaan Jarikseen. Tilanteen mukaan molemmat käy.
Loppujen lopuksi on aivan sama minkä hintaluokan autolla ajelette. Onneksi ala vapautui ja markkinoille tulee halvempia vaihtoehtoja jossa en joudu maksamaan mursuveroa. Voipi olla että moni muukin valitsee sen halvimman vaihtoehdon.Ihan helvetin huvittavaa miten kova paikka joillekin on, kun joku panostaa omiin työkaluihinsa, etenkin taksiyritys. Kumma, kun me ajetaan myös mersuilla mutta ei ole kukaan sitä kummastellut. Voitaisiin ajaa myös vaikka Proacella mutta ei ajeta koska parempaakin on saatavilla. Sun logiikalla pitäs kaikki työkalut vaihtaa paskemmiksi koska syyt. Juuh okei.
Taitaa tieto ja kokemus kyllä kallistua meikäläiselle, ei millään pahalla. Siis nimenomaan autojen luotettavuudesta ja tekniikasta puhuttaessa, ei taksilla ajamisesta. Sen verran on tullut huolto/korjaamohommissa oltua, että on kyllä nähty kumpi merkki siellä nosturilla enemmän aikaansa viettää, eikä se ole Toyota.Jos todella luotat 90-luvun korollaan enemmän kuin tuoreeseen kalliin merkin isoon autoon, niin siinähän se tämän keskustelun probleema juuri käy ilmi.
Mikään määrä järkipuhetta, tietoa tai kokemusta ei riitä kääntämään keskustelukumppanin päätä, kun hänellä on Vahva Tunne siitä, miten asiat ovat. Hän tietää.
Kaikkien vartalot eivät vaadi hierovia penkkejä yms., että työkyky säilyy. Myös japseissa on säätyvät penkit, iästä ja mallista riippuu kuinka monipuoliset, mutta eipä ole koskaan ollut kolotuksien kanssa ongelmia, vaikka aika helvetisti on noilla halpisjapseilla tullut liikenteessä oltua. Aina on leiman saanut ihan kiltisti, eikä muutenkaan ole mitään vikoja ollut.Ai mitä väliä omalla työkyvyllä kun sitähän ollaan yrittäjiä?
Ei jummijammi.
Ja ennen kaikkea käytännössä kukaan ei aja vanhalla golffilla tai jariksella. Jos jonkun mielestä uusi Avensis on niin kallis auto, että siinä olisi vielä merkittävästi varaa säästää kalustosta, niin tällä on kyllä varsin alaikäinen ymmärrys raha-asioista.No mitä se edes sulle kuuluu? Tottakai sillä penkillä ja autolla on vaikutusta. Se on jokaisen oma asia miten iso se vaikutus on, siksi jotkut vetää Avensiksella ja jotkut S-mersulla.
Cool story bro.Taitaa tieto ja kokemus kyllä kallistua meikäläiselle, ei millään pahalla. Siis nimenomaan autojen luotettavuudesta ja tekniikasta puhuttaessa, ei taksilla ajamisesta. Sen verran on tullut huolto/korjaamohommissa oltua, että on kyllä nähty kumpi merkki siellä nosturilla enemmän aikaansa viettää, eikä se Toyota.
No tiedän ja tunnen autoni sen verran hyvin, että miksi en siihen luottaisi? Kyllä mä olisin vienyt sen paaliin jo aikoja sitten, jos jotain ongelmia olisi ilmennyt. Ja tottakai nyt muutenkin tutulla autolla lähtisin mieluummin reissuun kun vieraalla. Ja kuten sanottu, niin JOS jotain ongelmia tulisi, niin ne saisi todennäköisemmin ratkaistua tienpäällä kun uuden mersun vian.Cool story bro.
Sanoinko, ettei Toyota ole luotettava merkki? Ei, en sanonut ja kyllä, sehän on.
Sen sijaan melkeinpä öyhötyksen puolelle kallistuu letkautus siitä, että vanhalla pommilla lähtisi luottavaisemmin mielin pitkälle reissulle kuin tuoreella mersulla. Oletan tässä, ettei sitä korollaa nyt ihan ilmailutasoisesti huolleta ja tarkasteta, ja olen vieläpä oletuksessani oikeassa.
Sitä että miksi asiakasta pitäisi kiinnostaa kuskin olot, jos joku yariksella tms haluaa ajaa.En nyt heti saa kiinni siitä, mitä yrität tarkoittaa.
Kokonaisuudessa sillä on paljonkin merkitystä ja toisin sanoen se oma valinta todella yleensä tehdään. Siksi näitä paskalaatikkopirssejä näkeekin lähinnä kehitysmaissa.
Tunnetustihan autokulut eivät hirveästi vaikuta hintaan. Kulurakenteesta on puhuttu kyllästymiseen asti.Itselle kyllä kelpaa kyydiksi vaikka se vanha toyota jos se on merkittävästi halvempi kuin mersu-kyyti. Taksikyyti on siirtymistä, sen ei tarvi olla niin autuasta ja mukavaa koska matka ei ole satoja kilometrejä omalla kohdallani.
Siksi että siinä mersussa säilyy hengissä vaikka siihen törmäisi jokin polkupyörää isompi?Itse en keksi ainoatakaan syytä, miksi mieluummin hyppäisin mersuun kuin yarikseen, jos kuskit ovat molemmissa samaa tasoa.
Ei se väärin ole ja olen pitkälti samaa mieltä ainakin koskien osaa omasta asioinnistani. Lähinnä koitin tuoda esiin sitä, että kuluihin eli hintaan ei kovin merkittävästi vaikuta se, millä normaalihkolla henkilöautolla ammattiliikennettä harjoitetaan.Lähinnä koitin näin asiakkaana tuoda esiin sitä että halpa hinta on omalla kohdalla suuremmassa painoarvossa kuin ylimääräiset härpättimet.
Keskiverto kansalainen (ei kansanedustaja) viettää ajoneuvoissa oloajastaan 0,01% taksissa. Aika merkityksetöntä hengissä säilymiselle.Siksi että siinä mersussa säilyy hengissä vaikka siihen törmäisi jokin polkupyörää isompi?
En nyt viittaa siihen, pitääkö taksin olla mersu. Olen kuitenkin kokenut takseissa sellaista pelkoa, ettei se muutu merkityksettömäksi millään hihasta ravistetuilla luvuilla. Toivon turvallista kalustoa ja turvallista ajoa ainakin kehittyneissä maissa.Keskiverto kansalainen (ei kansanedustaja) viettää ajoneuvoissa oloajastaan 0,01% taksissa. Aika merkityksetöntä hengissä säilymiselle.
Sitten se on aika merkityksetöntä myös lompakolle joten miksi ottaa riski.Keskiverto kansalainen (ei kansanedustaja) viettää ajoneuvoissa oloajastaan 0,01% taksissa. Aika merkityksetöntä hengissä säilymiselle.
Totta joo, mutta kyllähän se C-mersukin taitaa yli 60k maksaa varusteltuna?308 on tosin lähempänä c kuin e mersun kokoluokkaa, 508:kin on paljon e mersua pienempi.
Onko mersulla ja volvolla sitten paljonkin parempi takuu kuin esim. peugeotilla?Voi olla ja onkin. Riippuu ihan yrittäjästä minkä se valitsee.
Mersuja valitaan huollon ja takuun vuoksi. Sama Volvoissa.
Kyllä yleisesti ottaen taksiksi valitaan se pienimmällä moottorilla oleva malli, ellei sitten ole tiedossa, että se on surkea (esim. C-mersussa harvemmin käytetään 200cdi:tä, koska kyseessä 1.6-litranen ranskiskone, eikä mersun oma, jotenka siinä valitaan yleensä 220cdi, koska se on mersun oma kone).40-85k näyttäisi olevan c:t
Ja tuskin sitä kukaan taksiksi sillä mopon moottorilla ottaa.
E: oikeastaan haarukka on enemmänkin 40-55k kun vaan se amg malli maksaa enemmän.
Mersulla ainakin aikaisemmin oli kahden vuoden ajan takuu ilman kilometrirajaa. Pösöllä (ja sitikalla) asia muuttui huhtikuussa.Onko mersulla ja volvolla sitten paljonkin parempi takuu kuin esim. peugeotilla?
Oman kokemuksen kautta voin kertoa, että on aika harvinaista jos alle sadantonnin laukeaa PSA-diesel. PK-seudulta viiden vuoden kokemuksella puhutaan yhden kädensormilla laskettavasta määrästä.Aika hyvä taksitakuu pösöllä. Tosin parempi ollakkin kun ne moottorit kestää hädintuskin 100 000km ajoa
Toisilla tosin on kestänyt, mutta kahdesta hajonnut lyhyen ajan sisällä. Noita tosin on tällä hetkellä sen 3 taksina Oulussa.
Vaikuttaa ihan mukavalta takuulta näiden "pienempien yrittäjien" näkökulmastakin jos 5 vuodeksi saa takuun, ei varmaan kannata sitä muutaman tonnin rouskua ostaa kun samalle ajalle saa 5 vuoden takuulla melko edullisiakin vaihtoehtoja. Tuolla lyhennysvälillä ei kuukausimaksukaan kohoa hirveän korkealle, riipuu tietenkin autosta ja merkistä, mutta sopivia vaihtoehtoja känniläistenkin kuskailuun tulee varmaan tuosta pösö+citikka vaihtoehdoista. Eniten muutenkin hieman vanhemmat autot onkin näille jotka "osa-aikaisesti" ajaa ja oikeastaan pitää melkein tietää jotain autoista jotta pitemmällä aikavälillä kannattaa vanhempi auto (ostohinta olla halpa tai osata hieman perushuoltoja tehdä).Mersulla ainakin aikaisemmin oli kahden vuoden ajan takuu ilman kilometrirajaa. Pösöllä (ja sitikalla) asia muuttui huhtikuussa.
PEUGEOT TAKSITAKUU
5 vuotta tai 300 000 km
Taksimarkkina elää muutoksen alla ja niin vanhojen kuin uusien ammatinharjoittajien tueksi Peugeot tarjoaa uudistetun taksitakuun. Kaikki 1.4.2018 jälkeen taksikäyttöön tilattavat autot toimitetaan pitkällä takuulla, joka on voimassa taksikäytössä olevalle ajoneuvolle 5 vuotta tai 300 000 km asti.
PEUGEOT TAKSIT | Peugeot.fi
Oikeastaan palaavat taas parin vuoden hiljaiselon jälkeen. Joskus niille Kajonin 16-paikkasille Craftereille tms. yrittivät välittää keikkaa, jolloin noilla taksikeikkojen ajaminen oli laitonta. Tais niillä joku laillinenkin "neppari" olla kuvioissa mukana. Oulussahan tuo taisi olla laajemminkin käytössä ja kovasti tykätty.Taxify aloittaa "pian" Helsingissä.
Niillä vehkeillä oli joukkoliikenneluvat, ei niillä mielestäni olisi saanut ajaa lennosta "taksimaisia" kyytejä?Eihän se laitonta ollut? Ne ei ollut varainaisesti takseja, sama kun wanhat kunnon maxitaxit.
Mitäs jos ihmiset pyytäis vaikka poliisin paikalle jos epäilee jotain, ei kun minä vittu ilmoitan lehteen siitä!Tänään oli juttua Hesarissa, että joku asiakas oli ottanut "Taksi Helsingin" auton satamasta mutta kyseessä oli tosiaan lainausmerkeissä ko. firma...
Taksikuski tuijotti vaihdekeppiä, ajoi madellen ja vaati maksua käteisellä Helsingin keskustassa – Teippihuijaus paljastui, kun Inari Suomela valitti sekavasta kyydistä taksiyhtiöön
Mitäs jos ihmiset vaikka lukisi sen jutun, ei kun minä vittu öyhötän nettiin lukematta artikkelia, jota kommentoin!Mitäs jos ihmiset pyytäis vaikka poliisin paikalle jos epäilee jotain, ei kun minä vittu ilmoitan lehteen siitä!
HS sanoi:Hän myös soitti viipymättä hätänumeroon ja ilmoitti epämääräisesti Helsingin keskustassa liikkuvasta taksista.
En lukenut noin pitkälleMitäs jos ihmiset vaikka lukisi sen jutun, ei kun minä vittu öyhötän nettiin lukematta artikkelia, jota kommentoin!
Siinä tapauksessa annan anteeksiEn lukenut noin pitkälle
Lieneeköhän näistä nykyisistä virityksistä halvin, tietenkin hieman matkakohtaistahan nuo on. Menevällä hinnoittelu taitaa olla sama 3e aloitus, mutta kilometri 0,80e ja minuuttitaksi 0,80 ja 10e minimi. Kiva jos muutkin alkaa näin hinnoittelunsa ilmoittaa niin pitää miettiä montako sekunttia sinne omalle kämpälle kestääkään ja kummalla tulee halvemmaksi halvemmalla minuutti vai kilometritaksalla ja siihen vielä eri lähtöhinnatTaxify aloittaa "pian" Helsingissä. Vähän erilainen hinnoittelu mutta mennee vähän alle FT:n hintojen.
Launching soon!
€3.00 BASE
€1,10 KM + €0.30 MIN
€6.00 MINIMUM
Taxify - Helsinki
Imagokysymys se on ainakin asiakkaan näkökulmasta. Jos 5km kyydistä maksaa 25€, niin "ei sitä tee mieli millään ranskanrapealla ajella, vaan pitää olla laatu-auto alla".Jos nyt mietitään tätä uuden auton kuluja/huolettomuutta, niin miksi se ei voi mersun sijasta olla vaikkapa peugeot? Saat tappiin varustellun 308 SW:n alle 40ke:lla (veroineen) jos taas vastaava e-mersu maksaa tuplahinnan.
Onko tästä jotain mielipiteitä? Onko se mersu niin paljon turvallisempi tai mukavampi? (varmasti on siis mukavampi, itsekin vaihdoin peugeotin audiin, joten tiedän kyllä)
Et taida asua pk -seudulla- Täällä hinnat on pudonneet.Omat kokemukset tästä uudistuksesta että taksia saa metsästää kissojen ja koirien kanssa. Hinta on myös kalliimpi mitä ennen. No onneksi itse tarvitsen erittäin harvoin taksia.
En asu pk seudulla mutta yhdessä suomen suurimpien joukossa olevista.Et taida asua pk -seudulla- Täällä hinnat on pudonneet.