Taksiala vapautui 1.7.2018 Mikä muuttui?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
Puolestani yrittäjä voi ajaa taksia millä koslalla tahansa. Minä asiakkaana voin sitten tehdä päätöksen, hyppäänkö premium Mursuun tai muutaman vuoden vanhaan Jarikseen. Tilanteen mukaan molemmat käy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
242
Heh, vai niin.

Vai panostaisko siksi että saikulla oleva duunari on kallis duunari.
Näytäppä se tutkimus mikä osoittaa selvästi että 30ke auto vähentää sairaspoissaoloja vrt 60ke auto. Sun Thinkpad ja sähköpöytä on autoihin verrattuna lähes ilmainen investointi. Onko taksikuskeilla lasiselkä? Suomi on ammattiautoilijoita täys eikä työtä tehdä Premium-välineillä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Puolestani yrittäjä voi ajaa taksia millä koslalla tahansa. Minä asiakkaana voin sitten tehdä päätöksen, hyppäänkö premium Mursuun tai muutaman vuoden vanhaan Jarikseen. Tilanteen mukaan molemmat käy.
Mulla samat noin asiakkaana. Ennustan tosin, että vanhalla jariksella ajavista ei tule jatkossakaan hirveää ylitarjontaa, etenkään asiallisen kuljettajan kera.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
242
Ihan helvetin huvittavaa miten kova paikka joillekin on, kun joku panostaa omiin työkaluihinsa, etenkin taksiyritys. Kumma, kun me ajetaan myös mersuilla mutta ei ole kukaan sitä kummastellut. Voitaisiin ajaa myös vaikka Proacella mutta ei ajeta koska parempaakin on saatavilla. Sun logiikalla pitäs kaikki työkalut vaihtaa paskemmiksi koska syyt. Juuh okei.
Loppujen lopuksi on aivan sama minkä hintaluokan autolla ajelette. Onneksi ala vapautui ja markkinoille tulee halvempia vaihtoehtoja jossa en joudu maksamaan mursuveroa. Voipi olla että moni muukin valitsee sen halvimman vaihtoehdon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
456
Jos todella luotat 90-luvun korollaan enemmän kuin tuoreeseen kalliin merkin isoon autoon, niin siinähän se tämän keskustelun probleema juuri käy ilmi.

Mikään määrä järkipuhetta, tietoa tai kokemusta ei riitä kääntämään keskustelukumppanin päätä, kun hänellä on Vahva Tunne siitä, miten asiat ovat. Hän tietää.
Taitaa tieto ja kokemus kyllä kallistua meikäläiselle, ei millään pahalla. Siis nimenomaan autojen luotettavuudesta ja tekniikasta puhuttaessa, ei taksilla ajamisesta. Sen verran on tullut huolto/korjaamohommissa oltua, että on kyllä nähty kumpi merkki siellä nosturilla enemmän aikaansa viettää, eikä se ole Toyota.

Ai mitä väliä omalla työkyvyllä kun sitähän ollaan yrittäjiä?

Ei jummijammi. :D
Kaikkien vartalot eivät vaadi hierovia penkkejä yms., että työkyky säilyy. Myös japseissa on säätyvät penkit, iästä ja mallista riippuu kuinka monipuoliset, mutta eipä ole koskaan ollut kolotuksien kanssa ongelmia, vaikka aika helvetisti on noilla halpisjapseilla tullut liikenteessä oltua. Aina on leiman saanut ihan kiltisti, eikä muutenkaan ole mitään vikoja ollut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
No mitä se edes sulle kuuluu? Tottakai sillä penkillä ja autolla on vaikutusta. Se on jokaisen oma asia miten iso se vaikutus on, siksi jotkut vetää Avensiksella ja jotkut S-mersulla.
Ja ennen kaikkea käytännössä kukaan ei aja vanhalla golffilla tai jariksella. Jos jonkun mielestä uusi Avensis on niin kallis auto, että siinä olisi vielä merkittävästi varaa säästää kalustosta, niin tällä on kyllä varsin alaikäinen ymmärrys raha-asioista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Taitaa tieto ja kokemus kyllä kallistua meikäläiselle, ei millään pahalla. Siis nimenomaan autojen luotettavuudesta ja tekniikasta puhuttaessa, ei taksilla ajamisesta. Sen verran on tullut huolto/korjaamohommissa oltua, että on kyllä nähty kumpi merkki siellä nosturilla enemmän aikaansa viettää, eikä se Toyota.
Cool story bro.

Sanoinko, ettei Toyota ole luotettava merkki? Ei, en sanonut ja kyllä, sehän on.

Sen sijaan melkeinpä öyhötyksen puolelle kallistuu letkautus siitä, että vanhalla pommilla lähtisi luottavaisemmin mielin pitkälle reissulle kuin tuoreella mersulla. Oletan tässä, ettei sitä korollaa nyt ihan ilmailutasoisesti huolleta ja tarkasteta, ja olen vieläpä oletuksessani oikeassa.

Toyota ei itsessään ole ollenkaan väärä merkki taksiautoksi, vaan vanhassa jariksessa on vikana se vanhuus ja se, että on halpa koppimopo. Avensis on ihan riittävä työkalu, vaihtoarvo ja luotettavuus ovat kohdallaan vaikka työympäristönä se ei millään pärjää Passatille tai edes Mondeolle. Tai jälkimmäinen sillä varauksella, että joitakin stressaavat jatkuvat pikkuviat ja putoileva ford-muovi niin pahasti, että kehnompi ergonomia ja yleinen kolhous on pienempi murhe.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
456
Cool story bro.

Sanoinko, ettei Toyota ole luotettava merkki? Ei, en sanonut ja kyllä, sehän on.

Sen sijaan melkeinpä öyhötyksen puolelle kallistuu letkautus siitä, että vanhalla pommilla lähtisi luottavaisemmin mielin pitkälle reissulle kuin tuoreella mersulla. Oletan tässä, ettei sitä korollaa nyt ihan ilmailutasoisesti huolleta ja tarkasteta, ja olen vieläpä oletuksessani oikeassa.
No tiedän ja tunnen autoni sen verran hyvin, että miksi en siihen luottaisi? Kyllä mä olisin vienyt sen paaliin jo aikoja sitten, jos jotain ongelmia olisi ilmennyt. Ja tottakai nyt muutenkin tutulla autolla lähtisin mieluummin reissuun kun vieraalla. Ja kuten sanottu, niin JOS jotain ongelmia tulisi, niin ne saisi todennäköisemmin ratkaistua tienpäällä kun uuden mersun vian.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Niin. Niiden ei-ratkaistavien vikojen lisäksi esiintyvät mahdollisesti ratkaistavat viat eivät suinkaan vähennä ensinmainittuja. Kyllähän siitä tietynlainen sankariolo tulee kun korjaa jotain tien päällä, mutta itse arvostan enemmän sitä mukavuutta, ettei tarvitse ryhtyä korjailemaan kaasutinta rautalangalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Pikkuautolla ajaminen ei välttämättä ole kovin kannattavaa, vaikka ajaisi 10 000 kilometriä taksiajoa vuodessa. Kukaan ei vielä tiedä, voiko sellainen olla kannattavaa ylipäänsä, mutta jos on, niin ainakin autolle pitää olla muuta käyttöä. Yhteenlaskettu ajomäärä on jo väkisinkin huomattava. Arvelen että käytetty Avensis on kovasti taloudellisempi kuin käytetty markan jaris.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
873
Huhhuh kun lukee taas tätä tekstiä, tulee vain mieleen kateus jostaki tähtikeulasta. Se kun ei ole edes hyvä auto hintaluokassaan mun mielestä. Silti jaksetaan jankuttaa kuinka se hinta on pienempi halvemmassa autossa, yleensä ei ole.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 316
En nyt heti saa kiinni siitä, mitä yrität tarkoittaa.

Kokonaisuudessa sillä on paljonkin merkitystä ja toisin sanoen se oma valinta todella yleensä tehdään. Siksi näitä paskalaatikkopirssejä näkeekin lähinnä kehitysmaissa.
Sitä että miksi asiakasta pitäisi kiinnostaa kuskin olot, jos joku yariksella tms haluaa ajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 852
Itselle kyllä kelpaa kyydiksi vaikka se vanha toyota jos se on merkittävästi halvempi kuin mersu-kyyti. Taksikyyti on siirtymistä, sen ei tarvi olla niin autuasta ja mukavaa koska matka ei ole satoja kilometrejä omalla kohdallani.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Itselle kyllä kelpaa kyydiksi vaikka se vanha toyota jos se on merkittävästi halvempi kuin mersu-kyyti. Taksikyyti on siirtymistä, sen ei tarvi olla niin autuasta ja mukavaa koska matka ei ole satoja kilometrejä omalla kohdallani.
Tunnetustihan autokulut eivät hirveästi vaikuta hintaan. Kulurakenteesta on puhuttu kyllästymiseen asti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 852
Lähinnä koitin näin asiakkaana tuoda esiin sitä että halpa hinta on omalla kohdalla suuremmassa painoarvossa kuin ylimääräiset härpättimet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Lähinnä koitin näin asiakkaana tuoda esiin sitä että halpa hinta on omalla kohdalla suuremmassa painoarvossa kuin ylimääräiset härpättimet.
Ei se väärin ole ja olen pitkälti samaa mieltä ainakin koskien osaa omasta asioinnistani. Lähinnä koitin tuoda esiin sitä, että kuluihin eli hintaan ei kovin merkittävästi vaikuta se, millä normaalihkolla henkilöautolla ammattiliikennettä harjoitetaan.

Toki "halpaa" hintaa(ei varsinaisessa merkityksessään ole toteutumassa ilman vilppiä, subventiota tai riistoa) tai "ylimääräisiä" härpättimiä(tällaiseksi lasken lähinnä E-mersua tai vitosbemaria kalliimmat henkilöautot) suuremman painoarvon annan mm. palvelun saatavuudelle, kuljettajien ajotavalle, kuljettajien yleiselle käytökselle, mahdollisen välityshenkilöstön yleiselle käytökselle ja firman yleiselle luotettavuudelle. Yksityiskohtiin mennäkseni olisi toivottavaa, että autossa puhutaan suomea pahemmin murtamatta eikä rukoilla tai haista eksoottisesti.

Tämä kaikki kiteytyy siihen, että juuri ennen loskassa moottoritien rampin kaiteeseen kovalla nopeudella törmäämistä ei vastata ajotapaa kommentoineelle asiakkaalle "Kyla mina tieta, sinä ola hilja. Rasisti." Näin tapahtui täälläpäin. Onneksi kamelipaimenen romuttama auto ei ollut vanha Yaris vaan oikea auto, joten asiakas ei menehtynyt. Valitettavasti se ei ollut vanha Yaris, joten kuljettajakin jäi eloon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Keskiverto kansalainen (ei kansanedustaja) viettää ajoneuvoissa oloajastaan 0,01% taksissa. Aika merkityksetöntä hengissä säilymiselle.
En nyt viittaa siihen, pitääkö taksin olla mersu. Olen kuitenkin kokenut takseissa sellaista pelkoa, ettei se muutu merkityksettömäksi millään hihasta ravistetuilla luvuilla. Toivon turvallista kalustoa ja turvallista ajoa ainakin kehittyneissä maissa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Jos nyt mietitään tätä uuden auton kuluja/huolettomuutta, niin miksi se ei voi mersun sijasta olla vaikkapa peugeot? Saat tappiin varustellun 308 SW:n alle 40ke:lla (veroineen) jos taas vastaava e-mersu maksaa tuplahinnan.

Onko tästä jotain mielipiteitä? Onko se mersu niin paljon turvallisempi tai mukavampi? (varmasti on siis mukavampi, itsekin vaihdoin peugeotin audiin, joten tiedän kyllä)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 245
308 on tosin lähempänä c kuin e mersun kokoluokkaa, 508:kin on paljon e mersua pienempi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 245
40-85k näyttäisi olevan c:t
Ja tuskin sitä kukaan taksiksi sillä mopon moottorilla ottaa.

E: oikeastaan haarukka on enemmänkin 40-55k kun vaan se amg malli maksaa enemmän.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
308 SW allure diesel automaatti maksaa 30k veroineen. Sivustolla ei ole jostain syystä lisävarusteiden hintaa, mutta tuo allure on paras varustepaketti. (pl. GTI)
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
873
40-85k näyttäisi olevan c:t
Ja tuskin sitä kukaan taksiksi sillä mopon moottorilla ottaa.

E: oikeastaan haarukka on enemmänkin 40-55k kun vaan se amg malli maksaa enemmän.
Kyllä yleisesti ottaen taksiksi valitaan se pienimmällä moottorilla oleva malli, ellei sitten ole tiedossa, että se on surkea (esim. C-mersussa harvemmin käytetään 200cdi:tä, koska kyseessä 1.6-litranen ranskiskone, eikä mersun oma, jotenka siinä valitaan yleensä 220cdi, koska se on mersun oma kone).

Tosin me jätettiin 518d kauppaan ja valittiin 520d vuonna 2014, koska 518d on yksinkertaisesti sopimaton autoon eikä siihen saa nelivetoa, joka on maailman paras varuste Oulun seudulla talvella. Nykyistä ei edes saanut kuin 20d koneella. Ton vekottimen verollinen hinta on 59k (taksihintaa en tiedä, en ole kysynyt). Tosin onhan sitä yrittämistä tuo isäukko harrastanut yli 30-vuotta, että ehkä hän on siinä ajassa maksanut tarpeeksi pystyäkseen laittamaan kunnon työkalun. Muuten eletään aika vaatimattomasti.

Miksi valittiin BMW 520d xDrive Sport Line Business? Siksi, koska kyseessä on erinomainen auto taksikäyttöön. Kestävä, huolto pelaa todella hyvin ja saatiin hyvä vaihtohyvitys vanhasta uuteen. Takuu ilman kilometrirajoitusta 2-vuotta, myös taksikäyttöön. BMW:ssä kestää alusta, moottori, vaihteisto ja kori, se on erittäin turvallinen, asiakkaat tykkäävät ja kuski+kuskin terveys (ergonomia huippuluokkaa urheiluistuimilla) tykkää. Kustannuksiltaan kohtuullinen kun käyttää esim. Tarvikejarrupaloja/levyjä. Autossa huolenpitosopimus öljynvaihtoja varten. Onhan tuon hankintahinta iso, mutta vanhakin oli 520d, joten siitä sai hyvän hyvityksen. Vanhaa pidettiin 2,5-vuotta ja 208000 kilometriä sillä ajettiin.

Kulutus pyörii siellä 6.3-7.3-litrassa riippuen miten on ajoa ja missä sitä ajoa on, eli ei paha ollenkaan isolle sedanille, toki kulutusta voisi pienentää palelemalla/hikoilemalla autossa ja käyttämällä vähemmän oikeata poljinta. Jos joku käy kauempana, tipahtaa kulutus heti sinne viiteen litraan, josta kaupunkiajo nostaa sen korkeisiin vitosella alkaviin lukemiin.

Onhan tuohon autoon vaihdettu käytännössä koko ADblue-järjestelmä, kun meille sattui huono yksilö. Silti autolla ei ole jäänyt yhtään ajovuoroa sen takia ajamatta ja kaikki on tietenkin tehtaan takuuseen vaihdettu. Voitte kuvitella kuinka kallista on vaihtaa SCR-katalysaattori, ADbluen pumppu, ADbluen suutin, ADbluen säiliö, pakoputkisto katista taaksepäin, EGR-venttiili ja polttoaineen ruiskutus-suuttimet ilman tehtaan takuuta. Kaikki tämä sen takia, koska ADblue-järjestelmän suutin vuoti katalysaattorin täyteen ADblueta, joka tietenkin sinne kuivui ja tukki katalysaattorin. Tukkoinen katalysaattori aiheuttaa tuhoja sekä tukkii paljon muutakin.

Vastaavan hintaista korjausta voi käydä mille vain käytetylle autolle, jos vaikkapa hiukkassuodatin menee tukkoon tai turbo hajoaa tms. Sitten kun sitä tehtaan takuuta ei ole niin siinä ollaan sitten sormi suussa kun työkalu ei tuota ja tuhansien eurojen korjauslasku odottaa.

Mainittakoon nyt vielä, että taksiajoonkin soveltuvia aika halpoja autoja on olemassa, mm. Skoda Octavia on aika suosittu. Opel Insigniaakin näkyy pienimmällä moottorilla, on täällä Oulussa jopa yksi Opel Combi 1.4 kaasuauto, joka tosin on vaihtumassa Skoda Octavian kaasuversioon (Ei kestä kytkin tossa Combissa). Myös yksi Peogeot 5008 täällä pyörii, tosin siinä ei kestänyt moottori.

Elikkä ihan noista esimerkeistä voi päätellä, miksi sitä taksia ei aina ajeta niin halvoilla autoilla. Ne kun ei välttämättä yksinkertaisesti kestä. Kestävät halvat autot on kohtuullisen harvassa. Toyota Prius ja Avensis eivät ole halpoja, eikä nykyinen Avensiskaan dieselinä ole niin kestävä kuin voisi luulla. Lisänä kiva vain 100 000km/1v takuu taksiin.

Eräällä autoilijalla meni laturi tällaisesta Avensiksesta, tonnin olisi maksanut vaihto, autolla ikää sen puolitoista vuotta. Hän odotti riittävän kauan, että sai tehtyä itse. Mikä hänellä on vara-autona? Mercedes Benz E 320cdi vm. 2002.

Noh tulimpa taas työnnettyä sormen ampiaispesään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Onko mersulla ja volvolla sitten paljonkin parempi takuu kuin esim. peugeotilla?
Mersulla ainakin aikaisemmin oli kahden vuoden ajan takuu ilman kilometrirajaa. Pösöllä (ja sitikalla) asia muuttui huhtikuussa.

PEUGEOT TAKSITAKUU
5 vuotta tai 300 000 km
Taksimarkkina elää muutoksen alla ja niin vanhojen kuin uusien ammatinharjoittajien tueksi Peugeot tarjoaa uudistetun taksitakuun. Kaikki 1.4.2018 jälkeen taksikäyttöön tilattavat autot toimitetaan pitkällä takuulla, joka on voimassa taksikäytössä olevalle ajoneuvolle 5 vuotta tai 300 000 km asti.

PEUGEOT TAKSIT | Peugeot.fi
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
873
Aika hyvä taksitakuu pösöllä. Tosin parempi ollakkin kun ne moottorit kestää hädintuskin 100 000km ajoa :D

Toisilla tosin on kestänyt, mutta kahdesta hajonnut lyhyen ajan sisällä. Noita tosin on tällä hetkellä sen 3 taksina Oulussa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Aika hyvä taksitakuu pösöllä. Tosin parempi ollakkin kun ne moottorit kestää hädintuskin 100 000km ajoa :D

Toisilla tosin on kestänyt, mutta kahdesta hajonnut lyhyen ajan sisällä. Noita tosin on tällä hetkellä sen 3 taksina Oulussa.
Oman kokemuksen kautta voin kertoa, että on aika harvinaista jos alle sadantonnin laukeaa PSA-diesel. PK-seudulta viiden vuoden kokemuksella puhutaan yhden kädensormilla laskettavasta määrästä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
PSAn HDi löytyy myös sieltä D2 ja D3 volvosta, sekä Mondeon 2 litrainen on eräänlainen muunnelma siitä myös. En ihan lähtisi kyllä sanomaan, ettei nuo dieselit kestä yli 100tkm. Itseltä + lähipiiriltä löytyy/löytynyt 4kpl noita 1.6HDi pösöjä, joilla yhteensä ajettu reippaasti yli 500tkm. Omalla ajoin 260-340tkm, yhdellä ajettiin 20tkm->280tkm jne. Eikä mitään ongelmia moottorissa.

Jos taksille saa tosiaan takuuta 300tkm ja 5 vuotta, en näe kyllä mitään syytä ostaa sitä 2x kalliimpaa mersua. Mielestäni peugeot on mainettaan parempi, niin kornilta kuin se kuulostaakin.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
873
Kyllä 508 on maineeltaan parempi, ovat kehuneet kyllä. En tiedä miksi kahdesta pösöstä (308 ja 5008) laukesi motit ennenaikojaan täällä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Eikös D3 4-sylinterinen 100kw ole myöskin PSA:n?

EDIT: Taitaa olla merkitty 2.0D eikä D3. D3 taas on volvon oma 5-syl pannu.
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
81
Mersulla ainakin aikaisemmin oli kahden vuoden ajan takuu ilman kilometrirajaa. Pösöllä (ja sitikalla) asia muuttui huhtikuussa.

PEUGEOT TAKSITAKUU
5 vuotta tai 300 000 km
Taksimarkkina elää muutoksen alla ja niin vanhojen kuin uusien ammatinharjoittajien tueksi Peugeot tarjoaa uudistetun taksitakuun. Kaikki 1.4.2018 jälkeen taksikäyttöön tilattavat autot toimitetaan pitkällä takuulla, joka on voimassa taksikäytössä olevalle ajoneuvolle 5 vuotta tai 300 000 km asti.

PEUGEOT TAKSIT | Peugeot.fi
Vaikuttaa ihan mukavalta takuulta näiden "pienempien yrittäjien" näkökulmastakin jos 5 vuodeksi saa takuun, ei varmaan kannata sitä muutaman tonnin rouskua ostaa kun samalle ajalle saa 5 vuoden takuulla melko edullisiakin vaihtoehtoja. Tuolla lyhennysvälillä ei kuukausimaksukaan kohoa hirveän korkealle, riipuu tietenkin autosta ja merkistä, mutta sopivia vaihtoehtoja känniläistenkin kuskailuun tulee varmaan tuosta pösö+citikka vaihtoehdoista. Eniten muutenkin hieman vanhemmat autot onkin näille jotka "osa-aikaisesti" ajaa ja oikeastaan pitää melkein tietää jotain autoista jotta pitemmällä aikavälillä kannattaa vanhempi auto (ostohinta olla halpa tai osata hieman perushuoltoja tehdä).
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
7 978
Tulipahan testattua Tampereella taksilla liikkumista viikonloppuna. Jollain ihme tavalla melkein tyhjällä tiellä vasemmalle kääntyessä kaikki taksit onnistuivat kiihdyttämään juuri tarpeeksi että sitten jarruteltiin sen ainoan, kaukaa nähdyn vastaantulijan päästämiseksi. Ennakointitaidot 0 ja takapenkillä sai pidellä kahvoista kiinni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
427
Porissa yksi yrittäjä ajaa Dacia logan mvc:llä, luuktavasti on jo (ainakin) toinen auto kierrossa kun nyt muutaman vuoden on dacialla ajanut.
On Satakunnan aito taksi yhteenliittymän jäsen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
Taxify aloittaa "pian" Helsingissä. Vähän erilainen hinnoittelu mutta mennee vähän alle FT:n hintojen.

Launching soon!
€3.00 BASE
€1,10 KM + €0.30 MIN
€6.00 MINIMUM

Taxify - Helsinki
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Taxify aloittaa "pian" Helsingissä.
Oikeastaan palaavat taas parin vuoden hiljaiselon jälkeen. Joskus niille Kajonin 16-paikkasille Craftereille tms. yrittivät välittää keikkaa, jolloin noilla taksikeikkojen ajaminen oli laitonta. Tais niillä joku laillinenkin "neppari" olla kuvioissa mukana. Oulussahan tuo taisi olla laajemminkin käytössä ja kovasti tykätty.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tänään oli juttua Hesarissa, että joku asiakas oli ottanut "Taksi Helsingin" auton satamasta mutta kyseessä oli tosiaan lainausmerkeissä ko. firma...

Taksikuski tuijotti vaihdekeppiä, ajoi madellen ja vaati maksua käteisellä Helsingin keskustassa – Teippihuijaus paljastui, kun Inari Suomela valitti sekavasta kyydistä taksiyhtiöön
Mitäs jos ihmiset pyytäis vaikka poliisin paikalle jos epäilee jotain, ei kun minä vittu ilmoitan lehteen siitä!:facepalm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
101
Mitäs jos ihmiset pyytäis vaikka poliisin paikalle jos epäilee jotain, ei kun minä vittu ilmoitan lehteen siitä!:facepalm:
Mitäs jos ihmiset vaikka lukisi sen jutun, ei kun minä vittu öyhötän nettiin lukematta artikkelia, jota kommentoin! :facepalm:

HS sanoi:
Hän myös soitti viipymättä hätänumeroon ja ilmoitti epämääräisesti Helsingin keskustassa liikkuvasta taksista.
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
81
Taxify aloittaa "pian" Helsingissä. Vähän erilainen hinnoittelu mutta mennee vähän alle FT:n hintojen.

Launching soon!
€3.00 BASE
€1,10 KM + €0.30 MIN
€6.00 MINIMUM

Taxify - Helsinki
Lieneeköhän näistä nykyisistä virityksistä halvin, tietenkin hieman matkakohtaistahan nuo on. Menevällä hinnoittelu taitaa olla sama 3e aloitus, mutta kilometri 0,80e ja minuuttitaksi 0,80 ja 10e minimi. Kiva jos muutkin alkaa näin hinnoittelunsa ilmoittaa niin pitää miettiä montako sekunttia sinne omalle kämpälle kestääkään ja kummalla tulee halvemmaksi halvemmalla minuutti vai kilometritaksalla ja siihen vielä eri lähtöhinnat :D

Toki jos tuo yhtään muita firmoja halvempi hinta on niin ei taida kuskillekaan sen houkuttelevampi olla kun vaikka Uber kun ei tuo 20% provikka kuitenkaan niin paljon anna etua?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Olikos tämä jo täällä?

Porsaanreiän laista löytänyt Tero ajelee Jyväskylässä jo kahdella museotaksilla - kuva uudesta menopelistä!

Jos nyt mietitään tätä uuden auton kuluja/huolettomuutta, niin miksi se ei voi mersun sijasta olla vaikkapa peugeot? Saat tappiin varustellun 308 SW:n alle 40ke:lla (veroineen) jos taas vastaava e-mersu maksaa tuplahinnan.

Onko tästä jotain mielipiteitä? Onko se mersu niin paljon turvallisempi tai mukavampi? (varmasti on siis mukavampi, itsekin vaihdoin peugeotin audiin, joten tiedän kyllä)
Imagokysymys se on ainakin asiakkaan näkökulmasta. Jos 5km kyydistä maksaa 25€, niin "ei sitä tee mieli millään ranskanrapealla ajella, vaan pitää olla laatu-auto alla". :D

Tarpeeksi usein jos kuulee tuota tolpalla, niin varmaan väkisinkin sitä miettii autovalintoja ihan eri kantilta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Omat kokemukset tästä uudistuksesta että taksia saa metsästää kissojen ja koirien kanssa. Hinta on myös kalliimpi mitä ennen. No onneksi itse tarvitsen erittäin harvoin taksia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 369
Viestejä
4 146 271
Jäsenet
70 245
Uusin jäsen
arkistoilija

Hinta.fi

Ylös Bottom